Cum se folosește eficient centura de la Sinaia

Minima logică ar spune că folosești capul și te uiți cum face mașina din față. Dar românii se mândresc prin refuzul de a face ceva ce văd la alții, mai ales dacă e bine. Nu o dată a trebuit să claxonez mașina din față pentru că șoferul se tot uita în spate și nu înțelegea ce am cu el. De aceea am făcut un scurt ghid, poate îl dați pe la prietenii care nu știu cum funcționează exact situația.

Când vii dinspre Ploiești:

  1. La intrare, te poziționezi pe banda 1 după ultima buclă, ca să vadă oamenii care vor să iasă de pe centură că e drumul liber. Nu stai ca o vită proastă pe banda aia până în ultimul moment.
  2. La ieșire, la semnul ăla de stop, nu oprești complet mașina și apoi te asiguri de 12 ori. Încetinești ușor și te uiți. Dacă fiecare prost oprește complet, coada se dublează.

Când vii dinspre Brașov:

  1. La intrare, dai semnal stânga, că ieși de pe direcția de mers. Da, știu că mergi drept, dar drumul se continuă în dreapta sus.
  2. La ieșire, te uiți doar în față, că de acolo vin mașini. Din spate, dacă arunci un ochi, e o bandă dublă continuă destul de mare, tocmai pentru a împiedica idioții să foloseasca banda pe care ar trebui să ieși tu.

ps: bă, nu zic să treceți de stopul ăla cu 100km/h, zic să nu opriți damboulea.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

116 comentarii

  1. Superb, deci tocmai indemni soferii sa nu opreasca la stop, adica sa nu respecte codul rutier.

    Eu am facut scoala demult, ce-i drept, dar imi amintesc perfect ca Stop inseamna chiar asta – stop – nu „incetinesti usor si te uiti”.

    Daca consideri ca stopul ala e pus aiurea acolo si ca nu e nevoie de el, scrie la politia Sinaia sau whatever si convinge-i sa-l scoata de acolo.

    #civilizatie

    00
    • avand in vedere situatia, ar merge un cedeaza su pe weekend sa se schimbe si centura sa devina cu prioritate

      00
    • Subscriu complet la ce ai spus. What the fuck, atata ii mustreaza Vali pe toti ca nu conduc cum trebuie, dar aici baga o recomandare contrara unui fucking indicator care spune altceva. Probabil stop acolo e pus pentru ca atunci cand a fost cedeaza trecerea (parca a fost mai in trecut) unii nici nu se mai sinchiseau sa se uite si erau accidente (de unde si doua indicatoare mari de stop plus scris pe strada). Din ce am mai vazut prin Romania, abuzul asta de indicatoare intr o zona e tocmai pentru ca e zona cu accidente.

      00
    • Corect. „STOP” insemna sa te opresti pana nu se mai misca roata.
      Exista locuri de „panda” unde gaborii stau si se uita daca s-a oprit sau nu roata, si iti pierzi carnetul pentru neacordare de prioritate daca nu opresti complet.

      00
    • STOP – se opreste roata.
      CEDEAZA – te asiguri doar (incetinind).

      Daca e STOP – nu prea merge cu incetinirea…

      Altfel – inteleg ideea, dar pentru fluidizarea traficului poate ar trebui gasita o solutie mai sigura nu incalcarea semnificatiei indicatorului.

      00
    • E soluție românească la situație românească. La traficul de acolo trebuie giratorii sau chiar pasaje. Altfel se ajunge în situația „dacă merg legal fac x ore”.

      00
    • @A. Asta cu “dacă merg legal fac x ore” e un mare bullshit. Daca mergi ilegal faci cu 10 minute mai putin. Vin des pe ruta slatina-pitesti si pe parcurs merg oarecum legal, gen maxim cu 10kmh peste limita, unde se poate. Pe tot traseul sunt depasit de aprox. 5-10 berbeci, care se baga ca niste idioti in depasiri, in curbe, peste 2 tiruri, cand vine coloana din fata, etc. Aproape intotdeauna intalnesc acei berbeci la semafor la iesirea din Pitesti pe autostrada. Deci ce au castigat riscand viata lor si a celor din jur? 2-3 pozitii in plus la semafor…

      00
    • big, pe logica ta, dacă tu la 70km nu câștigi nimic, la 200km câștigi ceva? la 600km?

    • @Vali, ce zice Big e o situatie plauzibila, cam asa se intampla in realitate. Ce zici tu sunt vise. Asa cel mai rapid e cu elicopterul…

      00
    • zarax, eu știu că făceam oradea-bucurești, mergând legal, 12-14 ore. mergând la scandal, 8-10 ore. da, daca mergi de colo colo, 20-30-50km, nu contează, 10 minute nu înseamnă nimic.

    • „Iar asta nu spune neapărat că suntem violatori, ci că suntem ăia care sigur găsim o justificare pentru mizerii de genul ăsta. Iar dacă vi se pare familiar, putem face Eurobarometru special despre orice. Dacă întrebi românii de furat, nu-s de acord, dacă-i prinzi, rupem Europa în două la justificări. „Și ei fură”, „Am furat că mi-e foame”, „N-am de lucru”, „Era beat, i-a luat băutura mințile”, „E ok dacă-și cere scuze și dă înapoi”, „A furat, dar a și făcut”.”
      Și nu a trecut decât o zi de la articolul ăsta în care era criticată ipocrizia românului.

      00
    • Am facut si eu experimentul, mai mult nevoit, pe o ruta lunga (500 km) sa merg legal (unde legal inseamna la noi +10 km/h), daca la inceput ma enervasem ca merg prea incet la sfarsitul rutei am observat ca sunt mai relaxat si nu am facut decat 45 min in plus, faptul ca nu am mai ajuns asa stresat la destinatie a contat mai mult decat cele 45 min in plus. Pentru ca esti stresat cand mergi peste limita legala. (de radar, de depasiri, de faptul ca incalci legea, etc)

      00
    • Vali, esti roman adevarat :))))))

      00
    • @faramura total de accord.

      Am un prieten care a facut traseul Viena -Brasov de ani de zile in toate conditiile si in toate abordarile. Diferenta maxima e de circa 20-30 de minute intre mers la rupere si mers legal. Pentru 20 de minute sa tragi la limita de tine, de masina, sa iti pui viata ta si a familiei constant in pericol, consum mai mare, amenzi, etc…merita?

      00
    • 30 minute viena brașov? mergând legal cu turism sau cu tir? că e diferență.

    • nu mai spunem ca ideea sa te bazezi pe faptul ca s-a asigurat altul este cea mai sigura cale spre sicriu.

      never ever in viata vietii mele nu o sa ma bazez pe faptul ca s-a asigurat altul si deci eu nu mai trebuie sa ma asigur

      pentru ca ala din fata trece la mustata si eu, care m-am bazat pe asigurarea lui, o sa fiu luat in plin.

      acelasi lucru e valabil si pentru trecerile de pietoni, unde lumea are tendinta sa se ia dupa ceilalti.

      00
    • @Vali: probabil 30 min a scutit pana la vama, in Ro. Se stie ca majoritatea soferilor romani rup soselele din tara, iar in afara sunt mielusei. Cel mai bine se observa pe drumul spre Grecia :D

      00
    • Eventual cu o trecere la nivel cu calea ferată că nici acolo nu trebuie sa oprești. Sau modificam semnul din stop in Stop dar nu complet.
      Probabil că era mai bun un „cedează”.

      00
    • Nu sunt un adept al conceptului menționat, doar l-am auzit la foarte multă lume. E un fel de motto neoficial care se aplică în toate domeniile.

      Cu cât drumul e mai lung și diferența de viteză e mai mare, cu atât câștigul în timp e și el mai mare. La 5 ore dacă media e cu 10km/h mai mare ai deja un „avantaj” de 50 de km care la viteză de autostradă se parcurge în aproape jumătate de oră, la viteza de DN cu sate se apropie de oră. Cazul extrem e pe autobahn unde una e să mergi cu 110-120 și alta cu 160-170.

      00
    • Decat indemnarea la nerespectarea regulilor mai bine facea o adresa la cei ce administreaza drumul. E fain sa respectam regulile doar cand ne convin.

      00
    • @A., sa scoti o medie cu 10 km/h mai mare presupune ca in anumite zone sa ai cu 30-40 km/h in plus.

      00
    • E suficienta vizibilitate acolo incat sa te asiguri din mers. Si omul n-a zis sa treci cu 100 km/h prin stop.. ci sa lasi masina sa curga. Corectii ***ii…

      00
    • @Marius: bombardierii ca tine nu vor intelege nimic.

      00
    • @Andrei G.: Exact. Eu mă refer la situațiile (adevărat, puține) în care e legal. În România nu prea se aplică. De fapt nu prea se aplică în afara Germaniei, haha.

      Aia cu „corecții pulii” e manifestarea a ceea ce am zis, autoreglarea când omul aplică ce crede el că e ok într-o situație când el percepe că ar fi dezavantajat și când știe că de fapt sunt șanse mici să pățească ceva (legal vorbind, că riscul unui accident e zero pentru el că el știe să conducă). Ah da, și neam prost.

      00
    • Exact acolo. Brașov-Ploiești. Ieseam de pe centură. 1 noaptea. Singura mașină vizibilă a fost un Logan care venea pe banda 1, spre Sinaia. Era cam la 50 de metri. M-am OPROT, asigurat și am intrat. Ăla a pus frână. În spatele lui MCV de Poliție. Nu a fost risc de accident, dar a pus frână bivolul.
      Ghici cine a rămas fără permis 30 de zile?
      Asta cu încetinitul la stop e poveste…
      E o fază pe net cu un polițist care începe să-l bată pe unu care nu a oprit la stop. Ăla strigă că ce mare lucru, care-i diferența. În timp ce îl bate, polițistul întreabă: Would you like me to come to a complete stop, or slow down?

      00
  2. NOU
    #26

    Coada nu are decât să se dubleze. La Stop oprești. Poliția nu o să creadă pe nimeni că e ok să nu oprești pentru că așa a citit aici. :)

    00
  3. „Când vii dinspre Brașov:

    La intrare, dai semnal stânga, că ieși de pe direcția de mers. Da, știu că mergi drept, dar drumul se continuă în dreapta sus.”

    SI TE ASIGURI, pt ca dei care vin din Sinaia au prioritate

    00
    • Intreb si eu, nu dau cu paru’:

      Nu e mai logic sa puna prioritatea pe drumul ocolitor?
      Pentru ca acolo e traficul mare, si de acel trafic vrei sa scapi cat mai repede.
      Da, e adevarat ca cei care vor iesi din oras catre centura vor astepta uneori mai mult, dar pe schema mare a lucrurilor, tot sistemul va fi mai fluid.
      Ori se poate face un giratoriu; asa se incetineste (fara a se opri) traficul de centura, astfel incat si cei din oras se pot intercala in el.

      00
    • Nu e mai logic sa puna prioritatea pe drumul ocolitor?
      Pentru ca acolo e traficul mare, si de acel trafic vrei sa scapi cat mai repede.

      nu, pentru că nu le-ar da prioritate nimeni, pe tronsonul ăla e trafic continuu, s-ar bloca orașul.

  4. am trecut saptamana trecuta pe acolo, dupa parerea mea nu prea ai dreptate. Ai stop si aia semn ca aia au prioritate. Asta cu faci cum fac aia din fata e dubioasa rau, in Bucuresti trec multi pe rosu, ca asa fac ei, dupa logica asta asa ar trebui sa fac si eu nu? si Politia nu iti zice nimic pana intr-o zi, cand li se pune pata…

    00
  5. NOU
    #38

    Numarul 3: Nu te duci la Sinaia. Ever

    00
  6. Imi dau seama ca poate sa fie extrem de frustrant, mai ales daca dai de vreun moscait care d-abia se misca, mai ales cand e si aglomerat.
    Totusi la semnul de stop trebuie sa opresti complet masina. Ar merge schimbat cu un semn de cedeaza ca sa se elimine aglomeratia. Dar cat e stop nu prea ai ce sa le zici celor care opresc.
    Iar la aia cu uitatul si in spate la intersectia centurii cu intrarea in Sinaia, la cum se merge pe la noi mai bine iti feresti pielea si te asiguri si in din spate.

    00
    • la cum se merge pe la noi mai bine iti feresti pielea si te asiguri si in din spate.

      …și stai acasă.

    • Cum ziceam, poate sa fie frustrant. Cunosc sentimentul.
      Eram intr-o intersectie cu un drum cu prioritate. Vrem 10 masini. O duduie venea agale pe drumul cu prioritate. S-a asigurat 30 de secunde in intersectie, chiar daca era pe drumul cu prioritate. Frustrant.
      Pe de alta parte, decat un Gheorghe care iese de pe strada laturalnica fara sa se asigure, pana in mijlocul soselei, mai bine unul care se asigura de mai multe ori.

      00
    • Aha. Numai prostii de britanici te depuncteaza la scoala daca nu te asiguri in oglinzi inainte de a frana

      00
    • @punkreas – si daca tre sa pui frana rapid cum faci? De ce e treaba mea sa ma asigur ce face ala din spate cand , in mod normal e sa ma asigur ce face ala din fata :) . Nu de alta – dar chiar si in UK directia de mers e in fata nu? ( chiar daca pe partea gresita a drumului :) )

      00
    • Este vorba de condus defensiv si este normal sa te invete inclusiv asta la scoala.

      00
  7. întrebare, că e bine să mai detectăm specialii: aici sunt două semne de stop. se oprește mașina complet la amândouă?

    https://goo.gl/maps/418rhSZpZPWa8xANA

    • Primul are un 50m sub el.

      00
    • NOU
      #49

      Primul te anunță că ai un stop în 50 de m. Logic, nu oprești. Al doilea e la intersecție, oprești.

      00
    • Opresc si la „STOP Avem MICI si Bere Rece”

      00
    • Bai Vali…

      00
    • Eh, acum te alinti si tu. Eu imi mentin teza ca e pus acolo ca sa se uite toti cei care ar fi tentati sa-i dea inainte fiindca vad drum drept in fata. E putin dubioasa intersectia, findca drumul cu prioritate vine din diagonala. De unde si multitudinea de indicatoare care sa-ti zica „ai grija bossule, nu urma drumul drept ca vita”. Uita-te si tu in poza ta: vii de pe centura si apoi dupa intersectie se continua drumul drept. Normal ca tentatia e sa crezi ca poti sa-i dai lejer inainte. Daca tu ai trecut de sute de ori pe acolo si stii nu inseamna ca toata lumea stie la fel. Iti inteleg frustrarea, normal ca sa opresti roata complet ar fi enervant, dar e compromisul autoritatilor incompetente pentru lipsa de educatie a soferilor. Asta ca sa fie un raspuns mai elaborat si non-hate.

      00
    • Nu sunt 2 semne de stop.
      E un stop si o presemnalizare a lui.

      00
    • la primul ai un 50m sub – deci opresti doar la al doilea (aflat la 50m desi mie imi par cam jumate)

      00
    • Faci ca la aia cu deszapezirea. Stii ca e gresit ce spui, dar persisti cu exemple gresite. (acolo dadeai exemplu dessuge, ca si cum s si z sunt aceeasi litera).
      Schimba in titlul articolului „corect” cu „eficient” si gata.

      00
    • Era intrebare retorică, nu știai cum să te ”detectezi”?

      00
    • La primul stop trebuie sa mergi 50 de metri cu rotile oprite!

      Lasand gluma la o parte, STOP-ul inseamna sa se opreasca complet roata masinii iar apoi se transforma intr-un cedeaza. Faptul ca ai facut STOP-ul nu iti ofera prioritate mai apoi!

      Spun asta pentru ca mai sus cineva zicea ca e inutil STOP-ul deoarece el a oprit complet si tot a facut accident.

      00
  8. Ploiesti -> Sinaia – corect, intri lejer pe centura, iesi cu atentie la acel stop; se poate si fara sa opresti, nu prea vin masini pe prioritate.

    Sinaia -> Ploiesti – tii dreapta si intri prin oras ca sa poti iesi apoi pe prioritate. Daca o iei pe centura, cum zice Vali, te opresti apoi la iesire, unde este intersectia aia periculoasa, ca vin cate unii lansati cu 100+.
    Da, stiu, aglomerezi orasul, dar sa faca in mortii lor un giratoriu la intersectia centura-varianta oras.

    00
  9. Vali de dimineata: Azi fac trafic :)))

    00
  10. Faceti cum zice bricoleurul, politia de-abia asteapta. Numai fraierii opresc la STOP.

    00
  11. Daca ma claxonezi din spate ca ma opresc la stop, mai ales daca e echipajul de politie acolo la semn, chiar ca ma uit la tine ca ce ai cu mine. Probabil eu si 99,999999999999% din soferii din tara asta. Stiu teoria ca toti care merg mai lent ca noi sunt mosotegi si toti care merg mai tare ca noi sunt nebuni, doar noi conducem PERFECT, dar cand ma impingi sa merg mai departe fara oprire la semnul de stop spune mai multe despre tine decat despre mine.

    00
  12. „e o bandă dublă continuă destul de mare, tocmai pentru a împiedica idioții” – linia dubla continua nu impiedica idiotii, ii atrage sa o depaseasca pentru ca ei se grabesc si pentru ca cost of doing business, nu ca restul fraierilor. Despartitoarele de beton de pe DN1 impiedica idiotii. *hint primar Sinaia

    00
    • stai acasă, că poate te lovește unul când tu dormi în mașină.

    • NOU
      #67

      Cum nici culoarea roșie la semafor nu îi împedică să treacă pe roșu. Nu mă încălzește cu nimic că eu am dreptate dacă m-a lovit unu’ care a trecut pe roșu. Pe principul ăsta sunt și idioții care traversează pe trecere fară să se asigure.

      Deci da, la ieșirea aia și eu mă uit în dreapta. Benficul de a face asta e mai mare decât timpul „pierdut”

      00
    • Știi că dacă un idiot din ăla intră în tine tu ești vinovat, că ai cedează, nu el că a încălcat linia continuă. Așa aplică poliția codul rutier.

      00
  13. Extrem de util ghidul! Trebuie popularizat.
    O singura observatie la punctul 2, sensul dinspre Ploiesti: nu prea se potriveste (din cate imi aduc aminte) cu prevederile legislative legate de ce trebuie facut cand intalnesti indicatorul „Stop”. Poate duce, daca gasesti un politist mai zelos, la pierderea permisului.

    00
  14. NOU
    #71

    Iti dai seama ca multi merg odata la 3 ani pacolo….

    00
    • …și că nu se uită niciodată la ce face mașina din față. știu ei sigur că, dacă e dublă continuă, sigur vine cineva pe acolo.

  15. Sa iti povestesc cum e la Stop și nu oprești cu roata pe loc? Am oprit la stop dar nu am stat cu piciorul pe frână, așa că mașina a rulat cam 30cm în timp ce mă asiguram.
    M-a costat aprox. 800 de lei și 6 puncte penalizare.
    La contestație s-a prezentat filmarea și focusul a fost pe roata care timp de 4-5 secunde cât am stat, a continuat sa se învârtă, repet, pe o distanta de maxim 30 de cm foarte evidentă pe filmare.
    De atunci am învățat, unde e Stop, picior pe frana și stat minim 5 secunde pe loc. Sa fluidizeze traficul cetățenii suverani!
    Faptul că poliția e tolerantă acolo merge doar până când se prind că acolo se face ușor planul de amenzi la nevoie.

    00
    • vezi dacă sună cunoscută relatarea ta:
      „în 1987, unui nepot de-al unei vecine i-a ieșit un câine, a tras de volan și unul care venea pe contrasens i-a zburat oglinda. de atunci circul numai pe banda a treia a autostrăzii, și eu, și tot neamul meu”.

    • Eu nu inteleg ce vrei sa demonstrezi… zice STOP, fai fa STOP, ce e asa greu?

      00
    • „use brain before stopping”

    • @Vali – dupa logica asta: Stiu cateva intersectii prost optimizate unde stai la rosu degeaba. As putea trece in siguranta pe rosu.
      Sa nu mai zic de cele care nu au intermitent dreapta, unde ma pot asigura si trece lejer fara sa ma pun in pericol… Si totusi…

      00
    • Asta cu stopu e ca idiotii care vad ca e intersectia blocata si ei tot trec pentru ca au verde. Apoi ii prinde rosu in mijlocul intersectiei si stau precum rahatii de caine pe mijocul trotuarului :))

      00
    • Vali, relatarea îmi suna cunoscuta, am auzit-o de la mai mulți prosti, și te asigur ca nu mi se aplica, iar cum conduc alții, fie ca sunt din neamul meu sau nu, nu e responsabilitatea mea.
      Dar hai sa nu confundam prostia cu respectarea regulilor, ca de aia avem traficul pe care îl avem, ca fiecare e mai deștept decât celalalt.

      00
  16. Asta cu „nu te asiguri din spate ca e linie dubla continua” e ca aia cu „nu te uita in ambele parti cand traversezi o strada cu sens unic”. Ba ma uit, ca am vazut destui idioti pe contrasens, de la trotinetisti / biciclisti la masini de pompieri.

    00
    • Coleg de facultate a fost faultat asa. Strada cu sens unic, cu prioritate. Venea de pe drum fara prioritate si s-a asigurat doar din sensul legal de circulatie. Si l-a pocnit un idiot care mergea pe interzis. Ghici cine a fost declarat vinovat de politie.

      Caz eu. Fac stanga de pe drum fara prioritate, cu liniuta din aia intrerupta, in rest continua. Opreste coloana sa ma lase sa ma bag, apoi ma lovesc aproape frontal de un taximetrist care s-a gandit el ca e mai bine sa depaseasca coloana, pe linie continua. Ghici cine a fost declarat vinovat de politie? Singurul motiv pentru care nu mi-a luat permisul politistul si mi-a dat o amenda mai mica fost ca i s-a facut mila de mine – taximetristul voia sa ii dau bani sa ne intelegem amiabil.

      00
    • Tu nu ai dat prioritate, este infracțiune.
      Chiar dacă vine unul pe contrasens, fapta este contravenție, dacă tu nu îi acorzi prioritate, este infracțiune.
      Instructorul mi-a repetat de câteva ori să fiu atent măcar 10% în cealaltă parte chiar dacă este sens unic, mai un biciclist, unul care stă pe stradă și nu vrea să ocolească etc…

      00
  17. Un politist opreste un blogger care nu a oprit la STOP. Blogger-ul evident comenteza. Politistul ii spune: -Daca iau pulanul si te bat cu el, ce vrei sa fac, sa incetinesc sau sa ma opresc ?

    Cam asa e si cu STOP-ul.

    Cred ca ai fi pierdut in Canada unde toate intrarile in intersectie au STOP. Regula este: pleaca primul cel care a OPRIT rotile primul.

    00
  18. Vali: „ca sofer te uiti ca ala din fata nu se asigura si in spate si te bagi si tu, nu stai sa te asiguri fiindca stii tu mai bine”

    Comentatorii pe blog: „vezi ca vb prostii in articolul asta”

    Vali: ” stiu eu mai bine”

    00
  19. Minima logică ar spune că foloseşti capul şi respecţi legea, nu imiţi ce face boul din faţă.

    00
    • Când a fost o idee bună să îți pui viața ta și a familiei în brațele unui necunoscut? „A intrat ăla din față în depășire, sigur am și eu timp”.

      00
  20. blog despre feșăn, topoare, mașini care nu opresc la stop și imobiliare.

    00
  21. E pe undeva o norma de bun simt, nescrisa, desigur, care zice ca daca te grabesti trebuie sa-ti asumi pe pielea ta costurile. Mai e inca o regula nescrisa pe undeva, care zice ca, indiferent cat de repede mergi, mereu e altul care se grabeste si mai rau. Costurile in caz de greseala si accident nu sunt, la o adica, acoperite de ala care claxoneaza ca vrea sa mearga mai repede. De ce am achiesa, deci, la dorinta tuturor de a ajunge mai repede la destinatie daca nu sar cu banul in caz de nasoale? E cam nasol cand nu sunt respectate regulile si, sa spicuim un exemplu, iti e taiata calea fara semnal. E nasol, vad, si cand se respecta regulile, dar te incetineste.
    Si apropo de politie, te-ai intrebat, punctual, in cazul de fata, de ce nu dirijeaza ci doar asteapta? Adica prerogativele lor acolo le dau posibilitatea sa fie mai mult decat doar intelegatori si daca e sa cauti musai pe cineva sa-ti versi amaraul, varsa-l pe ei.

    00
  22. Nu-i ziua ta bună azi, aşa-i?

    00
  23. Ai dormit prost. Pune-l pe Fluture sa scrie ceva ca sa plece astia de aici.

    00
  24. Ce naiba.. ca parca cititorii tai erau mai inteligenti decat ai lor.. :)

    Eu arung o privire scurta si in dreapta cand vin pe centura si merg spre Ploiesti. Nu stau sa ma asigur, dar cand am liber din fata, ma pun in miscare si trag cu coada ochiului, fara sa incurc pe nimeni.

    00
  25. Acum 11 ani cand faceam scoala de soferi, la o intersectie aveam STOP si in loc sa opresc complet doar am incetinit. Aveam vizibilitate foarte buna si am inceput sa accelerez, moment in care instructorul a f*&^t o frana pe care o tin minte si azi. De atunci nu mai trec de semnul STOP fara sa opresc complet :)

    00
  26. Ca masura s-ar preta modificarea indicatorului de „stop”, daca se considera adecvat. Dar sa incetinesti usor la stop, e hilar. Si ilegal si periculos.

    00
  27. eu sunt singurul care, la sinaia, o ia prin oras, ca sa aiba fir intins la iesire? :)

  28. 2.1
    Opresti complet cand este politia, ca altfel stai pe bara cateva luni 🤷‍♂️

    00
  29. NOU
    #107

    mi-aduc aminte cum veneam eu fluturas acum 10 ani blana dinspre Busteni spre Ploiesti si acolo unde se intra in Sinaia, ce-mi zice dobitocul de creier? „coaie, asta e drum national, sosea de centura, aia care vin din Sinaia tre’ sa cedeze la aia de vin pe DN”.
    Cand colo? invers! mai rau, militie fix acolo.

    Bam, agentul intinde mana, dreag pe dreapta: „zic, ce am facut?” pai….aveati stop acolo…”no shit! cum asa? pai daca oprim toate masinile in DN sa iasa aia din Sinaia inseamna ca dormim in masina in zona asta”….politistul a inceput sa rada necontrolat.
    Mi-a cerut actele, mi-a zis ca e de permis, s-a dus la masina, eu cacat pe mine complet, in final s-a intors, mi-a dat actele si mi-a zis sa nu se mai intample.

    Am avut bulan cu carul sau poate a contat ca a dat prin statie sa vada istoricul meu si a vazut ca n-am avut niciodata nicio contraventie si ma gandesc ca s-a gandit ca aiurea ca prima abatere in 10 ani sa duca direct la suspendarea permisului, nu stiu.

    Tot mi se pare „contra naturii” stopul ala de acolo. Un sens giratoriu rezolva tot.

    00
  30. Ma gandeam totusi la primul caz, stopul ala nu ar trebui sa existe de loc.
    In mod normal cei care vin de pe centura ar trebui sa aibe o banda a lor pe dreapta si cei care vin din sinaia sa aibe o banda pe stanga. In felul asta s-ar evita multe probleme si discutia despre stop sau cedeaza trecerea nu ar mai avea sens.
    Pentru cazul 2 nu vad o solutie pentru eliminarea acelui semn de circulatie, dar chiar si asa viteza de deplasare este decenta.

    00
  31. 1. La STOP opresti. Punct. Nu conteaza cat te grabesti, ca, daca o mierlesti sau omori pe careva, nu te mai incalzesc alea 10 minute in minus. Si sa castigi 2-3 ore la un drum mai lung nu merita, daca pui in balanta posibilitatea de a nu mai ajunge la destinatie sau de a ajuta pe careva sa nu ajunga. De asta is legi, pentru grabiti.

    2. In alte cadrane orare de la stop pleaca prima masina, care a ajuns in intersectie, daca sub semn scrie ALL WAY. Daca nu, pleaca ala cu prioritate si dupa aia ala cu stop-ul in bot. O lege nescrisa zice ca pleci de la stop cand esti SIGUR ca e OK, chiar daca ai prioritate. Pentru ca, daca intra un berbec in tine, prioritatea e ultima ta problema (caz real cu o tampita care a fost luata peste capota de o masina acum 20 de ani. Individa nu a inteles ca masina loveste si nu f…, deci s-a tinut cocos ca are prioritate. Un umar dislocat si bicicleta distrusa au fost premiile ca don’soara a avut dreptate. Bicicleta a fost inlocuita apoi, dar umarul inca ma doare din cand in cand, ca sa intelegem si cine e tampita in cauza :D

  32. Stiu un sens giratoriu în Codlea care a fost personalizat, acolo s-a decis ca prioritare au cei ce intră în sens… ai facut si acolo un tutorial?

    00
  33. Solutii careva?
    iesirea de pe ocolitoarea Sinaia spre Bv: banda suplimentara pana hat departe unde sunt 2 benzi, dincolo de lukoil. se poate si cu sens giratoriu, chiar cred ca e mai bine.
    https://imgur.com/xQile9U
    apoi o dedicatie
    https://imgur.com/mOIGCme
    si o solutie pentru intersectia spre bucuresti: popici pe cele 2 linii continue
    https://imgur.com/5oyw0Fx

    00
  34. Constanta- Brasov cam saptamanal, anul trecut am ramas fara permis la acel stop. De atunci opresc complet la toate stoapele oriunde oricand, sa se supere cine-o vrea, trebuie lucrat in alte parti ptr eficientizarea traficului. La Sinaia traseul e in functie de trafic, ma orientez pe loc, in timpul saptamanii cand e tiruri multe nu am ce cauta pe centura, in weekend invers…ptr mine e ok oricum ca ajung pe la 3-4AM acolo desi de cateva ori era bara la bara chiar si atunci …dar ca idee in zona aia circulatia e cat de cat ok, Busteni e gaozul universului unde se blocheaza toata Valea, Caracal reloaded acolo ca s-au rasturnat din toata tara. Da, eu inclusiv.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.