Flotare logică: găsirea

Unde sunt toți ăia care lătrau că i-au găsit târziu pe ăia picați în Apuseni? Să plece să îl caute pe ăla cu planorul. Exact.

fun-a3-gadea-fruntea

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

20 comentarii

  1. Mi-e greu sa cred ca un planor ultimul racnet, abia asamblat in valoare de 200.000 euro ( dupa unele ziare ) nu are o baliza de semnalizare, o cutie neagra, un GPS , ceva….orice…am doar idei naspa despre ce s-a intamplat : a sutit ala planorul si a ras-o pe undeva, s-a deschis un portal si a disparut, Patratul Bermudelor mioritice…ce mama naibii ? O sa fie zborul ala din Malaesia si noi…

    00
    • sunt multe necunoscute. dacă a căzut intr-o prăpastie ascunsă de un munte, semnalul e neputincios.

    • @bully: Nu avea ELT(Emergency Locator Transmitter) si nici transponder, astfel ca nu a aparut niciodata pe radarele Romatsa. Sunt dotari optionale care i-ar fi putut salva viata.

      00
    • @euroteu: ELT-ul se activeaza doar dupa prabusire iar transponderul nu se monteaza pe planoare, bateriile necesare alimentarii sale sunt mult prea grele. Omul incerca sa sparga recordul de distanta strabatut cu un planor, situatie in care fiecare gram conteaza.

      00
    • @eddie: Transponderele se monteaza si pe planoare, nu face afirmatii in necunostinta de cauza. Transponderul pentru planor are in general sub 1Kg (exemplu Trig Avionics produce modele care cantaresc sub 500g). O baterie de 7Ah asigura chiar si 10-12 ore de functionare pentru transponderul mode S. In cazul in care alimentezi doar un mode S (fara GPS si statie) poti sa utilizezi o baterie de 4Ah care iti va furniza energie pentru 7-8 ore de zbor.

      00
  2. Probabil ca este o ironie directionata; nu prea se intelege ceva anume, dar presupun ca e un risc asumat.

    00
  3. Acuma ei sunt la putere, la cine să latre? Să se muşte singuri de coadă?

    00
  4. Klingogadenii stiu mai bine…

    00
  5. Daca tu ai prelurcrat poza nu pot sa zic decat foarte bine

    00
  6. Aia care acuza autoritatile ca nu gasesc planorul sunt oamenii de oras care nu au habar ce e muntele. Planorul ala nu avea combustibil, deci unde a picat nu au ramas urme. Sa presupunem ca s-a prabusit intr-o padure, dupa incident puteau zbura linistiti pe deasupra ca nu se vedea nimic. Planorul e utrausor, nu face galagie si nu lasa urme. Pana la urma e raspunderea pilotului ca nu avea transponder.

    00
  7. Eu nu inteleg cum nici o stire legata de planorul disparut nu aduce in discutie starea vremii din momentul ala. Sigur, nu ne pricepem noi la zbor si cum influenteaza o furtuna cu grindina zborul unui planor, dar pentru cei care nu stiu, platoul muntilor Bicegi era in plina furtuna cu fulgere si ploaie torentiala + grindina, care a lovit zona Busteni-Azuga in jurul orelor 14:00. Frontul asta atmosferic n-a aparut din neant, a venit si el cu ceva timp dinspre nord-vest… nu stiu cum era in Brasov, da’ la munte nu prea era de plimbare pe sus…

    00
    • pilotul avea experienta imensa si daca planoristii nu simt vremea atunci nu stiu ce ar putea s-o faca. iarasi, defectiunea tehnica minora este exclusa pentru ca planorul are putine chestii care se pot defecta si chiar si pentru cazul in care o parte din comenzi se blocheaza, tot exista proceduri de aterizare fortata iar daca toate cablurile care actioneaza comenzile s-ar fi rupt ar fi existat varianta saltului cu parasuta.
      dupa mine, planorul s-a desfacut brutal si repede in aer la o intaltime mica (fiind primul zbor) si a cazut intr-o zona de padure deasa si inaccesibila vreunui traseu turistic sau drum forestier. si de acolo cum sa-l gasesti? probabil la iarna cand se rareste coroana copacilor si o sa poata fi vazut accidental. asta daca se intampla sa survoleze cineva zona.

      00
  8. Tare poza asta :)

    00
  9. Ca si cum ar fi acelasi lucru a gasi un planor cu a gasi un avion…

    00
  10. Oricat imi displace Gadea, in poza asta este chiar simpatic.
    Si totusi, ca sa fim corecti, este o diferenta mare intre cele 2 cazuri.
    In primul cu avionul, l-au avut pe radar, oamenii aveau semnal la mobil si vorbeau cu cei de la 112, trimiteau sms-uri..
    In cazul cu planorul nu se stie mai nimic, nici radar, nici telefon, nici daca a vrut omu sa dispara, nimic-nimic.

    00
  11. Eu zic să nu-l mai caute degeaba. Ăla şi-o fi înscenat o prăbuşire şi în realitate a plecat cu documente secrete la ruşi.

    00
  12. Parca vad ca maine o sa descopere jurnalistii din Romania ca a disparut si Amelia Earhart.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.