Toată lumea s-a oripilat că Petrom, angajatorul meu, a făcut și în 2012 profit record (un miliard de euro și ceva mărunțiș) și toată lumea a decretat că ei sunt hrăpăreți și nenorociți, dar unul n-a zis “băi, ia gata cu mașina, de mâine autobuz”. Compania e de vină că ne-a vândut ceva ce ne dorim foarte tare și nu vrem să renunțăm, nu noi.
Vine primăvara, dați năvală la biciclete!
Să nu uităm că şi trenul e o opţiune! (da, şi eu lucrez indirect pentru Petrom)
Profitul urias nu este datorat faptului ca vinde benzina si faptului ca extrage petrolul cu un pret mult mai mic decat restul firmelor, conform unui contract incheiat in trecut.
Da, iar din cifra de afaceri de 26 de miliarde de lei, între 33 și 50% a mers la stat sub formă de accize.
Si cand o sa fie benzina 10 lei o sa vezi masini pe strada! Romanul prefera sa cumpere mancare ieftina decat sa renunte la masina! La fel si cu fumatorii: daca ii reduci salarul la jumatate o sa vezi ca tot fumeaza indiferent cati bani are! Masina e noul viciu al secolulului 21!
Din ciclul distracţia nu are limite, apropo de profitul Petrom şi ştiri.
Cum era vorba aia: nu-i vinovat cine cere ci ce-l ce da. Daca ar renunta soferii sa alimenteze macar pentru o saptamana poate ca, comerciantii de combustibil ar mai scade din pret.
Sau vindeți mașinile. Cât se mai poate.
Vine primăvara … tre’ să-mi iau decapotabilă.
Bună ideea cu bicicleta. În acest mod o să pot să o aşez pe cadru pe tipa din imagine.
Eu nu cred ca profitul record se datoreaza carburantului vandut la pompa. Ceilalti benzinari de ce nu au anuntat profituri record? Sau petrom o vinde mai bine ca ii consiliezi tu..
Asta cam macane. Si nu doar la Petrom, ci la toate benzinariile…
Pe mine nu ma deranjeaza ca Petrom face profit de 1 miliard de euro. Ma deranjeaza ca la toaletele din benzinariile lor pute si folosesc consumabile proaste. Acolo se vede respectul pentru client. Ca reclame faine poa’ sa faca oricine cind are buget.
robintel: este gresit. Accizele nu se calculeaza din cifra de afaceri, nu sunt impozit pe profit sau pe venit. Ele sunt taxe pe care, Petrom le baga in pretul combustibilului si apoi le colecteaza de la noi si le vireaza la bugetul de stat.
@Iulian Sarbu: cu cea mai mare placere. Doar ca CFR a renuntat (in general) la toate cursele oarecum inteligente.
De exemplu: am un contract la Tg. Mures eu fiind locat in Bucuresti.
Periodic (2-3x / luna) trebuie sa ajung la client.
CFR imi propune mersul cu trenul in timpul zilei (total neproductiv pentru business intrucat la fiecare deplasare as pierde 2 zile de lucru).
Tarom imi propune 2 zboruri catre Tg.Mures (luni si miercuri seara) si 2 de retur (marti si joi dimineata). In versiunea Tarom ar trebui sa zbor luni la Tg.Mures, sa prestez marti si miercuri si sa revin joi la Bucuresti. Ca productivitate am constatat ca in zilele de luni de dinainte de meeting-uri oamenii sunt cu randamentele la < 50%.
@zoso: oare profitul nu e facut din productie si auxiliare? Ca pe downstream marjele sunt foarte mici.
alin, in bucuresti, din 30 de masini la semafor, 28 sunt masini cu o singura persoana, care se scobeste-n dinti. daca oamenii aia ar folosi metroul sau bicicletele, poate petrom ar muri in chinuri, asa cum le doresc eu de ani de zile.
Da, hai sa renuntam la masini, hai sa umblam cu carutele, de ce nu ?! Oricum SUNTEM O SOCIETATE DE EVUL MEDIU! Macar si infrastructura sa o avem ca atare. Hai sa ne tratam cu plante, hai sa dansam dansul ploii… Ca oricum au zis americanii ca suntem un popor de salbatici… Altii merg cu nave spatiale pe alte planete, si noi hai sa regresam !!!!!
Scumpirea combustibilului o simt si cei care nu cumpara combustibil, asta pentru ca hrana si diverse lucruri sunt transportate cu..mijloace de transport care, ce sa vezi, au nevoie de combustibil.
+ Benzina nu e scumpa, problema e ca n-avem noi bani sa o cumparam, nu sunt salariile de asa natura sa iti poti permite sa o cumperi. In alte tari combustibilul costa la fel ca si la noi, poate chiar mai mult. Mai bine ne-am plange de salarii decat de combustibil.
Pana nu scapam de jeg, jegul de sub unghii si jegul de pe strazi bicicletele sunt un moft.Cand in capitala tarii ai noroii pana la glezne pe unele strazi restul e „wishful thinking”.
Propune sa umblam cu ATV-uri, asta ar avea mai mare priza la public.
@ Arhi
Folosesc RATB-ul si metroul de ani de zile pt ca nici macar nu am permis, dar crede-ma ca la un moment dat tzi se arde de nespalatzi de care trebuie sa fugi in tramvai pt ca vrei sa incepi ziua bine, ca sa nu mai zic nimic de coatele si aglomeratia de la metrou.
@arhi: in perioada de corporatie traversam capitala in drum spre birou.
Am propus la un moment dat (cand incepuse febra cu „cutting costs”) utilizarea in comun a unor resurse din firma (recte masina).
Reactia unor colegi (care stateau in zone pe care le tranzitam catre birou) a fost de genul „lasa bah ca stim ca tie-ti convine ca ramai cu masina”.
Colegului respectiv i-am propus sa devina el responsabil de auto respectiv, cu conditia sa vina sa ma ia de acasa.
Reactia a fost „da’ ce bah am fata de sofer?”.
Precizez ca pe traseul respectiv nici metrorex nici RATB nu reprezentau o optiune.
Rezultatul a fost ca printre cei ramasi fara motorizare s-a numarat si colegul respectiv (care ulterior a si plecat din firma).
Imi imaginez ca din cei 28 o parte semnificativa au mentalitatea colegului descris mai sus.
si unde e flotarea?
chiar sunt cei mai hrapareti si nenorociti, nu e nici o indoiala aici! In Romania se moare de foame in primul rand din cauza pretului la carburant (pret de UE, salarii de RO), toata economia este afectata de pretul la carburant si Mareeana Ghe este o tradatoare de tara.
Flotarea e alta ….daca petrom e angajatorul tau …tu ce naiba vrei sa obtii cu articolu’ asta ?
@ARHI: ce zici tu in Statele Unite se cheama car pool si exista benzi speciale pe autostrada unde numai aceste masini pot circula! Deci ajungi mai rapid la destinatie!
@PlayActive: te referi la acele carpool-lanes pe care majoritatea statelor vor sa le scoată pentru că sunt ineficiente? (hai să ținem o banda de autostradă liberă pt. pulifricii care merg cate 2 la munca in timp ce celalalte 2/3/4 benzi nu se misca din cauza traficului)
Bicicleta nu e o solutie in orasele aglomerate si mizerabile (Bucuresti, Constanta etc.).
Transportul in comun nu e o solutie in afara orașelor mari. Eu și ca să-mi cumpăr un bax de hârtie igienică tre’ să iau mașina și să mă duc la cel mai apropiat hyper-market. Altfel stau ca boul în stație să aștept 30 de minute un mijloc de transport în comun (30+30, ambele directii), cu un bax de hartie igienică în mână. Deci scuză-mă că merg cu mașina…
Lasă că vine el automobilul electric… aţi văzut ce progrese s-au făcut la bateriile de litiu?
@Znuff: da fix acelea! Pai celelalte benzi sunt aglomerate pentru ca 1 om=1 masina! Daca ar fi in fiecare masina minim 2 oameni traficul ar fi mai lejer!
Biciclete, RATB, metrou… deh, obrazul subtire cu cheltuiala se tine.
Nu merg cu masina, dar asta nu inseamna ca nu sunt lovit din toate partile de preturi majorate din cauza pretului benzinei. Deci autobuzul nu rezolva mare lucru
@Marian S: se scot prea multi bani din petrol, deci: Concepte multe, interes 0.
Chiar vroiam sa ies sambata asta cu bicicleta in parc dar n-am cum s-o duc pana acolo ca in portbagaj am cauciucurile de vara.