Nu mai fiți agresivi cu motocicliștii!!!

Citiți topicul ăsta despre motociclistul care a murit sâmbătă într-un accident nasol în timp ce se întrecea cu un turism. Mă bucură să văd că apar și motocicliști care le dau peste bot idioților, dar mă și șochează că sunt destul de mulți care caută scuze, nu erau semnalizate balizele, nu intrase luna în ascendent, tot felul de mizerii puerile. Mai lipsește să vină un prost care să spună „bă, lăsați-vă depășiți de motocliști, nu fiți nesimțiți”. Că asta e faza. Ei vor ca restul să nu fie cu ei așa cum sunt ei cu restul : proști și agresivi.

Ăla era un prost care a jucat o ruletă pe care o joacă și alții zi de zi. Și șoferii îi lasă și îi evită tocmai din motivul ăsta, că prostul cade de pe motor și moare. Da, conservarii dau dovadă de mai multă minte. Nu i-ai făcut tu cu motorul, te-a lăsat el în prostia ta ca să nu fie chemat după aia la secție din 3 în 3 săptămâni să dea declarații că ți-ai spart capul ca un prost ce ești.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

98 comentarii

  1. urmeaza deschidere de dosar de cercetare penala. in cauzuri d-astea ar trebuii sa existe legislatie. sa se faca un proces verbal „a murit de prost ce era” si cam gata. cheltuim bani ca sa analizeze de ce un bou merge pe axul drumului.

    00
    • Poate a spus ceva… pixelu albastru.. nu se cunosc toate circumstantele… LASATI JUSTITIA SI POLITIA SA ISI FACA TREABA NU II MAI GRABITI!

      00
    • Eu cred ca e un element in toata povestea asta care a scapat multora.

      Separatoarele alea AU SALVAT VIATA CUIVA.

      Motoristul era deja peste linia continua, daca intra cu viteza aia pe contrasens ar fi facut terci alta masina si ar fi luat cu el si altii.

      La ce viteza avea si la cum se luase cu ala cu masina, nici o semnalizare nu ar fi putut preveni moartea lui – viteza era mult prea mare ca sa mai opreasca.

      Dar macar nu au murit si altii.

      00
  2. Motociclistii cu ceva minte, stiu exact ca ala e singurul vinovat pentru moartea sa si stiu extrem de bine la ce riscuri se supun cand merg cu „motorul”. Stand la un moment dat o perioada pe langa 2 motociclisti, din pacate multe dintre povestirile lor erau cu: „il stii pe ala X-ulescu…S-a rupt ieri in doua… Il stii pe Y? S-a rupt in 3…” etc

    00
  3. Bai cat de rau imi pare de saraca femeie. Mi s-a facut pielea de gaina. Ramai cu sechele pe viata ca ai omorat pe cineva la un banal drum spre rude/cumparaturi. Noroc cu baiatul ala de ii zicea ca e ok.

    00
    • Noroc cu camera de filmare ca e usor dovedibil ca n-are vina, ca altfelcl trbuia sa isi dovedeasca nevinovatia

      00
    • Partea buna este ca idiotul a fost pe motor si nu intr-un GLE sau G…

      00
    • @Robert3: Si fara camera, avand in vedere dinamica accidentului si locul in care s-a intamplat nu avea nimic de dovedit. Balizele facute praf cu 15-20 de m inainte, accident pe sensul ei de mers, balize despartitoare in stanga… era clar ca n-a avut nicio vina si nu putea sa faca pentru a evita accidentul.

      00
    • da, e nasol. dar pana la urma, daca mergea regulamentar, pe banda 1, n-ar mai fi fost implicata. prin urmare, e posibil daca da de vreun procuror zelos, sa cam fie plimbata sa dea declaratii. si uite de aia e bine sa respecti toate regulile de circulatie, ca nu stii cand intra vreun prost in/sub tine.

      00
    • Peste 100 de camperi au sarit cu dislike, demonstrand ca nu cunosc legislatia rutiera. Sa vedem faptele: daca va uitati pe intreaga filmare (nu varianta cenzurata), veti vedea ca sunt doar 4 participanti la trafic care folosesc banda a 2-a, cea de langa axul drumului: motociclistul mort, cel cu care acesta se intrecea, iar de pe celalalt sens un autoturism care se afla in dreptul balizelor la momentul impactului si doamna aceea in masina careia a fost proiectat motociclistul. In rest, absolut toata lumea circula pe banda 1, asa cum cere legea. Cine nu avea ce cauta pe banda a 2a? Doamna respectiva si cel in spatele caruia se afla. Nu aveau niciun motiv: nu efectuau o depasire, nu se pregateau sa faca stanga (drum cu linie dubla continua). Asadar, femeia respectiva are propria parte de vina pentru faptul ca a fost tarata in acest rahat. 

      Acum, cum credeti ca se va desfasura ancheta? Doamna va fi chemata sa dea declaratie si politistul o va intreba: de ce ati circulat pe banda a doua cu incalcarea OBLIGATIEI prevazuta la art. 42 din OUG 195/2002? (Articolul 42 Când circulația se desfășoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducătorii de vehicule în funcție de intensitatea traficului și viteza de deplasare, AVÂND OBLIGAȚIA să revină pe prima bandă ori de câte ori acest lucru este posibil, dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane). 

      Să presupunem ca la autopsie medicul legist va constata ca motociclistul a supravietuit impactului initial si a murit in urma impactului cu masina. Ce urmeaza? Pai simplu, doamna respectiva are toate sansele sa fie acuzata de omor din culpa, pentru ca a circulat cu incalcarea unei obligatii legale si acest fapt e posibil sa fi cauzat moartea unui om. Stiu, veti spune stai, ca e clar ca motociclistul e vinovat. Nu asa functioneaza justitia. Femeia aia va fi la cheremul unui politist judiciar, a unui procuror si foarte probabil a unui judecator. Si toate astea pentru ca a avut ghinionul sa faca ceea ce facea de fiecare data, sa circule pe banda a 2a fara motiv, fix in ziua in care doi idioti s-au luat la intrecere. 

      Asa ca aveti grija pe ce banda circulati.  

      00
    • Stiti si voi de-acum ca acolo s-au pus parapetii aia ca sa descurajeze sa se mai faca stanga spre directia spre care circula accidentatul, spre Paulesti mai exact. Acolo a fost linie discontinua pentru cei ce senintersectau cu ea, apoi dubla continua si apoi parapetii. Ei, doamna a facut foarte nine ca a stat pe banda 2 si nu 1, tocmai ca sa poata fi vizibila vreunuia care voia sa faca stanga pe unde nu mai avea voie. Mi se pare grav trasa de par explicatia ca poate arata ca era in viata la momentul impactului cu masina. La fel cum comenteaza lumea infinit deja legat de semnalizarea parapetilor. Cu tot ce poate urma din ce zic, eu zic: si-a cautat-o si a primit inzecit. Curiozitatea mea e cum se simte cel cu mercedesul, daca se cunosteau, ca doar nu s-au luat la intrecere fortuit

      00
    • @Cristi – esti la al doilea comentariu CONSECUTIV aici in care demonstrezi ca esti exact despre cine vorbeste Vali in articol.

      Partea tragicomica e ca tu chiar crezi ca zici bine.

      00
    • @cristi inca esti prea convins de propriile idei, desi sunt multi oameni care-ti spun indirect ca esti dobitoc.

      Eu nu inteleg care este problema ta? Ca a murit prostul ala sau ca a mers doamna pe banda 2?

      Trebuie sa iti para rau pentru acea femeie pentru ca trece printr-o trauma din cauza unui nenorocit inconstient. Ce a facut dobitocul ala a fost sinucidere curata, probabil a mai sfidat moartea de cateva ori inainte, dar de data asta s-a ales praful de el pentru ca a fost un prost care si-a asumat niste riscuri fara sens.

      Dupa logica ta, ar trebui sa fie de vina si doamna Neti Sandu ca nu a aranjat bine horoscopul…

      00
    • @cristi
      La nivelul profesionalismului sistemului de justitie romanesc, femeia sub a carei masina a intrat smecherul de motociclist are toate sansele sa iasa vinovata ca si omor din culpa. Am privit de cateva ori inregistrarea si singura explicatie pentru care se afla pe banda 2 era ca sa depaseasca(se vede ca o masina era pe banda 1) sau sa faca la stanga in urmatoarea intersectie. Acum conteaza si restul datelor de la fata locului, dar nu m-ar mira sa se termine asa din pacate.
      Din nou sa avem grija de motociclisti ca si ei se afla in trafic…….

      00
    • De ce sunt dobitoc? Pentru ca am spus ca nu sunt de acord cu afirmatia ca femeia respectiva a fost atrasa in acest accident fiind 100% nevinovata si am prezentat si argumente in sprijinul opiniei mele? N-am vazut pe niciunul sa prezinte un contra-argument, doar o eticheta: esti dobitoc. De ce? Pentru ca nu sunt de acord cu tine. Ok… tot uit de cei 44%. Nevinovat e tipul ala care statea parcat la semafor si a intrat unul in el, apoi s-a judecat un an de zile parca pentru ca etilotestul a indicat alcoolemie 0,06%. A demonstrat in instanta ca alcoolul respectiv era de la un servetel umed cu care s-a sters de sange. Da, ala a fost 100% nevinovat tarat intr-un proces nemeritat. Nu este aceeasi situatie aici. Sa analizam ceea ce era in controlul femeii. In controlul ei era sa mearga pe banda 1, asa cum o obliga legea. A avut liber arbitru atunci cand a decis sa incalce, voit sau nu, legea. Daca nu cunostea obligatia legala pe care o avea, atunci e grav. Inseamna ca circula pe drumuri publice fara sa cunoasca prevederile Codului Rutier. Daca ar fi respectat legea si ar fi circulat pe banda 1, mai ajungea motociclistul sub rotile ei? Privind traiectoria acestuia, putem spune cu un grad mare de certitudine ca nu, nu s-ar fi intamplat asta. Ar fi trecut pe langa ea, ar fi oprit socata de ce a vazut, ar fi scuipat in san, ar fi facut o cruce si si-ar fi spus ”Doamne, ce aproape am fost!”. Dar nu, ea A ALES sa circule pe banda 2. Nu a fost obligata sa circule pe banda 2, A ALES sa faca asta, cu incalcarea prevederilor legale, la vreo 10 metri in spatele altuia care a procedat la fel si in dreptul caruia a avut loc impactul initial. Alegere in urma careia hazardul a facut sa fie implicata intr-un accident mortal. Prin urmare, este si responsabilitatea ei pentru ceea ce i s-a intamplat. Nu am spus in niciun moment ca e vinovata de moartea motociclistului. Dar asta nu inseamna ca nu risca sa fie acuzata de asa ceva. Orice se poate intampla. Si care a fost primul lucru pe care l-a facut politia cand a ajuns la locul accidentului? Cel mai probabil a pus-o sa sufle in etilotest. Iar daca i-ar fi iesit chiar si 0,06% alcoolemie, ar fi fost din oficiu considerata vinovata pentru accident. Asta e sistemul, asa functioneaza. Nu spun ca merita ceea ce i se intampla, spun doar ca poarta responsabilitatea propriilor decizii. Daca a fi o persoana asumata inseamna a fi dobitoc, imi accept eticheta. Stiu, e greu de digerat in tara in care fuga de responsabilitate e sport national.

      00
    • @Cristi – nu trebuie sa iti mai spuna nimeni nimic.

      CITESTE ARTICOLUL. Despre tine e vorba.

      Stai jos.

      00
    • @cristi sa mai incerc odata.

      Aceasta tragedie s-a intamplat pentru ca:

      1. Persoana cu motorul era intr-o pozitie in care nu ar fi trebuit sa fie (nu are ce cauta intre benzi), probabil linie continua;
      2. Avea o viteza prea mare pentru evitarea oricarui pericol. (am vazut un semn de iesire din localitate, deci acolo trebuia un maxim 50-60, nicidecum 100+.
      3. Nu a pastrat distanta fata de cel din fata.

      Aceste 3 principale motive, au cauzat moartea lui. Fiecare motiv in parte ar fi putut provoca accidentul.

      Tu cauti motive sa incriminezi femeia pentru ca mergea pe banda 2. Stii ce se intampla daca motociclistul respectiv circula legal, cum circulau cei 2 care au filmat? Nimic.

      In urma impactului cu balizelele alea, in motociclistul care filma a sarit ceva, putea fi fatal si pentru el, toate aceste probleme din cauza idiotului.

      Sanatate si drumuri bune.

      00
  4. Da, de fiecare dată e șocant numărul celor care caută scuze, vinovați imaginari, refuzând realitatea( a greșit grav, a plătit cu viața) și, mai ales, refuzând/evitând să tragă niste învățăminte utile in viitor. A fost băiat bun, de ce să discutăm, să ne gândim la durerea familiei etc. Eu as introduce , la cursurile auto, ore speciale cu astfel de cazuri, fără nicio cenzură, să vadă toți ce se întâmplă când carnea și oasele se opresc in ceva solid la 70-100-150 km/h.

    00
    • Total de acord. Ora obligatorie in care vizionezi clipuri cu accidente necenzurate, ca sa te gandesti de 3 ori inainte sa ii dai blana.

      00
    • Total de acord. Aviz inconstientilor care isi tin copiii in picioare intre scaune.

      00
    • Clar! Aş începe să pun vizionări de clipuri necenzurate la examenul de redobândire a permisului. Ai fost prins cu 50km/h în plus, pac un clip cu unul zdrobit într-un picior de pod. Alcool? Pac un clip cu un şofer înecat. Sau, mai bine, la abateri grave, muncă în folosul comunității la adunat bucăți de om de pe carosabil.

      00
  5. Ce ma sfatuiti pentru lipsa mea de empatie? De fiecare data cand stam coloana la semafor ma uit in retrovizoare si imi vine sa deschid usa cand vad cate o motocicleta strecurandu-se printre masini….

    00
    • De ce ai vrea sa faci asta? Cu ce te deranjează pe tine? Eu încerc întotdeauna sa le fac loc, indiferent ca e motocicleta, scuter sau bicicleta, pentru ca mi se pare normal și de bun simt. Dar poate eu sunt defect…

      00
    • Trebuie sa fii la un nivel mare de prostie sa ai ciuda pe motociclisti ca se strecoara printre masini. Sa fii atat de obtuz incat sa crezi ca motocicleta nu a fost facuta exact pentru asta.

      00
    • @Lecter: ” Ce ma sfatuiti pentru lipsa mea de empatie?”

      … să cauți ajutor de specialitate.

      00
    • Total legal să facă treabă asta cât timp mașinile nu sunt in mișcare. Nu e lipsa de empatie, e prostie.

      00
    • Sa te sinucizi

      00
    • Problema apare când vine cu peste 100 km/h printre mașinile în mișcare și nu apuci să îl vezi în retrovizoare exact când îți sare o groapă în față!

      00
    • @Lecter: Daca se strecoara si nu o face cu viteza, n-am nimic cu ei, de-asta si-au luat motor, ca sa se strecoare prin trafic. Nu am nimic cu ei nici daca se duc un pic mai tare acolo unde drumul o permite… Daca il vad in retrovizoare ca vine un pic mai tare, ma dau usor in dreapta, sa le fac loc sa se duca, e pe riscul lor, pe viata lor, fiecare isi asuma ce face. Problema apare cand acel „un pic mai tare” se transforma in „pun in pericol pe toata lumea, noaptea, in conditii de vizibilitate redusa, ca eu am coaiele mari, nevoie de adrenalina si nevoie validare”.

      00
    • Si eu le fac loc sa treaca cand sunt oprit la semafor.
      De aici motociclistii se impart in:
      1) Unii care se baga in fata/ spatele masinii si ocupa intreaga banda atunci cand coloana porneste. Astia sunt aia civilizati.
      2) Altii care continua sa mearga intre masini cand coloana porneste.
      Astia incep sa calce regula. Azi odata, maine odata. Vad ei ca nu li se intampla nimic si ajung in cazul 3
      3) Motociclistii care depasesc printre masini, chiar cand masinile circula cu 60+ prin oras, motociclistii care depasesc printre benzi pe autostrada, fac slalom si „expoateaza gaurile din trafic”.

      Drumul de la #1 la #2 e foarte scurt si la fel de scurt e intre #2 si #3.

      00
    • NOU
      #32

      @Lecter: te sfatuim sa iti schimbi viata, e evident ca esti tinut sub papuc acasa si la munca si atunci frustrarile ti le versi pe unde apuci. Sau sa iti iei motocicleta, dar nu prea e pentru pixde deci nu ti s-ar potrivi.

      00
    • Ma sunt si aia agresivi de tureaza motorul sa le faci loc ca ei au treaba.

      00
    • NOU
      #34

      Mie-mi vine să le fac loc cât mai mult posibil, pentru că fiecare motor în plus pe șosea, înseamnă o mașină în minus. Dacă de mâine, un sfert dintre șoferii de auto ar trece pe moto, ce zici, s-ar simți dpdv trafic aglomerat?

      Dar na…tre’ să te mai și ducă capul ca să înțelegi că băgatul lor în față aduce indirect un câștig de timp și pentru tine ca șofer de autoturism

      00
    • @mario cand sclavagesti toata ziua la corporatie ca sa iti iei si tu o masina frumoasa ca tot omul, dupa care, in timp ce stai mandru in x5 la semafor, vezi ca trec trotinetele ca tgv’ul pe langa tine, iar tu te intreci cu pietonii, cred si eu ca te oftici.

      00
  6. Zicea unu’ in reportajul de la ProTv ca trebuia semnalizat acea despartire. Pai, si daca ar fi fost semnalizat, motociclistul ar fi vazut semnul? La ce viteza avea, cu siguranta nu.
    Si apropo de mers aiurea. In Brașov mi s-a întâmplat cu unul care s-a băgat între benzi in timpul mersului. Nu era la semafor. Daca eu sau șoferul de pe banda din stânga mișcam puțin volanul, se putea întâmpla ceva.

    00
  7. Prin Bucuresti merg pe linia care separa 2 benzi. Cumva, ii da dreptul sa se bage pe oricare vrea. Tu in spate trebuie sa stai in fara sa depasesti cand el e in fata, sa nu se simta in pericol. Daca e el in spate trebuie sa franezi sa-l lasi sa treaca.
    Sa nu ai ghinionul sa il ai pe unul in spate. Daca iti vezi de drum si nu-i faci loc special sa treaca devin foarte agresivi.

    00
    • ai uitat sa mentionezi de idiotii care te depasesc prin dreapta pe langa trotuar cand e coloana de masini

      00
    • In fiecare dimineata, prin aglomeratie, ma uit in retrovizoare sa vad de data asta pe care parte ma depaseste cate un motociclist.

      Ma depaseste unul prin stanga, incep sa merg mai pe dreapta, apoi aud cum ambaleaza alt motociclist motorul in dreapta spate, ca el pe acolo vrea sa ma depaseasca. Trag stanga sa treaca, apoi vad altul pe stanga, sau vreun curier pe bicicleta ce face slalom printre masini.

      Cred ca tot ce vad ei e ca masinile nu le fac loc sa depaseasca.

      00
  8. Din ce am vazut pe filmare, daca am vazut filmul corect motociclistul parea ca e la intrecere cu masina…

    Din pacate cei din sensul opus nu aveau nicio vina ca un bizon era calare pe motocicleta.

    Daca e ceva ce urasc atunci cand vine vara este caldura, mustele si tantarii si motociclistii, nu stiu care lucru e mai enervant.

    00
    • biciclistii

      00
    • copiii care urla langa bloc de dimineata pana seara

      00
    • Sunt câte unii (motocicliști) care se întrec cu o mașină, așa singuri.
      Acum foarte mulți ani, spre sfârșitul adolescenței mă întorceam cu ai mei de la bunici, nici trecusem de plăcuța care marca ieșirea din oraș, mama, tata, doi copii aproape adulți în mașină, tata la volan.
      Un motociclist s-a apucat să „se joace” cu noi. Ba ne depășea, ba pe stânga,ba pe dreapta, ba rămânea în urmă.
      Asta în condițiile în care mergeam cu viteza legală în localitate, că tata preferă să păstreze viteza legală atunci când la „interiorul localității” se adaugă și alte mărunțișuri: niște curbe, aglomerație de pietoni, noapte, etc.
      Plus că nu se consideră un șofer fabulos, preferă să circule în siguranță, decât smecher, așa că urăște șicanele în trafic.
      În situația aia cred că a și încetinit un pic (nu erau alte mașini), ca să se plictisească ăla.
      Din fericire s-a plictisit foarte repede.

      00
  9. Realistic majoritatea celor care se dau cu motorul nu au un instinct de conservare. Si asta se intampla din cateva chestii simple:
    1. Legislatia din Romania este cretina in situatii de genu asta. Orice accident care nu este vina ta filmat cu camera omologata de Dumnezeu si fisu implica deplasari la sectia de politie. Repet nu esti de vina pentru absolut nimic, dar trebuie sa vi sa spui, sa te explici de ce un prost care circula neregulamentar a intrat in tine.
    2. Pentru ca multi stiu de punctul 1 merg de multe ori la intimidare. Practic ei stiu si mai ales se asteapta ca soferul care circula regulamentar sa-l evite. Uneori mai fac si pe nebunii ca de ce nu-i lasi.
    Daca ar sti ca o pot mierli foarte usor cand fac rahaturi din astea si mai mult nimeni nu pierde timpul dupa rahaturi vreo jumatate din ei se vor cuminti sau o se vor duce pana la domnu. Insa noi inca nu am rezolvat problema camerei omologate si rahaturi din astea, dar nu-i nimic mai trebuie sa moara din astia si ceva s-o intampla, ori se schimba legea ori intra instinctul de conservare. Sa aveti drumuri cat mai sigure!

    00
    • Legat de punctul 1, este vreo țară nebananieră unde după un accident nevinovatul nu are de declarat mărturia sa asupra celor întâmplate ?

      00
    • @Marian
      Situatia la noi era cam asa. In cazul unui accident(cu victime, recte s-a sunat ambulanta, iar apoi a venit si politia) se iau declaratii de la cei care sunt intr-o stare sa poata dea acele declaratii. Ulterior mai sunt chemati pentru nu stiu cate zile sa mai declare ce s-a intamplat ca poate erai sub soc si ai spus ceva incomplet. Ulterior daca lucrurile avanseaza mai esti chemat sa mai dai declaratii pe la alti oameni mai simpatici, procuratura sau judecatorie. Asta se traduce in niste zile pierdute de un om care nu avea vreo vina, doar ca un prost s-a trezit sa faca pe smecheru. Daca ai inregistrare video nu scapi de tambalau deoarece e doar o inregistrare video(cu aparat neomologat si na pixel albastru) si tu oricum trebuie sa mai dai explicatii. Bineinteles pentru cei care uita unde traiesc daca lucrurile degenereaza te mai poti trezi cu vizite de la diversi ca politia romana este mana-n mana cu jegurile.
      Asa ca da cine stie cum se misca lucrurile astea si-si pazeste pielea il lasa pe prost sa treaca. Daca prostul sau familia lui ar suferi consecintele lui de a fi prost si tot ce inseamna ideea de justitie nu ar fi o gluma ceva s-ar regla. Toate rahaturile care se intampla in trafic si nu numai sunt pentru ca fiecare stie ca in Romania vei muri cu dreptatea in mana:
      1. De marele carambol din 2016 mai stim ceva avem sentinte pe acolo?
      2. De nebuna aia care a calcat un copil in cartierul Andronache stim ceva?

      00
    • Mulțumesc pentru răspuns.
      Deci nu există și așa e peste tot.
      Nevinovăția nu te scutește de îndatoririle cetățenești.

      00
    • @Marian
      Indatoririle alea cetatenesti pe care tu le vezi ii dau curaj gibonului cu motorul. Si asta o fac foarte multi care fac rahaturi in trafic si pe oriunde. Si fix din cauze de indatoriri cetatenesti o poti da in altele deoarece stim cu totii ca politia romana(alaturi de alte institutii din domeniu) este un munte de competenta cu tot ce vine la pachet.
      Repet toti gibonii care merg in trafic cum merg se bazeaza foarte mult pe faptul ca omului de rand ii este frica sa-si complice viata data fiind birocratia si justitia in Romania. Si asta este de fapt problema fundamentala a multor lucruri care merg prost spre foarte prost. Avem legi, avem institutii dar tot ce inseamna de respectarea si aplicarea lor este profund deficitara. Chestii care le stim cu totii ca traim in Romania insa brusc cum iesim din tara si mergem un pic mai la vest ne cumintim ca na acolo aia nu stiu sa fie oameni. Si asta creeaza un cerc vicios deoarece de fiecare data cand apare o imbunatatire a legii sau a modului de lucru, fiecare se gandeste la abuzuri si la alte rahaturi pe care institutii ce reprezinta statul roman le pot face.
      La modul ideal ai perfecta dreptate, la modul romanesc indatoririle tale cetatenesti au sansa de 50% daca nu mai multa sa-ti creeze probleme. Ca si in cazul de fata sunt destul de sigur ca soferita sub a carei masini a intrat dobitocul cu motorul o sa fie tarata prin procese si alte rahaturi minim 3 ani sa nu zic 5 cu riscul de a o da in altele, dar sunt sigur ca-si face indatoririle cetatenesti. Desigur nu m-ar mira ca familia prostului ce a murit cu motorul sa se faca parte civila si sa ceara daune ca prostul a intrat cu motorul sub masina acesteia. Toate astea adaptate la realitatile romanesti te vor imbatrani cu minim 10 ani si la final nu ai o garantie ca vei fi nevinovat. Si da fix din cauza asta multi ii lasa pe prostii cu motoarele, insa asta nu face decat sa creasca sansele ca o tragedie ca cea de ieri sa se intample.
      Dar hey sa ne facem indatoririle cetatenesti ca alea sunt de baza.

      00
  10. Numai mie mi se pare ca, daca nu erau balizele, motociclistul intra in plin in masina si posibil sa fi avut urmari grave si pentru femeia respectiva?

    00
    • Corect, e cel mai bun exemplu ca avem nevoie de autostrazi, chiar daca nu stim sa le folosim si mergem aiurea pe benzi. Dar separatoarele salveaza vieti!

      00
  11. Daca esti motocilist si te iei la intrecere cu orice masina in afara de supercaruri esti foarte prost. Ce demonstrezi, ca apa e uda!?

    Cam asa sunt o mare parte din motocilisti romani, au vid in cap si il umplu doar cu brrap brrap facut de toba ilegala din care au scos amortizorul.

    00
  12. Tot vedeam campanii de constientizare pentru motociclisti. Ok. Le inteleg. Nu stiu ce rezultate aduc, pentru multi e doar o forma de a mai iesi, sa manance si sa bea dupa eveniment. De ce nu se fac campanii in care fiecare grup de motociclisti sa ia prostii din grup si sa incerce sa-i educe? Ca intre ei se stiu cine e mai cioban asa si teribilist.

    00
  13. Daca esti motociclist si mergi pe DN ca pe circuit, facand slalom printre jaloane, ti-o asumi cand iti sare un ‘jalon’ in fatza. Daca tu vii pe DN cu mai mult de 40-50 km/h diferenta viteza, nu am cum sa te observ. Cand deja te-am auzit/vazut e tarziu, esti langa mine deja.

    Mergi pe mijlocul benzii si fii previzibil, si lumea nu are nimic cu tine.

    00
    • Nube recomandat sa stai pe mijlocul benzii cand mergi cu motorul. Se sta de obicei in dreptul rotilor din stanga. Din motive de gropi pe care nu le vezi etc

      00
  14. Youtubul e plin de canale in care tot felul de motociclisti isi arata valoarea (gen suflete pe 2 roti si altele de genul) – sunt extrem de agresivi, de rautaciosi, de ticalosi, dar mai ales extrem de prosti…
    Si majoritatea comentariilor, acolo unde nu au fost dezactivate chiar asta spun..
    Este clar ca atunci cand mergi tot timpul la limita, viteza extrem de mare mare, incalci benzile, te bagi printre masini aflate in mers si multe altele , la un moment dat o vei mierli, dar rau de tot, nu o julitura in cot.
    Acum multi ani circulau pe net niste poze cu accidentul avut de un motociclist la 270 km/h – pentru ca avusese un costum de calitate, toate partile corpului – vreo 6-7 ramasesera imbracate, capul era in casca, practic putea fi reasamblat ca un fel de lego morbid – acele poze ar trebui sa le vada toti teribilistii astia inainte sa se urce pe motoare de 600 cmc in prima luna de cand si-au liat carnetul.

    00
  15. ATENȚIE LA MOTOCICLIȘTI
    că nu respectă regulile și se bagă printre mașini.

    Eu n-am văzut în viața mea în chestionarele auto o motocicletă care să se bage printre benzi.

    00
  16. Cum zicea și un nene pe forum: în România nu sunt drumuri periculoase, sunt șoferi periculoși.

    00
  17. Sunt curios daca exista ceva cifre pe care sa le putin pune in context putin. Sa vedem ce procent din posesorii de masini fac asemenea ccturi si ce procent din aia cu motoare. Pare ca motociclistii sunt tratati altfel de oameni care nu cunosc macar cateva zeci de motociclisti sau care nu conduc motocicleta si nu stiu de ce. Pare ca motociclistii aia ce fac ecologizari, ce ajuta oamenii in trafic cand li se strica masinile, ce se strang sa doneze chestii sau sa livreze medicamente batranilor in lock-down, ce au copii mici acasa si merg mereu legal etc nu prea se vad.

    00
    • NOU
      #62

      Exista, nu avantajeaza motociclistii.
      Si da e evident ca oamenii care au bun simt si stau in banca lor nu se vad, cretinii ies mai usor in evidenta. Si uite asa unii ne rupem mainile, spatele si portofelul ajutand si incercand sa curatam putin imaginea de „donator” creata de opinia publica si de boi ca Lecter ala de mai sus, si vine un papagal din asta care se viseaza Rossi dar nu a primit bani de la ma-sa sa se duca pe circuit si se pi..a pe eforturile noastre.
      Bine ca nu a luat vreun nevinovat dupa el.

      00
    • Da, dupa minusuri si articolele din ultima vreme imi dau seama ca nu mai e pentru mine acest blog :|

      00
    • Mofo, aia de spui tu sunt sub 1%, trec usor neobservati. Restul sunt fix ca asta de a murit acum.

      00
    • @Valeriu daca faci parte dintr-o comunitate moto sau ai macar 10 prieteni motociclisti iti dau dreptate. Altfel nu ai cum sa spui ca 1% sunt ok. Eu as zice ca 3 din 4 sunt ok, adica 60-75%. Faptul ca vedem 5 accidente groaznice pe an cu motoare nu inseamna ca 99% sunt asa. Parerea lui Zoso si a majoritatii din comentarii e exagerata in zona negativa si nu e bazata pe niste infromatii reale. De aia ziceam ca poate nu e blogul pe care sa mai stau. Nu condamn parererile astea dar nu sunt de acord. Cei cu minusuri de la comentariul initial oare cunosc cativa motociclisti macar?

      00
    • @Johnny-come-lately sa bagi trotinetistii, biciclistii, scuteristii in oala cu motociclistii e ignoranta. Doar prin faptul ca la o trotineta are acces orice copil/tanar cu un telefon si card. La un motor serios au acces cei de 24+ ani dupa o scoala de soferi si 2 examene. Ala de pe trotineta/bicicleta poate nu are carnet de conducere deloc. Oricum ma bucur ca de la 1% sunt ok s-a ajuns la jumatate. E un progress.

      00
    • Cunosc motociclist, mergea într-o vreme destul de mult. După ce a apărut copilul, a vândut motorul. A hotărât că e mai bine să aibă copilul tată. Nu a avut niciodată accident.

      00
    • Mofo: pare totusi ca persisti in a te certa cu un common sense pt care nu e nevoie de nici o statistica: motociclistii in covarsitoarea lor majoritate sunt niste imbecili sinistri care nu au ce sa caute pe strazi, lucru pe care il putem toti obiectiva zilnic in trafic, nu e nevoie de vreun sondaj; desi e 2022, inca sunt chestii care sunt common sense.
      Altfel, ca poate tu esti o exceptie de la regula e super ok si ar trebui sa fii mandru de asta, nu sa incerci sa tragi imbecili in clubul tau civilizat.

      00
  18. Motociclist here, am mers 6 ani pe motocicleta super sport, zero oase rupte. Ca in orice domeniu exista oameni și cretini. Ii urăsc pe aia care tureaza motoarele, pe aia care nu mulțumesc când li se face loc la semafor, sau aia care se iau la întrecere cu mașinile.

    De cel puțin 2 ori pe zi era cate un viteaz la semafor care zicea sa facem liniute. Pur și simplu îl ignoram și mergeam 2m mai in fata.

    De cate ori întrebam de ce nu s-a asigurat cel accidentat sau cel mort, primeam același răspuns „mai contează acum?”. Da, contează pentru alții.

    Recunosc că prin oraș mergeam uneori mai tare, dar nu pt că îmi place viteza neapărat. Daca mergeam regulamentar (40-50kmh), jur că toate rablele de mașină voiau să întreacă un motociclist și o făceau super aproape de mine, de vreo 2 ori mi-au smuls oglinda. Desigur că au fugit apoi.

    00
  19. Ma gandeam sa fac un program online/curs gratuit de siguranta rutiera. In functie de participantii la trafic( soferi, pietoni, biciclisti, motociclisti), sa prezint cateva aspecte legislative si sa incerc sa fac partea de constientizare a riscurilor din trafic.
    Oare Credeti ca soferii, biciclistii cu experienta vor dori sa parcurga materiale de genul asta? Cel mai probabil vor cunoaste multe din informatiile prezentate

    00
  20. Motociclist aici, am doar 2 ani in spate si A-ul l-am luat la 32 de ani, avand deja B-ul de 12 ani. Faptul ca am condus masina atatia ani m-a ajutat pe moto pentru ca am deja instinctele formate si de-a lungul timpului am devenit un sofer prudent.
    Pustii care isi iau motoare puternice, isi incearca norocul, ca sa zic asa. Urasc esapamentele zgomotoase si motociclistii agresivi ce cred ca li se cuvine totul.
    Unii scapa, altii ajung ca in video.
    Personal ma intereseaza sa ajung intreg acasa, nu sa am dreptate sau nu. Traim intr-un stat esuat, iar asta se vede pe strada unde se merge haotic (masini, motoare, biciclete, trotinete si pietoni).

    00
    • Si eu sunt motociclist de 1.5 ani cu 15 ani de sofat (cel mai mult in Bucuresti) in spate.
      Cum zicea cineva de mai sus, NU te bagi printre masini decat la stop/semafor (in cel mai rau caz, cand se face verde repede, pana in 10-15km/h) dupa care revii pe banda ta si circuli ca o masina.
      Initial vroiam o moto de 1L dar m-am razgandit si am luat un 650 (CB650R) care si asa mi-se pare mult pentru oras.
      Wk trecut am fost pe circuit la Adancata si am mers si cu cb1000r… misto moto nasoala pentru zi de zi are mult prea multa putere si zona de risc e mult mai mare. Efectiv nu poti gresi cu o astfel de moto (143 BHP).
      Si da am intalnit si eu motociclisti care o ard cu 120-130 prin Bucuresti in conditii proaste. Motociclisti care vor o liniuta etc.
      Nici cu soferii nu mi-e rusine, sunt cativa (putini), care ca urangutanul de sus se supara ca tu poti ajunge primul la semafor. Mi s-a intamplat sa accelereze sa „ma faca”… i-am lasat pt ca prefer sa ajung in siguranta acasa.
      In Bucuresti chiar observ ca foarte multi soferi te lasa sa ii depasesti la semafor (multi se si dau din calea ta – vireaza stanga sau dreapta).
      Teribilismul se plateste….
      Drive and Ride SAFE !

      00
  21. Ce or mai fi blurat aia filmul nu stiu…

    00
  22. Ce e nasol ca dupa unii nici macar organe nu mai poti recolta.

    00
    • cine a adus vorba aia cu donatori in romania e un idiot. o fi fost valabila acum multi ani prin statele unite cand casca nu era obligatorie si o cazatura banala putea rezulta in moarte cerebrala rezultand astfel organele donate.

      la noi e obligatorie casca de multa vreme deci dupa orice accident suficient de serios sa cauzeze decesul nu prea mai ramane nimic de recoltat. ca si in cazul asta.

      00
  23. NOU
    #76

    Stiu ca, probabil, nu imi va fi aprobat comentariul, dar tot o sa scriu.
    Imi este foarte greu sa inteleg cum o multime de oameni care o ard tot timpul cu lozinci de genul „statul trebuie sa ne protejeze cu forta, chiar daca noi suntem idioti”, nu inteleg care e situatia aici.
    Da, motociclistul ala e un idiot, dar semnalizari trebuiau sa existe, asa cum exista peste tot, chiar daca sunt in mijloculul liniilor duble continue. Vedeti pe DN1 cum sunt puse semnele de ocolire cand incep despartitoarele de sens.
    Daca despartitoarele erau semnalizate, idiotul ala scapa cu viata. Asta e rolul statului la care viseaza toti cei cu gura mare din comentariile de mai sus: sa le ofere un cadru idiotilor care fac idiotenii in care sa fie cat mai siguri, fara sa se omoare.
    Va mai aduceti aminte de cazul motociclistului din coloana lui Oprea care a murit intr-o groapa? Lumea era mult prea orbita de furia la adresa lui Oprea incat sa realizeze ca vina este impartita. Vina pentru moartea politistului este a celor care nu au semnalizat lucrarea, iar vina lui Oprea este pentru abuz in serviciu (cu circumstante agravante). Sunt lucruri diferite, trebuie luate atat separat, cat si la pachet.

    TL;DR: motociclistul este vinovat pentru accident, administratorul drumului este vinovat pentru moartea unui om din cauza marcajelor prost facute.

    00
    • Din pacate in majoritatea cazurilor din RO marcajele nu sunt corespunzatoare – vopseaua liniilor nu e reflectorizanta, panourile de pe margini sau despartitoarele nu au lumini si nici elemente reflectorizante.

      Daca s-ar actiona in judecata administratorul drumului in toate cazurile, poate s-ar mai schimba ceva.

      Din ce stiu, politia poate amenda administratorul drumului, dar na, la cat misca astia…

      00
    • idiotul nu mai controla ragalia in momentul impactului. semnalizarea nu ar fi facut absolut nimic. si chiar daca era efectul ar fi fost acelasi. intra fie in ala cu care se intrecea, fie in primul de pe contrasens fie in semnalizare si dupa aia balize.

      un dobitoc mai putin pe strada.

      00
    • NOU
      #79

      @thebblack

      „Idiotul” controla toata situatia si, iti garantez, ca s-ar fi repliat pe banda daca acolo ar fi fost un semn reflectorizant de ocolire, asa cum se pune la orice obstacol de pe drum.
      Cel mai probabil avea viziera fumurie si l-au furat farurile celor de pe contrasens, de asta nu a vazut despartitoarele de sens. La viteza pe care o avea, cu motocicleta pe care se pare ca o avea BMW F900R, facea cercuri in jurul masinii cu care toata lumea zice ca s-a luat la intrecere. Nu, pur si simplu mergea ca un prost PE linia dubla continua, nu pe contrasens.

      Revin la ce am spus mai sus, statul trebuie sa se asigure ca masurile de protectie pe care le ia, nu te omoara daca gresesti. De asta au inceput sa schimbe parapetul de pe DN1 cu butoaie pe role, ca sa nu mori daca se intampla ceva, indiferent daca e din vina ta, sau din vina altora. Cred ca a scris si Zoso despre asta.

      00
  24. Am două reguli cu motocicliștii:
    1. Toți motocicliștii conduc ca niște descreierați.
    2. Pornind de la punctul 1, atunci când îi văd în oglindă, încetinesc și le fac cât mai mult spațiu să mă depășească/devanseze fiindcă prefer să îi las să treacă decât să risc să fac un accident cu ei.

    PS. De altfel, regula personală numărul 1 din trafic este că toți șoferii sunt absolut tâmpiți și vor conduce ca atare; drept urmare este responsabilitatea mea de a conduce cât mai preventiv și de fi pregătit pentru orice fel de prostie.

    00
  25. Motociclist aici. Aveam B-ul de 20 ani iar la 43 ani am luat A-ul. Cred ca in primul si in primul rand ar trebui schimbata legislatia si modalitatile de examinare. Din 15 „sedinte” la scoala moto, abia ultimele 3 pot spune ca au contat cu adevarat. In antepenultima, instructorul iti aloca un alt cursant pe care sa-l plimbi pe motor prin poligon, sa te inveti cu „greutatea moarta”. Si incurca destul de tare 90 kile de om care se tine de motocicleta din toate puterile, care nu se inclina la viraje, care e la fel de speriat ca tine. In penultima sedinta, de obicei instructorul scoate cursantul in oras. In „oras” insemnand un cartier mai linistit, fara aglomeratie etc, pentru ca si instructorul e om si ii e frica pentru pielea lui. La fel si in ultima sedinta. Dupa care te duci la examen, calare, echipat complet, cu instructorul pe acelasi motor. Alea 40 minute sunt deosebit de importante, din punctul meu de vedere. Daca ai suficienta glagorie, realizezi ca iti risti viata si realizezi ca echipamentul, indiferent cat de bun si „de firma” ar fi, are doar rolul de a te tine gramada ca sa aiba ce ingropa familia, eventual. Eu am avut „norocul” acum 15 ani sa dau de pamant calare fiind pe un moped, din ala de 49cmc, cu pedale. Nu am crezut ca ma pot beli in asemenea hal si nu vreau sa repet isprava cu o motocicleta de 240 kilograme, pentru ca o sa fie ultima. Grija mare.

    00
    • Mda, unii motocicliști se lauda cu cate tije și șuruburi au ei prin oase, și tot nu renunța la mizeria aia.

      00
  26. Multi din topicul respectiv sunt motociclisti cu anii de experienta si multe motoare schimbate, normal ca majoritatea au pareri corecte. In schimb, pe facebook e jale. Eu am mai mult de 50.000 km pe 2 roti si vreo 7 motocilete de-a lungul timpului. Am trecut prin multe intamplari cele mai distractive sunt cele in care un motociclist care incalca regulile de circulatie cere apoi ajutorul ,,fratilor,,. Pe de alta parte situatia asta ,,Da, conservarii dau dovadă de mai multă minte. Nu i-ai făcut tu cu motorul, te-a lăsat el în prostia ta ca să nu fie chemat după aia la secție din 3 în 3 săptămâni să dea declarații că ți-ai spart capul ca un prost ce ești.,, expusa de tine cred ca se intampla in putine cazuri. De cele mai multe ori conservarii vor sa depaseasca si ei o motocicleta in viata lor si fac tot felul de manevre idioate. Sunt aceeasi frustrati care pe autostrada merg doar pe banda 2, care accelereaza cand ii depasesti, care vrea el neaparat sa te depaseasca o data , cazuri pe care le-ai expus si tu des in articolele tale. In cazul de mai sus vina este 100% a motociclistului. A dat de conservaru frustrat si a muscat momeala.

    00
  27. Sunt motociclist. In ultimii 2 ani am condus doar ocazional. De fiecare dată când aud de un accident în care motociclistul a murit întreb ce vitează avea. Am auzit doar 2 cazuri în care sa nu fi avut viteză. Dacă ai viteză tu ești cel vinovat.

    00
  28. Eu sunt curios daca politia il va gasi pe ala cu masina cu care se intrecea motociclistul.

    00
  29. Ai si tu dreptate, dar in final hai sa nu ii cantam statului in struna… ca nu stiu daca exista tara cu sosele mai mizerabile(la propriu) ca cele de la noi… In alte tari iti merge singura Tesla sute de km si la noi nici de o conduci nu poti merge ok cu ea… drumuri nesemnalate, jaloane puse de-a tranta, sensuri desenate, semne rutiere mazgalite sau ascunse prin tufisuri…

    E trist ca a murit un tanar, dar in final mai trist este ca in loc sa invatam ceva din asta ca natiune o sa ne validam sau nu ideile… si ne certam inutil pe net.

    00
  30. Ce mi se pare tare e ca apartatorii lui dau vina pe faptul ca nu erau semnalizate balizele, dar uita sa mentioneze ca individul ala a ignorat cu buna stiinta 2 alte semnalizari: semnul cu limita de viteza si linia dubla continua.

    Un prost care oricum nu respecta nici un fel de semn cere semnalizarea balizelor.
    Cat de comic suna.

    Ma mir ca n-au solicitat si semn pt linia dubla continua.

    00
    • Pe youtube oricum masina aia cu care parca facea intrecere are 50% din vina. Nu stiu cate procente raman motociclistului, dar sunt sigur ca se mai gasesc niste vinovati.\

      Cu motocicleta de la un anumit punct trebuie sa iti pazesti pielea, ca nu ai in jurul tau o cusca de metal si airbag-uri sa te protejeze. Daca nici aia nu poti, pacat.

      00
  31. Dacă ursul ăla ar candida la funcția de președinte în România io l-aș vota.

    00
  32. Bă da totuși a murit un om.
    Condoleanțe familie.
    Si o dam așa cu ura de parca toți suntem îngeri pe strada.
    Drumuri de cacat și mentalitate mai de cacat.

    00
    • Ieși zen din casă, mergi regulamentar și în 2 minute dai de: motociclist care se strecoară, trotinetist pe contrasens, idiot care te împinge de la spate, pieton care se grăbește și trece neregulamentar, șofer care-ți taie fatza fara semnal etc.

      Și la un moment dat te intebi: cu ce am greșit de mă șicanează toți ăștia?! Mai departe, fiecare refulează cum crede de cuviință.

      E mai simplu la americani, acolo toată lumea conduce frumos, că nu știi ce pistol are ălălalt la el.

      00
  33. Citesc comentariile si îmi dau seama cat de multi soferi urasc motociclistii. Vad ca multi generalizează: toti motociclistii sunt niște jeguri, toti ambaleaza motoarele în trafic ca sa le faci loc, toti depășesc printre benzi, etc.
    Conduc un motor pt ca ma ajuta sa ajung la birou în 10 minute, în loc de o ora cu masina sau 1.5h cu transportul în comun. Nu ma iau la întrecere cu masini, nu insist aiurea cand nu e loc, nu ma cert cu idiotii care ma blochează intenționat si nu depasesc printre benzi în mers. Si, zic eu, sunt multi ca mine.
    Hai sa nu mai generalizam din ură sau din necunoastere.
    Daca nu e un efort prea mare, fa-mi un pic de loc la semafor. Nu ma bloca în trafic intentionat. Nu da peste mine cand merg pe banda 1, care e mai libera, iar tu te gandesti brusc ca ar fi bine sa mergi si tu pe acolo.
    Gândește-te ca tu vara stai la aer condiționat, iar eu stau în trafic la 40 grade, cu un motor intre picioare care se încinge la peste 100 grade. Nu, nu ma vait. Doar ca daca ar fi mai multi ca mine, ar fi mai liber traficul si pt tine.
    Nu e o competitie intre noi. Nu te mai gandi ca ar fi, pt ca nu e. Doar vreau sa ajung mai repede acolo unde am nevoie. Si vreau sa ajung în siguranta.

    00
  34. Am tot citit de rider dar vad ca măcar nu a fost nici un cal implicatsi nici măcar un călăreț.

    00
  35. Nu ii tin partea, nu ii gasesc scuze, dar nu mi se pare ok sa spui ca e tot una cu un indicator care te orbeste la fel de tare cum iluminezi sau fara el. E mereu vorba de un cumul de factori. E clar ca nu a fost deloc vizibil de vreme ce nu a incercat deloc sa il ocoleasca

    00
    • Ai si tu dreptate. Tocmai de-aia si tu mergi cu 200 km/h calare pe axul drumului, nu? Sau la viteza aia putea sa fie si un un asteroid mega-semnalizat, ca tot nu il mai putea evita. Beleaua e ca unii se duc in lumea celor drepti si tepeni, si altii raman cu sechele pe viata. Motociclistul care filma a incasat ceva resturi, care din fericire nu l-au trimis si pe el macar pe la o terapie intensiva. Sa discutam despre starea femeii aleia, si cat de bine ii va fi de acum incolo? Si de ce? Ca impartim aceeasi bucata de asfalt cu diversi cretini? Nu, nu am nimic cu motociclistii, da, am boala pe prosti

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube