După ce am dat Latitude, aveam nevoie de o a doua mașină în familie. Inițial antamasem un Qashqai, full option, pentru care și obținusem un discount bun. Până când să ajungem să achităm avansul, am ajuns să ne uităm și mașinuțe de alt tip. Mini a ieșit repede de pe listă, deoarece nu au automată decât pe variantă de echipare care ajunge la 30.000€ și am zis că, totuși, la banii aceștia poți avea o mașină „întreagă”.
Mai rămânea Fiat 500 care avea o reclamă cu un preț de 9999€ TVA inclus și cutie automată cadou. Când am ajuns la test-drive nu eram deloc deciși să renunțăm la Qashqai. Fusesem la AutoItalia în showroom, ne urcasem într-una (era varianta cabrio) și am avut impresia că-mi iese capul prin tavan. Nu au avut mașină de testdrive așa că am mers weekendul următor la MIT. Care avea mașină de testdrive, tocmai adusă. Avea 3 km la bord, efectiv am fost prima persoană care a condus-o.
Era varianta basic, cu cutie manuală. În mod surprinzător am loc în ea (am 1,80 și 105 kg), au intrat 4 persoane în ea (eu, soția, cel mic – care are și el 1,70 și 80 kg – și vânzătorul). Când am ajuns înapoi în show-room deja ne hotărâsem să o luăm.
Mașina a avut prețul de listă de 18.400. Din nou, ca la multe alte mașini, este un preț artificial, fiindcă, de exemplu, include la 1500€ prețul cutiei automate pe care Fiat o dă gratis de când știu eu că a apărut mașina asta. Restul mai sunt niște pachete, care, bănuiesc eu, sunt incluse oricum în varianta de echipare. Prețul plătit 14.600€ pentru varianta Lounge, care, față de varianta de bază, POP, cea promovată la 9.999€, are plafon de sticlă, un sistem de „infotainment” mai pricopsit (cel basic nu are nici măcar BT, e doar radio Balada), proiectoare de ceață, un display central mai fancy, AC automat (am vaga impresie că poți alege și la basic AC automat, gratuit).
Overall, o mașină surprinzătoare, foarte capabilă, care se conduce mișto, iar Veluxul din tavan face toți banii. E o senzație tare să te uiți la semafor prin tavan.
După 1.000 de kilometri:
The good – Mașina e foarte sexy, arată mișto la interior, este foarte stabilă la viteze mari, nu tremură la 140 km/h, nu dă din colț la depășiri deși are motor de 1,2 și 69 cai. Când ești la viteze mai mari ajută faptul că are doar 5 viteze și ai motorul bine turat, dar, evident, trebuie să ții seama de limitele și puterile lui. Motor clasic, aspirat, cu un sunet superb. Mașina are un efect de „praștie”, în sensul că atunci când accelerezi reacționează lent, ca și cum se întinde praștia, după care la un moment dat efectiv simți cum se duce. Senzații tari, românești.
Nu este numai mașină de oraș, doi adulți o pot folosi fără probleme – în portbagaj intră un troller mare și unul mediu, plus ceva mărunțișuri (185 litri). Poate fi folosită de 4 adulți. Sistemul uConnect este foarte deștept, se integrează bine cu telefonul. Nu am testat Android Auto, că-mi este suficient ce are el. Este totuși cam lent.
The bad – Cutia e automată ca teorie, practic este cutia manuală acționată de computer. Față de o cutie automată „normală”, fie că vorbim de „hidramată”, CVT sau cu dublu-ambreiaj, când schimbă se simte binișor lagul de ambreiaj caracteristic manualelor. Centura de siguranță mă cam strangulează, nu are reglaj pe înălțime. Nu ai posibilitatea de a vedea consumul mediu, ci doar instant sau pe Trip A/B. Bușonul de rezervor se închide/deschide cu cheia, ca la Dacia 1300 Apropo de chei, ai o cheie „briceag” și una de aceea de yală. Pana mea, câtă economie au făcut la faza asta?
The ugly – E totuși o mașină foarte mică, la drum lung te cam supără genunchii deoarece spațiul de la picioare este mai mic ca la o mașină normală și genunchii stau mai flexați. Așa, la fâțâială prin oraș nu se simte.
După 1000 km în București, consumul este 8,9%, cu 2,9% peste cel dat de producător. Posibil să-l scad până la 8 când s-o mai răcori afară. Ținând cont că e benzină, iar pe Sportage am 14% dacă nu iese din oraș, e ok.
Stai ca apar imediat „de banii astia iti luai s-klasse sau seria 7” . E misto masina. Nevasta are MINI 1.6 benzina. E misto la semafor cand vad putoi cu 2.0 diesel ca se chinuie sa ma ia. Iar pentru oras o masinuta de asta e foarte misto.
Nu, de banii astia chiar nu iti luai S sau seria 7… Sau nu din deceniul asta. Omul a ales bine, desi eu m-as feri de masinile care incep cu F. E o masina frumoasa, dar e comic sa vezi in ea mai mult de doua persoane.
Da-i pedale fratele meu, ca astia daca te fac la semafor isi fac prestigiu pe seama ta, ca se lauda cu asta la prieteni si la iubite.
Nu, dar la noi se circula extrem de prost. Stau pe telefon la semafor. Se face verde, dupa doua secunde primul claxon, doua secunde sa bage in viteza. Si asa se pierd 5 secunde din verde. Apoi cand vad galben accelereaza ca maniacii sau trec chiar in primele secunde de rosu.
Am permis de multi ani si chiar nu am vrut niciodata sa” iau” pe cineva la semafor. Sunt eu prea batran banuiesc. Chiar si asa care e „faza” cu luatu la semafor? Te asteapta cineva la celalat semafor si iti da un premiu? Te suna de la Titi Aur sa te felicite? Primesti minute in retea la abonamentul de telefon? Cred ca de asta se bucura doar mecanicul tau+ aia de la benzinarie. Dar ce ma bag eu? Nu sunt nici mecanic si nici nu am benzinarie.
69 de cai putere, patru persoane în ea – o adevărată bestie!
patru persoane care au fost cazate la Athenee Palace Hilton
Am condus Fiat 500, varianta Cabrio, aproximativ 1200 de km in vacanta din aceasta vara. Consider ca este o masina potrivita doar pentru oras si doar pentru 2 persoane.
Pro:
-cocheta
-usor de manevrat
Contra:
-pentru mine este masina doar de 2 persoane, in conditiile in care am 1.90m
-cutia automata este jenanta
-nu stiu cat de mare este portbagajul la varianta normala, insa la cabrio ci siguranta un troller mare nu incape in portbagaj si este nevoie sa rabatezi bancheta
-cuplul. Mentionezi efect de prastie si alte senzatii, insa masina abia urca o panta mai dificila.
In schimb poate coborî pante oricât de dificile
deci practic Matiz 2018.
Matizu e ragalie, Tico este bestia cu care mergi aspirat de tiruri
Cu bicicleta Pegas simti adevaratul efect de prastie
Ma distreaza toti care fac misto de masinile mici dar nu fac legatura intre lipsa spatiilor de parcare, calitatea aerului in oras si toti amuzantii care si-au luat masini mari sa se fâțâie cu ele prin oras cu 20km/h. Sariti cu minusurile.
calitatea aerului in oras si 8.9% nu se pupa. Daca intelegi ce zic.
hai că e subtilă rău asta cu calitatea aerului și 8,9.
Ultima oara cand am verificat cu oameni care stiu matematica, mi-au zis ca 8,9 e mai putin ca 14, daca intelegi ce vreau sa zic.
Ne multumim cu ce avem (adica masini mici) intr-o tara in care cultura este la modul „daca mergi cu transportul in comun inseamna ca esti sarac”.
Ceva nu e in regula:
1,80m – 105 de kile, 1,70m – 80 de kile… si sotia?
Sotia la coafor
Soția din când în când.
Sotia.. 100 …. in 2 secunde… pe cântar…
Oare numai eu am realizat ca nu-i articolul lui Vali doar cand vazut greutatile de mai sus?
fix despre asta voiam sa comentez. …auzi cica ala mic .180 si 80 kg
Cata economie au facut cu cheia?
Pai sa vedem… Probabil ca ii costa cam 5 euro cheia normala (cea ovala, briceag) si cam 2 euro cea de rezerva. Fiat 500, 500L si 500X s-au vandut cam in 6-7 milioane de exemplare din 2007 pana acum, deci cam 20 de milione de euro au facut economie cu cheia aia.
Si dacă cereau mai mult cu 5 euro pe mașină crezi că pierdeau din clienți?
Ca probabil dacă mai puneau 3 euro în plusus la o mașină de 10000 de euro și ofereau două chei briceag nu se mai cumpărau tot atâtea.
Bravo baieti, buna idee. De ce sa vinzi ceva cu X.999 euro cand poti sa mai pui trei, sa dai cu (X+1).002? Meritati premiul Nobel pentru marketing.
@Mihaita @Costel
Probabil ca nu stiti cum merg lucrurile cand vine vorba de lucruri produse in masa si de companiile mari.
Nu pot sa ceara 5 euro in plus pentru o cheie, pentru ca in pretul final al masinii, cheia aia ajunge sa coste 50 sau 100 de euro. Se trage cu dintii de economii de cativa centi pentru un surub in plus, cativa centi care ajung cativa dolari in pretul final. E mult de explicat aici, de la logistica, la taxe si multe altele, dar pretul de productie este una, pretul de vanzare este alta. Plus ca exista costul upfront pe care firma trebuie sa-l plateasca la inceputul productiei pentru acele chei cand le comanda de la furnizor. Una e sa platesti upfront 5 milioane, alta e sa platesti 10 milioane.
Fun fact: ca sa inlocuiesti o cheie de Fiat 500 te costa cam 150 de euro.
@sofer_de_masina_puternica Probabil baietii astia doi cred ca in automotive e ca la piata, te apuci sa faci o masina si la final vezi cat te-a costat, mai pui un adaos si o vinzi. Astia care fac masini stiu cat o sa coste modelul respectiv chiar inainte sa aiba primele schite cu el. Ei proiecteaza o masina pentru un anumit segment de piata si apoi incearca sa reduca costurile pe cat posibil de mult pentru a aduce profit, iar fiecare cent conteaza cand vine vorba de milioane de piese.
De fapt, fun fact, cand vor o masina noua mai intai stabilesc pretul de productie si apoi restul. Asta e prima caracteristica definita a unei masini.
Posibil, nu pot sa ma bag mai in detaliu pentru ca am avut doar tangential treaba cu domeniul asta, dar cred ca pretul de productie poate sa varieze in timp, nu e fix, deoarece depinde de foarte multi factori.
Cand se depaseste bugetul, se apuca de taiat. Un 5€ de acolo, un 2€ de acolo si tot asa.
– Mno, cred că e prima oară când comentez pe blog la Zoso, și deja simt cum o s-o iau la muie, că aici numai genii în automotive și marketing comentează.
Dar tocmai pt. că o cheie nu costă 3 € la o mașină de 10k € povestea e de cacao. Pentru că mașina costă 4000 € să o faci, iar între asta și prețul de listă e mult. Da, firește, dacă targetul era de 4000 €, și a ieșit 4100 €, se apucă să taie câte un euro sau câte un cent de pe unde pot.
Voi uitați însă două aspecte, pe care le uită și producătorii:
1. Perceived quality. În negativ: dacă tai costurile la un șurub care nu se vede, nu e totuna cu tăierea costurilor la plasticul de bord, la chei, etc. În pozitiv: poți face ceva mai scump cu 100 € și să nu se vadă unde ai băgat banii ăia, sau poți îmbubătăți ceva cu costuri suplimentare de 10 €, dar utilizatorul să aibă impresia că merge cu o mașină mai scumpă cu 500 €.
Incapacitatea de a înțelege a înțelege acest aspect simplu o vezi în occident și în alte părți. De pildă, patronul neamț se va căca în sus până să-ți ofere o mărire de salariu de 100 €, pentru că pe el îl costă 200 €, dar boul consideră prea complicat să folosească facilitățile fiscale care-i permit să-ți ofere 100 € cu costuri de 100 € prin decontarea abonamentului de transport în comun sau a abonamentului de parcare!
2. Costurile estimate sunt estimate. Iar costurile de producție nu sunt totul. Câte probleme vor fi în garanție? Vor fi ele mai costisitoare decât cele estimate? Vor fi rechemări nasoale în și post-garanție?
De aia mi se pare cretin să te zgârcești la 20 de cenți (căci da, așa se face!) când în realitate POATE că economia de 20 de cenți va duce la costuri de service în medie cu 200 € mai mari, SAU la rechemări. Și, repet, oricum mașina nu pleacă din fabrică cu 9999 €, ci cu 4132 € sau cu orice valoare contabilă iese de acolo. Că e 4132 sau 4234.75, mai contează? Cine pierde 2.75 € e dealerul, de fapt. Iar cheia aia de 3 € sau de 2.75 € costă de fapt 34 de cenți.
Fapt divers: Bosch proiectează în jurul Stuttgart-ului niște chestii la care au costuri de fabricație de 20 €, le vând unui integrator cu 200 €, iar pe mașină sau pe bike ajung să coste 600 €. Iar Bosch nu permite folosirea unui CPU mai performant, mult mai performant, pentru că ar adăuga 14 cenți la costuri! Deci se cacă în sus să limiteze costul de producție la 19.99 € față de 20.13 €, băgând în ECU ăla un CPU mai lent decât Nokia 1100, deși ei vând produsul cu 200 €, iar prețul retail este de 600 €!
Așa e și cu cheia de la Fiat. Sau cu plasticele de bord la atâtea mașini, care dau impresia unei mașini cu 2000 € mai ieftine, pentru că cineva nu a aprobat costuri de fabricație cu 47 € mai mari.
Dar poate că rechemările dovedesc cel mai bine cât de prost se fac economiile în automotive…
Când va veni răcoarea se vor întoarce și „bucureștenii” de acasă și e mai mult ca probabil să crească simțitor consumul.
1.2 litri si 69 de cai…daca e si femeie si incepator e reteta perfecta pt coloane de 456 km.
PS. am condus 1.2 la 69 cai peste 15k km prin romania.
ps2. ar trebui interzise in afara orasului.
De ce ar trebui interzise în afara oraşului?
Si 4×4 si SUV-urile interzise in oras.
Nu ma pricep deloc la mașini, întreb ca un amator: nu e cam mare consumul?
Am văzut la prieteni consum mult mai mic, la mașini mult mai mari…
Nu prea eco prietenii tăi.
La motorul ala si greutatea in ea cat vrei sa fie? Aia e masina de oras de mers cu consoarta la film si la supermarket desi nici pt aia n-as garanta la cat e de mic spatiul dar daca mergi la cateva zile la supermarket e f ok. Cum zicea un comentator mai sus ar trebui interzisa in afara orasului
@NIX: și cu ce sunt mai rapide mașinile de 1300-1500 de kile și max 100 CP? Și aici cred că ar intra jumătate din mașinile de pe drumurile noastre de la N producători.
@teniescu: masina aia de 1300kg cu 100 cp prinde un 170km/h …ceea ce e ok la un drum lung. probabil ca e la fel de lenta(sau rapida) la un semafor….probabil ca la viteza maxima urla si are un consum mare…dar macar nu face coada pe autostrada
@Attilla: aglomerație nu se face că nu merge toată lumea cu 170. Și ăia cu Loganul nici nu știu că există 170.
Dar dacă tot ai pomenit de 170 km/h, uite un video. Zi-ne ce mașina e și ce motor are: https://youtu.be/kwOtvTSd6K8
@teniescu: ok, ai cumva filmata si varianta cu 4 pasageri la un 100kg fiecare pe un Dealu Negru?
Fix 14600E am dat pe un Focus Break. Sigur, alta clasa, alte necesitati, dar pentru un Fiat 500, asta mi se pare un pret enorm. Ca sa nu mai zic ca in Bucuresti nu mi-a luat vreodata mai mult de 10.
De asemenea, nu inteleg de ce n-ai testat Android Auto. Din punctul meu de vedere, este cea mai mare inventie in domeniul auto de la inventarea rotii.
Îți spun eu de ce. L-a căutat pe google store, a văzut că nu este și a trebuit să instaleze apk-ul. Doar că nici ăla nu merge chiar cum trebuie și nu și-a mai bătut capul cu asta.
Pe România nu ai Android Auto oficial, că cică le stricăm „engleza pentru A.I”.
Așa că ori îți bați puțin capul și pui aplicația originală din store, ori aștepți următorul iOS 12, care va permite funcționarea Waze. Mai o lună…
Din punctul de vedere al aplicațiilor și integrării auto, ambii jucători sunt măgari (Apple și Android), nu prea dezvoltă partea asta.
La Ford oricum ești boss, au preluat ei inițiativa și oferă integrare Waze, de la ultimul update. Am văzut că a mai apărut și la Mazda și cam atât.
Imi permit si eu o concluzie. O prostie, pentru femei sau gay!!
E f buna ca 2nd sau 3rd car de mers la servici si iesit la film
@NIX: sigur coa’. In Bucale fix asta iti trebuie – 3 masini de famelie.
Probabil ca daca faci un calcul iesi mai ieftin pe 10 ani folosind taxi/Uber/metrou decat astfel de masin intr-un oras ca Bucale.
Ca idee, la un 5000 km/an:
– depreciere ~1500 Eur/an (mai mare in primii 3-5 ani)
– benzina ~500 Eur/an (5000km x 8.9l/km x 1.2 Eur/l)
– asigurare 100+ Euro RCA + 4-500 CASCO
– revizii, reparatii, caucioace, parcare
Da, PLM la roman masina e ca la nigers – de lauda nu de nevoie.
@mariuscc: daca as sta in Bucuresti si as avea nevoie de o a doua masina… cu siguranta ca nu m-ar interesa deprecierea…ca n-as lua-o s-o vand ci sa trag de ea pana cade, probabil ca nu as face CASCO…si mai mult ca sigur ca nu ar renta taxi sau uber sau transportul in comun
@mariuscc
Da, în București îți trebuie 2 sau 3 mașini de familie. Pentru că Bucureștiul nu înseamnă doar piața Victoriei sau Piața Universității. Sunt multe zone care nu sunt acoperite de RATB sau metrou, iar când începi să dai 100 de lei pe taxi/Uber în fiecare zi îți faci și tu niște calcule.
Perfect de acord, in Bucuresti iti trebuie multe masini de familie. Cate una pentru fiecare membru peste 18 ani, plus una de concediu. E imposibil sa traiesti fara. Mai multe masini, de asta au nevoie oamenii in Bucuresti.
si tu si teneiescu poate si altii imi puneti cuvinte in gura; cand am zis ca 3 din astea mici? si cand am spus sa cumperi fix fiat500 si nou ? jezass..
Nu mai scriu „bicicleta” ca iar îmi iau „numere de înmatriculare” precum cele pentru PSD.
Dar am sa-mi permit să pun „consumul” din ultima jumătate de an: doi saboți de frână (15 lei), cameră (15 lei), cauciuc spate (50 de lei).
O fi n-o fi avantajos să ai bicla vara în Bukale, nu știu, dar știu că fac cu bicla până la piață atât timp cât caută unii loc de parcare, mergând la aceeași piață.
Numai in Romania, astfel de masini folosite de barbati te fac automat gay.
Ajungem la vechea sintagma „in tarile din vest, navetistii de oras folosesc astfel de masini fara” dureri in fund”.
Pentru ca se stie, in doua tone automat te face pizdar, chit ca intampini constant probleme in trafic cu 5 m lungime, fata de o masina din clasa mini.
Concluzie, daca treci peste complexul de „masina de gay”, este o alegere interesanta, cu conditia sa existe si o a doua masina de femilie.
Wait, what? Cum ai ajuns de la Nissan Qashqai la Fiat 500?!? E ca si cand ai merge la piata dupa pepeni si te-ai intoarce cu prune.
NU, e ca si cum ai merge la club la agatat si te-ai intoarce cu taxiul beat si singur.
Nu, e ca „și el a ales-o pe aia cu țâțe mai mari”.
Măcar la exemplul dat de tine poți avea scuza că amândouă începeau cu aceeași literă!:)))))))))
E simplu: Qasqai nu exista pe rosu
2012-2014. Fiat Linea. Masina de servici. Ma tutuiam dupa 2 ani cu mecanicii. Sper sa nu ai problemele pe care le-am avut cu masina, dar pe mine m-a lecuit de Fiat. Poate am avut eu ghinion.
Nu ai avut ghinion. Se numeste efectul Fiat – dupa un timp, ajungi sa fii foarte apropiat de mecanici.
Ceva de genul cum era Nokia: Connecting people
@Fernando Vidal Olmos @kilroy
Am Fiat albea din 2006,luata noua,acum are aproape 280.000 de km.Nu i-am facut decat reviziile la timp si consumabilele schimbate conform programului.Altceva NIMIC.Masina produsa in Turcia,la Bursa.
Hai sa nu ne mai cacam pe noi ca Fiat pute.Put si alte marci,totul depinde de loturile de fabricatie.
Tutancamoane, nu ma cac pe mine. Masina era de rahat. Era Fiat. Alt Fiat n-am avut sa fac comparatie. E experienta mea cu Fiat. Ce esti asa chetros? Ma bucur ca a ta merge struna, sa o stapanesti sanatos. Eu nu mai iau pana mor!
Am un cumătru care a avut Fiat Doblo mașina de serviciu, aveau vreo 10-12pe țară: probleme mecanice pana în 50k km, fiabilitatea lasă de dorit, servisarea la reprezentanță de kkt. Concluzia lui și a firmei: după ce au lăsat Loganuri pentru Fiat au revenit la Dacia (Lodgy de data asta) și sunt mult mai mulțumiți. Și nu, nu sunt nici pe departe fan Dacia / Renault.
Am și eu un comentariu: de când se simte schimbatul vitezei la CVT? Întreb pentru un prieten!
Foarte bună întrebare
Unde zice omul că mașina are cutie CVT??? E o cutie Dualogic un fel de robotizata la care se simte când schimba.
Din pacate exista CVT-uri care simuleaza rapoarte fixe pt. ca unii sunt prea prosti sa inteleaga ce au cumparat. Nissan Juke de exemplu are asa ceva.
Unele masini au o setare ce simuleaza treptele. http://www.automarket.ro/paris-2016/cu-dedicatie-pentru-familie-noua-generatie-honda-civic-sedan-a-fost-73543.html
@Dragoș, dacă te obosesc textele lungi cu fraze care conțin mai multe propoziții, poate ar trebui să citești altceva? Hai să reiau pentru tine ce am scris acolo:
Cutia e automată ca teorie, practic este cutia manuală acționată de computer.
Deci, este cutie manuală robotizată. Italienii o numesc „dual logic”.
Față de o cutie automată „normală”, fie că vorbim de „hidramată”, CVT sau cu dublu-ambreiaj, când schimbă se simte binișor lagul de ambreiaj caracteristic manualelor.
Adică, prin comparație cu alte tipuri de cutie automată se simte un lag de ambreiaj, specific cutiilor manuale.
domnu Banu…matale vrei ca oamenii sa inteleaga fraze lungi? Of of of
Salut, Vali!
Observ că sunt din ce in ce mai multe articole (și multe comentarii) despre mașini și asta mă bucură mult.
Motiv pentru care doresc să îți cer ajutorul (cât și comunității) cerându-ți părerea: doresc să achiziționez un SUV compact. Prima opțiune ar fi Mazda CX5 nouă (raport calitate/dotări preț foarte bun) dar de ce nu, chiar și SH (modelul fiind lansat acum 1 an iar pt mașini rulate sub 1 an prețurile sunt foarte ok, garanție 5 ani etc).
Am programat deja un test drive cu ambele motorizări (benzină/diesel automate) pt sâmbăta viitoare dar aș fi curios să obțin feedback și de la alți posesori sau oameni care au interacționat cu CX5 (și NU de la Buhnici :)) :)) )
A 2-a opțiune ar fi fost achiziția unei mașini rulate mai vechi, dar din altă gamă (premium) (X3 ->2015, GLK, Q5). Dintre toate 3 X3 fiind modelul care îmi place cel mai mult.
Acum am început să analizez piața și pt alte modele (Kia, Hyundai Tucson, Tiguan, Kodiaq etc) Deși cumva m-aș îndrepta către asiatice.
Probabil un guest-post „Mazda CX5 nouă vs BMW X3 rulat” ar putea strânge ceva comentarii utile (considerând că nu există feedback negativ, ci doar pozitiv sau constructiv) nu doar mie cât poate și altora.
În orice caz, îți mulțumesc.
O seară faină!
Am eu CX-5 luat de nou(acum am 7000km), motor 2.0 benzina, automata si AWD. Ca sa-ti faci o idee despre eventualele probleme e de ajuns sa citesti forumul Club Mazda.
Ce imi place mie la masina:
– e destul de usor de condus, pentru un suv. masina sta bine pe sosea, directia e precisa, nu pre ai senzatia de „barca”.
– dimensiunile sunt acceptabile si nu te incurca prea mult in oras. cx-5 are 4,55m, o skoda octavia are 4,67m. deci nu ai probleme cu parcarile mai mult decat altii.
– finisajele interioare sunt de calitate, spre premium, dar inca nu chiar la nivelul bmw/mercedes.
– farurile full led sunt excelente si sunt disponibile pe toate variantele de echipare
– cutia automata mi se pare ca schimba binisor, poate un pic mai lent ca un DSG.
– designul e unul reusit. e cam printre cele mai frumoase masini din clasa ei.
– pozitia la volan e buna si vizibilitatea excelenta
Ce nu imi place mie la masina:
– e mai rigida ca alte rivale si asta penalizeaza confortul. dar e un lucru pe care ti-l asumi atunci cand vrei manevrabilitate si agilitate. recomand jantele de 17″ pentru drumurile noastre
– vopseaua mi se pare sub orice critica. abia are 7k km si deja am destule ciupituri pe capota. se pare ca problema e mai accentuata pe variantele de vopsea „premium”(red soul si machine grey).
In rest nu pot sa spun mai multe pentru ca o am de prea putin timp. Consum 12-13% in Bucuresti, 7-8% in afara. Combinat pana acum e pe la 10%. Astept iarna pentru a testa AWD-ul pe indelete. Pana sa iau o decizie, am testat Qashqai, Karoq, CRV, Subaru XV, CH-R si Mitsubishi Eclipse Cross. Spor la cumparaturi!
Wow, prima postare în care toți cititorii conduc doar peste 2500 cc !
P.S. Citroen C1 2018 64 cp, eu1,85 înălțime și 100 kg, dacă închid aerul condiționat urc flexat dealul în depășire.
Pai ce altceva sa si facem cu toti banii astia pe care ii castigam?
Fiat 500 pereat mundus!
Am condus acum 2 luni in Franta tot un Fiat 500 rosu. De atunci ma uit cu mare drag cand le vad.
E o diferenta fata de masina mea uzuala de aproape 2 tone si 163 de cai cu motor de 2 litri si cuplu mare.
Dar chiar e de legenda si e clar ca o alegi cu inima.
Da, este o senzație ciudată când trec din Fiat în Sportage (mă rog, acela are doar 136 de cai). S-a întâmplat de câteva ori chiar să mă dau jos dintr-una și să plec imediat cu cealaltă și astfel diferența se simte mult mai bine decât atunci când le conduci în zile diferite. Ideea este că atunci când ești în Fiat nu simți neapărat lipsa de spațiu. Locurile din față sunt relativ „normale”, nu ai senzația de înghesuială. Fun Fact, apropo de asta, am testat un Kuga și am avut senzație de înghesuială. Consola centrală este atât de masivă încât ai impresia că nu ai loc. De altfel cam toate modelele Ford din generația actuală au aceeași problemă, că e practic același design.
„În mod surprinzător am loc în ea (am 1,80 și 105 kg), au intrat 4 persoane în ea (eu, soția, cel mic – care are și el 1,70 și 80 kg – și vânzătorul)”
Era servita. Scuze…
https://www.printrecarti.ro/images/products/originals/vlad-musatescu-unchiul-andi-detectivul-si-nepotii-sai_63322.jpg
Cred că acea serie a contribuit cumva la achiziție. Deși acolo era 600.
fin si elegant
„E o senzație tare să te uiți la semafor prin tavan”
E senzație la tine în cap și se numește bătaie de joc a ceneadereului la adresa voastră. Ca de 30 de ani ei nu au modificat deloc infrastructura rutieră. Aveti aceleași semafoare obosite, aceleași treceri de pietoni peste bulevarde largi, care au luat viața multor nevinovați și au băgat la pușcărie mulți șoferi.. Aveți în continuare marcaje lipsă pe artere principale, aveți lipsă de semne rutiere…
Dar aveți dealeri auto. Aveti de unde alege. E bineee
Daca esti din ala care trebuie sa care toata casa, cucuruzu, prazul sau prunele, atunci mergi mai departe…
Daca iti place sa te rupa cuplul de la 1.9 tedeiii, atunci mergi mai departe…
Daca nu intelegi la ce serveste o masina noua, atunci mergi mai departe…
Daca nu iti permiti sa iti iei o masina noua, atunci mergi mai departe…
Daca locuiesti intr-un oras mic (sub 500.000 de locuitori)…
Daca traiesti intr-un oras aglomerat si ai nevoie de o a doua masina in familie, e posibil sa fie ce-ti trebuie.
Dupa 1500 km intr-un Fiat 500 cu dotari asemanatoare (mai putin automata), pot spune ca:
– este o masina pt max 2 persoane, foarte rar si pe distante scurte se poate extinde la 4
– dpdv al performantelor: 69CP la 1T sunt echivalentul a 90CP pe o compacta de 1.3T (O1 1.9TDI?)
– spatiu extra suficient pentru un weekend in doi (2 trollere mici + 2 rucasci fara probleme)
– in oras se comporta exemplar. Masina scurta, relativ ingusta, te ajuta la folosirea jumatatii ramase libere din banda unu (dupa ce au parcat toti idiotii pe prima jumatate) in care nu merge nimeni. Pentru asta a fost proiectata masina si aici se simte cel mai bine. Daca ai piciorul mai greu, ajungi la 10L/100km in Bucuresti. Daca iti place sa nu te agiti in trafic, probabil ca te invarti in jur de 8L/100km.
– in exterior se comporta decent pentru raportul CP/kg. La 140kmh pe cruise control depasesti 95% din ce e pe autostrada.
– Pe DN depasirile se pot face fara probleme, dar nu din scurt.
– Pe serpentine, ampatamentul mic o face mult mai manevrabila decat alte barci cu sperante sportive.
Un review mai scurt si mai util.. mai realist si mai putin subiectiv.
Fiat e petarda, pierzi enorm la revanzare. Chiar si dacia sta mai bine.
În aceeași clasă merită peugeot 207 in 2 usi.
Service fiat? Ce glumă .
ai vorbit ca un adevărat român.
Bine boss, dar dacă are garanţie? Ce treabă ai cu service-ul?
Şi mie-mi place 207-le, dar are şi fiatul 500 locul lui în piaţă, în segmentul lui.
Ca maşină de forjat în traficul de oraş, şi cu garanţie şi tot, 10k mi se pare foarte rezonabil, iar dacă poţi lua şi în rate pe 2-3 ani, e chiar ok.
Personal un Fiat 500 Abarth ar fi cred foarte interesant de ex, sau chiar cel electric (dacă stai la casă doar, altfel e nasol)
dealerii ar trebui sa puna in oferta si pretul de revanzare ca vad ca asta doare pe toata lumea.
sa puna un grafic… 1 an.. x lei; 2 ani…. y lei….samd
pretul de revanzare e un indicator bun despre masina. daca e prea scazut fata de alte modele, inseamna ca ceva e in neregula.
Bune review-urile ăstea. Serios, mă uitam la Smart și la Fiat 500, eram în dubii pentru o mașină de oraș, drumuri scurte și chestii de gen.
Mno, o să fie Smart.
si mie imi cam facea cu ochiul 500-lei pt a 2a masina
da, multe chestii scrie aici sunt de bun simt, insa nu stiam ca e cutie robotizata si atat de lenta, ma rog nici nu ma interesasem f mult, si totusi speram un consum ceva mai mic…
Doar la test-drive te vei convinge care ti se potriveste mai bine.
Am mers cu Smart-ul automat, care are tot o robotizata. Este infecta: schimba foarte greu, cu pedala la fund ai momente in care iti taie acceleratia vreo 2 secunde pana schimba iar asta e foarte frustrant. Nu stie sa se pregateasca: e in viteza 3 si franezi de la 50kmh la 5 kmh, iar cand vrei sa accelerezi sta 2-3 secunde sa bage a-ntaia. La fel la plecatul de pe loc, apesi pedala sa iesi de pe o straduta si mori pana pornesti.
Nu am mers cu automata de la 500, posibil sa nu fie stralucita. Manuala, in schimb, e foarte ok.
Smart-ul de 1L aspirat e lesinat rau in comparatie cu 1.2L aspirat de pe 500. Daca la 500 mai te aventurezi la drum lung, cu Smart-ul nu prea.
Amandoua au si versiuni turbo, de cilindree identica (0.9L). Gasesti pe Internet ca ar avea consum real mai mare fata de suratele lor aspirate.
Atentie si la dimensiuni: Smart-ul Fortwo e mai scurt, dar mai lat (si mai inalt)! Din cauza faptului ca e mai scurt, nici stabilitatea nu e prea ok la viteze de 60-80 prin oras, iar daca iei gropi o sa le simti ceva mai dur din cauza suspensiei. Bonus: smart-ul e RWD pentru iarna
@500vsSmart IMHO Smart Fortwo nu e mașină, ci rucsac. Deși aici în Germania văd la greu Smart Fortwo, mie mi se pare că sunt bani aruncați pe geam. De-abia Smart Forfour este mașină, dar mai ieftin pentru aceleași dotări decât Smart Forfour este Renault Twingo 3, proiect comun Renault-Daimler, ambele modele (Forfour și Twingo3) fiind fabricate în uzina Renault din Novo Mesto (Slovenia). Nu știu Forfour, dar Twingo3 are cutie EDC dacă vrei automată.
Problema e că Renău îi consideră pe români maimuțe, așa că nu vrea să vândă Twingo3 în România. Un boicot Renău, ceva, în patria Daciei care a cucerit planeta? Nooo.
Simpatic la Forfour/Twingo3 e că motorul din spate este SUB PORTBAGAJ, în față neavând decât baterie, radiator, lichid parbriz și spațiu pierdut cu o „crashbox” (ca să iei stele la NCAP). Nu văd bine mecanicul român pus să repare un motor băgat sub portbagaj (deși soluția tehnică nu e nouă, prima cârpeală de acest gen a cunoscut-o Fiat 500 Giardiniera).
Tot mașină de oraș la concurență cu Fiat 500: Opel Adam, pentru cine nu are ce face cu banii. În spate nu pot sta decât copiii subdezvoltați.
« Smart-ul automat, care are tot o robotizata.» Se cer câteva precizări: doar până în 2015 Smart-urile au avut cutie robotizată Getrag 431 AMT sau 452 AMT. Ultima generație de Smart Fortwo, Forfour și Renău Twingo3 au cutie EDC (6-Gang-Doppelkupplungsgetriebe twinamic, 6-speed dual dry clutch) 6DCT250, tot by Getrag.
De banii astia luai septar ful, consuma si la fel!
Fiat lux!!!!
Noaptea mintii…
Panta Rhei!
Ori nu e doar pentru oras, ori e nasoala la drum lung. Daca si asta mai e masina pentru 4 persoane.. pe bune.. inseamna ca am luat-o razna cu totii. Asta e masina pentru o pustoaica de 18 ani, nu pentru o familie cu copil. Cat despre consum.. consuma cat imi consuma mie un SUV mediu spre mare cu AC cu tot. Diesel ce-i drept.. dar incap doua Fiat 500 inauntru. Chiar ca noaptea mintii…
Noaptea minții ești tu. Nu a zis nimeni că e mașină de familie și că ai spațiu xa-ntr-un SUV. Este o mașină de oraș dar care se poate descurca și la exterior. Am mers cu ea cu 140kmph pe autostradă și am depășit 90% din mașini. E de 2 persoane (pana mea, are doar 2 uși), dar, dacă e nevoie pot intra și 4 și merge de la A la B. Însă nu pentru asta e gândită.
M-am mirat ca ai renuntat la Qashqai pentru Fiat 500, dar daca ai deja si un Sportage are mai mult sens. Apropo, nu faci un review si la Sportage? Eu am Tucson, cu acelasi motor.
Vezi că e făcut. Cu o săptămână înainte de 500.