Marketing: Ferrari vrea să lanseze 15 modele noi în următorii patru ani

Pentru că venituri de 2 miliarde nu sunt de ajuns, vor să mărească și producția. Anunțul a fost făcut la o conferință cu noul șef al companiei, Louis Camilleri.

Nu scriu articolul ăsta pentru cei 6 cititori ai blogului care au deja un Ferrari și parcă ar mai vrea unul, dar nu sunt siguri, îl scriu pentru a ne uita un pic la strategia lor de marketing. (de porc să nu trimiteți nici unul review, serios…)

Ai un produs bun, pe care îl vinzi scump, iar oamenii îl cumpără pentru că e rar. Nu toți și-l permit, nu este disponibil pe piață la liber. Ce se va întâmpla când producția se va dubla și nu vor mai fi 8.000 exemplare pe an produse, ci 15.000? Sau 20? Sau 30.000? Oamenii vor începe să se întrebe de ce plătesc foarte mulți bani ca să conducă o mașină care nu mai e specială. Pentru că un Ferrari are două componente importante: prețul mare și oferta mică. Chiar dacă sunt exemplare la vânzare, când ai 200.000€ să dai pe o mașină, nu vrei una second hand.

Lamborghini și Bugatti fac asta. Produc 100 sau 500 exemplare și gata. Să se bată între ei pe ele, să crească prețurile modelelor second hand. Ar putea produce 10.000 exemplare? Sigur că da, dar dacă ar fi disponibile peste tot ar trebui să scadă prețul.

Articolul ăsta nu este despre Ferrari, este despre cerere și ofertă.

ferrari

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

42 comentarii

  1. Daca fac mai multe ar fi posibil ca marca sa fie diluata…

    Pe de alta parte si Rolex, Apple (chiar si Porsche) produc foarte mult si mirajul ramane.

    Banuiesc, nu stiu de, ca Ferrari au oameni extraordinari in marketing.

    00
  2. Aceste masini nu sunt produse ca sa fie conduse… Cum dobinzile bancare tind spre negativ, toata lumea cauta sa investeasca in ceva. Masini de lux (si nu numai, ia vedeti cu cit se vinde un T1 intr-o stare ireprosabila), ceasuri de lux de serie limitata, imobiliare, etc. Oamenii nu-si mai tin banii in banca, iar producatorii incearca sa profite de asta, dar cum scria si proprietarul blogului, s-ar putea sa ia teapa si odata cu inmultirea acestor produse in serie limitata investitia lor nu va mai fi rentabila.

    00
  3. Nu stiu daca asocierea cu produsele Apple este cea mai buna, dar este asemanatoare cu acest articol, cel putin din punctul meu de vedere.
    Produse bune, rare si foarte bune.
    Dupa aceasta miscare, Ferrari s-ar putea sa ajunga precum masinile BMW inmatriculate pe Bulgaria, doar ca la alt nivel.

    00
    • Cea mai proasta asociere

      00
    • Consider ca e penibil să îți dai cu părerea si sa fii atât de categoric despre decizia unei companii care are cam toate datele și a demonstrat în ultimul timp că știe ce face când tu nu ai nimic și vii cu argumente ce par logice doar dacă vezi lucrurile dintr-o anumită poziție.
      La modul particular, vor să producă 9000 de mașini de la 7k, nu dublu, creșterea fiind datorată in special edițiilor speciale si unui SUV. Asta în condițiile în care au ceva liste de așteptare. Deci cam logică acțiunea care o întreprind.

      00
    • nici Dragnea nu si-a luat atata muie azi

      00
  4. 7 proprietari de Ferrari.

    00
  5. Avand in vedere ca apar miliardari la saptamana in lume, de ce nu?

    00
  6. Depinde cum se pozitioneaza. Imi suna a batalia Samsung – Apple. Apple a ales sa produca putine tipuri de telefoane, pe cand Samsung incearca sa acopere toata nisa. Intr-un fel Lamborghini era ca si Apple, doar cu 2 modele disponibile … ma rog pana sa o ia toti razna cu hai sa facem SUV.
    Ce mi se pare interesant si de dezbatut este cat de mare este influenta actionarilor in astfel de decizii? 2015 – Ferrari devine companie publica. Cand compania nu mai e privata si doar banii pe termen scurt conteaza, se ajunge la astfel de tampenii: Ferrari Suv, Lamborghini Suv etc.

    00
  7. NOU
    #21

    Nu intelegi deloc acel segment de piata si nici nu intelegi ca „bogat” are foooarte multe nuante, de la cei cu un milion in banca pana la cei cu yacht in Monaco sau cei care imparatesc peste o tara.
    Sunt prea multe de explicat si sunt prea mahmur acum, dar doua lucruri trebuie sa ai in vedere daca vrei sa incerci sa intelegi situatia. Primul este ca acum 20 de ani termenul „hyper-car” nu exista, super-car-urile erau varful piramidei, acum vezi 720s la fiecare colt de strada, iar cel de-al doilea este ca Porsche si Maserati si-au marit vanzarile cu un ordin de marime intelegand ca pot sa manance si la restaurante normale, nu numai la 3 stele Michelin.
    Si ca fapt divers, Ferrari oricum fac mai multe masini decat zic in mod oficial ca fac, sunt multi nebuni care fac liste cu seriile de sasiu si tot le da cu plus. In rest, stai tu linistit ca Ferrari nu traiesc din masini, traiesc din merchandise :)

    00
    • Mai culca-te un pic ca esti obosit. De cand sunt Maserati si Ferrari in aceeasi categorie? Plm, nici porsche nu e in aceeasi categorie cu Ferrari?

      00
    • A venit un prostan sa explice el superior ce nu înțelege lumea.
      El înțelege, el stie, restul nu au putut vedea ce a vazut el. Totul pe blogul unui anonim din Romania.
      Mai da-te-n cacat, superiorul pulii!

      „Nu intelegi deloc acel segment de piata… (…)… Sunt prea multe de explicat si sunt prea mahmur acum…”
      La mine in cartier iti luai cel puțin o flegma-n față. Cel puțin, daca nu „ban” din gașcă pe cel puțin o lună

      00
    • NOU
      #24

      @Cristi, cu toate ca ar trebui sa te ignor, nu o s-o fac, poate inveti si tu ceva.
      Segmentul de lux/fite/basini este guvernat de cu totul alte reguli, iar oameni aia gandesc in complet alte paradigme decat gandesti tu, sau cel care are nevoie de masina ca sa-si duca copii la scoala (fie ca e ea si Porsche).
      Pentru ca imi plac masinile si m-am descurcat destul de OK pana acum incat sa-mi permit cateva masini de la firme mentionate aici in comentarii, am avut si (ne)norocul sau dau de proprietari tipici de Ferrari si Lamborghini. Sunt oameni din alta lume, lucrurile pe care le vor si le gandesc sunt din universuri paralele fata de al tau sau al meu. Nu inseamna ca sunt superiori sau inferiori, se caca si se basesc la fel ca noi, dar lumea lor este alta. N-ai cum sa intelegi ce e in capul lor si care le sunt dorintele daca nu intelegi de ce e unul din acea lume dispus sa dubleze pretul unei masini pentru ca vrea decoratiunile interioare in twill de carbon 4×4 in loc de 1×1 care vine standard. Pentru tine e interesant ca un M3 e la acelasi pret cu o Carrera si crezi ca ai inteles bazele pietei de lux.

      00
    • Toti avem replici la care o dam de gard cu downvote,dar la tine e lege

      00
  8. Porsche a făcut exact așa. Producție mărită, modele noi care nu ai legătură cu sportivitatea tradițională.
    Și interesant că prețurile la 911 și 718 au crescut. Sunt aproape de Ferrari la modele mai speciale. Și se vând.
    Evident fac mai mulți bani

    00
  9. Cred că vor mai degrabă să coboare un pic in alte segmente.

    Vor să facă ce a făcut Porsche cred. Porsche a produs și produce aceeași mașină sport de zeci de ani. Tot exclusivistă, tot la același preț.

    Probabil vor și ei să coboare un pic in alte segmente. Să continue să facă modelele de top in continuare in serie limitată, dar să producă ceva mai mainstream.

    Dacă și Lamborghini face crossovere…

    Acuma dacă o să își distrugă brandul…e posibil. Porsche a reușit. Chiar dacă vezi 100 de cayenne și macan, când vezi un 911 tot pare ceva exclusiv…

    Asta vor și ei cred…

    00
    • 911 era cat M3 înainte. Noua serie va trece bine de 100 k Euro. La cele mai speciale au crescut cu 50% prețul în ultimii 10 ani.

      00
  10. asta e exact miscarea pe care a facut-o Gucci in ultimii 2 ani, sa faca Ferrari accesibil pentru mai multa lume. si probabil la fel va fi face si michael kors cu versace.
    https://amp.businessinsider.com/michael-kors-buys-versace-in-appeal-to-young-customers-2018-9
    in afara de asta industria auto a bradurilor de e lux trece prin schimbari f mari cu ‘jeep-uri cum ar fi :urus, culiman , benteyga si va continua cu masini electrice al caror drum il va deschide pininfaria cu PF0.
    Ferrari in treba asta vrea sa fure startul iesind pe piata cu modele ce vor concura la pret cu M de BMW , S de audi.

    00
  11. Pai le-a venit CEO de la FMCG. Omul e obisnuit sa produca pe stoc, csf ?

    00
  12. Urmeaza o editie speciala pentru romani: cu motor de 1.0 Tdi, in colaborare cu vw, ofcors, transmisie fata si cutie manuala. Si roti de 13″, ca-s ieftine resapatele pe marimea asta.

    00
  13. Băiatul ăla care discuta despre Audi și cutiile manuale e sigur interesat.

    00
  14. Romanii nu ia Ferrari ca n-are dizel si consuma prea mult!

    00
  15. din moment ce sunt mai multe modele,nu vor avea toti bogatanii acelasi model,deci e si mai rar ca inainte. exclusivist ramane prin prisma pretului,nu e ca si cum voiam sa imi iau ferrari dar nu mi-a placut ce modele aveau

    00
  16. Daca vrei iti trimit un review despre modelele clasice…dar nu cred ca multi vor fi incantati de ceea ce vor citi :)).

    00
  17. sigur ca Lamborghini Urus o sa fie produs doar in 800 exemplare…

    00
  18. Si daca pe trendul asta o sa ne putem lua toti Ferrari la pret de Logan in 15 ani sa zicem, care e problema? Il bagam pe GPL sa nu ne omoare la consum si aia e!

    00
  19. Mi s-a luat o piatra de pe suflet:chiar voiam un nou model de Ferrari,de cele vechi m-am plictisit,plus ca s-au si murdarit.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube