Ferrari Four, pentru că italienii nu se puteau lăsa mai prejos

ferrari-four

În 2002, înainte de lansarea Cayenne, Porsche era in groapă rău de tot şi risca să fie absorbit de grupul VAG. Modelul s-a bucurat de un succes imens, Porsche ajungând să aspire la cumpărarea VAGului în 2008.

În 2009 au lansat Panamera. Idee bună şi nu prea. Porsche e iar în groapă.

Ferrari lansează şi ei un model asemănător Panamera, Ferrari Four. Patru locuri, tracţiune integrală (genial de stupid clipul promo cu maşina pe zăpadă, cruntă insultă la adresa cumpărătorilor, trebuie să fii tare dobi să ieşi pe zăpadă cu ea), în vară va fi adus şi în România.

Ideea maşinii sport e simplă: două locuri. Să mori doar tu şi încă una/unul. Nu 4 oameni, nu familii întregi. Să nu fie nevoie să suporţi şi copiii sau încă un cuplu care face mişto de tine că ai dat într-o groapă cu bolidu şi să se laude cu Loganul lui tunat. Pe de altă parte e de înţeles, mai iei pe unii cu tine în maşină şi faceţi benzina pe din două.

s: m-am prins de ce zilele trecute toată lumea dădea pe twitter si facebook share la clipul cu “Sorry” al lui Mercedes. Rulează la tv.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

37 comentarii

  1. nu stiu ce sa zic de astea doua, sunt masini faine, mie imi place Panamera, pentru ca e putin mai ciudata, insa sincer ce mi-as dori sa achizitionez este un Gtrs3
    https://youtube.com/watch?v=YSzSWfjIObk
    si cred ca sunteti de acord cu mine

    00
  2. NOU
    #2

    mie chiar imi place masinuta care au scos-o..nu ca mi-as permite-o:)

    00
  3. Citeam la descrierea maşinii că „are loc suficient pentru patru adulti si bagajele lor”. Uitându-mă la fotografie, nu prea văd unde mai încap şi bagajele? Legate pe plafon? Sau la Ferrari se cheamă „bagaje” conţinutul buzunarelor?

    00
  4. Top Gear will have a field day…

    00
  5. Să ştii că şi Ferrari 612 Scaglietti are 4 locuri, deci nu asta e o noutate. Ne referim doar la 4×4 şi la forma ciudată dacă vrem să zicem de lucruri noi pentru italieni, dar în rest nu e nimic ciudat.

    Si nu e o maşină sport. E un GT. Ferrari 458 Italia e maşină sport.

    00
  6. „Pe de altă parte e de înţeles, mai iei pe unii cu tine în maşină şi faceţi benzina pe din două.” – Faci caterinca de cei care strang din cur sa-si cumpere masina de masina dar n-au bani sa o intretina?!?

    00
  7. @Zoso: cand spui WAG te referi la VAG, nu? (VAG = Volkswagen Aktiengesellschaft, un fel de Volkswagen SA) Nu de alta dar in contextul masinilor WAG inseamna cel mult nevasta de fotbalist englez.

    00
  8. clar, nu e criza in toata lumea!

    00
  9. Astept Ferrari 3.0 tedei

    00
  10. daca esti samsar de terenuri in romania, si aia sunt toti banii tai, bineinteles ca nu iesi cu masina pe zapada. o tii in cotetzul dezafectat si transformat in garaj. daca esti milionar, testezi tractiunea integrala si pe asfalt inghetat, e unul din motivele pt care ti-ai luat-o.

    tocmai am fost la ski in austria, unde in drum spre partie m-a depasit un porsche panamera cu o cutie portbagaj montata deasupra. masina avea numere de germania. sa fi fost un manelist de-al nostru fugit pe acolo, sau era pur si simplu un neamt care vroia sa se bucure si iarna de senzatii tari pe sosea? ar fi trebui sa isi cumpere si un „jeep” ca sa circule iarna? nici nu vreau sa ma gandesc ce ar fi scris in cancan daca vreun baiat de dorobanti facea figura asta in poiana brasov (sau basescu !!! :D).

    00
  11. O prevestire a decăderii europene.
    Porșa cu 4 uși?!?
    Limo Porșa?
    Porșa SUV – ie, Cayenne?
    Sinucidere de brand.
    Hai, ceva o furgonetă Porșa?
    Un tractor agricol Ferrari?
    Un Logan formula 1?
    O Românie prosperă?
    ….
    Mânați, măi! Că merge plugușoru’ tot anu’, nu?

    00
  12. Modelele cu 4 usi nu sunt supercars adevarate, sunt un soi de super GT, gen Mercedes AMG, BMW M, Aston Martin, Bentley sau Audi RS, masini care costa mult peste 100k. Chiar nu inteleg care e problema cu zapada, in Austria am vazut gramezi de Porsche -uri Carrera cu lanturi (deh, erau doar 2WD) in parcarile de langa telecabine, si parca totusi n-ai vrea sa pui lanturi pe Ferrari:).

    00
  13. @Ionut P – pai Lamborghini asta a stiut intai sa faca,

    00
  14. Nici Ferrari nu va mai place.

    00
  15. Parerea mea este ca Ferrari face prea multe modele si se complica inutil. Maxim 3 erau suficiente, un entry-level, un high-performance si una mai de lux, ca sa dea bine in fata cazinoului din Monte Carlo. Lamborghini face treaba asta si vad ca o face bine.

    Sunt curios cand apare un SUV Ferrari. Poate ii lasa doar pe cei de la Maserati sa scoata uratenia aia de SUV, care sper sa nu aiba succes ca sa nu le vina si altora idei din astea.

    00
  16. mai bine un Ferrari Van, sa-si ia tot romanu

    00
  17. @Blegoo de fapt exista tractoare Lamborghini https://www.lamborghini-tractors.com/en-nd/

    00
  18. @Sakura
    De fapt, volumul portbagajului este de 400 de litri, destul de mare.

    @zoso
    Gresesti. Ferrari nu este deloc la primul model cu 4 locuri. Noul FF nu este concurent cu Panamera, ci vine cu un design mai neconventional..
    Tractiunea integrala este o chestie de marketing (dar nu numai), daca tot o fac vecinii de la Lamborghini de ce sa nu incerce si Ferrari? :)

    Nu tre sa fii dobi ca sa mergi cu FF pe zapada. Sunt cateva statiuni prin alpii elvetieni, unde oamenii se plimba iarna cu Lamborghini fara nici o jena :)

    00
  19. E ca si cum ai avea motor cu 3 locuri, nu prinde, dar na pe economia asta ce nu face o firma sa iasa in fata

    00
  20. De fapt, ca sa pastram adevarul cronologic, intai au fost tractoarele Lamborghini si abia dupa aia supercarurile Lamborghini. Daca nu facea misto Enzo Ferrari de Feruccio Lamborghini cand ala s-a plans de ambreiajul Ferrariului pwersonal, probabil acum singurii care ar fi auzit de Lamborghini ar fo fost agricultorii italieni. :)))))))))
    Oricum, urmeaza sa apara Porsche Camper Van, bazat pe VW Caravelle, Ferrari duba pentru curierat ultra rapid, Pagani pregateste arma anti Ferrari cu un camion de 3,5 tone bazat pe mecanica de Zonda S, iar Koenigsegg pregateste un „papuc” bazat pe CCR. Cam asta se intampla cand bagi prea mult in seama studiile de marketing si incetezi sa mai gandesti. Daca n-ar fi fost unii care sa ignore asemenea studii, la ora actuala lumea ar fi fost mai saraca cu cateva masini devenite istorie: Ford T, Citroen 2CV, VW Käffer, Mini (ala adevaratul, nu plasticul de acum), etc. etc. Dar la ora actuala, marketingul cam conduce totul, de aia cam, toate plasticele sunt la fel si „inovatii indraznete” inseamna leduri in faruri si clima pentru comaprtimentul manusilor.

    00
  21. Lambo a avut si suvuri. nu numa tractoare :D

    00
  22. @nwradu
    Cum ai ajuns la concluzia ca Lamborghini face ceea ce ai spus? Ce model de lux au?! Au doua modele mari si late.

    Ferrari are o gama mult mai bogata si o duc mult mai bine decat Lamborghini. Stiu foarte bine cui si cum sa se adreseze.

    Stai linistit, n-o sa vezi prea curand un SUV de la ei :)

    00
  23. Tre’ sa fie tare interesant sa fii sofer de Citroen, Logan, BMW ursulet sau mai stiu eu ce si sa privesti de sus un Ferrari doar pt ca are forma „ciudata” si tractiune 4×4…
    Mie mi se pare ca arata super. Factorul Ferrari e prezent, o sa intoarca destule priviri, nu va faceti voi griji.

    00
  24. @cristi_s: „De fapt, ca sa pastram adevarul cronologic, intai au fost tractoarele Lamborghini si abia dupa aia supercarurile Lamborghini.”

    De fapt, ca să lămurim adevărul cronologic şi publicului mai daciot, biciclist, tractorist şi altor categorii sociale neinteresate de Căluţi şi Tauri, Ferrari a fabricat MULTE modele GT cu 4 (sau, mai bine zis, 2+2) locuri în cei 62 de ani de existenţă a companiei:

    – 166 Inter (1949, mai multe versiuni Berlinetta);
    – 195 şi 212 Inter (1950-1952);
    – 250 GT/E 2+2 (1959-1963);
    – 330 America (1963);
    – 330 GT 2+2 (1964-1967);
    – 365 GT (1967-1970);
    – 365 GTC/4 şi GT4 (1971-1975);
    – Dino GT4 / 308GT4 (1973-1979);
    – Mondial (toate versiunile, 1980-1994);
    – 400, 400i şi 412i (1976-1989);
    – 456 şi 456M (1992-2003);
    – 612 Scaglietti (2004-prezent);
    – California (2009-prezent).

    Pe lângă aceste modele de serie, au mai existat şi caroserii de comandă.

    Practic, fiecare generaţie de după război a avut acces la Ferrari-ul ei 2+2 de fabrică (prin reprezentanţii mai avuţi, aşa cum în comunism şampania era băută de clasa muncitoare prin reprezentanţii săi :) ).

    Acum cine ştie, poate toţi inginerii, designerii, carosierii, dealerii şi probabil şi cumpărătorii din ultimele 6 decenii erau nişte boi care nu ştiau că un GT cu 4 locuri e o aberaţie, dar spre marele lor noroc a apărut Zoso să-i lumineze şi să-i aducă pe calea cea bună.

    Eu unul prefer să cred că e un GT confortabil şi utilizabil în practică, genul în care poţi să-ţi arunci geanta de voiaj în portbagaj şi din care să cobori relaxat 12 ore mai târziu în buricul Vienei, să mănânci un Irish-Cream-Torte.

    Dacă pentru unii „maşină sport” e totuna cu „rulat cu 40 la oră prin Dorobanţi şi mai apoi derapat pe zăpadă şi intrat în copac ca să mori”, şpaga lor.

    ~Nautilus

    00
  25. @zoso: mi se pare mai ok pentru anumite branduri sa faca putine modele si sa profite din exclusivismul de aici. Imi aduc aminte ca am vazut pe undeva ca daca vrei sa cumperi un F50 (sau un Enzo, nu mai stiu), trebuia sa fii cunoscut ca un colectionar/pasionat de Ferrari si sa mai ai alte doua modele achizitionate. Pareau ca nu tintesc niciodata piata globala, ci o nisa foarte fina, altfel ar fi putut zice chiar si acolo „cine vrea un F50, sa vina cu banii si il ia”.

    Daca nu ma insel, fa parte din FIAT. Cu asa un grup mare, puteau sa decida strategic ca brandul X face doar sport, spartan dar high-performance, in timp ce alte nise sunt atacate de alte branduri. In acest fel, daca se dovedeste a fi un esec, compromit doar un brand.

    Mie mi se pare ca FIAT a sarit calul cand a anuntat acel Maserati SUV. Nu doar ca arata urat, dar nu pot concepe asa ceva de la Maserati.

    @Dan: m-am exprimat gresit de Lamborghini continuand ideea cu 3 modele. Vroiam sa spun ca Lamborghini ofera o gama mica si clara si doar ATAT. Din cand in cand au editii limitate pt anumite modele, cum a fost Reventon-ul.

    00
  26. nici unul din cei care comenteaza aici, inclusiv eu, nu avem, nu vom avea foarte curand, probabil niciodata bani de ferarri. multi dintre noi nici nu vom stii vreodata cat costa cu exactitate un ferarri pentru ca nici macar nu ne vom gandi sa ne cumparam…

    Cu toate astea aproape toti comentatorii sunteti consternati si oripilati si tristi…” uite ba da-o dracu de treaba…ferarri cu 4 usi…pff ba bagami-as pla s-a dus dreaq si brandu asta…”

    00
  27. 4 romani au comandat deja Ferrari Four.

    https://www.realitatea.net/

    De cat timp s-a anuntat masina asta? Eu am auzit de ea acum 3 zile. Astia au avut timp sa mearga la dealer, sa vada imagini detaliate, specificatii, preturi, livrare, sa dea comanda si tot ce trebuie deja? Ca tare imi pare a fi la modul „e un nou Ferrari, cine-l ia primul o sa fie smecher doua luni pe Dorobanti, hai sa fiu eu ala” fara sa conteze exact cum e masina.

    00
  28. @nwradu: eu sunt convins ca si pe afara tot „dorobantii” lor sunt clientela favorita a „marcilor exclusiviste”.
    Pentru pasionatii cu adevarat de performanta sportiva si mai putin de cum se asorteaza camasa cu cusatura scaunelor exista marci de genul Lotus (la fanaticii aia cred ca daca ceri geamuri electrice la Elise iti dau banii inapoi si te trimit sa citesti in dictionar ce e aia Lotus si de ce :D), Noble sau Caterham.
    Asta nu inseamna ca marci de genul Ferrari sau Lamborghini sunt de doi lei. Dar din pacate produsele lor sunt prea mult atinse de „bling”. :D Pacat, F40 a fost cred adevaratul supercar al tuturor timpurilor, dar la ora actuala asa ceva ar fi un adevarat afront adus consumatorului de produs auto.

    00
  29. @nwradu: Dealerii au comandat 4 Ferrari Four pentru anul 2011, asta e cota rezervată pentru România.

    Dacă dai comandă chiar şi pentru un model comun, tot te va ţine vreo lună până vine, cu atâta mai mult va dura livrarea pentru un exotic. „Comanda pe loc” pentru o maşină de care ai auzit acum 3 zile nu prea ţine.

    ~Nautilus

    00
  30. Treaba ca dureaza mai mult de o luna livrarea e nesemnificativa, spun asta din perspctiva unui fost vanzator de show-room VW, majoritatea celor care comanda un model nou se asteapta la o perioada de 6-9 luni de astepare, iar daca veti spune ca VW nu se compara in discutie sunt de acord, diferenta e la capacitatea de productie, motiv pentru care, daca la o Jetta livrarea la o masina noua dureaza 6 luni, nu stiu de ce ai avea pretentia de la Ferrari sa aduca un California mai repede.
    @zoso: Porsche sa cumpere VAG – nu cred ca se mai poate de vreo 5 ani, invers cu un pic de efort e posibil si maine.
    In cealalta odrine de idei, a oportunitatii unui astfel de model la Scuderia, poate ca nu ar fi oportun, radeam de un prieten fan Porsche cand a aparut „Panarama”, eh, uite ca si altii considera ca orice nisa trebuie speculata, asa ca e ce nu, daca sunt giboni dispusi sa dea banu ca sa-l duca p-ala mic obez cu FF la scoala, de ce sa nu le iei banu’!
    F40 ramane pana una alta in opinia mea chiar deasupra Enzo, are forma pura de masina sport, fara importul intermediat de F1 din aviatie cu nasul ala sustinut de spoilere frontale… parerea mea! Cred in acelasi timp ca oricine se duce la Ferrari si vrea un GT ar trebui sa stie care e diferenta intre o masina sport spartana si ce isi doresc ei, asta ca sa nu sune disperti ca i-a facut un R 32 la semafor.

    00
  31. Vorbim, nu stim, dar vorbim

    Ferrari Four e continuarea unei linii vechi a companiei, detaliata deja de un alt comentator, e un GT, un segment acoperit de fiecare generatie
    Nu are nici o treaba cu Panamera, cel putin nu mai mult decat 612-le care l-a precedat

    Porsche AG deja a fost cumparat de Volkswagen. Referitor la ce nu stiti, e cumva relevant ca nu producatorul auto Porsche a fost pe punctul sa cumpere Volkswagen, ci Porsche Holding, adica familia Porsche.
    Aproape au reusit sa preia controlul VAG dar la un moment dat Volkswagen a hotarat ca vor sa cumpere ei o parte din Porsche Holding, lucru care a dus practic la o fuziune, s-au facut schimburi de actiuni si oricum familia Porsche a devenit cel mai puternic actioanar in VAG. Producatorul de autoturisme Porsche pur si simplu a fost inglobat in VAG.
    Nu va faceti griji, nu din banii de pe Cayenne a fost cumparat Volkswagen.

    F40, F50 si compania sunt halo-cars, sunt cele care motiveaza vanzarea miilor de 599, F458, California si Four.

    Sistemul AWD este binevenit din punctul meu de vedere, mai ales unul proiectat de Ferrari.

    Dumele cu furgoneta Ferrari sunt exagerate, mi se pare usor penibil sa critici o marca pe care nu o cunosti prea bine, ca ti-ai lipit un poster cu un F40 pe perete cand erai mic nu te face in nici un caz fan Ferrari iar frustarile tale nu le-ar lua in seama nici femeia de servici de la Ferrari.

    00
  32. Mersi de completare, Dan.

    00
  33. Ferrari imi place la infinit,desi tata nici nu ar vrea sa cumpere una nici daca ar fi milioar,dar imi place si lamborghini pentru ca ferrari si lamborghini sunt frati.Hai ferrari si lamborghini!!!!!!!!!!!!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube