Sat fără câini

Apropo de „masa critică de șmecheri,” teoria mea e că lucrurile, în România, s-au înrăutățit după ce DNA-ul a fost desființat de facto. Nu știu cine-și mai amintește guvernarea lui Adrian Năstase, dar mie mi se pare că România este exact în aceeași situație, minus ziariști bătuți, iar asta doar pentru că au cumpărat mare parte din presă și încă n-au tupeu să facă ciocul mare la puținii rămași independenți că-i trage UE-ul de urechi.

Sigur, există tot soiul de teorii că Laura Kovesi i-a închis doar pe ăilalți, c-o fi, c-o păți, dar realitatea e că LCK a fost semnul ăla cu „nu intra în curte, câine rău.” Din momentul în care a fost dată afară, s-a revenit, mai întâi timid, apoi – în ultimii trei ani – rapid la apucăturile vechi. Nu e nimeni care să-i sperie, nu mai e nimeni care să arate cu degetul spre consecințe.

Avem legi, oho!, avem prea multe legi, dar n-are cine să le aplice. Poliția, când nu stă în boscheți, stă-n fund pe treptele secției și flutură pistolul pentru Tiktok după ce-a ieșit de la pensat, instituțiile care ar trebui să verifice autorizații șamd. așteaptă șpăgi, partidele de guvernământ nu mai știu ce să facă pentru a fura din bugetul de stat – serios, a lăsat Drulă proiecte de infrastructură pentru 20 ani, trebuiau doar trimise cererile de bani la UE, a venit Grindeanu și n-a mișcat un pix.

De ce e plin de șoferi fără permis? De ce e plin de șoferi băuți? De ce Gigel n-are autorizație de construcție? De ce Dorel n-a închis stația GPL? De ce moare Alexandra în spital? De ce iau foc buteliile de oxigen la reanimare? De ce ard spitalele? De ce a luat foc aseară IOR-ul? De ce e plin de droguri pe străzi? De ce încă n-avem secții de arși după Colectiv? De ce sunt deschise cârciumi cu afișe-n geam pe care scrie „acest stabiliment n-are autorizație ISU”? De ce etc.?

Simplu. Din cauză că nu se face nimic dacă nu iese o șpagă, ceva. Din cauză că n-are cine să te prindă că iei șpagă. Din cauză că poliția există doar ca să-ți ridice permisul pentru c-ai luat un ibuprofen. Din cauză că anticorupția există doar în scripte. Din cauză că nu există consecințe și toată lumea o știe. De aia. Din cauză că ne-am întors în epoca Năstase. Sat fără câini. Dar cu baroni și taxe. Știu, eu în general sunt destul de optimist, dar mă mai uit și eu în jur.

(sursa foto)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

112 comentarii

  1. Diferenta fata de epoca Nastase e ca romanii au mai multi bani pe mana. Au crescut scorurile la spagi, de aici si tupeul mai mare al celor care pot sa plateasca.

    Comentariu apreciat.10812
    • NOU
      #2

      Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 54120
    • NOU
      #3

      care nastase, adrian sau ilie?

      Indecis. Tu ce zici?1731
    • @gheboasă „actorul” ala incompetent cu fular la gat si copii antreprenori si descurcareti.

      Comentariu apreciat.337
    • NOU
      #5

      Poate Andrei Năstase, fost Viceprim-ministru și Ministru al Afacerilor Interne al Republicii Moldova în Guvernul Maia Sandu? Omul totusi e avocat, nu actor. Baiat foarte bun, il stiu pe soferul cumnatului unui unchi de-al lui.

      Indecis. Tu ce zici?1637
    • Sa nu uitam totuși ca Adrian Năstase a înființat DNA-ul, fostul PNA.

      Indecis. Tu ce zici?2117
    • hai sa ma folosesc de primul comentariu…autorul , cam cand crezi ca a fost desfintat ‘de facto’ DNA-ul ? sa puna Vali redirect la comentariile mele in care am povestit experienta sesizarii la DNA pe care am facut-o prin 2016-2017 , nici nu mai stiu …rezultatul : reclamatul e bine merci, tot bugetar, are un nivel de trai foarte bun …de cand am intrat in camera aia cu procurorul, mi-am dat seama ca nu o sa se intample ceva…turnuri de dosare, la propriu….i-am mai intrebat de vreo 2 ori de atunci de starea verificarilor, ultima data m-au chemat la ei ca sa imi dea fizic, un sictirit, o foaie cu ceva de genul ca verificarea e in curs…

      226
    • @car: nu ne dai si numele procurorului? a iesit la pensie intre timp?

      64
    • @Stanciu, a fost condiție pentru aderarea la UE. Ce-a făcut mai exact PNA? :)) DNA are un pic de palmares, că o fi discutat sau nu, există.

      147
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 3158
    • Mihai, trebuie sa caut sa vad dacă mai am hârtia de la ei…era tânăr, dar părea resemnat….

      103
    • NOU
      #12

      Stanciu, nu cred ca a incercat Basescu sa suprime pe cineva, cum facea Nastase, care mergea mereu la rupere.

      Baselu era interesat sa elimine cercul antibasistilor cu bani, toti afini psd. Si sa prospere cercul lui de sa zicem simpatizanti cu bani, din toate partidele mai putin psd.

      DNA era instrumentul ideal pentru asa ceva. Si-a facut treaba, iar dupa ce a plecat Baselu, taticul lor, DNA s-a imbolnavit lent dar sigur de deces.

      Indecis. Tu ce zici?2718
  2. s-a strigat vot obligatoriu?

    Indecis. Tu ce zici?1228
    • Și cine să pedepsească absența?

      168
    • nu de vot obligatoriu avem nevoie ci de vot limitat. Doar cine munceste sau cine trece un test de niste cunostinte generale banale sa poata vota. tara asta nu se poate face bine cat timp prostii si parazitii sunt majoritari la vot.

      Comentariu apreciat.6830
    • @Gabriel: fara pedeapsa. Ai lipsit la 2 voturi, înseamnă că nu te interesează, nu mai am drept de vot pe viata. Retras gata.

    • @Ciobi Crezi că frica pierderii dreptului de vot ar impulsiona lumea să vină la vot. Eu nu șțiu răspunsul la această intrebare. Nu cred că s-a încercat acest experiment pe undeva, ca să avem date. Destul de greu de formulat pentru o căutare pe google; nu am obținut vreun rezultat. Am intrebat chat gpt-ul ăla free; zice că nu s-a încercat așa ceva, dar nu am cum să-l verific.

      115
    • NOU
      #18

      Cei care numara voturile sa dea un test 2+2:2=? inainte sa numere voturile.

      1410
    • @mircea, m-aș aștepta ca măcar pe blogul ăsta să înțeleagă oamenii că „nu iese lumea la vot” e o falsă problemă. De altfel, chiar băiatul ăla din USR care face live-uri pe Youtube, îmi scapă numele, a zis recent că și cu o prezență semnificativ mai mare la vot nu s-ar schimba mare lucru, pentru că așa funcționează statistica.
      Povestea aia cum că toți votanții de PSD merg la urne, iar cei care ar vota altceva stau acasă fix asta este, o poveste.

      Indecis. Tu ce zici?2317
    • NOU
      #20

      Vlad, vezi ca digi a corectat titlul stirii cu dosarul penal. Acum a scris corect ca e vorba de sotul fiicei mortilor de la crevedia. Se pare ca ideea ta ca era totuna fiica cu sotul fiicei e o idee de om prost, si in calitatea ta de prost in negare, ar trebui sa iti retragi singur dreptul la vot.

      Indecis. Tu ce zici?1726
    • @gheboasă a fost aicișa

      Cat de post sau ticalos trebuie sa fii sa ai impresia ca asta schimba ceva. Asa, nu era fica lor ci ginerele. Asa si? Schimba cu ceva atitudinea jegoasa a politistilor ? Ginerel nu face parte din familie sau ce mortii si ranitii ma-tii vrei sa spui acolo, prostu pulii. Hai mars la sectie si suge-o comandantului repede pana nu se hotaraste sa-ti futa sotia sau fica.

      Indecis. Tu ce zici?2522
    • NOU
      #22

      Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1547
    • Oamenii mai au impresia că votul lor valorează ceva. E chestia aia cu care ne batem unii pe alții pe spate: lasă că-i taxăm la vot. Cred că ăia din PSD fac pe ei de râs când au chestii de genul. Ca fapt divers: acum o săptămână întreaga organizație PNL Târgu-Jiu a trecut în bloc la PSD. Absolut toți. De la băiatul care curăță pantofii până la șeful cel mare. În aceeași zi. Cam pe-acolo e votul vostru.
      Votul ar valora ceva dacă ai avea un om cinstit pe care să-l votezi. Doar că n-ai. Nu ajungi curat în politică și nu rămâi curat în politică. Pe omul incoruptibil îl elimină sistemul ca pe o infecție; că bate la ochi și poate dă în gât. Așa că din ce rămâne se oferă spre noi selecția de oameni pe care-i putem vota. Cam cum ai avea de ales din meniu între carne putredă, salată de rulmenți și jumătate de furtun de cauciuc. Orice ai mânca tot nasol iese pentru tine.
      Cam așa cu votul și ”să schimbăm ceva la alegeri”.

      Comentariu apreciat.7917
    • Pt cine zice vot obligatoriu și/sau test de inteligență, suntem unde suntem (și) din lipsa principiilor, ingnorand și alte principii nu rezolvăm nimic, ba mai rău stricăm. Și încă una legată de votulobligatoriu, voi chiar sunteți naivi rău, in romania (statistic!) sunt mult mai mulți oameni săraci cu duhul decât oameni pe care-i duce capul.

      135
    • @gheboasă a fost aicișa

      NU dobitocule, discutia de aici de pe blog e despre atitudinea politiei, iar clarificarea/corectia facuta de digi nu schimba cu nimic ce discutam noi aici, si anume ATITUDINEA POLITIEI. fie ca e vorba de fica celor morti, fie ca e vorba de fginere, atitudinea politiei to de cacat ramane, iar tu te impiedici in detalii inutile, minore, care nu schimba cu nimic subiectul discuitiei de aici de pe blog. Intelegi acum ba analfabet functional.

      Daca eu imi bag pula in mata si la proces procurorul zice ca am bagat 30 de cm si eu scot pe masa si arat ca o am doar de 20cm, asta nu inseamna ca sunt nevinovat. Tot la fel de vinovat sunt, chiar daca s-a gresit un detaliu.
      Da, e bine ca stirile sa fie exact. Dar subiectul discutiei de aici nu e despre asta, intelegi acum bai analfabet functional?

      Indecis. Tu ce zici?3117
    • b0ss, nu te mai lauda, ai un cate-un 0 in plus :)

      95
    • NOU
      #27

      Someone call a doctor, Vlăduță e in pericol, mai are putin si face infarct.

      Coloja, respect! Un text cinstit, bine scris, coerent si la obiect.

      Indecis. Tu ce zici?1727
    • vlad are dreptate, era vorba de atitudinea polițiștilor, conteaza mai puțin în context că știrea inițială a fost greșită.
      gheboasă, o cauți. s-ar putea să o găsești și apoi să zgârii ușa prin interior. next is ban.

    • NOU
      #29

      Vali, incerc. Dar incearca si tu sa fii coerent. Uite nu iti cer sa corectezi stirea ca si cei de la digi. Nu iti cer sa stergi comentariile in care apar injuraturi, virgula, alte injuraturi.

      Totusi cand te plangi ca altii fura de la tine fara sa dea sursa, linkul de rigoare, dă si tu sursa stirii cu fiica celor doi morti de la Crevedia, gaseste-i in locusor in ditamai textul. Peace!

      Indecis. Tu ce zici?3326
    • da, de aia erai tu prost, că nu pusesem eu sursa. hai, drum bun.

    • vali, tot se vorbeste in ultima vreme de lipsa de consecinte.

      cand comenta cu ‘rio’ l-ai banat.
      dupa aia a schimbat nick-ul in ‘F’ si a ajuns la un comentariu de ban promitand ca ia o pauza.
      de cateva zile a inceput cu ‘gheboasa’ asta de acum si a ajuns la un comentariu de ban.

      nu stiu daca a schimbat si mail-urile dar behind the scenes, tu si cu znuff probabil va puteti da seama ca e acelasi personaj. oricum este mai mult decat evident din comentariile propriuzise ca este.

      asadar, lipsa de consecinte?

      care e diferenta fata de vlad pascu care ar schimba masina si ar fi liber sa o ia de la capat?
      sau doldurea sa deschida alt srl si merge inainte cu gpl-ul?
      sau medicii aia de la botosani transferati la craiova?

      919
  3. Ai 100% dreptate.

    Țin minte-n epoca DNA de câte ori am auzit expresia ‘nu mă risc să dau pe la DNA pentru o porcărie’ pe la câte-un bugetar.

    Și din câte am văzut la TV că Ponta și restul clicii politică o înjurau pe Kovesi, îmi dau seama că femeia aia chiar a luptat cu corupția-n țara asta. Efectiv atâta ură și atâta organizare contra DNA, oameni politici care se urau de moarte pentru că se suprapuneau cu șpăgile, s-au luat de mânuță și au băgat bani în campanii anti-DNA.

    Nu mai conta nimic, și pe Antena3 și pe B1TV și pe Realitatea, și pe România TV, totul era anti Kovesi, unanimitate 100%. Și boul ăla fost de pe b1tv ce și-a făcut televiziune liberă, nașul sau moraru cum era, și ăla era contra Koveși.

    Păcat că a plecat, dar o înțeleg, societatea dormea, iar ea lupta degeaba. Acum societatea are ce a vrut, liniște.

    Doar că liniștea aia mai bubuie din când în când cu câte-o tragedie dar astea-s detalii. Va ține epoca asta până se termină banii și vine iar FMI, iar FMI va veni cu pachet anti corupție ceea ce înseamnă reactivarea DNA.

    Și la corupție ei se referă de fapt la furtul de bani, gen nu venim să vă dăm bani să vă salvăm economia ca să îi furați. Bubuituri din astea cu autorizații nu țin de ei deci alea vor merge-n continuare.

    Până atunci timpul trece leafa merge, toți se gândesc să supraviețuiască strict până la alegeri fără să bage măsuri serioase.

    Comentariu apreciat.11028
    • Suntem pe drumul cel bun, Bruxelles nu e impresionat de miorlaielile pesediste, deficitul bugetar trebuie scazut dar oricum nu ne vom incadra asadar FMI scrie pe noi in maxim 1 an. https://www.libertatea.ro/stiri/vesti-rele-de-la-bruxelles-guvernul-nu-i-a-convins-pe-oficialii-ue-care-cer-o-singura-cota-de-tva-ar-duce-la-scumpirea-alimentelor-4647494 ori reforme ori faliment model Grecia

      Indecis. Tu ce zici?3413
    • @Manu
      Eu nu cred ca societatea a vrut liniste, politicienii au vrut asta si din pacate au si reusit sa o obtina in frunte cu al nostru iubit Presedinte.

      Intrebarile pe care le am sunt:

      1. Ce e de facut acum? (Concret, pentru omul simplu, ce putem noi face?)
      2. Cum mai putem sa ducem tara pe drumul cel bun? Ca momentan pare ca o ia la vale serios.

      184
    • Acum societatea are ce a vrut, liniște.

      Isărescu în 2014 sau 2015 sau 2016 a dictat că trebuie stabilitate. Era și știre.

      @Aderentiu

      Întrebările pe care le am sunt:

      1. Ce e de făcut acum? (Concret, pentru omul simplu, ce putem noi face?)

      Emigrarea.

      2. Cum mai putem să ducem țara pe drumul cel bun? Că momentan pare că o ia la vale serios.

      Tu știi care-s vilele greilor (politicieni, ofițeri servicii secrete, comisari/chestori…) sau și a copiilor lor adulți?
      Câte garduri ai sărit până acum?
      Ți-e frică de dosare penale?

      Dacă ‘nu’ atunci emigrarea.

      Comentariu apreciat.359
    • @Aderentiu

      Deaia a votat PSD masiv la 1 an dupa Colectiv si PSD dupa OUG 13? Deaia PSD + PNL au ditai scorul in sondaje? Fix astwa vrea poporul linste si pensii si salarii. II rest ii doare in pula, nu vad legatura dintre coruptie si saracie, sunt prea prosti sau prea ticalosi.

      Comentariu apreciat.349
    • În rest îi doare în pulă, nu văd legătura dintre corupție și sărăcie, sunt prea proști sau prea ticăloși.

      Tu, eu, restul, nu avem imunitate de a ucide.
      Înțeleg ce spui (crede-mă) dar ușor cu pianu’ pe scări…

      114
    • @Phaff
      Dupa cum am mentionat anterior, intrebarea era “ce e de facut pentru oameni simpli?”
      Nu cunosc unde sunt vilele de care spui si chiar daca as sti unde sunt, nu cred ca as avea ce sa le fac.
      Lucrurile pe care le spui tu, le-ar putea face doar cei care nu mai au nimic de pierdut (de exemplu, fara familie).
      Sau ca sa existe consecinte minime pentru faptas si faptele sa aiba impact, cred ca trebuie facute de multi, la cat mai multe vile din astea. Adica similar cu ce proteste au fost in Franta, ca sa se inteleaga mesajul si sa se stie ca “nu e de gluma” si ca poporul s-a cam saturat.

      @Vlad
      Doar o parte din electorat e asa, in special cei care lucreaza la buget. Din pacate acest electorat e foarte numeros si va fi asa in continuare.

      96
    • @Nicu: da, sa ne bucuram ca a zis Bruxelu sa o sugem tot noi poporu pentru furaciunile alora.

      Indecis. Tu ce zici?2015
  4. Deaia a si fost Kovesi data afara in felul in care afost, si hartuita dupaia. Nu ca nu mai puteau astpepta un 1 pana isi termina mandatul. Dar jegul ala malefic (Tudorel) sustinut de PSD avea de transmis un mesaj catre tot sistemul. Si a fost transmis. Acum vedem efectele.

    Comentariu apreciat.6811
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1352
    • #Mihai

      Ce parte n-ai inteles din „mesajul a fost transmis”? Si receptionat daca vrei sa suplimentez. Mesajul e simplu. „Ati vazut ce am facut cu Kovesi. Hai, care mai indrazneste?” Si raspunsul e evident: NIMENI. Deaia suntem acum unde suntem, ca cine indrazneste sa-si faca treaba va fi matrasit. SI nu-l va apara nimeni, poporul plin de cretini e ocupat sa voteze aceleasi jeguri ce promoveaza furtul, legi proaste, coruptie etc. Deaia zic. Poporul asta merita catee 10 Colectiv pe zi, pana fie invata dracului minte fie nu mai ramane nimeni pe aici.

      Comentariu apreciat.468
    • @Vlad: sunt de acord cu ultima ta fraza. Altfel credeam ca LCK la EPPO are mult mai multa putere, la nivel european, deci inclusiv in Romania.

      133
    • @Mihai
      pai are dar strict pe fonduri europene. De ce crezi ca fura politicienii cu cate un deget, asa timid, din alea europene, si cu 2 maini din bugetul national (PNDL si nu numai)?

      Indecis. Tu ce zici?286
    • Cand a fost cu demiterea mi se pare ca era doar guvern PSD. Dup-aia a fost guvern PNL + USR. Si lor le-a fost frica de ceea ce s-a intamplat inainte?

      1012
    • Si lor le-a fost frica de ceea ce s-a intamplat inainte?

      Adica? Pai USR chiar a incercat niste chestii. Drula cui aia cu ceva pontoane prin Delta. + Mafia de la Metrou. Berceanu la Garda de Mediu. Ce intra in atributile lor. Ce altceva voia sa faca, sa dea afara toti procurorii si judecatorii. Cand a incercat stelica sa miste ceva la Justitie l-au dat afara in secunda doi. Sau ai uitat? Asa pe nepusa masa, in ciuda unui protocol semnat cu 2 luni in urma in care Catu se jura ca nu mai face ce facuse prima data. Tu ce asteptari aveai de la un sistem cu PNL avand prim ministrul si cu USR pe faras? Voia sa reformeze USR toata Romania in <1 an cu nici 30% din guvern si nici 20% in Parlament? voia sa corecteze USR toate mizerile facute de PSD la codul penal, fara ajutorul PNL? care a pus frana din toate incheieturile ca doar sunt aceleasi jeguri, dar pe galben. Au incercat cat au putut, pana i-a dat PNL afara ca nu prea puteau fura cu astia? Dar cumva asta e motiv pentru multi sa nu mai voteze USR si sa voteze acelasi jeguri ce fura romania de 3 decenii.

      Comentariu apreciat.689
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1676
    • @Mihai

      pai zi ma coaie de la inceput ca vorbesc cu un jeg USList, sa nu mai imi tocesc tastatura de pomana ca oricum esti un ticalos imputit.

      „Pai stai asa, USR sunt procurori?” Coaie cat de ticalos, jegos sau analfabet functional poti fi? Unde mortii ma-tii am zis eu asa ceva? Am zis ca au facut ce a tinut de ei, adica denunturi, inregistarari, controale…etc.

      Comentariu apreciat.6515
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1679
    • @Mihai

      prin smegma intelegi PSD & PNL?

      Indecis. Tu ce zici?266
    • @mihai Ce poti argumenta cu un dobitoc rau voitor care fie se face ca nu intelege fie iti pune vorbe in gura. Ia zi ma jegule, unde am zis eu ca USR ar fi procurori. tu-ti gatu ma-tii de jeg imputit.

      Comentariu apreciat.4515
    • Tumorel ala a fost asa, just the tip. Dupa ce a vazut ca doar tipa si nu se zbate, nu numai ca a bagat-o toata … dar o mai tine si de maini pentru ceilalti.

      Ala trebuia batut cu bastonul ud.

      107
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1256
    • NOU
      #54

      Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1540
    • @Vali

      gheboasa iar polueaza p-aici. Sta in puterea ta sa faci ceva cu asta?

      1810
    • @Mihai

      Deci tot DNA-ul statea in LCK?

      Orice instituție, la fel ca și o corporație privată, pornește de la CEO. Ce directive, ordine, atitudine, etc (tot ce vrei tu) se transmite de la vârf, așa se va comporta totul în jos.

      Dacă tu știi că șefului nu-i place să te legi de psd, sau de pnl sau de orice partid vrei tu anume, atunci toți angajații vor înțelege asta (mai subtil mai direct) și se vor comporta ca atare. Vine dosarul, analizează, legături cu partidul tabu (care-o fi el)? Da, bun, intră la sertar până vin alte vremuri. Asta e.

      Și la corporații e la fel. La big boss îi place să audă că produsul x se vinde mai bine decât produsul y al firmei? Atunci aia facem, pe aia ne focusăm, așa ne organizăm, ignorăm tot și vindem ce-i place șefului, ca să fie fericit.

      Așa că da, este nu important, ci extrem de important pe cine pui șef la o instituție, pentru că dacă nu era, nu s-ar lupta nimeni din partide la negocieri când se intră la guvernare, toți ar fi zis: bă pe noi ne doare-n basculă cine-i ministru, că toți ăia de sub el sunt ai noștrii. Dar uite că nu e așa neaparat, șeful contează, ăla dă directive, cadrul legislativ îi dă puterea, trebuie doar s-o folosească.

      182
  5. Ăia de la linkul 2 nu sunt polițiști.

    155
  6. Articol scris de Alex cu care sunt de acord. :D

    414
  7. Vali este cumva cu putinta ca atunci cand posteaza un guest sa scrie si la inceputul articolului „postat de X”? Uneori nu observ din prima ce nume apare in dreptul autorului si pierd 20-30 de secunde citind o parte din opiniile unor persoane a caror parere este total irelevanta pentru mine.

    Nu vreau sa ma inteleaga gresit Alex, Fluture, sau Eftimie, dar aceleasi pareri ca si ale lor le aud si daca stau in fata blocului cu baietii care tocmai au iesit de la pariuri sportive si au chef de socializare. Lui Eftimie ii mai ies trolurile si ma amuza, chiar daca in majoritatea cazurilor nu sunt de aceeasi parere cu el, insa cei doi baieti emigranti se iau prea mult in serios cand scriu ceva, cu toate ca nu a auzit nimeni despre ei pana acum si care au toate sansele sa ramana niste ilustri necunoscuti si irelevanti pe tot parcursul vietii lor.

    Cei 3 autori pot scrie unde vor, ce vor si cat vor, dar eu fiind aici ca sa te citesc pe tine m-ar ajuta sa aflu din prima cine este autorul si sa nu imi irosesc 20 de secunde din viata pana imi dau seama ca nu ai scris tu articolul.

    Indecis. Tu ce zici?6071
    • „Sat fără câini
      AUTOR: ALEX ”

      primele 2 randuri. zi mersi ca ti-am citit comentariul.

    • Dincolo de ce zice celălalt Alex, zi drept, cît plătești ca să-ți iei informație de pe blogul ăsta? Ce subscripție la patreon ai?

    • Daca l-ai fi citit sau ai fi inteles ceva din el ai fi observat si bucata asta din PRIMUL paragraf:
      „Uneori nu observ din prima ce nume apare in dreptul autorului”.

      Acum intelegi de ce nu vreau sa ii citesc pe toti pareristii care nu pot intelege un o bucata amarata de text? Ce sa invat de la ei? Cum sa emigrez din Romania si cum sa o terfelesc mai apoi de la distanta? Nu te mai baga in discutiile adultilor, ca nu pe tine te bagasem in seama. Tocmai pentru ca nu vreau sa te vad cum scremi opinii l-am intrebat pe proprietarul blogului daca poate semnaliza mai evident cand scrie altcineva pe aici.

      Indecis. Tu ce zici?4931
    • Pai daca asa stau lucrurile de ce nu platesti tu pentru tot user-base-ul lui Vali abonamente la Patreon, ca sa fii indreptatit sa vorbesti in numele lui cand cineva de pe blog i se adreseaza? Sa inteleg ca astia care nu platesc Patreonul si ii viziteaza paginile de 5-10 ori pe zi sunt pielea p*lii?

      Vezi mai Alex de ce va scuipa lumea in ochi? Pentru ca va dati viteji in fata noastra pe carca omului si pe realizarile lui. Daca ati fi scris aici din primii ani de existenta a blogului mai ziceam, dar ati aparut ca niste paraziti sa va validati opiniile voastre de emigranti trogloditi.

      Macar spune-ne si noua cine esti. Cu nume, prenume, abilitati etc. ca sa stim pe cine sa divinizam de acum incolo. Vali e asumat, Eftimie e asumat, doar tu si cu celalalt emigrant va ascundeti in spatele unui nickname.

      Comentariu apreciat.6027
    • Alex 1 si Alex 2 (acelasi personaj daca ne orientam dupa lipsa manutelor), se vede gradul tau de educatie de la o posta daca asa reactionezi la feedback. Cate joburi ai fost nevoit sa schimbi avand atitudinea asta?

      Comentariu apreciat.488
    • @Cristi
      Alex a lipsit de la lectia despre feedback. Persoanele de genul asta plang 3 nopti la rand daca le spune cineva cu frumosul ca nu este interesat sa le asculte parerile. Narcisism in cea mai pura forma, cu grandomanie, victimizare, nevoie continua de validare. Bine ca a parasit meleagurile noastre ca asa se mai curata societatea romaneasca de dubiosi.

      Comentariu apreciat.325
    • @Cristi: la celălalt Alex e un bug de nu apar voturile, nu-i una și aceeași persoană, bagă și tu un ochi la avatarul ăla, așa-i că-i diferit?

      @Traian: era un banc care suna cam așa:

      Pleacă Ion din sat în America și devine „John”, mare om de afaceri. După un timp, fiind în concediu, se întoarce în sat și oferă fiecărui sătean câte 100 dolari. Toată lumea mulțumită, îl laudă pe John ce băiat bun este. Următorul an, la fel, oferă 100 dolari când revine în sat, lumea mulțumită, numai cuvinte de laudă pentru John.
      În al treilea an, John oferă fiecărui sătean numai 50 dolari. Se întâlnește Gheorghe cu Vasile:
      – Vasile, ție tot 50 dolari ți-o dat?
      – Tot, măi Gheorghe!, zise Vasile nemulțumit.
      – Eu nu pot sta așa, mă duc să-l întreb de ce.
      Se duc amândoi la John, iar Gheorghe îl întreabă:
      – Măi John, lumea e nemulțumită în sat, de ce ne-ai dat numai 50 dolari?
      – Știi, măi Gheorghe, a venit criza, a intrat băiatul meu cel mic la facultate, au crescut cheltuielile, banii sunt mai puțini, asta e, viața e grea!
      La care Gheorghe către Vasile:
      – Vezi măi Vasile, John își ține băiatul la facultate pe banii noștri!

      Eh, tu ești Gheorghe.

    • @Traian: Vezi, suntem stupefiati ca votantii PSD nu se uita la televiziunile unde „se spune adevaru”, si ala de la PSD se mira ca votantii PNL/USR nu au vazut ultima dezvaluire de la Realitatea. Daca a zis don’ Vali ca au voie sa scrie, nu or fi chiar ultimii prosti. Si in genere, probabil e de aceeasi parere cu astia gueștii.

      Sau o fi Vali sadic, lasa autorii sa se faca de cacat cat isi mai trage sufletu’ in culise.

      ps: Am un amic mecanic la o reprezentanta, zice ca vine periodic cate unu la 2-3 ani de cand si-a luat masina si zice „NU TRAGE”. Masina neavand nimic. Asa ca ii tin masina in service vreo saptamana, dau masina la schimb ceva cu motor miiiiiiic. Cand se intoarce omu, ia masina la care nu au facut mai nimic : minune:masina veche.. TRAGE.

      Ia sa vezi cum citesti articolu lu Vali maine, cu nesaț!

      Indecis. Tu ce zici?1829
    • @Traian mai usor cu vorbele despre emigranti ca nu sunt toti in aceeasi oala. Chiar daca ai dreptate pierzi multe puncte de imagine cand te iei de emigranti.

      @Alex mai usor cu pianul pe scari ca are dreptate Traian. Apropos, cum iti permiti sa scotii ochii unui user de pe blog ca nu plateste la patreon? Aia de pe patreon ce crezi ca au fost inainte, nu useri normali? Si pana la urma urmei chiar am vrea sa stim cine naiba esti tu mai baietas de ti-ai luat atatea grade pe aici.

      @Vali chiar sunt de rahat prietenii astia ai tai care ne jignesc cu fiecare ocazie. Exista o vorba. Cine se aseamana se aduna. Se aplica si in cazul tau?

      Comentariu apreciat.324
    • nu știu dacă chiar cu fiecare ocazie.
      da, încerc să am prieteni și cunoștințe din zone diverse, pentru a nu rămâne într-o singură bulă. fiecare cu părerea lui. părerea lui nu e mereu părerea mea. nici voi nu sunteți 100% de acord cu mine mereu, nici eu cu ei, și tot așa.

    • Ok. Reformulez… „in prea multe ocazii”. Chiar daca asistam de pe margine la conflictele dintre ei si cei din comunitatea ta asta nu inseamna ca nu ne deranjeaza atitudinea lor si ignoranta ta. Sper ca in curand sa se rezolve problemele astea altfel imi bag picioarele in el de blog ca oricum exista destul content de calitate pe internetul asta. Si totusi, nu m-am lamurit pe deplin cine este acest Alex si de ce suntem noi nevoiti sa dam click pe articolele scrise de el? Puneti naibii un semn inca de pe prima pagina ca nu ai scris tu articolul respectiv ca sa nu mai fim nevoiti sa citim aberatiile astora si sa poti masura si tu impactul articolelor lor la tine pe blog. Chiar e bataie de joc, pe bune.

      Indecis. Tu ce zici?2411
    • Nu este destul de vizibil mai ales pe mobil. Pozele de deasupra distrag atentia. Pana nu de mult ii dadeai pe altii ca exemple de usability. Chiar si asa, spune-mi in fata daca vrei ca eu sa contribui la Patreonul tau ca sa am dreptul la o opinie aici despre nesimtitii astia care iti ocarasc comunitatea tot timpul.

      199
    • Iti dau dreptate in privinta faptului ca este jignitor sa ni se ceara sa platim ca sa avem opinii despre ce se scrie pe blog.Il urmaresc pe zoso de cativa ani si ma simt jignit cand vad ca unul din oamenii lui nu apreciaza faptul ca eu si ceilalti contribuim prin prezenta noastra la notorietatea si castigurile lui.Nu imi plac parerile lui Alex pentru ca nu zice nimic special iar infatuarea lui si a lui fluturas imi provoaca sila dar aleg sa ii scuip in gand si sa imi vad de treburile mele fara sa comentez.Opinia mea personala e ca s-a degradat vizibil calitatea blogului in ultimii doi ani si ca e o chestiune de timp pana se duce naibii daca o tine tot asa cu tot felul de taranpeti care scriu articole pe aici si ne jignesc cand le spunem opiniile noastre .Zoso nu este atat de tiran precum astia cu toate ca el e seful si pentru el intram aici.Nu prea e scuzabil ca un barbat inteligent ca el alege sa ignore jignirile oamenilor lui catre fraierii care intra aici zilnic.Asa am inceput sa ma simt fraier.Ce nu inteleg eu este cu ce te afecteaza pe tine ca Alex a emigrat din tara?In societatea de astazi nu mai conteaza unde locuiesti si unde muncesti .Eu nu aveam aceleasi posibilitati in tara si am ales sa emigrez in UK.Datorita faptului ca am plecat recent din Romania pot avea grija de parintii mei care traiesc din niste pensii mizerabile.

      Indecis. Tu ce zici?248
    • „Munciți voi și faceți modificări la site că mi-e greu să citesc subtitlul!” – cam așa sună cererea lui Traian

      Pe principiul: să ni se dea, să se facă…

      Indecis. Tu ce zici?1919
    • Nu înțeleg ce vreți?

      pop-up cu „acest articol nu este scris de Vali, sunteți sigur că doriți să continuați?”

      textul este acolo, pe prima pagină, ba chiar acum ceva ani am modificat eu să fie specific colorat diferit față de numele lui Vali

    • TL/DR : cineva are nevoie de control la ochi dacă nu vede un simplu text și e distras de poze.

      Sau cum ar zice francezul “somone needs to go to Specsavers*”

      *pentru “emigranți” cunoscători

      66
    • Iti dau dreptate in privinta faptului ca este jignitor sa ni se ceara sa platim ca sa avem opinii despre ce se scrie pe blog.Il urmaresc pe zoso de cativa ani si ma simt jignit cand vad ca unul din oamenii lui nu apreciaza faptul ca eu si ceilalti contribuim prin prezenta noastra la notorietatea si castigurile lui

      Da’ nu-ți cere nimeni, dudule, să plătești ca să ai opinii. Ce-ți cer eu (nu Vali, ci eu, și eu nici măcar n-am ceva de cîștigat din chestia asta, că nu-s plătit să scriu) e să n-ai pretenții dacă nu plătești. Ah, ești cotizant lunar, îl ajuți și pe apropitar să-și plătească facturile, să-și crească copilul, sigur, poți să ceri chestii. Dar cînd tu (nu mă refer la tine personal, @TheSame, vorbesc la modul general, legat de atitudine) ceri să scrie Pleșu pe blog și nu scoți doi cenți din buzunar, deși de ani de zile îți iei zilnic știrile de-aici, poate ar trebui să fii un pic mai atent.

      @Traian: șezi tu liniștit, am scris mulți ani în presă, am avut și blog vreo 15 ani, am trăit și exclusiv din blog, nu m-am trezit ieri să scriu. Nu e nevoie să-ți trimit ție CV-ul la aprobat. Dar dacă tot nu plătești și nici nu-ți place cum scriu, poate problema e la tine și la pretențiile tale, că nu vrei să caști ochii la numele autorului.

      Apropo și de chestia asta:

      eu si ceilalti contribuim prin prezenta noastra la notorietatea si castigurile lui

      Iarăși, @TheSame, nu e despre tine, ci despre atitudine. Îți garantez că prezența nu aduce bani. Cîte advertoriale vezi aici? Cîți bani crezi că face Vali din blog? Crezi că Țiriac-level? Și-ți mai garantez o chestie: că dacă vin eu și zic că dacă ai pretenții, poate ar fi cazul să cotizezi, cititorul se bășică, dacă mai apar trei advertoriale, iarăși se bășică, păi ce, el, cititorul, care contribuie prin prezența lui la notorietatea și cîștigurile proprietarului de blog, e obligat să citească încă trei advertoriale, da’ ce-i cu bătaia asta de joc?

      Băi, oameni buni, nimic nu e gratis în viață. Chill. Nu zice nimeni să n-ai pretenții, dar calul de dar nu se caută-n dinți. Efortul de a te uita sub poză, la numele autorului, e minuscul. Ah, dacă mai vin încă 2000 cititori plătitori, poate proprietarul blogului merită să investească într-un programator care să le dea lor – și doar lor – posibilitatea de a alege ce autori vor ei să citească. Pînă atunci, tu citești gratis.

    • Vali chiar sunt de rahat prietenii astia ai tai care ne jignesc cu fiecare ocazie.

      M-am uitat cu atentie la ce a scris Alex aici in comentarii. Am citit si-am recitit si pe bune ca nu-mi dau seama unde-s jignirile alea de care povestesti tu. Drept urmare nu prea inteleg de ce ceri sa se faca ceva, ca altfel o fi bai.

      22
  8. Principala problema pe care o avem acum este ca au inceput sa ne apara problemele a caror rezolvare o amanam. Epoca asta este asemanatoarea cu perioada 2000-2004, dar cu marea diferenta ca acum o parte din societate o duce mai bine si la o adica isi permitae luxul unei revolte. Atunci era aproape imposibil sa te revolti, altfel decat prin plecarea definitiva din tara.
    Referitor la marea lupta anticoruptie din perioada 2013-2016 treaba a fost un pic mai complicata. Odata ca lupta anti-coruptie a fost pusa in zona problemelor de securitate nationala si coroborat cu legislatia acelor vremuri a permis intrarea SRI in actiune prin acele MSN(mandat de supravegher pentru securitate nationala). Respectiv presiunea externa era destul de mare dupa puciul nereusit din 2012 cu referendumul. Pur si simplu s-a mers cu viteza maxima pentru ca DNA a avut suport major din multe parti si s-a bucurat de un suport public foarte mare. Kovesi ca si procuror nu are mari reusite, dar a stiut sa calareasca acel val de popularitate. Pe langa asta celebra poza din sufragerie inca nu e pe deplin lamurita.
    Problemele pe zona anti-coruptie au aparut cam din 2 locuri. Odata cu venirea PSD la putere in 2016 a fost un puternic semnal ca se vor schimba niste lucruri in zona legislativa unde erau multe restante(mi se pare adorabil ca tot ce inseamna interceptare de comunicatii se face de SRI si nu o institutie civila cum e prin alte parti). Respectiv in zona justitiei au fost extrem de multe dosare facute prost si extrem de multi oameni incompetenti atat in zona parchetelor cat si in zona judecatorilor. Chestia asta fiind o adevarata problema vezi tagul justitia pe care o aparam.
    In toata schema asta adauga si eterna problema a justitiei romanesti unde orice proces este o loterie atat din punct de vedere al duratei ca timp, dar si verdict si ai imaginea completa a tabloului. Incet, dar sigur ne vom indrepta in niste zone gri unde s-ar putea ca lumea sa nu mai astepte dreptatea juridica ci sa ia situatia pe cont propriu. Nu este o intrebare de daca ci mai degraba cand.

    227
  9. Azi diminneață:

    Trăiesc de câțiva ani buni la Viena și am scris articolul nu ca să mă laud, ci ca să-mi cristalizez o teorie care mi s-a conturat în cap de ceva timp.

    Câteva ore mai târziu:

    Apropo de „masa critică de șmecheri,” teoria mea e că lucrurile, în România

    Azi am citit două „teorii” de la doi oameni plecați din .ro de ce merg lucrurile rău în țara asta. Nu știam nici de șmecheri, nici de corupție.

    Aștept și teoria despre fetișul românului emigrant de a scormoni după teorii de ce merg lucrurile rău în țara asta.

    Indecis. Tu ce zici?2618
    • NOU
      #81

      Zic aici ca pare sa fie pe aceeasi linie de gandire:

      Problema de fond a Romaniei e ca au ramas in ea doar oameni care au invatat sa se descurce + aia care nu stiu sa se descurce, dar nici nu au cum sa plece. Bine, doar Zoso ce e mai intreg la cap si a decis sa ramana.

      In rest in bula mea (aia care a mai ramas in Romania) vad numai oameni prosperi, impliniti, care stiu cum sa se descurce; ma uit la colegi de scoala, liceu, facultate, toti o duc foarte bine, chiar daca se ma revolta cate unul pe facebook din cand in cand.

      Restul plebii fie isi traieste viata in ignoranta la ce se intampla peste capul lor (si nu o zic cu intentii rele, dar ce-i pasa taranului de la sat atata vreme cat are manele si alcool la tot pasul?) sau sufera in saracie mizera si aia e. Curios pana cand …

      Dar tare mi-e ca accesul la tehnologie si TikTok, i-a cam blocat pe plebei acolo unde sunt. Intr-o supa calda fara sa isi dea seama ca pot mai mult. Iphone 15 (eventual un Huawei smecher), TitTok si alte alea, si wc in fundul curtii, helou!

      Ce sens au parerile date de noi aia care am plecat pana la urma? Cum putem noi sa schimbam profund o societate de la distanta?

      1215
    • @Zuzu – e totusi un sambure de adevar – cand vii din alt mediu vezi mai clar problemele din interior, exact asa cum intri intr-o cladire si simti un miros ciudat insa cei din cladire nu simt nimic ciudat, pentru ei este firesc.

      Eu am trecut prin Romania dupa ceva timp petrecut in afara ei si pot sa iti fac o lista de chestii uzuale in Ro care insa pentru mine au fost ciudate (doar pentru ca uitasem de ele):
      – oamenii stau lipiti unii de altii la coada
      – te ating/se freaca de tine in magazine/spatii publice
      – circula pe peste tot pe trotuar ( eu sunt invatat ca mergi ca masina, pe dreapta)
      – vad rosu cand sunt in trafic si este o masina in fata lor, este imperios necesar sa o depaseasca
      – sunt foarte interesati de politica si stiri
      – toti au o mica invarteala, o smecherie, se descurca si ei cumva
      – se comenteaza foarte vocal si se injura sistemul, soferii, oamenii de la coada, toti si pe toate
      -etc

      Da, din afara se vede mai bine pentru ca ai un termen de comparatie, nu doar „sa fie bine ca sa nu fie rau”

      Indecis. Tu ce zici?246
    • @Bigbear Sunt de acord cu tine că din afară se vede mai bine și chiar vreau să aflu chestii noi. De ex. chestia cu „sunt foarte interesati de politica si stiri” n-am detectat-o. Deși am locuit 4 ani în afară n-am sesizat că românii sunt mai interesați de politică. Acum, o văd.

      Dar de articolele despre cât de rău e în .ro sunt sătul pentru că le aud la nesfârșit fără să adauge nimic nou. Corupție, șmecheri, educație și apă caldă descoperită. Așa și?

      42
    • @Zuzu – o alta chestie diferita in Ro este atitudinea negativista, exact ce spui tu de articole. Asta mi-a spus orice om pe care l-am intalnit – viata e de rahat, tara e de rahat, conducerea, totul e aiurea, e stricat, nu exista speranta.

      Nu am vazut nicaieri acel ton si a fost un soc.

      12
    • NOU
      #85

      asta cu stirile negativiste am observat-o si eu, in Romania zici ca ziaristii sunt platiti de Oculta, UE, NATO, America, Rusia, samd, doar ca sa scrie de naspa. poate nu citim noi ziarele care trebuie …

      12
  10. Întrebarea este ce facem?

    Ok, eu personal m-am carat din țară, însă mai am prieteni, părinții încă sunt în România. Eu personal ce pot face ?

    620
    • daca sunt votanti USL nu faci absolut nimic pentru ei. Merita sa ramana in mocirla pe care ei o produc prin votul lor (sau prin absenta daca nu votează, lasand votantii USL sa ne decidă viitorul). Cum iti asterni asa dormi, daca sunt in una din categoriile enumerate mi se pare absolut normal sa stea aici sa suporte consecințele propriilor alegeri.

      523
  11. „stă-n fund pe treptele secției și flutură pistolul pentru Tiktok după ce-a ieșit de la pensat”

    In oras este o cafenea buna, fara loc de parcare desigur, mai toate lumea parcheaza pe drum, inclusiv politistii de 2 ori pe saptamana. Dupa ce pufuletii beau cafeaua ies, pornesc girofarul si da amenda la toti care parcheaza ilegal. Treaba misto.

    Indecis. Tu ce zici?1615
    • @G, ești muist pentru că:
      1. Nu zici care oraș.
      2. Nu ai poze care să dovedească asta.
      3. Dupe cum scri pare că ești o ”victimă” a jandarmilor sau a polițiștilor.

      1510
    • Au inceput sa apara frustratii de pe Reddit si aici :D

      Indecis. Tu ce zici?921
  12. @Martha Logu asa si ? Ai vreo opinie in care sa ne putem baga si noi pula sau doar erai in trecere?

    155
    • Părerea mea e ca Alex face niște compuneri de copil de grădiniță și voi aplaudați ca focile. Și nu e prima oara cind are tentative din astea, a mai scris acu cîteva luni un text pe care l-a retras după ce oamenii cu simt critic de pe blog l-au pus la locul lui.
      Și cind ii atragi atenția ca e de porc sa spui ca Drula a reușit în 8 luni de zile sa facă proiecte de infrastructura pe următorii 20 de ani, Alex se supăra și îți șterge comentariul.

      1810
    • @Martha Logu … Vezi tu, fix despre atitudinea asta vorbeste autorul. Toti au 3 coaie cand si le numara singuri, inclusiv tu comentariul asta.

      Ce pula ta voiai sa-ti scrie? Versuri? Un intreg studiu semnat si parafat de autoritati?

      Omu spune ca dupa ce prind frica de bici oamenii sunt mai atenti si chiar si asa, tot stai cu privirea pe problema. Dar tu nu si nu, ca de ce n-are basca.

      1311
  13. Propun o soluție simplă : nu mai dați bacșiș! Nimănui, nicăieri. Nici 10 bani restul de la magazin. Știu că e greu. Dar după o lună nu o să vreți să dați șpagă. Pentru nimic, nimănui.
    Cultura bacșișuluu și implicit a șpăgii ne-a adus aici.

    Dacă è nu înțelegeți de ce, nu e vina mea!

    Indecis. Tu ce zici?1618
    • NOU
      #95

      Spune-le asta la milioanele de service workers din America care traiesc din bacsis. Din cauza lor e institutionalizata spaga in US, aham.

      Indecis. Tu ce zici?1121
    • Șpaga în USA este instituționalizată și îi zice lobby.
      Dacă angajatul trebuie să ia bacșiș pentru că nu îi ajunge salariul, atunci afacerea nu trebuie să existe. Simplu

      209
  14. Colectiv s-a intamplat in 2015, cat DNA era la apogeu….

    113
    • Klaus Iohannis
      November 4, 2015 ·
      A fost nevoie să moară oameni pentru ca Guvernul să demisioneze. Românii iniţial au răbdat, apoi s-au indignat, iar în final s-au revoltat. Tragedia de la Colectiv a atins cel mai sensibil nerv al naţiunii. Zeci de mii români au protestat în Bucureşti şi în alte oraşe din ţară pentru a cere lucruri de bun-simţ: demisiile celor vinovaţi, răspunsuri şi clarificări. Eu sunt dispus să îmi asum demersurile care, în final, vor duce la o altfel de politică în România, o politică pentru cetăţeni, previzibilă şi transparentă. Următorul guvern trebuie să vină urgent cu soluţii la problemele care i-au scos pe oameni în stradă şi să nu repete greşelile de până acum.

      72
    • Lasa i in legea lor de carași aurii.
      P.S lăurica e zeita!
      Aliluia!

      02
  15. Bosule.. de vreo saptamana o tot cotesti.. ba ca doar psd e rau desi e cu stromeleagul invrtosat cu pnl.. ba ca usr is buni dar gandesc pe termen lung…

    E asa de greu de vazut ca regimul Iohannis pus acolo de noua securitate controleaza tara asta?!? Ei fac bani si se asigura ca pastreaza o linie geopolitica clara pentru partenerul strategic. In rest potopul!

    185
    • Ba s’avem pardon, Iohannis a fost ales direct de catre cetateni. Nu o data, ci de doua ori.

      86
    • S-a facut studiu.. ce voteaza romanii?!? Etnic german ca le plac masinile germane.. sa fie bine cladit nu ca ‘orbu’ de Basescu..etc etc nu ca pr00sta aia de Dancila de a incurcat ea Pristina cu Podgorita..

      Daca ii iei la bani marinti chiar pe astia din chat de aici peste 75% iti incurca care e capitala carui stat.. dar nah…

      Candidatul din 2024 va trebui sa faca ordine domle ca pe vremea lui LCK ca asa nu se mai poate… vezi cum se construieste profilul?!?

      716
    • Bine-ar fi sa candideze LCK insasi.

      710
  16. TVA +2% și AUR +5%
    S-a strigat linie. Continuăm până la Bingo.
    Vă mai aduceți aminte de zi-le domnul Geo?(întrebați-vă părinții sau bunicii)

    102
  17. Referitor la Autorizatia ISU.
    Dupa Colectiv s-au trezit ca orice clădire/dughena cu acces public trebuie sa aiba autorizatie ISU.
    Desigur, oameni putini, legislatie tembela si deodata totul s-a blocat.
    Pentru orice dugheana era nevoie de autorizatie ISU.
    Cine sa emita mii de autorizatii?
    Sa nu mai zic de punerea lor in practica, daca treci de cerintele aberante.

    O alta problema venea din faptul ca cereau anumite chestii adesea absurde, iar cand veneau la verificare doreau altceva, pentru ca nu doreau sa semneze de frica.
    Stiti cand s-au mutat Antenele in cladirea care inainte adapostise ANAF?
    Ei bine, cand s-au mutat Antenele a fost nevoie sa reconstruiasca jumatate de cladire ca sa obtina aviz ISU.

    In Bucuresti, pentru autorizatie de functionare prima pe lista este Autorizare ISU.

    Pana la chestii sf, hai sa avem cateva stingatoare in stare de functionare, sa nu blocam cu lanturi iesirile de urgenta de frica hotilor, sa avem senzori de gaze si fum care sa mearga.
    Senzorii de gaze nu mai functioneaza dupa in timp, iar de fum sunt acoperiti de fumatori.

    Apoi sa visam sisteme de stingere automate si rezerve de apa imense (de aia apar piscine in unele locuri).
    Sa avem presiune in hidranti, nu doar hidranti fara apa etc

    Problemele sunt peste tot.
    E usor sa ceri, dar mai naspa cand trebuie sa aplici si sa platesti.

    109
  18. Apropo de “masa critica” ..schimbarile intr-o societate nu sunt niciodata făcute de masa critica ci de oamenii cu co*ie … ca si in exemplul tău … LCK.

    166
  19. Baga incarcatorul in priza, cablul in telefon si pisa-te pe priza. Astfel nu vei pierde garantia pentru ca nu atingi efectiv telefonul, iar cablul va transmite categoric mesajul.

    193
  20. Afară ploua

    93
  21. Partidele ajung la putere pentru ca sunt (multi) oameni care voteaza pentru ele. Uneori aceiasi oameni care apoi sufera de pe urma coruptiei institutionalizate.

    USR (singurul partid declarat anti-coruptie) nu aduna decat 10-15% din voturi.

    Realitatea este ca pe romani nu-i intereseaza anti-coruptia.
    Realitatea si mai crunta e ca marea majoritate spera sa profite de pe urma ei (nu neaparat ca beneficiari directi) prin urmare nu percep asta ca un fenomen negativ.
    Ba chiar majoritatea ar fi nefericita sa traiasca de maine intr-o tara unde se aplica regulile, legile.
    Totul e ok pana cand devenim noi insine victime ale coruptiei dar, atata timp cand trazneste langa tine, totul e ok. Merge perfect si asa.

    Nu poti face bine cu forta, mai ales daca bolnavul crede ca e perfect sanatos.

    65
  22. 100% de acord, s-a imputit treaba rau de tot ee cand nu mai auzi de DNA. Noroc ca suntem in UE, altfel eram un soi de Belarus. De fapt asta e marea diferenta fata de epoca intunecata Nastase: UE.

    Apropo. De Dan Ioan Popescu (DIP) mai stie cineva ceva?

    03

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile