Eu sunt un pic uimit de fazele astea:
Ai venit în oraș, ai închiriat fără loc de parcare, vecinii îți fac probleme. Nu ai chef de probleme. Ce e de făcut? Păi…hai să ne plângem pe net.
În orice caz nu mutat undeva unde sunt locuri de parcare. Asta ar fi aiurea. Ar însemna să pui capul la contribuție, și nu place asta. Mai bine stai și te plângi. La prieteni, la neamuri, la părinți, la colegii de muncă, pe net. Să pice soluții miraculoase din cer.
Știu că toți trebuie să locuim undeva. Știu că prețuri, aici am găsit, mi-a plăcut aici, bla bla bla. Dar dacă nu poți sta acolo, ce alegi, să te plângi și să ai probleme sau să rezolvi? De ce niciodată povestea asta nu este “bă, stăteam acolo, era bine, dar nu aveam unde parca, așa că m-am cărat, să închiriez unuia fără mașină”.
Problema este ca pentru tine si multi de aici, solutia este la mintea cocosului:
– sa stam toti in centru, cu parcare si scoala aproape, ideal la casa.
Problema este ca in realitate, nu putem sta toti in centru, nu sunt atatea scoli si mai ales nu sunt deloc parcari.
Vreti revolutie? Poti cumpara masina, decat daca dovedesti ca ai locul tau de parcare (protpietate, chirie etc).
Pana atunci, e legea junglei.
Nu rezolvi prea multe cu dovada locului de parcare, deoarece poti conduce masini pe numele unui parinte care sta la tara, sau esti chirias ca in cazul expus aici si vii cu masina intr-o zona fara locuri de parcare, sau, sau, sau…Eu ma uit la mine la bloc, cand incepe anul universitar se umple de masini din alte judete care ocupa locuri de parcare cu saptamanile. E de neinteles de ce vin cu masina in oras, fiindca e clar ca nu au neaparat nevoie de ea. De asta probabil s-ar mai regla lucrurile daca RCA-ul ar fi exclusiv pe sofer.
* doar daca
Daca stai in centru sau cat de cat central n-ar trebui sa ai nevoie de masina zilnic si atunci locul de parcare nu mai e o problema atat de mare, iti zic din experienta.
Bine punctat, vrei masina, dovedeste ca ai unde sa o tii.
Eu as extinde si as fi mai radical, vrei sa faci copil, dovedeste ca ai din ce sa il intretii. A, ai deja 5 copii si traiesti din alocatie? Ne pare rau, dar nu vrem sa chinui alte fiinte si sa te plangi pe la tv ca nu ai din ce sa cresti copiii.
La cat de inventiv e romanul nu m-as mira sa vina cu hartie ca are loc de parcare in Bulgaria, mai ales ca ar avea sens pentru masinile inmatriculate si cumparate de acolo 🤣
@Maferescdeciuma – care e problema cu studentii care vin cu masina din alte orase? De ce zici ca nu le folosesc? Eu am avut masina cand eram studenta in Cluj si o foloseam zilnic. Pe atunci aveam o masina mica care nu consuma mult, de imi puneam maxim 100 de lei imi ajungea mult si bine. Aproape in fiecare weekend ma duceam acasa in Baia Mare (150 km) pentru ca tata avea nevoie de mine si pentru ca prieten. Facultatea imi era in celalalt capat al orasului fata de unde stateam si pe vremea respectiva nu era asa aglomerat ca acum si gaseam loc de parcare usor, fara sa incurc pe nimeni.
La blocul unde aveam apartament aveam loc de parcare. Aproape zilnic de fiecare data cand veneam de la facultate, locul acela imi era ocupat. Nici macar scandal nu aveam chef sa fac, parcam langa in asa fel incat sa nu incurc pe nimeni sau daca nu era posibil ma duceam in alta parte. Dunno dar nu inteleg si n-am inteles in veci obsesia asta si raca asta pentru locurile de parcare. Singura chestie pe care ma intereseaza pe mine e sa nu-mi blocheze careva intrarea in curte (lucru care se intampla rar si de obicei omul isi muta rapid masina) si doi, sa parchez in asa fel incat sa nu incurc pe nimeni.
Asta imi aduce aminte de o faza cand eram studenta si parcam pe un loc liber (al unui vecin care nu avea masina si ma lasa sa parchez acolo). Toata iarna imi gaseam in fiecare dimineata masina cu stergatoarele ridicate. Am inceput sa intreb pe la vecin ce si cum, ca sa aflu de fapt ca un bun vecin mi le ridica ca sa nu-mi inghete peste noapte (fusese o iarna grea cu minusuri constante pe toata perioda). Eu chiar credeam ca cineva imi poarta sambetele.
Mie imi plac ca tot timpul apar niste unii care stiu ei foarte bine ca alti oameni nu au nevoie de masina.
Nu sunt atatea scoli? Unde anume boss? Ca daca iti scrie Bucuresti pe buletin cu siguranta esti arondat la o scoala care e la mai putin de 400m de casa.
Boris, sa îți povestesc cum se făceau directoarea și secretara că nu știu că strada unde am domiciliu e arondată la școala la care voiam să îmi înscriu juniorul ? Deși sunt puse pe site-ul inspectoratului școlar ? M-a calmat mama juniorului, sa nu le înjur, și cred că le-a dus cate un parfum ceva , ‘ca ce sa faci, asta e tara de kkt’…are colegi în clasa care stau la vreo 10 km de școală…
Car, 99.5% din colegii care stau la 10km de scoala nu sunt acolo nu pentru ca au dat parfum la secretara, ci pentru ca au luat parintii viza de flotant acolo. Cat despre ce ti-a zis tie directoarea ok, si sa inteleg ca nu iti lua cererea de inscriere daca ii aratai ca strada e arondata pe siteul MEN? Ca oricum cerere de inscriere poti depune la orice scoala, ai camp dedicat unde bifezi daca esti arondat sau nu, dar nu primesti raspuns pe loc.
@Daniela – „La blocul unde aveam apartament aveam loc de parcare. Aproape zilnic de fiecare data cand veneam de la facultate, locul acela imi era ocupat. Nici macar scandal nu aveam chef sa fac, parcam langa in asa fel incat sa nu incurc pe nimeni sau daca nu era posibil ma duceam in alta parte.”
Varianta 1 – nu puteai suna la poliție pentru locul de parcare ocupat pentru că nu puteai dovedi că era al tău (chirie, locul de parcare pe altă mașină etc.)
Varianta 2 – era locul tău de parcare închiriat de la primărie și pentru care plăteai, dar dacă nu-l puteai folosi plăteai degeaba și oricum nu are rost să faci nimic. Generația simpatică și tolerantă. Se pișă oamenii pe tine, ayaye csf. Tu nu te piși pe alții care-ți încalcă drepturile pentru că ayaye csf.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Poate problema nu e la locatie ci la mindset. Uite, Vali postase mai ieri ca s-a dus cu bicla sa plimbe un cartus de imprimanta (daca am inteles eu bine) si a pus filmarea de pe bicla. Mi s-a parut o plimbare de citiva kilometri buni. Putea desigur sa posteze si ca s-a dus si n-a gasit loc de parcare. Dar asta nu ar fi facut sa apara locul de parcare. Si daca s-a dus o data si nu a gasit… a ales optiunea cea mai buna ca si timp irosit, bicla. Citi fac asta, te intreb? La fel cum e si plinsul sarakilor cu transportul in comun care merge nasol la anumite ore. Ieri am avut de mers vreo 9 km pina la ai mei, m-a mincat sa iau transportul in comun. Am facut cred ca mai bine de o ora si jumatate, iar ca sa scurtez un pic timpul pierdut s-a deranjat si taica-meu sa vina cu masina dupa mine la bulevard (apartamentul e in zona metro, cam 1 km si un pic de statia de transport in comun). Astazi as putea sa ma pling din nou, sa ma duc sa inghet eventual vreo 20-30 de minute asteptind autobuzul direct care ieri imi trecuse pe sub nas (si am mers cu doua tramvaie, iar al doilea s-a lasat asteptat, desigur), sau sa ma urc frumos pe bicicleta, cu care stiu sigur ca fac intre 35 si 50 de minute, dupa cum prind semafoare si cit chef am de pedalat. Concluzia scurta e ca macar 50% dintre cei din trafic sint efectiv masochisti. Hai cu minusurile.
confirm.
@ KodrutZ -Valo e liber profesionist, fara program.
Daca vrea sa pedaleze zilnic, e treaba lui.
Noi, ceilalti nu ne permitem asta, ca avem program, avem chestii de facut si activitati multiple.
Desigur, exista dedtui pentru care nu exista decat serviciu si acasa, apoi liber.
Ii invidiez pentru viata lor simpla si nu mi-o doresc.
Bronson: Puteam suna la politie, pentru ca apartamentul pe care il aveam era al meu. Pe jos erau scrise numerele de apartamente deci nu vad problema dovedirii.
”Generația simpatică și tolerantă. Se pișă oamenii pe tine, ayaye csf. Tu nu te piși pe alții care-ți încalcă drepturile pentru că ayaye csf.” – Nu draga, pur si simplu nu-mi place sa ma stresez pentru un rahat de loc de parcare, cand AVEAM optiuni in care puteam parca fara sa incurc pe nimeni, fara sa ma urc pe panselute sau pe locul altuia. Una e sa nu ai si una e sa ai optiuni. Wow, scuza-ma ca nu i-am dat in cap omului. Trebuia sa-mi puste o vena de cate ori era ocupat de x sau y.
@Maferescdeciuma – masina era atunci pe numele meu, nu vad ce vrei sa dovedesti cu asta. Si daca era pe al unuia dintre parinti, problema ta fiind care, atata timp cat se fac acte notariale legale? Deci stai sa inteleg ceva: daca o persoana decide sa isi foloseasca propria masina pentru drumuri inseamna ca e lenes si neaparat trebuia sa foloseasca trenul sau autobuzul pentru ca tu le folosesti si tu poti si astfel ar trebui sa faca TOTI ca tine? Si cine a zis ca n-am mersi in veci cu trenul, de bagi prejudecati din top? Cu trenul faceam 4 ore si 10 minute iar cu masina 2 ore, dar vai scuza-ma ca nu m-am sacrificat weekend de weekend sa fac 4 ore dus vinerea si 4 ore intors duminica. OMG!
Iar faptul nesimtit cum mi te adresezi si vorbesti de parca wow, ti-am dat in cap. Nu am zis ca e rusine sa folosesti mijloacele de transport, nici nimic. Si eu le-am folosit. Dar totodata am folosit si masina ca si student. De aici bagarea mea in seama si intrebam naiv (ultima data, poate ma invat sa-mi vad de treaba) ce are.
@Bocanila: Ce am zis eu si ce ai zis tu? Deci eu zic cum poti ECONOMISI TIMP (nici macar nu am adus in vorba ca mai arzi niste calorii, faci si un pic de cardio, le oferi copiilor tai un aer un pic mai putin mizerabil cu ocazia asta), iar tu imi raspunzi ca NU ITI PERMITI SA ECONOMISESTI TIMP pentru ca… e mai bine sa il pierzi blocat prin trafic pe undeva, ca ai activitati multiple??? Tu si cu aia care se plingeau ca e nasol in Iasi cu bicicleta, pentru ca sint dealuri. Asta in conditiile in care mai toate „dealurile” unde e mai greu cu transportul au sub 5% panta.
@bronson – toti stim oameni care o tin pe a lor, dincolo de legi sau reguli, el stie ca „asa se face” sau ca ala e locul lui de parcare, pe trotuar/spatiu verde, pentru ca el parcheaza acolo de x ani.
Nu toti vor sa se certe cu prostii atunci cand pot evita asta.
@Maferescdeciuma – Eu sunt de acord cu tine tovarase, cetatenii cinstiti nu au nevoie de masini personale, se pot deplasa regulamentar cu mijloacele de transport in comun, asta este practic un semn de burghezie.
In acelasi timp sunt de acord cu valorile crestin-ortodoxe la care faci referire: este incalificabil ca o tanara sa aiba prieten – ori e logodnic si ne pregatim de nunta ori nu exista, de unde atata depravare? Mai ramane sa auzim ca au facut si sex in alt scop decat al procreerii.
@Danelo, cred ca tu ai tras media testelor PISA in jos. Am evidentiat clar legatura dintre RCA si numarul mare de masini accesibile tinerilor prin faptul ca nu au masina pe numele lor. Capisci?
Iar orice giumbusluc cu acte notariale, certificate de comodat, etc, nu face decat sa intareasca ce am zis mai sus. Nu stau acum sa-ti explic de ce tinerii au prima de asigurare mai mare.
Iar modul nesimtit de adresare e doar in capul tau, mai ales ca ai presupus ca am o problema cu studentii care vin cu masina in oras. Nu am nicio problema, doar am evidentiat o cauza pe care am observat-o personal a lipsei locurilor de parcare din cauza unora care nu chiar au nevoie de masina, fiindca se vede clar ca nu o folosesc in oras. Iar daca tot nu o folosesc in oras, ar putea sa vina cu trenul de exemplu.
„Deci stai sa inteleg ceva: daca o persoana decide sa isi foloseasca propria masina pentru drumuri inseamna ca e lenes si neaparat trebuia sa foloseasca trenul sau autobuzul pentru ca tu le folosesti si tu poti si astfel ar trebui sa faca TOTI ca tine?” – asta e doar ce poti tu sa intelegi, eu nu am acuzat pe nimeni de lene. Doar de proasta inspiratie eventual, ca stai si platesti aiurea combustibil aiurea si pui presiune pe putinele locuri de parcare dintr-un oras, cand tu oricum nu ai de gand sa folosesti masina in oras. Asa ca mai bine lasa masina aia la tzara si fa un bine celor care merg zilnic la munca si spera si ei sa gaseasca seara un loc de parcare.
Nu ti se aplica tie? F bine! Iti ridic statuie. Puteai sa treci peste in loc sa-mi povestesi ca tu aveai loc de parcare. Legatura intre cazul tau si ce am scris eu initial fiind doar in capul tau.
@BiBear – imi rastalmacesti vorbele ca sa…ce? Nu am zis nicaieri ca e semn de burghezie, iar ca are prieten nu stiam (si nici nu-mi pasa) pana sa zica ea, un detaliu total inutil in toata discutia. La ce valori crestin-ortodoxe am facut referire? Inteleg ca ai imaginatie bogata si citesti ceva diferit fata de ce am scris eu, dar oricat ti-ar fi de foame nicidoata, dar niciodata, nu manca kkt. Sanatate!
@Maferescdeciuma – sa iti explic atunci:
1. Spui ca daca nu foloseste masina in oras mai bine sa nu aiba si sa mearga cu mijloace de transport in comun, la fel si indemnul sa mearga la parinti cu trenul – un frumos indemn la solidaritate, de ce sa ocupam noi locul de parcare cu masina noastra cand putem sa nu folosim masina ca sa se bucure de locul de parcare alti tovarasi, nu? De ce sa folosim un bun pe care il avem cand mai bine sa fie bine pentru toti?
2. In aceeasi idee se pare ca ai o problema cu tinerii care conduc, eventual cu masini pe numele parintilor sau pe asigurarea lor, pentru ca altfel tinerii nu ar trebui sa aiba acces la masini, doar cu trenul.
3. „Apoi, pana la tac-tu la Baia Mare si pana la darlan pentru o babardeala cinstita puteai sa te duci si cu trenul, corect?” – Asta este atac la persoana si limbaj de cioban care nu are timp de scoala, el stie cu oile la pascut si ii injura pe toti aia care au masini in loc sa mearga pe jos, ca el.
@Bigbear – te ataci degeaba. În prima postare am expus o cauză și o soluție. Da, tinerii care conduc cu rca pe părinți fentează algoritmul, fiindcă asigurarea respectivă nu acoperă potențialul risc reprezentat de modul lor agresiv de a conduce, like it or not. Apoi, văd ca ești ușor analfabet funcțional, am zis destul de clar ca o mașină nemișcată cu săptămânile ar putea sta la fel de bine parcată acasă la părinți. Dacă o folosești zilnic f bine, altfel mai da o șansă unora care chiar folosesc mașina.
Iar pt punctul 3. SP fiindcă m-au făcut să explic inca odată ca la prosti o idee simplă.
@Maferescdeciuma – SP sa ii spui lui tac-tu, asa cum te-a educat presupun. Eu nu stiu ce inseamna SP, pentru ca sunt analfabet functional.
Îți spun doar ție, e suficient. Vorbești de educație din postura țărușului fudul ca își aduce tigaia la oraș ca să o țină în parcare.
Schimbăm „locul de parcare” cu „orice alt bun, serviciu sau drept”. Logica rămâne aceeași? Apoi ne plângem că suntem unde suntem. Nimeni nu mai respectă nimic, indiferent de importanță, dar vrem o țară ca afară. Civilizația s-a făcut cu bota, nu cu bun-simț și delăsare. 100% în Occident a existat primul om care și-a luat o botă peste cap și și-a dat seama că trebuie să respecte niște reguli, niște drepturi ale celorlalți și niște obligații. Dăm flori jandarmilor!
exista si situatia „pe invers” cum ar fi in Sectorul 4 unde Tov. Baluta a tarsnformat absolut toate locurile de parcare in parcari de resedinta (nu conteaza ca-s pe Bulevardul mare sau strazile dintre blocuri) iar acum daca esti vizitator de S4 in unele zone efectiv NU ai unde sa parchezi masina nici macar pe bani caci toate sunt de resedinta si daca indraznesti sa ocupi un astfel de loc sa te duci pana la piata, cu tot cu numar in parbriz, risti sa ti se ridice masina si sa platesti niste sute bune de lei … In afara de motivul electoral, nu inteleg de ce parcarile nu sunt toate cu bani! Absolut toate. Fara parcari de resedinta! 1 leu pe ora de la 7 dimineata pana la 19:00 adica 12 lei pe zi => 336 de lei pe luna vs. 300-600 pe luna resedinta.
@AlexAndru vezi mai jos comentariul lui Adib
Eu am folosit astfel de parcari pe Soseaua Berceni.
@Alexandru: vorbesti prostii. Mereu cand am treaba la Marie Curie, parchez pe bulevard cu plata 2 lei pe ora. Parcarile de resedinta au efect dupa ora 18 sau 20.
1 leu pe ora de la 7 dimineata pana la 19:00 adica 12 lei pe zi => 336 de lei pe luna vs. 300-600 pe luna resedinta. -> BIG BRAIN MOVE: incepi sa lucrezi doar schimbul 3.
Băi l-am înjurat și eu pe boul ăla de Băluță când a implementat asta. Bine, și acum îl înjur. Partea bună e că au dispărut o grămadă de mașini abandonate, partea proastă e că primăria de plină de lichele și au implementat-o românește.
Acum poți să-ți iei abonament lunar cu 60 de lei/zonă. De exemplu zona verde „Brăncoveanu” include toate locurile de pe bulevard. Cu 60 de lei parchezi pe orice loc vrei tu, căt vrei tu pentru luna plătită. Mie unul mi se pare un căștig.
Deci am găsit cu greu cum să fac abonamentul. Informația din site iți lasă de înțeles că trebuie să fii proprietar ca să poți plăti.
https://aplicatie.mobilitateurbana4.ro/
Selectezi „Parcări publice” și te duce pe hartă. Ai și un search acolo. Cand dai click pe o parcare ar trebui sa se deschidă popup-ul de plată. Mie nu mi s-a deschis din prima, dar am 3 adblockere. Plătești cu confirmare pe mail.
Normal că prima lună mi-am luat și roată blocată că eu credeam că mai am câteva zile.
Suni la dispecerat și trimite mașina. La mine a durat vreo 20 de minute până au ajuns.
Când suni vezi că o să fii certat, rămâi calm și vorbește frumos că altfel îti închide telefonul și te lasă să aștepți – mi-a spus polițistul local, la care am plătit amenda, 150 lei card :)). Polițistul local a fost nesperat de amabil, chiar mi-a zis că a văzut că am/avut abonament și m-a iertat 3 zile. În weekend nu fac verificări, cel puțin momentan.
Dar cum spuneam implementare/comunicare deficitară:
– foarte greu îți dai seama că poți să faci abonamentul ăsta;
– abonamentul e valabil până la sfârșitul lunii, nu 30 de zile;
– nu ești anunțat în niciun fel că îți expiră, nu ai opțiunea să optezi pentru asta; nenea la care am plătit amenda mi-a zis că nici nu or să implementeze tocmai pentru că mai uită lumea :)));
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Stai sa înțeleg, când un magar parchează în mod repetat pe trotuar forțand pietonii sa iasă pe strada, el e victima ca atunci când cineva ii ridica ștergătoarele. Și tot nu se prinde sa înceteze sa fie magar și sa nu mai parcheze pe trotuar.
în mintea lui da.
Ioan, eu am înțeles că i se ridică ștergătoarele doar lui, deci n-o fac pietonii ci vreun vecin care parca acolo înainte să se mute el. Asta e, poate am înțeles greșit.
@Dorel
Da, tipul se plange ca doar lui i se ridica stergatoarele, dar din start stie ca ce face nu este OK. El este precum soferul oprit de politie care striga „Dar pe aia nu ii vezi?!?”
Dorel, mereu există câte un bou care parcheaza pe trotuar, în fața scării, de efectiv nu rămâne loc să ieși cu căruțul cu copilul. Apoi se mira de ce lumea îi rupe ștergătoarele doar lui. Exact ca cel din postare, care sigur nu menționează și nu și-a pus vreodată problema de ce nimeni nu parchează unde își lasă el mașina, și de ce rămân el irită lumea.
Nu am distrus niciodată ștergătoarele nimănui, dar deseori am simțit nevoia să apelez la trei voinici și să tractând cate o mașină din asta direct în Dâmbovița.
Problema este ca nu ai unde să suni și să reclami astfel de porcării.
Acum trăiesc în altă țară. Aici, pentru așa ceva îți e ridicată mașina instant ca nessul. Absolut toate parcările sunt cu plată și ai unde să îți parchezi și zece mașini dacă ai chef de făcut colecție.
Chestia este ca în momentul în care ești m*ist și te doare în penis de alții, nu te plânge când ei își manifestă frustrările pe rabla ta. Taci din gură, si nu o mai parca ca un provincial în fața curții.
E nevoie de un manual de utilizare al Bucureștiului pentru ăștia care se tot mută aici din provincie.
Lecția 1: schema cu „am două mașini, le țin parcate în fața curții” care mergea la tine în sat nu se aplică și aici.
De fapt si top comment (and vazusem topicul) era si cel mai corect. Tu poti sa ramai, masinile se intorc de unde ai venit.
Am niste amici din patura superioara, top 0.1%, care au casa in centru si curte de 1000mp si au toate 3 masinile parcate pe trotuar in fata casei.
Desigur, vor o tara ca afara, pretentii pana la cer de la toti din jurul lor, si-au mai luat inca o casa in centru de 1000mp, cu garaj cu telecomanda pe care l-au transformat in depozitare iar masinile tot pe trotuar in fata casei le tin.
Vecinii de la casele din jur au masinile bagate in curte, ei sunt singurii care isi lasa masinile pe trotuarul din fata casei.
Simpatic. Eu sunt venit la B din provicie, acum vreo 15 ani. Asta sa iti ofer context. Stii cine-s cei mai nesimtiti si parcheaza aiurea? Aia cu numere de B. Am pe strada mea, unu cu o vila superba. Au 3 masini. Au curte la vila. Ar fi intrat 1 sau 2 masini in curtea aia, dar au preferat sa faca altceva din acea curte. Acum, pe strada, au trasat astia de la primarie ceva locuri de parcare si locuri unde nu ai voie sa parchezi. Unde parcheaza dobitocii din curtea aia, bucuresteni de-astia de le pute provincia? AI ghici fix la ei in poarte, paralel cu loc „valid” trasat ( de multe ori ocupat si ala ). Mai spune-mi despre cum provincialii sunt „tarani” si nu marii domni de la capitala.
Eu imi tin masina in fata curtii. De fiecare data cand plec cu ea ma intorc si e cineva parcat acolo. Nu intereseaza pe nimeni ca e si trotuar si garaj si poarta de acces persoane (nici macar politiei nu-i pasa).
Asadar, daca as baga-o in garaj n-as mai putea sa plec cu ea.
Probabil ca din cauza ca o tin eu pe trotuar, de-aia parcheaza si toti ceilalti. E o teorie…
Oamenii au numere de București pentru că și-au făcut buletinul aici. Bucureștenii mai vechi sunt mai cizelați, nu că le-aș lua eu apărarea. Dacă vrei, îți pot trimite câteva poze din Vitan cu trotuarele blocate de mașini. Cel puțin jumătate dintre ele au numere de provincie, iar cealaltă jumătate cu numere de B sunt tot provinciali care s-au stabilit aici cu ani în urmă. Același lucru se aplică și pentru orice oraș dezvoltat din România: Cluj, Timișoara, Oradea, și altele. Sunt mulți stabiliți din orașe mici sau sate pentru că nu aveau ce să facă acolo. Și de multe ori bunul simț și educația civică nu prea există printre ei.
@VuAd – nu am inteles niciodata cand devii bucurestean – este la nastere? Daca parintii sunt veniti din provincie insa tu esti nascut in Bucuresti este ok, esti bucurestean? Sau daca stai 30 de ani, esti automat bucurestean?
Si mai am o nedumerire – daca te muti de exemplu din Ferentari/Salajean in Primaverii se considera ca esti bucurestean sau esti la nivel de provincie pentru cei nascuti in zona aia, pentru ca vii dintr-o zona proasta a orasului in una selecta?
Daca esti nascut si crescut intr-un oras asimilezi calitatile si defectele lui.Da, daca esti de abia prima generatie nascut in orasul acela , nu poti sa spui ca esti ‘insert city here’ get-beget.
Daca un ‘Ferentarez’ se muta in Primaverii , calitatea cartierului Primaverii scade , se muta doi , scade si ma mult , samd.
Nu vreau sa arunc cu noroi ca ala e de acolo si ala de acolo insa pur si simplu asa functioneaza societatea. Si nu doar la noi, ma refer global
Exemple de comparatie : Manhattan vs Harlem , Kensigton vs Hounslow , Schwabing vs Bahnhofsviertel . Si exemplele pot continua.
Doar subliniam un punct de vedere pentru stf , care se vaita ca Bucurestenii sunt cei mai tarani dintre tarani.
De exemplu acum 30 de ani Bucurestiul era de nerecunoscut din punct de vedere al curateniei si calitatii oamenilor.Si nu, 30 de ani nu e atunci cand m-am mutat eu in Bucuresti ca eu sunt a cincea generatie nascuta aici
Acelasi lucru se intampla si in Cluj , Timisoara si Oradea , doar mai asteptati 15-20 de ani
Eu prășesc prin Timișoara și stau la casă. Parchez în curte, dar tind să renunț la obiceiul ăsta, pentru că ăia de la blocurile de lângă, sau cei care vin în vizită la vecini sau la blocurile de vizavi și parchează la gardul meu, parchează total aiurea: ori în dreptul porții pietonale și trebuie să deschid poarta auto, ori pe ambele locuri marcate cu o singură mașină. Unul singur mi-a parcat în poartă și când l-am întrebat de sănătate mi-a răspuns cu „Da’ ce, pleci acum?”, în condițiile în care avea încă 4 locuri libere, dar el a vrut tocmai în fața porții mele.
Eu cand m-am mutat mi-am luat camera pe masina (sunt multe modele care fac timelapse in standby). La prima ridicare de stergatoare (pe loc nenominal cu abonament platit) m-am dus la politie si a iesit destul de nasol pentru ala de le-a ridicat. Nu am mai avut nici o problema dupa.
Nu inteleg de ce ca proaspat venit nu am aceleasi drepturi ca cei care o freaca de ani de zile pe aici? Le-a crescut mot roz cu timpul?
@pi felicitari pt solutia ta; daca ai loc nenominal platit, ai dreptul sa parchezi acolo, indiferent de ce crede cel care a parcat acolo de cand si-a luat Dacia 1100.
Dar in postarea inclusa de Vali in articol este vorba de „loc de ‘parcare’ pe bordura unde parcheaza toata lumea in fata blocului”
Adica a vazut ca soferii din acel bloc sunt nesimtiti, a zis ca poate si el sa-i trimita la origini pe pietoni si apoi este suparat ca cineva ii semnalizeaza ca e magar.
Cel mai frumos este ca dupa ce a vazut ca are probleme, a adus inca o masina.
Ai toto dreptul atata timp cat ai loc de parcare platit la primarie. Complicat cu aia de masina pe numele lu tacsu mare de la tara ca sa nu plateaasca RCA-ul la pretul normal…
@AlexAndru – nu stiu unde gasesti tu DOAR loc de parcare rezidential, tot ce este la bulevard (Giurgiului, Oltenitei, Brancoveanu, Metalurgiei) sunt cu 1-3lei ora… Iar sa faci piatra (la Piata Sudulu / Progresului) ai loc de parcare cu plata.., acelasi 1-3 lei pe ora.
@Adib probabil se refera la alea de pe Obregia, unde toate locurile sunt de resedinta dupa ce au dat desfiintat locurile de pe trotuar.
@MihaiC – cred ca se aplica si in cazul parcarii pe bordura sau in dreptul gardurilor. Locul ala (care regulamentar nu este loc de parcare) nu apartine nimanui – adica in teorie oricine poate beneficia de el. Doar ca unii mai aroganti si plin de tupeu considera ca le apartine – poti rezolva destul de decent problema cu o camera de bord + politie
@Adib
pe Bulevardul Obregia, de la rondul cu „fantana” de langa Piata Sudului, pana la capat la podul cu luminite, pe partea dreapta cum te duci spre Grand Arena, exista fix 3 „insule” a 4 locuri de parcare (adica 12) care sunt cu plata (pe o distanta de aproape 2km). In zona fostului cinema Cultural unde exista ditamai zona comerciala (piata + complex + scoli + gradinite) exista doar PATRU locuri de parcare cu plata in fata blocului cu fostul cinema Cultural. P A T R U! Iar prin spatele blocurilor unde mai erau cat de cat zone unde mai puteai parca au aparut celebrii stalpisori argintii.
In zona Brancoveanu pe partea cu casele, absolut toate strazile si asa inguste, au primit cadou stalpisori argintii, astfel ca nici macar cei care au case NU isi mai pot parca masina efectiv nicaieri. (nici parcari de resedinta, nici pe bani). Pe trotoarele acelor strazi NU merge absolut nineni pentru ca… sunt foarte inguste si chiar cu stalpisori cu tot, pietonii nu pot circula pe acolo. De aia am si spus: fa le dracului macar pe alea de la Bulevardul Mare, cu plata! pe toate.
*acelasi lucru si pe Calea Vacaresti zona dintre Pod Mihai Bravu si Piata Sudului unde din multe cu plata initial au ajuns multe de resedinta
*nu mai vorbim ca nici macar masinile de aprovizionare sau cele de curierat au ajuns sa nu mai aiba unde sa „traga” (nu stii ce scandaluri sunt cu politia locala pentru ca oamenii aia nu au unde sa parcheze ca sa livreze)
Eu nu inteleg. A iesit urat pentru un cetatean ca ti-a ridicat stergatoarele? Si tu ai ales sa iti pierzi cateva ore din viata ca sa raportezi practic o ne-dauna?
@AlexAndru, nu stiu de ce am vaga impresie ca esti intr-o mica eroare. Zona fostului cinema Cultural:
https://www.google.com/maps/@44.3881371,26.0921831,3a,15.9y,48.42h,87.86t/data=!3m7!1e1!3m5!1sWHedRVsiL2XR84KJLXVKSw!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DWHedRVsiL2XR84KJLXVKSw%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D88.5619%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192?authuser=0&entry=ttu
Obregia spre Grand Arena:
https://www.google.com/maps/place/Bd.+Alexandru+Obregia/@44.3853222,26.1160658,3a,90y,110.42h,63.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCmgBe3W-7AIXLtphhmlHEg!2e0!7i16384!8i8192!4m10!1m2!2m1!1sbd+obregia!3m6!1s0x40b1fe4032cde9b3:0x298dba9934ad81a4!8m2!3d44.3884128!4d26.1181312!15sCgpiZCBvYnJlZ2lhkgEMdHJhbnNpdF9zdG9w4AEA!16s%2Fg%2F1tcyqb85?authuser=0&entry=ttu
Pod MIhai Bravu
https://www.google.com/maps/place/Pod+Mihai+Bravu/@44.4086705,26.1229042,3a,16.7y,93.81h,87.99t/data=!3m7!1e1!3m5!1snGdmgnn9JuQUQ3Y0aK2PyA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DnGdmgnn9JuQUQ3Y0aK2PyA%26cb_client%3Dsearch.gws-prod.gps%26w%3D211%26h%3D120%26yaw%3D194.95602%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192!4m14!1m7!3m6!1s0x40b1fef9e1f3539f:0x22f5db7f717827ef!2sPod+Mihai+Bravu!8m2!3d44.408631!4d26.122892!16s%2Fg%2F12vs9dd_7!3m5!1s0x40b1fef9e1f3539f:0x22f5db7f717827ef!8m2!3d44.408631!4d26.122892!16s%2Fg%2F12vs9dd_7?authuser=0&entry=ttu
Calea Vacaresti spre Sun plaza:
https://www.google.com/maps/@44.4034293,26.1209593,3a,75y,267.88h,70.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1sowqQGYWBg0Z5bior0fL3_w!2e0!7i16384!8i8192?authuser=0&entry=ttu
Adib, mersi, ca voiam sa i le caut eu.
@pi „Locul ala (care regulamentar nu este loc de parcare) nu apartine nimanui – adica in teorie oricine poate beneficia de el.”
Trotuarul, inclusiv bordura, apartine pietonilor.
Evident ca a venit si cu a doua masina daca tot nu are loc de parcare duuuh.
Am gresit, am citit postarea originala desi autorul nu a dat link Omul nu a venit cu doua masini ci le-a schimbat la un moment dat. In fine, sunt mandru macar de comentatorii de pe reddit, evolueaza putin lumea si acolo.
Mai e un aspect.
La tara, unde am casa, am locuri de parcare pentru vreo 20 (doua zeci) de masini. Numai eu. Fiecare vecin are loc de masini.
Dar, nu am:
– mijloace de transport in comun
– scoala aproape
– doctor aproape
– magazine aproape
Tot trebuie rezolvat cu masina.
La oras am, mergand pe jos:
– statie de troleibuz si de tramvai la 10 minute
– scoala la 15 minute
– 3 supermarket-uri in 10, 15 si 20 de minute
– doctor la 10 minute
Aspectul important e: ce fac cu masina cand vin de la tara la oras???
Nu incape in buzunar.
Vanez locuri de parcare, unele ocupate cu lunile de masini din alte judete, pentru ca parcarea e gratuita.
cred ca nu ai auzit de Militari Residence, Felicity, Cartierele de prin Padurea Baneasa sau Popesti, Chitila sau Rosu, Dudu, Chiajna etc … toate „la oras” si la „doar” 15 minute de centru, scoala, doctor etc
*BTW, cand oare o sa decida autoritatile competente ca tot ceeea ce este in interiorul DNCB ar trebui sa fie B si nu Ilfov? (si astfel Firea Pandele vor fi si ei primari de sector 8 de Bucuresti)
**de ex. „satul” Rosu care se afla in IF este mai aproape de centrul Bucurestiului decat este Cartierul Latin din Ghencea/Militari, cartierul Brancusi sau de cartierele de la capatul Berceniului (zona IMGB) sau zona Pallady din S3!!
La Bucuresti nu prea simt sa am nevoie de masina. Cu conditia sa nu stai in camp, adica in afara Bucurestiului.
Descarci acasa daca ai ceva de descarcat, apoi te duci pana la marginea orasului, parchezi la ParkNRide si vii de acolo cu metroul.
Cand te duci inapoi la tara faci invers
asa am eu un vecin. a parcat pe 15 octombrie. masina e niscata de atunci. undeva pe la sfarsitul lui martie o duce la tara unde nu o mai misca pana in octombrie.
face asta de vreo 4 ani de zile. vw passat cc. cred ca are vreo 1000 de km cu ea de atunci.
in rest iese, o spala, o lustruieste, o incuie si pleaca.
am ranjit teribil acum cateva zile cand am vazut ca un neatent venit la circa financiara l-a julit bine de tot.
Problema este mult mai complicata de atat: pe de alta parte sa nu ii uitam pe aia care au pus stapanire pe diverse locuri de parcare si pe care le marcheaza cu navete, bolovani, sticle sau chiar opritoare cu lacat (ilegale dar se folosesc), unii au pus bariera la strazi intregi ca sa nu aiba decat ei acces la parcare, etc.
Frustrarea este mare de ambele parti pentru ca inca suntem la momentul acela al evolutiei noastre in care nu putem face nimic fara masina, chiar daca stam in buricul târgului.
Daca in orașul București tot ai neapărat nevoie de mașina ca să-ți faci treburile, ăla se numește sat.
Bariera la strada am vazut doar in zone tip „cartier privat”. Poate n-am umblat pe unde trebuie…
„pentru ca inca suntem la momentul acela al evolutiei noastre in care nu putem face nimic fara masina, chiar daca stam in buricul târgului.”
saracii aia sute de mii de bucuresteni care nu au masina. Cum s-or descurca nu stiu. Oare mai traiesc?
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
cer scuze că nu m-am ridicat la nivelul tău.
Tu esti ala cu stergatoarele ?
E ala care le ridica
E incredibil cum orice bucurestean sau vizitator are impresia ca daca si-a luat el masina are dreptul automat la loc de parcare, eventual sub geamul apartamentului.
In anii urmatori o sa vedem o schimbare si in Bucuresti – trotuarele sunt pentru pietoni, spatiile verzi nu sunt parcari.
Daca urmaresti o strada dintr-un cartier muncitoresc pe care se parcheaza pe ambele parti iar pietonii merg pe carosabil total expusi traficului auto, o sa vezi ca in decurs de o saptamana nu se misca nici macar 50% din masini.
Vreo 20-30% din masini sunt efectiv abandonate si nemiscate cu anii.
Multe familii au cate 2 masini, cate una pentru sot si sotie, eventual una mai veche pe care nu o mai folosesc si o tin abandonata iar sotul merge in timpul saptamanii cu masina de serviciu – si toti tipa ca nu sunt locuri de parcare si ca primaria nu face nimic.
Nu zice OP despre ce oraș minunat este vorba?
Oh, zice, my bad (nu c-ar fi altfel cu locurile de parcare in orice alt oraș).
bucurești, desigur.
blocul e de pulime, dar el are doua masini deci e peste :))
Dacă așa se poartă cu vecinii, probabil îi îndoaie ștergătoarele și dacă ar avea loc de parcare.
Ce bine era pe vremea lu Ceausescu, aveam toti parcare!
3 din 4 bucureșteni trebuie să renunțe la mașină. Orice altă soluție este fantasmagorică, pur și simplu nu încap civilizat dedat 500k de mașini. Restul până la 2 milioane, out!
Da’ eu nu renunt! :))
Incepem cu cele care sunt pe persoana fizica si nu sunt inmatriculate in Bucuresti. Asta inseamna ca nu platesc impozitele aici. Prin cartierele din sudul orasul inseamna ochiometric cam 30-40% din masini, prin nord cam tot pe acolo.
@Eugen, daca incepem cu cele nefolosite si deja ar fi o diferenta vizibila. Pe strada unde merg eu spre metrou, cred ca un sfert din masinile parcate la bordura nu au mai fost miscate de luni bune.
E mai complicata procedura de ridicare a harburilor. Nu mai stiu cum mai e acum, dar acum cativa ani procedura implica sa traseze marcaje cu vopsea la roti si sa puna aviz pe parbriz, iar daca nu se misca 30 zile atunci o puteau ridica. Daca se misca si 10 cm, o luau de la capat.
Asta cu inmatricularea mi se pare cea mai cinstita. Nu platesti impozit aici, nu trebuie sa ai pretentii. Simplu ca buna ziua!
are 2 cauciucuri putrezite = rablă.
Vecinii mei care locuiesc 9 intr-o casa mai mica decat a mea (unde noi locuim 2) au 6 masini. Noi avem una.
Vali, cine face expertiza la aparatul cu care se masoara cauciucuri? Si mai important cine ia spaga pentru achizitii si training? :)) Pui pe ala de la locala sa isi dea cu parerea despre calitatea si starea unor cauciucuri?
Nu mai stii ce rahat a iesit cand au inceput sa ii verifice pe astia de luau SH fara nici un pic de carne.
Ion, eu am una pentru doi oameni si un pisoi. Am fost prost si nu mi-am luat loc de parcare acum 6 ani cand m-am mutat aici printre primii, costa doar 2000 euro, dar nu ma gandeam ca voi avea nevoie de masina. Acum platesc unuia ce a cumparat o garsoniera cu loc de parcare ca investitie, adica o tine goala de cand s-a construit, cam 250 lei pe luna, dar am locul meu in interiorul complexului. Asta e, esti prost, platesti mai incolo, dar dorm linistit.
poză la mașină cu anvelopele putrezite.
La noi in complex e si mai misto. Sunt multi care au a doua masina, dar nu au si pentru asta loc de parcare pentru ca sunt 250 la 400 de apartamente si daca vrei sa cumperi pe al doilea se vand la 4-5k euro. Asa ca stimabilii parcheaza pe alei gandite pentru doua masini, iar pe aceleasi alei trebuie sa intre masina de gunoi. Baietii de la gunoi, cu oarecare bun simt, au manevrat o data, de doua ori, de mai multe ori, dar la un moment au dau un mesaj sefului de asociatie ca daca vad masini pe alei pe traseul lor catre ghena nu mai intra sa ne ridice gunoiul.
A fost cel mai mare scandal ever pe grupul de WhatsApp, pe o parte astia cu mai multe masini, pe celalalta cei revoltati ca nu ni se mai ridica gunoiul in frunte cu super mamicile. S-a rezolvat in cele din urma, astia vor parca mai in spate, dar a fost fascinant de citit.
‘sunt 250 la 400 de apartamente’
Bănuiesc că e tot Bucharest…
Ați făcut sesizări repetate la primărie și poliția rutieră, pentru că nu a respectat prevederile Consiliului Local al CGPMB ref. faptul că investitorul trebuia să facă cate un loc de parcare pentru fiecare apartament și încă 10% din Nr total de apartamente, pentru vizitatori ? Sunt prevăzute și amenzi serioasa pt cei care nu le fac…
Ah, nu, că suntem rumanasi cocalari și lăsăm mașinile pe unde putem și ce dacă a făcut așa, au luat și aia de la primărie și poliție o șpagă la recepția de la terminarea lucrărilor, oameni suntem ce dracului…
Pai atunci, sa scrie pe grupuri de whatsapp…
Oh, mai taci din gura. Terminati cu utopiile astea gandite de unii care nu au habar de capul lor. Circuitul spagii in natura e sanatos, nu functioneaza lumea reala dupa carti.
@car: mie imi plac si aia care dau 100K+ pe un apartament in complex si se vaita ca e 5-10-15k un loc de parcare si nu isi cumpara, apoi parcheaza aiurea pe unde apuca si devin ei o problema in trafic. Dar apoi au pareri, ca de ce x si y are masina asa veche, de ce are voie? De ce x isi lasa masina nepornita X timp? Si tot asa.
E greșit ca îi urăsc mai mult pe ăia care și-au însușit trotuarul din fața blocului ca și parcare proprietate personală doar pentru ca stau acolo de mai mulți ani?
Ăștia care și-au însușit trotuarul și aia care parchează pe sau prea aproape de trecerea de pietoni.
Nu știu pe care să aleg pt locul 1.
As dori totusi sa profit de ocazie si sa le transmit un sincer sa va f*t in gura tuturor jegosilor care isi inchipuie ca locul ala e dreptul lor de parcare chiar daca nu este loc platit, ca asa au vazut ei acasa la tara
Dacă poate parca pe o rază de 100-500 metri cu plată (lunară/anuală) și preferă să o facă pe trotuar, tot ce merită este o amendă zilnică, atât respectivul, cât și toți ceilalți care consideră că trotuarul este loc de parcare.
Probleme de oameni bogati. Le prefer pe astea decat pe alea cu „s-a bagat paine la magazin, du-te de stai la coada, vin si eu in doua ore”.
Motivul pentru care aglomeratia din Bucuresti este si o sa tot creasca in urmatorii ani este foarte simplu. Bucurestiul atrage ca un magnet toata lumea din jurul sau intrucat oportunitatile de job/afaceri sunt fix acolo. Faptul ca lumea se plange de trafic/lipsa locuri de parcare pleaca fix din asta.
In acelasi timp orasul asta nu a fost proiectat/gandit pentru acest aflux de oameni, iar cele mai mari realizari la nivel de infrastructura de dupa 89 raman jumatate de M5 si pasajul Basarab. Restul sunt povesti despre cum s-au spaguit diverse contracte pentru panselute, reorganizari de trotuare si alte rahaturi.
In tot acest timp bucuresteanu si oamenii noi veniti s-au adaptat principiului junglei si au trait cum au putut. Ulterior dupa marea schimbare de garda inceputa partial in 2016 si definitivata in 2020 aparitia primarilor noi nu a facut decat sa mareasca si mai mult haosul. Pe de o parte in S4 Baluta pare ca a facut minuni insa depinde pe cine intrebi si vei vedea raspunsuri total opuse. Pe de alta parte in S2 Mihaiu a luat decizia dura violenta de a pune peste tot stalpisori de efectiv oamenii o sa voteze fix pe omul care o sa desfinteze acei stalpisori. Si vorbesc fix de cazurile extreme.
Solutia simpla, dar pe care n-o spune nimeni este sa se faca un recensamant al masinilor ce apartin persoanele cu domiciliu/rezidenta in Bucuresti si apoi trasata o strategie de 8-10 ani pe zone. Caci este evident ca s-ar putea sa nu fie nevoie de parcari atat de mult in Dorobanti, cat poate prin Colentina. Visul unora sa interzicem masinile sa facem sa fie si totul frumos, este o utopie atata timp cat orasul in amploarea lui nu are o strategie clara de urbanizare dublata fix de una de optimizare a traficului. Si da oricine a iesit un pic in afara tarii o sa observe ca prin mai toate capitalele/orasele mari din alte tari, toata infrastructura publica curge si a fost rezultatul unui proces de zeci de ani. Numai ca noi vrem ieri si mai sunt si genii de primar care in inteligenta lor maxima chiar cred ca pot face asta….
Mihaiu o sa isi ia m**e de la toti la alegeri. A promis locuri de parcare si a pus stalpisori, a promis piste de biciclete si nu a facut nici una.
Pe strazile „reabilitate” putea face o pista, unele din ele, aveau trotuare largi ( nu sariti, doar o banda pe sens, nu avea de unde sa taie). Dar a ales sa nu.
Colac peste pupaza, la colturile intersectiilor a plicat solutii de calmare + stalpisori ca sa nu parcheze bizonii. Doar ca au fost gandite cu curul iar stalpisorii au ajuns sa fie indoiti de masinile de gunoi care efectiv nu aveau loc.
Iar cand s-a atras atenti legat de asta pe grupul de facebook, au sarit fanii lui ca arsi.
Soluția este sa se aplice legile, și să nu se mai ia șpagă. Toate blocurile noi ar trebui sa aibă făcut loc de parcare per apartament. Și nu cu mizerii de sisteme tip Klaus, care dispar după recepția de la terminarea lucrărilor.
Plus că polutia locală sa amendeze zilnic pe cei care își lasa mașina pe trotuare, pe prima banda , pe treceri de pietoni, in mijlocul intersecției etc
Dar e greu, suntem mai aproape de Stanbul decât de Viena…
@zarax Niciun primar n-o sa desfiinteze stalpisorii, daca te uiti la preaslavitii de la 3,4,5 si 6 toti au pus stalpisori.
Mihaiu chiar a facut locurile de parcare promise acum sunt locuri de parcare nu „locuri in care se parca”. Nu sunt mai multe locuri in care sa-ti lasi masina, e adevarat dar S2 e printre cele mai inghesuite zone din Bucuresti, nu prea ai de unde sa scoti spatii pentru parcari, iar daca mai distrugi si cele cateva zone cu spatiu verde care mai sunt ca sa faci parcari o sa faca poate o mie de locuri la cerere de 50k. O sa piarda si votantii care sunt pro spatii verzi si nici n-o sa-i castige pe astia care asteapta locuri de parcare din cer.
Ce i-as reprosa lui Mihaiu e ca n-a facut locurile noi de parcare cu taxa, sa vezi ce repede dispareau gioarsele prin curti si n-ar mai fi plans nimeni ca nu sunt locuri.
@Zarax,@Mark 500
Povestea cu stalpisorii o sa ramana emblematica pentru mandatul lui Mihaiu si atat. In rest omul ramane un primar care prinde bine la omul nou, dar care s-a pus bine cu garda veche. Ca este el sau Popescu, nu vad mari diferente poate doar in perceptia unora.
Revenind la povestea cu stalpisorii ,astia sunt noile panselute si care vorba aia prind la pulime. Prind pentru ca se face ceva, dar in realitate doar se amana transarea unei probleme.
@car
In teorie aplicarea legilor daca s-ar face cum tu iti doresti ar insemna o crestere semnificativa a costului vietii si al locuintelor. Stiu viata de bucuresti este ieftina, dar politic nu este vreun primar care sa si-o asume acum. Strategia lui Basescu de prin anii 2000 functiona pentru ca miza era mica, orasul inca evolua in pasul cu acele vremuri. Acum se poate aplica politica pasilor marunti inceputa prin stalpisori.
In tot acest timp problema de fond ramane, nu exista o strategie coerenta indiferent de domeniu pentru dezvoltarea orasului. Traficul, parcarile sunt un simptom al acestei povesti. Primarul care vine si spune cu subiect si predicat ca va vrea sa faca asta in primul an de mandat si apoi sa stabileasca un calendar real va avea votul meu. Restul sunt povesti de adormit copii..
‘crestere semnificativa a costului vietii si al locuintelor’
Adică mai mult de 250 000 euro apart de 3 camere de 86 mp utili la Dristor ? Sau 170 000 mai spre capătul Salajanului ? Sau 130-150 000 la ieșirea din oraș, unde era porumb și oi și vaci acum 10 ani ? Sau hai, 400 000 la Unirii ?
Hmm…cred că trebuie să ne gândim serios sa plecăm undeva mai la vest, unde sunt preturile mai mici…că în țara asta vecină cu un război și probabil cu rușii in viitorul apropiat, devine prea scump de trăit…
Da car, civilizația costă. In cazul de față, un loc de parcare privat este 30.000 euro. Cine nu îsi permite poate folosi bicicleta sau transportul in comun
Flat, ai fost sa vizionezi ceva prin blocurile alea cu prețuri de sute de mii ? Că eu am fost, și mi-a arătat un romulan niste fiare de alea care se ridică și se lasă, in care ar trebui sa intre 2 mașini…nu erau (cică încă) funcționale…pe apartament voiau 180 000 euro, finisajele erau low cost, spatii de depozitare paula, blocul la bulevard cu tramvaie pe sine rupte și trafic auto intens; 13/14 etaje, o sută și ceva de apartamente, cu o singura ușă de intrare in bloc !!!
S-a uitat cu scârbă la mine când i-am spus că modalitatea de achiziție ar fi prin credit…
Daca vrei, îți dau adresa, sa iei tu in astfel de civilizație…
@car
Capitala (imi pare rau la clujeni)in general o sa aiba preturi mai mari locuinte, ca sunt umflate sau nu fiecare isi poate spune parerea.
In acelasi timp daca poti gasi un apartament comunist al unei bunicute care teroriza blocul la 70-80k eur in functie de cat de centrala e locatia, inca stam bine. Prin maretul occident apartamentul asta s-ar traduce prin maxim 40 de metri patrati cu spalatorie externa nereabilitat ca na a prins Belle Epoque, iar pretul ar fi de minim 150k eur locatia fiind mega centrala. Vorbind de apartamente no,i preturile spuse de tine sunt apropiate de decadentul occident daca suprafata incepe cu 50 de mp si in locatie nu observ potentialul agricol al Romaniei.
Calitatea finisajelor e o discutie lunga, dar problemele pe care tu le expui le poti gasi usor in diverse capitale din Europa ds Vest.
Stau în București de prin ’87. Ai mei și-au luat mașină prin ’96. Până atunci am folosit transportul în comun care era vis în anii ’90 (mersul pe scara tramvaiului era sport local) și trenul. N-am murit.
În viața de adult mi-am luat mașină prin 2011 sau 2012. Bine, vorba vine „mi-am luat”, fiindcă, de fapt, a primit soția mașină de la firmă. Până atunci folosisem transportul în comun, trenul, autocare sau microbuze pentru afară din Buc, avion. N-am murit.
În prezent avem tot doar mașină de firmă. O folosim extrem de rar fiindcă nu suntem genul care să dormim in mașină în concedii (preferăm avionul, inclusiv pe intern, viața e prea scurtă ca să o irosești pe șoselele minunatei patrii), nici nu înțelegem de ce ai sta într-un trafic infernal zi de zi când poți folosi metrou, mers pe jos sau chiar STB. De parcat e parcată pe un maidan transformat ad-hoc în parcare, la vreo 10 – 15 minute de mers de locuință. Nu ne pică stelele dacă mergem un pic pe jos până la ea și nici nu cărăm tone de chestii în fiecare zi ca să avem nevoie de ea pe scara blocului.
Experiența ne-a învățat ca mașina în București e o bătaie de cap. Când spun București nu mă refer la comunele limitrofe sau la ghetourile de tip nou, ci la orașul care îți oferă transport cât de cât decent. Sigur, transportul ăla în comun vine când are chef, independent de orice program afișat de vreo aplicație, este incomod sau mizerabil câteodată, și e cam „de săraci” .Dar aia e, te obișnuiești.
Sfatul meu pentru ăia ca cel din postare ar fi să lase boieria și să încerce variante alternative de transport, iar mașina să o lase undeva la loc sigur unde nu încurcă și s-o folosească doar când se duc la neamuri, la băi la Herculane sau la Căciulata în weekend. Dacă vor s-o aibă mereu la scară ca să se ducă cu ea 50 de metri să-și cumpere țigări (cunosc d-ăștia) sau să se plimbe în fiecare zi din plictiseală până în centru și înapoi (cunosc și d-ăștia), atunci ciocu’ mic și să suporte. Am la bloc unul care în fiecare zi, după prânz, pleacă să-și ia copilul de la școală. Cu mașina. De la aceeași școala de unde îl iau și eu p-al meu. Plecăm în același timp, eu pe jos, el cu mașina, eu ajung în 15 minute, el în 25, face tot felul de cascadorii prin cartier, parchează pe unde apucă, stă pe avarii, se ceartă cu lumea, are veșnic ștergătoarele ridicate. În fiecare zi! Am vrut să-l întreb dacă îi place modul ăsta de viață, dar are număr de Teleorman, deci bănuiesc că are sechele cu mersul cu căruța sau desculț pe jos pe câmp în copilărie, așa că acum mașina este marea lui realizare și nu se dă jos din ea decât pentru somn.
sunt fericitul proprietar al unei case la 2 strazi in zona Lujerului… pana sa se faca cotetele cu mii de apartamente din zona, parcam unde voiam in dreptul gardului meu… dupa ce si-au ocupat apartamentele din rezidentialul aflat la vreo 300 m de casa mea si strazile au fost cucerite de sutele de masini cu numere exotice, am constatat ca nici macar nu mai am dreptul sa parchez, pt ca exista o lege care nu permite parcarea la mai putin de 25 m de coltul intersectiei… eram si eu beneficiarul amenzilor incasate de majoritatea… am preferat sa bag masinile in curte, dar in permanenta ma trezesc cu poarta blocata de cate un grabit care o lasa ,,2 minute”… incerc sa fiu intelegator, dar am ajuns la capatul rabdarii…
https://www.emag.ro/blocator-loc-parcare-automat-7star-r-cu-2-telecomenzi-2-chei-si-alarma-suporta-4-tone-actionare-automata-sistem-antifurt-galben-negru-blocator-parcare/pd/D8NBSTYBM/
Da tu cand era liber pe strada tu de ce nu iti foloseai locul de parcare din curte ?
@vali, nu ai dreptul de a instala pe domeniul public (chit ca este vorba de rampa de la poarta ta de acces la strada sau in strada) asemenea obiecte.
@antinevralgic, parcarea pe strada (sau trotuar) „in dreptul gardului” nu reprezinta vreun drept (de proprietate). Asa cum ai recunoscut ca ai loc in curte, ti-ai raspuns singur cu solutia si legala si de bun simt.
Treaba cu nesimtitii care blocheaza poarta si nu raspund la telefon (daca au lasat nr in geam) -> aici ai de ales intre a astepta dupa Politie (si cam degeaba, been there – done that) sau o sufa si tras in strada (been there, done that)
Daca e strada mică, cu doar o banda pe sens, fara zona de preselectie (indicata de marcaj continuu), e vorba de doar 6 metri.
Auzi ca parcare „pe bordura”. Guyguy nici nu stie ca, de fapt, a parcat pe trotuar, nu pe bordura.
Dar iti dai seama, ce masina o fi avand de se ridica stergatoarele doar din „navi”, dar nu are loc de parcare.
Fuck off we’re full
Aici e meltenism de ambele părți, deși autorul pare și cu valențe masochistice. Dacă vezi că ai dat de țărani nu mai parca acolo, mai ales dacă nu e loc marcat și, în principiu, nici la poliție nu poți merge să spui că ai parcat ampulea. Vrei să te răzbuni? Sună la miliție și fă plângere că se parchează pe trotuar. A, dup-aia n-o să mai poți parca nici tu, că iei și tu amendă. Nasol.
Dar, în același timp, există și acest sentiment strămoșesc a multor români că își pot parca mașinile fix în același loc, neplătit de altfel, doar pentru că domiciliază în acel bloc de secole. Pățit pe propria piele, după ce a decedat alternatorul și, implicit, nu am putut muta mașina câteva zile. Ștergătoare ridicate, geamuri scuipate, tot tacâmul, deși era ditamai biletul în parbriz că o voi repara când se livrează piesa.
Mai mult ca sigur e genul ala de ITst basit venit din provincie si care cum a dat un pic de mai multi bani, se uita de sus la ceilalti iobagi care vor si ei sa traiasca pe langa el
*insert volturi meme*
Ce faci când te muți și nu ai loc de parcare? Mai vii cu o mașină!
Omul e pr0st de meserie!
Boss, de ce am „rezerva fara taxa” locuri de parcare pt highlanderi care stau de 50 de ani in bloc…………? daca nu e loc platit, atunci e FIFS….daca tragi de stergatoare data viit o las mai departe dar joc X si 0 ……………..
În spatele casei unde locuiesc e un platou, că parcare nu pot să îi spun.
Într-o parte sunt case, în cealaltă e zidul castelului. Parchez tărăboanța aproape de case, pe partea cu castelul mai pică diverse pietre și bolovani.
Am vecini o pereche super de treabă, ne înțelegem excelent.
Au două mașini. Dar pe care le parchează exact în fața și în spatele mașinii mele. La modul aproape blocat . Gen 15 manevre să ies . Și pe tot platoul sunt cinci mașini. Adică loc berechet. Mă tot gândesc cum Dumnezeu să le explic la modul non-scandal că fac prost ce fac .
Ii chemi de cateva ori sa isi ia masinile sa poti iesi.
Manevrele de alpha-male nu iti merg decat cu fiul? :)) Sau esti prea timid sa le spui de la obraz?
In sectorul 5 au aparut in ultimul timp o puzderie de covrigi galbeni care blocheaza locurile de parcare de resedinta astfel incat acolo nu mai poate parca nimeni nici macar o jumatate de ora in timpul zilei. Covrigii se lasa tarziu jos, cand vine barosanul acasa si parcheaza Beamveul din 1999 loat cu banu’jos da pa Jarmania anul trecut. Eu stiam ca e ilegal sa blochezi locul de parcare atat timp cat „proprietarul” locului nu este acasa. Stiam ca daca ai parcat pe locul lui, lasi un nr. de telefon in geam si daca vine acasa la ora 13:00 te suna si vii urgent sa-ti iei masina sa poata parca el pe locul platit. Acum stau zeci si zeci de locuri blocate degeaba de covrigii aia galbeni, astfel incat nimeni nu mai poate lasa masina acolo. S-a schimbat cumva legea intre timp si eu am ramas ca prostul in urma ?
Cred ca fiecare sector are reglementarile lui. Covrigii aia sunt legali intr-un sector si ilegali in alt sector. Ca tu iti lasi nr de telefon e una, dar sa raspunzi si sa vii in 2 minute e alta. Si, probabil, proprietarii respectivi s-au tot saturat sa astepte zilnic.
Eu am demontat blocatorul ăla. Plec la 7am, mă întorc la 7pm, dacă are cineva nevoie să stea 12 ore acolo atunci na, e liber să facă asta. Nu toți vecinii au însă părerea asta. Cei 3.000 euro dați pe loc sau cei 150/250 lei pe închirierea lui nu-i fac pe toți să fie la fel de maleabili.
Legea nu știu care este însă mă gândesc că dacă ai cumpărat ceva atunci acel ceva funcționează în condițiile tale. La închiriere se mai poate discuta despre politica dezvoltatorului sau a asociației, dacă aceasta decide ceva cu majoritate de voturi, dar când ai cumpărat atunci tu ești singurul care să decidă.
Äm loc de parcare de resedinta inchiriat de la primarie cu 683 de lei pe an (S5), niciodata nu m-am gandit sa pun vreun bidon de apa sau naveta de plastic pe „locul meu”. Intotdeauna cand am venit acasa si a fost cineva parcat pe „locul meu” l-am sunat si l-am asteptat sa-si traga masina de acolo, indiferent cat a durat, ca nu mi-au cazut izmenele. Celor cu multe manutze rosii le multumesc si le doresc sa se bucure din plin de Beamveul ala din 1999 loat cu banu’jos da pa Jarmania cu banii lu’mamaia care si-a vandut pamantul ca sa vina nepotul la Capitala, manca-l-ar mamaia lui de baeat frumost ce este.
P.S. Am mai cautat putzin prin legi, este ILEGAL sa blochezi locul de parcare aflat pe domeniul public. In cartierele rezidentiale unde ai parcari de suprafata unde este loc privat destinat CIRCULATIEI publice, ai dreptul sa-ti ingradesti locul cu acordul proprietarului terenului/locurilor de parcare. Hai mamaie cu banii aia, mai vinde ceva, ca am ramas fara banutzi, mananc numai pateu de pasare de ala eftin de la Lidl, da’stau la capitala… La noi in sat nu ma mai intorc nici mort.
@Unchiul Vanea – In S4 primaria iti ofera blocatoarele
„Stimați cetățeni,
Vă aducem la cunoștință faptul că, pentru a evita situația în care v-ați putea găsi locul de parcare ocupat în mod abuziv de către un alt autovehicul, aveți posibilitatea de a achiziționa blocatoare pentru locurile de parcare.
Puteți intra în posesia unui astfel de echipament, într-un mod simplu și rapid, cu posibilitatea rezervării acestuia în avans. Tot ce trebuie să faceți este să depuneți o solicitare în acest sens prin intermediul registraturii online pe site-ul https://www.mobilitateurbana4.ro/ sau în aplicația mobilă „Primaria Sector 4″.
Imediat ce aceasta va fi validată, veți avea posibilitatea să achitați o taxă de rezervare a blocatorului, în sumă de 400 de lei, accesând secțiunea dedicată acestei plăți din interfața celor peste 200 de aparate de tip SelfPay existente în centrele comerciale, piețele și magazinele de cartier din Sectorul 4.
Diferența până la suma totală de 1.248,31 lei, reprezentând tariful final al blocatorului (compus din prețul de achiziție, montare și punere în funcțiune și costul operațional, cu TVA inclus), va fi achitată odată cu montarea aparatului. Totodată, din momentul în care a fost achiziționat, dispozitivul rămâne în proprietatea dumnevoastră, iar pentru o perioadă de 49 de luni va beneficia de garanție din partea furnizorului.
Acest tip de dispozitiv este unul dintre cele mai performante existente în acest moment pe piața de profil: prevăzut cu o carcasă confecționată dintr-un material polimeric, întărit cu fibră de sticlă, braț prevăzut cu cod QR, rezistent la șocuri și lovituri, echipat cu detector de prezență vehicul, motorizare electrică, control cu telecomandă și acumulator reîncărcabil.
Menționăm faptul că blocatoarele NU SE POT instala pe locurile de parcare de reședință amenajate pe partea carosabilă a arterelor de circulație.
Pentru detalii suplimentare, puteți să accesați site-ul oficial al Direcției Mobilitate Urbană Sector 4 – https://www.mobilitateurbana4.ro/ sau să apelați numărul de telefon 021.9441.
Vă mulțumim!
@ Adib : ti-ai raspuns singur. „Menționăm faptul că blocatoarele NU SE POT instala pe locurile de parcare de reședință amenajate pe partea carosabilă a arterelor de circulație.”
@Unchiul Vanea: da, pentru ca alea apartin de PMB. Alea din spatele blocurilor sunt de primaria de sector.
Legat strict de Bucuresti, despre alte orase nu cunosc exact situatia si nu imi permit sa comentez.
Este un cerc vicios in care sunt angrenate autoritatile care transforma majoritatea parcarilor publica in parcare de resedinta
Doua faze am retinut din smiorcaiala astuia :
1. ‘iar acum am venit cu a doua masina’
2. ‘nu e loc cu plata, nu e nici macar loc de parcare’