Ce face un politician isteț din Covasna?

Se face aeroport la Brașov și noi stăm la 20-30-40 kilometri de el? Urmează să fie și  autostradă tot pe acolo? Păi hai să facem un drum expres până acolo, cu fonduri europene, să poată cetățenii de la noi din județ să meargă la aeroport și la autostradă. Hai să poată firmele din Covasna să ajungă la autostradă fără să treacă prin 12 sate.

Și se va face. Uneori se face cu 6 luni mai devreme.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

17 comentarii

  1. Frumoasa initiativa, ar fi si mai frumoasa sa devina realitate. Pana una, alta, ar trebui sa fie exemplu pentru autoritatile locale din toata tara, sa treaca la treaba si sa nu mai astepte deciziile ”Bucurestiului” pentru a construi proiecte importante.

    00
  2. Ardeleni prosti! Ei nu stiu ca din fondurile europene e mai greu de furat?

    00
  3. Oare se numeste ca esti tradator daca te duci la altii mai destepti pt ca ai tai sunt prea prosti si prea hoti?

    00
  4. Bravo lui! Sper să-i ia şi alţii exemplul.

    00
  5. Pe cuvantul meu ca oricat de ardelean roman as fi, aproape ca o sa votez la urmatoarele alegeri cu UDMR?
    De ce?
    – faza cu taierea pensiilor de CAP marite din vina casei de pensii impreuna cu cererea banilor inapoi, a fost contestata de UDMR-isti. La restul li se rupea efectiv, nu erau de gasit la cabinetele parlamentare.
    – Faza cu rambursarea creditelor in valuta la cursul original, tot udmr-isti.
    – Acuma il vad pe asta cu o idee buna, tot udmrist. Daca era PSD-ist era in stare sa isi faca aeroport in sf. gheorghe numa de ciuda cred, „sa aibe” si gurita lor ceva de mancat.

    Poate sunt mai multe dar recent astea mi-au sarit in ochi. Desi n-am votat in viata mea cu UDMR-ul, dar ceva se intampla.

    00
  6. NOU
    #6

    E o chestie de ani pana cand Bucurestiul va ramane doar serparaia politica pusa pe furat. O mare parte din business se va muta acolo, in frunte cu IT-ul. Iar toti noii veniti (care or mai fi) vor lua in considerare mai intai zona aia.

    00
  7. NOU
    #7

    Ma refer la zona Brasov, evident.

    00
  8. Obiectivul pentru drumari ar trebui sa fie media orara (Sefu Dacia spunea ca pana la iesirea din Romania, e pe la 35km/H). Cu un drum european cu fundatie ok, si cu investitii in sosele de centura/autostrada la Cluj, Sibiu, Bucuresti si bucati de autostrada peste munti, media ar creste la 70-90 km/ora.

    Nu am avea nici atunci autostrada, dar marfurile ar circula mai repede si asta ar insemna 3 lei mai putin de platit in magazin.

    Una din probleme cu autostrazile – e ca nimeni de la centru nu vrea sa dea un cadou de cateva miliarde de EUR unor politicieni locali. Daca Oradea ar avea bugetul de autostrada – inseamna ca firmele locale brusc ar avea bani de impins proprii politicieni spre centru. (gen Cluj si Boc). Si asta ar deranja. Asa ca se fac autostrazi pe langa Bucuresti si nu de la Timisoara la Pitesti.

    Asa ca varianta de comun acord e ca banii sa fie impartiti in tara imprastiat pe drumuri resapate. Targu Mures-Reghin la un moment dat au inceput sa ii puna borduri (prin camp).

    Cum un plan coerent s-ar putea impaca si capra si varza si am avea si noi o viteza spre 70-90 cand circulam. Unde sunt blocaje – sate, hai sa facem o sosea de centura. Unde sunt bani si circula Tirurile ? Constanta-Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Nadlac, acolo facem autostrada, in rest sosele de centura. Si prima data deblocam nodurile unde sunt limite de viteza. Vezi bucata de autostrada de la Deva, Cluj, Ploiesti, cu 30 km de autostrada ai scapat de 1 ora de blocaj.

    00
  9. Sigur vor sa fure Ardealul. Cu un drum expres, se rezolva mult mai repede :))

    00
  10. Ungurii astia. Of of.

    00
  11. E o conspiratie, astia vor sa ne fure Ardealul mai repede! Bucata cu bucata, il pun pe tir-uri si il duc la Budapesta.

    00
  12. baiat destept, nu ca „prieteul” tau mb: „Urasc fotbalul pentru ca e plictisitor si e practicat de golani pentru golani”. Ce face badea diseara? Comenteaza Romania Grecia haha, deonologu haha… mai bine il injura pe tb ca la aia se pricepe :))) scuze de offtopic daca vrei sterge-l

    00
  13. deocamdata se promite …

    00
  14. Idee buna, dar, dupa cum se spune in finalul articolului, mai e pana sa il vedem!

    00
  15. Eu vara fac Brasov – Sfantu Gheorghe cu bicicleta, de distractie. L-am facut pe toate trei variantele:
    – pe la Chichis – se circula ok cu masina, e un drum destul de aglomerat dar scoti o medie de peste 60 km/h.
    – pe la Podu Olt, Ilieni – e un traseu linistit si indicat pentru bicicleta, un peisaj fantastic dar din pacate ultimi 10 km sunt placi de beton cu luft-uri mari intre ele. Nu v-as recomanda sa mergeti cu masina.
    – pe la Araci, Valcele – cam ingust drumul si destul de accidentat. Desi peisajul e deosebit, nu va recomand sa mergeti singur cu bicicleta fara un tun cu napalm.
    ~~~~~~~~~~
    Din punct de vedere al unui transportator de marfa, sa pleci din Sfantu catre Mures trebuie sa treci prin Brasov (pe varianta Chichis), ceea ce mi se pare absurd. Apoi desi varianta Sfantu – Feldioara e cea mai scurta si ar fi de preferat, acest traseu trece printre dealuri, in timp ce versiunea propusa de individul de mai sus desi e mai lunga e construita numai pe platou, aproape ca ar putea s-o faca din doua linii drepte.
    ~~~~~~~~~~
    Acum, la fel cum de la Bucuresti se doreste blocarea aeroportului de la Brasov din motive evidente, sunt destul de sigur ca de la Brasov se vor pune bete in roate acestui drum expres. Eu sa fiu investitor intr-un parc indutrial, cunoscand diferentele de preturi dintre Brasov si Sfantu Gheorghe iar acesta din urma avand acces facil la autostrada catre Vest, nu vad de ce as investi la construirea parcului la Brasov.
    ~~~~~~~~~~
    In concluzie e genul ala de investitie care poate scoate din cacat un oras de talia Sfantu Gheorghe. Cu tot cu probabilele „combinatii cu terenuri” pe care le-a pus in plan, ma inclin in fata acestui politician.

    00
  16. Si asa o ducem rau, dar daca nu erau unguri in Romania…, eram praf.

    00
  17. Hai sa explicam mai in detaliu – a spus cineva mai sus ca sunt si in prezent 3 trasee posibile, pe drumuri asfaltate, intre Brasov si Sfantu Gheorghe. Dar mai sunt multe detalii de lamurit:

    1. CNADNR prin vocea lui Naega, directorul general si prin cea a lui Sova (ca marioneta) au anuntat ca au in plan o autostrada Brasov – Bacau. Nu zic, nu imi fac mari sperante ca se va si intampla in viitorul apropiat, dar ar trebui ca intre institutiile statului sa existe si ceva colaborare. Ca n-as vrea sa vad cum autostrada va lega Brasovul de Sfantu Gheorghe pe alt traseu decat drumul expres.

    2. In stire se vorbeste de 37 de km parcursi in 20 de minute. Ceea ce e ciudat pentru ca, in prezent, intre Centura Brasov si Sfantu Gheorghe sunt 26 de km pe care ii strabati in 24 de minute (vezi linkul asta: https://distanta.ro/45.684762,25.663502/45.827696,25.801772/45.863565,25.803979 )
      Ce vor sa faca cei de la CJ Covasna e sa scoata traseul spre E60 in zona de la nord de Brasov, intre Bod si Feldioara (adica la nord de zona in care se construieste aeroportul, in drumul direct de Tg. Mures, Cluj si Budapesta (asta pana s-o face autostrada pe SB – BV, caci atunci o apuca spre Budapeste prin Timisoara). De asta e mai lung traseul; in timp insa va dura tot atat ca si pana acum.

    3. Ce nu se spune si probabil nici nu se ia in calcul e faptul ca un asemenea proiect va distruge practic o zona de rezervatie – mlastinile de la Harman unde mai cresc acele lalele pestrite, cate or mai fi. Dar hai sa zicem ca astea nu conteaza si ca nu ne intereseaza faptul ca pe alte trasee am fi putut ocoli rezervatia.

    4. Pentru Brasov acest proiect vine in completarea celorlalte proiecte (A3, aeroportul, dezvoltarea zonei industriale Cristian – Ghimbav) si muta centrul de greutate al orasului spre vest si nord – vest. Asta in ciuda faptul ca la est si la nord est (adica spre Sacele, Tarlungeni sau Prejmer) exista campuri plate, cu utilitati trasee, unde se poate face la fel de bine dezvoltare urbanistica.
      Mutand tot interesul intr-o singura parte a orasului te vei trezi cu probleme de trafic, cu retele supraaglomerate si cu o noua zona „Pipera” (respectand proportiile, bineinteles). Inteligent, nu?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube