Benzinarele sport, consumul de la producător și consumul real…

Există un motiv extrem de pragmatic pentru care avem atât de multe mașini cu motor de 3 litri diesel și, dacă te uiți după un BMW X3 de 3 litri benzină, nu găsești nici măcar unul. Consumul la benzinarele cu motor mare rupe, știu asta din experiență.

Și totuși, există o categorie de oameni care își permit aceste mașini. Oameni care scot din buzunar 60.000€ pentru un X3 sau 80.000€ pentru un Mercedes Benz GLE. Cool.

Dar sunt și oameni care spun

neah, 300CP nu sunt de ajuns pentru mine, mai pun 30.000€ și îmi iau versiunea sport! 200CP în plus vor face diferența pe autostrăzile românești!

Și se duc la Audi RS6, E-Klasse AMG și alte minuni. Care sunt mișto de tot, sunt super amuzante de condus și așa mai departe. Plus, sunt puține, simți că faci parte dintr-un club exclusivist, diferit de săracii cu dizelare.

După care vezi cât consumă. Și mă știți, când iau o mașină în teste, pedal to the metal, să vedem cât duce și cât consumă. De asta știu cât consumă o benzinară la viteze mari și de aia râd când văd consumurile spuse de producători.

Și de asta le vând oamenii care și le cumpără crezând că și le permit. Pentru că 90.000€ sau 120.000€ îi scoți ușor din buzunar când ai o firmă și faci un leasing pe 5 ani, dar când consumă 20% doare un pic la buzunar.

Spre exemplu, Giani din Câmpulung sau Mache din Zălău și-au luat RS6-uri, pentru că sunt orașe unde ai ce face cu o asemenea bijuterie. După ce au chițăit pe lângă ele niște ani, le-au scos la vânzare. Și te uiți în bord, că Giani a pus și poze cu bordul, și vezi că consumă 25% mixt, în timp ce producătorul spune de 9,8%.

Parcă nu mai e așa de amuzant să ai 600CP. Parcă 333CP la un A6 pe benzină erau de ajuns. Și economiseai și 40.000€ doar la cumpărare. Parcă un 3.0 motorină era mai mișto, că consuma 14% la 180km/h și vreo 9% la mers lejer.

Dar cum să mai fii mândria Zalăului cu doar 300CP?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

117 comentarii

  1. Dacă criteriul este să fii mândria Zalăului, următoarea achiziție sigur nu e un Duster. Probabil omul strânge pentru un maybach :)

    00
    • Audi e masina locala in Zalau.
      aia cu Mercedes etc sunt mai prin SM, MM.

      00
    • De banii aia cred ca isi lua o Tesla, gen 600cp si consuma nimic, dar cums a ii explice lu piranda ca se incarca ca telefonu ei, pai ce el e barbat sa-si tina masina in priza ca microundele?

      00
    • @Bluehand nu prea ai ce sa faci cu Tesla, aia e o caruta de masina. O fi buna ea prin oras, dar la drum lung tot Fordul e baza. Stiu baietii ce stiu.

      00
  2. oare cate cutii de icre negro 2000 tre sa vinzi ca sa iti cumperi 600CP?

    00
  3. Din pacate, prea putini din cititorii vor intelege ce ai scris:

    1. Diesel de la moda sa fie huiduit pt ca polueaza. Traiasca sublimul electric inexistent.

    2. Benzina mare (cai putre/cilindree) consuma de rupe, adica MINIM DUBLU fata de cat sustine producatorul.

    Am avut masina de 4.5l benzina si sub 19% nu vedea decat la vale, cu vantul batand din spate.
    Am tinut-o 4 ani, dar cam te enervai cand un drum pana la mare costa 600+ lei. Cand mai era 1/4 din rezervor era panic mode – ma uitam pe harta dupa benzinarii.
    Dupa primul an entuziasmul trece si iti dai seama ca te-ai pacalit.

    3. problema este ca si benzina mica consuma de rupe!
    Sotia are un Passat nou 2l TSI de la firma. Phui mama, pai consuma cat al meu SUV diesel de 3l si 313 CP! Unde e afacerea?
    Masina e mai mica, e mai puturoasa, iar daca te infigi in ea mai tare ajunge rapid la 13-15l/100km media in afara!

    4. Acum intelegi de ce pe la noi, pe „multele autostrazi”, tirul depaseste cu 90+ Loganul! Pentru ca lumea merge la consum!
    Eu mor de nervi, mai ales pe A3, unde duminica (in sezon) 110 m/h e pt multi viteza de depasire!
    De aia E85 e plina de morti, pentru ca suntem prosti si zgarciti, dar mergem incet, ca e „safe”, iar jumatate de sosea se zbate sa te depaseasca…

    00
    • Dude, legat de punctul 3 : „benzina mica ” ?? 2l TSI cred ca are undeva in jur de 200 cp (sper sa nu ma insel). Personal consider ca sunt mai multi decat suficienti.

      Nu mai zic de diferenta de impozit de la ~ 160/170 lei la ~ 2300 lei.

      00
    • 2.0 e benzină mică pentru el, că a zis ceva de 4 litri anterior.
      e la fel cum zic eu că 1.4 e benzină mică, că am avut 2.5.

    • @zoso : omul face clar comparatia cu ” al lui SUV Diesel de 3 L si 313 cp” …

      00
    • Nu e plin de accidente doar pentru că merg mulți încet, e plin deoarece mulți idioți nu știu să meargă liniștit în șir cu max 10-15 km/h peste viteza legală și mulți cretini se bagă în depășiri periculoase că au impresia că dacă mai câștigă 5 minute pe suta de km sunt cei miez. Și prin oraș văd cretini din ăștia neliniștiți care fac slalom, se bagă pe linia de tramvai, schimbă benzi la limită și în general fut traficul că nu pot să aștepte că oamenii normali.

      00
    • Nea Ion Bogatul,
      Consumul dat de producator e in conditii standard, 90km/h, 25 grade Celsius, sofer de 75kg, fara bagaj (poate chiar fara roata de rezerva!). Stii, fizica e a dracului de precisa si isi bate pula de absolut toti care n-o inteleg. Toate masinile au consumul minim pe la 90km/h din cauza ei. Pentru ca de la 90km/h in sus se schimba usor exponentul ala la care e ridicata la putere viteza in ecuatia fortei de rezistenta a aerului. Am un Megane similar cu cel avut de Vali, din 2005, consum oficial 5.7l/100km. Ce sa vezi, cand merg cu maxim 100km/h intre localitati si 60km/h in localitate, scot fix 5.7l/100km consum mediu in Romania, cu o viteza medie depinzand de raportul intre lungimea localitatilor si distanta dintre ele intre 60 si 70km/h. Fara bagaj, doi oameni si un copil. Din cauza fizicii.

      Concluzia este ca pur si simplu nu puteti intelege legile fizicii, aveti impresia ca e ceva magic si va minte industria auto. Energia vine din carburant, doar ca nu puteti simti asta la fel cum simtiti unii diferenta de cuplu dintre dizal si benzina.

      Iar sotia ar putea sa nu mai accelereze ca disperata, consumul ar ajunge la normal, cat specifica VW.

      00
    • 110 m/h e pt multi viteza de depasire!

      adica 170km/h? Pai, cam da, e cu 40 peste viteza maxima legala. stiu, va doare in pula de viteza legala, aveti 300cai putere, muie legi

      00
  4. Am un Megane diesel 1.5dci 110CP. Am venit cu un consum mediu de 5% din concediu după 2800km parcurși. Vara asta pregătesc altă „expediție”. Cred că am îmbătrânit, pentru că nici prin cap nu-mi trece să-mi cumpăr benzină turbo.

    00
    • @Eu Că nu am am bani asta e clar. Și dacă aș avea mai mulți tot nu mi-aș lua RS6 ci aș face altceva cu ei.

      00
    • Cum ba sa compari megane cu rs6? Am 100k € pentru o masina si imi iau megane, ca consum. Nu ai imbatranit, doar nu ai bani.

      00
    • 5.9 scot eu la 2.5L Diesel (motor vechi, 98) pe autostrada.

      Vrei sa zici ca la motorul ala de 1.6L ala e consum bun…?

    • Ori ai imbatranit ori nu stii ce inseamna turbo benzina.Dar, las-o asa daca te interrseaza sa faci concediul cu 5%!Sigur, poti sa incerci si trenul.

      00
    • @Znuff
      Compari chestii in mod stupid, tipic cocalarilor repetenti. Omul a spus ca are consumul de 5L/100km pe 2800km de sosele si autostrazi. Relevant ar fi sa faci acelasi drum de 2800km impreuna cu Green si atunci ai putea face comparatie intre consumuri. Sau sa spuna Green ca pe autostrada la 120km/h are consum de 4.8l/100km.

      00
  5. Eu cred ca Gianny sau Mache, cumpara o minunatie d-asta ca sa arda tot ce prind. Apoi, dupa 1 an, 1 an jumate nu prea mai e lumea impresionata de masina lor, in plus si ei s-au cam saturat si o pun la vanzare. Cu ce iau pe ea, mai suplimenteaza si tati ceva ca doar n-o sa-l lase sa mearga cu troaca de anul trecut care are doar 4.95 stele NCAP. (Pentru ca stim ca baiatul, saracul, are asa de multe pe cap ca nu prea se poate concentra asa de bine la condus si mai o da-n gard cateodata.) Asa ca trece la urmatorul bolid de 620 cai si rinse and repeat.

    Cat despre benzina, da-o dracu ca o plateste primaria sau consiliul judetean sau spitalul sau unde-o fi tati.

    10
    • Exact. Daca masina e in leasing pe firma, tot firma plateste benzina.

      00
    • Eu cred ca voi sunteti doar invidioși! Care din voi a condus o mașina cu mai mult de 300 HP? Mâna sus…? :D Si câți din voi ÎȘI PERMIT una? Aaaa…:)
      Nu cred ca problema in Ro e dacă-si permite proprietarul benzina sau întreținerea. Întrebarea e dacă se merita sa distrugi asa o frumusețe de mașina pe drumurile proaste si neîntreținute.

      00
  6. Pe ce șosele, in Zalău, i-a dat ăla blana, de a scos consumul mediu de 25%?

    00
  7. Când îți iei mașină de peste 50.000€ și te sperii de 50€ în plus pe lună la benzină/motorină undeva este o greșeală. Poate fi dovada că, între două combinații, oamenii ăia de fapt cam fac foamea.

    00
    • dacă mergi zilnic cu ea, e 50€ pe săptămână. dacă pleci la mare cu ea, și ii dai pedală, că doar de aia ai 600cp, se triplează costurile.

    • N-are importanță cât de des și unde mergi. Dacă vrei să-ți faci poftele, îți asumi 10-12-15 sau cât e consumul. Dacă faci 40k km/an și alegi să-i faci cu un RS6, iar îți asumi costurile. Sau îți cumperi BiTDI.

      00
    • Dap, cine da 100.000E pe o masina (cu tot ce presupune ea) este foarte afectat de 150-200E in plus pe luna pentru benzina. Come on, asta e genul de articol de care faci misto cand il vezi in alta parte…

      00
    • man, una e „să dai 100.000€” pe o mașină, de fapt leasing 2.000€ pe lună și alta e sa bagi benzină constant. ăia 2.000€ nu îi ai în buzunar și îi plătești cuiva, nu îi simți. pe când să te panichezi când mai ai 1/4 din rezervor și să bagi benzină la 5 zile te deranjează un pic. nu la inceput, nu când îți place mașina, dar după 2 ani se simte.

    • Nu stiu, posibil dar imi pare improbabil. La 2000E leasing, 200E in plus pe benzina fata de o masina cu un motor rezonabil ar trebui sa fie insignifiant.

      Tinand seama ca daca dai 2000E la leasing probabil pe langa asta ai cheltuieli curente de minim 4000-5000E pe luna, 200E e practic nimic. 1.5% in plus.

      10
    • ascultă-mă un pic. e ușor să dai 2K pe lună dacă nu îi vezi. la fel cum oamenii cumpără apartamente cu 60 sau 80.000€ pe credit, dar nu dau 100€ la un inginer să se uite la apartament înainte. e vorba de mentalitate, nu neapărat de bani.

  8. Si totusi, ce faci cu 300CP in oras?

    00
    • pleci primul de la semafor.
      ajungi primul la semaforul celălalt.
      cam atât.

    • cu caii putere nu pleci niciodata primul de la semafor. daca vorbim de cuplu insa… bine stiu ca deja o dau in detalii si o sa imi iau minusuri… asta e.

      00
    • Îţi iei minusuri pentru că nu înţelegi legătura dintre putere şi cuplu. Să scriu un articol pe temă?

      00
    • Aăăă…. C-lung nu e oraș. Și are 3 semafoare. Era oraș pe timpul lui Ceaușescu. Acum e un sat cu gropi.

      00
    • La aceeasi putere cuplul mai mare te poate ajuta putin in primii 20-30m. In depasiri incepand de la peste 50-60 km/h castiga mai mereu masina cu putere mai mare (binenteles daca au aproximativ aceeasi greutate si aprox acelasi coeficient de air drag)

      De exemplu se iau 2 masini: BMW 125d (221hp, 450 Nm, 1430kg) si BMW 125i (221hp, 310 Nm, 1400kg); Timpii de accelerare + distanta aproximativa parcursa sunt:

      De la 0 la 30km/h avem 1.2 secunde pt. 125d si 1.3 secunde pt. 125i (in 5 metri pt. 125d vs 5.42 metri pt. 125i)

      De la 0 la 60km/h avem 2.8 secunde pt. ambele in aprox. 23-24 metri
      De la 0 la 100km/h avem 6.1 secunde pt. ambele.

      Daca luam puteri diferite: Audi A5 (241hp, 500 Nm, 1745kg) si Audi S5 (333 hp, 440 Nm, 1745kg) avem:

      De la 0 la 30km/h avem 1.3 secunde pt. S5 si 1.1 secunde pt A5 (in 5.4 m pt. S5 vs 4.58 m pt. A5)
      De la 0 la 60km/h avem 2.3 secunde pt. S5 si 2.7 secunde pt. A5 (in 19.2 metri pt. S5 vs 22.5m pt. A5)
      De la 0 la 100km/h avem 5 secunde pt. S5 si 6.2 secunde pt. A5

      @thebblack intradevar, castigi in primii 20-30m parcursi daca ai cuplul mai mare dar cam atat… dupa aia cam conteaza puterea. Binenteles mai conteaza si rapoartele cutiei de viteze, curba de putere si cuplu, viteza de schimbare, etc.

      Datele sunt luate de pe . Pt. a calcula distanta parcursa https://www.engineeringtoolbox.com (este destul de exact doar pt. viteze mici, pana intervine rezistenta aerului)

      00
    • Cuplul este o componenta a puterii unui motor: Putere = Cuplu x RPM.

      @thebblack PUTEREA conteaza, nu Cuplul, pentru ca PUTEREA este RATA cu care faci lucru mecanic (in traducere, puterea inseamna cat de repede parcurgi distanta de la A la B).

      Exemplul cu cele 2 BMW-uri nu isi are locul in aceasta discutie, sunt foarte multi factori acolo care determina diferenta aia de ~20 metri, cel mai important dintre ei fiind raportul treptelor de viteza, nicidecum cuplul motorului. Modelul 125d castiga in primii cativa metri, logic, treapta 1 e mult mai scurta, motorul nu poate trece de 4500 RPM.

      00
    • Interesant ce ai pus tu Iulian dar sti ce face diferenta intre timpii aia de accelerare?Cutia!
      Pentru ca avand aceeasi greutate a masinii, cuplul in plus se simte doar ca pe diesel se termina distractia la 5000rpm, unde la benzina mai ai talpa dar evident, daca e mai slabuta benzinara, are nevoie de ceva timp in plus sa ajunga diesel-ul.

      00
  9. Trebuie sa ai un venit consistent sa poti intretine o masina cu consul de peste 20%, sa mai adaugam si intretinerea, lol!

    00
  10. Fun to drive = amuzant de condus. Imi place sa conduc, dar nu vad ce e amuzant la condusul unui RS6. Ma amuza faptul cand incearca un Loganist sa ma depășească, dar asta e tot. Una e plăcerea de a-l conduce si alta e amuzantu’ – amuzamentul.
    Amuzant ar fi tanc sau excavator pe senile… zic si io.

    00
    • avem logan la firma si te asigur ca nu exista loc in romania sa fie necesara mai buna.
      cu 105cp la 1.2 tone duce constant 170km/h pe autostrada, duce lejer depasiri pe brasov si duce si putin offroad.

      00
    • O sa vezi ca e “fun to drive a muscle car” dupa ce îți cumperi una! Parol! :) E mișto de condus in Ro pe autostrada, ca nu e nimeni. :)

      P.S. 685 CP??? :D

      00
    • @john Da, e foarte ok cand ajungi la 170km/h in 1 minut, cu un RS6 ajungi cam in 7-8 secunde.

      00
    • @bogdan,
      de cate ori e real nevoie sa ajungi de la 0 la 170 in romania?
      ca fapt divers, loganul firmei s-a deplasat de la bucuresti la targu mures (fara autostrada) cu o medie de fix 100km/h (subliniez, medie) + consum sub 9%.
      e numesc asta suficient (si in acelasi timp distractiv / fun, nu amuzant).

      a nu se intelege ca spun despre logan ca ar fi cea mai buna masina din lume.
      nici pe departe.
      totusi, pentru romania e o masina foarte reusita (cel putin cea cu 105cp)

      disclaimer: nu am nevoie de masina pentru a convinge pe cineva de orice.

      00
    • @john, lasă-ne cu Loganul tău de 105 cp. Uite, eu sunt mai tare ca tine, am condus unul de 115 cp! Merge, nu zic nu. Dar in viața mea nu m-am cacat mai tare pe mine, la viteza aia. Și in Cielo era mai ok. Direcție de căcat, frâne la fel. Dacă era sa fie ceva in față pe drum, pentru un om cu reacții normale, Logan e condamnare curată la viteza aia.
      M-ai fi impresionat dacă îmi spuneai cum ai tunat frânele sau direcția. Cum oprește in măcar 200m de la 170kmh. Cum ai antifonat-o tu in fata blocului și acum chiar auzi telefonul când suna, dacă treci de 120 kmh.
      Pana nu vi cu de astea, lasă-ne cu Loganul tău și cu firma cu tot.

      10
    • @john2381, nu mai bine îți dai cu părerea după ce conduci/deții o mașină mai… mașină? :) Așa e suficientă o Astra G 1.6 benzină, dacă e să gândim la modul ăsta.

      00
    • @ciuby,
      da, exact asta am zis, ca e suficienta si o astra de 1.6.

      si nu, nu am spus ca nu am condus / detinut si masini puternice.

      00
    • „Și in Cielo era mai ok”
      cielo la 170? Lol. Bun asa.
      Bine, si 105cp la 170 cu loganu nu prea era toma bine. Dar nu m-am simtit ca mor. Poate pentru ca era echilibrata? Ca fara echilibrare, la 110 imi facea volanu in mana ca toate alea.

      00
  11. cand ai o benzinara mare o inmatriculezi pe bulgaria si o pui pe gaz lol newbs

    00
  12. Pornești mașina, o lași 2-3 minute la relanti și ai consum de 30. Asa e făcut CB-ul, sa calculeze aiurea. Nu înseamnă că și consumă atât.

    00
    • NOU
      #51

      Computerul de bord afiseaza media consumului din momentul in care ai pornit motorul.
      Afiseaza corect, doar ca nu este ceea ce te astepti tu.
      Intradeavar daca lasi de fiecare data masina la relanti 2-3 minute si apoi mergi doar cate 500 de metri, consumul va fi de peste 30%.

      00
  13. @ Vali
    Au semafoare în Zalău?

    00
  14. Giani are o problema, ori e un typo ori e ceva putred in Danemarca. Nu vad cum poti inmatricula pentru prima data in 2013 o masina cu anul de fabricatie 2014

    00
    • Nu e nicio greșeală. Mașinile produse in Q4 din anul 200x sunt trecute în care că produse in 200x+1. Exemplul meu: audi a2 produs la sfârșit de 2004, trecut în carte ca 2005, trecut in talon că prima înmatriculare 2004.

      00
    • Poti. Masina mea e inmatriculata in 2005, iulie, iar pe carte e trecuta productie 2006.

      00
  15. Masinile RS de obicei sunt mai grele decat variantele normale sau S cu motor de 3l, cel putin cu 100kg in plus, in functie de pachetele adaugate, poate sa fie si cu 200kg masina mai grea.

    Masinile astea sunt facute pentru autostrada, mers la o viteza aproximativ constanta. La noi ai multe sate, curbe si draci, de asta ies consumuri mai mari. Pe autostrad, unele modele de audi intrerup jumatate din cilindrii si ies consumuri de 3-5l.

    00
    • Mașini precum RS6 sunt făcute pentru mers pe autostradă, constant, cu 130km/h!? Uat!? Oameni buni, sunteți ok?

      Circuit, serpentine, autobahn (aici e viteza constantă, dar e 250 km/h). Pentru asta ai mașini sport. Pentru mers constant la 130 km/h nu ai nevoie de mai mult de 200cp.

      00
    • Nu ai sa vezi RS-uri pe circuite, pentru ca fizica. Daca ai sti cateva lucruri despre Audi, ai sa vezi ca ele sunt construite strict pentru autostrada. Nu peste tot mergi pe autobahn cu 250km/h, ai mers vreodata pe autobahn? Sunt foarte putine locuri fara limita, multe zone sunt in reparatii, etc.

      00
    • Când am spus circuit, m-am referit la persoană fizică, care merge în weekend cu mașina pe circuit. Unde poate să o ducă către limită în cadru organizat. Și sunt destui posesori de modele Audi RS care fac acest lucru, iar treaba asta n-are nicio legătură cu fizica. RS-uri construite strict pentru autostradă e o aberație.

      În ceea ce privește limitele de viteză pe autobahn, trebuie luată în cosiderare zona de referință. Sunt regiuni unde orice direcție ai alege, beneficiezi de autobahn fără limită de viteză, pe când în alte regiuni poți avea 120 km/h pe o rază de 100-150km.

      Am spus că poți merge cu 250km/h, nu că poți merge peste tot așa. Toți cei care afirmați că sunt limite peste tot și că e plin de șantiere, ați circulat cu precădere în zone limitate.

      00
    • @Stefan Motorul la Audi este in fata rotilor, asta inseamna ca la orice viraj o sa incerce sa mearga inainte din cauza greutatii. Partea cu autobahn-ul fara limite de viteza si cacaturi de genu sunt doar mituri spuse de oameni de nu prea tranziteaza Germania.

      A 38, A 14 and A 4 from Göttingen to Dresden (c. 312 km)
      A 20 from Lübeck to Prenzlau (c. 290 km)
      A 7 from Bad Hersfeld to Aalen (c. 252 km)
      A 31 from Papenburg to Bottrop (c. 185 km)
      A 3 and A 92 from Passau to Erding (c. 148 km)
      A 5 from Karlsruhe to Freiburg (c. 116 km)
      A 81 from South of Stuttgart to Singen (c. 109 km)

      00
    • Uitati-va la asta ce savant e. RS e varianta super sport si el zice ca e mai grea in comparatie cu masina de serie. Mai intrerup si cilindrii, eu am un a6 din 2014 cu motor de 3.0, pe autostrada merge doar intr-un cilindru si imi consuma 3%

      00
    • Ba, fratilor, daca habar n’aveti de masini, macar nu va dati cu parerea…
      Deci Audi RS6 nu e masina de circuit???? RennSport, sau RacingSport, de la care vine acronimul RS e pus acolo la misto nu?!?! A dracu’ mincinosi nemtii astia…

      „pentru ca fizica” ? Sa inteleg ca inginerii Audi sunt cretini, nu stiu sa faca o masina sport, ii bate fizica? Sau ce ai vrut sa spui??

      „Are 200kg mai mult”… Diferenta aia pe care o invoci tu este data de motor (un V8 sau V10 e mult mai greu decat un V6), suspensii, transmisie, 4×4, etc. Bun, si daca e mai grea, care-i problema? Deterioreaza asfaltul de pe circuit, ca nu inteleg? Poate sa aiba si 3 tone, cat timp prinde suta sub 4 secunde si termina ‘Ring-ul in 9 minute, who fucking cares?

      Deci, nea’ Caisa (bogdan), ca sa nu mori prost, tine minte: masinile de genul AMG, M, RS, R, GTR, etc. sunt MASINI DE CIRCUIT (sau de curse), carora li se PERMITE sa circule si pe drumurile publice. Ele sunt construite pentru curse si adaptate sa fie road legal. Nu invers.
      PRINCIPALUL motiv pentru care lumea le cumpara este sa le alerge pe un circuit (asta in tarile civilizate unde exista circuite). Al doilea motiv este simbolul de statut. Nu cred ca cineva vreodata si-a cumparat un combi de 560 cai putere pentru a face naveta pe autobahn.

      00
    • @Saragea
      RS6 greutate – 2025kg
      A6 3 TFSI 333 cai – 1835

      Masina de circuit, un break. Voi traiti in lumea voastra…

      00
    • @bogdan

      Conform ADAC, în anul 2013, 62% din segmentele de autostradă germane nu aveau limită de viteză permanentă. 27% aveau limite permanente, iar restul de 11% aveau limite temporare din motiv de șantier, ploaie, zgomot etc.

      Deci, din 13k km de autobahn, la nivelul anului 2013, ~8k nu erau limitați, ~3,5k limitați. Asta e pe cifre, nu pe povești. Să zicem că s-au mai limitat între timp, și tot ai avea circa 5-6k km de autostradă fără limită. Pe 700 din aceștia din urmă am circulat în ultimele 12 luni.

      Sigur că există modele cu motor amplasat „în fața roților” care se comportă mult mai bine pe circuit, însă absolut orice model supersport va fi distractiv pentru un pasionat. Profesioniștii sigur că se vor plânge de subvirare, senzație greoaie sau mai știu eu ce, dar nu despre ei era vorba aici, pentru ei există Porsche 911 GT3 RS.

      00
    • @asdfgh Esti bou. Sunt masini executive, nu sunt facute pentru circuit.

      00
    • @asdfgh Explica si mie cum G-ul este masina de circuit, sau cross-over-urile GLx, R sau S class…

      List of AMG Models:
      AMG G
      AMG GLA
      AMG GLC
      AMG GLE
      AMG GLS
      AMG S
      AMG R

      00
    • „Toți cei care afirmați că sunt limite peste tot și că e plin de șantiere, ați circulat cu precădere în zone limitate”

      dap. eu de exemplu m-am limitat doar la germania. Trebuia sa incerc si altceva?

      00
  16. Cît de idiot să fi ca să crezi că o maşină de 300cp consumă la fel cu una de 55cp?

    00
    • Să luam un caz ipotetic: două autovehicule identice, mai puțin puterea motorului. Aceeași masă, aceeași formă, conduse de șoferi identici, aceleași randamente etc. Unul are 1000 de cai putere și unul are 100 de cai putere. Ambele merg pe autostradă cu 100 km/h, care consumă mai mult?

      00
    • Depinde si cuplu si etc. Majoritatea nu faceti diferenta intre cuplu si cai.

      00
  17. Cred ca este singurul oras din tara cu semafoare “inteligente”.

    00
  18. Eu cred că ăștia sunt țărănoi din ăia care au vândut pământ, au luat mașini bengoase și acum chițăie de foame

    00
  19. Deci unul care isi permite un leasing de 120.000 de euro – adica o rata de minim 2500 euro + CASCO/luna nu isi mai permite sa puna si benzina de 300 euro/luna.

    Really? Daca chiar crezi asta ma sperii.

    Foarte multa hatereala gratuita pe aici pe oricine are mai mult ca voi. Daca cineva si-a luat RS6 – GATA – fura si nu si-o permite oricum. BRAVO ma!

    Nu toti isi iau masini sa impresioneze gacici – Uneori viata e prea scurta sa mergi in 2.0 diesel. Parca vrei sa mai si traiesti sa te bucuri de lucruri frumoase.

    O masina care te face sa razi iti face viata mult mai frumoasa.

    Nu este nimic incantator la 2.0 diesel.

    00
    • ți-am răspuns un pic mai sus, comentariul #30.

      da, 2.0 diesel e un motor mizerabil. se aude ca un tractor, e sinistru și non sexy. vreau să scap de el cât mai repede.

    • Momentan merg cu un 2.2 diesel 175 CP cutie automata. E silentios ca o benzinara. Bine, masina are doar 3000 la bord. Vin de la un 1.5 diesel 110 CP cutie manuala, care a implinit 10 ani. Tehnologia a evoluat mult.

      00
    • 2.2 diesel silentios ca un motor pe benzina. O asemenea afirmatie ma face sa cred ca nu ai mers niciodata cu un motor pe benzina mai mult de 10 minute. Nu se rezuma totul la zgomotul la ralanti.

      Recomand tuturor cu caldura sa mearga cateva zile cu un motor pe benzina de la 3000 in sus si apoi sa vina sa povesteasca despre diesel ce misto este.

      Singurul motiv pentru care oricine isi ia diesel este pentru consum si atat.

      Acum revenind la articol – nu isi cumpara nimeni RS6 sa impresioneze cu ea. 99% din oameni nu stiu ce e aia in primul rand. RS6-le este pentru pasionati – pentru genul de om care vrea sa mearga tare fara sa sara foarte mult in evidenta. Daca erau genul de oameni care vroiau sa atraga atentia ar fi mers spre orice AMG sau M.

      00
    • @BogdanU – Asta vara am mers o saptamana cu un 1.4 TSI 125 cp, Ploiesti-Constanta (si retur) si plimbat pe acolo in fiecare zi. Stiu despre ce vorbesc. In all fairness, afirmatia nu imi apartine, ci vine de la pasagerii pe care i-am avut in masina. Da, daca vii cu aparatul de masurat decibelii, o sa observi sigur o diferenta.

      „Singurul motiv pentru care oricine isi ia diesel este pentru consum si atat.” – Wrong again! Imi place cum vii tu benzinarul, si ne spui noua dizelarii de ce ne cumparam noi masini diesel. Hahahaha!

      Pentru cunoscatori, pasionati, impatimiti vorbim de cuplu (cateodata vreau sa plec primul la semafor, pana la limita de viteza, evident) si de cum simti masina.
      La motorul mentionat mai sus, pana la o anumita turatie mi se parea ca nu am suficient feed-back. Atlfel, benzinarul, un Seat Leon din 2015 fugea la 170 la ora de n-aveai aer, si mai era loc destul de accelerat.

      00
  20. ce mi se pare cu adevarat amuzant e ca romanii nu reusesc sa faca echivalenta in energie.
    ca sa misti hardughia de 2 tone cu 300 kmh e nevoie de o anumita energie. ca sa misti loganul de 1 tona cu 100 kmh e nevoie de alta energie. benzina, ca amandoi bagati tot la lukwater, contine exact aceeasi energie indiferent ca o bagi in logan sau in rs6. de unde si diferenta de consum…

    PS evident ca in calcul intervin si alte fineturi, randamentul fiind un exemplu, dar nu despre asta era vorba aici.

    00
    • Exact. Un motor diesel are un randament mai mare decât unul pe benzină, iar litrul de motorină are mai multă energie în el decât un litru de benzină.

      00
    • Tinand cont ca diesel-urile incep sa scada in UE prin taxe si restrictii, nu cred ca mai are rost discutia cu care e mai ok!

      00
    • Benzina are o putere calorifica inferioară mai mare decât motorina, deci mai multă energie/unitate de masă.

      00
  21. Singura problema pe care e o vad e ca suntem saraci.

    00
  22. „consumă 20%”

    Cine a inventat acest termen idiot? 20 de procente din ce?

    00
    • Te ajut eu.
      Consumă 20 litri la suta de kilometri.
      Consumă 20 litri la suta de kilometri.
      Consumă 20%

      Nu e corect per se, dar nici dezăpezire nu e corect, totuși blogul ăsta insistă pe această formă.

      10
  23. Inainte sa-ti cumperi Mercedes Slr ar trebui sa stii ca anual trebuie sa-i faci o revizie ce costa intre 5 si 6 mii euro si odata la 4 ani trebuie sa schimbi bujiile. Daca cumva esti nevoit sa schimbi capota si nu gasesti la dezmembrari alta vei scoate din buzunar 70. 000 euro -!!!saptezeci de mii de euro !!!pentru una noua. Placute noi de frane primesti la 40 . ooo euro.
    Noah , astea sunt costuri nu maruntisul ce il dai in plus pt benzina.

    00
  24. am 2.0 benzina, 190 cp. Consum mediu aproape 12. Am avut si 9. Depinde cum mergi cu ea. Daca o tii permanent pe S ( cum am facut eu la inceput) se duce in 12 constant. Daca mai mergi si normal – coboara la 9-10. Sigur – nu-i 7.4 cat declara ei ( sau mai putin – nu mai stiu, nu m-a interesat ca nu-i primul motor pe benzina si ma asteptam sa am consum peste declaratiile lor). Totusi – nu am ajuns inca la dublu – 14-15%.

    00
  25. Cred că cine își ia mașină peste 350cp în România și-o ia doar pentru a se da mare. 2.0tsi e ok pentru a merge repede, iar daca vrei și plăcerea de a conduce, un 3.0tfsi îți oferă destulă.

    00
    • A „se da mare” cui? Multe din aceste masini au tehnologie pentru dezactivarea cilindrilor. Daca vor sa mearga „la consum” o pot face. Ai condus o masina de cel putin 300 cp? Dupa ce o sa faci asta, o sa iti redefinesti definitia de repede si inca ceva nu cred ca e neparat nevoia de repede, sunt si alte pe care aceste masini ti le dau. Poate vei incerca si nu vei mai crede, vei cerceta si iti vei face o opinie pe baza unor teste nu doar ce zic loganisti de 105 cai, skodisti de 160 cp si pasatisti :D care se cred dumnezei cu disal…

      00
    • Am avut golf 5 gti tfsi 2.0 200 cai si sub 20l/100km media in bucuresti n-am scos. Foarte enervant consumul ala pentru un motoras de rahat care dezvolta abia 200 cai. In afara media 11l/100km. In schimb, socru are audi s8 4.2 v8 359 cai. Consum 18-20l/100km in Bucuresti si in afara la fel ca la gti. Deci rahatu’ ala de 2.0 consuma incredibil de mult comparat cu v8-ul putin peste dublu capacitate.

      00
  26. Masina din al 2-lea link nu pare sa fi calcat vreodatat in Romania. Sunt diverse firme care preiau anunturi din afara, le posteaza pe autovit si practic „aduc” ei masina pentru un comision.

    Referitor la cei care vand masini puternice dupa ce le-au condus 2-3 ani crede-ma ca in majoritatea cazurilor o fac pentru ca s-au plictisit si isi iau altceva, nu pentru ca nu-si permit consumul de 20+. Cei care se forteaza prin leasing sa-si ia masini pe care nu si le-ar permite in mod normal merg in 99% din cazuri pe diesel.

    00
  27. Un studiu facut de cercetatorii britanici pentru „libertatea” spune ca astia care isi iau masini mari au pwla mica.

    00
  28. Eu am o Dacia 1300 din 1977,care consuma 8l la suta de km.Se pune?

    00
  29. Observatiile mele dupa 3 ani de masina cu 3L si 260cp sunt cam asa. Da, e senzatie absoluta la volan si oricine zice altceva nu a condus niciodata o masina puternica si de calitate.
    Dar ce sa faci cu ea? Fiindca daca esti un regular Joe ca mine, cu 9 to 6 job, ai concediu cam in acelasi timp cu restul tarii. Si asta te pune pe sosea cam in acelasi timp cu alte mii de masini, facand imposibila exploatarea motorului mare.
    Concret vorbind am reusit de 2 ori sa merg pedal to the metal si sa beneficiez cu adevarat de motorul ala, o data cand am aterizat la budapesta la 03AM si am facut 2h pana la timisoara fiindca era pustiu si am mers constant ~200/h si o data pe 1 ianuarie, pe la pranz , dupa un revelion cand ma intorceam din slovenia si la fel nu era nici dracu pe autostrazi.

    In rest mi se pare complicat si periculos sa mergi tare si uneori chiar imposibil la cat de aglomerat e spre exemplu prin italia.

    Si hai sa vb si de consum:
    15L prin oras
    6L extraurban la 120-130/h
    9L la 140/h
    10L la 190-200/h

    Deci ori mergi cu 200 la ora si stii o treaba ori mergi cu 130 si consumi putin. Dar intre, nu merita deloc. Pai si atunci daca 99% din timp oricum nu poti sa mergi cu mai mult de 130/h atunci ce dracu faci cu 3L?

    Ps: si sa nu aud ca germania si autobahn si bla bla ca e aproape un mit. Maxim cateva zeci de km am prins cu no speed limit in rest foarte aglomerat si foarte multe reparatii pe drum si am strabatut tara de la nord la sud si apoi de la est la vest in cautarea masinii mai sus mentionata si la toate orele si in toate zilele saptamanii.

    00
    • Si daca iti zic ca frumusetea in masini puternice sta in reprize de acceleratie si manevrabilitatea pe drumuri virajate? 200 kmph ii prinde si o masina de 150cp.

      10
  30. „Uneori viata e prea scurta sa mergi in 2.0 diesel. ” +1 :))

    00
  31. Nu credeam ca un dric poate sa consume atat de mult. Presupun ca aia 25% sunt fara sicriu si cadavru in spate.

    00
  32. Nu prea da la calcule. Adica sa fim seriosi, in medie, probabil benzinarul sa consume la 100 de km cu cat in plus? 5 litri. Hai 7. Hai un 10 euro in plus la fiecare 100 km. Adica 1000 de euro pe 10.000 km. 2000 de euro pe an? Dai 120.000 de euro pe masina si nu iti permiti 2000 de euro pe an in plus la combustibil? Iar in realitate diferenta e mult mai mica, pentru ca masina aia consuma doar la forja animalica mult mai mult, daca jumatate din drum il mergi normal, deja scade mult diferenta.

    00
  33. RS6 alea sunt ca unicornii, tot aud de ei, de vazut am vazut unu parca la un eveniment la Tiriac.

    Mai degraba baiatu ala a cumparat crezand ca da lovitura si acum o tine de cotet.

    00
  34. Hai sa-ti zic cum e cu nenea de la Campulung si vandutul masinii pentru ca ii consuma mult. Am facut un minim research pe google si ce sa vezi: isi vinde si Lamborghini-ul https://www.autovit.ro/autoturisme/lamborghini/huracan/
    Dar facem pariu ca nu vinde din cauza consumului?
    PS: omul are firma de transport (cu TIR-uri), masinile sunt inmatriculate pe firma. Cifra afaceri aprox. 14 mil, profit cam 1mil.

    10
    • L-as fi luat eu dar albastru cu rosu interior e de super mega cocalar :))

      Acum serios, fiindca vad ca inclusiv Vali cade in plasa asta si i se pare ca daca ai firma deduci toata cheltuiala cu masina daca e in leasing.. ei bine, nu mai e asa de prin 2013. Poti baga pe cheltuieli maxim 1500 lei pe luna din valoarea masinii, pe o perioada de maxim 6 ani (adica poti amortiza aproximatix 24.000 euro, indiferent de cat de scumpa e masina) asta e de prin 2013, cred. Cu alte cuvinte, degeaba ai leasing de 2000 euro pe luna la RS6 fiindca tot 1500 lei poti baga pe cheltuieli in contabilitate.

      Exceptie de la regula asta fac masinile folosite pt distribuitie, transport persoane etc, masini a caror valoare poate intra integral pe cheltuielile firmei, insa nu toti avem firme de transport, vanzari si distributie.

      Se pare ca s-au prins de mult timp guvernantii ca multe SRL-uri de apartament bagau pe cheltuieli leasingul la S class si diminuau considerabil impozitul pe profit si altele desi vindeau tigari la un chiosc…

      10
    • Zosolino n-a prins-o p-aia cu milionarii care isi cumpara masini de 100-200k pe baza de stroke emotional. Ambii sunt mega milionari, oameni de creatie IT intr-o industrie de miliarde, sau afaceri cu transporturi de niste multe milioane de euro, dar e mai simplu sa scrii la pulime s-o dai pe consum. Plm poate omul a pus poza cu consumul ala mare special pentru ca niste puleti ordinari care ar putea face un leasing in jurul sumei de 1000-2000euro sa nu se hazardeze in prezumtia ca masina se va intretine ca un logan si va consuma precum passat-ul vecinului care ia 10-12% in mers de Bucuresti bara la bara. Dar cum sa ne imaginam asa eva,nu? :)

      10
  35. Unii vad doar cat costa masina si cat baga in reservor, la o masina trebuie sa calculezi costurile de operare: pretul initial, deprecierea, costuri de finantare, taxe si impozite pe masina, combustibil, asigurare, cheltuieli de mentenanta, reparatii.
    Daca vrei sa pleci primul de la semafor o poti face cu orice masina eletrica de la Chevy Spark, Fiat 500, Smart, BMW i3, Nissan Leaf, Tesla.

    10
  36. O masina trebuie sa fie „decenta”.
    Pentru multi dintre noi „decenta” are diferite unitati de masura gen cai, comfort, capabilitati de „drumuri grele”, consum, etc etc.
    Am un coleg care mananca chifle cu 29 bani de la Lidl dar tine in parcare un A5 pentru ca are farurile „alea faine”, ce sa mai vorbim de cauciucuri de iarna sau alte „mici” cheltuieli gen revizii/distributii… Situatia asta e intalnita de obicei prin regiunile sarace, nevoia de etapare creste exponential.
    Pana nu demult m-am multumit si eu cu un Focus 1.6 tdci, masina decenta dar ma enerva ca nu avea 6 viteze si era galagioasa la peste 120 km/h, plus condusul cu talpa jos a obosit-o prematur.
    @Zoso, ce are 2.0 TDI? e ala vechi? hm… astea noi merg binisor si sunt destul de silentioase.

    00
  37. mai explicați-mi, in pula mea, cum nu e așa de fapt, și ăia care își iau mașini pe leasing au bani să le întrețină de fapt

    https://recorder.ro/bmw-ul-cu-care-liviu-dragnea-a-fost-la-mare-figureaza-cu-itp-ul-expirat/

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube