Evoluții imobiliare după carantină

V-am mai zis, am prieteni care caută, deci caut și eu cu ei. Ce se mai întâmplă prin Brașov și cum au evoluat lucrurile din ianuarie/februarie până acum:

  1. Corp de casă, poziție bună, poze profi, scăzut 10.000€. Casa stă nevândută de minim 2 ani.
  2. Casă cu clinică medicală în curte. Bănuiam că e ceva dubios la ea, pentru că prețul e prea mic. Eh, în ăia 800mp pe care îi are proprietatea nu apărea în anunț că există în curte o clădire unde funcționează o clinică, și practic curtea ta nu prea e a ta, e a clinicii și tu trebuie să lași drum pentru ea și ai un petec 2x10metri al tău. Dar ai 800mp în anunț!!!
  3. Case la porumb fără curent. Vine acum. Trebuia să vină în martie, dar din cauza crizei s-a amânat. Vine acum, promit, stați un pic aici să vedeți că vine. Sunat după 2 săptămâni, nu venise.
  4. Case la porumb, mari, fără altceva decât curent. 5-6 camere, 2 băi, 500mp de teren, doar curent. Una din ele mobilată mișto, decent, nu cu mobilă ieftină.
  5. Case nefinisate, cu termen de predare iunie sau septembrie. 2019.
  6. Case neterminate. A venit criza, o vindem așa cum e. OK. Dar nu e cam mare prețul? Păi nu, că am băgat bani în ea. Ia arată-mi ceva facturi. Păi nu am. Ah, ok, îți ofer jumătate, sună-mă când te decizi.
  7. Vreo 3 apartamente  vechi au scăzut cu 20% doar așa, la prima strigare. Și pe la case văd scăderi, mai mult la alea vândute de persoane fizice decât la cele de dezvoltatori. La apartamente noi nu am văzut scăderi.

Da, dacă aduni tot ce e pe piață, prețurile n-au scăzut deloc. Acum depinde mult de tot ce și unde căutați. 

imobiliare-2020-01

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

190 comentarii

  1. ‘Imobiliarele’ în România = cum să iei cea mai mică țeapă posibilă …

    00
    • sau cum să dai cea mai mare țeapă posibilă. Ca întotdeauna, depinde de care parte a tejghelei ești …

      00
    • Cum sta treaba cu imobiliarele intr-o tara cu apa calda.

      Anuntul are mereu adresa exact, nu brasov Central si te trezesti in Sacele/garcini.

      Imobilul are istoricul de pret – in ce an si la cat a fost tranzactionata in trecut.

      Anuntul vine cu o descriere a zonei – inundabila, pamantul contaminat – , poluare fonica in zona, poluare aer, detalii legate de taxe si impozite in zona, detalii infractiuni in zona, statistici demografice, educatie, venit, origine, electorale, plus multe alte detalii clare legat de district.

      Anuntul are un istoric clar si include evolutia pretului – da, nu spamam zilnic cu mizeria aia de casa pe care vrem sute de mii de euro

      Anuntul este insotit de o recenzie tehnica a imobilului cu problemele impartite in grupuri diferite de impact – de la detalii mici pana la probleme serioase

      Anuntul ARE un numar consistent de imagini, un plan clar al imobilului, dimensiuni pentru fiecare camera si fiecare spatiu. Majoritatea vin si cu 360-uri care sa acopere cam tot ce ai de vazut

      Imobilul are si un istoric al renovarilor mai serioase/modificarilor pentru ca se fac cu autorizatie

      La noi cand intru pe imobiliare imi vine sa vomit. Aia de la imoradar24 incearca ceva dar nu ai cu cine, nu ai date dar macar vad mai putine duplicate acolo. Dar tot apar noi anunturi pe care le stiu de ani de zile.

      Iar agent

      00
    • to vorbești de țări în care există contract de exclusivitate pe perioadă determinată. gen, 2 ani de zile e la agenția asta și doar la agenția asta. agentul are cheia, poate veni cu clienții să vadă casă. și atunci are și el interes și să o știe, și să o vândă.

      la noi, proprietarul o dă la 3 agenții și o pune și el pe net. toți au alt preț.

    • @emil
      Da, la „location, location, location” mai trebuie adaugat inca un location dupa ultimele 3 luni. Care ultime trei luni au subliniat si importanta a ce si cat e in interiorul locuintei. In concluzie, calitatea pe toate planurile nu e moft.

      00
    • Emil, tu vorbesti SF-uri omule aici. Cum sa existe asa ceva in romania? Esti nebun? :D
      Intr-o tara ca romania, ce spui tu sunt doar vise erotice.

      00
    • @Emil: practic aia inseamna sa fii agent/agentie imobiliar/a: sa iti justifici existenta si comisionul, sa aduci plus valoare. La noi agentiile/agentii sunt echivalentii „brazilienilor” care iti vand un parfum in parcare la Petrom „hai shefu, nu vrei un parfum, o camera video, ceva? e horiginal, manca-tz-as!”. Faptul ca da copy/paste la un anunt de la proprietar sau alta agentie, ascunzi cat mai multe din datele care pot identifica locatia apartamentului dupa care astepti cu telefonul pe masa fraierul pe care sa-l aburesti cu „e la 3 minute de centru” si alte cacaturi, te face doar un bisnitar infect.

      00
    • nush ce sa zic despre mitul asta cu tarile cu apă caldă. am cautat case in 3 țări, exceptand ca in unele e interzisa dubla reprezentare, in rest anunturile sunt fix la fel. sa vezi cum e sa nu stii orasul si sa pui botul ca e langa aeroport, iar ea e la 8 km de aeroport.

    • Am cautat timp de 6 luni de zile o casa in Franta si pot sa spun ca este mai rau ca in Romania. Foarte rar este trecut orasul sau localitatea. De obicei se trece orasul cel mai important care este in apropiere sau scrie ca este intr-o localitate, dar de fapt este la 15km.
      Nici o agentie nu a vrut sa imi dea adresa exacta a caselor pe care le aveau la vanzare ca sa ma pot duce inainte singur sa vad daca imi place zona si cartierul. De fiecare a trebuit sa merg direct cu agentul si au existat situatii cand nici nu am mai intrat la vizita pentru ca nu imi placea zona.

      00
    • Da, si eu sunt curios, ca aici in apa cu tara calda nu e asa

      00
    • Am tot incercat sa raspund, m-a tot blocat site-ul. Probabil din cazua ca sunt prea multe link-uri in raspuns. Asa ca am copiat textul in pastebin si poate cu un singur link merge – eventual se poate adauga textul aici

      asta ar fi un exemplu de agregator pe care se gasesc aproape toate anunturile din tara

      https://www.boliga.dk/kortsoegning?sort=street-a&municipality=163&latMin=55,71083420476769&latMax=55,75807160128579&lonMin=12,337347262912887&lonMax=12,51282485654037&pageSize=500

      Am dat link direct pe map view pentru ca adresele chiar corespund. Cum a spus Vali, probabil merg pe exclusivitate asa ca nu au nici un stres sa ascunda adresa. Un imobil, un anunt. Chiar daca sta la vanzare de un an, chiar daca a schimbat pretul.

      Asta e exemplu pagina anunt de pe agregator unde printre altele vezi cu cat a fost cumparata in trecut. Preturile au luat-o razna in ultimii ani asa ca te cam ia plansul cand vezi diferenta.

      https://www.boliga.dk/bolig/1665859/smaragdvej_23_2730_herlev

      Acolo este si un buton care te duce pe pagina agentiei – unde se gasesc mai multe informatii si imagini

      https://danbolig.dk/bolig/herlev/2730/villa/260-20kj007-260

      Pentru un raport mai amplu de zona sunt mai multe variante unde se adauga adresa si se genereaza un raport, probabil agregat de la mai multe institutii publice. Ceva de genul asta
      https://www.dingeo.dk/adresse/2730-herlev/smaragdvej-23/
      cat sa-ti faci o idee inainte sa pierzi timp pe drumuri si pe mailuri/telefoane

      Pentru masini la fel, cateva site-uri, unele se completeaza putin deci nu as spune ca exista unul in care sa gasesti tot ce vrei https://www.tjekbil.dk/nummerplade/CP34381/overblik

      00
  2. Proprietarii încă țin la preturi deși nu prea mai are cine sa le ofere. Sau cine are cât de cât, mai tine de bani sau ar oferi mai puțin. Urmăresc niște apartamente / căsuțe în Buc de vreun an, asa. În afara de un – 5k euro la preț când au reimprospatat anunțul, dacă suni ti se spune din start ca asta e prețul, nu se negociază, ca locuinta are tot ce trebuie și e ready to move si mobilata (pe stilul am locuit în ea de toți banii, am uzat bine mobila și nu mai am ce face cu ea, asa ca umflu prețul pentru ca o dau mobilata). Vorbim de apartamente între 120-145k. Cred ca e relevant pentru a înțelege ce înseamnă plus/minus 5k eur.

    Also, ce apare nou din aceeași categorie se postează la preț de boom imobiliar.
    Cea mai enervanta meteahna e asta cu „se vinde mobilat”. Astia au văzut prea multe emisiuni și filme americane, ăia cumpara totul de-a gata, dacă se poate și cu vesela în bucătărie. Eu una nu vreau sa șterg jegul altora și scosul mobilei lor de kkt costa alți bani, alte zile în plus de demolat/frecat mizerii și timp. Jalnic.

    00
    • O singura obiectie: mobila de bucatarie si dulapurile facute la comanda sa intre in nise, debarale, etc. chiar nu le mai ia nimeni, pentru ca nu au ce face cu ele, nu se potrivesc in alta parte.

      00
    • zarax, man, dacă tot faci mobilă custom, o faci mai bună, mă gândesc. nu cea mai ieftină, din cel mai prost pal, cu șuruburi mai puține.

    • Noi avem un delay de cel putin un an fata de restul lumii, se pare.

      In 2008-2009 erau jos peste tot preturile la imobile, la noi se tineau inca sus. Abia prin 2010, timid, au inceput sa scada si in 2012-2014 a fost momentul prielnic de cumparat.. la 4 ani practic de la momentul inceperii crizei economice. Probabil acum va fi la fel.

      00
    • @Andrei, cred ca glumesti. In primavara lui 2008 scadeau apartamentele cu 10k pe luna. Am cautat sa cumpar atunci 3 camere, erau pe la 130k in zona dorita, si incercam sa vand un 2 camere cu 90k. Scadeau si alea, scadea si al meu si nu cumpara nimeni. La sfarsitul anului nici 45k nu am reusit sa iau pe apartament si am renuntat la vanzare.

      00
    • Zarax, true, greu sa se potrivească în alta parte, dar daca il cer gol, il vreau gol, nu îmi baga în preț un pal obosit și îngălbenit de stropi de grăsime neșterși niciodată. Știți și voi ca la bucătărie e cel mai sensibil punct unde dacă nu ai apucături gospodărești, mobila se face cacat. Strălucește la suprafață, dar daca deschizi un dulap/sertar și arunci un ochi mai adânc, ți-e scârbă – mai ales când, vorba aia, nu e mizeria ta. :))
      Am căzut în capcana asta cu bucătăria utilata la apartamentul actual. La vizionare păruse ok, am zis hai fie, ca n-a cerut bani in plus pe ea. Când am intrat la zugraveala și smotru, îmi venea sa îl sun pe fostul proprietar sa îl plătesc sa își ia cuptorul infect și mobila cu balamale înțepenite de grăsime nestearsa. Am scos și aruncat tot. Noroc ca e o bucătărie mica. :)))

      00
    • Sunt destui care se rup in toate alea ca sa isi ia credit. Si aia sunt bucurosi ca au mobila in pret. Nu e un lux, pentru ca nu isi permit lux. Indiferent de valoarea tranzactiei, multi gandesc asa, ca e buna si daca o fi, o schimb eu cand mi-oi reveni cu banii (in capul meu, asta da cu virgula, daca nu iti permiti acum, fara credit, oare cum o sa poti dupa?).my 2 cents

      00
    • @Big: a scăzut în euro prețul apartamentelor. Chiar atunci, euro s-a apreciat față de leu cu 30% dacă îmi aduc aminte bine. În lei erau aceleași sume știu că mă deranja de atunci dezinformarea presei că au scăzut. Că la noi salariile se dau în lei, nu s-au indexat atunci cu creșterea valutei/deprecierea monedei naționale. Deci nu a fost nicio scădere reală atunci. Și da, prețurile au fost mai ok în 2012-2014.
      A și de scăzut au scăzut mereu prețurile la apartamente foarte vechi, mici etc, nu a scăzut vreodată prețul la ceva bine situat, bine făcut (adică nu o casă uriașă) etc.

      @Laurra: Am mai văzut situații gen (la proprietari): pus în apartament din anii 80 marmură neagră, canapele super luxoase și doreau să vândă apartamentul respectiv cu dublu prețul zonei, dublu și un pic de fapt, ca să își acopere ”investiția”. Cine te pune să îți cumperi canapea de 7000 de euro să o pui în apartament de 100 000? Și marmură pe jos și nu știu ce robineți din bronz sau nu știu mai ce? Etc? Adică da, dacă vrei să te bucuri de lucrurile acestea OK, dar nu o să îți cumpere nimeni fanteziile, toată lumea vrea să își renoveze după gustul propriu, iar dacă ia ceva mobilat nu să urce prețul cu mai mult de 20 000 eur și asta în condițiile în car este ceva arătos, nu prea încărcat, funcțional și nou.

      00
    • @Laura, daca eu am un apt de vanzare care deja are mobila custom in el am 2 posibilitati:
      1. Ti-l vand fix asa cum e si te descurci -> la pretul X EUR
      2. Il demolez eu, dar ajustez pretul sa-mi acopar costurile de demolare (e destul de scump sa arunci mobila si apoi sa refaci peretii) -> pretul va fi X + 3-5k EUR
      Nu vorbim de nesimtitii care nu au spalat niciodata mobila sau alte magarii. Alea sunt alta discutie. Acel fel de vanzatori ar trebui pedepsiti de piata: sa nu cumpere nimeni jegul lor.

      00
    • @Laura
      Depinde foarte mult peste ce oameni dai. Caz concret, caut de 2 ani cu sotia sa ne mutam la casa, iar imediat dupa voi vinde apartamentul in care stau. Vreau sa il vand mobilat complet, totusi el a fost renovat complet de noi si mobila este toata noua, au 5 ani. Daca totul este ok, curat, de ce sa nu il dau si cu mobila? Poate sunt persoane care cauta o casa si nu mai dispun de bani sa si-o mobileze imediat, asa pot sta lejer 3-4-5 ani pana au posibilitatea sa isi faca ce vor ei. Si pana la urma nu te obliga nimeni sa iei nimic, daca ai gasit anunturi care aveau un jeg de mobila si nu dadeau casa fara ea, treci mai departe si ii lasi in pace. Fiecare e liber sa ofere ce doreste, la fel cum fiecare e liber sa cumpere ce dorește.

      00
    • @Laurra: nu-l iei tu, dar il ia altul. Nu cred ca a luat cineva un apt vechi si i-a cerut proprietarului sa scoata cada si wc-ul. Pentru ca, sincer, mai mult ma deranjeaza cada aceea galbena decat niste grasime pe mobila. Si e evident ca o schimbi, dar ma gandesc ca acelasi lucru il poti face si cu mobila (macar mobila o poti curata cat de cat).

      E normal sa ai o stare inconfortabila cand stii ca vei folosi ceva ce au folosit si altii.
      Na, cred ca majoritatea isi pun prosopul personal pe perna de la hotel si intra in dus cu slapii, indiferent cate stele o avea acel hotel :D

      00
    • @Mirela: Ce coincidenta, chiar azi dimineață am văzut un apt cu marmura neagra în living si mocheta in dormitoare, doua canapele din piele obosite, dar fără termopane – și vorbim de patru camere și doua bai, era ceva tâmplărie de schimbat. Plus tavane false cu spoturi din anii 2000 și alte cacaturi care trebuiau date jos. Am scăzut 10k din preț și am făcut oferta. Motivul a fost ca nu ma interesează nici canapelele din piele ca am câine și nici marmura, ca tre sa pun parchet + nu păstrez mocheta folosita. S-a simțit omul jignit, a zis ca refuza. Întreb ok, aveți o contraoferta? Și îmi zice da, având în vedere oferta dvs. complet neserioasa, contraoferta mea e cu 10k peste prețul inițial. =)) Îl preconizez încă 2 ani la vânzare minim, prețul cerut de el acum se apropie de o casa cu aceiași metri pătrați în zona – și nu vbim de bloc nou sau ceva. Deci oamenii sunt cretini.
      @Ion. Gresesti. Multa din mobila aia pe care o lasa proprietarii sunt de fapt niște rămășițe inutilizabile. Ești și tu conștient ca nu iti lasa nimeni vreo piesa bomba de mobilier când vinde, nu? Rămân toate apartamentele asa, semi mobilate, pe principiul am luat ce era bun, ce am terfelit rămâne. Tu îmi vinzi apartamentul, nu gunoaiele din el. Am pretentia sa nu iti duc gunoiul la ghena eu, doar pentru ca am cumpărat de la tine. Se justifica sa îmi bagi mobila în preț atunci când vorbim de o casa la cheie, mobilata și utilata NOU pentru cumpărător. Altfel, consider o bătaie de cap orice îmi lași în el. E ca și când închiriezi cu hainele bunicii în dulap, ca nu ai chef sa le arunci, și deci fac parte din apartament. Jesus.

      00
    • @laura – dar esti de acord ca pe mine ma costa sa arunc mobila si sa repar peretii, da? deci esti implicit de acord sa platesti mai mult, nu mai putin, pt a ti-l da gol?

      00
    • @laurra
      Nu chiar nimeni. Mie mi-au lasat dulapuri si canapele de calitate si curate, pe care le folosesc si acum.

      00
    • Și să nu uităm un aspect important: majoritatea își iau apt pe credit. Asta înseamnă că își concentrează banii pe avans și pe cheltuieli notariale.
      Unii ar prefera să ia mobilat și să dea cei 2-3 mii de euro opriti pentru mobila la banca pentru a avea o rata mai mică.

      00
    • @Ioane, mă faci să râd. Nimeni nu vrea să cumpere ceva la pachet cu jegul aferent. Faptul că pentru mulți a devenit un obicei să nu-și respecte cumpărătorii nu e un argument. E de bun simț când vinzi ceva (apartament, mașină, aparat electrocasnic, mobilier, orice alt fel de obiect) să le dai curate, nu cu urmele tale de murdărie.

      00
    • @gabi: cele mai curate masini puse la vanzare sunt cele ale samsarilor :D

      00
    • Ioane, termina cu prostiile. Eu vreau sa iti cumpar apartamentul, nu ma intereseaza pe mine cat te costa sa arunci/iti cari mobila, eu iti ofer cat cred ca valoreaza apartamentul. In logica asta, iti scad din pret cat m-a costat benzina sa vin la vizionare.

      00
    • Nu inteleg de ce toata lumea intelege ca mobila custom = jeg.
      V-o fi placand ikea…

      00
    • @punKreas, înțeleg ce vrei să spui dar în același timp faptul în sine arată că oamenii știu cum se face o vânzare. Nici țăranul nu vine cu fructele pline de pământ la piață.

      00
    • Am inteles din comentariile dumneavoastra ca doriti o oferta pentru un dulap. As fi foarte bucuros să vă ajut dat fiind faptul că am pornit de curand o mica afacere bazată pe proiectarea si montajul de mobilier și implicit trebuie sa imi fac publicitate si un portofoliu de clienti prin preturi mai mici decat ale concurenței la o calitate cel putin egală si mult profesionalism. Va multumesc. Cu stimă, Constantin A. – http://WWW.AKADESIGN.RO

      00
  3. Am sunat un meșter, pentru o renovare completă de apartament. Am stabilit o zi, când să vină să vadă apartamentul. A venit ziua, am așteptat, nu a mai zis nimic. Pe seară îl sun și îmi spune că a uitat. Stabilim altă zi, zice că mă sună el. Nu a mai sunat.

    Sun un electrician recomandat de cineva, pentru un proiect pentru instalație trifazată. Zice să îi trimit avizul tehnic de racordare și revine el cu oferta. Îi trimit, nu revine. Sun iar, zice că trimite pe cineva să vadă despre ce e vorba. Nu mai aud nimic de la el.

    Sun un alt electrician de pe internet. Zice că el nu are timp și chef să facă lucrări din astea. Probabil schimba doar becuri.

    Sun un alt meșter. Vrea 25000 lei pentru decopertare pereți, zugrăvire, gresie și faianță. Mi-a zis că lucrează singur și durează 2 luni. Omu vrea 12.500 lei pe lună, nefiscalizați. Probabil, dacă cer factură, îmi cere 25.000 lei pe lună. E direct CEO, băiatul.

    Sun un alt meșter, zice că nu prea are chef să se bage.

    Totuși, criza nu prea i-a afectat.

    00
    • Nope. Caut un instalator de imi ies ochii din cap și nu găsesc. :))) la fel ca înainte.
      Also, un meșter sa îmi facă un dulap mare pe perete. Am programat 2 vizite intr-o zi, la ore diferite, cu doi domni. Am avut un feeling ca nu vin, asa ca oricum mi-am văzut de treaba în ziua aia, nici nu am stat pe acasa, dar nici telefonul n-a sunat. :)) Nu ma căutase nimeni.
      Anul trecut în noiembrie mi-a luat 2 luni sa trag 3 chiuvete dintr-o baie intr-o alta încăpere alăturată.

      00
    • ce suprafata are apartamentul?

      00
    • Aș putea recomanda un instalator. De fapt, sunt 3 băieți, care lucrează împreună. Disponibilitate mai mult în weekend, că lucrează la patron, dar am rezolvat treaba cu ei. Dacă ai nevoie, las numărul și face zoso forward către mail-ul tău.

      00
    • nu zic ca nu e munca dar care e optiunea? santier? ia mergi sa vezi cat iei/ luna.
      eu am avut bucatarie+hol+baie de zugrafit, faianta, gresie si mi-a cerut 2500 lei. a primit 1800 + injuraturi si juramantul ca nu mai bag dastia in casa cat am 2 maini. efectiv isi bat joc.

      00
    • @pvladc 62mp utili

      00
    • @Laurra
      Doar in filmele pentru adulti instalatorii vin, repara, sunt chipesi si sunt draguti domnisoara cu chiuveta infundata.

      00
    • 11000 orasel de resedinta de judet. 2 camere decomandate comuniste. Spart o debara, mutat usa de bucatarie, zidit larerale balcon, gresesie, faianta, raschetat pereti (var/huma), glet, 3 maini de lavabil, plinte tavane, reparatii usi interior si usa exterior. Nu includeti parchet ala a fost slefuit de altcineva. Calitate 8.
      Furat vreo 5 saci adeziv.
      Dar a terminat. Macar atat.
      Nu voi mai lucra cu el.

      00
    • Pe zugravii/renovatorii de talie mica si medie nu i-a afectat deloc. Ba din contra. Romanii si-au dat seama in carantina ca apartamentele lor sunt jegoase si trebuie renovate. Daca vrei sa zugravesti 2 pereti in apartament, nu gasesti oameni cu care sa faci treaba.

      Daca ii gasesti, te taxeaza de zici ca-ti ridica P+1 pentru 2 pereti gletuiti si zugraviti.

      00
    • eu mai am de terminat câteva camere la etaj și tot am nevoie de muncitori pentru diverse chestii, am folosit https://homerun.ro (cluj, florești) și a mers super, pui de ce ai nevoie, efectiv în jumătate de oră am avut 3-4 oferte și m-am înțeles cu ei, totul frumos cu review pe site și factură

      00
    • Noroc ca in studentie am mai facut ciubuc lucrand cu tatal meu la amenajari.
      Ma descurc binisor la vopsit/ zugravit, gresie/faianta, chiar si rigips ma pricep sa pun.
      Schimbarea unei prize/candelabru/robinet sunt lucrari foarte accesibile si nu ar trebui sa necesite interventia unui specialist.
      As zice ca facand treaba pentru mine, o fac mai tipicar si chiar mai de calitate decat diversi dorei.
      Problema este ca daca esti plecat 9-10 ore de acasa cu jobul si diverse treburi, cand dracu sa le mai faci si pe astea?
      Pentru lucrari mici, gen zugravit o camera sau schimbat gresia intr-o baie nu vine nimeni, sau daca vine, vine pe sume nesimtite si sunt mari sanse sa fie neseriosi.
      Lucrand de acasa in perioada asta am reusit sa fiu liber la 5, am facut destul de multe prin casa, dar s-a cam terminat peroioada, iar ajung acasa la 6-7 rupt si fara chef.
      Am nevoie de 18 mp de pavaj cat sa bag masina in curte, nu vine nici dracu. Singurii care ziceau ca se apuca de treaba instant mi-au cerut 1000 euro manopera. Pe 18mp!
      Am inceput sa ma uit la tutoriale si am de gand sa fac treaba in 1-2 weekenduri, dar simt avantul cum se duce…

      00
    • @Laurra, ceva de genul am patit si eu, aveam de inlocuit o cada si 2 vase de toaleta, am sunat vreo 2-3 instalatori recomandati de latii si care tot se dadeau loviti. am fost in Dedeman sa ma uit ce sa iau, am vb cu un baiat de acolo care a recomandat un coleg, in 3 zile aveam totul schimbat si asta pentru ca am amanat eu o zi

      00
    • Nu ca sunt eu marele mester manole.
      Dar daca se poate, posibil sa iesi mai ieftin si cel putin poate mai multumit daca iei niste zile de concediu si faci tu treaba.
      Inchiriezi o scula profesionala daca ai nevoie si aia e.

      Dupa, cand o sa stai pe buda si vezi ca un rand de faianta e mai sus cu 2 mm fata de celalalt o sa zici, kkt, asta e, nu sunt mester. Daca vezi asta dupa ce ai platit un mester, de apuca pandaliile si iti aduci aminte de si de parchetul stramb, si de sacul furat, si de placile sparte.

      Ma rog, asta pentru lucrari mai mici. Pentru electricieni, gaze si instalatori, trebuie sa faci pactul cu diavolul.

      00
    • NOU
      #46

      De unde meșteri bos ?
      Toți suntem pe IT acum , s-au dus vremurile cand se lucra pe o șaorma pe zi.

      Te rog să încerci la o firma de construcții , cu facturi , AVIZE și toate cele.
      Să ne zici și nouă ce scoruri ai primit

      00
    • Lipsă de educație de ambele tabere, ne facem viața grea reciproc. Pe lângă procentul de scârțari mai există o specie aparte de români bătuți în cap a căror imbecilitate cruntă te face să-ți dorești un job „yes man, ok man” pă Anglea.

      Oamenii buni sunt primii care pleacă scârbiți, d-asta vă loviți numai de neserioși și lepre.

      00
    • @Laurra: poate și instalatorii au avut un feeling că nu vei fi acasă

      00
    • @Perkele, tot așa am rezolvat și eu o chestie. aveam de montat 2 bucățele de blat cam 3 palme d-ale mele per total ca suprafață fiecare (ca cel de bucătărie, încercam să creez 2 rafturi într-un spațiu care se pierdea aiurea).
      erau tăiate cum trebuie, aveam suporții, șuruburile și toate alea cumpărate, m-am rugat de frate-meu 2 ani. pe unde am întrebat de meșteri, fie nu se deplasau pt asemenea mărunțiș, fie cereau de zici că-mi montau toată mobila din toată casa.
      la un moment dat m-am enervat și-am zis că am mâini și picioare funcționale, mă duc la un magazin de bricolaj, închiriez o sculă și rezolv eu, chit că-mi ia toată ziua.
      cu ocazia unei vizite într-un anumit mall am trecut și prin magazinul de bricolaj să mă interesez de situație (cât costă, ce costuri mai intră- se depunea o garanție de puteam să cumpăr scula fără probleme, plus că-ți cumpărai singur capetele), intenționând de fapt să mă duc într-un week-end la un magazin din același lanț, dar mai aproape de mine.
      meșterul de la raion mi-a povestit ce și cum și apoi, după ce s-a uitat la mine (1,5 m, aparență de individă care s-ar putea să nu fie aptă să ridică scula, d-apoi de folosit :); bine, nici nu era foarte departe de adevăr) m-a întrebat care-i faza, i-am povestit ce și cum, a zis că vine el.
      am stabilit de comun acord o zi și o oră, nu s-a speriat că trebuie să taie bucureștiul, a venit fix la ora stabilită, a rezolvat problema în juma’ de oră, mi-a zis un preț, i-am dat cât a cerut (sub 100 lei) și am terminat bâlciul.

      00
    • Asa am sunat si eu peste tot…. niste sumeeee. Apoi, un prieten bun mi-a decopertat pana la beton tot, glet vechi, gresie, faianta, etc, am facut gauri cu carota pt prize. Santuri cu masina cu 14 discuri pt cabluri electrice prin șapă si pereți. Tot prietenul meu. Ramasese lavabila, tencuiala, cablurile electrice de pus, si cevavgresie si faianță. A trebuit 3 echipe ca sa faca lucrul asta. Cu apartamentul curatat tot de un prieten… Ca idee in bacau tot in apart de facut, 5000 lei, eu peste de vreo 6 ori..la suprafata mai mica io. Baie 3m, hol 5m si buc mica…..din mai pana in sept.

      00
  4. Sunt destui care vin cu bani de afara si nu prea cunosc/ nu ii intereseaza prea mult preturile. Sunt de ajuns cativa ca vanzatorii sa inceapa sa viseze la cai verzi.

    00
  5. 6 saptamani pana am gasit pe cineva sa imi lege o plita la gaz. Am zis macar aici sa nu bricolez eu. 2 email-uri si 5 telefoane pana am reusit sa primesc un pret pt o luneta. E fomiță da nu prea.

    00
    • nu doar atat dar cand vezi anunturile cu banii cash te intrebi ce face anaf-ul

      00
    • ti-a dat hartie pentru motaj? era aprobat anre?

      00
    • @Jan – PLM iti lua 2-3h maxim intr-un weekend (cu tot cu mers la magazin dupa racord de gaz si scule).

      00
    • @ev21, 4 ore cu caricioplanul privat sau 39-45 de ore cu un SUV coreean 4×2 ,obligatoriu cutie automată( HIDRAMATĂ să se prindă și experții pe auto). Asta teoretic. Practic nu e cazul pentru că milionarii din IT lucrează de acasă WFM, WFT , WTH, WTF sau ceva de genul…

      00
    • @MariusCC și vreo 30-40 de ani să-l jelească mă-sa c-a murit tânăr ”de la gaze, maică”. asta în cazul ”fericit”, în ăla nefericit arunca tot blocul în aer (sau mureau toți gazați) plus câteva avarii al blocurile vecine.

      00
    • Ba, daonpzdmsii de treaba. Unbcacat de racord, doua suruburi.
      Faci o soluție de apa cu săpun si dai dupa ce faci legatura. Daca nu fave bulburuci e ok

      00
    • Bai – blog de topoare si bricolaj si 90% din cititori au 2 maini stangi.
      @A (si restu) – am montat eu insami aragazul si plita pe gaz undeva acum 15 ani in apartamentul proaspat cumparat. Folosind 3 racorduri metalice speciale pentru gaz si un T. Au trecut prin apartamentul respectiv cel putin 2 inspectii de la Distrigaz de care imi aduc aminte si n-au avut nimic de comentat. A fost montat senzor de gaz acum cativa ani cand a aparut legea legata de asta – si nici ala n-a avut nimic de comentat.

      Ca idee pentru toti snouflecsii de pe aici – am crescut in comunism si butelia ti-o schimbai singur o data pe luna (daca aveai noroc si gaseai de cumparat) si nu venea nici pulea de la Distrigaz sau altceva sa te verifice. Nici n-am auzit in oraselul in care am crescut de vreo explozie de la gaze – ar fi fost eveniment si ar fi auzit toata lumea.

      Iarasi – daca voi credeti ca firmele certificate angajeaza supermeni pentru treaba asta va inselati – il angajeaza tot pe mesterul Gigel dar iti dubleaza cel putin pretul – pentru ca spaga pentru certificare e marisoara (asta o stiu de la niste certificati de astia).

      Ca modalitate de verificare v-a explicat @Animaloo. Fix aia o folosesc si gigeii de la Distrigaz.

      00
  6. N-am mai verificat piata imobiliara de vreo 5 ani, dar saptamanile trecute am zis sa intru sa vad cam cat e un apartament cu 2 camere prin Brasov, ca ma batea un gand sa iau ceva. 75k pentru 40mp in care mai trebuie sa bagi 10 mii sa-l aduci la un stadiu locuibil…
    Lasa, mai bine mai astept :D

    00
    • Probabil asa ai zis si acum 5 ani…

      00
    • Acum 5 ani am luat ceva…

      00
    • Nu ai zis unde cauți în Brașov … dacă vorbești de Republicii/Postăvarului sau de Centrul Civic/Toamnei/Scriitorilor, probabil că atât se cere … În rest, sigur găsești (mult) mai ieftin.

      00
    • Unul era pe Grivitei si unul in Astra. M-am uitat doar sa-mi fac o idee de preturi.

      00
    • NOU
      #65

      Vezi preturile in zona coresi.

      Grivitei si astra sunt cam premium, in ideea ca se vand de oameni care in general nu au nevoie de bani si tin la pret.

      00
    • Nu-s mare fan zona Coresi, mai ales ca ultima oara cand am trecut pe acolo se faceau cozi imense in giratoriile de la lidl.
      Si totusi, astea-s preturi de oras modest, de munte?
      https://www.olx.ro/oferta/apartament-deosebit-zona-coresi-IDdGNxW.html#d0262087ac
      110.000, 82mp, cu bucataria open-space. D-aia zic, ori se traieste super bine in Brasov, ori ceva nu-i in regula cu preturile.

      00
    • 45.000 cere vecinul pe 40 de mp, etaj zece , vedere la mare, piscină, teren de tenis și parcare comună. Mai plătești 25.000 taxe și ai la 70.000 ai un hogeac de închiriat în Spania, stațiune turistică.

      00
    • Sunt destule anunțuri, și asta numai pe olx. Îmi vine greu să cred că doar pe alea două le-ai găsit …
      Uite aici un exemplu la 54 K EUR (proprietar, etaj intermediar :)). Trebuie renovat, dar tot nu ajungi la 75 K.
      https://www.olx.ro/oferta/apartament-2-camere-saturn-IDd1hju.html#1906550fef

      00
    • Ca sa-l aduci pe ala in secolul XXI, bagi 10k linistit. Sa schimbi usi, parchet, faianta, gresie, instalatia sanitara si electrica nu-i chiar ieftin. Plus sa dai jos toata huma aia de pe pereti e un deliciu.

      00
    • @Paco pai si cat faci dimineata din Spania pana in Pipera? 😀

      00
    • Bucătăria open space este cel mai mare cancer. Cine a inventat așa ceva, să se răsucească in cimitir.
      Alături de mizeria numită bucătărie de tip insulă.
      Păi când fac pomana porcului cu usturoi, prăjesc cartofi sau călesc ceapă la iahnie, miroase cu hotă buna, cu ușa la balcon închisă, cu un geam deschis, juma de scară a prăjeală.
      Ce sistem inventat de Elon Musk să folosești ca să nu duhnească a untură puturoasă?
      Semipreparatele și mâncat la restaurant e pentru burgheji. Mâncarea tradițională românească e baza.

      00
    • Perfect de acord cu tine la faza cu adusul în secolul XXI (iar blocul tot de anii 60 – 70 ramâne) dar …

      1/ ai plecat de la 75 K (din ce zici și la alea se impunea renovare) și ai ajuns la 54 Kș
      2/ renovezi (e nasol și mult de munca) dar faci cum vrei tuș
      3/ dacă găsești 10 apartamente la prețul ăsta și negociezi cu toți, poate unul tot o să lase un 7-8 K și acoperi mare parte din renovare. E de muncă și aici, dar nah …

      Succes!

      00
    • @ev21, ți-am răspuns pe undeva, caută și tu te rog prin comentarii…Tastam cu o mănă și cu celălalt ochi eram atent la World Coffee Trade International Pricing …

      00
    • Ionut.. nu stiu cati copii ai, dar o bucatarie mai mare cu loc de luat masa, in care le cam faci de mancare, e un lux puturos necesar.
      Aici sunt 2 chestii: 1 ) la bloc de fapt e marketing .. iti vinde apartament cu 1 dormitor si o bucatarie generoasa.
      2) la casa ..asa au vazut prin strainatate.. da pusca… uitari-va la americani.. casele faine au 2 livinguri. Unul pt musafiri si unul pt activitati curente.
      Am gasit si punctul 3.. daca si bani de casa ai di bani de mobila la 10 ani. Daca stai la casa prajeli faci afara.
      Ei.. si.. 4. Eu am facut casa la 28 ani gandudu-ma la mine si viitoarea nevasta, chiar copii. E vila p+1+m. Desi e foarte functionala, daca azi as face un proiect nou bucataria ar avea 40 mp, iesire in bucataria 2 exterioara, acoperita. Copii iti schimba viata.

      00
    • Ionut.. nu stiu cati copii ai, dar o bucatarie mai mare, cu loc de luat masa, in care le cam faci de mancare, e un lux puturos necesar.
      Aici sunt 2 chestii: 1 ) la bloc de fapt e marketing .. iti vinde apartament cu 1 dormitor si o bucatarie generoasa.
      2) la casa ..asa au vazut prin strainatate.. da pusca… uitati- va la americani.. casele faine au 2 livinguri. Unul pt musafiri si unul pt activitati curente.
      Am gasit si punctul 3.. daca ai si bani de casa, ai si bani de mobila la 10 ani. Daca stai la casa prajeli faci afara.
      Ei.. si.. 4. Eu am facut casa la 28 ani gandindu-ma la mine si la viitoarea nevasta, chiar si la copii. E vila p+1+m. Desi e foarte functionala, daca azi as face un proiect nou, bucataria ar avea 40 mp, iesire in bucataria 2 exterioara, acoperita. Copiii iti schimba viata.

      00
    • @Ionut M, ăla care a inventat concept poa’ să doarmă liniștit, în schimb ăla care l-a adus în România, mai ales în apartamente de bloc, titirez să se facă.

      00
    • @bloghita: „Si totusi, astea-s preturi de oras modest, de munte?” cum puii mei poți să spui așa ceva? Auzi la el, Brașov oraș modest 😂😂😂
      Și ca să fac și o glumă, păi bă băiatule, în Brașov sălășluiește ăl mai toporist blogher al României moderne. Numai de asta sa ții cont și deja mai pui 10k usd la preț 😅

      00
  7. Intreb numai – va simtiti confortabil sa aveti contact cu o persoana straina , care nu stii cu cate alte persoane a avut contact ?
    Merita lucrarea aia deranjul de a sta in spital sau sa-ti imbolnavesti persoanele apropiate ?

    00
    • Cand nu mai poti folosi bucataria ca nu mai ai gaz sau s-a infundat chiuveta, eu zic ca nu prea ai de ales.

      00
    • am fost cu casa in renovare majora 2 luni jumate din 9 martie pana acum, 5 camere 2 bai plus izolat pe din afara 150mp, in cea mai aglomerata zi au fost si 12 oameni la lucru zugravi, electricieni, instalator. nu s-a imbolnavit nimeni lucrarea s-a terminat… succesuri

      00
    • Ti se sparge o teava. Ce faci?

      Ti se sparge un geam. Ce faci?

      Se rupe usa de la sifonier. Ce faci?

      S-a topic panoul electric de la o siguranta proasta si nu ai electricitate. Ce faci?

      Nu trebuie sa bei apa dupa toti, dar totusi, nu ne putem inchide toti in palatele noastre de clestar, lucrand de la laptop si visand sa schimbam lumea.

      00
    • bine ca doar intrebi, sper ca nu te-au spetiat astia mai mult decat e cazul.
      Incerc sa nu am nici o problema, in ciuda terorii instalate un pic chiar si la noi astia nedeveniti paranoici sau ipohondri. Ca nu ma pup cu ei
      si incerc sa nu stau in calea posibilelor stranuturi sau tuse.

      00
  8. E prea devreme pentru scaderi. Peste câteva luni o sa fie alta discutie.

    Pe de alta parte, piata imobiliara româneasca este o piata atipica. Dupa 10 ani, tot nu s-a terminat apetitul pentru case/apartamente noi. Românii au acumulat bani si se muta in ceva mai „frumos” (frumosul fiind relativ), nou si intr-o „zona mai buna”, dupa ce-si vând apartamentele mostenite sau cumparate prin oras. Sau, unii, pastreaza si apartamentul vechi (il dau in chirie) si se muta in casa noua.

    In acelasi timp, nu uitati ca sunt 1.300.000 de români care s-au intors cu ocazia coronavirusului. O mare parte din ei vor ramâne, pentru ca jobul lor – prost sau bine platit – nu mai exista si piata va fi complicata peste tot. Din cei care vor ramâne, o parte va trebui sa se mute, chit ca e chirie sau cumparare. Deci o perioada, pâna se absorb nevoile astea, e posibil ca preturile sa ramâna un pic sus. Rabdare.

    • E asa, dar nu prea. Din scenariul tau razbate un „ciuciu bani”. Cam cum ajuta asta la mentinerea preturilor?

      00
    • Cei 1.300.000 despre care vorbeam nu sunt toti „sarantoci” cum vrei tu sa crezi/insinuezi.

      Chiar si oamenii cu joburi sezoniere au pus bani deoparte. Pentru ca – spre deosebire de credinta populara – MAREA MAJORITATE a românilor care lucreaza (sau au lucrat) in Europa sunt oameni ok, normali, nu hoti. Multi dintre ei, chiar si cu joburi mizerabile, au pus bani deoparte. Nu suficienti ca sa-si cumpere ceva in tarile in care lucreaza (au lucrat), dar poate suficient pentru România. Si, repet, din 1.300.000, si daca iei 10% care au ceva bani pusi deoparte, tot iese un numar semnificativ de potentiali clienti.

      Si chiar daca nu au bani de cumparat, au bani de inchiriat, ceea ce inseamna ca unii proprietari, vazând ca nu pot vinde la pretul lor (mare), inchiriaza, cel putin o vreme. Asa ca acel apartament/casa dispare de pe piata, deci oferta e mai mica ==> preturile ramân sus/pe loc.

    • 1.3 milioane de romani intorsi?! O sursa pentru numarul asta?

      Eu cred ca stirea era alta:
      -1.3 milioane de romani intorsi din drumul spre Romania.
      -1.3 milioane de romani intorsi de la granita cu Bulgaria si Grecia.

      Vremea e frumoasa, pana in toamna se mai duc economiile, sapa somajul tehnic.

      00
    • Pixel, sunt cifre oficiale anuntate de statul român.

      Desigur ca se mai duc din economii, cred ca am zis din prima fraza ca mai vorbim peste câteva luni despre preturile la imobiliare.

    • La aceeasi data ~ 24/27 martie avem numar diferit
      https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-23756789-peste-200-000-romani-intors-tara-izbucnirea-pandemiei-coronavirus-cei-mai-multi-din-tari-grav-afectate-orban.htm
      https://www.economica.net/sociopol-800-000de-romani-s-au-intors-in-ara-in-doua-saptamani-doar-400-000-recunosc-ca-au-facut-o-de-frica-coronavirus_181635.html
      In carantina au fost mai mult de 100.000 la un moment dat?
      O estimare cati mai suntem pe aici variaza intre 14-19 milioane.
      Nu zic ca nu sunt 1.3milioane. Plus, minus 1 milion.

      Mergea un recensamant pe pandemia asta.

      00
    • Stiu, sa-mi bag pula daca nu stiu de ce veniti sa comentati. Stiu ca vreti sa fiti smecherasi, sa gasiti un cacatel sa aruncati cu el, sa-mi ziceti ceva, sa va dati rotunzi, ceva, acolo. M-ai vazut pe strada, stai sa-l zic lu’ Fluture ca e prost, mincinos, ceva, gasesc eu.

      Primul ministru al României a declarat acum vreo 20 de zile:

      „Din 23 februarie, de când, practic, am monitorizat toate intrările în România, s-au întors 1.279.000 de cetăţeni români, iar cei mai mulţi dintre ei au venit din ţări europene, Italia, Spania, Germania, Franţa, Marea Britanie, unde a existat cea mai mare răspândire a virusului. De ce v-am spus lucrul acesta? România a fost expusă unui pericol major datorită numărului extrem de mare de români care au intrat în ţară. (…) Noi am carantinat şi am decis izolarea la domiciliu a sute de mii de români, iar aceste decizii, de fapt, au întârziat în primă fază şi, ulterior, au redus intrarea în faza de răspândire în comunitate. Foarte puţine ţări au avut curajul să facă aşa ceva”, a declarat Ludovic Orban.

      Plus minus un milion, ca esti tu destept.

    • atipica? Depinde cu ce compari. Tarile dezvoltate sunt atipice, restul lumii era in crestere, demografica si/sau economica.

      00
    • atipica in sensul ca in 2008 in loc sa pice cu adevarat in cap, piata a continuat, constructiile la fel, cumparaturile la fel. In vest – Franta cel putin – a fost mai complicat, cu exceptia luxului sau marilor orase. De exemplu, la noi s-a construit in draci in ultimii 10 ani, in Spania erau in 2009 sute de mii de apartamente goale.
      Si mai e atipica pentru ca in România sunt peste 90% proprietari (de apartament, cocioabe etc, nu conteaza), lucru care nu e valabil in Europa. Cu atât mai mult, apetenta la constructie si cumparare e atipica, pentru ca, repet, 90% sunt deja proprietari pe ceva. In raport cu Franta, piata româneasca este atipica. E mai ok asa?

    • Vroiam sa stiu de unde cifra asta.
      Ca a declarat Ludovic Orban. PLM, nu ma uit la ce declara Orban sau zecile de ore de declaratii ale lui Vela sau sutele de mii de hectare irigate ale lui Daea.
      Pierderea mea.
      Tie ti se pare real numarul asta?! Venit de la niste autoritati care nici mortii nu stiu sa-i numere.(Tot declaratii)
      Pare mai mult numar de vizualizari pe youtube decat cotele apelor Dunarii.
      Ca vrea Orban sa ne demonstreze cum a luptat el pentru tara si cum ne-a salvat…e alta poveste

      00
    • In conditiile astea, nu ai de unde sa iei cifre „oficiale”. Presupun ca si PIB-ul ti-l evaluezi singur, ca sigur un guvern va incerca sa-l infloreasca.

      „Institutul de Statistica Pixel Florea declara ca numarul românilor care au revenit in România este de 305.897 de adulti vaccinati si 38.940 nevaccinati. Plus 3 transgenderi.”

      „Institutul de Statistica Fluture declara ca nu a avut suficiente degete sa-i numere pe românii care au trecut granita”

    • @fluture doar 3% au peste 6000 lei salariu parca zicea Radu

      00
    • cici, 3% aia ai lui Radu erau din totalul angajatilor cu carte de munca din România. Patronii, vreo 300.000 de bucati nu sunt inclusi, desi câstiga mai mult si sunt si ei vreo 5-6% din numarul de activi.

      Eu vorbeam aici de românii care s-au intors. Si care, surpriza, in marea lor majoritate nu sunt nici cersetori si nici hoti. Si dintre aia, vorbeam de un procentaj rezonabil de mic cu economii si posibilitate de cumparare/inchiriere. Adica o anume presiune pe piata imobiliara. O presiune temporara, care face ca preturile sa nu scada imediat dupa carantina, ci intr-un interval mai mare. Pâna ce piata va absorbi cererea asta suplimentara si neasteptata.

    • Pixel: Orban nu o să se mai fălească mult timp cu cifrele celor carantinați. Ba, în preajma alegerilor, cred că o să vrea să facă cât mai mult uitat episodul ăsta, cu sute de mii de oameni băgați la pușcări… la carantină instituționalizată, într-adevăr gest unic printre țările civilizate. Oameni pedepsiți doar pentru că s-au întors în țara lor.
      O să scriu de fiecare dată cât îmi va fi permis de gazdele blogurilor cum de la graniță mi-au fost luate actele (buletin, talon de mașină) și am traversat țara în diagonală escortat de antemergători cu girofar și dubă de jandarmi în coada convoiului, cum am fost de fiecare dată fotografiat și interogat, cum am așteptat câteva zeci de persoane 24 ore până a fi băgați în camere (mai trebuia să ni se ia doar șireturile, ca să fie tacâmul complet).
      Orban și partidul lui or să vrea uitate detaliile astea, însă cei câțiva ca mine (sau câteva sute de mii, depinde de institutul de sondare a curului) care au trăit pe pielea lor momentele nu vor uita. Măcar la cabinele de vot sper să nu aibă memoria peștilor de acvariu.
      Vrăjeala cu situația unică a României și uite ce rezultate grozave am avut noi, în frunte cu conducătorii iubiți nu prea ține, decât la trepanați. Polonia a împânzit Europa cu muncitori și, la o populație dublă față de țara noastră au avut mai puține victime.

      00
    • @fluture. da ai dreptate. n-am numarat bine. deci in buc ar fi 266k (patronii din buc de care zici tu) si 300k (angajatii cu salarii peste 1000euro/luna, de care zice Radu). daca intradevar numeri cele 2660 de case de pe imoradar si cele 56k apartamente -> sunt foarte putine. asta in ideea ca singura afacere rentabila in ro este renta (ha ce joc de cuvinte). in ce sa bagi banii? deci da, daca pui si faptul ca euro se duce naibi, dolarul se duce naibii (ca toti tiparesc acum, plus planul ala cu helicopter money), s-ar putea ca un apartament sa fie noul gold. si cum zicea si vali, nu banii sunt problema, ci calitatea, ce primesti de banii aia :)

      00
    • doar filozofam ca vestul e atipic pt planeta asta :)
      Ca sa continui, oare cand locuiam cu ai mei eram si eu in statistici proprietar al apartamentului? Nici nu ma refer la cand eram minor. Sau maica-mea, care nu e proprietara in acte, doar taica-mio.

      00
  9. Chiriile la garsoniere/apartamente in Brasov au scazut cu 100 euro. Tot ce era 350,in Martie/Aprilie era 250. Zic ca nu e posibil si sun la 2 anunturi.Raspuns ” E 250 acum pe timp de pandemie 2 luni,dupa care 350″

    00
  10. Eu sunt putin confuza in legatura cu evolutia pietei imobiliare, nu prea vad nicio scadere la apartamentele din Bucuresti chiar si la cele din blocuri vechi, ba din contra. De exemplu, putin inainte de pandemie eram hotarata sa achizitionez un apartament care era pus la vanzare cu pretul 71.900 euro, insa agentul imobiliar mi-a spus ca a gasit un alt cumparator care a facut aceeasi oferta ca mine dar ca are deja banii in cont deci nu trebuie sa apeleze la banca (cum as fi facut eu pentru credit). Acum vad ca este pus din nou anuntul de vanzare pentru acelasi apartament dar, surpriza la un pret mai mare 74 400 euro. So, i see no logic here.

    00
    • Cum nu ? Agentu’ lu peste a zis ca sunt mai multe oferte -> merge fotat la pret.

      00
    • Regula numarul 1 la imobiliare in Bucuresti: fereste-te de agentii imobiliari.
      Regula numarul 2: Daca nu poti aplica regula numarul 1, trage-i in piept.

      Dupa functionarii publici, cealalta categorie de oameni pentru care nu am nicio mila sunt agentii imobiliari.

      00
    • 2016 – Îmi pică ochii pe un anunț pe imobiliare. Apartament construit într-un imobil foarte mișto, cu garaj, 3 camere, sufrageria imensă, baie mare, vizionăm ziua următoare după ce a apărut anunțul, spunem că ne gândim. Era oarecum peste posibilitățile noastre sau pentru ce ne pregăteam.
      Seara facem o primă ofertă, 5% sub prețul cerut, știam că era un efort financiar mare pentru noi, dar am calculat, am zis că prețurile vor crește, din păcate aveam să aflăm însă că cel care vizionase înainte de noi făcuse oferta cash. Sun peste 2 săptămâni să aflu dacă s-a făcut tranzacția, că aveam o speranță, femeia care reprezenta proprietarul mutat prin vreo țară străină îmi spune că prețul de vânzare a fost aprox. 20% peste prețul listat inițial, că mai intrase cineva pe fir. Acum ce e similar e cam cu 30-40% peste prețul de listă din 2016.

      2017. Facem oferta la alt apartament, se acceptă, apoi ne sună agentul că s-a răzgândit femeia și mai vrea niște mii de eur în plus. Acceptăm și noi, când să facem precontractul femeia amână pentru că zice ea că mai așteaptă până în toamnă.

      Până la urmă ne-am băgat picioarele și ne-am mutat într-un alt apartament pentru că eram presați cu expirarea contractului de chirie și nu voiam să ne mutăm într-o altă chirie. Dupa 10 ani de chirii, te saturi.

      Diferenta de preturi deseori apare cand sunt mai multi agenti. Am intalnit acelasi anunt la preturi cu diferente de +/-10%, deseori mijlocul de pret e anuntul real, pretul mai mic nu are nimic de a face cu vanzatorul.
      De exemplu, am ras cand agentia a pus la vanzare din nou apartamentul pe care il cumparasem „din greseala”.

      00
    • @Sorina, e apartamentul ala jerpelit din tineretului? :))

      00
    • @ Claudiu
      Story 1:
      In 2011 imi cautam ap cu 4cam. Crescuse familia, deh…

      Gasesc unul misto de tot pe la Iancului 3 minute de metrou, jalnic dar oricum vroiam sa-l renovam complet. 120+mp. Sufrageria de 30mp, balcon lat de 1.5mp si lung de 10. 3 lifturi. Etaj superior, pe spate. Tot ce trebuie.

      Pretul:80kE. Agentul ma ia ca ii place de mine si ca proprietarul il lasa la 75kE minim. Cu comisionul lui cu notar 80k. Eu l-am vazut marti si mi-a zis ca trb sa ii dea proprietarului raspunsul vineri (murise o baba si urmasii erau plecati in Israel). Ca sa ii dau un raspuns pana vineri si e al meu.
      Pe praful ala si cu tot bulshitul agentului, mie-mi sunau clopotele de alarma-n cap ca la nebuni. Mai ales ca era al doilea apartament pe care-l vedeam.

      Am mai fost odata joi ca sa-l vad si pe lumina, acelasi bullshit, ca ma place, ca e oferta, bla-bla.

      Noaptea aia n-am putut sa dorm. Bai, era misto! Mare, fain impartit. Aproape de metrou, toate celea.
      Vineri l-am sunat pe la pranz sa batem palma. Mi-a zis ca s-a dat ca a facut licitatie dimineata si l-a luat unu cu 95kE.
      Si-acum imi pare rau, mai ales cand trec cu masina pe la piata Iancului in fata blocului :)

      Story 2:

      In 2018 (iarna) aveam niste bani de ingropat intr-un apartament si-am zis sa caut. Gasesc la Lujerului in intersectie cu vederea pe spate un ap de 2 cam de 55-60mp. Fusese renovat cu 3-4 ani inainte, dar cu materiale mai low-end. Nu era cine stie ce, dar era fix ce imi trebuia.
      Pret initial 45kE. Era vandut de o grecoaica care era insurata cu un roman. Ala murise si vroia sa se-ntoarca cu copiii in Grecia.

      L-am mai vazut odata pe zi. La fel, mistocut.
      Sun agentul si-i zic ca-i dau 40kE. Ala ca nu, ca are deja oferta de 42.5k. Mai stau, ma mai gandesc. Zic ca ii dau 43kE. Mai facem putin ping-pong si ajungem la 45kE. Si bat palma cu agentul si cu proprietara la 45kE. Era cu sf Andrei, cu 1dec, we lung si a ramas sa ne vedem luni-marti si sa facem ante-contract la notar.

      Luni, n-am dat de agent ca fusese plecat in WE. Marti, cand am dat de el mi-a dat bomba. Cucoana a mai facut vizionari si l-a dat. A gasit pe unul care avea bani cash si l-a preferat ca sa se carabaneasca mai repede in Grecia.

      00
    • @mix, da – l-ai vizionat si tu? :)) Jerpelit dar cu pretentii :D.
      Dar chiar cred ca e loterie cu pretul apartamentelor, greu sa intelegi care e pretul ‘corect’.

      00
    • Da, l-am vazut ieri.
      Faza e ca nu sunt chitit sa cumpar acum, poate doar daca pica ceva super bun. Vreau sa testez piata, sa ma obisnuiesc.
      Mi s-a parut un pret ok fata de altele de prin zona (nu stiam ca a fost mai ieftin, mersi de info), dar acel risc seismic de grad 3 (e bloc din ala de prefabricate) ii pune capac.

      00
    • @mix – Nu stiu de risc seismic. E bloc din 1980 la et 3. Vorbim despre acelasi?:D

      00
    • Dap, fix ala. Pe Baladei.
      Blocul este inscris in categoria de risc seismic de gradul 3 (mi-a spus si agentul asta). Adica nu e cel mai naspa, dar nici bine nu e.
      Pe langa asta, alt dezavantaj la prefabricate ar fi ca se cam aud lejer chestii de la vecini si asta pot confirma din experienta chiriei actuale. Acum nu sunt sigur de cat de mare e diferenta fata de blocurile monolit, dar sa iei in calcul si astfel de aspecte.

      00
  11. daca stai 2 ani cu un apartament la vanzare si in timpul asta ai scazut bani de o bere si o punga de seminte, nu vrei sa vinzi. doar te lauzi.

    00
  12. NOU
    #114

    Iasi, cativa dezvoltatori dau vouchere sau chestii promo, doar 1 am vazut cu pret redus de la 1250 e / mp la 985, daca vii cu cash. Proprietarii tin inca de pret, unii au mai taiat un 2000 e. Altu da cadou 5% TVA.

    Altceva, Royal Town Copou: „astea 2 turnuri le dam in folosinta in martie 2020”. Nici acu nu e dat. Evergreen la fel ca martie – aprilie primu bloc gata, nici acu nu e gata sa te poti muta.

    00
    • In Iasi, care dezvoltator s-a tinut de cuvant ca si termen de livrare? Daca erau mai mult de 6luni pana la termenul promis?
      Unde se cere acum 985euro/mp exista ceva proiect aprobat de autoritati? Sau sunt doar visurile dezvoltatorului la intersectia „seselei de centura” ?

      00
    • NOU
      #116

      Ala cu pret redus la 985 e / mp e Poitiers Towers, pe Blv. Poitiers. Dar diin ce stiu nu e nimic terminat, poate au inceput ceva…

      00
    • Baietii aia cu Poitiers Towers nici nu au inceput. Cer 985e/mp la plata integrala, in avans. Deci tii blocati la ei niste bani timp de 2-3 ani cat vor dura constructiile. Fara a avea garantii ca vor si termina.

      00
    • Ce misto sa ai profitul in cont inainte sa te apuci de santier! Ceva pare putred in afacerile astea.

      00
    • dupa ce vinde toate apartamentele, poate sa mai ia si credit bancar si s-o intinda!
      sau poate sa ramana, daca este proxy!

      00
  13. Visul profitului din inchiriere si mai nou inchirierea de tip hotelier, gen airbnb, a fost impins din avion fara parasuta de lipsa studentilor, scaderea veniturilor, someri, lipsa turistilor pe minim 1 an de acum incolo.

    Coreea de Sud e in valul 2 si va veni si randul României.

    Deocamdată e o perioadă frumoasa, primavara spre vară.

    Imobiliariele vor cadea mai rau decat in 2008-2014.

    00
  14. Tot ce pot spune e că in perioada asta mi-au apărut foarte multe postări sponsorizate la case/apartamente noi. As putea spune că începe să fie mai mare foamea, mai ales ca până acum nu prea își băteau capul cu promovarea (aveau clienți când proiectul e doar pe hârtie).

    00
  15. Salut, despre terenuri aveti ceva informatii? ma intereseaza sa cumpar intr-o localitate de langa Brasov, dar au niste scoruri… incepand de la 16 euro/mp la porumb, curent la 200 m, gaz nu se stie, cel mai fericit caz drum de piatra. In civilizatie (intre case) pretul ajunge si la 50 euro/mp.

    00
    • E decent. Inmulteste cu 2 sau 3 acel 50 si dai de preturi de Cluj si Timisoara. In Bucuresti sunt preturi si mai mari. Depinde si ce lucrezi, nu trebuie sa mai fugiti de putina distanta daca vei lucra mult de acasa.

      00
    • @Ciocanul, el/ea poate lucrează de acasă, dar nevasta/bărbatul nu. nici copiii nu fac grădinița/școala de acasă (decât în cazuri excepționale, cum ar fi anul ăsta), nici spitalul nu-i acasă și altele.
      plus că distanța înseamnă ”distanța” față de utilități: ultimul petic de asfalt, de ultimul stâlp pt electricitate, de ultima țeavă de apă, de ultima țeavă de gaz (dacă ai noroc). și dacă-s la mai mult de 100 m (și probabil sunt aiurită) te mai costă să te îndoaie (plus nervii și timpul) să aduci casa în secolul xx, nu xxi.

      00
  16. Toata lumea sta cu ochii pe planul de relansare economica. Se vorbeste de 1600 de miliarde ce vor fi aruncati cu lopata de catre UE incepand din iunie-iulie. Se da drumul la matrita si eu cred ca va fi inflatie. Revenind la imobiliare totul depinde de prima casa. Conditiile fara prima casa de creditare sunt dure acum: 30% nu e in stare sa stranga romanul in veci, multi nici nu se chinuie.

    00
  17. Problema e ca si dupa „retusarea” asta, infrastructura rutiera tot va ramane asa.

    00
  18. Eu nu vad nici o schimbare, ba chiar am vazut preturi mai mari la ce ma interesa oarecum. Nu exista o traiectorie sau un criteriu in stabilirea preturilor. Fiecare pune cum i se scoala. Gen mobilat lux, dar i-as da eu niste bani in plus sa isi care jegurile alea. Asta cred ca e maxima, aceasta inventie autohtona, mobilat pentru ca le e lene sa isi arunce ciurucurile. In rest, dumnezeu cu mila. Pentru situatia si perspectiva Romaniei, preturile nu au absolut nici o justificare, eu inca ma chinui sa inteleg cum traieste populatia platita cu salarii de 1800 lei, ca apoi sa vad cosmelii de 48 mp in Constanta cu 80-100 000 de euro, agenti aroganti ce vorbesc de zeci de mii de euro, dar ei nici nu stiu cum arata cateva mii de euro si tot asa. Nu mai stii unde sa iti faci o casuta, pentru ca poate iti apare in curte un bloc de 10 etaje, sau alt bloc la 3 metri de fereastra ta. Autoritatile isi bat joc, si nu mai exista nici o lege, un organ de control, nimic!!

    00
    • Chiar are idee cineva care e procentul de tranzactii imobiliare din 2019 in care s-a platit doar cash (fara credit de la banca) ? Am gasit un articol din 2018 in care procentul dat era de 85%, dar mi se pare cam mult. Fie procentul aruncat e cam mare, fie sunt eu intr-o bula de saraci.

      00
    • Ce exprimare!!! Jeguri….dar tu cand o sa ți vinzi apartamentul cu mobila care odată era lux sau încă o consideri lux, tot așa o să etichetezi? Jeg?….Aruncați cu cuvintele …ceva de groaza! Acum o generație erați la coada vacii și acum….mama-mama!

      00
    • Aoleu, Hadriane, ce te-ai atins asa?! Te simti cu musca pe caciula? N-are omu’ voie sa-si zica parerea, intr-un mod cat de cat decent? Hop si tu, avocatu’ lu’ peste prajit. Macar de-ai avea dreptate, dar n-ai.

      00
    • La coada vacii poate erai tu

      Apartamentele se vând goale, nu cu boarfele în ele. Poate doar dacă le vinzi la aurolaci care nu au bani nici de mobila lor

      00
    • @Adrian, dacă vând apartamentul la 1-2-3-maaaaaaaaxim 5 după ce am luat mobila (și am luat-o ca pt mine, nu lux că, vorba lu’ @N, sunt într-o bulă de săraci, dar ca pt mine) și m-am purtat frumos cu ea n-o consider lux (că am văzut lux măcar în poze și la muzeu), dar măcar decentă.
      dar dacă au trecut mai mult de 5 ani peste ea și/sau niște copii, o las în prețul casei dacă oamenii o vor (întrebare și răspuns clară/clar) sau o arunc/o donez, o orice dacă n-o vor.

      eu am vrut mobila de bucătărie a fostului proprietar, am înlocuit-o după 6 ani și chiar și atunci am găsit unii care au vrut-o gratis (doar munca lor proprie pt demontaj și transport), deși n-a fost lux, dar n-am vrut nici tăiată mobila din restul casei.

      00
  19. Eu mi-as vinde apartamentul cu 10% in plus fata de cu cat l-am cumparat in 2015. In euro. In lei ar fi 20% in plus (apropo si de costurile alea de la pct.6). Si asta cu mobila cu tot (care variaza intre dedeman si mobexpert :)) si electrocasnice, in afara de televizoare.

    00
    • 10% in plus ajustat la inflatie sau nu?

      00
    • daca e sa tin cont de inflatie, compar cu aia 20%, nu cu aia 10%.
      Si, bineinteles, negocierea o incep de mai sus :)

      00
    • cred ca neajustat cu inflatia as fi cam pe 0 la 20% in plus. E interesant de vazut cat o fi crescut in perioada asta preturile in lei la apartamente, ajustate cu inflatia.

      00
    • Sper ca afirmatia este valabila daca l-ai luat cu banii jos. Daca ai facut credit, pierzi bani la afacerea asta.

      00
    • Asa e, ai pierde dobanzile platite, ceea ce nu e cazul la apartamentul de care zic.
      In cazul meu, as porni de la pretul platit + taxele alea la notar.
      Dar depinde si ce suma se aduna la cheltuielile cu dobanzile si in ce moment al evolutiei pretului. Am auzit de unii care voiau sa isi recupereze si dobanzile, le bagau in pret, mai puneau peste si un profit semnificativ si se mirau ca nu au cumparatori.

      00
  20. Cand mi-am luat apartament (acum 1 an) citisem pe aici dar si in alte parti cum e treaba cu mesterii romani. Am zis pas, am luat apartament vechi dar utilat complet si calitativ. Am dat cu var, vopsea pe la usi, curatenie generala si luna urmatoare eram mutat. Am economisit astfel si cateva sute/mii de euro pe care i-as fi dat la chirie daca ma chinuiam cu apartamentul. Ce nu vad totusi mentionat pe aici sunt locurile de parcare. Am vazut oferte de apartamente bunicele, dar parcare ioc. Strazi inghesuite, priveliste lipsa. Deci, se merita sa dai un ban in plus daca zona e putin mai aerisita si exista locuri de parcare suficiente?

    00
    • daca zona e putin mai aerisita si exista locuri de parcare suficiente?

      astea sunt temporare, unde există suficient loc se va găsi suficient de repede cineva să mai ridice un bloculeț

      00
  21. pentru cei cu lucrari mici de intretinere/renovare/instalare….repetati dupa mine….DIY…DIY…ca vrei o priza, un perete de zugravit, o plita pe gaz..orice…DIY…nu vine nimeni pe bani putini pentru o munca de 1-2 ore… plm…pentru omul ala inseamna 2 ore de munca suplimentara…dupa alte 10 de munca nu tocmai usoara si dupa ce mai strabate si jumate de oras ca sa faca un rahat…asa ca lasati „blogurile” :) nici curentul nu musca…nici gazul…nici apa…nici zugraveala…

    00
    • Chiar esti inapouat, sincer. S-au dus vremurile in care oamenii stiau sa fsca toti de toate. Daca mester prost iti face o instalatie proasta, inagineaza-ti ce instalatie iti faci tu singur care nu stii nimic.
      Lasa arogantele astea de macho man ca nu e musai sa diy nimic cl, ba chiar e contra-productiv sa te interesezi ore intregi despre cum se face un lucru pe care un specialist il face in cateva minute.
      Nu, nu toti oamenii sunt indemanatici si stiu sa faca de toate.
      Uite eu, de exemplu am realizat ca oricat ma chinui, nu am nici o traba cu gatitul si oricat incerc nu imi iese altce a decat un preparat care ma ajuta sa nu mor de foame, nicidecum gustos. Imi asum de mult timp ca sunt praf si imi aloc bani pt mancat in oras.
      Salut.

      00
    • Ba, te rog!

      Curentul si gazul MUSCA, si MUSCA RAU!
      Poti sa ramai fara casa sau sa mori de la asta.

      Sunt destui neindemanatici pe lumea asta. Si astia nu ar trebui lasati sa puna mana pe asa ceva. Pentru binele lor si pentru binele comunitatii.

      00
    • oi fi eu inapoiat…nu zic nu…pana la urma sunt pe un blog de „topoare”…nu la pension…dar este impotriva logicii sa zici ca stai dupa mester nu stiu cate zile sau sa te plangi ca-ti cere nu stiu cati bani…si sa nu te uiti cum face unu aceeasi munca si sa incerci s-o repeti.

      plm…robert3 si gogule…daca voi deja va duceti samancati in oras…sau sunteti dispusi sa platit si sa asteptati cat este nevoie ca sa va faceti una alta in casa…inseamna ca nu sunteti din cei care va plangeti..nici de cost…nici de timp…deci nu va incadrati in cei carora le era adresat primul comentariu..deci ati sarit ca „proasta la pula”….dupa cum era o expresie din facultate…

      00
    • Boss, (cum se zicea in „facultate”).

      Eu la curent ma bag, ca stiu. Si la apa ma bag, daca am robineti pe teava care stiu ca tin si daca teava nu are 165 de ani.

      La gaze, mi-e un pic jena, dar am legat aragazul ca nu venea mesterul autorizat doar pentru asta. Am purtat pantalonii maro vreo 2 zile ca nici nu am miros bun si m-am bazat doar pe sapun cu spuma.

      Cum sa zic, nu sunt al mai prost, dar nici Bear Gryllz sa-ti renovez apartamentul doar cu un multi-tool. Stiu ce-mi poate pielea si cat sa ma intind. Sa zici ca oricine poate umbla la electrice sau la gaz NU E OK!

      PS: Dac-ai sti tu de cate ori „m-a muscat” pe mine curentul? Ca am fost neatent si lenes, nu ca n-am stiut.

      00
    • Atilla, la fel si cu sexul? DIY?

      00
  22. Monitorizez și eu apartamentele din Târgu Mureș, în afara de câteva apartamente vechi sau de la ultimul etaj, restul se țin bine, 70k. Poate am noroc și vor scădea la nivelul lui 2014, vedem… sperăm.

    00
    • Vanzatorii inca spera ca e doar din cauza lockdown-ului, ca o sa dispara toate restrictiile vara asta si cererea va reveni la cum era inainte de martie. Asa ca tin de pret. Poate au dreptate, desi si doar efectul restrictionarii accesului la prima casa o sa fie de ajuns pt un pic de scadere a cererii, cu tot cu revenirea la restul conditiilor de acum 3 luni.

      00
  23. NOU
    #149

    se construieste un nou bloc la 2 strazi de mine, aveau termen de predare ian 2020, de-abia in oct 2019 s-au apucat de el. partea buna e ca in ultimele 3 luni doar pe-acolo ne-am plimbat, am vazut ce materiale folosesc, sotul a vorbit nitel cu muncitorii, am vazut ritmul de munca.

    partea si mai buna e ca sotul e inginer de profesie si deja a descoperit doua hibe la constructie, nimic grav, doar le pastram pentru negocierea pretului :)

    partea proasta e ca in zona preeturile apart noi incep de la 130-150keur pentru 3 camere si nu am vazut nici un petec de debara sau spatiu de depozitare construit.

    00
    • Cum nu ai văzut spațiu de depozitare? Nu are pereți? :))

      00
    • Cand mergi la baie si te stergi la fund, sotu ce zice? Va uitati la hartie sau nu?

      00
    • Nu va faceti sperante. Am fost cu un prieten la o vizionare si tot asa, el arhitect, a vrut sa scada pretul pe motiv ca stia ca au probleme cu canalizarea. Reactia tipei de la complex „ok, nu stiu despre ce vorbiti, asta e pretul, take it or leave it.”. Nu stiu daca va casca careva gura „vai, ne stiti secretele, uitati de aici -50% reducere”.

      00
  24. Unde-s reducerile alea de 20% la apartamente? Links?
    Caut un apt cu 2-3 camere in Brasov decente, ready to move in, +/- mobila.
    Nu cotete care necesita inca 20k sa le aduc la linia de plutire.

    00
  25. Am cautari salvate cu ceva filtre. Pana acum aveam un anunt pe saptamana, acum am 5 pe zi … Timisoara, a coborat pretul la anunturi la 1000E/mp
    Pe de alta parte, home-office nu mai e ceva extraordinar. Va contribui un pic la reducrea cererii …

    00
  26. Meh, privita de sus, piata imobiliara din RO e printre cele mai OK din Europa (si aici nu ma refer la unele exemple mai dubioase pe care cu siguranta le gasesti)… exista niste modele la Comisia Europeana/Banca Centrala Europeana in care s-au uitat la cum arata preturile medii versus salariile medii, in principiu… nici vorba sa fie o bula ca acum 12-13 ani (ca idee, pe modelele lor, da, ce era prin 2007-2008 parea printre cele mai mari bule din UE).

    https://sdw.ecb.europa.eu/reports.do?node=1000003807

    Posibil sa scada putin preturile daca va fi nasol in economie si vor scadea salariile, se vor pierde locuri de munca si asa mai departe, insa nu va mai fi ce a fost in 2009-2010. Dar altfel, nu vad de ce ar scadea prea mult… stiu, nu o sa va convina comentariul, ca e simplu sa strigi ca aia sunt rai cu manie proletara, dar ghici ce, realitatea si cifrele seci nu prea au de-a face cu opinia obtuza si subiectiva a indivizilor…

    00
    • Ai dreptate la ce zici, dar e un pic forțat, și o să-ncerc să explic de ce.

      În ultimii 4 ani de când cu PSD au crescut enorm salariile în sectorul bugetar, practic la stat în medie salariul fiind dublu.

      Când îmi căutam apartament, jumătate din blocuri erau vândute la bugetari pe credit, ei fiind preferații băncilor, primind credit extrem de ușor, din prima zi de lucru practic, mă și întrebau direct unde lucrez, ca să știe în cât timp mi s-ar aproba creditul, mi-a zis pe față că dacă lucram la stat rezolvam rapid. N-am avut nevoie, ca norocul, dar ca idee, zice multe despre cum e tratat omul care lucrează săracul la privat să plătească bugetarii ăia.

      Există un dezechilibru zic eu, care se va vedea în August, pentru că din 1 Iunie se oprește șomajul tehnic. Situația pe iunie va fi gri, dar va fi raportată la stat pe 25 Iulie, și în August vor începe să apară niște cifre reale, apoi situația va fi mai clară.

      00
    • Daca te uiti pe declaratiile de avere ale functionarilor plimbatori de hartii, toti au cate 3-4 credite si apartamente. E frumos la stat!

      00
    • Maybe, clar distorsioneaza piata bugetarii. Intamplator, sunt economist si chiar ma ocup cu invartitul cifrelor… si da, daca te uiti la salariu mediu la privat versus salariu mediu la stat, ecartul s-a marit enorm in ultimii ani in favoarea bugetarilor, dar si acolo cred ca majorarile salariale au fost mai degraba pentru cei de la varf, iar media pentru plebei o fi mai jos.

      Altfel, doar ca sa iti mai dau o cifra… in 2007-2008, pretul mediu al unui apartament din Bucuresti de 60 metri patrati era echivalentul a 25 de salarii anuale ale salariatului mediu. Acum, raportul a ajuns pe la 7-8 ani… hai, 10 ani daca o fi povestea cu salariile la privat mai mici decat la bugetari (desi intr-un oras ca Bucurestiul, cu servicii strong, cred sa fie cazul). Cu 7-8 ani, suntem comparabili cu orase gen Munchen sau Vancouver ca putere de cumparare… de-asta cred ca daca nu e vreun soc urat in economie, preturile nu au de ce sa se ajusteze prea mult. Piata pare a fi pe la fair-value (nu o fi nici subevaluata cum zic modelele BCE, dar departe de o bula oricum este)…

      00
  27. Eu am păstrat alertele active de pe vremea când ne-am mutat. Încă sunt apartamente la vânzare de 3-4-5 ani, prețul le-a crescut. Am impresia că unii au doar o pasiune de a-și ține apartamentul la vânzare doar pentru că de ce nu. Nu am remarcat absolut nici o scădere de preț, ba chiar acum prețul unui apartament de 2 camere a ajuns la prețul unui apartament de 3 camere față de acum câțiva ani.

    În același timp sunt o mulțime de apartamente în care nu locuiește nimeni și nici nu intră la vânzare.

    00
  28. s-a modificat legea prima casa. o sa fie social, sunt limitate salariile in sus, parca 4500lei pt 1 pers si 7200lei 2 pers. nu mai pot lua toti barosanii prima casa

    00
  29. NOU
    #161

    Chirii in valea de silicon romaneasca
    Saptamana trecuta a fost o scadere si abudenta vizibila, deja azi sunt aproape la fel ca inainte de covid.

    00
  30. Casele, masinile si parvenirea sunt ocupatiile principale ale romanului, si de fapt provin din niste frustrari istorice(mult mai vechi si decat epoca comunista), asa incat subiectele respective vor suscita atat interes, cat si emotie.
    Preturile actuale din Brasov nu au nimic in comun cu realitatea (in ianuarie dezvoltatorii ma onorau cu oferte la o garsoniera incepand cu 50k pana la vreo 67k-aici exclud chestiile cutii de chibrituri, fara parcare, inghesuite), in conditiile in care le plateam 50% la semnatura si restul la finalizare, si se mirau ca mi se pare scump, si imi faceau reducere de 400E. Acum ma suna sa ma intrebe daca mai sunt interesat, dar le-am spus ca mi-am luat un mercedes. O sa mai discut poate la anul, in ianuarie, cand sunt convins ca vor reveni cu picioarele pe pamant.
    Cat despre profesionalismul celor din domeniu, poate mai gasesc pe mail un draft de achizitie de la un dezvoltator ce continea , pe langa ambiguitati juridice, si greseli de ortografie/sintaxa…..asta e nivelul actual al Romaniei (iar asta in Brasov, ca se poate si mai rau)…
    Chiar daca UE a pornit tiparnita de bani, tot marile firme vor lua partea leului, iar cei ce vor suferi economic nu vor atinge nimic din banii astia, iar cererea va scadea dramatic in zona imobiliara. Cat despre cei 1.5 milioane romani ce au revenit fortati de imprejurari, cu prima ocazia vor pleca din nou(iar unii poate au invatat lectia si se vor stabili definitiv, pe contracte scrise).

    00
    • nu vor lua marile firme partea leului. Doar daca politicienii sunt fraieri si nu se gandesc ca majoritatea angajatilor (deci multi alegatori) sunt la firme mici.

      00
  31. Și imobiliarii trec prin cele 5 stagii:

    DENIAL – Totul e ok, cumpărați, avem de toate pentru toată lumea, dacă nu cumpărați acum, prețurile vor crește și o să vă pară rău! (țineți minte articolele plătite din februarie)

    ANGER – Să facă statul ceva! Ajutoare de stat pentru toată lumea! Statul nu sprijină sectorul construcțiilor, cel mai cel din românia! Fără prima casă se blochează economia, ne batem joc, țară de rahat!

    BARGAINING – Dacă vii cu cash mai scădem, dacă vii mâine cu banii discutăm, sau faze de genul că te sună după un an dacă mai ești interesat că el încă n-a vândut…Încep reclamele la imobiliare, chestie care în vremurile bune nu i-ar fi interesat, îi căutau clienții, blocul era vândut din momentul în care era doar o groapă în pământ.

    DEPRESSION – Concedieri, plecări la sparanghel în Germania, țară de rahat, nimic nu merge în țara asta, e blocat tot, se fură prea mult, corupție, nu mai construim nimic, băgări de picioare în diverse personalități, instituții, bănci, conspirații, etc.

    La acceptance nu ajunge niciodată agentul imobiliar român. Mai bine revine la anger direct. Trecut prin experiența imobiliară completă anul trecut.

    Am prea mult timp la dispoziție :)) (în pauzele de programat)

    00
    • NOU
      #165

      Pai acum sunt la BARGAIN. cum deschid youtube, pac reclama la rezidentiale. Au inceput cu reduceri de pret / vouchere / bucatarii cadou / TVA cadou

      00
  32. Eu nu stiam ca agentii percep comision si de la cumpărător. Dupa ce ca sunt preturile care sunt, ma trezesc ca mai vor si astia sa ciupeasca.
    Asa era si inainte?

    00
    • pai cum sa nu? Doar il scutesc de umblatura si pe vanzator si pe cumparator :)

      00
    • Cele mai faine sunt alea în care tu ca și cetățean normal, pe banii tăi,curentul tău, timpul tău, cauți pe net chirie, o găsești, și îți zice că trebuie să plătești 50% din chirie taxă la agentul imobiliar. Pentru că…? Taxă de fraier.

      În SUA, agentul imobiliar ia comision pentru că îi zic: șefu, vreau o chirie, în parametri ăștia, locația asta, prețul ăsta, găsește-mi 2-3 oferte și anunță-mă când pot merge la vizitat. Comision primit pe meritate.

      La noi sunt ceva gate-keepers ca notarii, îi plătești pentru că se pun între tine și chirie și n-ai de ales.

      O singură dată mi s-a întâmplat asta, și din presiune de timp am acceptat și era și sumă mică (era prima garsonieră, 100 euro chiria).

      Țin minte că așa m-am enervat…în veci pururi altădată nu mai fac așa ceva. Dacă are pretenția să-i plătesc comision doar că respiră…să-și caute alt fraier.

      00
  33. Eu am luat în august anul trecut casa in comuna Berceni cu 65k, langa mine, de o luna se mai construiesc încă două case la fel, aceeași dimensiune a terenului, același constructor. Preț: 75k.

    00
  34. Chiriile cum se prezinta? Avind in vedera ca cei care faceau business prin Airbnb nu mai au clienti ma astept sa scada si acum ar fi o ocazie buna, daca stai in chirie, sa te muti in ceva mai bun si mai ieftin.

    00
  35. Mie-mi să nu dezvoltăm focare de ghetou pentru viitor.

    00
  36. In cartierul in care locuiesc pt blocurile noi ce urmeaza a fi construite dezvoltatorul a venit luna trecuta cu o oferta ce porneste de la 1670 eur/mpu la apartamentele cu 2 camere, fata de cea care pornea de la 1530 eur/mpu, pret la care au fost vandute apartamentele din ultimele blocuri construite la sfarsitul anului trecut si inceputul acestui an.

    00
  37. In zona unde am luat în urma cu 2 ani prețul mediu a crescut cam cu 100 euro (8%)/mp util,pentru acelasi lucru (blocuri noi) . Și în alte zone pe care le urmăresc preturile sunt vizibil mai mari si nu e nici un trend de scădere.

    00
    • NOU
      #178

      @ prețul mediu a crescut cam cu 100 euro

      Pretul a crescut la Cerere, la Anunt…nu inseamana ca se vinde aici.

      Pentru cine nu stie:
      – Singurul oras care are statistica la preturile de tranzactie/vanzare este Clujul.
      – Restul oraselor au statistica la pretul din anunturi – falsa. nu este pretul de tranzactie.

      De ce?

      Raspundeti voi !

      00
    • @Imobiliaru, mai bine răspunde tu concret ce spune statistica aia cu prețurile de tranzacție/vânzare a Clujului, du-o până la capăt,

      00
  38. In caz ca nu iti vazut – Cum se vand casele dupa pandemie: https://www.youtube.com/watch?v=0MlcAbIn2GU

    Mie mi s-a parut genial

    00
  39. Tinand cont de trendul crescator al burselor de aproape 2 luni, e foarte putin probabil ca piata imobiliara sa mai scada.
    Poate daca mai vine Covidu’ inca o data… si mai aduce si niste frati cu el.

    00
    • pai au atins bursele nivelul de la 15.02? Ca cresterea de 2 luni incoace e din groapa in care au cazut la inceputul lui martie. S-au catarat la buza gropii?

      00
  40. Cresc scad asta nu e clar. Este clar un lucru. De cateva saptamani bubuie reclamele de vanzare. Mi am manifestat interesul pt 2 locatii mai mult ca sa vad ce se intampla pt ca prefer sa construiesc decat sa cumpar. Una in Mamaia si una in nordul Buc. Fitza maxima. Ma suna cam la 2 zile sa ne intalnim. Asta nu se intampla inainte

    00
  41. Ce parere aveti despre pretul apartamentelor vechi din orasele mici si sarace, care nu au mai vazut investitori de doua mandate de primari incoace, cei existenti dand faliment in mare parte?

    Tinand cont de urmatoarele:
    – nu s-au mai construit blocuri noi de 15 ani (unul e la gipsani in fundul orasului si nici macar nu e gata, se lucreaza la el de 11 ani, culmea e ca apartine de ANL)
    – pretul estimativ al unei cocioabe cu 2 camere in zona buna 30.000 euro, in care trebuie sa mai bagi lejer 15.000 ca sa nu para ca traiesti cu porcii (blocuri vechi, care mai tin cel mult 50 de ani)
    – cocioabe confort 2 cu 25mp la 25.000 euro
    – cotete cu 3-4 camere intr-un bloc construit in 70, la 50-70.000 euro? (FUNNY)
    – „se vinde mobilat utilat, cu tot ce trebuie, gresie faianta” exact despre ce se vorbea mai sus, pret umflat pentru jegurile de care nu mai au ei nevoie.
    – salariu mediu pe cap de locuitor ~ 2000 lei
    – infrastructura 0
    – institutiile de invatamant sunt 0
    – avem un plus, AVEM CASTEL
    – mergi 15 minute din oras, in alt oras, dai de 80.000 euro apartament 2 camere. (IAR FUNNY) in conditiile in care si acest oras e in stare de putrefactie. (principalii investitori, cablajele, din ambele orase, fac restructurari, ramanand ca o gramada de oameni sa-si piarda locul de munca)

    00
  42. Frumos ansamblul Maurer, păcat ca au prețuri de cocaina si miros proaspat de oaie in fiecare dimineata. Am stat acolo intr-un apartament inchiriat de firma si nu am decat cuvinte de lauda. Chapeau, curățenie, gazon tuns, igienizat tot, spalat pe scara, inclusiv sters tevile de gaz de pe scara. Nu, nu fac reclama. In „rezidențialul” din București dau 30 ron de apartament pe luna doar pentru ca spala ghena de gunoi o data pe luna….in rest pauza.

    00
  43. Casa nefinisata cu predare in 2019? Nene, o casa din moment ce are pereti, usa de intrare, ferestre, acoperis se poate preda. Restul de finisari nu tine de receptia lucrarii, nu trebuie sa o predai tencuita si mazgalita roz pe exterior, o poti da receptiona la rosu, deci termnul 2019 este in regula.

    00
  44. Emil…ai uitat sa specifici ca in Danemarca sa iti vanda agentia o casa e cam 13mii de euro.
    Apartament cu o camera in jur de 6300euro
    Asta trebuie platit catre agentie in momentul vanzarii!

    00
  45. Fac imobiliare de 10 ani, si da, noi nu avem nimic reglementat, dar nu inteleg de ce va plangeti multi dintre voi. Romania e aur, poti inca sa-ti cauti singur proprietati, nu trebuie sa apelezi la agenti imobiliari. Nu mai dati exemplul US , ce ati vazut voi prin clipurile de la HGTV, acolo platiti mult mai mult, iar agentii sunt foarte protejati de lege, e si normal sa ai servicii mai bune. Platesti comision de apartament in Militari , sau garsoniera prin Berceni, nu te gandi ca agentul o sa fie unul cu trei facultati de constructii. Intrati pe site-urile de anunturi si selectati anunturile de la proprietari, tot de acolo isi ia si agentii anunturile. Daca ai criterii bine stabilite, intr-o luna inveti singur piata urmarind anunturile proprietarilor, nu iti trebuie ajutorul unei agentii imobiliare si nici nu pici in plasa lor cand iti vand luna de pe cer. Dupa ce ai invatat cat e pretul real pentru o casa conform criteriilor tale stii si cand trebuie sa te arunci atunci cand prinzi o oferta buna. Ofertele bune sunt putine si se dau repede, dar asta face diferenta intre un cumparator informat si unul care viseaza stele verzi. Cand va cumparati ceva, ganditi-va daca maine aveti o problema majora, pot sa vand acel ceva in maxim 2 saptamani la un pret apropiat de cel de achizitie? Investitiile pentru confortul propriu-casa in care locuiesti, sunt foarte grele in general la noi in tara pentru ca firmele de constructii nu difera de agentii imobiliari, rar gasesti profesionisti in domeniu, iar bugetului cetateanului roman este redus, si astfel tai din utilitati, tai din calitatea materialelor, tai din accesibilitate; investitiile pentru venit pasiv sunt inca foarte multe si deal-uri foarte bune, cel putin in Romania

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Alte linkuri (mostly NSFW)