Mă uit un pic amuzat la declarațiile războinice ale eMag (Amazonul României, afaceri de 1 miliard euro). Deși le doresc tot binele din lume, nu mă pot abține să nu mă întreb dacă, înainte de a face declarațiile astea, au încercat să cumpere 2-3 chestii de pe site. Cred că odată experiența asta repetată de câteva ori se vor lămuri și ei cât de mult mai au de lucru până să ajungă pe drumul pe care doresc și cât de important e expertul ăla în usability care taxează cu 150€ pe oră.
Nici tie nu ti-au acceptat oferta?
@Fanu: desigur.
Personal mi se par ok. Au un search bun, categorii, filtre, ma loghez si comand. Simplu.
Daca nu esti capabil sa navighezi pe un astfel de sait, ce pretentii sa ai de la lucruri mai complexe?
Nu au concurenta pe romania si isi pot permite greseli.
Cu ultima versiune, site-ul s-a dus la garla rau
Deocamdata nu am avut probleme majore cu ei. Am avut cu una dintre firmele de curierat, DPD Curier. Sunt absolut penibili. Curierul mi-a explicat la telefon ca el nu poate livra pachetul dupa ora 13, pt ca el nu mai trece prin oras pt ca are de livrat pachete nu stiu unde, in conditiile in care livrarea se face pana la ora 18, iar eu eram la munca. M-am cerut de la sef, m-am dus sa imi iau pachetul si cand i-am spus in fata ce am avut de spus (atentie PE UN TON CIVILIZAT), curierul a inceput sa ma injure si sa urle ca descreieratul la mine!!!
L-am reclamat si la DPD si la emag. Cei de la emag si-au cerut scuze, iar data urmatoare cand a venit DPDul era alt curier care s-a comportat extrem de civilizat!
Cu Fan Curierul nu am avut NICIODATA probleme. Au venit chiar si seara la ora 20.00 daca nu am fost acasa!!!
Niciodata nu am avut probleme cu produsele pe care le-am comandat de la emag. Nu am returnat niciodata niciun produs.
Am avut prieteni care si-au luat niste stifturi de laptopuri care au crapat in termenul de garantie. A doua zi dupa ce au „raportat” problema a venit curierul a ridicat laptopul si intr-o saptamana l-au primit inapoi fie reparat, fie au primit altul NOU!!!
@manole – interfata e proasta, nu poti face anumite cautari cum trebuie
eu cand am nevoie de un produs folosesc gooogle „produs emag.ro” ca sa ajung la ei pe site la produsul ala, in rest plangi
incearca sa faci o configuratie de pc
Daca la anul vine amazon in Romania, este 5 ani vor intreba oameni: ce este emag?
Amazon.com (la fel ca Google, Facebook, eBay, booking.com) imbunatatesc site-ul prin A/B testing (si fac asta cu success de ani buni). Emag relanseaza site-ul la interval de x ani. La un A/B test o sa afli imediat daca un meniu orizontal e mai usor de folosit decat unul vertical. Cand relansezi tot site-ul, n-o sa stii ce a fost bine si daca nu cumva ai stricat ceva care era ok.
Nici-un expert in usability n-o sa le poata imbunatati site-ul mai bine decat testarea permanenta de idei si modificari. Impactul asupra ratei de conversie o sa decida daca varianta 1 e mai buna decat varianta 2.
Emag sunt printre putinii din Romania care au suficient trafic incat sa poata rula A/B tests relevante din punct de vedere statistic (nu e suficient sa ai 10 oameni in fiecare varianta, iti trebuie de la 50.000 in sus). La booking.com consideram un test relevant de la 500.000 de vizitatori per varianta in sus.
La cautari si eu am mai intalnit probleme, iar cand vreau sa cumpar mai degraba ii sun…
@Gabiagiu – te rog trimite-mi un mail pe liviu.taloi@siteaudit.ro, sa stam de vb putin. Mersi.
legat de UX am postat pe FB de la ECOMpedia o insemnare mica despre „the doorway effect” – face sens ce spun respectivii cercetatori.
Pt cei interesati aici link: https://www.facebook.com/ecompedia/posts/530467313680375
pana la urma ce are site-ul?
am cumparat sute de produse pana in prezent (ultimul cu 10-12 zile in urma) fara sa am mari batai de cap cu site-ul emag, indiferent de varianta
bube sunt, adevarat cautarea nu e grozava, descrierile sunt putine, nu are suficiente filtre la unele categorii de produse, dar pana la „cand vreau sa cumpar mai degraba ii sun” e cale lunga totusi
siteul emag, in proportie de 90 % nu e bine optimizat. De ce? de exemplu: zilele trecute vroiam sa imi iau un telefon, si incep sa studiez piata, review-uri pe net, bla bla bla…. si ajung si la emag pe site(apropo, javrele de la orange sunt cei mai cacanari) si mergi cu mausu pe telefoane&tablete, se deschide o ferestrica in lateram si ai optiuni: telefoane mobile si alte rahaturi,…. bun, dau click pe telefoane mobile si ma duce in pagina „rahat”… trebuie sa mai dau un click pe lateral stanga telefoane mobile si ajung in pagina dorita…..
@gabiagu are perfecta dreptate, pana nu testezi ceva nou, nu iti poti da seama de performanta. Emag are putere sa revina si sa stea sus.
Imi place ca expertul ala cu 150E/ora e doar un dude anti-talent. Si nu vorbim de Nielsen.
Pe partea de vânzări produse, siteul nou este semnificativ mai prost decât cel anterior. Ideea de a băga câte o imagine reclamă la fiecare submeniu de produse încarcă inutil meniul şi distrage atenţia. Cred că este cel mai prost loc posibil de a băga reclamă. Nu ajunge câte banere au pe pagină şi câte ne aşteaptă pe pagina următoare? Lăsaţi meniul clar, curat, aerisit. Acum totul e înghesuit în colţul din stânga pentru a avea log de publicitate.
Se mai poate lucra şi la filtre şi categorii, dar asta s-a spus deja.
Există produse practic fără descriere. La una am copy/paste eu la comentarii caracteristicile de pe siteul producătorului pentru că cei de la emag n-au considerat necesar să spună mai nimic.
Pe partea de ProfitShare cred că au dat-o în bară cu eliminarea cupoanelor cadou. Puteau să le dea ca şi până acum strict pentru acea parte a câştigului care provine din vânzările eMag şi valabil numai pentru produse vândute tot de eMag. Iar celorlalte firme participante să li se ofere la rândul lor posibilitatea de a oferi sub formă de tichete cadou partea lor de câştig. Avantajul ar fi al tuturor, inclusiv al firmelor care astfel se asigură că comisioanele plătite se întorc tot la ele.
Încă ceva ce lipseste (sau nu ştiu eu?). Posibilitatea de a ne abona pentru noutăţi la anumite categorii. Nu mă interesează promoţiile zilnice, mă interesează când apare un produs nou într-una din categoriile urmărite. Cred că ar fi util multor blogeri, oferind posibilitatea promovării unor produse ale căror apariţie altfel ar scăpa neobservată.
Eram client fidel emag- pana intr-o zi cand am cumparat 2 cartuse HP de la ei, ca apoi sa vad fix aceleasi 2 cartuse pe alt site cu aproape 161 lei mai ieftin, la un pret de 390lei/buc.Este o diferenta uriasa la un produs de rulaj. E ca si cum ai vedea apa la 2L Dorna cu 5 lei mai scump la un alt hypermarket -imposibil -cine lucreaza in domeniu stie ca la produsele de rulaj ai un pret maxim pana unde poti sa vinzi si in principal toate retelele se alinieaza la concurenta . Am facut o sesizare la ei -sperand ca e o gresala sau ceva de genu si raspunsul lor a fost extrem de bizar -pe sistemul cumparati de la emag platiti mai mult pentru acelasi produs dar aveti garantia calitati si a livrarii etc, etc Prin urmare si acum dupa aproape 6 luni cumpar fix de pe situl celalalt -unde nu s-a modificat pretul nici acum (deci nu era vorba de o promotie limitata sau ceva de moment). Emag -are marele avantaj in acest moment ca nu are un rival serios in RO, care sa aiba puterea financiara sa sustina o revolutie in materie de preturi. In momentul in care va vine cineva gen Amazon in Ro lucrurile vor lua repede o alta intorsatura -deocamdata piata e prea mica pentru un jucator de calibru. E foarte posibil in schimb ca emag sa cucereasca Europa de Est -in BG sunt deja, probabil vor urma si alte tari -este singura sansa sa poata sa scada preturile -sa se dezvolte sa intre pe noi piete sa cumpere volume mult mai mari si astfel sa scada costurile de operare si sa obtina preturi mai bune.
@gabiagu @Liviu TALOI
Multi-Variate Testing anyone?
Varianta actuala de site emag este de un cretinism feroce cu categoriile acelea ascunse si cu scrisul mic mic doar doar n-oi vedea subcategoria care te intereseaza de fapt si iti mai fura un click.
Altfel emag declara aceleasi prostii de cativa ani buni, fura si copiaza de la Amazon cat pot, in general cu un succes limitat in cel mai bun caz. Ei nu sunt in stare sa livreze mai repede decat livreaza Amazon de UK in Romania cand comand ceva, si au pretentii si laude privind logistica lor. Care logistica, aia care ma trimitea iarna sa imi ridic produsul de la Flanco, iar magazinul era inchis si cu lumina foarte stinsa la ora respectiva?
La cati bani fac si ce pretentii au, ar putea imbunatati simtitor interfata site-ului, timpii de livrarea si atitudinea fata de client.
Gaelex, ţi-aş fi dat plus pentru primul paragraf, dar minus pentru următorul, aşa că m-am abţinut. Cel puţin cu partea de livrare nu pot fi de acord. Am comandat recent un produs de pe emag vineri seara în jurul orei 20. Sâmbătă dimineaţa la 8 şi câteva minute mă trezeste curierul cu un telefon, avea produsul şi întreba dacă poate veni să-l livreze.
De pe Amazon UK chiar acum am o comandă, dată pe data de 14 şi apare ca dată de livrare undeva în intervalul 28 iunie – 2 iulie. Ca mărime/gramaj este similar cu comanda de pe eMag.
Nu mă plâng, nu cad în fund după livrări atât de rapide, dar în spiritul adevărului trebuie să o spun că experienţa mea e diferită de a ta.
P.S.: Am uitat să specific că locuiesc la 500 de km de capitală, o localitate falimentară, la capăt de linie moartă. Asta ca să nu crezi că vreun angajat eMag a avut doar de urcat 2 etaje în aceeaşi clădire pentru a face livrarea.
Cum A/B testezi un design nou, si de ce?
Daca ai un design de acum 10 ani optimizat la maxim, si acum faci un design din zilele noastre, dar care nu converteste la fel, ce faci?
Daca esti cu A/B testurile in cap, il lasi pe ala vechi inca 10 ani, ca asa zic cifrele.
Intrebarea era pentru @gabiagu si @liviu taloi.
Shopmania rulllz. Eu am găsit acolo și prețurile cele mai mici posibile și oameni care au avut răbdarea să îmi explice. Și da, chiar dacă sunt magazine acolo de care nu ați auzit și ei oferă garanții și toate cele. Deci pentru cei care încă slăvesc eMAG-ul, mai există și alte soluți, chiar și oameni care vor într-adevăr să ajute. P.S: Încă nu am găsit persoane de mâna a 2-a acolo și sper să nici nu găsesc.
@Dan Nu cred ca exista „design optimizat la maxim”. Se poate imbunatati ceva oricand. Comportamentul si cerintele utilizatorilor sunt dinamice si merg in pas cu tehnologia. In 10 ani s-au schimbat extrem de multe lucruri. Acum 10 ani nu-i pasa nimeni daca site-ul arata ok pe mobile si tablete, nu visa nimeni la apps pentru android, iphone, ipad, win8, samd.
Atunci cand testezi, nu testa un design intreg, testeaza mici componente (un titlu diferit, pozitia unor elemente in pagina, culorile unor butoane, samd).
Totodata, in medie, doar unul din 20 de teste e pozitiv (asta e o medie in cam toate companiile care fac A/B testing). Cu toate astea, un test pozitiv va aduce pe termen lung un castig mult mai mare decat cele 19 esuate si decat daca n-ai schimba nimic. Uita-te la Amazon, Facebook, Google si Ebay.
Pe mine ma enerveaza afirmatia asta un pic inselatoare: „Înscrie-te acum în programul nostru de afiliere şi primeşti un bonus de „bun-venit” de 100 de lei după ce direcţionezi primii 50 de vizitatori pe eMAG.ro” Apoi dupa ce primesc bonusul nu il pot scoate pentru ca imi trebuie ca totalul comisioanelor acumulate din vanzari sa fie de 350 de lei sa primesc bonusul.