Elefant și Cargus nu par să găsească calea succesului

Cumpărăturile online sunt în creștere. Cumpărăturile  de carte și de parfum la fel. Și totuși, Elefant continuă să aducă bani de acasă, pentru investiții, că nu reușește să facă profit.

OK, înțeleg că sunt sume mai mici decât la concurență, de aia sunt mai frecvente, dar întrebarea e cât mai pot face asta, pentru că  piața are povești de succes temporar (cel.ro) și de faliment (marketonline.ro).

Alți învingători ai revoluției ecommerce, Urgent Cargus, au cel mai bun an din punct de vedere al cifrei de afaceri, 90 milioane euro, dar sunt pe pierdere. OK, știu, fondul care îl deține vrea să îl vândă, pentru că nu vrea bătaia de cap care vine cu flota și angajații, dar cum naiba ești pe pierdere când numărul de colete se dublează la fiecare doi ani?!

OK, s-au furat colete la fuziunea Urgent/Cargus, au mai fugit niște oameni din cauza managementului prost, dar nu cred că s-au apucat dintr-o dată să investească în mașini mai noi sau oameni mai bine plătiți.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

69 comentarii

  1. Elefant sunt cei care au inceput sa citeasca povestea amazon si s-au oprit la prima pagina?

    00
    • Elefant nu au avut bani suficienti ca sa poata sa citi si urmatoarele pagini din povestea Amazon.

      00
    • NOU
      #3

      Oricare ar fi povestea amazon, e imposibil de replicat in Romania cu 19 milioane de locuitori versus SUA cu cele vreo 350 de milioane ale sale.

      00
  2. La Cargus au investit in masini noi doar directorii si nevestele lor pentru ca agentii umbla cu aceleasi masini de 10-15 ani vechime si probabil cu mult peste 1 milion de km parcursi!(asta cel putin la Cluj)

    00
    • Curierul care vine la mine de obicei, de la Cargus, a venit ieri saracul cu o Skoda Fabia mai veche, burdusita pana sus de pachete. Era gri, niciun colant cu numele curierului.

      Da, stau destul de prost la masini.

      00
    • În Timișoara a venit altul cu un Opel Corsa 2001.

      00
    • Masinile nu sunt colantate, inscriptionate sau sunt marci diferite pentru ca ei, curierii, sunt colaboratori ce vin cu masinile de acasa. Se lucreaza pe PFA.

      00
    • Cat castiga un curier la urgent cargus/fan/sameday etc?

      00
    • Cargus lucrează cu distribuitori care au mașina lor.
      Sameday e francizat.

      00
  3. A reusit vreodata cineva sa intre macar in contact cu o persoana de la customer service elefant? Sa nu ma hazardez sa intreb daca au si rezolvat problema.
    Eu m-am lecuit pe veci de ei dupa ce parfumurile comandate in noiembrie pentru a le da cadou de Craciun au ajuns in februarie…

    00
    • Am reusit eu cand i-am anuntat pe fb ca fie le-au fost furate adresele de mail ale clientilor, fie le-au vandut, pt ca mailul meu era unic la ei si am inceput sa primesc reclame. Mi-au raspuns ca trimit la departamentul it.

      00
  4. Nu am mai vazut un curier Cargus….de cand era lupul catel. Am crezut ca gata inchid baraca.

    00
  5. Dificil sa ai succes cand costul de procesare comanda este 0,99 lei, bani pe care trebuie sa-i dai ca sa ai onoarea de a-ti primi ceea ce comanzi (pe bani). Nu e vorba de suma e vorba de principiu.

    00
    • NOU
      #14

      Asta mă face și pe mine să îi evit. „Vrei sa cumperi de la noi? Perfect! Te costă 1 leu să procesăm comanda să îți trimitem ce dorești.” 🤣🤣 și nu pt că e vb de 1 leu, ci de principiu .

      00
    • De principiul totul se plătește ai auzit?

      00
  6. In afara de Nemira, mai vinde cineva carti electronice? Elefant.ro se pare ca au renuntat…

    00
  7. In 2017, Elefant mi-au vandut o pereche de ochelari de soare Polaroid falsi.
    Promotie, alea-alea, 130 lei. Punguta cu toate etichetele in regula, toc Polaroid, pareau in regula. Nu am banuit nimic, chiar daca ochelarii pareau cam firavi. Ii tineam in masina, pt condus. Mi-am dat seama peste 1 an, cand a inceput sa intre aer intre straturile lentilei si i-am analizat mai bine, comparandu-i cu un model asemanator Polaroid cumparat de la Lensa. Nu aveau gravat brandul pe lentile, nu aveau marcajele pe brate (CE, model, dimensiuni, categoria, Made in..), fontul cu care era scris Polaroid pe brate era usor diferit (pe un brat text Regular, pe un brat text Bold).
    Suportul Elefant a bagat placa ca ei au toate produsele originale si de la furnizori autorizati.
    Acum nu stiu daca le-a dat teapa furnizorul, daca au stiut de asta si au tepuit clientii sau pur si simplu vreun angajat din depozit a inlocuit ochelarii orioginali cu altii luati de la taraba. Dar eu, cu siguranta nu voi mai comanda vreodata ceva de la ei si nici nu voi recomanda cuiva sa comande.

    00
    • 130 lei si chiar nu ai avut nici o suspiciune?
      Este o vobra…cand o oferta pare prea buna ca sa fie adevarata chiar e prea buna ca sa fie adevarata.
      Trebuia sa fie clar de la inceput ca sunt replici.

      00
    • Nu stiu daca sunt fake sau nu, dar si eu am patit asta cu 2 perechi de Polaroid luate de la 2 farmacii diferite cu stand Polaroid. Dupa un timp se cojesc straturile de pe lentila.

      00
    • O prietena a vrut sa isi ea un ceas o anumita marca care nu se gaseste in Ro, pe care Elefant o avea. A vrut sa fie precauta si a contactat compania mama din Norvergia (sau ceva tara nordica). Compania i-a spus ca nu au nici un furnizor autorizat pentru Romania.

      00
    • Poate sa nu fie fake , dar adus din alta tara ( piata gri ) .

      00
    • Ceasul ăla îl poate cumpăra oricine din UE. Îl poate vinde oriunde în UE.
      Despre ce fake este vorba în cazul acesta?!

      00
    • @chris06
      Ce suspiciune sa am? Asta este pretul unor ochelari Polaroid la reducere. Cu 135 de lei am luat in decembrie de la Lensa si au cu totul alta calitate. Alt feeling, alta constructie, marcajele in regula (pe lentila, pe brate).
      Cu 80 de dolari am luat Rayban de pe Amazon. E drept ca am mai dat 40 transport, dar aveam niste bani in contul Amazon si nu puteam sa-i retrag, doar sa ii folosec pentru copmenzi.

      00
    • La fel s-au dus si la mine o pereche de ochelari Polaroid cumparati de la un magazin Optiblu dintr-un mall. Nu am nici un motiv sa cred ca nu erau originali. Dar, dupa un an de folosire ocazionala, au aparut petele albe pe lentile la extremitati. Mai am doua perechi de ochelari Polaroid care nu au aceste probleme, una cumparata din acelasi magazin, in acelasi timp cu cei cu probleme.

      00
  8. Cargus poate sa moara linistit, ii evit de cand au inceput sa joace „fata ascunsea” cu mine curierii vreo 3 saptamani pt un colet .

    00
    • Ăsta e un joc nou gen ‘de-a v-ați ascunselea’ dar pe față/facebook de îi zici așa? Măcar să-l fi citit și tu pe Arghezi.

      00
    • Ce interesant esti captain obvious, ia fuguta pe „goagle” si cauta cu rolul/sensul ghilimelelor .

      00
  9. Pentru felul in care au inteles sa faca comert online le doresc celor de la elefant un sfarsit cat mai rapid.

    10
  10. Unii mor, alții se nasc, business as usual.

    00
  11. De la curierul de pe zona noastra am aflat ca trec printr-o perioada de „eficientizare costuri” adica dau afara pe oricine calca stramb si nu are pile mai sus. Asa se gandeste managementul ca mai scade costurile. Idiots, idiots everywhere.

    00
  12. Au niste probleme elefantul, si nu doar legate de site. Am facut mai multe comenzi in ultima vreme, multe carti. Dintr-o comanda nu imi vin toate cartile, desi sunt impartite pe colete. Daca sun, imi zic ca nu au fost disponibile la procesarea comenzii, dar nu m-au instiintat mai departe sa mi le caut sa le comand iar.
    Cu una din astea am vorbit la contact sa mi-o trimita daca tot era disponibila in timp ce stateam la telefon, si mi-a venit alta carte. Am trimis-o la retur, astept procesarea, iar noua comanda pe care am facut-o pe site (normal, fara reducerea de la comanda initiala, ca nu mai e disponibil codul) e in asteptare de vreo saptamana, desi data estimata de livrare era acum cateva zile.
    Plus ca la orice mail de expediere a comenzii nu apare nici numele curierului, nici awb-ul, le-am semnalat asta de vreo 3 ori si tot degeaba.
    Noroc ca uneori au preturi bune la carti, altfel n-aveam treaba cu site-ul.

    00
  13. Nu știu cum e pe la voi, dar interacțiunea cu curierii mi se pare tot mai proastă.
    Oameni tot mai slabi intelectual, mai răpănoși și ponosiți, li se vede oboseala pe față de cât aleargă, dezinteres tot mai mare, durere-n ștangă evidentă de produsu și coletul comandat. E valabil pentru inculpații din titlu, FanCurier, SameDay.
    Bine, pentru 2500 net cât or avea salariul, sculat de la 4-5 să încarce duba de colete, să umble până la 6-7 seara, chiar nu au nicio tragere de inimă să alerge, să se spele, să zâmbească sau mai ales să te sune.
    Cine are fantomă de școală și rupe 2-3 cuvinte articulat, își găsește relativ repede un job mai bun, decât să fie frecați toată ziua.
    Am aplicat metoda sunatului pe gigelu de la curier, să mă duc eu după el, decât să vină el după mine, că nu-mi convin ore d-alea imposibile.
    Am așteptat în iarnă după un lăbuș de la DPD toată ziua să mă sune, să-mi aducă 2 anvelope de iarnă, cu program de lucru până la 5.
    Mă sună șoferul la 5.30 că îmi aduce anvelopele, deși eu plecasem de acasă, deoarece nu sunase până la ora aia. Tot eu am picat vinovat că nu eram la cheremu cucului său.

    Bă, n-ar da un telefon, n-ar face nimic să miște, să sune înainte și să întrebe unde dăm cu sapa, nimic, nimic, nimic.
    În schimb facem succese. AMEN

    00
    • As fi zis mai multe, dar am ras cand ai presupus ca un sofer de duba are 2000+ netul. In Pitesti are 1500 netul (fancourier). Om priceput, cu experienta. Livreaza lejer +100 colete pe zona arondata. Ma indoiesc ca in capitala sare de 2000 lei.

      00
  14. de la elefant am cumparat o singura data. o carte care aparea mai la toti comerciantii in stoc, inclusiv la editura, dar nu o avea nimeni fizic. elefant au fost singurii care mi-au adus-o. dupa vreo 3 saptamani si la un pret cu vreo 40-50% mai mare decat la ceilalti, dar au adus-o. oricum muisti. ceilalti macar recunosteau din prima ca nu o au. astia mi-au acceptat comanda si m-au dus cu zaharelul pana au gasit-o cine stie pe unde ingropata. n-am comentat pentru ca chiar voiam cartea aia si pretul in final nu era chiar atat de mare cat sa plang dupa recuperarea lor, 30, 40 de lei.

    dar nici nu am mai indraznit sa cumpar ceva de acolo, mai ales ca mereu gasesti acelasi lucru si in alte parti.

    00
  15. Apropo de pierderile Elefant: Când ai opțiunea în contractul de publicat cărți „nu vreau să fie pe elefant”, tu, ăla de la Elefant ți-ai pune niște întrebări. Când nu ești scriitoraș de-ăla de 50 de cărți vândute, Elefant e practic cel mai mare cancer pentru profesia ta.

    • Nu stiu de ce nu ai afisa cartile pe care le-ai scris si pe elefant. Pana la urma e totusi cel mai mare magazin online de carte din RO.

      00
    • Tu faci un produs. Acesta te costă 5 lei să-l produci. Elefant ți-l vinde la 3 lei cu promisiunile „află lumea”, „vinzi pe cel mai mare magazin”, etc. La final, ai vândut 1000 de produse și ești în gaură cu 2000 de lei. Dar știe lumea de tine și a vândut pe cel mai mare magazin, e totuși o chestie.

    • ca uber adică? :D

    • Lasa ca si carturesti vrea 45% din pretul de raft doar pentru ca exista… Cand mi-au zis astea, asa… senini imi venea sa le dau un pumn in dinti. Cum ma, tu butic de carti, sa ceri juma din munca pe care a depus-o autorul/editura doar pentru ca ai niste spatii pe care se intampla sa fie carti(daca angajatii aia fac treaba si chiar le pun la raft)

      00
    • Șoferii de Uber nu’s atât de proști ca unii scriitori sau ca majoritatea fotografilor de micro-stock

      00
    • @Alex, cred ca astea sunt procentele in multe afaceri, nu numai pt. scriitori.
      Ce sa mai spuna atunci producatorii de lapte de exemplu care vand cu 1 leu/litru si in magazine ajunge la 6 lei.

      Din punctul meu de vedere mi se pare rezonabil procentul solicitat de cei de la Carturesti.
      Tu ca scriitor ai posibilitatea sa vinzi cartea in mai multe librarii si in functie de comisionul perceput de acestea sa stabilesti preturi diferite astfel incat sa ramai cu suma pe care o consideri corecta pentru munca ta.

      00
    • Nu e chiar așa… cărturărești abuzează de poziția dominantă în piața…și ei nu stabilesc preț de vânzare sau ceva pentru că nu cumpără! Tu tii cărțile la ei pe raft, daca se vând ei iau 45%, daca nu…ți le dau înapoi. Eu nu-și asumă nimic, ei reprezintă doar o suprafață unde diverse edituri țin cărți, atât

      00
    • exemplul cu laptele nu e asa bun- acesta necesita colectare, transport, procesare, transport, vanzare etc…

      Carturestiul doar sta cu penisul in sus, asteapta sa ii fie aduse cartile in consignatie si atat. Nu de putine ori am fost la ei si nici macar o carte la raft(ori erau la depozit ori in spate)… si vor 45% pentru asta :))

      00
    • laptele îl putem compara cu lemnul brut.

    • Of, cum ne pute economia de piaţă când suntem în partea nasoală a ecuaţiei.

      00
    • nu e vorba de economie de piata aici. Are rost sa intru in detalii ca sa intelegi?

      00
  16. Troll: Elefant.ro livrează doar prin UrgentCargus?

    00
  17. Eu nu sunt asa sigur ca Elefant e pe pierdere cand vinde chinezarii la suprapret si parfumuri fake. Sincer e greu. Ce nu e greu e insa sa il lasi pe „minus”. La sfarsit de an ai o subsidiara in Cipru care vinde consultanta catre Elefant pe cateva bulioane de euro si voila, ai terminat profitul, tot „plusul” l-ai trimis in Cipru.

    00
    • vinde parfumuri fake?

    • Da, am înțeles și eu că au fost semnalate parfumuri fake pe Elefant. Se poate verifica autenticitatea parfumurilor folosind codul de pe ambalaj pe site-urile producătorilor.

      00
    • au fost semnalate, dar nimeni nu a făcut reclamație la poliție.

    • Cred ca politia te trimite la plimbare daca soliciti sa faci o plangere penala legata de un parfum cumparat online.
      In cel mai bun caz te indruma catre ANPC.

      00
    • Acum imi vine sa imi dau doua palme ca n-am facut reclamatie la politie pentru cele doua produse comandate de la Elefant si erau fake.

      1. Carolina Herrera 212 – FAKE
      2. Ceas DKNY – FUCKING FAKE

      La parfum sub pulverizator e codul de pe fundul cutiei care e stantat. Pe cutie nu era stantat codul nici pe sub pulverizator, dar pe cel vechi era. Putea insuportabil.

      La ceas, acelasi ceas il avea si madam si i l-am luat si lu maicamea ca ii placea, varianta primita de la elefant era cu fucking aluminiu vopsit sau ceva metal jegos, care daca il stergeai mai tare cu un servetel umed se cam lua luciul de pe el si cireasa de pe tort, coroana era din fucking plastic. Le pun pe amdoua pe cantarul de bucatarie, cel de pe elefant era mai usor cu cateva zeci de grame.

      Returnat si primit banii in 3 saptamani.

      N-am mai comandat de la elefant in viata mea.

      00
  18. Boss. Omul de la fan cu care lucram noi pe zona are aproape 3000 net cu tot cu bonusurile lunare. În plus, pe zi face 100 lei șpagă. Net. În buzunar. De BF pleca cu 350-400. Zona de blocuri (sector 6). Fa un calcul și ai să vezi ca bate pe mulți când vine vorba de salariu.

    00
    • Trebuia sa fie reply pt Ionut M

      00
    • oare cand vor invata romanii ca spaga nu inseamna bacsis? :(

      00
    • NOU
      #59

      Nu am dat niciodata bacsis soferilor de la firmele de curierat. Pentru ce sa dau bacsis? Pentru ca m-a sunat sa cobor la masina si mi-a pus pachetul in brate? Sunt eu naspa?

      00
    • Asa lauda…mai rar boss. Daca era asa nu era fluxul asta de curieri.

      00
    • Poate ca am eu noroc.
      Pe zona mea am parte de curieri, atat de la FanCourier , cat si de la UrgentCargus (sau cum ii cheama) care vorbesc frumos, sunt mereu amabili. Am cel putin o intalnire pe saptamana cu ei si sunt multumit.
      Deci se poate.
      Cel de la Fan are 2 – 3 ani vechime, la Cargus cam 1 an.

      00
  19. NOU
    #62

    Cargus nu are flota proprie. Toti curierii sunt subcontractati. Inclusiv tirurile care fac transport intre depozite.

    00
  20. Pai si Emag sunt pe pierdere de multi ani si tot la fel vine Naspers cu bani de acasa.
    Se pare ca asta este modelul de business in comertul on-line.

    00
  21. Humanitas au cele mai mari preturi la carte si totusi vand de rup. Pentru ca stiu meserie.

    00
  22. Cargus e o (doua) firma(e) de succes inainte sa-si bage coada niste contopisti de la un fond de private equity care nu stiu business, stiu doar teorii. Fan Courier e o firma de 3 prieteni care au luat-o de la zero si au crescut incet si sanatos. Pentru ca business nu inseamna cursuri de MBA, ci munca multa, sapa si lopata.

    00
  23. Nu știu cum reușește Elefant sa aibă așa des reduceri la cărți, presupun ca nu doar din parteneriate cu editurile

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.