Educația nu merge prea bine, cadrele didactice ne face de râs…

Cele două știri importante pe tema educației:

Puțin peste 21% dintre candidații înscriși Titularizare 2022 – concursul de angajare în Învățământ – nu au mai venit la proba scrisă desfăşurată miercuri, 13 iulie, sau au ieșit din sală când au văzut subiectele invocând motive personale sau medicale. (sursa)

De asemenea, 20% dintre candidați au luat note sub 5 la examenul de titularizare. Din promoția curentă, 45,83% dintre candidați au obținut note inițiale peste 7 (șapte), procent superior cu peste 5% celui de anul trecut (40,63%). (sursa)

Ce nu spune ministrul învățământului și probabil nici prea mulți din presă nu știu e că ăia care au picat examenul ăsta nu pățesc nimic, că sunt titulari pe post. Scurtă paranteză aici, avem un titular pe post la Cotroceni, președintele României a plecat de pe postul de profesor de fizică pentru a fi primar, în anul 2000. De atunci, postul ăla e ocupat de cineva care nu e angajat cu drepturi depline.

Revenind, titular înseamnă că nu te dă nimeni afară, pentru nici un motiv. Pică toată clasa la bac? Nu e problema ta. Se bat elevii în ora ta și tu nu faci nimic? Nu e problema ta. Iei 2 la titularizare? Nu e problema ta. Îl rupi cu bătaia pe un elev obraznic? Nu e grav. Ești prins a doua oară că umbli cu eleve de 16 ani? Aia e.

Și aici apare faza asta mișto: dacă cadrele didactice pică la examen, ce competențe au ele de fapt? De ce nu se dă examenul ăsta o dată la 3 sau 4 ani?

Dar cine să dea un asemenea ordin? Că sistemul nu are nevoie de oameni competenți, din contră, cu cât mai incompetent, cu atât mai obedient. De asta are nevoie partidul, orice partid. Copiii dă-i dracului, oricum pleacă la muncă în Spania și Italia, n-au ei nevoie de educație.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

50 comentarii

  1. Esti cam pe langa, nu am timp sa detaliez, sigur urmeaza explicatiile si de la altii. Singura chestie la care ai dreptate este ca nu patesc nimic.
    Faza este, de fapt, ca daca participi, stii subiectele dar nu chiar de 9-10, te retragi din concurs. Majoritatea, cum este si firesc, vizeaza deja un post anume, la Scoala X din buricul targului. Pentru postul ala ai nevoie de nota 9 la titu. Daca tu iei 7, la distribuirea pe posturi primesti un post la Scoala Y, comuna Cracanatii din Deal. Daca refuzi postul de la Y, ai belit cucu, nu poti renunta la el, nu poti sa mai participi la anul la titularizare. Cam asta ar fi.

    00
    • Concluzia argumentului tau e tot ca profesorii sunt muisti.

      00
    • Dar ce subiecte sunt, doamne iarta-ma, de nu poti sa iei 9?!

      00
    • Băăăă, vorbim de profesori, cum adică „stii subiectele dar nu chiar de 9-10”???

      00
    • Nu cred că poate să mă oblige să mă mut în alt oraș sau să-mi dea un job în capătul celălalt al Bucureștiului….

      00
    • @mmartipan http://subiecte.edu.ro/2022/titularizare/modeledesubiecte

      Uitandu-ma prin teste, observ ca item/itemi a devenit omniprezent in limba romana. Se citeste item sau aitem?

      00
    • Ciuby, daca tu esti perfect la orice ora in fiecare aspect al ocupatiei tale, esti zeul meu.
      Proka: nu, il alt oras nu te pune sa pleci, dar titularizarea este zonala, pe inspectorate. Adica, la nivel de Bucuresti poti prinde post in alta parte a sectorului (nu stiu daca fiecare sector are inspectorat propriu) sau a Bucurestiului, in caz ca e un singur inspectorat. In tara, vorbim de inspectorate judetene, posturi in judet. Tu vrei post la scoala buna in oras, prinzi post la marginea judetului in sat de martieni, post pe care nu-l poti refuza. Posturile se dau in ordinea mediilor. Ce zici, iesi din examen si participi anul urmator ?

      00
    • comentariul zilei se duce la Proka :)))

      00
    • @7 Cum naiba sa te „retragi” din concurs? Eu nu imi aduc aminte sa fi participat la un concurs la care sa ma pot „retrage”. Daca eram prezent, ieseam din sala doar dupa ce predam lucrarea, chiar daca era doar o foaie goala.

      00
    • @7, este că te-ai dus la examen de titularizare și n-ai luat 60 de puncte la primele două subiecte?

      Zici că majoritatea profesorilor sunt niște parveniți? Foarte posibil și sunt înclinat să cred și eu asta: nu ești în stare să iei 10 la examen, dar vrei să fi prof la cea mai tare școală și nu accepți altceva. La fel ca la privat, nu? Stau șomer până mă angajează șef, chiar dacă am 0 ani experiență și 0 aptitudini de șef.

      Înapoi la examenul de titularizare. M-am uitat peste subiectele din 2022:
      10 puncte oficiu.
      Subiectele 1 + 2, 60 puncte, sunt pur teoretice, și la prima vedere mi se par penibil de simple, un student ar trebui să fie în stare să le facă perfect.
      Deci nota 7 asigurată din start dacă ai ce să cauți în învățământ.

      33.17% din profi au lucrat de mai puțin de 7. Ăștia sunt profii care nu stăpânesc materia. Dar îi învață pe alții, fie la școala X din buricul târgului, fie la Y din Crăcănații din Deal. 1 din 3 profi.

      45,83% au luat peste 7, deci ori aproape 1 din 2 profi știm sigur că stăpânesc materia dar sunt complet bâtă la pedagogie, ori cel mai probabil mai puțin de 1 din 4 profi stăpânesc materia.

      Dar da, tot Zoso e pe lângă.

      01
    • Stefanut, sa stii ca se stie deja de o buna bucata de vreme ca o mare parte a profesorilor sunt lepre/incompetenti etc, dar asta nu ii absoalve complet pe parinti de faptul ca adeseori ii pun pe micuti pe un piedestal si ca proful este 100% responsabil de cat ia ala la matematica: o buna parte din copii sunt realmente batuti in cap si asa vor ramane (ca biologic vorbind nu sunt naturally gifted, orice v ar zice voua nature vs nurture si alte basine din astea), restul sunt lasati de parinti cu ochii in tablete si se joaca dota si pe urma e profesorul de vina ca ala e paralel cu scoala. Mai vedem cand parintii sunt pe bune parinti si nu ii uita pe la j’ai bistrot prin nisip

      00
    • Eu m-am uitat la examenul de info, ca la aia cica m-as pricepe.

      Sincer, eu nu sunt sigur ca as lua vreo nota mare fiindca multe din punctele alea au mai mult legatura cu pedagogia si capacitatea de a explica elevilor lucruri decat cu teoria.

      Una e sa scrii 10 linii de cod, alta e sa cobori la nivelul unui incepator si sa ii faci pe altii sa inteleaga de ce le-ai scris asa si nu altfel.

      00
    • Cred ca 7 e atacat degeaba pe aici. Ce fac profesorii aia ar face oricine in situatia data: ai nevoie de o nota mare, esti cam belit daca iei o nota mica si poti renunta in timpul examenului, daca vezi ca nu poti scoate nota aia.

      Evident ca dupa aia situatia a luat-o pe panta „vai, dar cat de dobitoci sunt ca nu pot lua macar 9, aoleu, dar cat de simple sunt subiectele” si asa mai departe. Ori fi simple subiectele, habar nu am. Dar, repet, ce fac aia e logic si nu cred ca cineva de pe aici ar face altfel, daca ar fi pus in aceiasi situatie,

      10
    • @7, departe de mine gândul că eu sunt perfect, să fim serioși, nu sunt ipocrit. TOTUȘI, aici vorbim cumva de un interviu și/sau evaluare periodică. Știi ce se întâmplă dacă eu sunt slab la un interviu? Nu sunt angajat. Știi ce se întâmplă dacă sunt slab la o evaluare periodică (sau mai multe, na)? Sunt rugat să găsesc altceva de făcut, că-i încurc.

      În cazul tău (al profesorilor) ce se întâmplă?

      00
    • OK.
      Rumbu, item exista in limba Romana de niste timp, se citeste cum se scrie :)
      Cantrem, nu, nu am participat anul asta, am activat o vreme in invatamant acum niste ani dar nu mi-a placut sistemul. A, si ca sunt foarte bou si nu mi-a placut meseria cand am ajuns in fata elevilor. Si nu vad unde spun ca profesorii sunt parveniti. Spun doar ca tu ai un loc de munca, dar nu esti angajat definitiv pe postul pe care il ocupi. Poate chiar esti bun in ceea ce faci. Ca sa fii definitiv angajat acolo, trebuie sa treci un examen. La care na, se intampla sa nu pici pe subiect, sau nu suficient. Se pot intampla multe la un examen chiar daca stii totul la perfectie ;)

      Situatia sta cam asa. Majoritatea profesorilor, mai ales in mediul rural, sunt suplinitori. Acestia pot fi calificati sau necalificati. Ca sa ajunga la catedra, sustin o testare. Ok. Treci testarea, esti angajat un an. In functie de nota la testare, in ordine descrescatoare, obtii post la scoala buna in oras, scoala naspa in oras, scoala aproape de oras, scoala la dracu-n praznic.
      E cea mai simpla varianta, oricine (practic) poate ajunge la catedra, trebuie doar sa nu fii total analfabet.
      Calificat fiind, vrei sa fii angajat definitiv. Vizezi o catedra libera, iti dai seama cam cat de mare trebuie sa-ti fie nota ca sa ajungi acolo la distribuirea descrescatoare in ordinea mediilor, si tragi pentru nota aia. Ca daca e liber post la Jean Monet, nu ai sanse cu 8 la titularizare. Dar daca locuiesti in Ciugulestii de Padure si vrei catedra acolo, iti ajunge un 6, ca nu vrea nimeni sa mearga acolo. Weeeell….daca tu vrei la Jean Monet dar dupa ce vezi subiectele iti dai seama ca poti obtine nota doar de Ciugulesti unde ai fi obligat sa mergi sau sa renunti la post (caz in care nu mai ai voie sa participi) iesi din examen si continui sa predai ca suplinitor la scoala unde esti deja. Poate chiar Jean Monet.

      Incerc si altfel: esti angajat temporar programator. Ca sa fii definitiv, examen. La examen cazi pe langa subiect si obtii nota doar pentru postul de femeie de serviciu. Daca refuzi postul de femeie de serviciu, nu mai ai voie sa participi la anul pentru postul pe care esti deja. Asa ca iesi din examen, ramai ca programator temporar, te pregatesti mai bine si incerci anul viitor.

      Gata, ca ma intind prea mult si trebuie sa ma si intorc la nunta.

      Cheers !

      00
  2. NOU
    #16

    reforma sistemului de invatamant romanesc trebuie sa inceapa cu desfiintarea inspectoratelor scolare care nu sunt altceva decat niste sinecuri pline de incompetenti care capuseaza statul roman pentru ca prin ele trece absolut totul … fara inspectorat scolar nu se misca nimic …
    restul sunt bla bla uri ieftine de adormit copiii … daca nu se porneste de acolo orice alta initiativa de a face ceva in sistemul educational romanesc este o vrajala

    00
    • Pai se desfiinteaza scrie in noua lege, „Inspectoratele școlare județene vor fi desființate și transformate în direcții județene de învățământ preuniversitar ca servicii publice deconcentrate aflate în subordinea Ministerului Educației, anunță ministrul Educației Sorin Cîmpeanu.”
      Devin functionari publici, mai schimbai daca poti!

      00
    • Inainte sa devina functionari publici, practic li se desfiinteaza tuturor locul de munca, adica intr-un fel sunt dati toti afara. Apoi se infiinteaza noua structura, iar functionar public mai devine doar cine trebuie, ca doar nu angajeaza pe toata lumea inapoi. Doar sunt atatia oameni de partid care asteapta la coada pentru posturile alea.

      00
    • Pai vezi ca se desfiinteaza. Doar ca vor fi inlocuite cu niste structuri politizate pe fata, aflate direct in subordinea guvernului. Crezi ca o sa fie mai bine?

      A, si inca ceva. Am discutat cu ceva profesor de prin provincie. Profesor batran si bun, nu loaza. Stii ce zicea ala? Ca daca cumva se descentralizeaza complet sistemul de educatie, situatia devine albastra 100% in orasul lor. Pentru ca a vazut cu ochii lui cam cum gandesc „factorii locali”, adica primarul si consilierii locali. Alora le lucesc ochii in cap pentru tot ce inseamna resursa publica din invatamant, de la posturile de director/profesor si pana la locurile disponibile la scolile bune. Nu mai vorbesc de spatii, cladiri sau baze sportive, care deja cam sunt in mana lor. Pana acum nu le era simplu sa ajunga la tot ce voiau. Dar daca decizia ajunge 100% in mana lor, va fi macel.

      Cum zice un clasic: „viata e complexa si are multe aspecte”

      00
  3. Cei care ies din examen pot folosi nota de anul trecut,chiar dacă nu au finalizat examenul de titularizare de anul acesta. Discuțiile din grupurile de Facebook, legate de titularizare, dezbat diverse strategii folosite în sistem.

    00
  4. Ce nu spune ministrul învățământului și probabil nici prea mulți din presă nu știu e că ăia care au picat examenul ăsta nu pățesc nimic, că sunt titulari pe post.

    Din rândul celor care dau examen, foarte puțini sunt titulari (sub 5%). Aceștia dau examen, deoarece:
    1. S-au titularizat cu nota 5 în mediul rural (acum mulți ani), iar pentru a se muta la oraș au nevoie de nota 7.
    2. Sunt titulari la o școală (nu contează mediul) și vor să se mute la un club (sportiv, de exemplu) ca să facă mai mulți bani.

    Scurtă paranteză aici, avem un titular pe post la Cotroceni, președintele României a plecat de pe postul de profesor de fizică pentru a fi primar, în anul 2000. De atunci, postul ăla e ocupat de cineva care nu e angajat cu drepturi depline.

    Postul acesta e rezervat, e dreptul lui. Sunt inspectori de 10-15 ani care țin postul rezervat. Nu ai ce să schimbi aici.

    Revenind, titular înseamnă că nu te dă nimeni afară, pentru nici un motiv.

    Într-adevăr, e greu să dai afară un titular, dar nu imposibil. De obicei, directorii nu vor să-și bată capul.

    […]Nu e problema ta. Iei 2 la titularizare?

    Am impresia că profesorii titulari care merg la examenul de titularizare și iau sub nota 5, pierd postul.

    Cel puțin așa e în cazul viabilității postului. Dacă iei sub 5, pierzi viabilitatea.

    Și aici apare faza asta mișto: dacă cadrele didactice pică la examen, ce competențe au ele de fapt? De ce nu se dă examenul ăsta o dată la 3 sau 4 ani?

    De acord.

    –––-

    Cei care au picat examenul de titularizare, vor merge la examenul pentru suplinitori.

    00
    • „Postul acesta e rezervat, e dreptul lui. Sunt inspectori de 10-15 ani care țin postul rezervat. Nu ai ce să schimbi aici.” Dacă așa spune legea sau permite așa ceva, atunci e nasol rău.

      00
  5. @Ciuby

    „Băăăă, vorbim de profesori, cum adică „stii subiectele dar nu chiar de 9-10”???”

    Pai sunt profesor de chimie/fizica/desen si fac prost/slab subiectul de pedagogie sau altul care nu-i chiar conectat cu pregatirea mea. Caz real – olimpic international la chimie pentru 2 ani, cu facultatea terminata, nu reuseste sa se titularizeze pe post (de prof. de chimie). Aici nu vorbim de „nu stie carte” ci de altele.

    00
    • Pai daca nu ia examenul de pedagogie ce cauta sa predea? Daca e olimpic la chimie nu inseamna ca poate si transmite informatia unor elevi. Sa se faca chimist. Mie aici mi se pare problema. Profesorii nu au competente de predare si asa ajungem la dictat lectia din manual, invatat pe derost, nu inteles nimic.

      00
    • Nu stiu despre „altele”, dar pedagogia consider ca este obligatorie. Nu esti chimist/fizician/pictor, ci esti *profesor* de chimie/fizica/desen. Fara pedagogie nu esti profesor. Nu orice specialist intr-un domeniu este bun de profesor.

      00
    • Doar pentru ca e olimpic international de chimie, nu inseamna ca merita postul de profesor. Inainte de pregatirea de materie, trebuie sa fii un bun didact. Adica sa stii sa transmiti informatiile mai departe. Ca degeaba le stii tu, treaba ta de profesor e sa-i faci pe copii sa inteleaga ce tu stii deja! Aleg ORICAND un profesor de nota 7 sau 8 la materie dar didact de nota 10 in fata unui olimpic care are priceperea de pedagog al unei scanduri.

      00
    • Din curiozitate, exista un subiect separat de pedagogie sau se considera pedagogie subiectul 3, in care trebuie sa elaborezi un exercitiu sau o fisa de activitate experimentala bazata pe niste notiuni din programa? Pentru ca daca nu exista subiect separat, cam tot chimie se cere si la subiectul asta. Problema subiectului de la chimie, este ca se bazeaza pe memorare si modul in care se facea chimia pe vremea lui Lavoisier, asa ca daca esti obisnuit cu chimia secolului asta e cam complicat sa iei examenul fara sa tocesti ce vor ei acolo.

      00
    • @ Patrat – e intercalat. Ti se dau niste lectii si pe baza acelor lectii tu aplici ce ai invatat la pedagogie. La fiecare disciplina ai doua subiecte de specialitate si unul de pedagogie.

      00
    • @cosmin
      Multumesc, totusi tot imi e putin neclar. Cand ma uit pe subiectele de aici (http://subiecte.edu.ro/2022/titularizare/Subiecte_si_bareme/) daca iau examenul de mate sau fizica corespunde cu ceea ce spui. Subiectul 1 si 2 al examenului par a fi de specialitate iar la 3 sunt si intrebari legate de pedagogie (ce competenta e evaluata de un tip exercitiu, organizarea clasei etc.). La fel, in baremul de la mate la subiectul 3 se dau puncte pentru mentionarea competentei evaluate de un anumit tip de item, avatajele si dezavantajele unui tip de item si alte chestii care trebuiesc memorate. La chimie in schimb, la acelasi subiect 3 se dau puncte pe descrierea acumulatorului cu plumb. Daca la mate vad cum poti pierde alea 3 puncte, la chimie nu vad cum e posibil ca cineva bine pregatit pentru examen sa nu ia un 7-8-9 (chiar si cu zero notiuni de pedagogie). In schimb, inteleg cum, daca n-ai chef sa te pregatesti pentru examen, poti fi bun la chimie si lua sub 7, nimeni nu memoreaza reactii de nebun. E adevarat ca memorarea asta nu te face un profesor mai bun, examenul e tampit si nu are legatura cu meseria. Dar, daca te decizi ca asta vrei sa faci ca meserie si daca ai un nivel ok, cu putina pregatire, nu vad cum nivelul examenului la chimie te poate bloca…

      00
  6. @AndreiofB

    Pai ai 10 subiecte, 6 de specialitate si 4 de pedagogie. Faci 6 perfect (specialitate) si mai iei 1 punct la pedagogice. Total 7. Concurenta face perfect pedagogia si mai scoate 3,1 la specialitate. Total 7,1. Care-i mai bun ? Ala care stie ce dar nu cum sau cel care stie cum dar nu prea ce? :)

    Iar pentru 9-10 clar ca trebuie sa obtii punctele de la pedagogie. Care se toceste! Am vazut manuale la amici profesori si la un tip care a terminat fizica (Magurele nu Universitate) si dorea post de profesor. Platitudini la greu, m-a facut sa incep sa casc la fel ca manualul de economie politica din liceu (anii ’80).
    Daca era examen separat de pedagogie, raspunsul era mai clar.

    Discutiile astea vor fi mereu, cat va exista scoala/titularizare/suplinitori de mate cu scoala de arte populare.

    00
    • Ma gandesc ca materia care trebuie sa o stie este si cea ce va trebui sa o predea, adica maxim chimie, mate, fitica.. clasa a 12a. Deci daca aici are probleme…cum naiba a ajuns profesor. Pana la urma un inginer de automatica de exemplu ar trebui sa poata preda mate, fizica, logica fara nici un fel de problama la un liceu, daca ar avea si aptitidini pedagogice

      00
    • @AndreiofB

      Ce nu zice nimeni este că lectiile de gimnaziu și liceu nu acoperă integral programa pentru examenul de titularizare. Lecțiile acoperă cam 75%. Depinde de disciplină, desigur.

      00
  7. Din punctul meu de vedere invatamantul e domeniul cel mai defavorizat din Romania.
    Sunt la mila partidului unic, ca e ciuma rosie, ca e diareea galbena si rocada asta pe care o fac cele 2 o data la 4 sau la 8 ani nu ii ajuta deloc pe cei din educatie. Bugetul ala de 6% votat de atatia ani niciodata nu a fost pus in aplicare, directorii pusi pe post / numiti politic si nu pe competente, inspectoratele car esunt mafii si ar trebui desfiintate, si cireasa de pe tort si de ce zic ca e domeniul cel mai defavorizat e urmatorul: profesorii spre deosebire de alte profesii nu se pot reconverti/adapta foarte usor la piata libera a muncii, spre deosebire de medici de exemplu. Un medic din Romania daca se satura de sistemul de aici (ma indoeisc, pentru ca spagi si salarii infinit mai mari fata de ale profesorilor, dar de dragul argumentatiei sa presupunem) se poate duce in vest si cu putin efort poate profesa tot in meseria lui. Un profesor nu poate face asta. trebuie sa se reconverteasca profesional, sa dea cu piciorul la 4-5 ani de facultate si experienta profesionala cata o are, si sa inceapa de la 0 in altceva. Ca urmare profesorii sunt captivi in sistem si sunt la mila partidului de guvernare, pe viata. Ambele parti sunt constiente de acest lucru si de aceea in corpore profesorii voteaza cu pesedeaua, ca vor ca nu vor. Doar asa pot primi titularizarile ok, si unde trebe si sporurile alea cate sunt. Sunt la mila parlamentarilor.
    De aia invatamantul din Romania e cum e si de aia nu se vor inregistra progrese semnificative.

    00
    • Partial ai dreptate.
      Un profesor de geografie se poate „converti” mai greu sau deloc. Asta desi fostul meu prof de geografie organiza tabere si era ghid in perioada vacantelor. Un profesor de desen poate face portrete/tablouri/lucra intr-o agentie de publicitate. Unul de mate se „transforma” in informatician. Cand mergeam sa cumpar Gazeta matematica de la sediu (facultatea de mate a Universitatii Bucuresti) erau la avizier anunturi de la SRI/SIE ca angajeaza matematicieni cu interes in criptografie.
      Exemplul cu medicii e la indemana insa cred ca e greu sa inveti o limba straina la nivel conversational ca sa poti profesa. Profii au avantajul ca stiu de la inceput limba :)

      PS
      Medicii iau spagi (unii) iar profesorii fac meditatii (unii).

      00
    • Andyane, vezi ca esti prost gratuit; medicii care au plecat nu au plecat pentru ca nu aveau venituri suficiente, desi asta a fost o mare problema o buna perioada de timp, medicii rezidentii castigand cat o casierita pana prin 2007. Au plecat din cauza hibelor din sistem si a organizario generale a tarisoarei. Asa ca aia pe care incerci tu sa ii prezinti nu prea exista, anume aia care sunt dezgustati de sistem dar totusi ar primi spaga. Aia nu e argumentatie ce incerci tu, de drag cum zici tu; esti doar prost si manipulator.

      00
    • Blob mananci cacat cu lopata. Medicii care pleaca in afara sunt cei care nu au prins job intr-un spital mare, dintr-un oras mare, resedinta de judet sau o clinica de bani multi unde la randul lor fac bani multi.Sigur or fi printre ei si unii virtuosi care nu iau spaga, insa sunt exceptia care confirma regula. Aia cre zici tu ca nu prea exista nu au luat spaga de la tine deoarece le era frica ca le faci un flagrant, nu de altceva. Cel mai probabil ai fata de prost si nu voiau sa riste busines-ul asta lucrativ. Sau esti medic sau ai neamuri medici si nu stii cum sa te scoti.

      00
  8. Ce nu spune nimeni e ca examenul asta la dificultate e mai putin dificil ca o corigenta serioasa, cel putin la matematica asa e… asta nu spune nimeni. Stiu ca poate o sa-mi iau hate, dar am dat de cateva ori examenul la matematica, subiectele pe partea de mate erau penibile, practic aproape nu aveai cum sa nu le faci toate lejer… la didactica acolo e subiectiv, dar oricum… e penibil examenul.

    Am dat de mai multe ori pentru ca lipseau posturile mereu… si cumva esti avantajat daca ai nota mai recenta, gen poti merge cu nota de anul trecut dar cei cu note de anul asta au intaietate…

    Asta cu iesitul din sala dupa ce vezi subiectele si sa se considere ca nu te-ai prezentat e o prostie romaneasca…

    00
    • „Asta cu iesitul din sala dupa ce vezi subiectele si sa se considere ca nu te-ai prezentat e o prostie romaneasca…”

      E o prostie romaneasca valabila doar la unii. La bacalaureat sau licenta parca nu se poate da cate ori vrei, pana iti place nota.

      00
    • @Zero – vrei sa spui ca trebuie dat o singura data examenul de titularizare? In foarte multe cazuri, absolventii de liceu pedagogic / facultate iau note mai mici decat cei care au experienta la catedra. Pedagogia o inveti cel mai bine la catedra.

      @Goldy – Sunt destui cei care ies din examen atunci când văd subiectele (si-ti impartasesc opinia), însă sunt cazuri (deloc puține) în care candidaților le vine foarte rău până să vină subiectele, din cauza stresului, deoarece așteaptă cate 1,5 – 2 ore. Am intalnit ambele cazuri.

      00
    • @cosmin Vreau sa zic ca nu poti iesi din sala de cate ori vrei tu pana iti convin intrebarile. Din punctul meu de vedere, examenul de titularizare poate fi dat de cate ori vrei, dar iti asumi si nota. Chiar ar fi frumos sa se dea in mod regulat si sa se ia in considerare media sau cea mai mare nota luata in ultimii 5 ani (ca exemplu).

      Eu trebuie sa imi dau certificarile din nou o data la 3-5 ani, daca vreau sa mai fie valabile.

      00
  9. Nu-i intereseaza decat banii si avem cea mai lunga vacanta din UE.

    00
  10. „Că sistemul nu are nevoie de oameni competenți, din contră, cu cât mai incompetent, cu atât mai obedient.”

    Ce! Nu stiai? Ia de aici:

    „The system of education that we use in the United States (and many other nations) is called the Prussian Model. Born of Prussia’s military failings in the Napoleonic Wars, the German kingdom developed an “education” system designed to indoctrinate children, year-by-year, from age 6 to 16, into full compliance with the state and its military leaders. The point was, bluntly, to ensure that “no German soldier would ever disobey an order again.”

    Sursa:
    https://irasocol.medium.com/the-prussian-model-and-the-failure-of-personal-ethics-83cf46602c92

    Recomand:
    https://mises.ro/?s=educatie

    00
  11. Ultimul „expert„ care a pus tunurile pe profesori este Cristi Dănileț, cel exclus din magistratură ( interesant, după excludere tipul e cam mut apropo de ce întâmplă în domeniul lui). A luat statisticile de la titularizare și dă-i și luptă samd. Sunt de acord, sunt multe probleme, dar nici să nu generalizăm tot timpul.
    Vreți să participe la titularize crema absolvenților, cei mai buni? Nu vine niciunul când află că va avea salariul mediu pe economie doar după vreo 25-30 de ani de carieră ( doar unul dintre aspecte). Vor veni cei care au vocație și chemare pentru meseria asta când vor ști că vor fi bine plătiți , diferențiat după performanțe, nu după vechime și grosimea dosarului ( cu tot felul de diplome și alte hârțoage inutile), când vor avea asigurate condiții minime să facă treabă bună ( nu doar o catedră, un scaun , două markere și un top de coli albe la început de an).

    00
  12. Cadrele didactice ,,Ne face de râs?”🤦‍♀️

    00
  13. Acest examen ar trebui susținut de toți profesorii o dată la 4 ani. Nu iei minim 7.00, pierzi așa-zisa titularizare pe post. Ce ziceți?

    00
  14. Eu am la instagram o fosta animatoare de club, e piti, umbla cu un musculos tatuat (genu de om pe care John Wick l-ar ucide), conduce un SUV Porsche si…e profa de sport.
    Iarasi, la FB , am in lista una bucata piti blonda ce e profa de engleza.
    Ce sa mai zici? Viitorul tarii suna bine

    00
  15. …eu m-am uitat peste subiecte. Mie mi se par ca au limbaj de lemn si cerinte stupide. Practic subiectele respective nu determina decat daca cel ce doreste sa vina in fata elevilor are memorie buna… ori asta e doar un aspect(minor) din ceea ce inseamna sa fii mentor/profesor. Pot sa spun doar atat: ma bucur ca am scapat de scoala – nu vad rolul „educational” si nu vad pentru ce lasam copiii sa-si petreaca cei mai buni ani in care se dezvolta in asa ceva. Personal vad doar corvoada, aberatie si indoctrinare.

    00
    • …dau si un exemplu de subiect care mi se pare extraordinar de important pentru un „maistru instructor” de „estetica si igiena corpului omenesc”:

      Citat: Alcătuiţi un eseu cu titlul „Ondularea permanentă a părului” folosind informaţia ştiinţifică adecvată. În acest scop, respectaţi următoarele etape:
      a. definirea ondulației permanente;
      b. explicarea acțiunilor pe care se bazează realizarea ondulației permanente reci;
      c. descrierea pregătirii clientei;
      d. prezentarea tehnicii de lucru;
      e. argumentarea necesității respectării a trei reguli de montare a părului pe bigudiurile de permanent.

      Am incheiat citatul.

      Despre ce vorbim fratii mei aici? Chiar credeti ca e necesar sa faci „un eseu despre ondularea parului” ca sa fi capabil sa inveti niste oameni cum sa tunda sau sa barbiereasca? Pot sa iau la intamplare, din orice domeniu, orice subiect – celasi limbaj de lemn, aceleasi baliverne, aceleasi lucruri fara sens.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube