Am comandat un produs de pe un magazin online care nu e eMAG, dar vinde pe eMAG. Trecem peste serviciile execrabile și 3 zile livrare, sunt acceptabile, că nu ardea. L-am comandat de la ei pentru că produsul necesita o mufă cu o orientare anume și din poza lor de pe site orientarea era ce îmi trebuia. Desigur, pe ambalaj mufa era orientată altfel, la fel și pe produs. Neplăcut. Sub poză, desigur, “poza are caracter informativ” sau “poza nu creează obligații contractuale”.
Dar aș vrea asta. Aș vrea să creeze obligații contractuale. Aș vrea ca produsul să corespundă pozei. Aș vrea ca vânzătorii să își facă pozele proprii la produs, mai ales când produsul necesită poze.
Am patit-o si eu cu o usa de la dedeman comandata online.
Deschiderea din poza nu era ce trebuie, si au dat-o de gard cu poza informativa.
Deci…da, ar trebui!
Eu am patit cu Dedeman tot cu o usa, dar nu cu poza, ci cu greutatea. Pe site scria ca are 50 kg… In realitate avea 150, si planul de a o cara cu un prieten intr-un break s-a dus naibii…
Ca sa fim cinstiti, am intrat si eu acum, toate denumirile de usi de pe site-ul lor sunt completate cu „stanga”, „dreapta” sau „stanga/dreapta” pentru cele cu dubla deschidere. Asta ca sa nu fii nevoit sa iti dai seama din poza. Cu atat mai mult cu cat cei mai multi cred ca daca manerul e pe stanga, atunci aia inseamna deschidere stanga, pe cand practica ne demonstreaza ca o usa cu maner pe stanga se impinge in dreapta.
Been there. In masura in care gasesc info, verific pe site-ul producatorului specificatiile.
As vrea ca in descrierea produsului sa fie si un link catre pagina producatorului.
La multe categorii de produse folosesc coduri custom pentru a ingreuna identificarea modelului si compararea produsului intre mai multi furnizori.
Chestia asta este facuta impreuna cu producatorii, chiar sper ca cineva in parlamentul european sa se ocupe la un moment dat de tactica asta.
In general in Romania sunt vandute toate rebuturile care au fost la vanzare in trecut prin Europa, la preturi mai mari decat au fost comercializate acum un an in Europa.
nu fi genul ăla de conspiraționist.
Are dreptate gorestfump. Si e firesc sa fie asa, ce nu cumpaara europenii adevarati, sa se vanda la noi mai scump. La urma urmei, nu degeaba suntem singura economie care se dezvolta duduind, cand restul stagneaza.
Problema se rezolva, ca de obicei, economic. Daca din 20 de produse vandute ai 5 retururi pe motiv de poza neconforma, probabil te vei mobiliza sa faci poze ca lumea, ca pierzi bani.
Daca insa doar zoso e deranjat de orientarea mufei, si restul de 19 oameni n-au o problema cu asta, merge si cu poze gresite.
Sa nu dam nume, zic, ca nu se cade
la ce sa dai nume? marea majoritate practica asta
Extrapolând, dacă ar fi aşa, cine crezi că s-ar mai însura?
Corect. Mai ales dacă are mufa orientată greșit.
…..sau uzata
„produsul necesita o mufă cu o orientare anume” – hai, recunoaste…era o femeie gonflabila, nu?
Obligații contractuale, caută pe internet știrea: „țeapa luată de un tânăr din tg mureș după ce a agățat o fată și i-a dat întâlnire. așa arăta pe facebook, dar să vezi cum arată în realitate”.
Eu am facut o „reclamatie” catre emag, prin intermediul functiei de chat a Facebook, cu referire la un laptop, care avea undeva in descriere faptul ca tastatura este Azerty, dar in poza era Qwerty. Raspunsul lor a fost ca „fotografiile sunt cu …”.
Poate lansezi tu o revolutie cu povesti despre poze informative, si asa se schimba si magazinele noaste preferate.
Been there, cu un macbook. decat retur si toata tevatura, am gasit asta:
https://keyshorts.com/collections/for-apps
cica e ok pt mac, windows, custom fit for any keyboard. livrari din polonia.
Sunt de acord. Mai intai sa se implementeze la Tinder :D.
In rest băgați plăți cu cardul 😁
as vrea sa mananc si eu un BigMC ca in pozele de prezentare.
Adica plastic, lipici, colorant alimentar, carton…?
Sau asa: https://youtu.be/uyTsSxm2HdE?t=127
Eu am patit cu niste casti Sennheiser de la un magazin care vinde pe eMag. Dau sa ajunga comanda la o adresa din Buzau si primesc apel gen „noi nu expediem in zona dvs. Trebuie sa veniti la sediul Fan Curier la 91 de km distanta de adresa de pe livrare.” Evident castile nu erau cele de pe site.
Tu erai în Buzău dar ai uitat să menţionezi că adresa este o stână din munţii Buzăului
Un var din Siriu. Dar nah, sa te simti si tu corporatatist.
Tare as vrea sa vad cati fotografi trebuie sa angajeze EMAG-ul sa faca poze la fiecare produs in parte.
Exagerezi !
Cu ce sa faca bietii oameni poza, cand developarea unui film dureaza, apoi pana ies pozele pe hartie fotografica, substante ,aparat de marit..etc. Daca er exista tehnologia prin care ar putea face rapid poze respectiv telefon cu camera, tableta cu camera, aparate foto digitale , ar fi mult mai usor si ar face poza rapid produsului pe care il pun la vanzare ,dar asa…!?
Eu am facut fotografie de produs in urma cu 10 ani si imi lua o zi sa fotografiez 20 -30 produse (4-8 cadre pentru fiecare) si o zi sa le trec prin Photoshop sa scot cat de cat alb perfect pe fundal fara sa pierd prea mult din detalii. Rezultate mediocre. Daca pe emag sunt 1% produse cu poze gresite, statistic vorbind nu are rost sa faci mega departament fotografic, te multumesti cu restul de 99% foto bune oferite de producator in conditii de studio si platite de ei cu bani buni.
Ce a cumparat zoso probabil era din magazinul unuia pe care il avea sub pat si mai ridica salteaua cand primea o comanda de pe OLX sau Marketplace emag.
in general ma uit la specificatii. n-are specificatii, pa. nu ma risc sa ma iau dupa poza
dada … si banca sa dea credit doar pe casele din poze
Nu sunt returnabile? Da, e neplacut – dar macar esti acoperit de asta … Am patit-o si eu – poza laptop cu qwerty, laptul era azerty (desi am cerut confirmarea la felatii cu clientii).
Problema este alta: majoritatea comeciantilor folosesc pozele oferite de producator/fabricant, care „poze” de obicei sunt mockup-uri facute de producator tocmai ca sa arate bine de tot produsul in poza. Niciodata o poza facuta unui produs nu va arata la fel de bine ca un mockup vectorial.
Hai sa zicem ca ai putea scoate niste poze relativ reusite si cu un aparat foto, dar asta presupune pe langa investitii serioase (DSLR, obiectiv profesional, lumini speciale pentru fotografie de produs, camera speciala pentru fotografie produs si o sumedenie de alte echipamente, etc), IN PRIMUL SI IN PRIMUL RAND CUNOSTINTE EXTREM DE SOLIDE despre fotografia de produs! De munca nu mai zic…
Un exemplu aici:
https://www.youtube.com/watch?v=rqC2xpCaG80
Gandeste-te cand ai de facut asta (ce ai vazut in clipul video de mai sus) pentru sute de produse! Ca sa nu mai zic ca dupa toata distractia de mai sus urmeaza si postprocesarea…
De aceea gasesti uneori produse cu poze „gresite” pe net…
Asa ca, e mai simplu sa treci specificatiile corecte intr-un tabel. Acelea DA, ar trebui sa corespunda cu realitatea.
Al naibi de bine documentat acest raspuns, bravo :).
La parterul uneia dintre noile cladiri de birouri ale IKEA (Vastint) s-au deschis mai mult restaurante, printere care si unul detinut de Adi Hadean MEATic.
Un prieten a vrut sa isi ia azi carnati cu nu stiu ce. In poza produsului, erau 3 carnati. In farfurie, erau doi.
Prin urmare, l-a intrebat pe unul dintre cei care vindeau la tejghea de ce sunt 3 in poza si doi in realitate.
Omul a zis ca poza e doar de prezentare (replica apare si pe conservele de pate old school).
La fel si cu ciorba – un bol mare in poza, un bol mic in realitate.
Acum, il inteleg si eu pe ala de-l gasesti pe Youtube daca-l cauti dupa “Michael Douglas in Falling Down fast food scene”.
Eu lucrez în clădirea aia, nu am fost niciodată la Carnivale sau la ala de lângă pentru că am tot auzit colegi nemulțumiți. Nu știu cât le-o merge biznisul astora dar cred că o să închidă repede coșmelia pentru că în afară de 2-3 rătăciți din clădire( 10 la prânz) nu se duce nici dracu’. Ideea de food market e buna(meatic are mâncare bună când e din mâinile lui Hădean) dar aplicata fara cap în clădirea aia.
Cred că poza creează obligații, indiferent ce scrie sub ea. Nu arată ca acolo, îl poți returna prin garanția de conformitate.
il poti returna fara motiv, indiferent cum arata sau daca are sau nu poza
știu, dar vreau ca poza să fie reală, nu să returnez produsul.
Subscriu. O mizerie ce fac magazinele cu pozele de prezentare. Am inteles ca este o problema des intalnita in special la Emag. Altii au comandat pelerina de tuns negru…si a venit fara negru.
Radu, si cine iti returneaza banii de transport ?
Ca nici anpc-ul nu te ajuta in cazul asta.
Din experienta cu ANPC, conteaza ceea ce accepti ca si client atunci cand bifezi ca esti de acord cu termenii si conditiile magazinului (cat timp acolo nu sunt chestii evidente in afara legii). Daca in termeni scrie ca pozele sunt informative si ca pot aparea diferente intre produsul primit si cel din poza, atunci pa si la revedere.
@Baltha Zerus: Da, poti face retur, iar legea zice ca ti se ramburseaza obligatoriu doar taxele de curier catre tine, e treaba ta ca si client sa iti duci produsul inapoi in magazin.
Ca o completare legata de subiect, am lucrat la un proiect de poze suplimentare si de video-uri de prezentare a produselor pentru un magazin online. Efortul e foarte mare atat pentru video cat si pentru poze, gandeste-te ca pentru video ai nevoie de absolut toate dotarile, de la locatie, camere si lumini pana la scenariu si actor. Adica ori ca tragi un film porno bine filmat, ori ca faci un video de produs prezentat profesionist, tot cam aia e.
La video poti realiza cateva zeci de video prezentari pe luna, iar la foto cateva sute. La finalul proiectului, clientul intra pe site, se uita la poza corecta si reala facuta din 10 unghiuri a produsului (asa cum toata lumea vad ca isi doreste), se uita si la video-ul de prezentare, apoi intra pe price.ro si cumpara de unde gaseste cel mai ieftin.
In concluzie proiectul de foto-video a fost oprit, conversia a ramas fix aceeasi
@dan, legea e proasta.
Daca produsul nu corespunde prezentarii si din cauza aia il returnez, nu ca m-am sculat cu gatul stramb dimineata, costurile ar trebui sa fie suportate de firma.
Dar si pentru aia e un leac, ii anunti subtil si mai pe dupa leustean ca daca nu iti returneaza banii de transport o sa comanzi cateva produse de pe un cont dummy si nu le ridici.
fotografia de produs e o chestie simpla. dorinta de a iti informa corect si complet clientii si de a nu-i batjocori sau insela, un perete si o masa alba, o sursa de lumina difuza, o camera nu chiar cea mai proasta pe un trepied. 2 3 cadre genrale din diverse unghiuri, cateva cadre cu detaliile semnificative (precum mufa buclucasa) daca acestea exista. orice altceva (precum explicatiile savante oferite mai sus) nu sunt decat tentative de a insela clientul (da, orice lumina pusa nu stiu cum sau postprocesare aka photosopare) fac produsul sa arate altfel decat in realitate, deci inselaciune.
elementele care tin de partea fotografica propriuzisa le are sau le poate avea fara probleme orice magazin online, chiar si alea care vand de sub pat. celelalte, cele care tin de etica lipsesc cu desavarsire la absolut toate magazinele romanesti.
Asa, de pe „margine”, este intotdeauna usor sa-ti dai cu parerea…
Te invit sa faci fotografie de produs pentru un producator (sau chiar un magazin ceva mai rasarit) si vezi ce fata face clientul la materialul pe care-l livrezi.
Apoi daca incerci sa livrezi material profesionist, descoperi subit si dintr-o data ca nu e deloc simplu, ca e foarte multa munca, ca trebuiesc tone de cunostinte ba chiar … chestii aproape „savante”…
De asemenea in cazul in care esti comerciant iti urez succes in afacere cu poze facute cu „o camera nu chiar cea mai proasta„…
Bine, pe OLX sau pe Okazii merge, nu-i problema…
P.S. – Doar un exemplu: in logica asta, toate prezentatoarele de stiri din lume ar trebui sa apara pe sticla nemachiate…
Doar ca lumea de astazi functioneaza altfel.
spartan, esti amuzant. confirmi exact ce spun eu, dar cumva din vorbe tragi concluzia exact opusa. daca pe olx sau okazii merge de ce nu ar merge si la comerciantii ceilalti? ah, ca in poza aia cinstita se vede proasta proiectare sau materialele naspa asa ca producatorul si/sau comerciantul fac scandal, asta vrei sa zici? pai nu se cheama inselatorie?
si nu, dupa logica mea prezentatoarele tv nu ar trebui sa apara nemachiate. dar nici nu incerc sa le cumpar. ca daca as vrea sa le cumpar as cam vrea sa stiu pe ce drac dau banii…
sau poate nu ai aflat vorba aia romaneasca… in afara-i vopsit gardul si-nauntru leopardul… sau poate aia cu polițist vopsita?
normal ca trebuie chestii savante sa faci un produs de 2 lei sa se vanda cu 400… totusi asta nu inseamna ca vanzarea lui cu 400 nu este o inselatorie…
Well, dupa ce mi-am reamintit putina fizica, in cautarea unor boxe 5.1 decente, am cautat poze detaliate ale subwoofer-ului, pe care de obicei scrie gen 0.55 A pe undeva pe langa alimentare. De unde rezulta ca puterea reala a sistemului este 220V (sau 230V) * 0.55 = 121W (total, subwoofer plus cei 5 sateliti + alte led-uri). Acolo unde pe cutie producatorul spune mandru „580W” sau alte valori abracadabra. A fost un chin sa gasesc aceste poze cu cifre de pe spate la majoritatea produselor audio, iar pe voi tocmai v-am salvat de boxe cu baraieli cand asculti mai tare
Ai luat in calcul cu 4/8 ohm ?
Nu prea, ca nu era cazul la boxele ce sunt prin comert: 4-ohm speakers are common in high-end audio but rare in mass-market audio.. Pentru cei interesati articolul asta da multe detalii utile: https://www.lifewire.com/speaker-impedance-3134705