Ecommerce: românii și Easybox-urile

Doi prieteni din Capitală îmi povestesc că nu mai pot comanda chestii la Easybox-urile din apropiere cu livrare a doua sau a treia zi, pentru că sunt mereu pline.

Pentru că românul comandă un produs și îl lasă acolo până în ultima clipă. Pe net se plânge că nu îl aduce curierul mai repede, și când e adus mai repede, nu se duce după el, pentru că n-are chef.

Și Easybox-ul stă plin.

easybox-sameday

Am aberat pe tema easybox și curieri și pe video:

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

99 comentarii

  1. inseamna ca e o „bresa” pentru emag… ia sa fac si eu niste comenzi la easybox-ul din apropierea mea si sa nu le mai ridic… pentru amuzament. :lol:

    01
    • ce e asa amuzant in a plati produsul si livrarea, doar pentru a nu il mai ridica? mai bine iti cumperi un bilet la stand-up, sigur o sa te amuzi mai tare.

      01
    • Ce e asa amuzant in asta? Incurci si firma, incurci si alti oameni. Crezi ca e amuzant pentru cei care folosesc serviciul ala? Evident, nu te-ai gandit la altii. Doar tu existi pe planeta si doar amuzamentul tau conteaza.

      02
    • Nu este bresa este incompetenta emag.
      Am dat comanda, am platit, si a doua zi am sunat sa anulez, ca nu mai aveam nevoie. Raspunsul primit a fost ca desi se livreaza cu sameday (ca este tot a emagului) nu se poate face nimic. Coletul va merge la esybox unde va sta 36h si apoi se face retur. Am crezut ca este un film prost si am revenit cu apel a 2a zi… Ghici ce: am primit acelasi răspuns ametitor… #calastat

      02
    • Ce amuzant esti ‘nebunule’ …….

      01
  2. Eu am zis acum ceva timp ca la Easybox-ul din cartierul meu dureaza uneori si 7 zile, sau chiar nu e disponibil deloc, dar nu m-a crezut nimeni :).

    00
    • Eu sunt mai norocos. Vecinii mai sunt mai ne-informati si nu-l prea folosesc.
      Dar ai mei arunca gunoi menajer in tomberonul de plastic sau sticla. Sa foloseasca easy-boxul e deja SF pentru ei.

      00
  3. De ce taxa si nu reducerea timpului pentru ridicare. Il vrei, vii dupa el in max 24 de ore din momentul in care a fost plasat. Simplu si eficient.
    Experientele cu cei de la curierat au fost pentru mine atat de nasoale incat am ajuns sa cer ridicarea personala de la depozit in 90% din cazuri. E super cand te tine in casa 3 zile, nu suna nu te cauta nimeni, dar te trezesti cu mesaje gen „in data de s-a incercat livrarea”.

    00
    • invariabil primesc mesaje similare exclusiv la coletele voluminoase sau (mai) grele. E deja scoala la Fan, cred ca face parte din sesiunea de training la angajare..

      00
    • La Fan nu mi-au livrat niște pachete mai grele, că trebuia să urce 4 etaje. Bine, n-au zis asta, au mințit că nu veniseră toate pachetele. Am renunțat la comandă, anunțat Ikea, primit banii înapoi.

      00
  4. Nu ai de unde sti daca sunt foarte multe comenzi sau daca oamenii chair nu le ridica fara o statistica publicata de EasyBox (ar fi interesant). Si eu am patit sa gasesc plin.
    In SMS-urile pe care le primesc mi se ofera un interval de 36 de ore sa ridic, ceea ce nu e exagerat de mult dar nici prea putin timp. Adica azi la 7 primesc SMS ca pot ridica pana maine la 19. Si de obicei easybox-ul ales se afla in drumul meu, singura varianta ar fi sa uit sa ridic.
    Din punctul meu de vedere cea mai plauzibila varianta e ca sunt pur si simplu aglomerate.

    00
  5. E simplu. Obligi clientii sa plateasca cu cardul online daca vor livrare in easybox. Iar daca intarzii, platesti taxa de stocare (5 lei pe fiecare zi in plus sau mai mult). Toata astea afisate mare, atat pe site de unde comanzi cat si pe easybox.

    00
    • Si daca intarzie curierul sa il puna in easybox? Vezi patania mea de mai jos…

      00
    • @Danyzus – Sa te taxeze dupa ce primesti sms, doh.
      Eu am comandat luni seara si ieri la pranz am primit sms ca pot merge sa-l ridic, a fost foarte rapid. (OMV Iuliu Maniu)

      00
    • Buna ideea doar ca nu. Daca a trecut o zi il vor lasa retur si il vor comanda din nou. La retur comerciantul trebuie sa returneze intreaga suma platita sau deloc daca a fost ramburs. Welcome to comert online.

      00
    • @Cosmin: comanda a fost livrata! daca vrei retur chemi curierul si il dai manual (nu trebuie sa existe retur direct din easybox). Bani datorati pe intarzierea din easybox nu se restituie. Regulile trebuie bine definite si odata ce le-ai acceptat (adica ai facut comanda) nu poti sa o freci cum vrei tu. Sa ne intelegem, easyboxurile sunt foarte utile cand ai unul langa casa (un fel de cutie postala) si tu esti toata ziua la munca, iar seara cand te intorci iti iei produsele de acolo. Orice alta schema sau explicatii sunt de rahat si ar trebui taxate de magazinele online. Daca ar fi dupa mine, as baga clar la conditii: „daca in 48 de ore de la primirea primului SMS nu ai ridicat produsul, usa se deschide automat! Retine, usa se deschide automat si nu raspundem de produsul tau! Esti de acord? Da/Nu”.

      00
    • @Danyzus: Poate sa scrie acolo ca in 2 ore daca nu ridici comanda trebuie sa-ti taie ouale. E treaba lor, dar termenii trebuie sa respecte cumva si legea. Si sunt sigur ca ce spui tu nu e legal. E ca si cum ar spune ca daca nu te gaseste curierul are voie sa-l arunce la gunoi. Nu, coletul se intoarce la expeditor daca nu este ridicat sau livrat de curier. Si asta se intampla dupa 36 ore, care este un termen decent. SMS-ul/mailul poate sa nu ajunga/ sa intarzie din varii motive, poate sa ti se strice masina si sa nu poti pleca in ziua aia sa-l iei. Poate ti se strica telefonul sau ramai fara baterie si vezi notificarea a 2-a zi.

      00
    • @Dany,

      Ai vre-un magazin online? Daca da, sa-mi zici care e adresa, sa stiu de cine ma feresc…

      Cu easybox am avut expierenta sa tot astept livrarea timp de 2 saptamani, fiind de la un magazin tert (depozitulcubaterii) am zis ca se misca mai greu. Cand am sunat la comerciant sa vad de ce nu am primit produsele, baiatul de la capatul firului, putin suparat, mi – a zis ca produsele au fost returnate deoarece nu au fost ridicate. I-am explicat ca nu am primit nici SMS nici email cu datele de ridicare din easybox si mi-a zis ca nu sunt singurul…

      Jos palaria pt. ei, a doua zi am primit comanda (asa cum au promis) + ceva extra, livrarea fiind tot in easybox.

      01
  6. Uau, au descoperit si firmele astea ca si musk k oamenii ocupa spatiu degeaba, taxa boss, sa vezi cum isi ridica frumos coletu in prima sau a2a zi 😆

    00
  7. Been there, mi-am si luat-o, si mai tare decat mine si-a luat-o vanzatorul:
    Comandat un toner de pe marketplace, livrare easybox la Baneasa, Feeria, de undeva din tara. Colet sosit in Bucuresti Luni, pus in easybox abia Vineri, pe seara, dupa ce plecasem de la birou. Trimis inapoi Sambata noaptea, ca le tin doar 36 de ore in Easybox. De atunci, evit sa comand cu livrare in EasyBox, daca am de ales…

    00
    • „pus in easybox abia Vineri, pe seara, dupa ce plecasem de la birou. Trimis inapoi Sambata noaptea, ca le tin doar 36 de ore in Easybox” -imi da cu minus cele 36 de ore…

      00
    • Aparent matematica de clasa a 2-a nu e punctul meu forte. M-am prins recitind.

      00
  8. TL;DR: conceptul functioneaza foarte bine, trebuie doar marita reteaua / capacitatea.

    La Amazon Locker ai trei zile sa-ti ridici produsul. Chiar si-asa, am intalnit des si in state sau Franta situatia in care sa nu pot sa-mi livrez la colt ca era plin. Pe de alta parte, acolo reteaua era deja foarte imprastiata, si daca n-aveai loc in cel de la colt, sigur gaseai inca doua in zona.

    In Franta mai au inca un concept similar, si anume ridicarea de la diferite puncte cum ar fi receptii de hotel, magazine mari, chiar si cafenele. Nu au intotdeauna avantajul de 24/24, dar de cele mai multe ori au program pana tarziu (si la astea ai vreo 7 zile sa ridici).

    00
  9. La mine nu e o problema. Am trei Easy box la maxim 6-700 m de casa. Pot sa comand in oricare din ele. Pana acum nu mi s-a intamplat sa fie plin vreunul.

    00
  10. Ai ceva date măcar sau iar scrii ca sa ții flacăra blogului aprinsă. Nu de alta dar la oficiul poștal de lângă mine se miră funcționarele de ce numai sunt așa de multe comenzi la eMag. Asta după ce au amplasat două astfel de spații în zona cu acces la parcare. La trei comenzi avute nu am pierdut mai mult de 5 minute per comandă. După informațiile celor de la poștă si dacă ar gandi ca tind eMag ar avea probleme. Și da s-ar întâmpla pentru că sunt oamenii jegoși!

    00
    • Ai ceva date măcar sau iar scrii ca sa ții flacăra blogului aprinsă.

      ești la al treilea comentariu de căcat aici. hai să fie și ultimul. nu-ți place, nu te ține nimeni aici.

    • Nu e chiar de cacat. Tu ai lansat o teorie cum ca oamenii uita sa ridice produsele din easybox, blocandu-le inutil. Acum e nevoie si de o statistica legata de cat timp stau produsele acolo in medie. Ar fi interesat de vazut, si folosindu-ti influenta (sic), poate o sa ne arati una intr-o zi :D

      00
    • Te rog explică de ce e comentariul meu de căcat? Ție din ce ți-au zis doi oameni ai tras concluzia că cei ce folosesc serviciul sunt niste jegoși. Cum alte explicații nu am văzut aia e concluzia trasă de mine mai ales ca ai si articolul despre educație scris fix în același ton, stiu eu de ce, oameni jegoși, nu caut in fapt nici nu mă întreb dacă o exista alta explicație.

      00
    • e de kkt pentru asta: scrii ca să ții flacăra blogului aprinsă.

      ok. ai 100 și ceva de comentarii aici, cel mai vechi din 2016. deci citești de ceva ani și știi (și revii pentru) că nu sunt căcănar. sau mincinos. faze de genul ăsta sunt căcăcioase și dureroase. dacă veneau de la un pulică cu 10 comentarii, da, treceam peste el, dar tu citești pe aici de 4 ani. n-ai văzut articole spam, n-ai văzut chiloțăreală, n-ai văzut „a murit X”. și totuși, ai simțit nevoia să fii căcănar și să-mi dai peste bot cu „scrii ca să ții flacăra blogului aprinsă”. e ca și cum ai zice „ești prietenul meu, dar ești cam muist”. nu știu ce ai scris după fraza aia, n-am citit, dar mi-am adus aminte că și comentariile anterioare au fost tot în tonul ăsta. repet, dacă nu ai chef de blogul ăsta, sau dacă vii ca să-mi dai muie cu din astea, nu mai veni. pierzi timpul. e minimă logică: nu îl citești pe unul pe care îl consideri că te minte sau te prostește.

  11. Amuzant, chiar ieri am ridicat niste produse de la un Easy box. Este prima oara cand folosesc acest serviciu, dar cu siguranta nu este ultima data. A fost ok, la ora 11:44 am primit codul, la ora 16:30 am ridicat produsul. Simplu si fara batai de cap.

    00
  12. Chiar sunt curios sa aflu cum ai ajuns la concluzia asta? Ce te face sa crezi ca oamenii nu ridica coletele? Poate chiar sunt foarte aglomerate :) E misto ca mereu spui ca romanii isi dau cu parerea despre orice chiar daca nu au date exacte, aici se pare ca si tu faci exact la fel, cunoscatorule :)

    00
    • Chiar sunt curios sa aflu cum ai ajuns la concluzia asta? Ce te face sa crezi ca oamenii nu ridica coletele?

      am numărul lui Stanciu la favorites.

    • si tu chiar il crezi pe stanciu? :)

      00
    • Oare nu e posibil sa fie o combinatie intre:
      „Oamenii sunt cacanari si nu-si ridica produsele” – 50%
      Si
      „Nu avem suficiente easy box-uri dar nici nu vrem/putem sa investim in mai multe” – 50%

      Iar emag sa bata toba doar pe prima?

      00
    • @C, cu siguranta este valabil ceea ce ai scris tu. Doar procentele posibil sa difere.

      00
  13. Si unde e easybox ul asta plin ? Intreb pentru baitul ala cu x6 care a incercat sa traga bancomatul din perete .

    00
  14. Pentru animale soluția este reducerea timpului la 24 de ore. Dacă nu l-ai luat din cușetă, a dispărut. Și după 2-3 din ăstea, interzis la comandat prin izibox.
    Altfel nu potolești idioții. Soluții se găsesc, dar trebuie pusă ranga pe ei.

    00
    • Da, mai, clar, solutia pentru a eficientiza un serviciu e sa micsorezi timpul de acces al clientului, nu o combinatie intre marirea capacitatii si motivarea clientului sa il foloseasca. Vezi patania mea de mai sus: pe mine unde ma incadrezi, la idioti sau la rauvoitori? Mie imi dai 36 de ore, in weekend, sa ridic dintr-o zona cu birouri marfa pe care curierul a tinut-o in depozit 5 zile? Cel mai tare imi pare rau de vanzator, care chiar nu are nicio vina, dar a platit transportul ala degeaba.

      00
    • Boss, tu ești un caz din ăia 5% care pică de fazani, pentru că sunt idioți curierii. Toți am fost la un momendat in situația asta.
      Eu mi-am comandat o piesă la centrală și mi-a venit 5 zile mai târziu. De 2 ori curierul m-a dat că nu am răspuns, deși eu nu am fost sunat. Iar când am sunat eu, nu răspundea.
      Muie fan Courier și proștilor din subordine.

      00
    • @Ionut M, de ce iti place sa jignesti oamenii?

      Daca Emag observa ca unii clienti asteapta prea mult pana ridica un colet de la EasyBox are mai multe optiuni:
      1. Sa monteze mai multe EasyBox-uri;
      2. Sa ofere un bonus celor care ridica produsul in termen de 12 ore sa spunem (ex: un bonus de 2-3 lei in puncte de cumparaturi);
      3. Sa ofere un serviciu de livrare seara intre 19:00-23:00 a coletelor (asa oamenii nu mai trebuie sa adune de pe drum coletele, le pot primi direct acasa);
      4. etc.

      Clientul ridica atunci cand poate/cand vrea coletul, fiind un serviciu platit, nu un bonus oferit de Emag.

      00
    • Pentru că trebuie să ne civilizăm de-o parte și de alta: curieri și clienți. Nu putem să fie domni decât unii, iar ăilalți maimuțe. De aia înjur și d-o parte și d-alta.
      Și client de căcat sunt și eu, cu toate că încerc cât pot să nu fiu. Shit happens. Și când zic de rău de clienți, mă includ și pe mine.

      00
    • In calitate de comerciant trebuie sa te mulezi pe nevoile si comportamentul clientului.
      Daca pui ranga pe el, se va duce la concurenta.
      Asta este partea frumoasa in economia de piata, ca intotdeauna exista cineva gata sa satisfaca cerintele unui client.

      Emag deja au marit costurile cu transportul, ar trebui sa investeasca o parte din venitul asta suplimentar in instalarea de EasyBox-uri suplimentare, daca cele existente nu fac fata.

      00
  15. O taxa suplimentara pentru neridicare la timp a coletului ar putea sa aiba efect de ‘backfire’ in sensul ca la produsele cu valori mici si medii clientul nu va mai ridica coletul si va reface comanda.
    Solutia pe care am implementat-o a fost ca mi-am facut un rating al clientilor. Daca au rating bun ei odata logati pe site vad pretul produsului fara taxa de manipulare a marfii, un fel de discount care il aplic lor + de multe ori le fac si transportul gratuit, restul trebuie sa plateasca 20 de lei in plus. Astfel pt un produs de 200 de lei aia buni platesc 200 si aia rai 235. Pe termen lung,va zic din experienta mea, am avut de castigat. Retururile s-au imputinat simtitor.

    00
    • Cea mai rezonabila varianta. Bonusezi clientii fideli/seriosi si ii taxezi suplimentar pe cei care iti genereaza cheltuieli mai mari.

      Nu stiu insa daca esti acoperit din punct de vedere GDPR, deoarece faci o profilare a clientilor.
      Daca nu este specificat clar la termeni si conditii (si banuiesc ca nu este), esti pasibil de o amenda in cazul in care se descopera aceasta profilare.

      00
    • Eu am un sistem care ii flaguieste automat pe aia de comanda aiurea si le anulez pur si simplu comanda. Am avut si reclamatie la OPC pe tema asta si fuck them. Daca ai comandat de 2 ori si nu ai primit produsul din vina ta sorry dar eu nu mai support costurile si a 3 a oara pt toti nesimtitii.

      00
    • Va zic eu profilare unde lucrez : nu a ridicat coletul, orice comanda ulterioara i se refuza. Comanda si ulterior cere altceva, nu i se trimite nimic . Si inca cateva hachite. Avem EXTREM de putine retururi.

      00
    • @Andrei G
      Legile europene sunt date pentru europeni pentru ei. Noi inca nu suntem europeni civilizati, suntem pe cale de a ne civiliza si asta te face sa joci murdar cu cei care te pagubesc aruncadu-ti placa cu „Sunt cetatean european si am drepturi”. Toti incurca-treaba au drepturi si niciunul nu are obligatii.
      @Jerome
      exact asa am si eu. Am care au lasat de 2 ori coletul neridicat, a 3-a oara anulez comanda. 1 data sau de 2 ori totusi am trimis doar dupa ce l-am pus sa-mi plateasca in avans toate transporturile trecute + cel actual.
      95% din clienti sunt persoane ok cu care daca esti corect n-ai probleme si nu cred ca e corect ca sa plateasca ei Cost Of Doing Business sau mai punctual spus nesimtirea celor 5% care fac retururi neintemeiate sau nu ridica coletele si cand ii sun inapoi nu raspund.

      00
  16. „Comanda astăzi cu ridicare mâine din Easybox începând cu ora 07:00” este o poveste frumoasă de marketing. Comanda de luni nu a ajuns mai devreme de sâmbătă dimineața, produs „comercializat și livrat de eMag” – în condițiile în care marți era ziua de naștere unde produsul comandat trebuia să fie cadou. Și da, am returnat produsul. Personal, în Băneasa. Banii înapoi în xx zile, numai in cont, nu cash.
    4 – 5 zile fac toate comenzile până la cutie.

    00
    • Niciunul dintre „activistii” de mai sus nu spune ce ar trebui sa se intample in cazurile astea.
      Toti vor sa fie taxat clientul in cazul in care nu ridica produsul la timp, dar magazinul sa nu pateasca nimic in cazul in care nu comunica un interval de timp real pentru livrare.

      00
  17. Eu am avut un incident neplacut cu Easybox. Comandat 3 produse livrate de Emag si au venit pe rand,unul Luni,unu Marti si unu Vineri. Easybox-ul era si la mama naibii in celalalt capat al orasului.
    De obicei e ok,ca nubstau dupa curier si merg sa ridic doar noaptea cand se potoleste traficul,dar trebuie un pic mai bine organizat ca e neplacutnsa faci drumuri degeaba la „cutie”

    00
  18. Coletele livrate de Emag raman 36 ore in Easybox. Timp suficient sa te duci sa iei coletul deja platit. Daca nu iei coletul, este returnat. Deci nu vad unde este marele blocaj.

    00
    • Blocajele apar probabil si de la faptul ca nu sunt suficiente EasyBox-uri. Asa cum au mai scris cativa utilizatori mai sus, Emag-ul prefera sa arunce vina pe clienti.

      00
  19. Intre timp, eu mi-am luat un produs de la un magazin concurent (nu, nu CEL), care nu numai ca a fost semnificativ mai ieftin decat cu cat il vinde Emag, dar a venit si a doua zi cu curierul, si nici nu a trebuit sa platesc taxa de livrare sau taxa de ramburs.
    Hai ca se poate sa votam cu portofelul si sa nu ne mai agatam de Emag.

    00
  20. Pana cand s-or da niste spargeri la easyboxuri, sa vezi cum se duc apoi si fac planton la 5 dimineata langa easybox asteptand curierul.

    00
    • Daca se dau spargeri, este responsabilitatea Emag-ului ca nu le-au securizat suficient de bine. Clientul nu are nici o responsabilitate, la fel cum nu are nici o responsabilitate daca se da o spargere intr-un magazin.

      00
    • comanzi 3 iphone max, vezi in ce cutie le bagă băiatul, te intorci noaptea cu un topor/levier, o spargi pe aia și pe alte 5 din jur și aia e.

    • @vali: cum afli in ce cutie le-a bagat curierul? Ca nu iti zice pana nu platesti! Stai de planton pana vine curierul, ca sa te prinzi?

      00
    • folosești ochii. sau, și mai sneaky, pui o cameră video în mașină, să nu te vadă acolo că urmărești.

    • Majoritatea EasyBox-urilor sunt montate in zone supravegheate video (ex: benzinarii).

      00
  21. NOU
    #67

    Patit si eu treaba cu EasyBox-ul plin. De asemenea am patit sa pot comanda in EasyBox si apoi sa fiu anuntat ca pachetul nu incape fizic in EasyBox si ca pot veni sa ridic eu coletul de la sediu.

    Overall, mi se pare ca toata nebunia a inceput cand s-a introdus plata cu cardul la ridicarea coletului. Poate n-ar fi rau sa se livreze doar coletele pre-paid pana se mareste reteaua.

    00
    • La mine, o experienta similara a fost mai misto: m-au sunat, mi-au cerut adresa si au livrat la birou, ca nu incapea in Easybox.

      00
  22. In Decembrie am comandat ceva cu livrare la Easybox si am fost nevoit sa anulez comanda. I-am sunat, si mi-au zis ca a plecat de la ei, e deja la curier, si ca nu au ce face, trebuie lasata comanda sa fie incarcata in Easybox, sa nu o ridic, sa o ia inapoi, si sa o faca retur. Ma uitam zilnic in contul eMag, si figureaza ca a stat cam 2 saptamani in dulap, pana sa o ia inapoi curierul, desi am mai sunat intre timp sa le zic sa faca retur. Banii i-am primit inapoi dupa inca 1 luna. Eu cred ca momentan nu este optima implementarea sistemului, si nu doar reaua-vointa de la cumparatori.

    00
  23. Cica au aparut samsung s20 pe emag, la preturile de 4300 lei, 5300 lei si respectiv 6500 lei, precum si copiile originale pe olx.

    Avem ceva bancheri pe aici ?

    00
  24. Or fi pline, dar au (și) alte motive. Emag sparge mai toate comenzile cu produse multiple în mai multe colete.

    Te duci să ridici o comandă și să vezi că ai telefonul într-un colet, husa în alt colet, folia în alt colet, cadoul de la promoție în alt colet. Altă dată am primit frumușel patru colete pentru fiecare cartuș al imprimantei. Șamd.

    Înțeleg logica spargerii în mai multe colete, dar nu cred că pot înțelege de ce nu le pun pe toate în același dulap…

    00
    • eu nu inteleg logica spargerii in mai multe colete.

      00
    • @maxp: De exemplu:

      – se află în depozite diferite (e.g. un produs e la furnizor, unul e în depozitul din nord, celălalt e în depozitul din sud);
      – curierii sunt aglomerați și se asigură că primești CEVA;
      – se reduc pierderile (ok, curierul îți pierde un colet din comandă, dar care sunt șansele să-ți piardă TOATE coletele?)

      Astea sunt motive imaginate de mine, dar probabil au ei motive (și) mai bune pentru care fac asta :)

      00
    • chiar si atunci cand sunt din acelasi depozit se sparg
      motivele principale:
      – produsele pot fi la mare distanta intre ele si nu sunt culese de acelasi om, fiecare cu sectiunea lui.
      – daca unul a fost cules acum nu poate astepta dupa celalalt intr-un loc, asta inseamna ca ocupa spatiu pana ajung si restul produselor, cand ai numarul de comenzi de la emag nu-ti permiti
      Sunt trimise direct la impachetare unde li se pune awb-ul si este trimis in gramada fiecarui curier.

      00
  25. Comanda facuta vineri seara, livrata la ora 4 AM duminica dimineata. Primit SMS la 14:00, timp in care il pot ridica de 26 de ore.

    Tinand cont ca la finalizarea comenzii ai o estima de un interval de ~5zile si nu o data fixa, mi se pare o atitudine impotriva clientului modul lor de functionare.

    3 zile lucratoare ar fi un timp decent de pastrare.

    00
  26. Chiar n-ai 20 de minute sa mergi la magazin pentru ca să-ți cumperi un produs??? Am ajuns sa creăm teorii ale conspirației pe baza easybox sau curieri…

    00
    • Unii dintre noi stam in orase in care 20 de minute dureaza numai sa gasim loc de parcare la un centru comercial. Deci raspuns nu.

      00
    • 20 de minute să ajungi la magazin să-ți cumperi?! în ce oraș?!
      la naiba, în bucurești în 20 de minute abia reușeam să mă duc și să mă întorc la mega-ul din colț. ăla din cel mai apropiat colț, că mai erau vreo 2 în intersecție (mare), dar presupuneau fiecare 2 traversări cu semafoare și un pic în plus de mers ceea ce dubla timpul. pe probate și uitat la ceas. nu-mi venea să cred!

      00
  27. eu comand la o posta langa mine, e un oficiu mic si e gol mereu, au program pana la 19:30 asa ca e perfect.
    dar am descoperit alta „bresa” vorbind cu doamnele de acolo:
    am comandat ceva, plata ramburs. primesc sms ca a ajuns la posta. imi fac planul sa ma duc seara sa-l ridic. pe la pranz primesc mail ca produsul este acum mai ieftin cu 120 lei !!! wtf! mai comand o data. a ajuns si ala. m-am dus la posta i-am zis doamnei ca am doua colete si ca-l ridic doar pe cel mai ieftin. dupa ce i-am zis ce si cum mi-a zis ca f multi fac asa. o perioada am avut mustrari dar pana mea: dupa ce ca comand scump, macar sa nu-mi mai dea mail apoi ca produsul pe care l-am comandat deja s-a ieftinit! si nu cu 10 lei, ci cu 120 lei ! ce rahat e cu asta?!

    00
    • de obicei, așa se întâmplă când mai e un produs pe stoc, ca sa scape de el îl ieftinesc la maxim.

    • nu stiu ce sa zic , nu e prima data cand mi se intampla.
      exemplul dat era cu un se lego. l-am comandat cu 399 lei initial, am primit mail ca s-a ieftinit la 279 lei, ca la o saptamana sa primesc iarasi mail ca era 650!
      alta data i-am cumparat lui taicamiu un mp3 player pt masina, vreo 250 parca, l-am montat, asta a fost ghinionul, ca apoi sa primesc mail ca este 170 lei.
      e acelasi mecanism ca si pe booking.com: ma duc in florenta, ma cazez, pana mea, apoi juma de an primesc mailuri cu cazari in florenta, ca si cum as mai comanda produsul inca o data daca tot s-a ieftinit. undeva cumva mecanismele astea nu functioneaza logic.

      00
    • sunt niște IT-iști deștepți în spatele lor :D

    • In principiu „product owner-ul/manager” este de vina ca asa concepe specificatiile, prost, iar it-istii sunt satuli de contre cu el si atunci implementeaza fix ce a cerut ala chiar daca e un cacat.

      00
  28. Experienta mea cu easybox. Comand un prelungitor cu protectie. Vanzatorul il trimite in aceeasi zi. Astept 2 zile, astept 4 zile, astept 6 zile. In ziua de gratie nr 7 primesc de la curier sms sa vin sa-l ridic de la sediul lor. Ii sun, ma cert cu tanti foarte sictirita si m-am dus la pulivar in camp sa iau coletul. Problema a fost ca nu a incaput in box, zic ei, sau doar n-au avut chef de livrare. Puteau sa sune. Invatatura de minte pt mine ca nu m-am dus la Dedeman pt 20 de lei in plus.

    00
    • Baws, cel mai bun prelungitor e ăla pe care-l faci tu. 3 lei metru de 3×2,5 mm, 15 lei tripla, 10 lei ștecheru. nu crapă nici mă-sa.
      Făcut eu cabluri de pornire epavă din cablu de sudură de 16 mm pătrați și clești de masă Telwin. De aia există iutube.

      00
    • @Ionuț M, cel prelungitor e ăla pe care îl faci tu dacă te pricepi. vițelul la poarta nouă are o privire foarte inteligentă față de mine uitându-mă la mațele alea. :)

      daaaaaar, cei mai buni macarons sunt ăia pe care îi fac eu. :) sunt 95 lei/kilu la cofetărie, aici, la Crăcăuții de Câmpie. în București efectiv mi-a fost frică să mă uit cât costă.

      00
  29. am comandat seara, 16-17, a doua zi la 6.30 l-am luat. baiul a fost altul. ca mai mult de o jumatate de ora m-am invartit ca bezmeticul cautand easybox-ul. pe harta trecut undeva, in realitate 300 de metri mai incolo, intr-un gang in care e intuneric si ziua si pe care nu scrie nimic. am trecut de cateva ori pe langa el si am crezut pur si simplu ca e cutia postala a blocului.

    00
  30. concluzia ii ca nu este suficiente easybox-uri, boss.

    00
  31. iti place economia comportamentala?

    Retailerii online se agita cu tot felul de tactici de nudge sa incerce sa te impinga spre cumparare sau nevoie, da foarte des scapa niste chestii elementare legate chiar de politica lor.

    In cazul easybox-urilor, desteptii au bagat taxa de livare in easybox. Pentru mine, client, taxa aia echivaleaza cu dreptul meu de a lua produsul cand vrea muschiul meu in intervalul ala. Lasa gratuit prima zi (2 ore, 8 ore, cat vrea muschiul tau), taxeaza urmatoarele (accepta doar plata cu card la easybox asa stii exact cat a stat) – asa impingi vita in directia care trebuie. 10 lei sa zicem Tot nu echivaleaza cu costul de oportunitate de a avea alt produs in cos, da aici te poti juca la pret in functie de valorea cosului aflat in easybox, marja.

    00
  32. Patanii cu easybox:
    Prin toamna comand un produs cu livrare la easybox, a doua zi apare pe tracking la sameday ca easybox defect, coletul nu a fost livrat. Ma gandesc ca reincearca ei cand vine iar curierul cu alte colete. Dupa 2 zile, surpriza, coletul e in retur la comerciant (decizia lor). Vandut si livrat de eMAG. Dupa 5 telefoane mailuri si altele, intr-un final cei de la eMAG rezolva problema cu SomeDay si coletul reintra pe traseu. 8 zile pentru un curier puturos.
    Acum 1 saptamana primesc sms ca a venit coletul, dupa vreo 30 de minute ma duc sa il ridic. Surpriza, easyboxul e in eroare, si inca vreo 2 clienti il survoleaza si incearca sa prinda linie la call-centerul SomeDay. Ma duc cu treaba, revin dupa vreo 1 ora si jumatate, la fel easyboxul in eroare, sun, reusesc sa prind linie, se constata defectul si ma informeaza ca ma suna ei cand se rezolva sa il pot ridica. Nu a sunat nimeni, am fost eu a doua zi si se reparase dulapul, am putu sa ridic. Diferenta mare dintre ridici cand vrei si ridici cand nu avem erori.
    Ar fi bine daca as putea sa imi aleg curierul cand comand de pe eMAG. SomeDay nici dupa cativa ani nu functioneaza macar un pic mai bine.

    00
    • Pai suna la Emag si roaga-i sa-ti trimita coletele cu SameDay(in aceeasi zi) nu cu SomeDay(in careva zi). Eu asa am facut si de atunci viata-mi este mai usoara. Pwp.

      00
    • Sunt curious – dacă ar fi fost livrat pachetul la un vecin, și l-ai fi ridicat când ajungeai, ai fi considerat ok sa ii plătești vecinului 5RON?

      00
  33. Păi e normal să fie easybox-urile pline de când eMAG-ul a introdus taxa de 5 lei pentru ridicarea unui produs din showroom. E mai convenabil să îl ridici din easybox (care teoretic e mai aproape de tine) decât din showroom.

    00
  34. In tarile cu apa mai calda, daca e plin se face redirectionare catre alt easy box din zona sau sta masina curierului cu pachetele si te asteapta pana noaptea tarziu

    00
  35. „Boss, tu ești un caz din ăia 5% care pică de fazani, pentru că sunt idioți curierii. Toți am fost la un momendat in situația asta.”

    In care situatie ai fost aia de a fi idiot sau curier?

    00
  36. Plata prin card bancar și povestea este încheiată.
    Plata la livrare o găselniță ce cred că produce destule cheltuieli. Pentru un comerciant ce trimite un colet de 100 de lei 16,5 plus TVA taxe de livrare ramburs la care se mai adaugă și 5 lei comision bancar încasat de banca colectoare . Deci ? Unde ai găsit acest tarif 21,5 + TVA ( diferența între 18 lei tarif mediu pe piața si 21,5 + TVA este suportat de comerciant ) apoi intervine riscul COLETUL NU ESTE RIDICAT iar taxele de retur intră tot la bietul comerciant și uite o pagubă pentru un client ce îi arde de glume .
    Plata prin card și clientul este interesat de coletul lui si sa îl ridice cat mai repede . Si/sau o baza de date a clienților glumeți iar acestor livrare dor după efectuarea plății cu cardul

    00
  37. Solutie: AirBnB pentru pachete. Sunt mulți oameni care stau acasă (cu copiii, ori lucrează remote). Și-ar putea închiria timpul și ceva spațiu pentru ca firmele de livrare sa aducă la ei pachetele pentru vecinii de bloc / scara care nu sunt disponibili.

    Sunt mai multe detalii de discutat, dar cred ca asta ar deschide livrările 24/7, ar scuti pe cei de la firmele de livrări de la a face mai multe drumuri, ar fi mereu livrate pachetele, ar aduce o sursa de venit in plus celor care sunt acasă.

    00
  38. Am folosit pt prima data easybox și am dat o comanda pt 2 produse, mi a venit doar unul și m am uitat în easy boxul alocat sa vad dacă este ci cealalt dar nimic. Am reincercat sa l deschid cu același cod primit, dar nimic,poate am ratat eu ceva. Ce pot sa fac în situația asta

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube