Ecommerce: răsfirarea e bună

Un client care are niște produse bune de cadou face anul ăsta o campanie fără mine. A avut cu mine acum câteva luni, acum are altă abordare: a dublat bugetul pe care îl dădea la 2-3 influenceri mari și acum face cu 10 mici. Nu există supărări, mă bucur că sunt și alți oameni din piață care mănâncă, ba chiar unii dintre ei sunt recomandați de mine.

Partea neplăcută e situației e că acum el speră să aibă rezultate mai bune, că doar sunt mai mulți bloggeri/influenceri în campanie. Logic, nu? Doar că ăia sunt mici ca reach și trafic și, la final, când trage linie, tot acolo ajunge, doar că a plătit mai mult.

Teoretic e o pierdere. Practic, a intrat în alte medii, că nu toată lumea mă citește pe mine sau pe X și Y. Nu strică să faci asta dacă știi ce faci, dacă te uiți la niște demografice de trafic înainte, întrebarea e cât de mult poate suporta psihic pierderea, că financiar nu e problemă.

cadouri-craciun

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

30 comentarii

  1. Asta e Spiritul Craciunului, le trimiti la blogarasi click-uri, like-uri tot ce e mai bun in domeniu!

    00
  2. „To improve is to change; to be perfect is to change often.”

    00
  3. Poate nu a fost multumit de rezultate. Cere-i feedback si vezi ce zice, cum s-au vazut rezultatele de catre ei, ce le-a placut si ce nu le-a placut.

    00
    • Oamenii au văzut reclama pe site, cei care erau interesați au cumpărat iar dacă au fost mulțumiți vor cumpăra din nou. O nouă reclamă în același loc nu va aduce foarte mulți clienți noi. Poate e mai bine să dai reclama și în alte locuri unde va fi văzută de persoane care nu te-au mai văzut.

      00
  4. Ceea ce face Vali aici este un exemplu de cum sa iti cresti/menti credibilitatea ca blogger/influencer.
    O intepatura mica (clientul va obtine aceleasi rezultate, doar ca va cheltui mai mult), dar nu stiu cati altii sunt in stare sa spuna ca un client care a ales ca lucreze cu altcineva nu este rau/prost ci chiar s-ar putea ca pe termen lung sa castige ceva in plus („a intrat în alte medii”).

    00
    • nu poți să mănânci doar tu. da, îți iei tesla, nu un rav4 de săraci:)

    • ahaa! deci e oficial! RAV4 = Zoso=Love :)

      00
    • vedem după 6 luni. prima impresie e pozitivă. trage motorul ăla de rupe.

    • mihai, o fază: eu refuz campanii la care nu cred ca pot livra rezultate. mai bine să se ducă la cineva care poate face asta, și câștigăm amândoi, eu simpatia clientului, celălalt influencer/blogger bani.

    • Vali, am retinut din ce ai spun acum ceva vreme ca ai propus unui client sa fii platit la final, daca se ating niste rezultate masurabile. Apreciez acest mod de aboardare. Cred ca de aici vine si inversunarea ta impotriva campaniilor care ajung la influenceri care in mod clar nu au cum sa aduca un castig pe masura bugetului.

      00
  5. Comentariu separat, in caz ca Vali vrea sa il stearga.
    Un alt blogger, cel-ce-nu-este-numit-pe-zoso.ro, a avut acum mai multe luni o prezentare pentru Huawei. La cat de detaliat era prezentarea, sunt aproape sigur ca era platita. A laudat mult calitatea hardware, dar a mentionat foarte clar lipsa aplicatiilor folosite de majoritatea oamenilor din Romania (de fapt din afara Chinei) si a concluzionat ca el personal nu ar cumpara.
    Acest gen de prezentare pentru mie inseamna ca pot sa am (mai multa) incredere in alte recomandari facute de bloggeri care le folosesc. Nu ca m-as baza exclusiv pe recomandarea lor :)

    00
    • Acum cateva luni sau astazi? :-D

      00
    • @miluch
      M-ai facut sa verific :)

      Apoi mi-am dat seama ca nu am fost foarte clar – ma refeream la telefoane Huawei.

      00
    • cred că depinde de suma luată. dacă iei mai mulți bani, bagi sub preș coloana vertebrală.

    • Daca nu mori de foame, ai sau nu ai coloana vertebrala.
      Cand eram la inceput de cariera am facut si eu niste compromisuri morale. Nu foarte mari, ca nu muream chiar de foame (salut cristici :) ).
      Odata insa ce ai cat de cat o situatie si poti castiga decent oricum, poti sa restrangi foarte mult aria compromisurilor pe care esti dispus sa le faci.

      Un client face un cacat. Poti sa:
      1. Spui ce frumos miroase – foame de bani maxima
      2. Sa il bagi sub pret
      3. Sa te faci ca nu il vezi/mirosi
      4. Sa zici ca nu e treaba ta sa il vezi/mirosi (aici a comis-o cel-ce-nu-este-numit-pe-zoso.ro)
      5. Sa zici „clientul a facut-o, uite si cum a dres-o” (cam asa ai facut tu)
      6. Sa arunci cacatul in ochii clientului – asta se face rar, pentru ca cine face asa ramane rapid fara clienti

      00
    • când mori de foame ai de ales: mori de foame în continuare sau sugi pula un pic, până îți revii.

      când nu mori de foame ai de ales: rămâi așa sau urci un pic mai sus.

    • De obicei nu ma exprim asa de „artistic” ca tine, dar sunt complet de accord.

      Apropo de exprimare – limbajul uneori mai colorat ma face sa nu ii recomand sotiei sa iti urmareasca videoclipurile, ci ii fac eu un rezumat cand vreu sa discutam ideile exprimate.

      00
  6. Un client a renuntat la freelancerul pe care il recomandasem pt fb si google ads dupa ce au colaborat 1 an cu rezultate bune si a zis ca “vrea sa fie mai profi” si a apelat la o agentie de vaza. Costurile s-au triplat, iar dupa 3 luni rezultatele erau aceleasi cu ale freelancerului. Ce sa vezi, o luna mai tarziu a incheiat cu agentia si a zis ca never again. In afara de mailuri pompoase si promisiuni, rezultate ciuciu. Da, e bine sa vezi cum lucreaza si altii :))

    00
    • Nu te duci la agenție pentru fb și google ads ci pentru lucruri mai profi, mai complexe și mult mult mai scumpe

      00
    • Eu ma ocup de reclame online (si fb si google ads) si am trecut de la agentie la client (nu clientul agentiei). 50% din munca de agentie sunt rapoarte peste rapoarte ca sa il faci pe client sa creada ca se lucreaza pentru el. Dupa ce s-au pus la punct niste fluxuri si s-au incarcat campaniile, munca de intretinere e minimala. Nu are agentia ce sa iti faca.

      00
    • „Am eu un băiat care face google și Facebook”

      00
    • Dezbaterea e mișto. Un Freelancer poate sa lucreze mult și bine pe 3 site de ecommerce de fashion, dar când ii pui în brate unul de IT , nu mai e aceeași mâncare de pește. Stai ca timpul de decizie, ca omnichannel, ca Google Analytics și aici o agenție poate sa iti facă diferența

      00
    • La multe agentii – alea 3 luni erau si lunile in care agentia chiar a muncit. Pe de alta parte, fiecare client are agentia pe care si-o merita. :)

      00
  7. Vali, îmi poți recomanda te rog firme de hosting pentru un site făcut cu prestashop (o firma mica, care vinde local in mare parte)? Mulțumesc

    00
  8. S-o fi gândit că oamenii din IT si cei care citesc despre topoare nu cumpara si produsul lui 🧐

    00
  9. oare ce a simtit bufnici cand o luat bani de la daruieste viata ca sa prezinte spitalul?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube