eCommerce: voi ce faceți când vedeți plasată o comandă foarte mare?

Sub egida sloganului ”F64 e în continuare un site praf, iar eu sunt frustrat că Alecsiu nu-mi răspunde la mailuri”, azi avem ceva amuzant.

Pe 3 octombrie, cineva face o comandă de 40.000 lei pe F64 folosind opțiunea “fără cont” și cu mailul meu de contact. Desigur, fără un număr de telefon atașat comenzii, cu plata la ridicarea din magazin. Produse de 40.000 lei, da?

Ieri primesc mail că comanda e gata, azi primesc mail că mai am 48 ore să o ridic. Sun la ei, dau la customer service de un isteț care mă întreabă “dar cine a făcut comanda” și “dar cine v-a accesat mailul”. Nu a vrut să-mi dea un superior la telefon, a zis că mă sună în 10 minute.

După mai puțin de 10 minute primesc mailul ăsta:

Buna ziua,

Am fost contactati de pe nr. 0733****** si ni s-a cerut sa anulam comanda nr. 126619165XXX deoarece a fost plasata in mod abuziv.

Daca nu ati solicitat dumneavoasta anularea si doriti sa refaci comanda, va rugam sa ne contactati.

Cu stima,
Gabriel CXXX
Agent CUSTOMER CARE

În caz că am anulat eu din greșeală, o pot totuși ridica. Sunt 40.000 lei, ce naiba.

Eu credeam că e la mintea cocoșului ca, atunci când vezi o comandă așa mare, cu plata ramburs, suni să confirmi. Uneori chiar și cu cardul. Că poate e un card furat. Sau poate a comandat omul din greșeală 20 de produse.

La fel cum credeam că, în 2022, e standard să ceri un număr de telefon în orice situație, dar mai ales când e vorba de o comandă făcută fără cont. Pentru a confirma comanda. Nu să te bazezi doar pe o adresă de email.

Dar domnul Marian Alecsiu se pricepe prea bine la internet și ecommerce ca să știe din astea. Aștept următoarele conferințe GPEC pe tema comenzilor false și celor 3 servicii de fidelizare clienți folosite în paralel, absolut necesare toate.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

42 comentarii

  1. Hm. Bun pont !

    00
  2. Oh, God, acuma la comenzi fara cont vom primi un e-mail pentru activarea comenzii.

    00
  3. macar era de bun gust comanda?

    00
  4. Am încercat acum să plasez o comandă fără cont și numărul de telefon e obligatoriu. Dacă treaba s-a întâmplat azi, s-au mișcat repede.

    Also, 40k lei nu e așa ieșit din comun pentru un profesionist. Ajungi acolo doar cu un Canon R5 și un obiectiv bun.

    00
  5. Ce comandă de om sărac și lacom – numa’ resigilate pe lista aia.

    00
  6. ce mai sunt 40k pe inflația asta?

    00
  7. Aham, tot suparat ca F64 nu mai da la teste Cannon?

    00
  8. Eu cred ca ZORO a vrut sa dea comanda si a incurcat tastele cand si-a bagat adresa de mail.

    00
  9. Eu la livrări de comenzi mari sunt nevoit să mă pun în contact cu PdF, să stabilim data, ora și cine e pe tură.
    Voi tot cu resigilate, ramburs, ecommerce și customer service. Și mai vreți și o țară ca afară…
    Nu așa ajungi să speli parbrizul la Urus cu Moët, sărăntocilior.

    00
  10. A vrut omul sa-si faca un vlog . Oricum , multe produse resigilate sunt luate pt teste … pe gratis :)

    00
  11. lol, și ofc că sunt abonat la newsletterul lor.

  12. Cineva a avut destul de mult timp liber, ca sa biefze atatea resigilate. Ce sa zic, shit happens

    00
  13. Pe principiul nu sunt paranoic că vor să mă ardă dacă mă tot frig.

    Autohton, ceva lejer.
    Emag. Deschideau la un moment dat PayU în tab separat. Au reparat.
    PCGarage. Deschid în același tab și PayU.ro face redirect către PayU.com
    Că plimbăm datele e cea mai mică problemă.

    Extern.
    HumbleBundle. Nu înregistrează numărul de telefon în profil. Cer confirmare de plată prin SMS. Pentru siguranță. Vine notificare că paymentul a fost reverted. Trec 5 ore și plata este luată din cont.
    La fel, ceva minor care se rezolvă.

    De PayPal nu zic nimic. Diferența între realitate și conspirație e de 6 luni.
    RayBan nu face reduceri.
    Nu există undeva în Europa un depozit cu încălțăminte sport premium la preț de Decathlon.
    Nu intrați pe Wyrel.

    Să închidem într-o notă pozitivă:
    În 5 ani Lidl o să aibă online shop și în România.
    Dacă intrăm în Schengen prindem și Amazon.

    00
    • După ecommerce urmează offline commerce:
      UK->NL->UK->DE->
      TR->BG->RO
      CN->CZ->PL
      CN->HU->RO
      Sau B->PH->B

      Firmă din DE care livrează în RO numai pentru comenzi lansate de pe site-ul UK.
      Și nimeni care să unească pachetele și să reducă costul de transport(US).

      00
  14. F64 de cand au schimbat site-ul sunt sub orice critica.
    Se chinuie de 7 luni sa-mi stearga un cont dar „sistemele nu permit”; a naibii sisteme, sunt write once read many, poate stocheaza pe CD-uri si de-aia :)))

    00
    • Daca nu au un admin panel sa ii lase sa faca asta usor… e nasol de sters si probabil de asta nu-si bat capul. Sunt curios totusi cu GDPR cand o sa fie nevoie sa stergi absolut tot… cum o sa fie? Aproape as da pariu ca se renunta la GDPR.

      00
    • Pai eu bazat pe GDPR le-am cerut. Cum cacat sa fie nasol de sters, poate fi si mama noSQL tot nu-i mare rahat.

      00
  15. Sau poate vlogerul de tech pregateste podcastul cu Vali dar doar daca vine el cu ustensilele.

    00
  16. Mai nou s-au pus si cu Godina pt 129 lei :))
    Amatori :)

    00
  17. F64 inca mai pune reclame pe site si nu te lasa sa accesezi site-ul daca ai adblock activat? E foame mare acolo…

    00
  18. La business-ul nostru mic online, noi confirmam prin SMS toate comenzile. In SMS includem si data exacta de livrare, iar la sfarsit intrebam daca este ok sau doreste alta data de livrare.

    Daca este client nou si nu raspunde la SMS, inainte de a trimite comanda sunam. Nu raspunde, dam mail.

    Modul asta de lucru ne-a salvat spre ex doar ieri 2 comenzi care aveau telefonul gresit completat. Am dat pe email clientului rugamintea sa ne dea un telefon valid. Si ne-a dat. Happy end.

    Am salvat si costul suplimentar de transport pt comenzile care probabil erau returnate de curier pt telefon incorect. Am salvat si frustrarea clientului care nu intelegea probabil de ce plm nu il contacteaza curierul pt livrare.

    Trebuie doar sa iti pese nitel. Atat.

    00
  19. m-a sunat azi cineva de la F64, se auzea oribil, probabil l-a închis Alecsiu într-o debara, să mă informeze că se fac in continuare comenzi pe mailul meu, dar să nu-mi fac griji, le-au anulat ei. după o scurtă confuzie, am întrebat dacă nu cumva vrea să spună că, din cauză că siteul lor e prost, se poate comanda fără validarea emailului. a zis că da, așa e, dar știu colegii de la IT de asta.

  20. Toate resigilate? Asta sigur a fost Buhnici. Din seria „vreau razbunare, dar mai ieftin”.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube