De când am luat domeniul vali.ro, primesc mailuri de la magazine online cu comenzi făcute de două categorii de oameni. Prima e oamenii care nu știu cum funcționează nimic, a doua oameni care fac comenzi false.
100% sunt magazine mici, care nu au avut bani de un script de ecommerce decent, dar totuși au vrut să aibă magazin online. Și primesc comenzi, și se bucură, le pun la curier și surpriză…
Salut, VALENTIN ARDELEAN!
Azi reincercam livrarea expedierii cu seria 1051896XXX adresata tie, de catre expeditorul XXX SRL. Ne dorim ca tu sa te bucuri astazi de continutul sau, prin urmare cel mai bun curier Cargus va efectua livrarea la adresa de mai jos.
Suma de plata: 330.00 lei
Desigur că e cu plata ramburs. Cum altfel? Și observați că “se reîncearcă livrarea comenzii”. Că prima oara nu l-au găsit acasă, numărul de telefon e probabil și el fals și tot așa.
Și eu fac comenzi fără cont, de obicei de la magazine de la care știu că nu voi mai cumpăra în viitorul apropiat. La unele dintre ele mă sună să confirme comanda, dar cele mai multe nu. Preferă să piardă bani, pentru că vor trebui să plătească comanda asta care se întoarce, plus ambalarea, plus timpul omului care a împachetat comanda.
Articol în 2023.
Oamenii nu stiu sa foloseasca un card, de debit, la bancomat.
Nici cum sa primeasca PIN-ul prin SMS pentru el, asta CU instructiunile in fata, clare, explicate pas-cu-pas.
Si pentru ca nu au credit pe cartela, aia 0.05 centi, pentru ca au activat optiunea X, dar ei au incarcat.
2023, renuntam la plata ca$h!
Unii merita sa ramana maimute, sa isi vada de banana lor si atat. Nu e nici o paguba
Magazinele de pe care se fac comenzile sunt legit? Ca mie imi mai vine sa fac comenzi false la cei care trimit SPAM ca macar sa plateasca transportul degeaba si poate se mai linistesc
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@robert
Am lucrat o perioada la un magazin online care vindea jucarii. Confirmarea telefonica era obligatorie, chiar si la plata cu cardul. Nu ai idee cati copii de 7, 8 ani luau cardul parintilor si faceau comenzi.
n-am nicio problema sa fiu sunat cand fac comenzi online pentru confirmare. Inteleg ca nu le e usor si probabil si-au luat multe tepe. Probabil ca si cu „confirmare” isi mai iau teapa din cand in cand.
Am o problema cu apelurile nesolocitate de la tot felul de firmulite care ma anunta ca „se dau fonduri europene nerambursabile” si de la vodafone care la fiecare 2 luni ma suna sa-mi ofere „pachetul lor mega extraordinar” desi i-am rugat, de fiecare data, sa-mi scoata numarul din baza de date si sa ma lase in pace, ca daca am nevoie de un serviciu, ii caut eu…
@Robert: Sunt din aceeasi categorie de introverti ca tine care nu e incantata sa primeasca apeluri de la numere de telefon necunoscute, dar inteleg perfect ca un magazin vrea sa confirme ca am pus ce trebuie pe comanda si ca mi-am pus datele corecte pentru livrare.
O confirmare telefonica te scapa de multe costuri inutile cum ar fi:
– numar de telefon gresit (nici curierul nu mai are ce face in cazul ala)
– Cucuietii din Deal din comuna Cucureni, nu din comuna Ostroianu (sa o suga autoritatile care au 2 localitati cu aproape aceeasi denumire in acelasi judet)
– „a da stai ca nu imi livra comanda maineca eu sunt plecat de acasa o saptamana”
– „a, da daca nu ajunge maine (n.r. duminica la o comanda data sambata), nu-mi mai trebuie ca ma duc in targ luni”
– produs comandat gresit ca activez pe o nisa oarecum specializata si nu toata lumea intelege ce are nevoie.
singura metoda plata cu cardul e buna, dar in Romania n-o sa se mai cumpere nimic online …
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Adica n-ar trebui sa stiu ca nu e ok de folosit pe gresie sau laminat? Nu comentez daca era ok sa aiba picioare sau nu, sau cat costa, dar informatia aia e utila.
Am zis si la un comentariu precedent: Pampers de apa – lumea se plange ca le curge pipi pe picior
Bilute de lana pentru uscator – lumea se plange ca nu functioneaza…la masina de spalat.
@punKreas: eu consider ca review-urile cu stele mici sunt cele mai relevante. Daca persoanele care le scriu nu prea au mansarda mobilata si se plang doar de prostii… stiu ca produsul e ok (ex: laptop cu specificatii foarte bune, resigilat, care vine fara OS preinstalat si la care ai nevoie de o placa de retea wifi externa pentru a putea instala OS-ul – ideal pentru mine… stiu de ce are reviewuri mici(toti se plang ca n-au putut instala windows-ul) si stiu si de ce sunt multe resigilate).
@heto: exact.
„produsul functioneaza foarte bine, dar am dat o stea pentru ca a venit curierul cu o zi intarziere”
@Boris daca masa de calcat are picioruse din plastic ordinar, nu cauciuc, nu e de asteptat ca o sa alunece pe gresie sau parchet ?!
Faza 1: m-a convins produsul, vreau si eu sa beneficiez de calitatile vazute
2 – nu-mi permit pretul
3 – cumpar o chinezarie de 10X mai ieftina
4 – vai dar de ce nu am beneficiile de la 1
5 – ma plang pe net,
sau
6 – ma autoiluzionez ca asa sunt toate
E-commerce in Romania, TLDR
Cateva ‘review-uri’ de o stea , adunate de pe emag:
––
(La un smartwach)
Acceptabil
Este ok dar nu recomand
––
(La un TV Samsung)
Nu recomand
Nu merita banii.
––
Plus toate astea de la o masuta de cafea , pe care am luat-o de pe emag, iar unii destepti puneau blatul de jos cu gaurile in sus si nu le iesea montajul mesei:
–-
Mi-am comandat o măsuță de cafea și am primit un birou
Este foarte mare, dimensiunile nu corespund. Asta nu e masuță de cafea ci mai degrabă un birou mai scund.
––
Masuta are gaurile date gresit, nu se poate asambla, a trebuit sa dau altele corect cu bormasina.
––
Am primit ieri comanda. Feroneria este practic in plus, pentru ca nimic nu potriveste cu gaurile date. Am avut noroc ca aveam ceva aracet prin casa si am reusit sa punem masa pe picioare impreuna cu un prieten folosind pentru imbinare doar cepurile de lemn. Eram pe punctul sa o returnez, dar e mai mare daraua decat ocaua. Doar suntem in Romania
––
Gaurile de pe blat sunt pe alte laturi față de picioarele mesei. Din comentarii văd ca nu numai eu am pățit aşa, incerc şi eu sa rezolv problema cu colțare…
––
O risipă de timp și nervi la montare, iar la final sa aflu că m-am chinuit degeaba pentru că găurile nu se potrivesc cu suruburile
––
Deci tineti cont, oamenii au dat o stea doar din cauza faptului ca nu i-au dus capul sa intoarca o placa de pal invers ………
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
ești aiurea.
Ah am uitat ca ți-au livrat o piatra direct prin geam, nu o cărămidă împachetată. My bad
Daca numele e real VALENTIN ARDELEAN, atunci o fi cineva care se plictiseste si face comenzi aiurea. Fix pe numele asta am primit acum 4-5 ani mai multe comenzi si toate se intorceau.
L-am sunat si a recunoscut ca face comenzi aiurea, numele si numarul de telefon erau corecte, omul avea probleme la mansarda!
Il chema cumva George ? Si era speriat de bufnitele grase ?
Destul de relevanta este vorba “da-mi numarul de card sa iti pun banii pe el”.
Am avut socul sa aflu ca asa ceva chiar exista, si se practica. Compania Wise chiar ofera un astfel de produs financiar (cu un comision, desigur).
LOL. Altul care a scapat pe internet, nu are idee cum functioneaza una, alta, dar are pareri. Xoom care e al lui Paypal, Remitly si altii, toti sunt tepari? Daca nu stii tu sau nu intelegi nu inseamna ca nu se exista.
Sunt mai multe fintech-uri care oferă acel serviciu, de transfer pe card. E nevoie și de nunele deținătorului.
N-are treaba cu contul/email … are treaba in principal cu educatia populimii.
Mai are treaba si cu nisa in care esti sau tipul de produs. O pereche de slapi atrage mai multi nesimtiti decat un produs specializat (de hobby, spre exemplu).
Si nu in ultimul rand are legatura cu locul. Adica cu Romania. Problema asta nu o vezi prin lumea civilizata. A nu se confunda lumea civilizata cu un procent mai mare de utilizatori de plati electronice. Sunt o multime de parinti in Romaniacare il lasa pe ala micu sa faca o comanda online, asa, de distractie … sunt dealtfel tot aia care se dau cu curul de pamant ca ii umileste patronul, ca nu castiga la adevarata lor valoare, etc.
Toate astea sunt din pacate doar o masura a saraciei.
Permite-mi să te contrazic. Placa asta cu prostia umană nu mai e demult exclusiv românească.
Exact aceeași idioți sunt și dincolo, ba chiar în țările alea unde analfabeții au mai mulți bani, dai de ei la nivele la care nu te așteptai, chiar și la cele de hobby și produse speciale.
E ca la noi cu mașinile scumpe și bluetooth. Oameni cu mașini de 100k care nu știu să-și lege telefonul la bluetooth și stau cu el pe speaker.
La fel pățesc și eu pe domeniul vasi.ro. Am impresia că unii nu au e-mail sau nu știu ce-i ăla, iar câmpul fiind obligatoriu de completat, pun și ei un vasile [at] vasi.ro
cand vreau cumpar ceva de net, mi de regula mi se taie cand tre sa bag mailul personal ca sa-mi fac cont, sa intru in mail, sa confirm emailul samd. vreo 5 ani cred ca am renuntat sa fac o comanda doar ca trebuia sa-mi bag emailul. de nevoie l-am bagat ca ma durea maseaua dupa un produs, si dupa 2 saptamani, pac vin spamurile cu tot felul de plapume, webbinaruri si alte cacaturi. Estimez ca toti gigeii care fac shopuri dupa ce le pica bussinesul in nas vand pe 2 lei baza de date cu emailuri, clienti, telefoane samd.
Eu am un email pentru doar cateva chestii, altul pentru mai multe, aici mai apar 2-3 emailuri de spam din când în când și altul junk, aici primesc n emailuri. La ultimul renunț și fac altul.