eCommerce: da, să mă caute un bot să mă întrebe de ce nu mai vreau să comand…

Ia fiți atenți aici la o idee revoluționară:

București, 27 iunie 2017 – Site-urile de ecommerce pierd anual peste 50 de miliarde de dolari din cauza coșurilor de cumpărături virutale abandonate de utilizatori, potrivit estimărilor ChatX.ai, un start-up românesc care vine cu o soluție pentru a ajuta magazinele de ecommerce să recupereze o parte din pierderile cauzate de coșurile de cumpărături abandonate.

“Studiul Business Insider Intelligence arată că numărul utilizatorilor de aplicații de tip mesagerie este mai mare față de cel al utilizatorilor de aplicații de social networking. Noi am dorit să profităm de acest fapt și am lansat un start-up bazat pe domeniului Inteligenței Artificiale, care dezvoltă chatboți utilizați în comunicarea cu clienții magazinelor online prin Facebook Messenger. Chatboții intră în conversații automatizate cu clienții magazinelor pentru a-i convinge să achiziționeze produsele pe care inițial le-au abandonat în coșul de cumpărături.“, declară Vlad Mustiață, co-fondator al start-up-ului ChatX.ai.

OK. Hai să ne gândim un pic: vreau să cumpăr ceva, nu sunt sigur, mă mai gândesc, mă iau cu altele, comand altă dată, că nu e grabă. De ce aș vrea să mă caute un robot să mă întrebe de ce nu mai comand?

Amazon și eMAG trimit un singur mail care te anunță că ai produse în coș și n-ai finalizat comanda. Amazon mai trimite apoi câteva mailuri în care recomandă produse similare celui lăsat în coș.

Asta mi se pare logic și simplu. Nu întreb cum face chatbotul legătura între profilul meu de pe feisbuc și cel de pe magazin, întreb de ce aș vrea să mă deranjeze cineva cu mesaje și întrebări stupide de tipul “dar de ce nu le mai vreți” sau “de ce n-ați finalizat”.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

51 comentarii

  1. Ce mi se pare amuzant e că pe site-ul lor ei nu folosesc ceea ce dezvoltă. Call to action „Let’s talk” e un link amărât cu mailto.
    Nu tu date de contact, studii de caz, portofoliu de clienți.
    Dar na, sunt invidios că eu n-am startup cu chatboți.

    00
    • Si mailurile alea venite de la „Andreea” sa te anunte ca ai comanda nefinalizata sunt probabil automate si tot un fel de chatbot.
      Firma respectiva a castigat un concurs de start-up-uri, cu care probabil va obtine ceva finantare iar dupa o vreme va da de greu..concurenta e mare si piata mica. Pana cand AI-ul nu va avea nivelul de conversatie aproape uman, chestiile astea sunt un moft enervant. Cum au fost dintotdeauna, inca de pe vremei agrafei Microsoft.

      00
    • @haivas, mulți confundă sistemele de decizie cu IA ceea ce e greșit. Dar IA acum e un buzzword destul de uzitat.

      00
    • Inteligența Artificială e un termen care s-a dus naibii din cauza unora care nu-l înțeleg si fac abuz de el pentru că dă bine. Rahaturile de genul ăsta n-au nici o treaba cu inteligența artificială.

      00
    • @haivas multi aud putini pricep!

      00
    • Apropo de profesionalism, nu are drepturile de browse scoase; un fleac oricum.
      P.S. oare tipa asta e bot?

      00
    • tipa stie sigur cum se face…chestia cu bot…

      00
  2. Urmatorul nivel de spam. Sunt curios ce parere au cei de la fb de ideea lor. Oare ei nu se gandesc ca e posibil sa nu mai am nevoie de produsele respective sau ca le-am cumparat din alta parte?

    00
    • NOU
      #9

      facebook isi freaca mainile a profit de pe urma ideii asteia. au anuntat inca de anul trecut ca vor lasa chatboti sa contacteze lume pe messenger in scopuri de marketing (inclusiv abandoned basket). deja au un model de monetizare pe care il vand companiilor care cred ca asta e viitorul, sa te contacteze un robot pe messenger sa iti zica de cosul abandonat si sa iti dea sfaturi cum sa folosesti produsele x si y.

      00
    • pentru companii sună bine, pentru consumator nu prea.

    • Pai asta voiam sa spun, in caz ca o sa fie de acord cu asa ceva vor oferi ei direct serviciul asta, pentru ca miroase a malai. Daca o sa inceapa sa spameze pe messenger o sa apara o alternativa si lumea o sa se mute acolo. Deja toti sunt iritati de reclamele alea care incep la jumtatea clipului, cand iti e lumea mai draga, sa nu mai spun ca din 5 postati afisate de facebook, 4 sunt reclame, iar al 5 lea post imi arata ca cineva a dat like unei companii sau unui produs. Stiu ca asa s-a spus si despre youtube cand a inceput cu reclamele agresive, dar totusi parca au mai mult bun simt si inteleg ca tu esti acolo pentru continut si nu pentru reclame.

      00
    • Cred ca tot asa a decis si Yahoo Messenger cand a inceput sa moara. Doar ca nu stiau ca mesajele alea automate se cheama IA pe vremea aia.

      00
  3. Deci daca ai pus ceva in cos, te razgandesti si-l stergi, pentru ei asta e pierdere?
    Cat de lacom si de idiot sa fii sa gandesti asa.

    00
    • Cand zici „uite cati bani ai pierdut” in loc de „ai fi putut castiga mai mult” suna mai important.

      00
    • vezi ca nu stii? produsul abandonat in cos este ridicat din depozit si aruncat direct la gunoi sau in cel mai bun caz vandut ca produs sh la o zecime de pret.

      00
    • Sau ca la supermaket, trebuie sa ia un angajat produsele selectate de tine in cos si sa le duc la raftul lor ;)

      00
    • La emag mi-am adaugat in cos vreo 3 kg de aur, vroiam sa vad cat costa cu totul. Cat au pierdut saracii. Poate chatbot-ul ma convinge sa imi vand un rinichi si sa iau aurul abandonat…

      00
    • Pai cum explica si microsoftul acum vreo 20 de ani ca pierde miliarde de dolari pentru ca nu vinde licente in Romania, pentru ca lumea pirateaza (altfel oricine ar fi data 200-300 de usd la un salariu mediu de 150 de usd).
      Bine, intretimp vremurile sunt altele, securicii angajati de microsoft pentru piata asta sunt acum la parnaie, alta viata.

      00
    • uneori le mai strica ambalaju in cos acolo

      00
    • E ca’n bancu’ ala care iti spune cum poti sa economisesti ‘jde milioane: iti bugetezi pentru anul urmator o cheltuiala mare; cand se implineste sorocu’, renunti sa cumperi… Si iata cum obtii bani de buzunar ! (e reteta pe care o aplica si guvernele Romaniei)…
      Tot asa (da’ pe invers) si estimarile pierderilor magazinelor online – cauzate de cosurile abandonate. Asta- i logica de genul „de-ar fi fost sa fie”…

      00
  4. *Inteligenta artificiala este modelata dupa un florar de la Piata de flori:

    30 de lei sefu, hai 25 pt tine, 20 daca le iei acu, 15 ultimu’ pret.

    00
  5. “de ce n-ați finalizat” – tie o sa ti fie rusine si vei finaliza
    legat de actiunile emag cand ai produse in cos, cel mai amuzant mi se pare atunci cand iti fac 1 leu reducere la produs si te bombardeaza cu informari

    00
    • si mai amuzant e cum mi-au trimis voucher de reducere 5% la un telefon, asta dupa ce tocmai cumparasem unul similar. pentru ca logica.

      00
  6. asta-i ca ălalalt tembelism „am pierdut ţ miliarde din cauza pirateriei software”

    00
    • la egalitate cu saracii actori si cantareti care au pierdut saracii milioane(de caciula) din cauza pirateriei filmelor/albumelor

      00
  7. „tuzgura ta, de ce n-ai finalizat comanda, mă?”

    00
  8. ca si cum mergi la magazin, iei un produs il pui in cos apoi te razgandesti si il pui la loc pe raft. daca l-ai pus la loc inseamna ca nu il mai vrei, nu-i nevoie sa vina cineva sa te intrebe ‘sigur nu il vrei, de ce nu il vrei’. ce cretinatate!

    00
  9. „vreau să cumpăr ceva, nu sunt sigur, mă mai gândesc, mă iau cu altele, comand altă dată, că nu e grabă.”
    asta nu e o enumerare exhaustiva, cred ca sunt multe alte motive pentru care cineva ar renunta la ce e in cos sau de a reveni asupra acestuia.

    de asemenea, ca tu o vezi asa nu inseamna ca asa si este. tu singur nu esti reprezentativ, de aceea studiile se fac pe esantioane mari, nu pe raspunsul/perceptia unui singur om.

    00
  10. E ca la pariuri sportive cand pui 5 lei amarati pe 20 de meciuri si ai castig posibil tzspe milioane. La sfarsit, te scoate un meci si tu spui: „Ptiu…am pierdut tzspe milioane, mama lor de prosti, nu dadeau si ei un gol…” Realitatea e ca ai pierdut doar 5 RON.

    eMag nu pierde nimic cand bagi un produs in cos si nu „finalizezi”. Ei vor doar sa fie lacomi, sa te puna sa vorbesti cu Akinator The Web Genius si sa vada daca va ghici ca tu te gandeai la Virgil (Gata) Iantu.

    00
  11. @articol Vali: „Amazon și eMAG trimit un singur mail ”

    WTF… înseamnă încă nu ai văzut mail-bomb de la eMAG despre produsele din lista de favorite.

    am pe site la eMAG vreo 15 liste diferite de favorite, fiecare listă cu cel puțin 5..10 produse, liste făcute cu diverse ocazii și începuseră la un moment dat să trimită zilnic câte 2… 4 emailuri cu oferte legate de ce am salvat în lista de favorite… câte un email separat pentru fiecare listă de favorite.

    Deși în lege spune că sunt obligați să folosească modul de lucru OPT-IN pentru așa ceva, ei au procedat invers… au abonat obligatoriu clienții la emailuri legate de lista de favorite și abia apoi au dat voie să faci opt-out.

    Cam o lună de zile a fost haos la mine în inbox… în aprilie m-a bombardat eMAG cu 21 (douăzeci și unu) de emailuri cu:

    (citat din subject la mailuri)
    – „%NUME%, avem oferte excelente pentru produsele tale favorite!”
    – „%NUME%, a scazut pretul unui produs din FAVORITE”
    – „%NUME%, faci cea mai buna afacere cu produsul dorit!”
    – „%NUME%, produse din Favoritele tale sunt la reducere acum!”
    (unde %NUME% este numele meu)

    Bine că respectă (parțial) opțiunea mea de a nu primi mesajele… spun parțial pentru că în luna mai au mai trimis 2 bucăți de spam iar până acum în iunie încă 3, văd că unul din ele are un subject nou:
    – „5% voucher pentru produsele favorite. Comanda astazi!”

    00
  12. eu nu mai pun in cos nimic in viata mea la emag pana nu sunt sigur ca vreau produsul.
    ma freaca cu un iphone 5s de la blackfriday incoace in fiecare zi.

    zilnic are cel mai mic pret de pana acum ,zilnic e 1149 lei

    00
  13. – De ce nu ati finalizat?
    – Am baut cam mult, sunt obosit si tu esti urata, de-aia nu am finalizat!

    00
  14. mi-ar placea sa pot negocia cu bot-ul :))

    00
  15. Am vazut pe vreo doua site-uri respectabile: nu cumva vreau sa conversez? X / Y e ready for you :)

    Nu, mersi. Exista totdeauna un X ca sa cancel. Iar daca nu exista si tot imi apare in fata un window – no pb, bye bye. Si nu ma mai duc pe site-ul ala ever.

    00
  16. Noi radem, glumim, da’ e vorba de marketing: statistic, e mai simplu (si ieftin) „sa pisezi la cap” pe unu’ care „era cat pe ce sa cumpere” – decat sa convingi pe altul -care (cel putin pare ca) e complet indiferent , si care nici macar „n-a intrat in magazin”…

    00
  17. Cea mai eficienta metoda este sa ofere un discount, 5-10%, asta ar hotari multa lume sa cumpere. Asa, doar daca ma anunti ca am produsele in cos nu ma faci sa le cumpar… stiu si eu ca le am, dar daca nu le-am cumparat inseamna NU mi-a convenit ceva.

    00
    • NOU
      #42

      si atunci toti o sa isi bage produsele in cos si le lasa o saptamana ca sa ia reducerea. emag descopera ca toti fac smecheria si atunci o sa creasca preturile cu 5-10 %

      00
  18. Le stricași site-ul… :)))

    start-up pe tehnologie
    găzduire shared entry level….
    ….

    00
  19. Pe mine ma distreaza modul in care se pune problema.

    pentru a ajuta magazinele de ecommerce să recupereze o parte din pierderile cauzate de coșurile de cumpărături abandonate.

    Faptul ca am adaugat niste produse intr-un cos de cumparaturi si nu le-am comandat deja le cauzeaza pierderi. Cine ar fi crezut ca ecommerce-ul asta este asa de disruptiv si faptul ca ma uit la marfa lor imi atrage nu obligatia, dar cumva datoria de a cumpara, ca na, altfel le cauzez pierderi.
    Parca si vad ca daca au cosuri abandonate de 1 000 0000 de lei intr-o zi le muta direct pe contul de pierderi si isi declara insolventa..

    Dar sa stii ca nu sunt primii. M-am trezit cu unii care voiau sa ma bantuie, numai ca nu imi puteau scrie fara sa fim prieteni asa ca imi dadeau add cu disperare de pe mai multe conturi gen „User Agentie” , presupun ca au aflat contul folosind adresa de email cu carema inregistrasem la un site, ceea ce e putin ciudat ca parca setasem sa nu ma poata cauta nimeni dupa adresa de email. Ceea ce ma face sa ma simt bine ca mi-am dezinstalat aplicatia aia din telefon.

    00
  20. Uite un poiect asemantor la care lucrez un chatbot pt retail.

    00
  21. „Site-urile de ecommerce pierd anual peste 50 de miliarde de dolari din cauza coșurilor de cumpărături virutale abandonate…”
    Serios? Nu inteleg cum pierd bani? Blocheaza produsele pt vanzarea catre alt client din cauza ca sunt in cosul meu? Ma gandesc ca pt asta solutia e simpla. Primul care plateste primeste produsul. Restu sa astepte ca: Primim marfa vineri.
    De fapt banii aia nu reprezinta o pierdere. E doar un potential castig. Ca si cum eu as fi pierdut un job de 10k/luna. Eu nu am pierdut banii. Doar nu i-am castigat. Nu m-a pacalit nimeni sa muncesc si apoi mi-a tras teapa. Eu nu am muncit asa ca nu am fost platit. Am piredut de fapt ocazia. LA fel si baietii astia. Au pierdut mai multe ocazii prin care ar fi facut cu 50 de miliarde de dolari mai mult.

    00
  22. eu ii inteleg. si eu am pierdut 10mii euro. Adica nu sunt sigur unde si cand i-am pierdut, cert e ca nu ii am. Nici siguranta faptului ca i-am avut nu o am, dar plm, daca nu ii am, i-am pierdut, nu?

    00
  23. “de ce n-ați finalizat” – titlul perfect pentru viitorul sextape al lui Liviu Dragnea

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.