eCommerce și afiliere – limita de preț

Aproape toate magazinele online au adus iPhone 5S și 5C, pentru că știu că vor vinde cel puțin 100 bucăți (și asta nu o știți de la mine), la orice preț, până pe 25 octombrie când se lansează oficial în România.

Al doilea paragraf, care n-are legătură cu primul, dar împreună vor avea o logică în al treilea. Studiile spun că obiectele de lux nu prea au succes în social media. Lumea le adună pe Pinterest sau le dau like pe Facebook, dar cu cumpăratul mai puțin.

Am descoperit acum ceva vreme un corolar legat de vânzările online: produsele de peste 3.500 lei se vând foarte rar și foarte greu, cu mici excepții. Telefoane de top. Unele laptopuri. Unele camere foto. Dar, ca regulă generală, e pierdere de timp să faci afiliere cu un DSLR de 4 sau 6.000 lei.

shutterstock_122697907 “affiliate marketing” image via shutterstock

 

Iar brandurile de lux care aspiră să facă vânzări au o abordare un pic greșită: nu prea ai cum să faci vânzări online la un produs scump. Ce poți să faci însă este, cum se vede și în reclama de mai jos, să te înfigi în memoria cumpărătorului pentru când va avea bani

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

10 comentarii

  1. Ori poza are un typo ( se scrie Commission cu doi de s ) ori ideea artistului a fost sa faca din s-ul ala $ … Ma framanta … :)

    00
  2. Dacia a fost prima care a venit cu acest concept.
    Ba chiar au fost mult mai tari.
    Asa puternic s-au infipt in memoria cumparatorului, incat la 30 de ani dupa ce vazuse masina, s-a dus si a cumparat exact acelasi model la care visase cand era la gradinita.

    00
  3. Pentru ca cei care își permit produse de lux nu stau pe facebook. Nu au timp, nu suferă de singurătate, au zeci de opțiuni și își permit multe la care majoritatea utilizatorilor de facebook doar viseaza.

    00
  4. Mai auzisem o alta idee interesanta despre brandurile de lux si publicitatea: poza din ziar cu reclama la ultimul model de Mercedes nu e acolo ca sa vanda, ci ca sa intareasca idee pentru cel care deja a cumparat ca a facut alegerea perfecta. Iar brandurile stiu asta

    00
  5. Nu doar la brandurile de lux exista publicitate care sa intareasca produsul/brandul, ci toate companiile procedeaza asa. De multe ori si cele care sunt singure in nisa respectiva.

    00
  6. Porsche 911-in 20 years it will still look the same!

    00
  7. @Cosmin: Eu nu am spus ca brandurile de lux isi fac reclama ca sa intareasca produsul sau brandul, ci ca sa intareasca ideea ca alegerea facuta de cumparator a fost cea mai buna. Este o diferenta foarte mare intre cele doua motive.

    00
  8. Eu zic ca sunt destui oameni cu bani care cumpara produse de lux. Va zic asta din experienta pentru ca eu vand produse care pot fi catalogate ca fiind produse de lux si sunt multe comenzi peste 3000 roni. In legatura cu facebook, da e o prostie sa faci reclama la asa produse pentru ca nu o sa ai vanzari de acolo doar daca vrei sa intaresti maginea unui brand. Tot din experienta.

    00
  9. Exemplu bun poate fii si coca-cola. Deja oamenii sunt „dependenti”, compania nu are nevoie de publicitate, dar totusi o fac si o fac bine.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.