Duster Pickup, un alt succes marca Dacia

După celebrele lovituri “nu mai facem Dokker, ca să cumpere lumea Kangoo” și lumea a cumpărat Tourneo Connect și Caddy, și “nu facem 4×4 automată, că nu se vinde”, și lumea a cumpărat Vitara și Tivoli, specialiști de la Dacia dau o nouă lovitură: DACIA DUSTER PICK-UP!

dacia-duster-pickup

 

Dacia descrie Duster Pick-Up ca fiind „un vehicul versatil, adaptat pentru o utilizare mixtă, atât ca vehicul de persoane, cât și pentru transportul de materiale diverse”. Deschiderea largă a oblonului, care beneficiază de un sistem de acționare simplu și practic, asigură un acces ușor la bena cu un spațiu util de 1.050 mm x 1.000 mm. (sursa)

Ai tupeul să zici ceva de rău? Te-ai lins pe bot de invitații la lansări prin Europa. Hai, laudă zona aia de un metru pe un metru, jurnalistule, că vrei testdrive.

Eu tot cred că e ceva trolling de la Dacia și că urmează să scoată Dokker cu 2 locuri și loc în spate pentru ce au nevoie oamenii muncii, dar și cu un motor să care ce au nevoie oamenii muncii, deci nu 0.9. Și-au băgat mințile în cap ratații de la Ford și au scos o dubă cu motor de 1.5 și 2 litri pentru curieri, poștași și muncitori, dar Dacia nu, că are treabă, ei au scos un Kangoo cu autonomie 50km (nici eu nu știam că există, le-am văzut la vânzare pe autovit, nu-mi dau seama de ce oamenii vor să scape de ele).

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

42 comentarii

  1. Dokker se face, doar ca e aceeasi rabla ce se numeste acum Renault Express si e mult mai scumpa.

    Indecis. Tu ce zici?264
    • Am la munca un Dokker, printre ultimele modele fabricate cu motor de 1,5 Dci. Doamne cate radiatoare de otel cara masina aia.. Nu l-am da pentru nimic in lume. Si da, avem si o duba de la Ford cu motor de 2 litri model 2024. E decenta as spune.

      Comentariu apreciat.360
  2. De ce pana mea nu aduc Renault Oroch in Europa????!!! Adica un Duster cu bena asa cum trebuie?

    Comentariu apreciat.301
    • Pentru ca nu indeplineste normele de siguranta, allegedly. Chiar daca arata ca un Duster pe care il cunosti.

      150
    • @Dan
      Adevarul e boss ca mai bine investesti intr o penibilitate de Duster cu bena de 1 pe 1 decat sa i pui lu’ Oroch ului niste Airbaguri, ABS uri, ESP-uri, AEB uri si alte „nimicuri” in conditiile in care cele din EU au asa ceva.
      Oroch ul este platforma B0 + sasiu alungit fix ca la MCV uri …

      Se vinde Bigsterul in draci la 30k si nu se vindea Oroch ul cu noua identitate vizuala la un 23k pret de baza?

      263
  3. NOU
    #6

    Probabil ca asta este cea mai urata Dacia de pana acum – si mie totusi imi place linia actuala de design de la Dacia.
    Va rivaliza in istorie cu Ssang Yong Rodius ca cea mai urata masina – din fata e OK, e tot un Duster dar din lateral si spate e hidoasa.

    Plus ca daca dai la o parte uratenia nu ii gasesti nici utilitatea – poate daca ai de carat un frigider sau vitrina frigorifica, in rest? – tot ce duci in spate in picioare poti baga culcat intr-un Duster cu banchetele spate pliate.

    1215
  4. Is prea ocupati sa fie Sandero pe locu 1. Cu restu „testeaza” piata.
    Ar putea sa aibe toate cele 5 modele sau cate naiba au in top 25 la vanzari. Dar deh,tre’sa fie diferiti.
    De vreo 4-5 ani in toate topurile de vanzari masini din Europa,Dacia a fost prezenta in top 10 cu minim un model. Daca nu chiar 2. Sandero si Duster. Ca se cumpara. Raport pret calitate,mentenanta,fiabilitatea sunt ok. Sa vedem acuma cand baga „tehnologia” in ele.

    Am avut un sandero,acu 12-13 ani,spartan tati. Fara clima. Benzina,1.6. A fost nou vreo 5000 de euro. Am mers peste tot cu el. L-am harsait,munte,santier. In afara de revizii la dacia,nada. Cred ca inca mai functioneaza la un nene,pe gaz.

    Altu,a luat una din germa,facea taxi la limita bunului simt si a legii intre niste sate cu ea. 600 k km a dus-o. A zis ca a fost cea mai buna masina ce a avut-o. In sensu ca n-a bagat bani in ea. Fiabilitate extrema.

    Va dati seama sedinta la bord in Fanta la renault. „Iar ne-au batut le roumanie, clio nu mai e cea mai vanduta masina. Merde…nele”
    Asa la nivel conspirativ,cred ca refuza sa mareasca capacitatea la Mioveni si asta de mai bine de 10 ani,ca reprezinta concurenta. Combinat cu durerea la maciuca a autoritatilor legat de autostrada Pitesi-Sibiu. Care le-a fost promisa la franceji de prin 2010. Si o sa fie gata poate prin 2030-2032. Va dati seama ce inseamna autostrada completa,la pretul unei masini? De la Pitesti la Munchen in 24 ore de ore cu tiru? Vive la Roumanie!

    Comentariu apreciat.515
  5. Poate are statul ceva lege pe țeavă, să nu se mai înmatriculeze SUV-uri pe firmă și au făcut varianta nouă a Daciei Măgăruș.

    152
  6. Deci Dacia tocmai a inventat SUV-ul cu portbagaj in care ploua.

    Comentariu apreciat.1760
  7. Au mai avut o tentativa de pick-up și la Duster 2 (nu alea de Petrom) era cu 10000€ mai scump decat varianta normala. Vanzarile au fost zero. Nu se justifica in nici un fel prețul.

    80
  8. Nu este un produs de serie. Un carosier ia Dustere si le modifica pentru a arata asa. Probabil o firma are nevoie de nisa asta si s-a gandit cineva de la Dacia sa se bage in seama.

    Exista si posibilitatea sa nu fi inteles jurnalistul despre ce e vorba si sa fi vrut un titlu pompos.

    Pana una alta lunile astea tre sa apara 4×4 automat pe Duster. Si are si Gpl.

    143
    • @Alex: Dusterul ala va fi un hibrid cu „n” motoare: benzina, electric, GPL si autonomia totala de vreo 1400 km. Zic ca nu strica sa puna si un motoras cu hidrogen, sa fie.

      61
    • Asa s-a zis si de toyota ca pune 2 motoare, ce porcarie. Iata ca dupa 20 ani sunt lideri mondiali. Pot sa puna si 5 motoare, important e din ce sunt facute si cum sunt testate. Daca le faci din plastic vor ceda, dar daca le lasi sa mearga usurel fiecare pe treaba lui, fara overpower sau piese de cacat, vor rezista mult si bine impreuna. Bine ca a facut bmw twin quad turbo care se rupe in doua. Sau altii de au pus curea de cauciuc in ulei, ntz ntz ford.

      43
  9. Ai loc in portbagaj la pickup-ul ala ca intr-un Passat Break din 2003.

    101
  10. NOU
    #21

    Să fi pus 20 de cm la bena aia să poți pune europaleti? nuuuuuu, noi suntem speciali, știm ce Nu vrea clientul, aia îi dăm! Nu motoare mai mari dar mild hibrid, nuuu. Nu 4×4 și gpl în același timp, nuuuuuu. Dacă se vând și trebuie să mărim producția, cum justificăm greșeala din „studiul de piață”?

    160
    • Ar fi trebuit minim 25 de cm in plus si in lungime si pe laterale… nu prea il poti baga fix pe fix fara sa futi chedere sau ce zdipa ma-sii ai pe acolo..

      110
  11. Au facut o masina care are probleme la instalatia de AC. La toata gama noua ingheata conducta de aer conditionat dupa 20 de min de utilizare.
    Am dat 14000 pe un cacat de conserva care este ansamblata prost, vopsita prost. Pentru ca am vrut GPL . Ce idiot sunt

    138
    • + diversi senzori care se aprind aiurea, sistemul de franare de urgenta care se activeaza singur fara a avea un obstacol in fata, sistemul start/stop care functioneaza cand vrea el…si mai sunt multe. m-au programat pe 7 octombrie la garantie sa le dau la mue.

      175
    • Pai daca nu avea problemele astea nu costa 14000 si nu ti-o mai permiteai. Acum ai aflat de ce a costat cat amenajarea unui dressing in Suedia :D

      180
    • Sau cum ar zice insiderii: cat doua baterii Mora.

      30
  12. Cred ca Kangoourile ZE de care zici sunt din era in care Renault a avut ideea sa vanda masina fara baterie si sa iti inchirieze una. M-as uita foarte atent pe ce dau banii.

    20
  13. Am avut Logan din prima generație, chiar printre primele loturi, 2004. Prin 2022 a rezolvat-o unul care era atent la telefon, nu la trafic, daună totală, altfel mergea și azi.
    Cu întreținerea făcută ca la carte, a mers mașina aia pe toate drumurile. Și era chiar ieftină la întreținere. La suspensie am schimbat două seturi de amortizoare. Încă din garanție a manifestat probleme acolo. În rest, dincolo de submotorizarea 1.4 și lipsa ABS, n-am avut vreo nemulțumire.

    123
    • A mea ruginea in garaj, doar ma uitam la ea si mai vedeam o pata de rugina la marginea aripii. In rest da, era o masina buna, daca facem exceptie de submotorizare, consum mare, stabilitate de barca, pe autostrada te tineai de volan sa nu te sufle vantul lateral, se aburea inauntru, AC subdimensionat si care lua vizibil din puterea motorului, triple spate care oxidau = pom de Craciun, frana de serviciu scartaicioasa, suport lombar cu dureri de spate dupa 400km etc.

      62
    • @hash, singura problemă cu rugina am avut-o după ce mi-am luat mâna de pe ea, și stătea cu săptamânile parcată sub copaci, nespălată, nepornită. Am avut o belitură pe o aripă, am dat cu lac de unghii peste zgârietură și n-a avut nici pe naiba ani de zile. Da, era submotorizată, depășirile le făceam lansat, altfel nu reușeam. Triplele spate aveau problema aia, am dat de ea, am dat cu spray de curățat contactele și nu am mai avut problema. În rest, am găsit scaune incomode și la Mercedes.

      30
    • Si eu am tinut-o nepornita luni de zile. In garaj. N-a nins-o, n-a plouat-o, n-a incins-o soarele. A picat bateria si s-a crapat ceva furtunas pe la motor. Atunci i-am facut vant.

      Am rezolvat cu tripla schimband becurile alea frana/pozitie cu unele cu LED. In loc sa manance 1A mancau 100mA. Pus plafoniera in spate (n-avea). Izolat plafon. Izolat conducte AC. Pus filtru habitaclu – n-avea, intra o frunza sau praf la ventilator = bucurie in habitaclu. Pus intarziere variabila pe stergatoare, ca nici d-aia n-avea. Nu mai vorbim de ingetat picioarele pasagerilor din spate, conducte nu i-am mai pus.

      La Dacia nu ma mai intorc decat daca nu ma mai tin finantele. „Design to Cost”.

      10
  14. NOU
    #33

    Nu incape acolo nici macar o amarata de scara cu trei trepte. Cine a gandit-o nu isi cunoaste deloc, dar deloc publicul tinta.

    60
  15. Eu am o teorie legată de Dacia: vânzările bune sunt pe baza prețului foarte mic al vechilor generații, a fiabilității din trecut (motoarele K4M din grupul Renault au fost legendare) și a designului actual. Având în vedere că prețul a crescut mult si calitatea* a scăzut, nu voi fi surprins că în 5-7 ani Dacia o va lua la vale.

    *Când spun calitate ma refer la faptul că primele generații de Logan, Sandero și Duster aveau mici probleme sâcâitoare dar în general nu erau genul de mașini care să te lase în curul gol. De 1.3 TCe nu prea s-a plâns lumea si nici nu sunt cunoscute cu probleme grave, pare că le-a ieșit din nou.

    Dar cu 1.2 TCe hybrid și 1.0 ECO-G Dacia va trece de la „se tot strică câte un căcat mărunt” la „m-a lăsat în drum de N ori” și „am dat 3k europeni pe motor nou că cel vechi a crăpat”.

    72
  16. Seamana cu Dacia 1309, aia facuta ptr chineji in ’97 adica un break cu geamul spate decupat…probabil e vreun nene p-acolo care aprins vremea aia si a zis sa-si aduca aminte de tinerete.

    91
  17. Adica Dacia s’a hotarar sa imi imparta portbagajul de la Duster in 2: unul mic la interior, si altul tot mic la exterior. Adica ce am castigat din schema asta? Daca cumpar ceva voluminos, mai degraba intra in Duster normal decat in asta. Logic.

    31
  18. Daca a existat cererepentru modelul ăla de ARO care a intretinut reteaua electrică înainte de 1989.. cineva o să cumpere și monstrul ăsta.
    Dacă au reușit niște olandezi să vândă unor olteni anul acesta un Iveco Massif cu 260k la bord.. sunt speranțe.

    02
  19. Dpmdv sunt importante 2 dimensiuni : 800x1200mm ( cotele unui europalet ). Daca nu poți încărcă un europalet cu stivuitorul în ea ( sa ai 2-3 cm toleranta ) și sa închizi oblonul atunci degeaba faci pick-up pentru piața europeană.

    02
  20. Vine decembrie, acum poate respira porcul mai liber sau vede în sfârșit și vecinul câți porci ai tăiat la țară plus ce damigene mari ai tu pentru sărbători.

    10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.