Drumuri bune + șoferi proști = drumuri periculoase

Nu contează starea drumului. Rezultatul e la fel. Drumuri bune și șoferi proști tot drumuri periculoase dau.

Am stat și m-am gândit la situația cocalarului cu bora. Omul probabil făcea drumul frecvent și depășiri de genul ăla constant. de aia s-a simțit în siguranță. Știți siguranța aia care nu te lasă să verifici anvelopele sau să procesezi informația că pe jos e ud. El era la el în sat și a zis că acum e momentul să îl facă pe fraierul din fața lui. Mai făcuse asta. Se știa cu polițistul din zonă, mai avea 2-3-5km până acasă, era doar un alt fraier de depășit.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

88 comentarii

  1. M-am uitat de 3 ori la filmulețul și nu înțeleg de ce a făcut depășirea aia. Asta de la un om cu ultimele două mașini pe la 500 cai.

    00
    • Pentru ca nu e nimeni care sa-i confiste masina vreo 6 luni de zile, ca apoi s-ar gandi de doua ori inainte daca e ok sa faca scheme din astea.
      Asa e romanasul nostru: il doare fix in pla de ceilalti.
      Stie si faptul ca sunt sanse mici sa patesca ceva cand face din astea, asa ca-i bice pe traseu.
      In clipul acesta, cu mult noroc, ceilalti participanti la trafic au scapat neatinsi.

      00
    • Sanse mici, dar sunt. Si ia-ta ca pana la urma te intersectezi si cu sansa aia. De ce sa-ti asumi riscuri aiurea? Nici in chestiunile de viata si de moarte nu mergi ca un idiot. Nu incerci sa rezolvi o problema creand alta in locul ei (poate chiar mai mare). In cazul de fata zic eu ca ascapat ieftin, putea sa-i agate botul astuia si sa-l bage sinpe el in sant, sa-l raneasca, sa-l omoare etc. Nu stii cum se intampla lucrurile.

      00
    • ti-ai luat minusuri doar ca ai spus de masinile de 500 cai. cam asta-i audienta pe-aici din pacate.

      00
    • si-a luat ca nu are nici o relevanta ce masini are el si cati cai au. Nici cum ar face el nu e relevant.

      00
    • adica omu care zice: „am masina cu care pot face linistit o depasire din scurt” nu are relevanta cand zice „de ce plm ai face asa?”

      00
  2. Cred că orice șofer începător mai face de astea. Dar nu in primul an, atunci toți suntem atenți. După 1 an și niște mii de km ni se urcă la cap. Uneori diferența o mai face și norocul . Pe de altă parte, am constatat că mă mânca in cur să mă bag doar cu janghine. Când ajungi să ai o mașină mai bună cu mai mulți cai, parcă nu te mai mănâncă așa tare. Stau in Timișoara și mi se întâmplă des când merg spre Arad pe autostradă chiar dacă sunt pe la 170-180kmh să fiu depășit de loganuri, des sunt mașini de firmă.
    Ca să nu mai spun că o firmă de materiale de construcții de pe aici, eu am crezut că e școală de pilotaj sportiv. Nu știam ce vând și după cum mergeau ai lor , eu am fost convins câteva luni că se ocupă de curse. A, mai sunt unii cu panificație, la fel – raceri.
    România este o țară de piloți ratați . Tot al doilea putea fi Șumi și tot al treilea are afaceri de minim doo milioane dă euro și nu își permite să piardă vremea in trafic cu looserii.
    Eu recunosc că parțial am fost educat și de pe aici, mai era un clip cu un Clio lunile trecute , tot așa o manevra de răsucire și ăla. Primul lucru după ce am văzut clipul, am verificat dot cauciucuri și comandat altele.

    00
    • Tare as vrea sa vad si eu Loganul ala de te depasestea cu 180

      00
    • Loganu 1.5 dci 90CP ajunge la 180-190, greu dar ajunge…candva.

      00
    • Nu cred ca avem in Romania autostrazi asa de lungi sa ajunga 1.5dci ala de la 160 la peste 180 :)

      00
    • În cădere liberă e posibil să prindă și mai mult…

      00
    • @ionut, te asigur ca exista logan de serie (nu stiu daca se mai si produce) care te poate depasi cu peste 180 km/h.
      cel putin motorul de 1.6 16v care era intr-o perioada pe logan poate face asa ceva fara mari eforturi.

      00
    • @John alea da , dar
      „170-180kmh să fiu depășit de loganuri, des sunt mașini de firmă.”
      nu cred ca Loganurile de firma sunt 1.6 16v

      00
    • @john2381 site-urile de specialitate spun ca Logan 1.6 16v de care spui tu are viteza maxim 183km/h.
      Uneori faceti niste afirmatii bazate pe … ?
      https://www.cars-data.com/ro/dacia-logan-1.6-16v-prestige-specs/11013

      00
    • @Ionut, sa nu lasam realitatea sa strice o poveste buna.

      00
    • Eu trec des prin germania si ma depasesc uneori dacii mcv (mereu astea) când mie pe ceas îmi zice 180. Dar vad ca multi au wikipedia asa ca clar nu stiu eu sa citesc vitezometre si nici baiatu de mai sus, doi prosti fatza cu ceata de români priceputi. Bine, jumate din comentatori au si motor tunat dar asta e altfel extrem de rar si doar în blocul lor unde locuiesc, altii nu au acces sa-si puna lol

      00
    • Viteza maximă a unui autovehicul este determinată în linie dreaptă, fără pantă, cu viteza vântului 0. Dacă îți bate vântul din spate, poți depăși acea viteză. Dacă îți bate din față, nu o vei atinge ș.a.m.d.

      00
    • Mai e și faza că acei 183 km/h sunt cei reali, pe când în bord îți arată 190 probabil, că se ia în calcul marja aia care o pun toți producătorii, care crește odată cu viteza.

      Deci tu pe bord vezi 180, probabil ai 170 maxim depinde de mașină. Vine loganul cu 180 reali și te face, el având pe bord 190, și tu nu-ți explici ce se întâmplă.

      Bine-nțeles, astea în condiții optime, fără vânt sau vânt din spate dacă se poate, un pic de pantă sau măcar drum drept, etc.

      00
  3. Locuiesc in Iași și utilizez destul de frecvent E58. Ăsta e un drum național european cu platforma drumului prevăzută în legislație de minim 12 m. Standardele de prin normative zic ceva de genul (ce am citit eu, nu-s jurist) că pe un drum de categoria asta, banda de circulație e de minim 3,5 m, iar partea carosabilă e compusă dintr-o bandă de rulare și o bandă de încadrare pe fiecare sens. Printr-un calcul simplu, 12- (3,5×2)=5. De aici rezultă un spațiu de 5 m, care împarțit la 2 devine „prima bandă” sau acostament consolidat cum il numeste administratorul drumului mai nou. Acu câțiva ani o numeau bandă de urgență (în fine). Au fost multe situații în care cei care circulau pe „acostamentul consolidat” au făcut accidente cu pietoni care traversau prin spații nepermise și s-a reținut și culpa conducătorilor pentru că circulau pe „acostament”. Cutumiar, se circulă cum ar fi două benzi pe sens. Apoi vine poliția rutieră care a comunicat că nu e voie să circuli pe acostamentul ăla consolidat, pentru că așa a zis administratorul drumului, că l-a denumit el „acostament consolidat” de 2,5 m! Drumul e bun dar nu știi cum să circuli pe el până la urmă!

    tl;dr: E58, drum cu o bandă jumate

    00
    • :)) dn2 e asa de la bucuresti pana la roman. sa vezi ce mui si sicane iti iei daca ai tupeul sa folosesti drumul asa cum a fost gandit si proiectat si cum este normal, adica sa mergi pe banda de circulatie, nu pe acostament.

      00
    • @theblack da, a cheltuit statul atatia bani că să vă facă vouă acostament de sute de kilometri.
      De bun simt este să faci loc celor care vor să depășească și să te retragi pe acel acostament, nu să îi obligi pe ei să intre pe contrasens.

      00
    • @costel uite aici un raspuns oficial de la DRDP Iasi.

      „Precizări privind regimul de circulație pe DN 28, sectorul Săbăoani – Târgu Frumos – Iași
      În urma interpelărilor pe această temă din partea participanților la trafic, dar și a deselor abateri de la regimul rutier sau situații dificile întâmpinate în trafic, unele soldate cu accidente grave, DRDP Iași precizează următoarele:
      În conformitate cu Legea nr.34/25.02.1999 privind ratificarea Acordului de împrumut dintre România și Banca Europeană de Investiții și Administrația Națională a Drumurilor (A.N.D.) pentru finanțarea Proiectului de reabilitare a drumurilor, etapa a III-a, semnat la Luxemburg la 21 iulie 1998 și la București la 24 iulie 1998, Anexa A, drumul național DN 28, în profil transversal, sector Săbăoani – Tg. Frumos – Iași, are partea carosabilă cu două benzi de circulație 3,50 m (o bandă pe sens) și două acostamente consolidate a câte 2,50 m, lățimea totală a platformei de circulație este de 12 m, cu excepția intravilanului localităților Târgu Frumos, Podu Iloaiei și Valea Lupului, unde platforma drumului este de 14 m, cu patru benzi de circulație (câte două pe sens).
      În acest sens, Ordonanța de Urgență nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, la art. 100, prevede: „Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, părțile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. În cazul în care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete și celelalte vehicule fără motor, acestea pot fi conduse și pe acostament în sensul de mers, dacă circulația se poate face fără pericol”.
      Se subînțelege, astfel, că autovehiculele pot circula doar pe banda de circulație, nu pe acostament.
      De asemenea, la art. 45 (1) depășirea este definită ca fiind „manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe același sens de circulație, prin schimbarea direcției de mers și ieșirea de pe banda de circulație sau din șirul de vehicule din care s-a aflat inițial”.
      Același articol, la alineatul 5, prevede: „Depășirea se efectuează numai pe partea stângă. Tramvaiul ori vehiculul al cărui conducător a semnalizat intenția și s-a încadrat corespunzător părăsirii sensului de mers spre stânga se depășește prin partea dreaptă”.
      Concluzionând, acostamentul consolidat nu este destinat circulației rutiere.”

      Si acum o intrebare.
      De ce unii conducatori auto, cum spui tu cu bun simţ, sa incalce constient o lege, ca tu, in nesimtirea ta nemarginita, sa circuli nestingherit?
      Si alta. Ce te face pe tine mai deosebit decat boul imbecil si retrograd din filmuletul de mai sus?

      00
    • Am factu Bucuresti-Iasi-Bucuresti de mi-a venit rau. Drumul e relativ greu, fiindca NU, nu trebuie sa mergi pe căcatul ăla de „bandă” /”acostament”, este plin de denivelări și gropi, iar dacă te chinui să te incadrezi strict pe el, te vor băga in șanț cacaciosii care te vor depasi fara sa calce linia dintre sensuri. Era sa ma omoare o proasta din asta o data, ma dadusem la o parte ca trecea unul cu viteza, si pana sa ma duc inapoi pe banda, s-a angajat si o fufa ochelarista in „depasire”, mare curba, ea nu stia sa tina banda, m-a bagat in padure aproape.
      Eu ca sa fiu safe merg pe stilul incalecat pe drumul ala. Adica, daca nu am viteza, ma bag cu dunga intre roti, trag doar usor de volan dreapta daca tre’ sa fac loc cuiva. Cu totul pe acostamentul ala nu ma mai bag ever, cine n-are loc sa astepte sa se elibereze contrasensul.
      Daca pe drumul ala ar fi soferi care sa fie atenti si in fata si in spate, asa cum e normal, ar fi mai putine accidente.

      00
    • @theblack, nu stiu de unde esti, dar un bucurestean ar fi impasibil la muiele altora date in trafic :) (sunt din bucuresti)

      00
    • Am renunțat să mai folosesc E85 între București și Buzău. Până la Buzău merg pe Mizil, apoi E85 jumate de drum. Nu mai suport să merg cu toți tâmpiții în aceeași direcție. Oricât ai încerca să mergi corect pe drumul ăla, tot se găsește vreun grăbit care subit nu se mai grăbește și-ți pune frâne în nas că nu te-ai dat din fața lui. Dacă ar face benzi alternative cum au făcut o porțiune de drum, cred că ar fi bine. Dar overall e un gunoi de drum. Ca să nu mai spun că dacă aș fi mers pe acostament, în ultimele 2 drumuri pe DN2, omoram 2 oameni: unul la 5 dimineața și unul pe la 6 după-masa. Never again.

      00
    • Aia e jumătatea lui Năstase :))

      00
    • Au facut o treaba buna cu benzi alternative pana pe la Urziceni….sper sa il vad tot asa pana la Bacau.

      00
    • eu sincer nu inteleg ce a fost in capul celor care au facut drumul ala, ori erau atunci alte normative, dar era asa de greu sa mai faca un metru pe fiecare sens sa fie drum cu 2 benzi?

      00
    • @Androix, daca ar face benzi alternative ar scadea riscul de accidente. Dar, drumul repectiv ar fi mort. De fiecare data pe zona aici destul de scurta unde sunt benzi alternative se creeaza ambuteiaje de 10-15 minute.

      00
    • @Alex
      Raspunsul este de la DRDP (Directia Regionala Drumuri si Poduri) adica cei care au in intretinere drumul, in cauza unui eveniment rutier cel care constata evenimentul si stabileste vinovatul este politia rutiera.
      Eu am spus ca este de bun simt, nu neaparat legal.
      Cine stie cum se conducea inainte de a se reabilita drumul (inainte de a se creea acostamentul) poate spune cat de dificil, daca nu imposibil era de depasit. Daca s-ar respecta legea si nu s-ar circula pe acostament s-ar merge bara la bara pe toata portiunea Targu Frumos – Iasi.
      In ceea ce priveste latimea de 14 m in itraviranul Podul iloaiei, abia recent s-au largit benzile laterale doar pe o portiune din centrul localitatii, intrarea dinspre Iasi este pe 2 benzi (fara acostament), iar intrarea dinspre Targu Frumos pana in curba de la fostul Peco este pe 2 benzi plus acostament consolidat.

      00
  4. Bai pe bune? Mergi cu 180 pe autostradă și vezi că e o problemă doar că te depășește altul? În plus Logan la 180? Eu cred ca aveai de fapt 18 in bord de aia treceau pe lângă tine Loganuri pe modul rachetă!
    In altă ordine de idei dacă verifici și schimbi anvelopele când mai vezi un filmuleț pe net nu esti deloc departe de ăia pe care dai jet cu boltă în comentariul tău!

    00
    • E ok Doru, mecanicul din sat o sa-ți repare Bora până weekendul viitor

      00
    • Imi pare rău că ești așa supărat. Da, se întâmplă să ating și viteza aia pe autostradă. Timișoara – Arad e relativ liberă, uneori orele la care merg sunt eu și autostrada. In general merg 150 tempomat. Încerc să schimb la maxim patru ani cauciucurile, nu fac din asta neaparat religie, mașina e 2.2 cu 184 CP.
      Dar am avut și două loganuri cu care eram viteaz. Și un Dokker. Ăla de 1.2 cu turbo. Prindeau fără probleme 180, problema era cu antifonarea și senzația de zbor la viteza aia.
      Acuma dacă tu nu ai mers in viața ta cu 180 hmh, felicitări, ești un bun participant la trafic. Mie mi se mai întâmplă.

      00
  5. Are și linia aia continua justificarea ei. Bine ca nu a întrat frontal în aia de pe contrasens.

    00
  6. După cum se vede in imagini, pare o metodă eficientă de desfundare a EGR-ului.

    00
  7. sincer sper ca asta cu filmarea sa ii fi urat o muie scurta si sa fi plecat cu palma in cur dupa ce l-a vazut pe cimpanzeu coborand din masina intreg. ma rog, intreg e un termen relativ, oricum individul avea un organ amputat dinainte, anume creierul.

    00
  8. Nu se vede daca era in spate de la inceputul video-ului, dar a avut 11 secunde sa depaseasca si vizibilitate. De la locul unde s-a busit, era vizibilitate, linie discontinua si nu venea nimeni, mai astepta 3 secunde si facea depasirea normal.

    Eu banuiesc ca aici e analfabetismul functional, le curge din gura la astia. Am vazut ieri o duba depasind un tir aproape de o curba fara vizibilitate. Si avusese linie dreapta si loc sa depasesca cu mult inainte de curba, dar nu….fix cand vine curba, atunci se depaseste

    00
  9. Omul a facut depasirea ca la carte! De unde sa stie ca vin nemernicii aia de pe banda cealalta cu viteza..

    00
  10. cel mai indicat e sa ai antemergator.

    00
  11. In Bucuresti, curse au inceput sa faca betonierele si basculantele cu bena de 20 tone. Sunt la santiere in tot orasul si au impanzit strazile circuland ca nebunii. Zici ca sunt posedati.

    00
  12. Cum să mori din prostie în România. Băi măcar omul nu a făcut o Huidu să intre frontal int ăia de pe contrasens, asta e groază mea cea mai mare când intru într-o curbă de asta oarbă să nu mă trezesc cu un cimpanzeu din ăsta în față.
    Dacă era din zonă omul e ultra idiot, avea ditamai drumul liber după curbă, dar el se bagă fix atunci ca să nu frâneze … normal cred că ar fi permis suspendat pe viață mai ales că există și dovadă video?

    00
  13. mi e nu mi-e clar, stie cineva daca Bora are un mod de curatare cilindri cand o pozitionezi la 45 grade pe verticala?

    00
    • De ce esti carcotas…nu stii ca motoarele VW 1.9 tedeii sunt cele mai bune…au si autocuratare integrata.

      00
    • Cel mai probabil dupa prima lovitura s-a spart ceva pe la motor.

      00
    • Băiatul cu Zbora e probabil mare fan filme cu ninja. A văzut el că un ninja cănd vrea să dispară, zbang dă cu o pocnitoare de asfalt, se face fum și s-a făcut nevăzut. Așa și el a dat cu pocnitoarea de pămănt, s-a făcut fum, dar de fapt a realizat că e trucaj. Vezi bă că nu e ca-n filme ?

      00
  14. Legislatia ar trebui sa fie mai dura cu confiscat masini, amenzi mari si bineinteles „cineva” care sa o aplice.Sa vezi pe urma ce civilizatie ar fi.

    00
  15. Tocmai fac turism de catastrofă prin Italia. În fine… Cei mai periculoși, de departe cei mai nesiguri și proști șoferi sunt în Italia. Nu țin nicicio distanță, după ce depășesc îți taie drumul di se baga direct în față. De respectat viteza max. nu mai zic nimic.

    Pentru google maps: am fost de trei ori în Florența. pe drumul acesta (aprox. 35, 40 km pe, țineți-vă bine să nu borâți din cauza numelui: strada di grande cacare, ooo pardon, comunicazioni) au fost de fiecare dată accidente. Peakul au fost 4 într-o direcție. Fuck, poliția ar trebui să le ia carnetele la 60% din șoferi.

    Nu, nu am fost suprasolicitat de stilul „bărbătesc” de mers din Toscana.

    În vară am fost singurul care a fost scos dintr-o coloană în care se mergea cu aprox. +40 KMH pe o strada din Satdinia. De atunci respect regulile cu sfințenie, sunt banii mei și nu și ălora care merg la mine în portbagaj. Merg în Italia de 25 de ani, însă acum am remarcat că nu respectă absolut nicio lege…

    Mai lasă pe șoferul român în pace că în comparație cu italienu’ este un zeu.

    00
    • Cum zici tu. Sau nu!!!
      Conduc de peste 12 ani zilnic în Italia, în ultimii 7 ani în medie 400km/zi prin toate orașele și coclauri.. totuși în România în este mai periculos, tocmai din cauza celor ca ăla din video, depășiri fără vizibilitate, rable, tupeu și prostie.

      00
    • Inseamna ca nu ai condus in Grecia! Sa vezi acolo…
      Salvarea lor? Merg incet, deci si daca sunt prosti, macar nu mor in accidente aiurea.

      00
  16. Am avut Bora 10 ani. Nu mi s-a parut o masina de raceri, nu e o masina de slalomuri. Unele erau dotate cu ESP, insa si sistemul asta are niste limite, nu te salveaza daca esti complet idiot.
    Depasiri precum asta din video, nu se fac. Pur si simplu nu faci asa ceva daca ai mai mult de 2 neuroni. Indiferent ce poate masina.
    Inainte sa balansezi masina in halul asta, presupunand ca nu esti cretin sa te bagi singur in situatia asta, ci nevoit de imprejurari, trebuie sa iei in calcul niste variabile daca nu vrei sa faci tumbe: Starea drumului, starea amortizoarelor, a anvelopelor, a sistemului de franare, a directiei. Iar cand fuge fundul masinii nu franezi ca disperatul pentru ca nu faci decat sa amplifici efectul de pendul.

    00
    • Accidentul a fost surprins de camera de bord a autoturismului depășit. Acestea au fost făcute publice pe grupul de Facebook Info Trafic Bistrița Năsăud

      ce drăguț.

    • Eu nu înțeleg cum pe asta l-au sanctionat pe baza filmarii de pe o camera de bord neomologata, iar daca duci tu filmari iti spun ca nu pot sa faca nimic.

      00
    • Damian, e cam greu de demonstrat că gigel nu a oprit la stop, avea viteza peste limita etc. Mai ales când pe camera nu ai toată imaginea. Nici legea nu prea e clară aici. Dar când ai dovezi (foto, video) care pot ajuta in ancheta in caz de accident, ele pot fi acceptate atât timp cât nu sunt alterate. In plus, ele sunt văzute ca probe complementare din ce am mai observat eu. Ancheta criminalistică nu se bazează doar pe poza lui gigel.

      00
  17. Eu am observat o altă meteahnă a șoferului român: când este depășit el continuă să accelereze. Nu îl scuz pe șoferul care a depășit pe linie continuă, dar nici nu am observat ca șoferul care filmează să reducă viteza pentru a putea fi depășit în condiții de singuranță.

    00
    • Nici nu trebuie sa reduci nimic. Trebuie sa mentii viteza constanta. Nici nu e prea sanatos sa incetinesti, nu stii cand cel care te depaseste vrea sa se replieze, incetineste si el si in loc sa ajunga in spatele tau inapoi ajunge in dreptul tau si trage dreapta de volan. Scrie si in codul rutier: cel depasit are obligatia sa nu mareasca viteza si sa circule cat mai aproape de marginea din dreapta.

      00
    • să reducă viteza

      1. de ce să reducă viteza? unde scrie „când ești depășit, redu viteza”? tu te auzi ce zici?
      2. nu cred că se aștepta să fie depășit pe linie continuă.

    • A vrut sa spuna sa nu mareasca viteza,nu sa o reduca.

      00
    • Am auzit ca e la moda „whataboutism”-ul, asa ca ma bag si eu. Ma enerveaza la maxim aia care cand se apropie iesirea din localitate si toata lumea accelereaza, se gasesc ei sa depaseasca, deci legal pe tine sa te faca sa te opresti din accelerat!

      00
  18. Ala care filma trebuia sa iasa cu cheia de roti si sa ii sparga dinti soferului de volzgvagin. In plus asistenta medicala nu are de ce sa fie gratuita in cazul asta, dobitocul cu bora si-a facut-o cu mana lui. E plina tara asta de idioti de genul ala, parca au toti mania depasitului, 5 minute nu rezista sa stea in spatele cuiva. Nu conteaza ca te depaseste si se pune in fata ta fix cu aceeasi viteza, el nu suporta sa vada masina in fata.
    Apropo de e85. Am facut experiment. Aceeasi distanta (Iasi-Bacau) facuta prima data cu mers lejer, cu viteza legala (60km/h localitate si 100-110km/h in afara). A doua oara mers tare (drum facut noaptea: 90km/h in localitati, 120-130 km/h in afara pe bucatile drum unde se putea). Diferenta? Fix pix , 15 minute castigate in plus. Minute care le poti pierde la o pauza de pipi sau de cafea. Multi nu inteleg treaba asta, ca mergand ca un dobitoc, pe langa faptul ca pui pe toata lumea in pericol nici nu castigi multe minute. Arzi gazul degeaba.

    00
  19. NOU
    #69

    Nu, ăla nu e drum bun. Drum bun e atunci când nu are gropi ȘI are minim două benzi pe sens! Dacă am avea peste tot drumuri cu două benzi pe sens s-ar întâmpla mai rar faze ca asta, că imbecilii ar avea mai puține ocazii să fie imbecili

    00
  20. Zilele astea am strabatut tara de la vest la est (si inapoi) si am ramas cu un gust amar:

    Romanii (80% din ei) nu stiu sa conduca. Sunt doar niste cretini care in urma unui examen usor au primit dreptul sa se suie la volan. O fi din cauza ca prin scolile de soferi nu se pune accent pe condusul preventiv (cu explicatii ca ba, in caz de accident, o sa te doara), o fi din cauza ca rumanu’ e un centaur care primeste +10 la mana si +5 la valoare cand depaseste o masina? Nu stiu, dar e plin de imbecili pe drumurile (proaste) patriei.

    Pe autostrada se conduce cu 100 de km pe ora sau cu 160 de km pe ora. Nu 120-130-140. Nu. 100 sau 160, nimic intre. Cineva mi-a explica ca e asa pentru ca primii merg la consum, ceilalti sunt centauri. Pai daca mergi la consum, mergi pe national, in pastele ma-sii de treaba. Alta chestie pe autostrada e mersul pe banda 2, zici ca-i sport national. Initial am crezut ca o fi banda 1 distrusa, dar nu, nu era. Mergeau idiotii pe banda 2 de parca era a lor pe persoana fizica. Absolut misto, banda 1 libera, rumanul idiot pe banda 2 cu 100 km/h. O placere sa franezi de la 130-140 pana la 100, ca nu se prinde din timp, ci doar cand esti in spatele lui; apoi sa accelerezi inapoi la o viteza normala, doar pentru a frana din nou, pentru ca un alt idiot doarme pe b2 cu 100 km/h

    Tot pe autostrada, centaurii sunt si mai deosebiti. Tot pe banda 1 conduc, vin in calupuri de 3-4-5-6 masini, cu o distanta de o lungime de masina intre ei. La 160 de km pe ora. O sa fie o distractie de zile mari, in caz de ceva. Si sunt amuzanti cum trag de masinile lor ca sa ajunga la viteza aia. 50% din ei au cate un BMW/Audi/Mercedes vechi de 15-20 de ani care dupa fumul scos pe esapament e clar ca a vazut zile mult mai bune. Ceilalti sunt soferi de masinute cu motor de 0.9 – 1.2 litri, cu pana-n 120 de cai, care au impresia ca si-u luat racheta. Si inteleg, dupa ce te-ai suit din Dacia lu’ tac-tu intr-o Skoda Rapid de 75 de cai, pare racheta, dar serios, ai mancat cativa ani paine cu sana ca sa strangi bani de o Skoda frumusica, e pacat sa-ti futi motorasul ala in asemenea hal doar ca sa ma depasesti pe mine, ca ti se strica maine-poimaine si o sa-ti para rau.

    Alta faza misto pe autostrada, e cu aia 0.5% care merg normal (din punct de vedere al vitezei), cu 130-140 km/h. Tot pe banda 2 stau si astia, si stau asa, la distanta de o lungime de masina in spate. Nici nu accelereaza sa treaca in fata, nici nu franeaza. Si te uiti la ei si nu intelegi ce fac acolo, ca e putin absurd, dar ma rog. Partea interesanta vine cand te apropii de un camion. Cercopitecul de pe banda 2 nu are capacitatea de a intui macar ce as vrea eu sa fac cand ma apropii de un camion care circula cu 40 km/h mai incet decat mine. Nu. Asa ca nici nu accelereaza (sa treaca in fata, sa pot sa trec si eu pe b2 sa depasesc camionul) dar nici n-o lasa mai moale, sa pot intra pe b2 fara emotii. Nope. Mi-a facut unu’ de 2 ori faza asta; i-am facut-o si eu o data, ca poate-poate vede ca e muist; mi-a bagat flashuri, nu cred ca a invatat ceva.

    Dar daca pe autostrada mai e cum mai e, pe drumurile nationale e dezastru. Bai „dragi” soferi de romania, imi puteti explica rationamentul vostru cand prin localitati vreti sa o ardeti cu 80-90 km/h (si-mi dati mie flashuri ca merg cu 60 km/h unde-i limita de 50) si apoi pe afara o ardeti chill cu 70 km/h??? Serios, m-am lovit de o groaza de cretini nerabdatori, care in localitate, in zona cu trecere de pietoni si linie continua ma depaseau doar ca sa leneveasca in afara localitatii (unde ii depaseam) doar ca sa se agite ca un pepsi in urmatoarea localitate. Pai ma, idiotilor, in localitate e riscul sa fuga un copil in strada, mergeti in pastele mamii voastre mai incet, sa puteti evita copilul ala, dati-i tare in afara localitatii. Pula mea, cretini cu spume, nu pot sa-mi explic altfel.

    Tot cu limita de viteza – Bucuresti, bulevardul Iuliu Maniu, limita la 60 de km/h, eu merg cu 60-65, toti cocletii 80-90. Si toti cocletii aia sunt atat de imbecili incat la semafor se inghesuie toti pe banda din mijloc si fac o coloana lunga-lunga, desi sunt 3 benzi (pentru mers inainte) acolo. Si vin eu, om normal, pe una din benzile alea 2 libere si evident ii depasesc pe toti grabitii care o ardeau cu 90 inainte. Iarasi, nu-mi explic comportamentul asta; nu trebuie sa ai o inteligenta iesita din comun ca sa-ti dai seama ca degeaba o arzi cu 90 km/h daca stai mai apoi ca boul. Si o nota legata de Bucuresti – bai, voi aveti o obsesie pentru beculete si lumini. Luminite albastre puse pe poduri si pasaje grupa mare. Nu zic ca-i ceva rau, dar e interesant cum se sparg banii pe luminite cand n-aveti apa calda…

    Sa ma intorc la drumurile nationale: Valea Oltului. Voi realizati ca linia aia continua e pusa acolo pentru ca in zona aia nu aveti vizibilitate suficienta pentru o depasire in siguranta? Sunt 50 de km in care am fost martor la 3 „near-miss” din cauza cate unui coclete pe care-l manca sa depaseasca pe linie continua. Si – coincidenta sau nu – in toate cele 3 cazuri, cocletele conducea un BMW. Dar am fost martor la asemenea comportament si prin alte parti, nu doar pe valea Oltului. Datorita unui „cimisorean” mandru care a intrat in depasirea unui tir efectiv ampulea, atat eu cat si tirul am franat pana la aproape 0 km/h si ne-am dat la o parte sa-i facem boului loc. Iar el n-avea greturi, nu parea nici macar speriat de faptul ca a fost cat pe ce sa-si omoare toata familia intr-un accident auto.

    Pe langa toate astea, mai sunt si tiristii, care si ei sunt o specie aparte, da’ deja ma intind prea mult. Ca si o chestie pozitiva, drumurile sunt ceva mai bune decat erau acum 5 ani.

    Si in loc de incheiere, alora care tot zic pe aici ca daca mergi regulamentar prin Romania, ajungi la sfantul asteapta la destinatie: 820 de km in 9 ore si 26 de minute, viteza medie 89.2 km/h. N-am depasit 60 in localitati, in afara localitatilor 90-110 (in functie de drum), cu pana 130-140 in depasiri. Pe autostrada, 130-140 in general.

    PS: bai, cocletilor, pe autostrada, cand depasesc un tir, degeaba-mi dati flashuri ca n-am unde sa ma dau la o parte ca sa va fac voua loc. Serios, nu-mi surade ideea sa intru sub un TIR doar ca sa-ti fac tie loc, coclet imputit de romania, stii ce zic?

    00
    • Am condus si pe afara, si acolo sunt soferi idioti. Dar:
      – multe drumuri cu 2 benzi pe sens
      – autostrazi cu acostament sanatos
      – autostrazi cu mai mult de 2 benzi pe sens
      – mai putine gropi
      Deci mai putine sanse ca idiotii sa isi sparga capul.
      P.S. Toti soferii romani spun ca in Romania sunt cei mai multi soferi idioti… In timp ce ei cred ca sunt dumnezeu pe drum.

      00
    • Am condus si pe afara, si acolo sunt soferi idioti

      Dar:
      – nu la fel de multi ca si in Romania
      – prin tari mai civilizate si-o iau in bot urat de tot cand incearca glumite de genul celor care le fac prin tara
      – chiar si aia idioti nu conduc de parca ar vrea sa se sinucida.

      00
    • @sabotor sunt de acord cu tine la toate punctele mai puțin unu sau două…

      Încearcă data viitoare când ne mai vizitezi ruta TM – Caransebeș – Drobeta Turnu-Severin- Craiova – Slatina – Pitești – București ;)

      Lunea trecută am avut puțină treabă la Târgu Jiu.
      Plec mai devreme (0330) ca sa scap de nebunie, merg legal, cat sa fac până acolo? Sunt 300 km. Putin sub 5 ore.

      Prin București a fost OK, o data ce am ajuns pe Maniu, am prins toate semafoarele (vreo 7) pe verde.
      Ajung pe A1, liniște vreo 20 de minute. Luat B1 în primire, pe la 0400 s-au trezit dubiștii. Până la Bascov eram deja chior. Efectiv 9 din 10 mașini fie au faza lunga fie ultimul reglaj de faruri a fost făcut in fabrică. In anii 90.
      Boon… Dealul Negru, neașteptat de liber, luminat bine. Nimic special de raportat.
      Când am ieșit din Râmnicu-Vâlcea… Au început si navetiștii să iasă la „mașină”. Nu cred ca am văzut 2 cu un punct reflectorizante pe ei. In rest haine negre sau bleumarin. Desi DN iluminatul stradal mai mult încurcă…
      Cand a început să se răscacăre de ziuă am ajuns in apropiere de destinație (mai erau vreo 70km). 8 din 10 mașini au oglinzile degeaba. Un dubist mi-a ieșit in fața în 10m… După și-a dat seama ce tâmpenie a făcut și a tras scurt să se replieze. Normal că era să se răstoarne.
      As putea sa scriu un roman dar nu mai am voința.

      Te-ai plâns de cei ce merg cu 90-100 pe B1… București-Pitesti are vreo 90km… ish, pe care ii faci in o oră… ish. Alternativa e DN7… Drum frumos, 2 benzi cand nu plouă (e atat de prost făcut in Tărtășești încât la prima burniță B1 se inundă), vreo 15 treceri parțial neluminate, beton. Undeva se la un sens giratoriu se termină cele două benzi și rămâi pe una singura, parțial asfaltată, mai mult petice decât asfalt. Drumul trece prin Lungulețu așa ca nu contează anotimpul vei da de căruțe/remorci/tractoare fara lumini, gropane, șleauri în asfalt… În sfârșit scapi cu un pivot de schimbat si ajungi in Titu și începe bucata până la Găiești… după ce ți-a plecat și ultima piatră de la rinichi, faci stânga spre A1 cu două jante deja strâmbe. După două ore de mers mai vreo 40 de km până la Bascov.

      00
    • @zoso: comentariul omului asta l-as face articol separat (cu permisiunea lui, evident) si promovat cat mai sus in Google

      00
    • sabotoare: fix in pula mea. FIX

      atat ca nu is de acord cu viteza de autostrada. viteza de autostrada e 90-130, in functie de oboseala, masina si alte chestii. Io cu loganu pe gpl alu tata am mers cinstit cu 110-120. Sa merg cu 130-140 bucuresti pitesti ca sa ce?
      Dar, evident, viteza e de banda 1 si asta doar pentru ca mergeam la ore atipice

      00
    • @animaloo
      ma, inteleg ca e cate unu’ care o lasa mai moale din varii motive. Dar cand cei mai multi sunt aia care merg ori cu 100, ori cu 160, ceva nu-i in regula.

      Ah, si am uitat ceva. O groaza de zmei care trec pe langa tine cu 160 km/h pentru ca sa intre din scurt pe B1 si sa franeze violent, ca trebuie sa iasa de pe autostrada. Si nu pot sa nu ma gandesc – in pula mea, stii ca trebuie sa iesi de pe autostrada, ai semne cu iesirea de la 3 km, la ce te duce mintea aia proasta sa stai pe B2 cu 160 km/h pana la 50 de m de iesire, ca apoi sa franezi extrem de violent? Chiar atat de mult conteaza ca ai mai bifat o masina depasita, atat de mult incat sa compenseze riscul sa-l prinzi pe ala putin neatent sa intre-n tine?

      00
    • @sabotor „Dar cand cei mai multi sunt aia care merg ori cu 100, ori cu 160, ceva nu-i in regula.”
      Ultima data cand am verificat vârsta medie a parcului auto in .ro era vreo 15 ani si ceva…
      Asta înseamnă motoare relativ neputincioase, multe cutii in 5 trepte, cu rapoarte relativ scurte pentru a compensa neputința de sub capota.
      Asta se traduce la viteze de autostradă prin turație ridicată, zgomot si consum mare.

      00
    • @zidanne
      Am avut un Passat din ’96, ajungea fara probleme la 170 km/h, cred ca si astia cu masini de 15 ani ar putea ajunge la macar 130. In fine, n-ar fi mare problema cu astia care merg incet (mai bine incet si calm decat repede si agresiv); daca ar sta pe banda 1 i-as fi trecut la „curiozitati” de pe sosele. Dar sunt multi si stau pe banda 2.

      00
    • @Sabotor n-am zis ca nu ajung, am zis ca pentru unii nu e confortabil si economic sa mearga la viteze de autostrada (130-140km/h). De ex, eu, la diesel am 2750rpm la 135km/h. si 6.x% consum. La 90 am putin peste 1700 si 3.x consum. Presupunand ca vin de la 50 de km de Bucuresti (100km/zi) vorbim de o 60l/luna. La 4.5 lei motorina vorbim de vreo 250lei/luna. Nu e mult dar nici putin pentru multa lume. Si 50 km cu 90 la ora ii faci in 35 de minute. Cu 130 in vreo 25.
      In schimb la benzinar am vreo 2200rpm la 130km/h. Diferenta de consum intre 90 si 130 este prea mica ca sa mai conteze (sub 1%).

      Asta cu B2 loverii si schimbatul benzii din scurt (eu 130-140, el 90) nu o inteleg. Probabil ambele sunt reflexe conditionate dobandite in traficul din Bucuresti (B1 90% din timp e blocata cu avariati si la 30-50km/h -10-15m/s un spatiu de 10m e suficient „sa te bagi” la 130km/h – 35+m/s deja e sinucidere. )

      00
  21. Ori i-a dat borșu, ori i-a sărit mucii ca-l tot văd că se scutură la nas.
    Cred că trebuie să-i schimbe cauciucurile după ce o repară, astea cam alunecă.

    00
  22. Ce si a rupt boul mana…

    00
    • Da, mana stanga e varza rau, din cate vad are cel putin 2 fracturi serioase. E stramba rau. Probabil din cauza adrenalinei nu si-a dat seama pe loc.

      00
    • Am citit ca a refuzat sa fie transportat la spital. Stau sa ma gandesc ca isi trateaza mana rupta cu mamaliga vartoasa.

      00
    • pentru astia care dau thumbs down:
      1. ma scuzati ca am jignit boul, animalul.
      2. nu ma bucur de raul lui, însă, la cum a trecut fata de masina de pe contrasens, as fi preferat sa-si fi rupt gatul si nu mana.
      3. nu mai fiti puritani…daca deznodamantul era altul, recte poc cu cei de pe contrasens…
      4. ami pare rau la tauaju lui….

      00
  23. Acum o saptamana pe E85 dupa Bacau in plin camp un „sinucigas” se plimba noaptea pe european. Aveam Waze pornit dar nu il marcase nimeni. L-am ratat printr-o minune.
    Ieri intre Medias si Sibiu noaptea o iapa + manz la plimbare intre localitati. Am reusit depasirea dupa vreo 3′ de mers in spatele lor.
    In Romania condusul este sport extrem. Adica plin de variabile ce nu le poti controla. Din pacate. Se moare mult si pe afara; in Germania mai ales din cauza tir-ului care intra in coada blocajului. Dar parca la noi e alt nivel.

    00
  24. a iesit parfium de TDI ❤

    00
  25. Uitati-va putin pe gmaps la DN-urile din Turcia. Daca nu ar avea unele intersectii la nivel, ai zice ca mergi pe autostrada cu banda de urgenta mai mica. Cat am mers pe ele, nu am vazut NICI O GROAPA! In rest, trafic ok, ici colo cate unu mai grabit, dar nimic surprinzator (efectiv nu avea unde face prostii), radare si filtre semnalizate. Concluzia: soferi idioti sunt peste tot. Diferenta o face infrastructura, amenzile si modul in care se aplica legea (de la politie pana la RAR).

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube