“Drumul Morţii”, DN13 Braşov-Sighişoara

Există o porţiune de şosea între Braşov şi Sighisoara care e denumită “Drumul Morţii”. Porţiunea, aflată în apropierea localităţii Rupea, suferă foarte tare de o problema des întâlnită pe şoselele româneşti: nu e înclinată cum trebuie.

Am trecut pe acolo de multe ori şi înţeleg de ce se întâmplă mereu accidente acolo. Să vă descriu situaţia. Pentru că la noi s-a preferat să se asfalteze drumul căruţelor, şoseaua e foarte şerpuită. Poliţia stă la pândă în zonă în pădure, pentru că e un pod cu limită de 40km/h. Asfaltul e foarte bun (ca peste tot în judeţul Braşov). Eh, zona se află într-o vale, din ambele sensuri existând vizibilitate decentă. Văzând drumul bun şi drept în faţă, soferul are tendinţa să o calce. Numai că ajunge pe porţiuni unde drumul face curbe smucite sau unde asflatul coboară brusc. Şi atunci pierde controlul maşinii şi intră pe contrasens sau in şanţ.

Situaţii de acest gen se întâlnesc în toate ţările, numai că acolo inginerii au găsit soluţii. Ai nostri încă au probleme să toarne asflat în aşa fel încât să se dreneze apa de pe carosabil (acea 2% înclinare).

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

24 comentarii

  1. Offtopic: Zici că e un nor ce are forma Chinei. =))

    00
  2. Cred ca e vorba de indiferenta aici nu de incompetenta.
    Si nu cred ca in tara asta exista vreun primar care ar vrea sa faca un drum public ce nu are nevoie de mentenanta in fiecare an, daia si lipsa de profesionalism si de panta de 2%.

    00
  3. Foarte bun articolul! Aviz maniaco-depresivilor-vitezomani-excentrici-bmwisti…Nu ne omoriti si pe noi! chiar nu conteaza daca ajungi la destinatie cu 10 min mai tarziu, uneori chiar e bine sa reduci viteza!

    00
  4. Un drum cu multe inclinari e si cel dintre Timisoara si Lugoj, cu trecere prin Buzias. Cica e drum national, dar e atat de prost incat la fiecare curba risti sa ajungi pe camp. In plus, acum e inghetata bocna deci in incercarea de evitare a gropilor ajungi ori in sant, ori in alta masina ce circula din sens contrar. E jale.

    00
  5. Stiu drumul respectiv. Desi nu am permis inca de cate ori am trecut pe-acolo am inteles cum sta treaba. Problema e ca la noi se toarna asfaltul dupa ochiul muncitorilor. Nu exista o regula, nu exista niciun criteriu, important e sa turnam asfalt.

    00
  6. Stai linistit. Nu e ala singurul drum periculos. Sunt atatea si pe Valea Buzaului. Daca ai „noroc” si e putin ud pe jos si nu esti atent, ajungi cu usurinta in groapa.
    .
    Drive safe!

    00
  7. E, mai sunt si oameni excepţionali, pentru care şofatul nu mai are secrete, aşa cum mi-a povestit un tip care spunea că el stie drumul ăla ca-n palmă şi tot timpul o calcă.

    Acu munceşte doua joburi că trebuie cineva să plătească şi maşina aia de la firmă făcută zob.

  8. Maine trec pe acolo, multumesc de sfaturi, am sa tin cont :)

    00
  9. E lux drumul brasov – sighisoara.Tot sa-i dai. Pun si un fragment filmat pe el asta vara https://vimeo.com/12998274

    00
  10. Cand asfaltul e perfect, problema e inclinarea soselei si curbele…hai sa fim seriosi.
    Problema e in capul lunaticilor care o calca cu rost/fara rost all the time pt. alea 10 minute castigate pe suta de km.

    Overcompensating. ;-)

    00
  11. Este vorba de valea Bogatii, la vreo 20km de Rupea si vreo 45 de Brasov. Sunt multe curbe chiar si niste serpentine. Este acea zonade 40km unde de altfel sta si politia destul de des cu radaru. Poate altfel erau si mai multe accidente. In ciuda restrictiei de 40 se circula cu viteza mult mai mare. Oricum romanul circula cu 10 20 peste limita legala, acolo si mai mult.

    00
  12. @alex grivei, @eftimie: da, e vina soferilor. Asta zicea si zoso. Funny cum oamenii pot citi acelasi articol si intelege lucruri diferite…

    00
  13. Am mers sambata asta pe drumul respectiv si chiar am trecut pe langa un Opel rasturnat in sant exact in zona Rupea. Sa explic totusi situatia putin. Drumul este ok pentru mers normal, adica cu 90-100, insa in Romania se sufera mult de smekerie si din aceasta cauza oamenii cu masini de peste 100 de cai considera ca viteza minima de mers prin Romania este de 120 la ora. M-am saturat intre Sighisoara si Brasov sa pun frane sa treaca boul pe langa mine, fie pentru ca venea curba stransa, fie pentru ca venea alta masina din sens opus. Din pacate pe drumul mortii mor si oameni nevinovati ca daca ar muri dioar smekerii eu as tine-o intr-o petrecere non stop.
    Inca ceva…viteza maxima de 90 la ora pe sectoarele de drum dintre localitati este oviteze ok pt nationalele din Romania. Vrei sa mergi mai repede o faci pe barba ta…nu e de vina drumul ca nu ai tu rabdare.

    00
  14. Macar sa pune cateva semne mari si consecutive de genul: „Atentie, intrati pe Drumul Mortii!”, „Zona extrem de periculoasa!”, „Conduceti cu mare atentie!”.

    Asa oricine ar fi mai atent.

    00
  15. @grivei alex ce bmw-isti, tataie? Din cate vad eu in link e vorba de un logan-ist. Chiar sunt curios cati bmw-isti au murit in accidente sau au fost implicati intr-un accident grav? Exista vreo statistica pe marci de masini? Ar fi interesant.

    00
  16. Analizand tabelul de mai sus se constata ca accidentele in care autorul se afla la volanul unei dacii reprezinta, in ultimii 3 ani, 40% din cazuri . Pe locul II, cu 32% se situeaza masinile straine.
    Cocalarul cu dacie e castigator :)

    00
  17. @gog: bmwisti un md de-a spune, nu ma refer cu precadere la posesorii de bmw, ci mai degraba la wannabe, deci logane cu geamuri fumurii, jenti chinezesti, abtibild cu nike si sigla bmw :)

    00
  18. Oricat de stupid o suna, asta este un bun motiv sa mergi cu GPS-ul in geam. Asa vezi mereu ce te asteapta pe urmatoarele sute de metri, cand urmeaza curbe (e adevarat, asta vezi si din indicatoare), dar mai ales cat de stranse sunt ele.

    00
  19. @zoso: bunul simt la soferii romani e ….. zii tu ca imi vine sa scriu o porcarie
    De obicei accidentele sunt provocate de cei care vin dinspre Brasov catre Rupea pentru ca trec de zona cu curbe stranse si se relaxeaza. Un lucru periculos in Padurea Bogatii este insa semnalizarea. Sunt 2-3 puncte unde este permisa depasirea dar spatiul ar permite doar unei masini puternice sa o faca :(

    00
  20. Statisticile cu 40% dacii implicate in accidente sunt nerelevante pentru ca procentul este din masinile implicate in accidente si nu din masinilie existente in Romania. 40% dacii implicate in accidente este extrem de putin pentru ca daciile in Romania sunt 80% din numarul de masini. Daca 20%dintre masinile implicate in accidente sunt BMW-uri, este foarte mult pt ca BMW-uri in Ro sunt 0,ceva %.

    00
  21. @gog

    jet.

    99.99% ai bmw si te simti cind vine vorba de cocalari cu bmw.
    am luat la intimplare un articol despre accidente:

    citez din articol:

    Un tânăr de 21 ani din comuna doljeană Drănic a murit, în această dimineaţă după ce maşina pe care o conducea a ieşit de pe carosabil şi a lovit doi copaci. În urma impactului, maşina s-a rupt în două. Cristi Marian Voica, în vârstă de 21 ani, conducea un autoturism BMW dinspre localitatea Malu Mare spre Craiova, iar la un moment dat, din cauza vitezei neadaptate la condiţiile de drum, tânărul a pierdut controlul volanului pe şoseaua alunecoasă, iar maşina a ieşit de pe carosabil şi a lovit doi copaci.

    Traducere: figurant cu BMW si basini de mare sofer in cap s-a eliminat spectaculos din bazinul genetic al omenirii, rupind efectiv o tona si jumatate de fier in doua.

    Asta si faptul ca nu a lovit nici un nevinovat sunt cu adevarat prilej de sarbatoare.

    PS: Sunt multi cocalari cu Dacii, insa BMW-ul a devenit emblema cocalarului roman. Si aia cu Dacii tot la BMW aspira (BMW vechi de cade tabla de pe el, numai BMW sa fie).

    00
  22. Am BMW cum ai luat tu la intamplare articolul.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.