Dragoş Rouă e cunoscut mai bine în afara ţării, decât în România. Se autointitulează pe blogul său „antreprenor în serie, fanatic al dezvoltării personale, blogger, tată, visător, om care-şi asumă riscuri“. A absolvit litere, la literatură franceză, dar acest lucru nu are legătură cu ce a făcut mai departe în viaţă.
A lucrat la radio, iar apoi şi-a dezvoltat un portofoliu de site-uri, cu firma Mirabilis. Dacă aţi auzit de masini.ro sau culinar.ro, site-urile au fost pornite de Dragoş, care devenise al treilea publisher independent din România în jurul anului 2007. Dar a decis să facă o schimbare, să vândă, iar apoi să o ia de la capăt pe un drum nou. A devenit nomad digital.
„Am luat decizia de a renunţa în 2007. A fost un mix de decizii personale şi de business. Ajunsesem la un plafon şi deja mă plictiseam. Începusem să am sentimentul de hamster care merge pe roată. A doua parte, cea de business, a venit pentru că simţeam că piaţa devenise foarte aglomerată. Ori mă asociam unui grup mai mare, ori vindeam“, povesteşte Dragoş, stând la biroul său dintr-un Starbucks din Bucureşti.
După ce a vândut, a decis să-şi ia doi ani sabatici. În primul rând pentru că semnase o clauză cu cel care a cumpărat site-urile că nu va face ceva asemănător, în al doilea rând pentru că voia să-şi schimbe stilul de viaţă. A vrut să plece în Noua Zeelandă, a ajuns acolo, dar nu aşa cum îşi închipuia. A ajuns singur, în proces de divorţ cu soţia lui de atunci.
Cum devii un nomad digital productiv? Dragoş a început să-şi construiască un brand propriu. A ales o nişă de dezvoltare personală în engleză, folosind cunoştinţele acumulate în perioada cât a fost antreprenor tradiţional.
„Am încercat să fac mixul între ceea ce-mi place şi business. Sincer, am abordat totul pragmatic. Am vrut să generez procese de afaceri reale“, explică nomadul român (adev.ro/mmosr1)
HA HA HA! Ajunsese la un plafon, mă! Și se plictisea, mă! Nimic despre “am vândut că se ducea la vale”. Nu știu pe unde am pus log-urile cu discuțiile cu el, când bietul antreprenor care se plictisea nu știa pe ce lume e, dar voia să patenteze rețetele de pe culinar.ro, ca să nu le fure și alții de unde le furase el. Screenshoturile cu cât îl ducea capul pe antreprenorul în serie și rebelul digital în perioada aia sunt încă aici.
Am râs de dimineață.
E unul din acei ,,mici antreprenori” care are impresia ca poate face orice mai ieftin pentru ca ,,are el un baiat bun care lucreaza ieftin” .
Si mai amuzant:
În 2010 a început să aibă primele rezultate. A reuşit să atragă atunci şi 10.000 de vizitatori unici, articolele au început să-i fie preluate pe site-uri de prestigiu, cum ar fi lifehacker.com, pe Digg sau Reddit. Unele articole ale sale au acum peste un milion de vizualizări.
Pln, somajul se cheamă acum an sabatic?
A dat rateu in viata. A ajuns in divort. Acum o freaca la „un birou in Starbucks”. Probabil tine o cafea d-aia mica, intreaga zi … L-am vazut pe la diverse speech-uri pe care le-a tinut, prin diverse evenimente de „antreprenorizare”. Mi-a lasat impresia de shallow human.
Dar de fapt ce stiu eu? Imi place sa urmaresc cum toti vasnicii speakeri de pe la marile noastre evenimente social media, au dat rateu. In serie.
@ Vali: fa si tu un colaj al „cine mai lucreaza, cine a dat rateu”. N-am mai tinut legatura cu lumea aia, dar ar fi frumos sa vad unde au ajuns speakerii vasnici ai Romaniei, in timp ce noi, prostimea, care nu stiam nimic despre viata, asteptam abureala in scaunele sau bancile de pe la evenimente …
@AlexC: nu înțelegem noi că succesul înseamnă să divorțezi de nevastă, să vinzi inainte să dai faliment și apoi să o arzi interesant cu rahaturi de selfhelp. suntem ciudoși.
Haters gonna hate