Dragă Citroen…

Voiam să îți scriu scrisoarea asta de mult, cam de când am aflat că ai tulit-o din România și ai lăsat marca pe seama unui dealer, pentru că nu reușeai să atingi un minim de exemplare vândute.

Nu știu alții cum sunt, dar mie îmi place noua ta linie de modele. C3, C4 și C5 arată ca niște mașini din secolul 21, cu linii frumoase, cu botic sexy, cu tot ce trebuie să aibă o mașină. Ai versiuni automate inclusiv la C3, ceea ce e mult. Până și C4 ăla sedan de îi spui C-Elysee arată bine de tot.

citroen-c3 citroen-c4 citroen-c5 citroen-c-elysee

Linia DS arată într-un mare fel. De fapt nu, arată fix pentru ce au fost făcute: mașini premium, extrem de frumoase, extrem de nervoase. Un fel de Alfa Romeo franțuzesc.

citroen-ds3 citroen-ds4 citroen-ds5

Am testat de la tine DS3, C5 și C-Crosser

Problema ta e că preferi să fii nostalgic. Copiii ăștia care îți cumpără mașinile nu știu de DS-ul ăla vechi sau de SM, nu neapărat pentru că sunt mașini de acum 40 de ani, ci pentru că ei se confruntă cu probleme mai presante în ceea ce te privește.

Știi care sunt astea, nu? Hai că nu vii după 50 de ani de la naționalizare și posesie a statului, când nu trebuia să îți pese că pierdeai 1 miliard de franci pe lună, ca ăilalți. Tu ar trebui să fii mai conectat la ce vrea publicul.

Pentru că degeaba ai mașinile astea frumoase și foarte frumoase, dacă ele se strică la două săptămâni de la vânzare. Serios. OK, sunt mașini ieftine, trebuie să se strice la un un moment dat, dar nu în primul an.  De aia nu vinzi cât trebuie pe an. Pentru că te concentrezi mai mult pe design și mai puțin pe fiabilitate.

Te pup

un fan al designului tău!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

67 comentarii

  1. Astazi, ai fost romantic. Mi-a dat o lacrima in coltul ochiului !

    00
  2. Eu am Citroen C4 de 8 ani jumatate si nu m-a durut capul/nu s-a stricat. Generalizarea nu cred ca-si are rostul si ar trebui prezentate cazuri concrete (nu dat cu masina in sant/gropi). Si Mercedes si Audi se strica dupa 100 de km de la iesirea din showroom (1 la 100 de mii).

    00
  3. Nu inteleg pb celor care se plang de masini. In ziua de azi cam stii ce cumperi. Vrei sa fie frumoasa, reduci din fiabilitate. Vrei sa fie fiabila, reduci din frumusete. Simplu!

    10
  4. Draga Zoso…

    Mi-a placut mult „articolul”.

    Te pup,
    CEO Renault(Charles Nustiucum).

    00
  5. Dragă citroen, având în vedere că la un moment dat l-ai băgat și pe porcu’ de tăriceanu în ecuația vânzărilor tale, iar el ne-a băgat taxa de primă înmatriculare, te informez că NICIODATĂ NU VOI CUMPĂRA CEVA DE LA TINE.
    ps.
    Știu nu e un motiv serios, dar dă-mi voie să îmi cheltui banii pe ce vreau eu.
    -uie tăriceanu & citroen.

    00
  6. Citroen SM e mașina mea preferată.

    00
  7. Ce DSuri, ce SMuri…
    Oltcit!
    De asta ne amintim.

    00
  8. Citroen C5 2005 var II, 1,6 HDI de 3 ani fara probleme.
    coafura rezista..

  9. frumoasa seria DS, o admir pe strada, thumbs up proprietarilor dar cam atat. Nu cred ca m-as incumeta la o frantuzeasca. Vin de pe mai multe japoneze si ma cam uit la Leon-ul nou.

    PS: DS5 e SF.

    00
  10. Acesta este cel mai nedocumentat si retardat articol despre masini. Nimic din articol nu are legatura cu realitatea. Citroen sunt masini fiabile statistic, mai fiabile decat cele germane. Nu sunt ieftine deloc,sunt mai scumpe decat Volkswagen spre exemplu si restul articolului e complet idiot.

    10
    • Nu stiu ce statistici ai vazut tu, dar in mai toate „top reliable cars” pe 2014, Citroen e la vale rau de tot. Pana si Renault si Dacia stau mai bine. Iar cam toate top10 din ultimii zece ani au 7-8/10 japoneze si 2-3 germane.

      00
    • Mihai, ce conduci? Un C4?

      00
  11. Al meu ds4 din 2012 se comporta (la 145.000 km) ca in prima zi (si merg!).
    Toti cei care va dati cu (anumite modele ale) Volvo, Suzuki, Mini Cooper, Mazda, Ford, Peugeot, Citroen, multumiti-le inginerilor de la PSA pt noile motoare1.6 eHDI :)

    00
  12. CC: Peugeot
    Top Gear a „laudat” Peugeot-ul in emisiunea de duminica trecuta

    00
  13. cum ma sa cumperi din banii tai proprii si personali o masina sitroien?!

    00
  14. Fost posesor de citroen si peugeot, 2006, 2008, 2011, nu mai vreau in veci.

    00
    • Ciudat, fost posesor de 2 Peugeot-uri, unul curent, 2005 şi 2008 şi n-am avut absolut nici o problemă.
      Cu cel de acum (308 hdi din 2008) n-am schimbat nimic în afară de consumabile şi merge ca unsă.

      00
    • Pe bune, mai cunosc situatii in care oamenii chiar nu se plang de masini. Cele pe care le-am avut eu si majoritatea pe care le vad in Franta de 6 ani de zile… nu neaparat ca au probleme, dar au o… limita de atentie si exploatare. Daca treci acea limita si dai mai tare cu usa, sau le incarci mai bine, plangi langa ele. Cred deci ca depinde de regimul de exploatare.

      00
    • „cel de acum … merge ca unsă”.
      zbang

      00
  15. Fiind plecat in delegetii de ceva timp, am avut ocazia sa conduc pana acum 4 masini mici, toate fabricate recent.
    Am testat asa:
    Lancia Ypsilon 2014 – motor 1.2 69 cai. Dezastru la ergonomie !!! Motor slab.
    Opel Corsa 2014 – motor 1.2 80 cai. O masina rezonabila si corecta. Nimic deosebit.
    Renaul Clio 1.5 dCI. Motor relativ ok, restul cioplit cu toporul.
    Citroen C3 Puretech 1.2 82 cai. Masina asta nu inceteaza sa ma uimeasca. E fenumenala. De la confort la stabilitate, dotari si elegenta ajungem la motor. Nu as fi zis vreodata ca un motor de 1.2 poate sa mearga atat de frumos. Niciodata. Pur si simplu m-am uimit. Trage la orice turatii si are un sunet „puternic”. Plus ca nu sare consumul de 7.9% in Paris. Toate celelalte au avut peste 8 (in afara de clio care e diesel).

    00
  16. se strica, se strica, dar sa te coste orice reparatie marunta (gen nu merge un geam, nu merg stergatoarele, nu merge ventilatorul..) cate 2500-4000 lei e urat
    asta pentru ca desi se strica un releu sau o mufa, trebuie sa schimbi tot modulul care e „capsat”, lipit sau bagat in rasina dura
    aka c4..

    00
    • Lol, welcome to 2010+.
      Opel Corsa D, senzor coloana servo defect. Un rahat mai mic ca un CD. Cat dai pe el sa-l schimbi? 250 E? 600E? NU! 2000 EURO (manopera inclusa), ca trebuie schimbata toata coloana de directie, senzorul nu-l gasesti, ca nu il vinde GM separat!

      00
  17. Copii, ce a vrut sa spuna autorul acesei compuneri?

    00
  18. Toate masinile moderne sint la fel de fiabile. Aia cu alea nemtesti nu spun de cite ori se strica, de rusine.
    Dar stim cit se pricepe autorul la masini, asa ca trecem cu vederea.

    00
  19. Daca nu e cu suparare, ar putea autorul articolului sa spuna si ce s-a stricat dupa 2 sapt? Eu ma gandeam pe viitor la un PSA si as vrea sa fiu mai in tema.
    Multumesc anticipat.

    00
  20. Citroen sunt printre cele mai urate masini, nu am avut si nici nu voi cumpara vreo data, ma refer strict la design.

    00
  21. citroen ID (de la Idee) 19, DS (Deesse – zeita) 21 si SM (Sa Majeste) de la denumiri la design si tehnologii novatoare (suspensii, primele faruri directionale)… un vis de masini

    00
    • Din pacate plasticele de la ora actuala nu au nimic in comun cu astea enumerate de tine. Daca alea erau o nebunie tehnica ascunsa sub un design futurist, astea de acum sunt doar niste platitudini atroce intr-o carapace discutabila.

      00
  22. Citroen C4, la 8000 km a crapat pompa de benzina. La 80k km mi au dat lista de 2 pagini cu ce trebuia schimbat/reparat.

    00
  23. NOU
    #50

    Hei Citroen !
    Sunt eu Vlad ! ne am cunoscut in vara lui 2003 in parcare la Palat. Tu singurica dar mandra intr un colt la Mogosoaia ; Eu trist si abatut dupa ce EA , cea cu care crescusem si ma maturizasem a emigrat la REMAT. A fost dragoste la prima vedere ! Iti mai aduci aminte ? Dar ca n filosofiile lui Osho dragostea nu a putut dura decat 3 luni. Si te luasem cu acte si pe viata. Asa credeam. Eram indragostit nebuneste dar odata adusa la oras au intervenit pretentiile. Nu era suficient leasingul pe 4 ani, cauciucurile de iarna, baia saptamanala, filtrele, uleiurile si toate tratamentele din 15 in 15 mii pe care ti le ofeream cu atata iubire. NU ! Ai vrut caseta de directie noua ca pitzipoancele de dorobanti, macara noua pentru geamuri, bielete si turbina noua la aerul conditionat totul culminand cu o frumusete de ambreiaj nou nout de parca ai fi fost regina angliei. Macar daca ai fi fost dar tu troncaneai la fiecare denivelare. si doamneeee cat am suferit. Am incercat sincer sa te iubesc in continuare si sa tin pasul cu tine. N am reusit si mi pare rau. Doar 4 ani cumpliti dar care au constat ca experienta de viata. Am plans cand te am dat afara din parcarea mea platita de la primarie. Am slabit de stres si nervi pentru ca te am scos din viata mea insa tin sa ti MULTUMESC CITROEN pentru ca datorita tie viata mea s-a schimbat de atunci de la divort. N am crezut ca voi putea sa mai iubesc vreodata dupa tine insa cu toate astea am reusit !

    MULTUMESC CITROEN PENTRU CA DE 7 ANI AM BMW ! ( acelasi )

    00
    • Cu al meu c4 1,6 hdi 109cp (2007) l-am făcut de râs pe unul cu x6 anul asta la deal cu serpentine ,,ac de păr,,. Abia după 10 minute, când am ajuns în linie dreaptă a reușit să recupereze cei 300 m cu care îl lăsasem în urmă și să depășeasca.
      Mulțumit și acum după 7 și 1/2 ani de raportul preț/calitate/consum al c4 (iar prin natura meseriei am de a face săptămânal mașini diverse).
      Ca idee, multe mașinii sunt stricate în service de nepricepuți. Asta nu înseamnă că ele nu sunt fiabile.

      00
  24. Nu mi-a placut niciodata citroen dar inteleg fascinatia unora pentru ele, si eu am preferintele mele. Cred ca principala problema la noi sunt drumurile, carburantul deproasta calitate uneori si exploatarea improprie. Evident sunt si marci cu o fiabilitate indoielnica dar posesorii le merita :) Nu stiu ce am vrut sa spun mai sus dar nu as cumpara o masina frantuzeasca niciodata.

    00
  25. În general, problema la Citroen e pretul , raportat la rivali. Ca design, se află acum pe un drum bun, în orice caz mai bun ca Peugeot si Renault, care se pare că a uitat ce vremuri trăieşte. Dar nu e suficient designul, deseori cam căutat şi complicat de dragul complicaţiei. Şic nu e suficient când te baţi cu VW si alte japoneze. Modelele DS sunt reusite estetic dar..

    00
  26. Acum daca si Citroen face masini frumoase … nu mai are sens sa discutam.
    Nu este nici un model de la Citroen pe care l-as cumpara. M-am suit intr-un DS5 in urma cu un an si am ramas chiar imprsionat … dar tot nu as lua una.

    Nu vad ce te-ar determina sa iei una. Ce calitate gasesti la Citroen si nu gasesti la alte marci?

    Despre fiabilitate – nu se mai fac masini fiabile de vreo 10 ani. Toate sunt praf. Poate Toyota mai tine stacheta sus.

    00
    • Acum daca si Citroen face masini frumoase … nu mai are sens sa discutam.

      știi, fraza asta merge când vorbești cu, nu știu, nevasta sau fratele. pe internet are sens. cunoaște diferența.

  27. Sunt curios cati dintre cei care au comentat aici au avut curiozitatea sa examineze intreaga gama de la PSA (grupul Peugeot – Citroen)? Va spun eu, nici macar autorul articolului. Dupa multi ani de pierdere, in 2014, grupul a iesit pe profit si asta datorita unor modele noi destul de reusite… Zoso, zici de DS ca e un fel de Alfa Romeo frantuzesc, mai bine intereseaza-te de provenienta motorizarilor, si apoi mai vorbim.
    Ok, e bine sa spui ca VW face cele mai fiabile masini, dar sunt pline serviceurile de cei cu Polo 1.2 TSI sau cei cu Passat B7 care plang…

    00
  28. „Până și C4 ăla sedan de îi spui C-Elysee arată bine de tot.” HA???

    vorbesti de doua masini diferite…

    00
  29. Un clip fain cu vechiul DS:

    00
  30. Citroen/Pejo nu sunt chiar asa de rele precum se zice. Sunt uneori chiar mai rele, alteori muuult mai bune. Cazuri si cazuri, in functie de proprietar si noroc, mult noroc!
    Ford si PSA sheruiesc niste motoare diesel, motoare excelente de altfel. La Ford e Euro5 si la PSA e Euro4. Fix acelasi motor (celebrul 1.6 tDCI sau HDI), diferenta e la catalizator. Mi se parea putin cam prea galagios pe Ford asa peste 2500 de ture si am ‘testat’ si un Citroen cu acelasi motor. Era mai galagios pe Citroen.
    Ford nu era cu Tiriac ?

    00
    • Cel putin la Ford dieselul ala 1.6 e de tot rahatul, dpdv al fiabilitatii. Probabil si hdi-ul Citroenului tot asa de bine se descurca.

      Ba da, Ford era cu Tiriac, dar probabil nu-l opreste nimeni sa-si aleaga diversi reprezentanti prin tara. Printre ei si ATS-ul tariceanului.

      00
    • Motorul nu e rau deloc, decat daca esti ghinionist si/sau genul care cumpara cele mai eftine piese la intretinere…

      00
  31. Buna ziua,
    Sunt posesor de C4 hatchback, 1.4 benzina, din 2005. Pana anul acesta nu am avut treaba cu masina. Am platit doar consumabilele la revizia anuala, obligatorie si schimbarea distributiei, in 2013, la 85000 km (asa mi-au recomandat cei de la service). Anul asta a inceput sa apara ulei sub masina, lucru care pe mine ma indispune. A trebuit schimbata garnitura de chiulasa=2300 lei (dealerul, care face si service, imi spune ca asta este un defect frecvent la tipul acesta de motoare: la 110-130000 km se strica garnitura de chiulasa). Cred ca achizitionarea unei masini este o loterie pentru orice tip de masina. Il cred si pe cel care spune ca dupa 8000 km a avut nevoie de o reparatie de 2000€ dar il cred si pe cel care spune ca 100000 km a platit consumabile si service- ul obligatoriu (care e si cazul meu ). Conteaza modul de exploatare a masinii. Eu am platit- o cu bani munciti si de aceea am mers linistit cu ea. De exemplu cauciucurile de vara, Michelin, sunt cele care au fost montate din fabrica, si inca mai merg un an.

    00
    • Esti inconstient si ii mai pui si pe ceilalti in pericol.
      Cauciucul isi pierde din proprietati la 4-5 ani indiferent daca ai mers sau nu cu el. Tu dupa 10 ani zici ca mai mergea un an?

      00
  32. Va salut, la un C4 daca a mai patit cineva sa nu se mai aprinda navigatia si sa nu mai raspunda la comenzi?mersi

    00
  33. Eu umblu cu un C-Elysee 1,6 Hdi adus la 116 CP de 4 ani. fac autostrada-Italia des,cu bani putin.e OK la confort,spatiu,costuri,e o masina foarte robusta. Probleme Zero.Facand autostrada IT-RO des,am preferat un C-Elysee nou,in loc de un SH nemtesc mai premium de 5 ani. pe ceva nou te bazezi. Si as repeta alegerea facuta

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube

Alte articole

Alte linkuri (mostly NSFW)