două reguli de şosea

Unu. Dacă e noapte şi în spatele tău e o maşină care dă semne că vrea să te depăşească, atunci e obligaţia ta să aprinzi faza lungă, să vadă ăla drumul mai departe. OK, nu e obligaţie, dar aşa face toata lumea, deci a devenit regulă. Şi prin “toată lumea” înteleg şoferi de orice altă naţionalitate decât români. Că ai noştri nu se uită în spate, ei merg ca boii încet şi privind numai înainte.

Doi. Dacă eşti pe banda întâi şi treci pe lângă o benzinarie din care ies nişte oameni, este obligaţia ta să treci pe banda a doua, dacă poţi, pentru a permite reintrarea în trafic a şoferilor care au alimentat. Chestia asta se practică de mult afară şi inclusiv tirurile fac asta, fără a primi proteste din partea celor care circulă cu 200km/h.

Altfel, toate bune…

img_5624img_5627img_5630img_5634img_5637

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

63 comentarii

  1. sunt de acord cu tine la regula nr.1, doar ca vezi la a doua cam rar gasesti drumuri cu doua benzi

    00
  2. Acum voi comenta din perspectiva unei femei fara carnet de sofer dar pe puctul de-a si-l lua.
    Nu cred ca te invata la scoala de soferi daca atunci cand iti face cineva cu avariile ii pentru a-ti multumi, a te injura sau a te depasi, la fel cum nu te invata alte metode d-astea de comunicare pe care soferii cu experienta le stiu. Le inveti in timp. Da, unele, cum sunt cele doua reguli, sunt chestii de bun simt (cum ar fi sa scoti faza lunga cand vine unul din fata ca sa nu il orbesti), dar unele nu tocmai. Asa ca nu va luati de toti soferii, ca unii sunt incepatori, si nu le au cu metodele astea de comunicare intre soferi.

    00
  3. eu ma dau pe bada doi mereu, dar aia nu ies de frica, deci mai e pana sa se poata aplica :)

    00
  4. textu asta ar trebui pus pe panouri la toate iesirile din orasele romanesti si din nou la intervale de 5 km pana cand toti il recita invers pe de rost

    00
  5. „de mult” = demult
    in rest: logic, moral, omeneste, de acord cu regulile, care ar trebui sa fie ceva firesc, dar mai trebuie lucrat la moralitatea asta, am impresia ca nu se invata, ci se imprima

    00
  6. mda…estul de greu ca aceste reguli sa fie respectate ca totusi pana la urma traim in romania nu? nu in Germania, Franta sau nu mai stiu eu unde.

    imaginile spun totul

    00
  7. Bucura-te daca incetineste, sau macar sa nu accelereze

    00
  8. „asta se practică de mult afară” dar noi suntem inauntru :).
    Hai Romania :P

    00
  9. Exact ce-a spus Icegrim: problema nu e ca nu stim doua, trei, zece „reguli”, problema e ca „afara” toata lumea merge in liniste, cu placere si vrea sa ofere si celorlalti aceeasi stare de spirit, in timp ce la noi toata lumea merge nervoasa si cu spirit stupid de competitie (si vrea sa ofere si celorlalti aceeasi stare de spirit). Singura exceptie cu care m-am intalnit mergand prin Europa este Italia, dar si acolo sunt in minoritate soferii agresivi care la noi formeaza vasta majoritate.

    Sunt convins ca problema este una de masa critica. Daca dai peste un dobitoc in Austria zambesti si treci mai departe – si asa face toata lumea. La noi insa sunt atat de multi incat ii fac sa devina agresivi si pe cei care de felul lor poate ar fi mai potoliti, fiindca inghiti cateva magarii de la cativa idioti, dar e greu sa ramai senin cand vezi ca toti cei din jurul tau iti taie calea, te depasesc prin dreapta, te injura si asa mai departe.

    10
  10. @alex: depinde foarte tare unde anume in .eu: nu stiu de ce dar am impresia ca in toate tarile de sorginte latina (gen Franta sau Italia) se conduce la fel de agresiv, daca nu mai agresiv ca in Romania!

    00
  11. :)) Cica daca e nopate si iti da unu blitzuri..:)) etc. mai lasa-ma.. ma. trebuie sa ii dau eu voie sa dapaseasca.. copii cretini.. :))

    00
  12. Cand am venit din Ungaria spre Bucuresti, eram pe Autostrada Bucuresti-Pitesti si am intrat la benzinarie sa bag benzina ca nu imi ajungea pana la Bucuresti si de nu am stat la iesire pentru banda 1, de am zis ca opresc motor si stau pana maine… pana la urma am intrat si toti idiotii claxonau in disperare.

    00
  13. Chiar m-a mirat si pe mine chestia #2 acu cand am iesit cu masina din tara, e destul de logic, dar presupun ca vine cu cultura autostrazii, pe care romanii nu o au.

    00
  14. Regulile astea sunt destul de relative mai ales treaba cu flashul. Eu am patit sa fiu flashuit noaptea tarziu dupa un drum lung si sa-mi lacrimeze ochii minute bune facandu-ma sa merg mai incet decat normal. Pentru ce a facut asta? Oricum incetineam si-l lasam sa treaca. Si asa ajungem la problema adevarata. Agresivii vor flashui, vor semnaliza, se vor baga in fundul tau, te vor depasi razant, te vor claxona, vor pune frane in fata ta ORICUM ai conduce, corect sau nu. Indiferent ca depaseti TIR-ul, ca nu-l depasesti, ca incetinesti sa te depaseasca, ca semnalizezi drum liber, ca treci de pe banda a doua pe a intaia, ca urci panta pe prima banda sau pe a doua, ca incetinesti la 50 in sate, ca nu incetinesti, ca mergi cu 100, ca mergi cu 200, nu conteaza, intre momentul in care te-ai urcat in masina si momentul respectiv o noua regula nescrisa a aparut undeva si tu nu o sti. O noua regula pe care toate lumea o stie, numai tu nu. Degeaba ai circulat, degeaba ai strabatut europa. Degeaba. Asta e. Cum zicea cineva, lumea se imparte in doua categorii, cei care dau flashuri si cei care le iau. Sunt roman, sunt bou, sunt idiot, sunt rroman. Nu stiu sa dau flashuri! Trist.

    00
  15. @MoniManu
    „Da, unele, cum sunt cele doua reguli, sunt chestii de bun simt (cum ar fi sa scoti faza lunga cand vine unul din fata ca sa nu il orbesti)”
    Asta nu e regula de bun-simt. E lege si e trecuta in Codul Rutier.

    00
  16. Probabil imi scapa ceva – daca e noapte si n-ai pe nimeni in fata ta, n-ar trebui sa aprinzi faza lunga indiferent daca vrea cineva sa te depaseasca sau nu? Voi mergeti noaptea pe bezna cu faza scurta si bagati lunga numai cand vine un bizon sa va depaseasca? Evident nu vorbim de cazul in care AI masini in fata sau din sens opus, caz in care oricum n-ai voie sa dai lunga.

    00
  17. ca sa aiba ceva influenta invataturile astea corecte, trebuie aportul masiv al mass-media, adica al teveului, ca el conteaza.
    dar astia din mass-media sunt ocupati cu Voicu si alte cacareze

    00
  18. eu noaptea merg cu faza lunga oricum. doar daca sunt obligat (de lege sau de bun simt) trec temporar pe faza scurta (masini in fata, din contrasens sau pe acelasi sens cu mine).
    presupunand totusi ca sunt depasit si am faza scurta, de ce as da pe faza lunga cand omul vrea sa intre in fata mea? ca sa se bucure de stralucirea farurilor mele in oglinzi? faza lunga poate baga si el cand a intrat in depasire… ce castiga daca dau si eu faza lunga? vizibilitate suplimentara pe 1,5 lungimi de masina?

    00
  19. faza lunga se da in timp ce se face depasirea, ca sa vada omul in fata. plin de soferi pe-aici. se vede de ce e bine in .rro

    00
  20. In ro se conduce foarte agresiv in loc sa se conduca preventiv. Nu puteti compara condusuul din EU pe autostrada cu ceea ce se intampla in ro. Cum a spus @cartofil oricum ai conduce daca ai connduce de la oradea la bucuresti cu 200km/h tot se gasesc cativa sa dea flashuri. Problema se poate rezolva simplu nu cu suspendarea permisului cu amenzi mai mari incat mergi la munca 1-2 saptamani sa iti platesti amenda si apoi cu asigurarea daca ai accidente, amenzi sa platesti mai mult la asigurare.

    00
  21. @gunnar:

    1 in timp ce se desfasoara depasirea, nu dupa.

    2. vezi raspunsul de mai jos:
    @SteeL, pentru ca pe autostrada se intra accelerand pe banda dedicata acestei manevre, marcata corespunzator atat pe jos cat si in … legislatie, si apoi se trece pe prima banda, unde e traficul. Si da, e de preferat ca atunci cand te apropii de o intrare pe autostrada, sa treci daca e posibil pe banda a doua, ca sa ii lasi spatiu lateral celui de pe banda de acceleratie sa reintre in trafic mai repede.

    01
  22. Sfatul 1 e aiurea… noaptea nu se da faza lunga sau flashuri cand vrei ceva de la ala care conduce inaintea ta fiindca s-ar putea sa-l orbesti sau sa-l deranjezi si sa nu mai vada. Claxonezi daca e atat de idiot sa nu se uite in oglinda si nu stie ca esti pe langa el.

    Nu mai dati flashuri noaptea ca ii deranjati pe toti de pe strada, nu numai pe ala pe care vreti sa-l atentionati.

    Sfatul 2 e si mai aiurea… la toate intrarile in autostrada ai CEDEAZA TRECEREA. Deci in caz de ceva ciocnire apelatul la bunul simt al celuilalt e egal cu zero. Si tirurile nu se dau de pe prima banda ca sa intre altii. Intra in tine si te fac terci ca nu pot frana in scurt sa opresti zeci de tone.

    00
  23. @ gelu: =)) good point! complet off topic ca şi comentariul meu, dar good point!

    00
  24. Prima regula e buna. Recunosc ca nu o aplic mereu. Doar atunci cind stiu ca este ceva in fata care merita vazut si de restul. Si de multe ori o aplic fara sa-mi dau seama. Un flash mai lung. Si schimb pe scurta cind respectivul da si el pe faza lunga.
    Cit despre iesirile din benzinarii, asta e. Poti sa nu ai noroc. Nu e valabil doar acolo. Ci cam la orice intersectie cu vreo straduta uitata de lume. Dar nu mereu sint pe faza. Asta poate insemna ca sint un taran. Sau fermier, cum spune un simpatic coleg.

    ps: mai lasati-l pe camil, ca pina si eu m-am plictisit de el. Nu imi place nici numele, nici vreouna din pozele folosite ca gravatar.

    00
  25. Aaaaa ! Si buna dimineata :)

    00
  26. da’ unde-i camil? ca nu a mai comentat de mult. ne e dor de mizeriile lui.

    00
  27. Noaptea cand nu ai masini in fata oricum mergi cu faza lunga, daca mergi cu faza scurta esti un idiot si regula 2 rar se poate aplica, dupa cum spune si @dennis

    00
  28. astea sunt bune

    00
  29. poate ar trebui intai invatati dobitocii de sunt pe TIR-uri sa conduca mai preventiv… daca ii depasesti baga si ei viteza mai mare… iar pe autostrada mai vezi cum se iau romanii la intrecere si ocupa 2 benzi.. idiotii dracului.

    00
  30. @Xael: era vorba de a da faza lunga atunci cand ai masini in spate iar in fata nu ai nimic nici pe sensul tau nici pe celelalt, pentru a a mari vizibilitatea celui din spate astfel incat sa aprecieze daca te poate depasi sau nu.

    00
  31. si nici macar nu e in romania :-))
    Ai uitat pornirea avariilor in cazul unui stau sau obstacol in fata … aici ar fi util ca sa nu se bage toti idiotii pe contrasens pe tronsoanele unde se circula pe o singura banda.

    00
  32. vreau sa subliniez ca nu sunt genul de sofer bizon si regula 2 kiar o aplic cand se poate.. mi se pare de bun simt DACA pot s-o aplic. cu toate ca , asa cum zicea cineva mai sus, respectivul are cedeaza si indiferent de ce se intampla o sa fie vina lui . in lege spune clar ca nu trebuie sa ma deranjeze in vreun fel.. ma rog.. e de bun simt sa-l lasi si pe el sa intre daca e liber

    dar regula 2 n-o inteleg… si dupa cum zicea cineva mai sus … nu mergi cu faza lunga kiar daca e noapte.. in orice clipa poate aparea o alta masina pe care s-o deranjezi cu lumina ta , de dupa o curba sau ceva de genul … si daca ala din spate vrea sa ma depaseasca NU trebuie sa ma stresez eu sa-i creez conditii .. dupa ce ca e noapte mai trebuie sa ma coordonez si sa-i luminez strada ?! pt ca trebuie sa te coordonezi ..sa fii antent sa nu orbesti pe cineva din fatza si apoi sa stingi repede luminile cand respectivul e in dreptul tau in depasire ca apoi il orbesti kiar pe el .

    off topic: la un mom dat ma contraziceam cu un amic care zicea ca e de bun simt daca esti in coloana si unu a depasit sa-i faci loc. NU nene nu e de bun simt si nici legal. a depasit ?! sa se duca nene .. sa-i iasa flacari pe teava .. sa depaseasca pana la capat… nu terbuie sa ma duc eu in santz ca sa-i creez lui conditi … DA n-o sa accelerez niciodata, o sa franerz daca vad ca nu mai are timp totusi , dar nu ma dau eu la o parte ca a depasit el . asa mereu va crede ca e ok sa depasesasca cate 2-3-4-5 masini o data ca se va gasi mereu unul sa-i faca loc . NU

    DECI regula 1 mi se pare stupida .. cum sa luminez eu drumul ca ma depaseste altul ?! si care sunt semnele ca vrea sa ma depaseasca ? ca da semnal ? pai atunci deja sting faza lunga ca o sa-l orbesc cand trece in fatza… alte semne ?! ca imi da el flashuri sau sta in portbagajul meu ? atunci sa se descurce singur.. ma dau pe dreapta daca mai e o banda si sa se duca .. dar atat…

    si NU .. nu sunt bizon in trafic si kiar imi place sa le zambesc soferilor in bucuresti cand ii las sa se bage.. cred ca pe multi ii sokeaza :)

    11
  33. m-a luat valu si m-am referit la ambele reguli ca fiind „regula2” la al 2lea paragraf trebuia sa fie regula 1 :)

    plus ca vreau sa adaug ca in toate drumurile mele care sunt destul de multe .. eu n-am vazut regula asta aplicata… mie sincer mi se pare ca mai mult complica traficul … si daca as fi eu ala care depaseste m-as stresa putin cand il vad pe ala din fata mea ca merge cu faza lunga ?! daca uita s-o stinga ?! daca o stinge exact cand eu ma bazez pe lumina lui si raman in bezna ? asa macar stiu de la inceput ca nu ma pot baza decat pe lumina pe 25m si imi calculez depasirea in functie de asta…

    sau.. regula 1 e aplicata de exact aia care merg indiferent de conditiile meteo cu lampa de ceatza spate aprinsa ? :)
    am obeservat ca loganistii merg asa in special ca ei dau de maneta cu lumini pana la capat .. sa fie nene aprinse toate :) nu stiu ei care sunt proiectoare .. care pozitii .. care faza scurta…
    (si eu tot logan am :) )

    00
  34. si ca sa spamez pana la capat…. e voie sa dau un link ?

    cititi ce zice de faza lunga :)))

    00
  35. @maxp: incearca sa aplici aia cu faza lunga si apoi discutam.

  36. Eu stiam ca la punctul 2 se aplica regula fermoarului, mai ales ca intrarile sunt (ar trebui) facute in asa fel incat sa poti atinge o viteza optima si sa poti intra.

    00
  37. ce sa aplic cu faza lunga ? sa ii luminez aluia care ma depaseste ?
    ma deci dupa cum ziceam eu n-am mai auzit/vazut asta… si mi se pare ca mai rau complica situatia… am explicat mai sus…
    poate daca s-ar circula in formatie.. cum zboara pasarile.. ala din fatza sa mearga cu faza lunga , daca cand vezi ca unul te depaseste stingi , nu aprinzi … ma rog…

    plus ca in orice moment te poti trezi cu altul din fatza pe care il orbesti ….

    01
  38. @mArius: in situatia decrisa de tine merg deja cu faza lunga.

    00
  39. REGULA III-Pe drumurile cu cel putin doua (II) benzi pe sens (mai ales pe PODURI cu BRETELE-ex. GRANT) ar fi de bun simt pt cei care o tin TOT INAINTE sa circule pe BANDA a II-a (la AX !) pt a facilita intrarea in trafic a celor din DREAPTA (evident pe BANDA I ) . Este de inteles ca nu se poate aplica aceasta „regula” nescrisa pt traficul „bara la bara” !

    00
  40. mi se pare mie sau ai avut accident?

    00
  41. @zoso: soferii de tir (sau de autocar) sunt cu totul alta specie decat soferii normali. odata ca sunt soferi de meserie, si au fixurile/obiceiurile lor. in al doilea rand, vizibilitaea suplimentara pe care ti-o ofera faza lunga a celui depasit cand este o masina mica, e cam de 2 lungimi de masina, cu atat sunt farurile lui mai in fata decat ale tale; cand e vorba de tir, mai adaugi vreo 10 metri, care poate conteaza (cel putin soferii de tir par sa creada asta).
    tot nu inteleg insa de ce ai merge cu faza scurta noaptea, cu soseaua libera in fata, pe drum drept sau nu. ti-e teama sa nu se uzeze contactul cu care schimbi fazele daca il folosesti la fiecare 3 curbe?

    00
  42. Ce am mai invatat si eu de pe afara:
    1) Pe autostrada daca vrei sa depesesti si ai o masina in fata nu da flash, pune semnalizare stinga si asteapta cu rabdare. Flash-ul este cam nesimtit si periculos pt ca-l poti orbi si provoca un incident.
    2) La stop ( mai ales daca esti ultima masina ) stai cu piciorul pe frina, in felul acesta cel din spate ( sau cel care vine si urmeaza sa se opreasca la stop) este avertizat luminos.
    3) Pastreaza distanta fata de masina din fata ( mai ales in Austria unde sunt camere pentru asa ceva plus soferi care schimba banda fara sa semnalizeze :) )

    10
  43. alta regula: nu se circula cu proiectoarele aprinse si nici cu stopul(urile) de ceata decat daca E CEATA si eventual esti pe o autostrada(dn)(in orash nu cred ca e cazu’ nici atunci) ca sunt foarte deranjante pt toata lumea

    00
  44. @qaz: in ungaria legea este se folosesc proiectoare de ceata numai in caz de ceata si la max 25km / ora si numai in afara localitatii nu avem nevoie de radare scumpe de a prinde idiotii seara iesi si scotii din trafic pe toti care nu respecta regulile cu lumini si cei care au min un bec ars in special masinile frantuzesti la care 90 % este ars ceva la masinile japoneze si dupa 21 de ani ard toate becurile si 95 % sunt cele originale :)

    00
  45. maxp asta e roman tipic: „da’ de ce sa fac io aia pt altu’ ? de ce sa fac io ceva si nu altu’ ?” plus ca e foarte complicat sa tragi de o maneta mica si dupa 10-20 sec sa o duci in pozitia initiala. la fel de greu cum e probabil sa tragi de maneta aia pt semnal – pt multi maneta aia e mult prea greu de folosit. sau poate ma insel eu si adevarul e ca multi din astia care isi iau masini scumpe nu au mai avut bani sa cumpere si maneta aia.

    00
  46. NOU
    #50

    Dezaprob tot ce este obicei si nu lege – conduc de 11 ani si am ajuns la concluzia ca orice obicei de genul poate crea accidente rutiere atunci cand unii nu stiu sau pur si simplu nu le pasa de obiceiurile altora.

    Ex: dai faza lunga, soferul din masina de pe celalalt sens este orbit sau ocupat sa te injure, luminile celui intrat in depasire nu se mai disting atat de bine … dupa care poc.
    Legislatia rutiera este una foarte bine gandita, trebuie doar respectata.

    Eu am intalnit soferi care au carnet de ani buni si care habar nu au de faptul ca, atunci cand linia discontinua este pe cale sa se termine, aceasta incepe sa aiba o densitate mai mare.
    Ex:
    _ _ _ _ _
    _ _ _ _ _ _ ____

    Iar exemplele pot sa continue. Ideea este ca soferii trebuie mai intai sa isi faca OBICEIUL sa respecte si sa cunoasca legislatia rutiera – carticica aia mica :)

    00
  47. Stii cum e cu regulile astea? Pana la urma fiecare pricepe ce vrea din ele. Faza: in oras, drum cu sens unic pe doua benzi. Soferul din fata mea (suntem pe banda din dreapta) cauta loc de parcare. Vede un loc in stanga, incetineste, semnalizeaza. Apoi trece pe banda stanga spre locul de parcare. E lovit de cel care venea pe banda din stanga. Se da jos din masina si-i striga aluia: „pai ce faci? mi-ai dat flashuri sa intru, ca ma lasi sa trec!” Adica ala din stanga flashuia sa il avertizeze „vezi, ba, ca vin” si asta a inteles „intra ca te las”. Fiecare cu regula lui.

    00
  48. Absolut corect, numai ca in .ro sunt 90% manelisti. Din cate cunoasteti, ei sunt genul care ti-ar aprinde faza lunga si s-ar da pe banda 2 sa-ti lase loc, sau sa accelereze si sa stea asa incat sa nu-i depasesti, sa moara dusmanii mei?

    00
  49. Cu „regula” a doua sunt de acord. Nu sunt prea multe locuri unde sa o practici in ro, dar e de bun simt. Problema apare in momentul in care pe banda a doua iti vine un bizon cu flash-uri. Injuraturile cui le alegi?
    Cu „regula” unu… nu prea sunt de acord, mi se intampla des sa fiu blitat cand soseaua este dreapta, nu vine nimeni din fata si poate depasi REGULAMENTAR prin stanga mea. Ma refer la drumurile cu o banda + banda de siguranta pe sens. Pe drumurile cu doua benzi pe sens se merge, de obicei, pe banda unu. Mi se pare o lipsa de respect din partea celui care vine din spate si da flash-uri – la urma urmei, toti vrem sa ajungem teferi la destinatie si atat timp cat soseaua este destul de lata si are loc sa depaseasca, de ce ar trebui eu sa ma „inghesui” pe banda de siguranta, unde pot da peste o groapa, peste un biciclist sau un carutas inconstienti, peste un cap de pod, doar pentru ca „domnului” ii este lene sa se asigure ca poate face depasirea si apoi sa miste un pic volanul?
    Foarte „interesante” sunt flash-urile repetate cu obstinatie pe o sosea aglomerata: cel blitat nu trebuie sa se descurce numai cu farurile celor din fata (foarte multi cu proiectoarele aprinse), ci este nevoit sa suporte si sa fie orbit din oglinzi.

    10
  50. Ce e aia „banda de siguranta”? Te referi la banda de urgenta de pe autostrada? Da, acolo nu ai voie sa circuli si e marcata corespunzator prin linie continua. Pe alte benzi poti sa circuli. Regulamentul spune ca se merge pe partea dreapta a drumului. Atat.

    00
  51. Nu exista „imita” in legislatie. Fie e alba, fie e neagra. Banda de urgenta este definita clar si nu e acolo. Circula deci cat mai pe dreapta, nu pe mijlocul drumului! Si lasa povestile cu „gropi, caini, canale”, toata soseaua aia e la fel pe toata latimea ei. Nu este nici banda pentru vehicule lente (carute, biciclete), deci daca iti apare vreuna pe acolo (desi e drum european si nu au voie), o depasesti si apoi revii pe partea dreapta a drumului, mai ales ca ai vizibilitate de kilometri. Asta ar insemna ca pe drumurile cu o singura banda pe sens sa nu mai circulam deloc, ca doar intotdeauna se vor gasi biciclete si carute care sa circule pe acolo si, cum pe contrasens nu putem merge…

    @zoso: mailurile de notificare pentru comentarii nu contin linkuri pe care poti sa faci click.

    01
  52. @nashu_mare: ma refeream la drumuri gen E85 care de pe la buzau in sus au 1 banda si… ceva, un 75% dintr-o banda. Imita banda de siguranta de pe autostrada. Daca imi amintesc bine, sunt zone de la buzau spre bucuresti in care chiar intalnesti pe aceasta banda suplimentara dungi inclinate/transversale, sa-ti arate ca nu se folosesc decat temporar. Dupa largirea lui E85 au lasat-o asa, la „mica intelegere”, nemarcata.

    00
  53. Vrei sa spui ca E85 este cu doua benzi pe sens de la buzau in sus?
    Una pentru prosti – cea ingusta, din dreapta – si una pentru smecheri – banda normala?
    Este cam ilogica toata poveste asta si am sa-ti si explic de ce. Eu urmaresc traficul, astfel incat daca vad ca vine unul „tare” din spate, ii fac loc, refugiindu-ma temporar cat se poate pe banda ingusta. De foarte putine ori se intampla sa nu observ si sa „tin” pe cineva in spatele meu. Ma deranjeaza, fireste, cei care dau flash-uri in conditiile in care eu vad ca in fata am ceva pe dreapta, iar ca sa-i fac loc vitezomanului ar insemna sa trec pe dreapta si sa franez pana in obstacol. Si toata discutia este la viteza regulamentara sau chiar mai mare. In plus, asa cum am scris in primul post, se dau flash-uri chiar si in conditiile in care drumul e liber si nu vine nimeni din fata. Pe drumurile cu o banda cum faci? Te asiguri daca poti depasi si o faci sau nu. De ce pe E85 (ca exemplu, nu e singurul drum) nu faci la fel?
    De ce mai este ilogica? Pentru ca cei care nu se „dau” din fata sunt cei fara experienta pe drumurile patriei (incepatori sau soferi de putin ani sau „soferi de duminica”). Ca si conduita preventiva, ce se intampla daca pui pe unul din asta sa mearga cu viteza (regulamentara sau pe-aproape) pe banda aia ingusta si se sperie de ceva? Mai pune noapte si ploaie si… e tacamul complet. Nu iese o nebunie pe drum?
    Cat despre drum european… glumesti? :) Cat din E85 e prin sate? Unde sunt si carute si caini si biciclisti….

    00
  54. Ce din „depasesti si apoi revii pe partea dreapta a drumului” ti se pare greu de inteles? Nimeni nu are banda lui. Exista o legislatie cu privire la depasiri iar tu, iesind in fata aluia care merge mai repede decat tine, esti la fel de taran ca si ala care iti da flashuri. Bine, romanii (unii) s-au nascut cu radarul in gura si stiu cu ce viteza se deplaseaza ceilalti. (Oare unde zice in codul rutier ca ai voie sa iesi in fata unuia care se deplaseaza cu viteza mai mare decat viteza legala?) Si, mai mult decat atat, aceiasi romani sunt si justitiari. Si complexati. De ce sa circule ei pe partea dreapta, sa ii depaseasca toti smecherii? Pai ce, ei sunt fraieri? Daca se sperie si pica de pe drum?

    (ca fapt divers, pe banda aia ingusta incape linistit un tractor)

    01
  55. Cum ziceam, romanii e justitiari si le place sa ii jeneze pe ceilalti. „Dreptul legal” e sa folosesti cea mai din dreapta parte a drumului. Imi pare rau, ai jignit bunul simt cu mersul pe mijlocul drumului. Ia regulamentul si mai citeste-l o data! Lectura placuta.

    Altfel, sunt mandru de circumvolutiunea mea, cel putin nu e la fel de neteda ca ale tale. Ai grja sa nu pici de pe drum!

    01
  56. Si eu sunt de parere ca nu ar trebui sa fii atat de fudul si sa mai pui mana sa citesti un pic. Dar, pana la urma, cine sunt eu sa te judec?

    01
  57. NOU
    #61

    De fapt stiu de ce o fac, mi-e ca ma intalnesc cu alde ca tine pe sosele.

    01
  58. Nu ies in fata celor care merg mai repede. Merg pe unde am dreptul legal. Si aman momentul in care ma „repliez” pe dreapta pana o pot face in siguranta.
    Si daca e banda „normala”, tir-urile de ce nu incap? In fine…
    Era o discutie in care fiecare ne expuneam parerile. Parea ca si argumentam ce spunem. Incercam sa prezint si un alt punct de vedere, poate iti foloseste. Poate te ajuta sa nu ajungi la stirile de la ora 5. Nu te-am jignit.
    Insa… se pare ca ai ales bine poza. Singura circumvolutiune (oare stii ce e aia?) pe care o posezi, CREATA DE CASCHETA, nu-ti permite sa ai o discutie civilizata. (Chiar acum este dat la stiri cazul unui tanar care a batut pana l-a omorat pe un barbat mai in varsta pentru ca… mergea prea incet cu masina!).
    Iti doresc un Paste linistit si luminos!

    10
  59. stii cum se spune: „…. nu e destul, daca nu e si fudul!”
    Fii mandru in continuare!

    10

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile