Două ipostaze din România

Din categoria “mortul e de vină”:

Tragedia de la Onești, unde doi oameni au fost uciși după ce au fost sechestrați, ca urmare a intervenției întârziate a poliției, este anchetată și de Inspectoratul Teritorial de Muncă. Cei doi bărbați erau în timpul serviciului când a avut loc tragedia iar inspectorii de muncă trebuie să afle dacă aceștia puteau face lucrări în afara firmei. (sursa)(cineva de la europafm e lovit la cap dacă se apucă de sublinierile alea imbecile)

Nu înțeleg ce anchetă face ITM. Cel mult, ar trebui să participe la ancheta generală, să transmită niște concluzii scrise procurorilor. Dar de ce să nu încurce și ei un pic mămăliga făcându-se că muncesc?


În altă parte a țării:

Şoferul care s-a ciocnit violent de microbuzul şcolar în accidentul din comuna Arbore a judeţului Suceava are 20 de ani şi trebuia să fie în carantină. Pe de altă parte, microbuzul care transporta elevi a fost modificat pentru a mări numărul de locuri, iar scaunele nu erau dotate cu centuri de sigurnaţă, aşa cum prevede legislaţia. (sursa)

OK. Hai să vedem. De ce a sifonat poliția asta la presă? Păi, pentru că nimic. Ăla probabil o să facă pușcărie peste vreo 10 ani. Că știți cum e, 2 ani investigație, 2 ani finalizarea dosarului, 4 ani proces, 2 ani recurs. La final, nici nu se mai știe ce se judecă și aia e.

Dar nu face un pic de pușcărie și cine a modificat autobuzul ăla? Plus, se verifică și alte autobuze să fie conforme acum, sau lăsăm așa până la următorul accident? De șoferii beți la 7am de pe autobuzele școlare ce se mai aude? Tot nimic?

 

kahlesi

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

26 comentarii

  1. Saniutaaaa

    00
  2. Acum 2 zile in fata scolii un sofer de la afterschool inghesuia 2 copii pe scaunul din fata al microbuzului, ca in spate nu mai aveau loc. Afterschool mare in zona, e si o vorba „dai un ban dar stai in fata!”.

    00
  3. Itm-ul e obligat sa investigheze. Aia erau in timpul serviciului trimisi de seful lor. Daca e se adevereste, frima (asigurarea) e buna de plata. Daca nu facea parte din sarcinile de servici, s-ar putea ca seful lor sa intre la belea.

    Sincer, fiind bun al companiei – cred ca fi catalogat ca accident de munca.

    Itm e obligat sa investigheze si daca faci accident in drum spre munca (inclusiv ca ti-ai luxat piciorul pe ghiata).

    00
    • dap. familiile victimelor pot actiona firma in instanta si obtine despagubiri.

      00
    • Si inapoi de la munca spre casa, dar doar daca ai declarat acel traseu si era pe acel traseu, in fisele albastre.

      00
    • Legea 319/2006 obliga ITM sa cerceteze evenimentul. De acționat in judecată se poate doar pe parte civilă (și e foarte greu sa demonstrezi vinovăția angajatorului), pe parte penală angajatorul nu are nicio vina.

    • partea cu drumul spre si de la munca e ok. partea cu traseul e aberanta insa. eu personal, de acasa pana la biroul ala unde ma duc din an in pasti ca am treaba in santiere, multe si imprastiate, am vreo 3 trasee distincte fieare cu minim 3 variatii posibile, toate perfect justificabile ca distanta si timp. daca ma chinui mai gasesc minim 3 care sa nu fie trase de par, si ele cu diverse posibile variatii. asta doar la deplasarile cu masina de serviciu. daca iau transportul in comun, mai am vreo 5 6 rute.

      in final cred ca umplu un biblioaft doar cu deplasarea domiciliu-birou. daca adaug si santierele, cum ziceam, multe si imprastiate in tot bucurestiul si juetul ilfov, deschid astia o arhiva numai pentru mine. si mai am cateva zeci de colegi mai mult sau mai putin in aceeasi situatie. trebuie sa deschida aia o sectie speciala la arhivele nationale numai pentru firma mea.

      00
  4. Asta cu ITM-ul o lamuresc eu. Nu anchetează victimele, ci vor sa stabileasca daca s-a incalcat sau nu legislatia muncii. Daca mori la locul de munca, indiferent de circumstante, ITM-ul verifica.
    Acum veti rade, dar, conform legii, accidentul de munca este vatamarea violenta a organismului, precum si intoxicatia acuta profesionala, care au loc in timpul procesului de munca sau in indeplinirea indatoririlor de serviciu si care provoaca incapacitate temporara de munca de cel putin 3 zile calendaristice, invaliditate ori deces.
    Dupa cum se poate observa, ce s-a intamplat la Onesti se incadreaza in definitie.

    00
    • Și mai tare, am fost informat de la muncă, să am grijă ce fac în timpul programului și pe unde umblu, cât timp lucrez de acasă. Că dacă pățesc ceva se consideră accident de muncă.

      00
    • „Accident de traseu” conform definitiei din L. 319/2006, cu completarile ulterioare.

      00
    • si daca patesti ceva in drum spre locul de munca sau spre casa de la serviciu, tot accident de munca e.

      00
    • Oare acum cu muncitul de acasa, daca patim ceva in timpul programului, I don’t know, ne curentam sau ne impiedicam de covor si cadem si ne rupem piciorul, se considera accident de munca sau nu?

      00
    • @deea da, daca la inceputul perioadei de lucrat de-acasa ai completat un act aditional la contractul de munca, in care se specifica, ca lucrezi in regim de telemunca, adresa unde o sa lucrezi, si orele de lucru, atunci da, faptul ca mergi la baie in timpul orelor de munca si luneci pe gresie si-ti rupi un picior e clasificat ca si accident de munca

      00
  5. îți vine să te întrebi dacă există ceva sau cineva 100% corect și în regulă în românia.. probabil și la cernavodă pe postul lui dyatlov e o pitzi angajată de consilierul județean sau ceva și vom afla asta după explozie

    00
  6. firma e chim complex a miliardarului de carton vuza. omul e unul din „baietii destepti” din industria romaneasca, tinut in afacerii de maestrii papusari

    00
    • carton sau nu, e singura companie mare din complexul de la Onesti, companie care mai functioneaza si face profit la greu. restul au fost rase.
      Vuza investeste inteligent, a luat Oltchim si vrea sa il retehnologizeze, nu sa taie tot ca altii.

      00
  7. Dupa orice tragedie, afli de o sumedenie de autoritati care ar fi trebuit sa faca chestii nu hartii..

    00
  8. Ce?! Bugetarii mai si muncesc? Eu am invatat de la scoala ca trebuie sa ii tin in spate doar. Eu zic sa contribuim mai mult, ca mi se pare ca le dam putin.

    00
  9. Eu din accidentul ala de la SV trag concluzia ca politia nu-si face treaba si freaca duda. Soferul microbuzului avea atestatul expirat (de cativa ani), microbuzul avea modificari neomologate; cel care a cauzat accidentul trebuia sa fie in carantina.

    00
    • de cand e Flutur la suceava, aud? sa nu comentati atunci.

      00
    • 2 zile mai tarziu: am venit sa anunt ca si-au dat foc la documente aia de la CJ Suceava (a luat foc palatul administrativ). oare are legatura cu aia 14 de politisti arestati? presupunem ca l-au dat in gat pe flutur. ca nu misca nimic acolo fara sa stie el….asteptam le grand finale: lupta cu bosul.

      00
  10. Obiecti vorind si modificarile necoformecontribuie la accidente, subiectiv multi oameni cauta si vor sa acuze un sinur individ. Asa suntem construitii: trebuie gasit tapul ispasitor si pus la zid si se rezola tot viziunea de ansamblu e diicila si are costuri mari

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.