Două cu bicicliști

E foarte ușor să zici “bicicliștii sunt idioți” când te-a deranjat unul sau “șoferii sunt idioți” când te-a deranjat unul. Am stat un pic și m-am gândit. La un drum cu bicicleta întâlnesc 1-2-300 mașini. Dacă unul îmi face o nasoală, el șterge tot drumul până atunci. Nu mai contează că 199 șoferi au fost ok, 1 a stricat tot. E plin de șoferi idioți. Plin. Dar, procentual, numărul lor e mic.

Și apropo de asta, fac azi un drum în care strada pe care eram eu se unea cu altă stradă și banda mea de biciclete era peste 2 benzi. Încetinesc, văd momentul oportun și traversez. Un puștan cu o coajă 2002 (an producție pentru modelul ăla 1998 -2004) accelerează, mă claxonează, după care lasă geamul jos și începe să latre ceva. În spatele lor alte 4-5 mașini au încetinit ușor, erau la distanță mare, nu a fost un efort uriaș să facă asta, și și-au văzut de drum după ce am ajuns pe banda mea. Al meu era tare opărit. Vocifera prostii. M-am uitat la el cu simpatie. Era de-o seamă cu mașina. Permisul meu era mai mare ca el.

Dar fuse și se duse.

 

stylish-man-sunglasses-riding-bike-city-street

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

23 comentarii

  1. Adevarul este ca 90% dintre oameni sunt cu retard sever functional si, totusi, ei exista!
    Nu neaparat soferi si/sau biciclisti, ci oameni.

    Bine, sper ca aici ajung minimul dintre ei, sau mai sunt filtrati.

    Sunt mai mult sofer decat biciclist si vad specimene dezaxate din fiecare categorie, dar cei mai cu motz sunt pietontii si aia sunt de doua feluri: aia care stau langa trecere, dar ei nu trec si-ti fac semn tie sa treci – de ce MM, nu stiu… – si aia care se arunca pe ea, pe trecere, ca pe mama lor, ca e dreptul lor – bine coa’, fair enough, dar masina are 1 tona cel putin, poate nu te-a vazut, poate soferul nu a fost atent sau are o defectiune de care nici el nu stie, cine crezi ca a castigat din infruntarea kilogramelor? Nu mai zic de biciclistii care trec in fuga, calare pe bicicleta, pe trecere, de nici nu ai timp sa reactionezi!

    Bine, ar fi si a treia categorie, pietonii de fapt, cei care se asigura si nu traverseaza cu capul in telefon, dar sunt tot mai rari.

    CSF…

    Indecis. Tu ce zici?3942
    • Tot timpul pietonul sau biciclistul care traversează e de vină și trebuie sa fie atent. Șoferii nu au absolut nicio obligație când sunt în zona traversarilor.
      Fiți băi sarakilor atenți că vin eu cu tona de metal și doare… Faină mentalitate!

      Indecis. Tu ce zici?2311
    • gogule, in primul si primul rand TU trebuie sa te pazesti PE TINE. nu soferii, nu statul, nu Zalmoxes.
      In al doilea rand tabla se indoaie, oasele se rup; Eu raman fara permis, tu olog – care e mai castigat?
      Inainte sa sara toti desteptii cu „DaR LeGea ZiCe cA LA tReCeRi…” 2 tone de fier la 30km/h (cat zice legea) te cam dor.
      PS: Citeste paragraful 3, Art 72 din OU 195/2002, iti las eu aici ce e important daca iti e lene : „numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru ceilalţi participanţi la trafic.”

      47
    • @VladM Chiar așa stă treaba.
      Un biciclist gras + bicicleta vor cântări împreună cam 150 kg, dar media o sa fie <= 110kg.
      Pe partea mașinii, un Trabant gol cântărește cel puțin 600 Kg.
      Dacă mai are loc și coliziune din sens opus sau chiar din lateral…

      10
    • Vladm nici macar nu isi pune problema ca e vina lui ca nu e atent sau masina e proasta. Nu Fitz ca vladm

      10
  2. s-a strigat golf 4

    Comentariu apreciat.416
  3. o fi la fel si cu motociclistii? sau aia sunt exceptia?

    211
  4. Poate pustanul stia ca nu il tin franele cu anvelopele alea linse pentru curse si ti-a zis ca data viitoare nu mai poate opri!

    Comentariu apreciat.293
  5. Ai îmbătrânit. Nu merită să te agiți de la orice.

    223
  6. Sloganul asta cu Brasovul verde este o mizerie.
    Brasovul este verde cand te uiti in sus si vezi Tampa sau Postavarul.
    Cu 3 parcuri ciufulite si oribil de prost intretinute, cu strazi fara piste de biciclete si vorbim aici de piste nu de benzi desenate cu o latime de 20 cm pe acelasi sens pe care circula masini cu 100 km/h, orasl Brasov este o rusine. Este un oras destinat masinilor si nu locuitorilor lui. Ce oras verde vrei sa fii cu strazi si bulevarde fara un copac fara un spatiu verde fara o banca fara limita de viteza a masinilor?
    Municipalitatea din Brasov ar trebui sa fie data in judecata pentru ca indeamna biciclistii sa foloseasca un drum al mortii. Si va recomand spre exemplificare sa vedeti pe Gmap starda ”13 Decembrie” daca nu o cunosteti deja. Un exemplu de strada oribila iar ca ea sunt multe.
    Asta nu impiedica brasovenii sa se scarpine in coor la Brașovul Pedalează pentru un oraș Tot Mai Verde! Parada Bicicletelor revine pe 8 Septembrie. Infiorator!

    Comentariu apreciat.366
  7. https://ibb.co/p1s8c9v

    De azi. Pe autostradă, de la Orăștie la Sebeș.
    Nimic altceva despre bicicliști.

    73
  8. Așteptam pe o stradă laterală să virez stânga pe drumul principal,cu bicicleta. Vine o mașină pe principală,din dreapta, cu semnalizare stânga,ca și cum ar vira pe strada mea. Apoi face o manevră bruscă de întoarcere la 180° ,dar nu are suficient loc și se oprește la 1 m de mine. M-a luat prin surprindere și m-am speriat puțin. L-am întrebat de ce nu întoarce în giratoriu,la vreo 150m. El ,că eu ce fac în drum. Eu zic tare” o iau la stânga” și apoi, greșeala mea ,cu voce mai înfundată,adaug un ” boule”.
    Era liber,eu fac stânga și nu mă mai uit în urmă. Mă trezesc cu el că mă depășește și oprește la vreo 25m. Eu trec pe lângă,el zice ceva prin geamul deschis, eu nu înțeleg ,doar zic să își vadă
    de treabă.
    O iau apoi pe trotuar ca să evit altă confruntare. El mă depășește iarăși și intră pe trotuar cu mașina (de firmă), în dreptul unei treceri de pietoni, blocând-mi calea . De data asta coboară amenințător din mașină. Eu ,aflat la vreo 10 m, opresc și mă decid repede să fac cale intoarsă. De data asta nu mă mai urmarește.
    Mă gândesc că ar fi vrut să mă lovească prin geamul de la bicicletă.

    136
    • Foto cu numarul si chemat Poliția, chiar dacă pleacă. Sa vina și Salvarea, important e sa ai ceva la mâna. Un martor ceva, și dat in judecată.

      140
  9. Eu zic ca in general, in Romania, biciclisti ar trebui sa fie multi mai idioti pentru că sunt suprareprezentati de catre oameni cu apetenta pentru risc si comportament iresponsabil.
    In multiple studii de mobilitate urbana s-a constatat că populatia unui mare oras se imparte in vreo 4 categorii cand vine vorba de mersul pe bicicleta. Intre 4-7% din populatie sunt „strong and fearless”, adica cei care o sa mearga cu bicicleta chiar daca nu exista infrastructura si e periculos. La noi cam astia sunt prin trafic. O sa vezi foarte foarte putin doamne la 40-50 de ani cu copiii care merg pe bicicleta.
    In concluzie, sa spui ca „In Romania, biciclistii au tendinta de a fi idioti” este o afirmatie destul de corecta. Spun asta fix din pozitia de persoana care merge mult cu bicicleta in Bucuresti.

    1016
  10. Văd ca toată lumea e nervoasă pe ceilalți. Se vede și în răspunsul de pe blog. Viteza mai mică prin oraș. Dacă faci asta îți faci loc de manevre, și nu intri in starea de racer. Am mai zis, pe măsură ce oamenii o să meargă și cu mașina, și cu bicicleta și alte mijloace o să fie mai toleranți, până atunci nu înțeleg multe din ce fac ceilalți. Eu aș băga la școală ore de legislație rutieră cu note ca la restu, eventual combinat cu bicicleta/trotineta etc ținute de cei de la rutieră. Ar ajuta și ca pieton și ca participant la traficul rutier. Este loc pentru toți, si da majoritatea șoferilor de auto sunt OK. Altfel era jale.

    150

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.