Și nu știu dacă ați văzut cum arată noul Dacia Sandero Stepway, dar pe șosea arată bine de tot. Ce simpatic ar fi un Stepway 1.5dci automat și 4×4. Mmm…
Burn Berry chiar are un gust mișto de tot. Acum nu mai are doar gust de pipi de pisică, ci are gust de pipi de pisică cu aromă de zmeură.
Din pacate pretul este prea mare pt categoria sa, un Sandero full (care nu contine prea multe) cu motorul 0.9 TCE 90CP ajunge la 11.000, unde cu 14.000 cumperi un focus cu mai multe optiuni incluse ca la Dacia, si fantasticul motor de 1litru si 120 cp. Mai este cazul sa mai comparam?
Iar daca la Dacia dpdvd al optionalelor te-ai blazat, eu mi-am comandat un Ghia putin mai scump, cu pachetul de iarna (parbriz, scaune, si duze stergator incalzite electric) si bi-xenon, 16.000 si 1000 aceste optiuni, care fac toti banii.
Aveam undeva la 10.000, si chiar ma orientasem spre Sandero, pana cand am vazut ca cu 3000 pot avea mai mult, si m-a furat marketingul de inca 4000… Altii au cap, DACIA… nu are!
Motorul are 6 trepte si start/stop
Totusi sa privim partea buna a paharului, motorul de pe acel focus este fabricat in intregime in Romania, la uzina FORD, cat si alte subansamble de catre subcontractori.
@Highlander – Focusul ” fantasticul motor de 1litru si 120 cp” e 17.000 E. Doar daca nu spui de vreun pret la Rabla, unde Sandero probabil ca e si el mai putin… deja banii sunt aproape dubli…
@highlander: Ai cam luat teapa. Mai puneai 300.000 si-ti luai Lamborghini.
depinde foarte mult ce faci cu masina…
daca faci numai drumuri pana la magazin sau job…o excursie la mare si una pe valea prahovei…e bun fordul
daca vrei sa mai vezi si un ansamblu mulinologic….dacia bate orice…
Eu am Sandero full de full in 2010 si a costat 10.500 de euro. In 3 ani de zile am dat pe intretinere fix 2000 de lei-reviziile. Un Schimb de kit de ambreiaj e 1300 de lei(a schimbat cumnata-miu la Logan). Schimbarea kitului de distributie e 1300-se apropie si am intrebat. Reteau de service-uri este cea mai extinsa din tara. In concluzie e mai ieftin sa cumperi, sa intetii si sa repari o Dacie decat un Ford.
Cel mai ieftin Focus e aproape 17 000, mai pui niste optionale, te apropii de 19-20 000! Cel putin in opinia mea, daca mi-as lua o masina noua, as tine-o pana in jurul la 200 000 km, nu s-o vand dupa un an, si mi se pare firesc sa aiba niste optiuni decente! Acest Sandero Stepway, arata bine de tot ocium, in varianta 1,5dci 90cp, un super motor ajunge vreo 12 500 euro ddp!
cherry=zmeura?
Fain Sandero Stepway.
In fiecare dimineata, cand merg la birou, imi curg balele la un Sandero Stepway. Arata misto tare de tot! Si preturile sunt la fel de misto, 11200 echipare completa, motor 0.9 benzina. Cand vad comentarii de genul „la 16000+1000 optionalele…” ma apuca tristetile. Nu cumva asta inseamna cu aprox. 65% mai mult decat Dacia?
Daca Ai Cap Ia-ti Alta = DACIA
btw si-a cumparat fratimio Dokker, e foarte misto din toate punctele de vedere. E slab la dotarile astea de confort din interior, in rest se comporta si merge foarte bine pe sosea.
Arata decent si pe interior noul Stepway. M-am holbat si eu putin la el recent.
@Skizz, tu nu lucrai la Dacia?
Salut! Si mie mi face cu ochiul Sandero Stepway. Am cautat si info pe net si am gasit asta:
Nu am lucrat niciodata acolo.
Pt highlander: exact gandirea de roman. De ce sa iti cumperi o masina pe care ti-o permiti, mai bine mai pui 50% si cumperi o masina germana cheala. Iar ulterior nu ai bani nici sa schimbi cauciucurile.. dar macar te poti da mare.
PS nu esti singurul care gandeste asa, sunt foarte multi in romania ca tine din pacate.
Avea un coleg un stepway. Cumparat printr-o oferta pt angajatii Dacia ca tatal lui lucra acolo.
Dupa nici un an i se exfolia vopseaua de pe bara. Nu multumesc!
Cat despre motor, nu am condus inca un 0.9, dar conduc zilnic un 1.2 TSi de 105 cp si 4 cilindri si nu pot spune ca sunt extrem de multumit.
m3: daca ar pune un motor mai puternic ar canibaliza renourile.
Daca Sandero Stepway ar fi dotat si cu un motor de 1,9 130cp ar fi in topul preferintelor multora.
Din pacate cei de la Dacia sunt sugrumati de politica Renault.
Macar plasticele folosite nu arata asa nasol ca la primele Loganuri, sau cel putin praful nu se vede atat de nasol pe bord si plastice.
Comentariul lui Highlander, cel ma8 tare comentariu de azi
@ Alex, este o promotie cu 2400 euro reducere la orice focus, si pentru TREND si GHIA un pachet de optionale incluse, ca tot vorbeam de lucruri la care Dacia doar viseaza, acel Ford de 14.000 are AC automat, nu butoane de aragaz
Intra pe pagina Ford ca promotia inca e valabila!
@Highlander așa pățești dacă o iei pe arătură și te iei de mașina națională, care-i mai economică și pentr cei care cutreieră drumurile patriei, cu siguranță e mai ieftin la service.
Să nu uităm totuși de unde au plecat
@sil, e masina noua, nu ii schimb cauciucurile, si daca am 10.000 avans si 7000 leasing nu cred ca am ajuns sa nu-mi permit reviziile.
Apropo de Leasing, promotie e si la achizitia in leasing, dobanda fixa pe toata durata contractului de 6.9 % la LEI, si TVA platit la rate, nu inainte.
Initial voiam o Insignia de 10.000 din Germania, Dacia doar am trecut-o in revista, dar n-a reusit sa ma convinga, fara acea promotie la Ford tot Opel luam.
Nu inteleg de ce mi-ati dat negativ, ca am platit 3300 Euro TVA sa aveti de ajutoare sociale si de incalzire?
Vad ca cei care spun ca Dacia e naspa nu au dacie. Ca sa fie credibili astfel de oameni ar trebui sa vorbeasca in cunostinta de cauza.
@Highlander, daca erai patriot plateai TVA si plateai si impozitul pe productie si desfacerea masinii si iti cumparai Dacie. Nu mai vorbesc de CAS-urile angajatiolr de la Mioveni. Asa ca plimba ursul cu TVA-ul tau. Ai 6,9% dobanda fixa si o consideri promotie? Pai probabil creditul e in euro si nu iti garanteaza nimeni ca nu ti se devalorizeaza euroiul in cei 4 ani de leasing sa ajungi sa platesti 6,9% si sa insemne mai multi lei.
Iti iei ce vrei daca ai bani, ideea e ca articolul nu era despre Ople sau Ford ci despre Dacia.
cand vad pe unii cum zic… „aaa, ii doar 16000” , sau „ii ieftina la 10000” etc.
Oameni buni, ii vorba de o bucata de fier si plastic care trebuie sa te duca din punctul A in punctul B.
Ah da… vanity, my favourite sin
Sincer nu înțeleg de ce să preferi Sandero 2 unui Logan 2. E aceeași mașină (IDENTICA) doar cu un porbagaj mai mic și un preț mai mare. Vă spun asta ca un om care a făcut comandă de Stepway, le-a călărit în Show Room pe toate, apoi a schimbat comanda la Logan dCi 90CP. Cred că e o chestie de percepție, brandul „Logan” e asociat cu ceva inferior.
Stepway-ul are plasticele un pic schimbate, garda la sol înălțată cu 10cm și suporți pentru porbagaj – hai să fim serioși, nu se transformă Loganul în Crossover cu atâta lucru.
Sunt foarte mulțumit până acum (5000 Km), mașina merge ceas și are destulă putere să faci o depășire în siguranță, firește nu să conduci agresiv. Cu rabla am ieșit la 10.000E cash, cel mai scump Logan fără alte opțiuni – fără navigație (e mai bun un iGo pe tabletă), fară geamuri electrice pe spate, fără piele etc. Consum mixt 4.9 de când o am, sub 3L la 90Km/h constant, cam 7-8L la 150Km/h constant. Garanție 100.000K / 5 ani.
Am condus loganul vechi, nu se compară, asta chiar e mașină – păcat că nu au cutie automată și motoare mai mari, din rațiuni de marketing Renault. Cine compară cu Ford, Golf etc. vorbește din filme străine. TCO-ul e dublu acolo. Revizii, consum mai mare, asigurare etc. Doamne ferește să trebuiască să repari un Ford pe banii tăi.
Raportul calitate preț la Logan e pur și simplu peste orice altceva, ai o mașină funcțională și sigură, fără fițe, foarte accesibilă. Vrei climă bizonică, DVD playere în tetiere, xenoane, accelerație – scoți banul, și-l scoți, și-l scoți.
Eu nu inteleg ce aveti cu Highlander, are dreptate. Cine a cumparat macar o data o masina noua stie ca pretul de lista e asa de ochii lumii si de marketing, se negociaza – chipurile Focus costa aproape cat Golful, nu-i ieftin ca Astra, masina saracilor, in concluzie trebuie sa fie mai bun Focusul.
Apoi am masina cu butoane de aragaz, am si masina cu clima. Noua sau second, urmatoarea masina pe care o voi cumpara nu va avea butoane de aragaz. E criteriu eliminatoriu.
Apoi, vara trecuta am avut oferta la Logan cu geamuri electrice, servo, inchidere centralizata, AC si culoare metalizata 4900 euro, ce-i drept cu 3 tichete rabla. 8000 de euro. Cam ala e pretul corect pentru Logan / Sandero. De la banii astia in sus incep masinile.
Da, e superb Sandero Stepway. Dar din pacat pana acum Dacia nu mi-a demonstrat ca poate construi o masina durabila: caroseriile sunt varza iar motorul diesel cu specificatii exceptionale e o loterie.
Apropo, Dacia Logan rosu Passion e cea mai de c***t masina vanduta de la 2005 incoace. In 3-4 ani de tinut in parcare in soare o sa fie roz bonbon mat. Masini de unica folosinta.
Recunosc. Stepway intra si la mine in capitolul „Guilty Pleasures” !
Nu incerc sa intretin un Flame, dar sa acuzi pe cineva ca zice despre Dacia in necunostinta de cauza e absurd, cand Dacia e pretutindeni, daca esti persoana activa n-ai cum sa nu mergi cu Dacia. Nu o poti evita!
Eu am avut Ford adus de la nemti in 2007 si fabricat in 2005, tata a avut Logan de la inceputuri, l-a vandut ca incepuse sa rugineasca dupa ce a inlocuit injectoarele cazute, si si-a luat tot Ford din 2008, ambele fiind 1,6 100 cai.
Asta micu e un avans serios din partea companiei, avand in vedere ca tata pe ala a dat 15.000 si are dotari de Laureate, si eu dau 17.000 si am multe altele in plus.
Ca si chestiune, din 2008 pana acum, Loganul a castigat la pret serios, cam 3000 de euro, si nu s-a imbunatatit substantial. Motorul de 0,9 e un regres dpdvd al performantelor dinamice fata de 1,6mpi.
27 Brosky, sa te duca din A in B, sa speram ca nu din A in G, de la Groapa, cum i-a dus pe nefericitii pe care i-a calcat Huidu.
O masina mai buna, un motor mai bun, faruri mai bune, o dezghetare mai rapida te ajuta sa ajungi mai repede, mai in siguranta, si mai confortabil la destinatie.
@lecampeur, sunt patriot, nu patriprost, sa decartez in nestire colonistilor francezi.
Leasingul este in RON la 6,9% dobanda,, LEI (nu euro) si e pe 2 ani.
Dobanda se aplica doar la suma datorata fara TVA.
CASCO la Sandero e 45E pe luna, eu am 69 Euro pe luna Full Casco + RCA, Franzisa 100 euro intradevar, dar valoarea asigurata si tariful CASCO sunt fixe pe toata durata de 3 ani a creditului auto, pardon, am folosit gresit termenul leasing, desi garantez cu masina suma imprumutata.
Defapt nu sunt fixe, pardon, primele 6 luni asigurarea e 0!
Avand in vedere ca am sub 30 de ani, aproape 30 dar sub, e o suma buna, la Tiriac imi iesea aproape 2000 de euro pe an, desi n-am nici un incident si permisul e de peste 10 ani.
Lasati naiba Sandero. Lui Zoso ii place pipi cu aroma de zmeura
@gRs: ketamină?
@Loganist Bășit se rabateaza bancheta din spate la Logan?…ca la Sandero se rabateaza. Cand ai sa mergi la ski sau sa iti iei mobila de la IKEA ai sa vezi ce buna e chestia asta. Eu de asta mi-am luat sandero si nu LOgan
@Highlander, ere o gluma cu patriotul…sarcasm mai degraba. Degeaba mergi tu in dreapta si nu te intereseaza de intretinerea unei Dacii. Nu e tot aia cu a fi posesor de dacie. Du-te in orice magazin de piese si ia aceleasi 2 piese, una de Dacie, una de Ford. Vezi diferenta de pret si apoi mai vorbim. Uite iti dau eu un exemplu:
-Kit ambreiaj Logan
-Kit ambreiaj Ford Focus
Dacia 650 lei vs Ford 2.000 lei.
Ia zi acum ce e mai bine sa ai cand se strica ambreiajul?!
Ah si inca o chestie, kit-ul ambreiaj pentru Focus-uri este Sachs si are 24 luni garantie, Valeo are doar 18. Care crezi ca este mai bun?
Dar stai ca mai am o chestie, sa vezi ce rasturnare de situatie! Un kit ambreiaj Sachs pentru Logan-ul MCV e mai scump decat cel de Focus: https://www.autokarma.ro/
Stai ca n-am terminat inca. Una din masinile mele e un Megane 1 1.6 16v hatch din 2000, se pisa din stratosfera pe primul Logan. Desi motorul e 95% identic cu cel de pe Logan 1.6 16v, etajarea cutiei ii ofera performante mai bune decat cele ale Loganului, si ghici ce: contrar povestilor populare romanesti o parte din piesele Megane-ului sunt mai ieftine decat ale Loganului !! Ambreiajul e mai scump la Logan.
@lecampeur: Mai biatule, imi esti simpatic, dar nu cand manipulezi mai ceva ca presa – compari ambreiaj de benzinar cu ambreiaj + volanta de diesel. Uite cat costa kit-ul ambreiaj pentru Focus 2 contemporan cu Logan-ul MCV adaugat de tine: – 70 de lei in plus, aka 11% in plus.
Focusul e sa zicem vreo 30% mai scump la intretinere ca Loganul, per total. Semnificativ mai scumpa e suspensia, deh, una dintre masini nu se rastoarna la 60 km/h.
@lecampeur: nu compara costul ambreiajului cu cel de pe diesel, e si o volanta inclusa acolo, daca stii pentru ce se pune… In rest toate bune si frumoasa, daca ai 12 000 euro cash, trebuie sa ai o nebunie de moment sau sa fii fan inrait, ca sa dai banii pe logan sau sandero!
Păi uite că eu am avut 10.000E cash și am luat Logan. Aveam și 20.000E, dar Loganul e mașina pe care dacă o bușesc grav zic sănătate și iau alta la fel. Și chestia că ajungi la cimitir e idioțenie, la protecția pasagerilor adulți și copii a scos exact același punctaj NCAP cu mașini cu preț dublu. Sunt aceleași airbaguri, același oțel, aceleași profile etc, Dar explică-i românului, el știe una și bună, mașina nemțească e batman, tot ce e românesc e prost.
@Florin, din neatentie am pus pretul la Fordul diesel, dar ce ai pus tu acolo cu 70 de lei in plus are lipsa rulmentul de presiune. Deci kitul de logan are 3 piese, cel de ford are doar 2.
Pentru ca nu am gasit un kit de ambreiaj de Focus cu cele 3 piese am zis sa pun un kit de Fiesta, de 1,4l, deci mai mic si in concluzie mai ieftin decat unul de Focus 1,6. Acesta de Fiesta cu cele 3 piese costa 920 lei, fata de cel de dacie de 610.
Astfel cred ca cel de Focus 1,6 sare de 1000 -1100 lei. Adica e practic dublu ca pret.
Deci sa nu manipulezi nici tu si sa vezi cat e un kit de Focus cu placa, disc si rulment.
ba eu daca as mai vea bani as mai lua un sandero frate.
pai o am de 6 ani si am schimbat doar ulei,filtre si placute merge ceas.
bucsaraie ca noua ,nu scartie nu troncane, fara rugina, antifonata pe dedesupt…:) are oglinzi incalzite si electrice pe boton :)..,scaune incalzite, volan piele,pe benzina apropo, airbaguri da alea nu conteaza cate ai ca daca ai busit orice masina te caci in ea. asa buuuunn….. am dat 10.500 euroi, ce mai are radio mp3 cu 4 boze bairam…camera marsarier deci cate masini smechere au dastea? asa pana in 20.000 euroi deci e crossover frate garda inaltata se cunoaste la gropi,la zapada,pe camp ,pe munte pai pe unde am fost cu ea multe masini nici nu intrau sau daca reuseau sigur nu mai ieseau intregi de acolo si nu a avut nici pe draq face toti banii, ia dute tu fordu pisat pe munte ,pe drum forestier,prin gropi,pietre ,pante inclinate sa vad daca nu-i sare vreo roata ,bara etc. e o masina rezistenta ieftina si care face toti banii restu sunt sf doar pt oras.