Mă duc la un business să cumpăr ceva. Intrarea în curte blocată de o dubă, lăsată cu botul în poartă. Eu sunt subțire, dar nici măcar eu nu aveam loc să intru. Oamenii care descărcau duba mă văd că aștept și mă ignoră. Aștept câteva minute și îi întreb dacă pot muta duba mai în spate un pic, să pot intra, că aveau loc. Răspunsul a fost „nu”.
– OK, și eu cum intru?
– Nu e treaba mea!
– Blocați un alt business, e aiurea.
– Nu mă interesează.
Sun la businessul ăla, omul iese pe ușă, se uită, zice că nu are ce face, ori aștept, ori vin altă dată. N-am mai venit, businessul la care aveam treabă s-a mutat și ghiciți cine stă de mai mult de 2 ani cu spațiul gol.
Aceeași poveste, cu mici diferențe. Business cu 3-4 locuri de parcate în față. Proprietarul spațiului își băga mașina în curte, chiriașul parca mai departe, ca să aibă clienții loc. Și proprietarul își mai ia o mașină. OK. Tot mai sunt 2 locuri. Rezonabil. Și îi ia și lu fi-su una. OK. Și vine și un prieten să lase mașina acolo, să fie supravegheată. 6 luni.
Omul nostru s-a mirat, a așteptat, a întrebat, a comentat, până la urmă s-a mutat. „Oricum plătea puțin”, zice proprietarul. Dă o renovare, vine altcineva cu un business făcut pentru trafic pietonal, într-o zonă unde nu e atât de mare trafic pietonal. Reclame pe instagram la greu, probabil targetau orașul/zona. Slab. În 6 luni pleacă. Spațiul stă gol de ~1 an.


Am ajuns o societate defecta, un stil de viata defect.
Orasele sunt niste mari parcari doar pentru ca poti parca oriunde doresti, fara consecinte.
Asta a facut ca parcarile amenajate, cu plata, sa nu fie fezabile economic.
Aparitia Mall-urilor in orase, dar si a supermarketurilor de mari dimensiuni au distrus orice idee de mica burghezie. Oricum, romanii urau micile magazine.
Ce e drept, nici regulile de urbanism nu permit mai deloc sa ai zone comerciale la parterul cladirilor.
Si uite asa, avem orase sugrumate de masini, transport public prost si mergem oriunde cu masina, de preferinta la mall.
Orice afacere fara loc de parcare e moarta din start, iar loc de parcare de unde?
De ce nu exista posibilitatea pentru micile afaceri sa aiba loc de parcare asigurat in fata, pentru clienti?
Contra cost, dar nu 2000 eur/an, cum vrea PMB, si ala negarantat.
Doar o schimbare dramatica de sistem ne poate scoate de pe aceasta traiectorie distructiva.
Uite ca vine iar curba de sacrificiu, o expresie uitata, dar care azi se anunta iar dupa alegeri.
E usor sa te obisnuiesti cu binele.
Un alt exemplu frumos din Bucuresti e Mazda BDT de pe Splai: parcarea din fata e pentru showroom sau masinile bosilor si clientii sa parcheze pe cele 1-2 locuri de la bordura care sunt mereu ocupate https://maps.app.goo.gl/hCxvcMsq3n95Hqrv5
„Parcati undeva pe stradute ca o gasim noi” au fost indicatiile.
Thule Store unde vii cu masina sa ii un suport de biciclete, o cutie etc https://maps.app.goo.gl/U2KbgJkx1vSkQqFh9
Nimeni nu se plange in review-uri de parcare. Daca va deranjeaza, spuneti.
Ce sa vezi, clientii au parcarea peste drum https://maps.app.goo.gl/FnhW7HfjCfmygUwe8
Din intamplare cunosc parcarea si nu e doar a celor de la Mazda acolo in curte, mai sunt 3 etaje cu alte afaceri printre care si o policlinica, iar inainte de montat bariera, parcau toate cefele late care mergeau la terasa de langa :))
@Sorin misto. Cand am fost eu prin 2018 nu era sau nu mi-au spus de ea. Am parcat undeva pe straduta si la final am preluat masina de pe Splai
@Zarax asa e, daca nu se plange lumea pe google maps inseamna ca nu e nicio problema. Eu am decis as nu ma plang si sa votez cu portofelul.
Sa vezi ce mișto e când, ca proprietar de business, te agiți sa faci locuri de parcare pt clienți, iei aprobări, autorizații, draci, laci, PLATESTI lucrarea din banii tai, ca vorba aia, tie-ti trebuie, și după doi ani vine primăria: ne doare-n pl, aici facem o „bretea”, sa circule lumea cu mașinile. Tare, nu?
Si tu esti incomod Vali, vii cand oamenii au treabă si ii tii din treabă ca vrei tu să intri. Nu e frumos 🤣🤣🤣🤣
Se pare ca nu platea prea putin.