Două cu bicicleta: pompă și camere

Întâi de toate, îmi cer scuze că m-a prins criza vârstei de mijloc pe bicicletă și pe făcut mișcare și fapte bune pentru vecini și nu pe cumpărat telefoane de 2.000€, trotinetă electrică, scuter sau motocicletă, dar atât s-a putut.

Am două probleme cu bicicleta:

Camera roții de pe spate pierde aer. Cam la 2 săptămâni trebuie să umflu iar în jur de 1ATM. Nu contează că stă pe loc sau e folosită, la fel face. Am schimbat camera, am schimbat locul și poziția de depozitare, la fel. Nu bate soarele pe ea când e depozitată.

A doua problemă e că aș vrea o pompă de priză 220V. Aveam una de picior, ca asta din poză, după vreo 20 ani s-a stricat utilajul care arăta presiunea, și de atunci am umflat cu un compresor de mașină. Dar îmi este mai ușor să folosesc ceva la priză. Nu m-aș arunca la așa ceva. Idei?

 

pompa-bicla

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

90 comentarii

  1. Cand ai schimbat camera ai cautat anvelopa de obiectul care ar putea provoca pana?

    Comentariu apreciat.370
    • da, n-am găsit nimic. camera era veche, așa părea.

    • OK, atunci ia o camera buna (eu sunt fan Schwalbe), eventual cu ventil detasabil asa incat poti pune inauntru lichid antipana. Pe langa faptul ca in cazul unei intepaturi, lichidul va acoperi gaura, acelasi lichid inchide porii pe interior si astfel camera va pierde aer mai greu. Dezavantaje: o data la 6 luni trebuie facut refill de lichid ca se intareste si la un an jumate – doi cam trebuie sa schimbi camera – nu poti sa umpli la infinit cu lichidul respectiv si ramai cu galme de latex intarit inautru (ceea ce nu ar fi o problema daca nu esti racer sa te intereseze adaosul de greutate ).

      Comentariu apreciat.332
    • Presupun că, o data cu camera, ai schimbat și ventilul, nu?

      58
    • E vorba de 1 atm la doua saptamani. Mie chestia asta mi se pare normala. Nu cred ca e o problema cu camera ci cu asteptarile.

      Comentariu apreciat.338
    • La mine se intampla frecvent asta: se desumfa sau faceam pene.
      S-a rezolvat de la sine cand am schimbat cauciucurile iar de atunci nu am mai vazut pana timp de cativa ani. Si merg zilnic cu bicicleta cand vremea permite
      Si calitatea/imbatranirea cauciucurilor poate fi o problema, nu numai camera

      140
    • Verifica si janta, poate are o aschie formata de la o lovitura. Mi s-a intamplat..

      31
    • Si eu tot pe asta il am, tot la masina il folosesc.

      31
    • sustin.
      il am de cand cu bicicleta celui mic (2 ani aprox).
      la masina nu am avut nevoie, deci nu stiu cum se comporta, dar pentru biciclete face treaba excelenta.

      00
    • pe asta voiam sa-l recomand si eu, il folosesc de aproape 4 ani. Este putin zgomotos dar e ideal ca portabilitate. Se opreste singur la limita setata, are lanterna. Momentan vad ca i s-au cam dus acumulatorii, nu mai rezista ca inainte.

      10
  2. Si eu am cautat mult una la 220, ca majoritatea sunt 12 V.
    Am gasit asta si are reviewuri bune. E pe lista, nu am luat-o inca dar se potriveste ca dimensiuni si totul.

    12
  3. Pe vremea cand nu eram lenes si aveam probleme similare, am rezolvat cu trecerea pe tubeless. Recomand (daca permit jantele existente).

    25
    • Tubeless pierde aerul intr-un ritm si mai mare decat camerele din cauciuc. Deci daca problema lui e ca nu are chef sa umfle des, solutia ta nu e potrivita. Plus ca tubeless presupune si alte headaches: solutie antipana, banda de janta, valve…

      Comentariu apreciat.313
  4. Scoate camera, dejanteaza si treci cu degetele pe interiorul anvelopei cu rabdare si atentie incercand sa simti orice asperitate sau spin. Cel mai adesea e un spin sau mai multi, asadar continua sa inspectezi si incearca sa te asiguri ca nu-i doar unul.

    231
    • Frate, s-a inventat ligheanul cu apa, de pe vremea lu’ bunicu’!

      Indecis. Tu ce zici?1631
    • .. si solutia cu sapun. Atat la depanat cat si la montat cauciucul inapoi pe janta.

      422
    • @hash: ligheanul cu apa iti zice daca e intepata camera. Mihai iti explica cum sa gasesti o potentiala cauza pentru intepatura. Doua chestii diferite.

      Comentariu apreciat.621
    • La ventil verifici cu scuipat. Ăsta s-a inventat cel mai de demult.

      182
    • Și nu e firesc să piardă aer pe la înțepătură? De ce aș căuta tot cauciucul, și n-as reduce zona de căutare, daca pot?!

      614
    • si nu uita de janta / banda.
      posibil sa fie acolo cauza daca in alta parte n-ai gasit-o

      20
    • @Zoso, are dreptate si hash, iar eu uitasem sa mentionez: cand scoti camera intepata incearca sa iti fixezi roata intr-o pozitie si sa scoti si camera in pozitia aia. Ex: cu ventil sus la ora 12. Scoti camera, o umfli un pic si vezi daca poti identifica unde e intepata (ligheanul de apa amintit); odata ce ai pozitia intepaturii – afli unde sa pipai mai intai anvelopa pe interior.

      30
  5. Compresorul de masina + transformator 220V->bricheta nu merge?

    21
    • Dupa transformarea din 230V in 12V sau 13,8V mai are nevoie si de o redresare a curentului sa devina unul continuu, dar important e ca sursa sa ii poata furniza curentul cerut de compresor mai mult decat o singura data.
      Dar e o solutie daca are mai multi consumatori facuti pentru masina ce doreste sa ii alimenteze de acasa.

      21
  6. se accepta scuzele

    21
  7. Scos camera, umflata la presiunea de lucru, bagata in cada plina cu apa, urmarita cu atentie si ingrijorare, cu putin noroc vei gasi repede locul pe unde pierde aer.

    51
    • apoi pus inapoi langa roata (janta si anvelopa) si cautata cauza (stiind deja locul problemei).
      altfel, problema se repeta (cauza nu prea dispare de la sine).

      120
  8. Pana anul trecut am avut bitza cum spunea un domn mecanic de biciclete. Recomand pus in camera lichid antipana+ banda antipana daca e posibil. Cauciucuri am avut Continentaluri de 700C late de 50. Chestia asta m-a salvat la o iesire mai lunga. Cat despre pompa vrei musai la 220 pentru acasa? Vazusem la mecanicul meu o pompa destul de mare cu manometru nu foarte scumpa pe la 100-150.

    11
  9. eu am avut aceeeas problema la bicicleta, aveam ceva spin mic in anvelopa pe care cu ochiul liber nu l-am vazut dar trecand cu mana pe interior peste tot, am dat de el.
    Iar, cum folosesti Makita si ai deja aculmulatori, nu te ajuta asta? https://www.sculeprime.ro/makita/dmp180z-solo

    01
  10. Eu stiu asa ca pasi de diagnoza:
    1. Pus nitica saliva pe ventil sa vezi daca pierde aer pe acolo. Daca da, o sa faca balonase
    2. Scos camera, umflat si pus intr-un lighean cu apa sa vezi daca e sparta pe undeva. Inainte de a o scoate, retin cum a fost montata raportat la cauciuc (util pentru pasul 3)
    3. In cazul in care camera e sparta, incercuiesti spartura cu un marker, asezi camera peste cauciuc ca referinta si verifici locul aferent din interiorul cauciucului cu mare atentie.

    43
  11. Motocicleta nu iti iei ca te apuca criza varstei de mijloc…

    82
  12. Nu ai pompa electrica la masina ? Cu pompa(alimentata de la bricheta) poti umfla de la roata de masina, mingi sau roti de biciclete roabe fara probleme. Orice pompa de masina pana in 70-100 de lei isi face treaba cu brio. Mergi la orice vulcanizare si iti rezolva aia pana imediat.

    35
  13. Am in momentul asta 5 biciclete (maxim am avut 6). Anvelope de la 23 la 38, de la 8 la 4,5 bari, de la Continental Grand Prix la ce are Decathlon mai ieftin. Toate, dar absolut toate, pierd presiune in timp.

    125
  14. Stiu ca nu e la priza, insa e super pentru bicicleta: https://www.emag.ro/compresor-auto-xiaomi-portable-electric-air-compressor-1s-15l-min-usb-type-c-0-5-kg-bhr5277gl/pd/DK9TQFMBM/
    Il am de aprope 3 ani, și sunt f. mulțumit, și eu tot pentru bicicleta l-am luat, și au am cumva aceasi problema cu pierdutul presiunii (la mine ambele roti pierd aer).
    Poate fi folosit și la mașina, ca idee a umflat o roata de Passat de la 0 la 2,7 atm (cam în 10 minute), dar am plecat cu ea de acolo.

    P.S. probabil pe la ventil pierzi aer.

    72
  15. Nu glumesc, dar cel mai des umflu cu asta: https://www.decathlon.ro/p/pompa-de-mana-100-negru/_/R-p-758?mc=8056700

    Mai am o pompa mare de la Decathlon, un compresor 220 de la Lidl, dar e destul de voluminos si un compresor portabil de la Xiaomi :))

    Vezi daca iti face ceva cu ochiul pe aici si facem sa ajunga la Brasov: https://www.lidl.nl/h/persluchtgereedschap/h10004370

    21
    • Nu stiu cum reusesti sa umfli cu chestia aia, am avut si eu o pana odata si nu am reusit sa trec de 5 bari cu ea. Am luat una cu aer comprimat pana la urma.

      00
    • Am avut si eu vreo 3 de alea mici, numa bune de luat in calatorii. Mi-am luat chiar si pentru masina tot de la decathlon, dar mai mari, dupa vreo 6 ani sunt inca cele mai bune pompe pentru roti. Toate inca functionale.

      10
    • De menționat faptul că cel de la Lidl are cablul de alimentare scurt și că merge și la priza auto.
      Independent de sursa de alimentare funcționează doar pentru umflarea a maxim 2 camere de bicicletă.

      00
  16. Am rezolvat alimentarea la priză a unui compresor auto cu un adaptor comandat pe emag. Atenție la putere

    10
  17. Posibil să fi ciupit iar camera, cu levierul, când ai pus cauciucul pe janta
    Se mai întâmplă asta.
    Scoate – o iar și verific-o într-un lighean cu apă.
    Și la fel de des, se întâmplă să rămână ceva pe interior cauciucului care sparge tot ce pui

    11
    • E vorba de 1 atm la doua saptamani. Din 4-4,5 atm minim. Deci dupa 2 saptamani, in camera aia presiunea e de 3 atm.

      Ca om care a ciupit cateva camere cu levierul pana sa invete sa puna un cauciuc pe janta, iti zic destul de sigur ca ciupitura aia inseamna presiune atmosferica in sub 30s.

      41
  18. Vali, de ce nu-ți iei o pompa manuala auto cu manometru atașat? Din 5 pompe ai băgat atmosfera aia care îți lipsește. E și cum vrei tu, pe mișcare. E și eco. Apropo, poate nu ai realizat, asta are un volum mult mai mare de aer pompat la o mișcare decât cea de picior. Și pentru ce-ți trebuie ție e prea bună, zic eu. Și e și ieftină 😁.
    Uite fix pe asta și-a luat-o un prieten, merge strună(e link emag fără profitshare ) :
    https://www.emag.ro/pompa-de-aer-auto-manuala-cu-manometru-rosu-mfer-gf-0097/pd/DZNQB2MBM

    50
  19. Rezonez cu ideile din primul paragraf, mai puțin cu telefonul (am circumstanțe atenuante în formă de voucher la muncă pentru telefon). Am luat anul acesta o bicicleta pentru oraș (single speed, usurica) SH, iar fostul proprietar îi montase anvelope tannus airless pentru a nu-și mai bate capul cu pene. Mi se par tolerabile dpdv confort și nu le-am schimbat, deși am camere și anvelope de rezervă. Nu mai ai nevoie nici de pompă cu astea. Spor la pedalat!

    00
  20. NOU
    #63

    Baga roata cu totul intr-un lighean cu apa si vezi pe unde da semne sa rasufle, asta e cel mai bun si ieftin test, asa poti gasi si locul unde ar fi problema si daca ai ceva la cauciuc sau janta. O umfli pana se face pietroi si dupa o bagi in lighean, undeva trebuie sa se deschida gaura aia. Eu luam camere d-alea din decathlon si erau ok.

    10
    • Aceiasi problema ca Vali dar la o roata de la masina. Dus la vulcanizare, bagat in cada cu apa, nimic. umflat la 3-4 atmosfere si-a dat drumul frumos, se vedeau bulele ca satelitii StarLink

      00
  21. Am avut si eu aceasta problema, dar la masina. Am dus masina la service-ul obisnuit, au verificat, umflat cauciucul, totul ok veniti sa o luati. La cateva zile iar belea, am parcat dimineata la munca si can sa plec roata dezumflata.
    Noroc ca l-am chemat pe un tip de la o vulcanizare din zona unde parcasem, si ala a schimbat valva. Dupa care a fost ok

    10
  22. Ca sa pierzi minimul de timp, camera noua cauciuc nou. Semi F1. Sa ai tot timpul macar o pereche de rezerva ca sa nu te enervezi ca tre sa mergi sa le cumperi. Dupa aia cand ai timp, bibilesti la camera care pierde sau s-a spart.

    11
  23. 1 atm la doua saptamani inseamna ca nu pierde aer prin vreo intepatura sau pe la ventil. Metodele de analiza propuse de oameni iti identifica probleme care ar duce la presiune zero peste noapte, nu la ce ai tu.

    Camerele de biciclete pierd aer mai repede decat alea de masina. Ce zici tu e in limite normale chiar daca spre limita de sus. Cauta pe net camere cu review-uri bune, la care oamenii zic ca presiunea ramane stabila si incearca-le pe alea. Dar nu te astepta sa faci presiunea de doua ori pe an.

    31
  24. De ce să se mai încurce cu toate ciurucurile de compresoare de mînă și cuplate la 12 v cînd el vrea ceva cu ștecher de priză de rețea? Alea oricum sînt o flaușenie.
    Mai bine iei un compresor de 24 L ( https://www.emag.ro/compresor-de-aer-profesional-monofazat-michelin-1500-w-220-v-170-l-min-debit-aer-24-l-capacitate-rezervor-8-bar-presiune-maxima-mb2420/pd/DZMGJ0MBM/) și îl folosești la umflat orice anvelopă. ….sau îți cureți beciul fara mătură/…#sufli-n jigler

    10
  25. E normal ca o cameră să piardă presiune în timp. E drept că din ce spui tu rezultă că roata ta spate pierde ceva mai mult decât altele. În cazul ideal, schimbi și cauciucul și pui o cameră de mai bună calitate. Când spun asta, mă refer la ceva mai bun decât ce găsești la ofertă la Decathlon, deși e posibil să tragi linie și să fie ambele la fel.

    Din experiența mea, e un pic aleatorie treaba cu camerele. Am pe unele biciclete camere care se dezumflă normal și am camere care se încăpățânează să stea umflate bine ani de zile. Dar ce e sigur e că la soare roțile nu se înmoaie, ba dimpotrivă, dacă sunt expuse la căldură prea mare, pot exploda, fiindcă presiunea crește odată cu temperatura. Mi s-a întâmplat de câteva ori să-mi bubuie o roată random în plină vară, fiindcă am fost tăntălău și am lăsat bița în soare.

    În rest, recomand o pompă mare de bicicletă, pe care o ții cu picioarele și o apeși cu mâinile. Poate fi superutilă pentru mai multe chestii, depui efort minimal acționând-o și controlezi mai bine presiunea cu ea decât cu un compresor. Pompa asta din Decathlon e excellent value pentru cât costă:

    https://www.decathlon.ro/p/pompa-de-picior-500/_/R-p-1120?mc=8303706

    Spor!
    Mx

    71
    • Confirm recomandarea de pompa, am una ca asta (dar mai ieftina si probabil mai proasta) de aproape 10 ani si e extrem de usor de folosit, clar mai usor decat o pompa pe care apesi cu piciorul.

      40
    • Și eu tot ceva similar de la Decathlon folosesc. Cu compresorul auto conectat la brichetă este prea multă bătaie de cap, așa cum zici. În schimb cu pompa aceasta merge treaba foarte repede. Efortul este neglijabil pentru un bărbat. Am găsit și modele mai scumpe la Playbike, dar am văzut la Decathlon că angajatul care pregătea bicicletele pentru vânzare direct la raion folosea tot așa ceva. Am zis să fac o încercare, după ce am avut o altă pompă similară de la Lidl, la care se defectase manometrul. Am cumpărat pompa de la Decathlon, o am de circa 3 ani, o folosesc ocazional pentru completarea presiunii sau pentru umflarea mingilor de baschet. Sunt foarte mulțumit.

      10
    • Și pentru pompe de biciclete e valabil ce e valabil pentru majoritatea obiectelor: cu cât dai mai mulți bani, cu atât primești ceva mai bun. Important e la ce bani găsești un lucru suficient de bun pentru tine. În general pentru mai mulți bani primești în plus durabilitate.

      Am recomandat pompa asta fiindcă Decathlon are în general în segmentul ăsta de preț lucruri absolut decente pentru amatori. Eu am pe aici ca pompă secundară una luată din Lidl, pentru care a exista ceva timp un model identic în Decathlon. Apoi au băgat una un pic mai scumpă și un pic mai bună, acum văd că e asta. Nu e nimic greșit la ele. La fel cum și pompele ălea mai scumpe de la PlayBike își merită banii și o să țină, indiferent că sunt SKS, Pedro’s, Giyo sau Lezyne.

      Ca să epuizez subiectul, am avut de vreo 15 ani ca pompă principală un Bontrager Turbo Charger. Excelent produs! Spun ”am avut”, fiindcă am fost acum o săptămână la Arkka House în Codlea, am scos-o din portbagaj, ca să pun un corp de mobilă mic, și am uitat-o acolo. O să mă mai duc pe la ăia, ca să întreb de ea. Da, merită.

      Cheers!
      Mx

      21
  26. Pierderea asa mica este pe la ventil. Daca ai folosit camere din Decathlon, chiar din acelasi set, cel mai probabil pierd prin acelasi loc – ventil.
    Ia camere de la alt producator acum, as pune pariu ca nu se va mai intampla asta.

    Legat de pompa: – comoda, acasa – aia de la Xiaomi.

    00
  27. Vali: pierd presiune cam 1 atm la 2 saptamani.
    Blog: ai pana! mergi la vulcanizare! baga camera in apa si vezi pe unde pierde!
    Sunt curios: oare la o pierdere de 1 atm la 2 saptamani, cam la cat timp apare o bula la cufundarea in apa?

    Am si eu problema asta. Am avut camere Decathlon, le-am schimbat cu Continental; doar s-a mutat problema de la o roata la alta. Culmea, totdeauna problema am avut-o la o singura roata. Cealalata roata cam pastreaza presiunea si peste iarna.
    Eu am o pompa de picior cu 2 cilindri de la Lidl. A costat 40 de lei. Refac presiunea cu maxim 10 apasari inainte de un drum daca e nevoie. Cam 40-50 de pompe umfla roata de la zero. 2 minute. Mai mult dureaza sa scot pompa si sa o pun la loc. Cat de greu este? Adica chiar nu vad sensul pentru inca o sursa de deseuri electronice pe viitor.
    Daca plec cu presiune suficienta dar simt ca ar fi nevoie de ajustari opresc la prima benzinarie si refac presiunea. Si mai am o si pompa mica, de mana, telescopica, pe care o car cu mine pentru urgente. La drumuri lungi, in afara orasului, intotdeauna am camere de rezerva la mine.

    50
  28. pt prima problema Solutie antipana Fakir pentru biciclete. are p emag

    00
  29. Compresor de 25 de litri, schimbat uleiul cu altul mai de doamne ajută, scos condensul odata la 6 luni din el și pe lângă umflat gume, mai faci una-alta pe lângă casă. Kit de Parkside, ieftin…
    Dacă vrei și un vopsit sau un sablat mai mic, un compresor de 50 minim sau un rezervor luat separat și legat cu compresorul de 25. Stau la apartament dar compresor tot am în garaj.
    Pentru roți am și eu un compresor ca Xiaomi ul ăla de care i vorba mai sus… dar îl folosesc dacă doamne ferește sunt pe arătură și e musai. Acasă, compresorul mare, a fost cât ăsta pe baterii.

    01
  30. Campanie cu Makita prea le faci reclama moca..

    20
  31. Domnul blogăr, criza vârstei de mijloc înseamnă mașină roșie decapotabilă și amantă de 19 ani cu botox și silicoane. :)
    Și fără celulită, cum ar spune un cunoscător!

    00
  32. Ia-ti ma pompa mare de bicla. Manuala. E usoara, e simplu de folosit, nu face zgomot. Plus ca e rapida.

    00
  33. Pentru situatia asta mi-am facut treaba de fiecare data cu un compresor cumparat de la dezmembrari (OLX, 120 RON), nu mai stiu exact daca e Mercedes (a0005831502) sau VAG (8P0012615C) combinat cu un redresor de 6A (https://mediagalaxy.ro/redresor-auto-carmax-21230-12v-6a/cpd/AUT21230/). Are manomentru, face presiunea destul de repede si la masina si la altele, gen bicicleta mare de 27, mica de 14 sau minge.

    10
  34. Eu am un compresor generic (https://www.metabo.com/com/en/tools/compressed-air/compressors/mobile-workshop-compressors/basic-250-50-w-of-601535180-compressor-basic.html). Are cap pentru umflat roti, il schimb si-mi fac treaba (30s pentru o roata).

    S-ar putea sa fie cam mare daca te gandesti doar la bicicleta. Dar mie mi-a fost extrem de util pana acum si in alte activitati conexe.

    00
  35. Ca pompa am avut compressor 70mai. Mic cu adaptoare, mergea exemplar pana brusc s-a ars la un prieten si de la garantie au zis ca nu au ce sa faca si au innapoiat banii

    01

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube