Cristi Hostiuc scrie astăzi un articol scurt şi dur la adresa noii autostrăzi A3 şi face nişte greşeli pe care mă simt nevoit să i le corectez.
Eu de-abia acum am realizat că noi am făcut autostrada Bucureşti – Ploieşti paralelă cu DN1. Să faci o autostradă care să fie mai lungă decât drumul tradiţional mi se pare o absurditate. Care a fost raţiunea pentru care s-a făcut mai întâi această bucată de autostradă?
Autostrăzile se fac din punctul A în punctul B. Cel mai scurt drum, în acest caz, este DN1, numai că el trece prin nişte sate foarte aglomerate. Căutaţi ştirile de acum 2-3 ani cu oamenii care nu pot face stânga decât la capul satului. Drumul se va elibera, deoarece TIRurile vor fi deviate obligatoriu pe autostradă, iar oamenii vor putea circula mai lejer pe acolo. Grangurii care şi-au făcut case în zonă, inclusiv ăia de pe pista aeroportului Băneasa, vor putea veni mai lejer la serviciu.
Cea mai importantă cale comercială pentru România, care uneşte această ţară, devalizată de politicieni până în măduva oaselor, de vestul Europei, are tronsoane neîncepute, cel mai important fiind Sibiu-Piteşti, care traversează munţii. În schimb, avem autostradă Bucureşti – Ploieşti, de weekend.
Eu o tot repet de vreo 2-3 ani şi colegi de-ai dvs au început să se prindă şi ei de şmecherie: autostrăzile nu se fac pentru ca eu şi doi vecini să venim mai repede la Bucureşti sau patru melteni cu o gioarsă de BMW să ajungă mai repede la mare. Nu. Autostrăzile se fac pentru transportul de bunuri. Dvs. lucraţi cu economia, ar fi trebuit să ştiţi asta mai bine ca mine. De exemplu, căutaţi tarifele din porturile olandeze sau nordice. Comparaţi costurile cu forţa de muncă din România şi Bulgaria cu Ungaria şi Polonia. E capitalism, nu e o inimă bună la Bruxelles care ne împinge să avem autostrăzi pentru a putea merge noi în weekend la ski în Austria.
Plus, apropo de autostrada de weekend, căutaţi ce spunea Mazăre despre autostrăzi, e tot în registrul celor spuse de mai sus.
Sunt de acord cu dvs. că se lucrează lent sau scump, dar de aici şi până la a nu înţelege diferenţa dintre “pot circula cu 50km/h pe DN sau cu 150km/h pe autostrada paralelă” e cale lungă. Şi vă dau un exemplu lejer, de pe o rută familiară mie: Bremen-Hanovra. Pe pe autostradă drumul e mai lung, dar mai sigur decât pe cel care trece pe lângă sate. Autostrada s-a construit paralel, ocolind cu totul satele respective.
Cam atât. Şi n-ar strica să îi atenţionaţi şi pe colegii dvs. de ziar sau de branşă că “e mai lung drumul pe autostradă” e o tâmpenie cruntă.
In toate tãrile din Vest existã drum national & autostradã paralelã.. Gândire comunistã dacã judeci dupã asta.
@zoso – greseste cu privire la aspectele identificate de tine dar are dreptate cu privire la alte lucruri. E clar pentru toata lumea ca sectoarele Comarnic – Brasov si Sibiu – Pitesti erau cele care trebuiau rezolvate cu prioritate, nu Bucuresti – Ploiesti si centura Sibiului…
Lol, la ora 11 apare fix acelasi articol si la mine :))
Inclusiv A1 este paralela cu DN7
Logica de daciot roman. De sa merg 20 de km in plus pe autostrada cu 100 km/h constant in loc sa merg cu 70-100 km/h prin sate unde ma chinuie ba o trecere de pietoni, ba un radar aiurea ?
Lumea nu intelege ca a merge pe un drum mai rapid si ceva mai lung inseamna si economie de benzina si economie de timp.
Acum ceva ani prin Mures am luat-o pe nus ce drum care cica scurta traseul cu veo 20 de km. Am comentat ca nu are rost, ca e judetean si alte alea. Drumul ala s-a dovedit a fi bombardat la propriu si multi km nu am stiut ce e aia viteaza a doua.
Militari – Piata Presei. Pe Uverturii aveam consum de 14% minim. Pentru ca mai mult stateam si tot viteza 1. Timp 1 h.
Daca mergeam pe centura, consum de 6-7-8%, mers lejer. Chiar si 50km/h dar se mergea. Timp ? undeva pe la 30-40 min. Distanta ? Dubla. 24 km.
@vali 2 observatii :
1. faptul ca drumul e mai lung cu 14 km nu inseamna ca automat creste timpul de tranzit . pe DN1 teoretic circulam cu o viteza medie de 90 km /ora ( pentru simplificare consider ca km Buc-Ploiesti sunt egal distribuiti in categoria „in localitate” si „in afara localitati” ) ,iar pe A3 voi avea o viteza medie de 120 km /ora . aritmetica ne arata ca timpul de tranzit este egal in conditiile de mai sus .Teoretic ! pentru ca in practica 90km/h media pe DN1 nu exista . si asta e valabil pentru turisme .
2.daca mutam discutia la transportul de marfa cu masina >= 7,5 to sarcina ai nevoie de autorizatie pe DN1 ,adica ceva ron in plus la costul transportului sau alegerea rutei ocolitoare pe targoviste , adica km in plus ,implicit mptorina suplimentara .
Altfel de acord cu dl Hostiuc in ceea ce priveste costurile de executie si „freamatul” politicienilor de a taia panglica .
„Eu de-abia acum am realizat că noi am făcut autostrada Bucureşti – Ploieşti paralelă cu DN1.”
Wait! what ? Cum pm voi sa faca un al doilea drum intre doua puncte aflate la 50km distanta ? Eventual Buc-Pitesti-Bacau-rm-Valcea-Ploiesti, l-ar fi multumit pe triplu cretin semnatar al articolului ?
Astia saracii s au nascut si au murit saraci in Romania, nu au apucat sa treaca de Nadlac spre vest ca sa inteleaga importanta autostrazilor pentru un trafic.
Curios e faptul că prin comentarii toată lumea-l aprobă. Cum câcat să faci o autostradă? Pe deasupra? Pe dedesubt? Ocolind pe la Iaşi?
Voi nu intelegeti ca trebuia sa scrie si el un articol despre subiect si nu avea ce . Asta a fost primu gand, nu la rumegat .
Noi oricum suntem miez, ne trebe autostrada si prin bucuresti , de la romana la victoriei , ce plm.
Eu unul sper sa se elibereze, sper ca cei care stau in colentina, pipera, pantelimon, obor sa intre de la ploiesti pe autostrada astfel eliberand foarte mult si drumul dar si intrarea in bucuresti , chiar daca acum se circula rezonabil.
Pentru el nu cred că ţine nici argumentu’ ăla că ‘deşi e sensibil mai lung, e mult mai economic’, din raţiuni de stat în spatele căruţei lu’ nea Vasile care vine cu porumbu’ din hotar. Pe principiu’ ăsta nu aveam nevoie nici de A2, care e paralel cu DN3. Ce, nu puteam merge la mare pe DN?
Din ce am vazut de la centura Bucuresti pana la Moara Vlasiei sunt 3 benzi pe sens. Cred ca autostrada spre Moldova (daca va exista in viitor) va pleca de aici spre Buzau.
Daca faceau autostrada prin stanga DN1 ar fi iesit mai scurta. Zic si io, nu dau cu paru’, ca este loc cacalau sa fie dreapta si fara sa treaca prin nici un sat. Pot sa-ti dau un contraexemplu al autostrazii A2 care in aceleasi conditii, la campie si „printre sate” au putut sa o faca mai „dreapta” respectiv mai scurta decat DN3A (ma refer la intreaga distanta Bucuresti-Constanta). In conditii de construit drumuri la campie, pe deasupra fara a fi nevoit sa ocolesti zone rezidentiale sau industriale, in mod sigur se putea face mai scurta/dreapta. La deal sau munte unde se merge (mai) mult pe curba de nivel pentru a evita prea multe poduri/tuneluri sau chiar suspendarea cu totul a autostrazii, parca este scuzabil un traseu mai sinuos.
Deacord cu tine in restul problemelor, respectiv utilitatea transportului de marfa in primul rand. M-Benz investitie Ungaria de 1 miliard de euro ca la noi nu a avut teren si autostrada la poarta.
Peste tot in lume drumul national este paralel cu autostrada in proportie de 80% .
Unii prefera sa mearga pe drumul national ca sa nu mai plateasca vignieta , acolo unde este cazul !
@Velu: teren ar fi avut, chiar mai convenabil decât în Ungartia. În România tot terenul era un CAP în proprietatea statului, în Ungaria a trebuit să cumpere bucăţele de la 160 de proprietari. Autostrada s-ar fi făcut şi ea, nu era elementul critic, altfel nici nu s-ar fi uitat la România. Doar nu crezi că trebuiau să vină până aici să afle că nu au autostradă. Diferenţa au făcut-o alte elemente. În special oamenii, de la cei mici la cei mai mari ai momentului. Mă rog, dacă te încăpăţânezi să numeşti om orice creatură cu două labe, fie ea şi prim-muiştru.
Autostrada e facuta la dreapta DN-ului si cu trei benzi pe o bucata fiindca undeva mai sus (am uitat cum se numeste nodul) va porni autostrada spre Moldova. Cele trei benzi trebuiau sa fie pana la acel nod, dar na… Romania.
Camioanele nu mergeau pe DN1, mergeau pe DN1A via Buftea. Acolo va fi mai lejer.
Nu stiu de ce ma obosesc sa mai comentez, dar, ca fapt divers, pana una alta limita de viteza pe autostrada asta e 100km/h si nu cred ca va fi vreodata 150km/h…dar stiu demult ca zoso le stie pe toate si e cel mai bun la orice!
@vizor: Nu va fi 150, va fi 130.
Dar tot nu inteleg. Pe campie nu puteau sa aleaga un tronson mai scurt pt autostrada asta ? Dece pana mea trebuie sa mai ocolim pana la Dumbrava, la 20 de km spre est.
@Velu şi alţii.
Să înţelegem nişte lucruri de care presa nu are habar.
Autostrada A3 uneşte Bucureşti cu Dumbrava(lângă Ploieşti) pe traseul cel mai scurt posibil. Serpuind printre sate, evident. Acest segment s-a construit, din start, cu gândul la o eventuală upgradare la 3 benzi pe sens, adică podurile care supratraversează A3 au o deschidere mai mare,etc(mă rog, până la Moara Vlăsiei avem 3 benzi pe sens). În viitor , o autostradă spre Buzău(şi spre Moldova, mai departe) va pleca de la Dumbrava. Cealaltă autostradă pleacă deja spre Ploieşti(în viitor spre Braşov/Borş). Deci autostrada nu avea ce cauta prin stânga DN1. Că tot am pomenit de cele 3 benzi pe sens până la Moara Vlăsiei, acolo va fi intersecţia cu viitoarea autostrada A0, care va fi în jurul Bucureştiului.
Mi s-a scârbit de toate ştirile negative apărute cu ocazia deschiderii circulaţiei pe cele două autostrăzi. În loc să observăm că avem prima intersecţie de autostrazi din România(nodul A2/A4, în toamnă va urma al doilea, A1/Centura Arad), noi ne văităm ca nu stie lumea să caşte ochii la indicatoare( era o ştire la ProTV cu oameni care se încurcau, că ei ştiau că trebuie să facă dreapta spre Agigea).
Am făcut greseală sa dau click pe „un articol scurt şi dur”. E acolo un titlu cum că A2 s-a făcut degeaba din punct de vedere al traficului, că nu e în primele 10. Sunt curios cât la sută din mărfurile din ţara asta trec prin portul Constanţa. Şi cât la sută vor „veni” pe A2 de acum încolo.
În încheiere, ceva de la un user de pe Skyscrapercity:”Azi TIR-ul de la firma s-a dat pe A3, Brazi – Voluntari. Tot ce va pot spune e ca s-a intors cu 70 de minute mai devreme.”
Ăsta e nodul A2/A4 de care ziceam https://www.google.com/maps/@44.145015,28.586597,13z/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m1!1e3?dg=dbrw&newdg=1
Viteza medie pe DN este 70 kmh nu 50kmh cum afirmi tu. Pana la Ploiesti poti merge chiar cu o medie de 75kmh.
Tinand cont ca avem de parcurs 54km pe DN rezulta ca facem mai putin de o ora mergand „la consum”. Deci bani mai putini cheltuiti.
A3 nu ajuta nici la timp castigat, nici la consum.
TIR-urile mergeau la Ploiesti pe Buftea. Acum vor plati poate putin mai mult pe carburant si vor face ceva mai mult timp, dar cred ca e mai safe asa.
Ma rog, concluzia e ca pt noi, muritori de rand nu e absolut nicio afacere
@Christiansen: ai dreptate. mergi aşa pe DN1, te rog http://www.trafictube.ro/autostrada-a3-sensul-ploiesti-bucuresti/
@FCD fun: io ziceam ca puteau sa o faca mai scurtam respectiv mai repede si mai ieftina (40 km in loc de 65). Vazand cat de scump si cat de lent se lucreaza la autostrazile patriei. Faptul ca e mai lunga cu 20-25 de km fata de un traseu prin stanga DN1 s-ar fi tradus prin cateva luni, o juma de an si cateva zeci de milioane de euro. Iar legatura cu autostrada catre Moldova se poate face chiar si pe centura Ploiestiului. Este ca si cum ai zice ca trebuie sa faca A2 catre Constanta dar sa treaca pe la Braila ca sa faca jonctiunea cu autostrada catre Moldova, si dupa aia sa coboare spre litoral. Vreau sa zic ca avem ambitii mari, dar construim foooarte lent si foarte scump. Putem optimiza foarte mult aceste doua aspecte. Da, cu alte cuvinte sunt foarte curios cand vor incepe lucrarile la autostrada catre Moldova cu care trebuie sa se faca jonctiunea, candva, cu A3.
@Sakura, evident ca nu o trebuit sa vina pana aici M-Benz, sa construiasca fabrica si a vada ca nu au autostrada. Deaia nici n-au mai venit ;-). Autostrada era un punct foarte critic, pe langa pretul terenului. Nu ce era critic cum aratau curtile oamenilor, cum zice in reportajul RL din link-ul tau.
Pe zona de vest era un mare afacerist (o sa caut daca vrei articolele) care dupa ce a cumparat en-gos parcele, cerea 400 (partrusute) de euro/mp in zona aia cand erau astia in tratative. Teren cu cartofi si porumb, exact ca in Ungaria, fara nici un fel de utilitati. Io nici macar un scuipat nu i-as fi dat in fata.
Hostiuc e sluga politica, din acest unghi trebuie sa priviti orice declaratie face. daca urmariti stirile pro tv din ultimii ani despre autostrada Bucuresti Ploiesti vedeti ca toate sunt negative