Una dintre cele mai stupide taxe, timbrul de mediu pentru mașini, a fost eliminată

Pentru că era un imbecil importator Citroen, Tăriceanu a venit cu o idee să protejeze vânzările de mașini noi, introducând timbrul auto, o taxă ce trebuia plătită la înmatricularea unei mașini aduse din alte țări. Sigur, efectul a fost că oamenii aduceau uneori gioarse infecte cu care să se strecoare pe sub rigorile taxei, sau înmatriculau mașinile pe Bulgaria sau Anglia (sau SUA pentru cei coioși).

Azi, taxa a fost eliminată:

Dacă președintele Klaus Iohannis va promulga proiectul avizat de parlamentari, taxa este eliminată din 1 ianuarie 2017.

Producătorii auto se plâng și e de înțeles doar pe jumătate de ce o fac. Să luăm exemplu un gigel care are o mașină cu motor de 2.5, euro4, Subaru Forester să zicem, ale cărei taxe sunt 1.000 lei impozitul anual și 1.000 lei RCA-ul. Timbrul auto pentru înmatriculare este 2.200€, cam 1/3 din valoarea mașinii. Ce o să facă, o să renunțe să o treacă pe numele lui și va da 20 sau 30.000€ pe o mașină nouă? Sau își va aduce o mașină cu motor de 1.6 diesel, ca să fie bine?

Nu. Va căuta soluții și în mod sigur nu va cumpăra o mașină nouă, deci nu e business pierdut pentru producătorii și importatorii auto.

Cât despre măsuri care se pot lua, una de genul “nu mașinilor mai vechi de 10 ani și nu mașinilor mai vechi de Euro2” sau ceva de genul, pentru a evita transformarea României într-un cimitir auto. Oamenii își vor cumpăra în continuare Loganuri SH cu 2.000€ și nu vor mai plăti 1.000€ taxa de primă înmatriculare.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

77 comentarii

  1. „PSD se angajeaza ca va plati compensatii industriei auto”

    Say WHAT?? De ce trebuie statul sa plateasca compensatii pentru asta?

    00
  2. NOU
    #7

    Pai bun si cum ai putea face o diferentiere de taxare ? ideea ta cu interzicerea totala e stupida si usor atacabila, atata timp cat cele inamtriculate deja pot merge in continuare, dar altele nu mai pot fi inmatriculate, deci discriminare
    Exemplul tau nu se aplica intotdeauna, pentru ca in alte cazuri mai bine platesti X euro in plus, pentru o motorizare mai putin poluanta decat sa platesti 1.5X pe taxa de poluare, care apropo, NU era semnificativa pentru masinile euro5+.

    Btw, de ce crezi ca pentru aceeasi masina, aceeasi motorizare, doar norme de poluare diferite (euro2 vs euro4), in Germania diferenta de pret e semnificativa ? Exact, taxare diferentiata.

    00
    • Nu e deloc discriminare. Nu interzici ca masinile mai vechi de x ani sa mearga pe strada, interzici ca masinile mai vechi de x ani sa fie inmatriculate.

      00
    • NOU
      #9

      Nu intelegi ca pe acelasi motiv a fost atacata taxa in prima forma, pentru ca se aplica doar masinilor din afara tarii, care voiau sa fie inamtriculate ?
      Tocmai, daca masina A al lui gigel are certificat de inmatriculare valabil, si masina B al lui dorel are dreptul la a avea certificat de inmatriculare.

      00
    • Acolo era discriminare pentru ca se aplica masinilor din afara tarii. Certificatul de inmatriculare nu e un drept fundamental.

      00
    • Taxa pt euro 2/3 sa fie muuuult mai mare pt poluare decit pt euro 4 5 6.
      Simplu, ce sexu meu.

      Taxa actuala a fost declarata discriminatorie pt nu se aplica si masinilor care au achitat primele taxe denumite in fel si chip.

      00
    • NOU
      #12

      Eu ma refeream la prima taxa.

      @Sly Pai bun, si tu ai decis asta pentru ca.. ? iti plac numerele 4 5 si 6 ?
      Plus ca sunt diferente semnificative de noxe intre benzina/diesel aceeasi la norma euro.
      Btw iti dai seama ca asa ceva nu exista in UE ?

      00
    • In Olanda, pentru masinile inregistrate prima oara se plateste taxa de poluare in functie de emisii (cu suprataxa pentru diesel). Taxa e aceeasi indiferent daca masina este noua sau la mana a 2-a.

      00
    • @ciocolatiulverde: e vorba de taxa de poluare astfel ca trebuie facuta o diferenta.Taxa asta de poluare a fost declarata legala la nivel european asa ca nu trebuie sa o declar eu.
      De aici incolo poti face orice diferentieri vor muschii tai.

      00
  3. Si astia care am platit-o deja???

    00
  4. Ro se va transforma in cimitir de masini daca nu se baga constrangeri dure de verificare a masinilor vechi. Din pacate inca suntem saraci…

    00
    • da da, pentru ca acum nu se aduc masini vechi. probabil nu stii, presupun, ca la masinile vechi, taxa e mai mica decat la masinile noi, pe principiul poluatorului care are durata mai mare de viata. ca sa si intelegi, la masina nevestei, din 2000, taxa a fost 299 de euro. aceeasi masina, din 2006, taxa e 990 de euro. masinile aveau acelasi pret, am preferat-o pe cea mai veche. deci da, ce rau e ca scoate taxa, o sa vina numai masini vechi.

    • NOU
      #22

      @Arhi masinile de care zici tu, nu au cumva aceeasi norma de poluare ?

      00
    • Mai ciocanule, taxa pentru o masina noua, produsa anul acesta, benzina si Euro 6, taxa de doar 2000 lei. De ce? Pentru ca de aia si masina noua.
      Mai scutiti-ma de cliseele cu cimitir de masini si alte alea. Nu suntem Albania. Si nici macar acolo nu e asa.
      Si daca tot vorbim de clisee, Ro ce dracu este?

      00
    • NOU
      #24

      @jules esti tampit si induci lumea in eroare, nu exista ce zici tu.

      00
  5. Eu tot am asa un vis cum ca paote o sa tecuperez aia 600 de euro dati pe taxa in 2010.

    00
  6. Eh, sa vezi acum motoare de 3000 si cazane de 1k euro.

    00
  7. Elimnarea taxei este o măsură excelentă. Mașinile se vor înlocui treptat și natural, modelele mai ecologice luând locul celor vechi și poluante. Prin comerț liber, mașinile vor trece de la unul la altul, în funcție de puterea de cumpărare a fiecăruia. Cei bogați vor cumpăra Euro 6, cei din clasa medie Euro 5 iar cei săraci le vor cumpăra de la aceștia peste 6-8-10 ani, atunci când prețul se va reduce suficient de mult pt ei. Orice om vrea o mașină mai bună și e dispus să schimbe mașina. Tot ce trebuie să facem e să lăsam piața liberă și să nu mai băgăm taxe imbecile.

    00
    • Serios ca orice om vrea o masina mai buna si numai saracii cumpara euro < 5?
      D-aia ne plangem de nivelul de trai, pentru ca fara ultimul model de bemve, ultimul aifon si ultimul lacoste nu putem trai. Dar nu avem bani de RCA, stam pe cartela si mancam la mac.
      Priorities, people!

      00
    • @vlad Suntem o țară liberă, fiecare trăiește cum vrea, partidul nu ne mai spune câtă pâîne putem cumpăra în fiecare zi.

      00
    • @Vlad
      Exista doua tipuri de saraci:
      -Saracii care au matele goale, dar cand ies pe strada, lumea tre’ sa vada ca o duc bine. Adica, aia de care zici tu. Chiar daca la un moment dat masinile alea (luate, oricum, cu ultimele monede adunate de prin borcane), se mai strica si abia atunci incepe distractia, ca piesele sunt scumpe la marcile de lux, indiferent de anul de fabricatie + taxe imense, caci, cine si-a permis masina de lux, noua, la vremea ei, l-a durut la pl ca are motor mare.
      -Saracii care nu se intind mai mult decat le e plapuma si cumpara o masina care nu ii va rupe la buzunare in timp, cand vor trebui sa schimbe o piesa sau din cauza consumului. Gen eu: Am o Mazda 6, model 2009, motor 2.0 pe benzina. Cumparata in 2014 cu 10.000 de euro. In 2 ani, nu am bagat aproape deloc bani in ea. Am schimbat consumabile, am folosit accesorii de calitate, i-am bagat doar ulei fabricat de Mazda, chiar daca e o idee mai scump (Dexelia), asadar masina este inca intr-o stare buna si inca nu mananca bani multi si are consum de bun simt.
      Daca imi luam un seria 5 din 2006, sau un A4, sau un E class din 2007, sau orice marca de lux, disponibila la banii aia, doar de dragul de a da bine pe strada, acum eram in faliment. Si spun asa, pentru ca am o cunostinta care si-a luat in acelasi timp si cu aceiasi bani, un astfel de automobil si mereu se plange, dar nu vinde, sa isi ia ceva mai accesibil, caci.. „ce zice lumea cand vede ca dau inapoi?”.
      E fix genul de om care se plange, cat e de cacat tara asta si ca nu are lumea bani. Dar nici nu se coboara sa traiasca la un nivel care ii este accesibil momentan ci prefera sa tina coada sus.
      Asadar, ce sa fac eu? sa ii plang de mila? I-am bagat eu pe gat masina aia? Fiecare traieste cum vrea si are prioritatile lui.

      00
  8. logan din 2004. taxa 1500E. Ca in norvegia, taxa de 100%

    00
  9. Eu personal n-as pune nici macar limita de 10 ani. As investi puternic in RAR si controale si in plus l-as forta pe negritoiu sa modifice RCA in functie de anul masinii. Cu cat mai veche si mai multi km cu atat mai scump. Sau poate primariile locale la impozitul anual (pe motiv ca rablele peste 10-15 ani strica imaginea orasului, suna frumos nu-i asa? ;))
    Credeti ca neamtul nu stie ca golful lui 4 mai duce lejer vreo 3-4 ani? si totusi o da ca altfel il costa. De diferenta sta intr-o masina noua cu functii noi si cu elemente de siguranta sau confort mai noi si, de ce nu, mai bune.

    00
    • controalele RAR sunt binevenite, dar RCA-ul in functie de vechimea masinii e o idiotenie crunta, cum poti debita asa ceva?

      e mai costisitor accidentul daca masina e mai veche? mai bine s-ar investi in dezvoltarea economica, in cresterea puterii de cumparare. chiar aveti impresia ca unul care isi ia o masina veche, nu si-ar lua una mai noua daca si-ar permite?

      00
    • @toffefe: logica e ca, daca e o masina mai veche, sunt sanse mai mari sa nu poata evita un accident. Iar ideea nu e sa il ajuti pe om sa isi ia o masina mai buna, ideea e sa il impiedici de la a-si lua o masina proasta.

      00
    • NOU
      #37

      Prietene, esti tampit ? Un logan nou franeaza mai prost decat un Audi A4 de 10 chiar 15 ani, ca sa nu mai spun de cum se rastoarna.

      00
    • Stiu ca e posibil sa vorbesti fara sa fii taran prost. Incearca, te rog.
      Omul a intrebat care e logica si i-am prezentat un eventual argument. E un argument valid. Da, sigur poti gasi una din 87 care sa fie mai buna la ceva decat alta marca din secolul asta, dar IN GENERAL (adica cuvantul ala dupa care sunt facute legile de obicei) o masina veche e mai proasta decat una noua.

      00
    • masinile trebuiesc intretinute, nimic nou sub soare. o masina veche nu franeaza mai prost, una neingrijita, da. primeaza starea tehnica, iar pe drumurile patriei, cam orice masina dupa 5-6 ani necesita investitii. deci despre ce vorbim? ne apucam sa schimbam masinile la 5-6 ani? nu sunt multi care isi permit asa ceva, iar gandirea ca mai bine iti iei logan nou ( ca asta e singura varianta mai ieftina in Ro), decat masina sh, e foarte proasta. plus ca ala era timbru de mediu, nu timbru de frana. timbrul de frana il dai la ITP.

      nici nu mai ai voie in ziua de azi sa deschizi gura ca sa sustii ca financiar poate fi o afacere mai buna sa iei o masina sh intre 7k si 12k, decat una noua de o clasa inferioara, fara prea multe dotari, etc.

      timbru de mediu e o prostie, asa a fost din totdeauna. nu s-au plantat copaci, nu s-au luat masuri concrete de reducerea poluarii. pentru omul de rand satul de dacie, ce variante sunt?

      00
    • NOU
      #40

      E un argument de cacat, nene.
      Modalitate de a evalua starea tehnica este ITP, nu ‘e vechi coae, stiu eu’.
      Si nu „gasesti una” ci „gasesti majoritatea” care sa fie mai sigure decat Loganul, incepand cu frane si terminand cu caroserie. Nu, nu critic loganul, dar asta e realitaea. Costuri de productie taiate la maxim, au renuntat si la becul din torpedou!

      In general itp-urile ar trebui facute pe bune si in general, oamenii ar trebui sa intretina masinile ca sa ia itp-ul.

      00
    • ITP-ul e pass/fail.
      Teoretic ce zici tu nu ar fi anormal, dar nu anuleaza necesitatea diferentierii in functie de vechime ci doar o completeaza. Un Audi A4 de 10 ani poate ca e mai bun decat un Logan nou, dar sigur nu e mai bun decat un Audi A4 nou. In alta ordine de idei, deja ne indreptam intr-o zona in care o masina veche nu are cum sa ajunga: oricat de buna ar fi frana unei masini din 2000, nu o sa aiba niciodata lane assist, blindspot detection, collision mitigation etc.

      Oricum, discutia e degeaba. Din punctul meu de vedere RCA-ul trebuie facut pentru sofer, nu pentru masina. Deocamdata, pana cand o sa se conduca singure masinile.

      00
    • ai enumerat fix optiuni disponibile in ziua de azi tot pe masinile cu pret peste medie.

      un Audi din 2016 cu optiunile enumerate de tine, o sa aiba optiunile respective si peste 7 ani. daca masina e buna, merge, trece itp-ul, e ingrijita, trebuie aruncata la gunoi doar fiindca intre timp au aparut alte masini cu euro 7?

      rupti in fund sunt si aia care si-au luat masina noua cu credit, nu numai aia care si-au luat poate masina sh cu bani in mana.

      plus ca daca iti iei masina noua si zici ca masinile sh sunt niste rable, inseamna ca esti femeie si nu ai nicio treaba cu intretinerea unei masini.

      00
    • In viitor, urmatoarele masini vor avea optiuni mai bune decat astea, care le vor ajuta sa evite accidentul mai bine. Asta in mod normal ar trebui sa se traduca in RCA mai mic.
      Restul de propozitii cred ca sunt pentru alta discutie.

      00
    • tine foarte mult de sofer. atat timp cat in loc de autostrazi vom avea drumuri „europene” cu o singura banda pe sens, ce trec prin cate 5 sate unul langa altu, fiecare de cate 5 km, soferii se vor tot grabi si riscul de accidente va fi crescut.

      hai sa taiem tot de la prosti, in loc sa facem drumuri. oricum ai dus discutia in alta zona, ca si cum timbrul de mediu a fost gandit sa elimine masinile mai putin tehnologizate, nu masinile poluante.

      eu iti zic ca siguranta pe care tu o invoci, se castiga clar cu o masina moderna (dar dotata, nu orice cheliciune) sau cu o masina SH care la vremea ei a costat destul de mult, fiindca nu era o cheliciune. acum fiecare dupa buget decide ce masina vrea.

      prea se discuta la extreme. nu toate masinile noi merita cumparate, cum nu toate masinile sh sunt harburi. nu toti cei care isi iau o masina noua fac o afacere buna, la fel cum nu toti isi iau sh premium ca sa epateze.

      un Mercedes, Audi, BMW vechi de 5-6 ani, care de nou a fost peste 34-40k, merita luat cu 14-15k si mai tragi de el lejer inca pe atat. te bucuri de o masina premium ( dar doar sa-ti permiti intretinerea, foarte important!).

      00
    • Discutia originara era despre validitatea stabilirii RCA (si) in functie de vechimea masinii. Asta a fost singurul lucru despre care am discutat eu. Nu despre rentabilitatea cumpararii unei masini la mana a 2-a; nu despre credite si rupti in fund; nu despre drumuri sau femei care spun ca masinile sh sunt rable. Daca consideri ca am dus discutia in alta directie, ia-o de la inceput si mai citeste o data. Personal, cred ca tot ce am facut a fost sa iti facilitez niste rant-uri pe langa subiect. My mistake.

      00
    • bun, strict legat de RCA: o masina noua nu ar trebui sa insemne un RCA mai mic, sub nicio forma, atat timp cat soferul controleaza masina si nu invers. sa nu uitam cazul: https://www.replicaonline.ro/o-piti-de-18-ani-s-a-urcat-cu-bmw-ul-pe-treptele-de-la-fantasio-dupa-ce-a-retezat-piciorul-unui-batran-7930/

      Masina plina de tehnologie, sofer de 2 lei. Tehnologii ca: „lane assist, blindspot detection, collision mitigation”, sunt fix inutile daca soferul este iresponsabil si se comporta ca un ghertoi in trafic. Daca eu ma pun sa depasesc tirul in curba fara vizibilitate, nu vad ce tehnologie trebuie sa aiba masina ca sa se considere ca eu merit un RCA mai mic. Si ca sa vezi cat de lipsita de logica e treaba asta hai sa-ti dau un exemplu: sa zicem ca in 10 ani apare o masina care nu te lasa sa depasesti pe linie continua, eu as vrea, dar nu ma lasa masina. de ce merit eu un RCA scazut, daca in sinea mea as incalca legea in secunda 2?

      E un exemplu extrem, dar nu exista sa absolvi soferul de responsabilitate, iar RCA-ul fix asta face acum: rasplateste comportamentul corect si pedepseste comportamentul gresit.

      Ai auzit sigur de proiectele de masina autonoma. O masina unde tehnologia primeaza. Daca o masina dinaia loveste un om, cine e vinovat? Programatorul? Constructorul? Cel care a facut drumul? Pietonul?
      Din moment ce nu poti folosi tehnologia ca tap ispasitor, nu o poti folosi nici ca o scuza la reducerea RCA-ului.

      00
    • „Oricum, discutia e degeaba. Din punctul meu de vedere RCA-ul trebuie facut pentru sofer, nu pentru masina. Deocamdata, pana cand o sa se conduca singure masinile.”

      00
  10. Am auzit ca un comentariu pe blogul lui zoso are aceeasi valoare ca si o declaratie notariala.

    Eu donez cei 70 euro pe care i-am dat pentru taxa de mediu, de inmatriculare, sau cum se chema in 2012, dlui Dragnea. Sa le ia lumanari votantilor domniei sale.

    00
  11. „Nu. Va căuta soluții și în mod sigur nu va cumpăra o mașină nouă, deci nu e business pierdut pentru producătorii și importatorii auto.” De ce sa nu imi iau masina noua? Maine imi ajunge noua masina; am avut de ales intre a lua un second la 10k si una noua la 22k si am ales sa iau masina noua. Si nu, nu e automata, pentru ca mi s-a parut foarte mult sa dau 1500 euro pentru cutia automata :)

    00
    • Nu inteleg. Vad 2 ipoteze:
      1. Buget de ~20k. De ce te orientasei spre un second de 10k in situatia asta?
      2. Buget de ~10k. Cum ai reusit sa cresti bugetul cu peste 100%?

      00
    • Nu toata lumea are diferenta de 12k (or so) pentru una noua. Comentariul tau e usor snob, dar te las sa-mi dovedesti contrariul aratandu-mi-l tu pe cel care dispune de diferenta asta dintre SH si nou si o alege tot pe aia SH, despre care stie deja ca nu are aceeasi fiabilitate, aceleasi sisteme de siguranta si asa mai departe (prinzi ideea, da?). Personal, conduc o tigaie (*iti trebuie subtitrare?) apropiata de majorat; imi permit s-o intretin, dar nu-mi permit una noua ori lipsa ei ca sa pot strange banii pentru una noua.

      00
    • @cosmin: lucrand de acasa cateva ore pe zi, a reusit sa stranga diferenta! Da mail daca vrei sa afli si tu cum sa castigi 12000EUR numarand margele in numai doua niciodata.

      00
    • Cum ai ieșit pe poarta dealer-ului ai pierdut 20%, iar sa nu mai îți iei automata în 2016 ca e prea scumpa îmi suna aiurea.

      Iar ca ex: tata a cumpărat o mașină nouă de la dealer, iar după 3 ani eu am cumpărat fix aceeași mașina motorizare dar un nivel de echipare superior pentru 40% din cat a dat el pe ea noua. Și e fix aceeași mașina, aceleași costuri revizii etc. Trebuie doar sa fii atent, sa verifici mașina sa nu te arunci ca tot romanul la golf Passat și astfel scazi șansele unei țepe.

      00
    • @Claudiu, tu pari a fi fix contestatarul clasic al masinilor SH. Ai facut o alegere pentru tine, stii in sinea ta ca la o masina noua pierzi bani la greu prin devalorizare, dobanda la creditul pe 5 ani, si dupa 3 luni nici macar nu mai miroase a nou. acum te doare la basca, lasa frate sa bage astea taxa de poluare, sa stea harburile in afara tarii, dar dintre tine si unul care isi ia SH nu e mare diferenta financiar.

      si tu, si ala care si-a luat SH, dati bani extra pe langa achizitie: tu la dobanda + taxa, el la o taxa mai mare.

      „de ce sa nu-mi iau masina noua?” – pai la intrebarea asta a ta eu identific doua variante:
      -cei care nu-si permit nici macar un logan, dar eu nevoie de o masina mai ieftina cu care sa-si faca treaba
      -cei care isi permit o masina noua, dar vor ceva dintr-o clasa superiora, fiindca viata e scurta si oricum ai da-o o masina premium veche ofera confort sporit fata de una noua. caz concret: bmw e60 cu scaune confort se cam pisa pe masinile noi, unde o astfel de optiune ori nu exista, ori trebuie sa bagi mana adanc in buzunar pentru ea.

      am mers cu ford mondeo ultimul model ca pasager, nimic de zis, masina frumoasa, mare, incapatoare, cred ca varianta de 34k. plasticaraie ieftina pe portiere, pe la bord, si multe alte detalii care nu te duceau cu gandul la o gama premium. pai de 34 k iti iei bmw f10 pana in 50k, cu piele pe manerul de la portiera, pe parasolare si tot felul de alte detalii care dau sentimentul de premium.

      chiar si de 22k iti luai ceva frumos.

      00
    • NOU
      #55

      Pai e foarte simplu. Claudiu a ales intre a face un credit de 10k ptr un SH sau un credit de 20k ptr o masina noua :D
      Faceti voi calculul care e mai avantajos.

      00
    • @Cosmin: ma gandeam initial la un second cu putin ani, ca sa raman cu mai multi bani pentru casa
      @Bogdan: masina care o folosesc in prezent e un Escort din 98, la care nu am de gand sa renunt si vreau s-o restaurez complet; am avut 2 exemple care au preferat sa-si ia BMW second (la 15 – 16 k euro) decat sa-si ia o masina noua, doar pentru ca un VW sau un Ford sau un Opel nu sunt BMW
      @Gigi: lucrand si de acasa cateva ore pe zi si de la birou 8-9 ore pe zi, ca sa pot am un nivel de venit care sa-mi permita sa fac asta
      @razorsbk: pe a sotiei o voi lua automata; eu m-am obisnuit cu facaletul si mi s-a parut mult sa muncesc aproape o luna doar pentru a nu mai mesteca in mamaliga; plus ca peste 4-5 ani cand vreau sa vand masina, nu sunt sigur ca va fi un plus cutia automata

      00
    • @toffefe: am avut la mașini sh de le-am pierdut numărul. Si să vezi ce fain e la un A8 când îți pică pompa de injecție de înaltă presiune, sau când ți se strică motorul de la portbagaj și nu îți mai stă închis. Să vezi ce fain e la alfa 159 când îți cade geamul de la o ușă în ușă, că s-au rupt clemele de la macara, care țineau geamul. Și la toate diverse probleme, mai mici sau mai mari. Așa că m-am săturat de chestiile aruncate de alții și mi-am luat mașină nouă. Întotdeauna există variante care pentru alții par mai bune, eu am ales ce am considerat eu că mi-e bun. Puteam să-mi iau un suv, puteam să-mi iau un full size sedan, dar la ce bun? Să înjur când nu găsesc un loc de parcare? Să îmi fie greu să mă strecor pe străduțele înguste din orașele noastre? Să regret că am luat-o atunci când trebuie să schimb piese pe ea, piese cu prețuri de categoria superioară? Sau ce, să umblu din dezmembrări în dezmembrări, în căutare de piese de schimb teoretic bune și mai ieftine? Fiecare să facă așa cum crede el, eu am facut cum am crezut eu. Și nu am facut credit, nu am de ce. Câștig destul de bine și eu și soția încât să putem strânge bani de o mașină nouă fără niciun efort

      00
  12. Scuzati al doilea comentariu
    Se poate si mai rau ca la noi. Iata cat costa in Singapore un Volkswagen

    http://www.sgcarmart.com/new_cars/pricelist/45/2016-10-20.pdf

    Un dolar d-al lor egal 0.71 dolari americani.

    Au si ei un fel de taxa de inmatriculare. Doar ca ceva mai mare…

    00
  13. Nu înţeleg de ce la noi guvernanţii nu pot înţelege un principiu pe care vesticii îl folosesc zi de zi.

    Un om care îşi permite o maşină nouă nu o va face până nu va scăpa de cea veche. Deci dacă vrei să vinzi maşini noi, trebuie să laşi maşinile vechi să meargă la cei care oricum nu-şi permiteau una nouă.

    Şi la nemţi de unde se aduc maşini în prostie, exact de asta se aduc pentru că neamţul ori o dă la dealer ca şi avans la maşina nouă, ori o vinde la român sau la un neamţ mai sărac şi banii îi dă avans la maşina nouă.

    Dacă mâine nemţii ar pune taxe de mii de eur pe maşinile vechi, ar constata cu stupoare că maşinilor noi de fapt nu s-ar mai vinde nu cele vechi.

    La noi a fost doar clasica manipulare de a aduna cash de la popendulaţie, de a-i ţine în bănci sau titluri de stat, apoi profiturile împărţite între nu vreau să ştiu cine, după care potopul, lăsat fiecare să se descurce cum poate.

    Aşa cum se fac şi cu banii loteriei române, şi cu o grămadă de instituţii care adună bani aşa pe sec din taxe vrute şi nevrute (în afară de bugetul consolidat de stat, aia e altceva).

    00
    • Deci trebuie ca guvernul roman sa faciliteze exportul de masini sh (sau th) catre Albania? Adica inteleg principiul dar nu vad cum s-ar aplica aici.

      00
    • Nu mă refer neaparat să faciliteze exportul, mă refer doar să lase oamenii să cumpere maşini, nu se va transforma românia în cimitir, asta e o scuză pentru oamenii proşti de la oraş.

      Ce vroiam să spun este că eu de ex dacă vreau să-mi iau o maşină mai nouă, nu o pot vinde pe cea veche la nimeni că e taxa cât maşina în sine. Ce pot face în situaţia de faţă? Nu cumpăr nici maşină nouă, nu vând nici cea veche, deci nici un gigel nu poate consuma benzină, taxe, asigurări. În loc de 2 maşini în circulaţie, e doar una.

      Altă idee la care mă gândeam este că se ştie că nu avem infrastructură, şi atunci pur şi simplu frânează creşterea parcului auto ca să nu pună popendulaţia de-o revoluţie iar când se blochează complet DN1 zilnic, nu doar în weekend.

      00
    • Poate ca nu stiu eu cum sta(tea) treaba cu taxa aia, dar credeam ca e de prima inmatriculare. Adica daca tu ai platit-o deja si vrei sa vinzi masina, nu mai trebuie sa o plateasca si ala care o cumpara de la tine.
      Faptul ca e o singura masina in circulatie in loc de 2 e un lucru bun. Scopul nu e sa aduni cat mai multe ci sa ai un numar fix raportat la popendulatie (numar cat mai mic dupa parerea mea), cu masini cat mai noi. Chestia asta merge daca tu iti vinzi masina in afara tarii si de acord ca guvernul ar trebui sa faciliteze lucrul asta.
      Cat despre infrastructura, da, sunt cam putine autostrazi si drumuri nationale. Dar ambuteiajele mari nu sunt acolo (cu exceptia DN1), sunt in orase (adica in Bucuresti ca restul sunt sate). Iar Bucuresti are o gramada de drumuri asa ca nu infrastructura e problema. Problema e ca are prea multe masini, conduse de un procent prea mare de idioti. In alta ordine de idei, desi infrastructura e calul de bataie al romanului, nu aia e problema sau solutia. Exemplu: Olanda are probabil cea mai buna infrastructura din Europa (am zis probabil, nu sariti). Cu toate astea, cozile de 5-10 km pe autostrada sunt zilnice.

      00
  14. O masina veche dar cu sistemul de franare reglat si intretinut corect nu este un pericol public, cum cred unii idioti. O masina veche, sa zicem non-euro dar trecut pe Gpl nu este un poluator de speriat, cum cred alti smecheri. Mai sunt unii nebuni care sunt pasionati de masini vechi, in sensul ca le intretin, refac motoarele de la 0 cu piese noi si de calitate. De obicei astia sunt mult mai atenti cu masinile, intrucat au investit multi bani dar si muuuulta pasiune. Si atunci, de ce unul cu un Mercedes w126 sa plateasca rca cu mult mai mare fata de un putzache cu un Passat 2010, luat de taticu’ ? Care-i mai predispus accidentelor?

    00
    • Posibil dar tu descrii cazuri particulare si e destul de dificil sa construiesti legi aplicabile in jurul cazurilor particulare.

      00
    • stii cati sunt astia ? in Brasov vreo 7 persoane ..(asa ca exemplu)

      00
    • @ovi
      Dacă W126-ul de care pomenești e mai vechi de 30 de ani, îl poți înregistra ca vehicul istoric și nu plătești impozit. Un 500 SEL fabricat în 1985 e aur.

      00
  15. Nu pot sa cred ca dispare timbrul de mediu! Pe vremuri (inainte de UE) aveam vama si obligativitatea idioata ca masina sa nu fie mai veche de 7 ani,(parca). Dupa care ne-au muit cu taxa lui Motocicleanu asta ratat. Asa de adanc mi-a intrat in vene ca in Romania nu poti prea usor inmatricula un auto second hand incat acum am ramas mut de uimire. Daca il mai vad si pe Tariceanu cu catuse ma imbet rau de tot… Daca nu, ma imbet mai putin…

    00
    • NOU
      #70

      „Asa de adanc mi-a intrat in vene ca in Romania nu poti prea usor inmatricula un auto second hand”
      Practic strazile au fost pustii de cand au bagat taxa.

      00
  16. inca nu. In 2008 au fost marite salariile profesorilor cu 50% tot de catre uselisti.In 2009 cand abramburica era ministra educatiei nu s-a mai putut.

    00
  17. Hai sa punem cap la cap si alte aspecte economice ca iar am cosmaruri cu profa de economie. Un nivel al salarizarii decente astfel incat sa iti poti achizitiona o masina mai sus decat un cazan din Germania. Ca nu ar aduce nimeni cazane sa inmatriculeze dca si-ar permite ceva mai bun.

    00
    • daca intr-o comunitate inchisa exista salariu de 10 lei, din care 1 leu costa o paine, cand vei face salariul 100 de lei, painea va creste la 10 lei. mai exact, veniturile nu se majoreaza prin decizii arbitrare, ci prin reglajul pietei.

  18. Legea ca legea, dar sa vedem cat le va lua sa screama normele de aplicare. Poa’ sa fie si o luna, se poate si juma’ de an…

    Si, schimband putin subiectul: Baby, here I come!

    00
  19. Au mai scos tacă. Au introdus-o iar. Și probabil asa vor face și după aceste alegeri

    00
  20. Subaru Forester chiar ar trebui cumparat nou ;)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.