Digi voia să cumpere Orange, dar a zis pas…

În Spania.

Mi-a trimis cineva un articol care spune că unele țări europene, care au mulți operatori pentru serviciile telecom, ar dori comasarea lor, pentru a permite investițiile în tehnologie. Și e citată Spania, care are 100 operatori telecom, ceea ce înseamnă că e o concurență fantastică, care nu aduce operatorilor venituri să implementeze 5G, de pildă.

Citatul interesant e însă ăsta:

Digi Spain, a Romanian telco that has experienced dizzying growth in Spain in recent years, is already waiting in the shadows. As part of its growth plan, this low cost operator has its sights set on snapping assets from Orange – a concerning development given Digi’s numerous issues that could undermine the investment climate and consolidation of Spain’s telecoms market. Spanish business newspaper Cinco Días has recently cautioned that Digi’s aggressive “price wars,” would not only come from a desire to compete in the market, but also to divert attention from several dark clouds hiding behind Digi’s performance.

Digi face asta și la noi. Practică prețuri de dumping, sub titlul de “intrare pe piață, dorință de a aduna clienți noi” și întinde asta pe ani de zile, ceea ce nu e tocmai real, că nu poți vinde sub prețul pieței ani de zile fără să ai probleme financiare.

Și cine s-a uitat, știe că Digi se tot agită să mute banii dintr-un buzunar în altul, ba se împrumută, ba are profit miliarde. O confirmă un audit KPMG, tot din articolul de mai sus:

For example, Digi’s auditor, KPMG, has also exposed a series of organizational red flags. In addition to questionable accounting documentation, KPMG’s 2022 financial report highlights Digi’s overly-centralized corporate governance structure as well as the „various judicial and regulatory processes” facing the company, including a corruption allegation in Romania. Crucially, these internal flaws are cultivating mistrust from investors at a time when network investment is sorely needed, making Digi’s potential acquisition of Orange assets a risk that the Spanish telecoms market must be protected from.

În alte cuvinte, spaniolii nu vor ca un operator care are probleme să vândă către un alt operator care are probleme. Ar sări din lac în puț.

La noi încă nu se știe de faze din astea. Nu se întreabă nimeni de schemele Digi, nici alea cu prețurile foarte mici (cum ai putea face asta, când publicul e fericit), nici ce s-ar întâmplat dacă cel mai mare furnizor de fibră optică ar da faliment sau ar intra în incapacitate de plată.

 

digi

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

139 comentarii

  1. Ce s-ar intampla ? am trece cu telefonia mobila la Yoxo si la faza cu internet fix am plati tot noi falimentul Digi cum se intampla la asigurari…

    Sincer, sper ca Digi sa nu treaca pe acilea…nu neaparat ca imi plac ungurii, dar ce au facut ei pe piata de Internet din Romania a contribuit a ne aduce in situatia fericita de acum : abonamente de 5 Eu + dezvoltare pe planul IT

    Indecis. Tu ce zici?8367
  2. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 40357
    • Te rugam sa iti scoti capul din cur

      Comentariu apreciat.19512
    • Asa zic si eu, ma bucur tare cand dau 70eur doar pe internet in germania, la telekom, si 140 lei la digi in ro pe toate canalele tv, plus internet, plus 3 telefoane.

      Comentariu apreciat.2338
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 13232
    • problema cu digi nu e ca e o retea buna. ci pur si simplu ca celelalte sunt la fel de proaste sau scumpe. si am trecut dupa 20 de ani la digi ca nu am mai suportat vodafone.

      iar pe roaming… mori cu vodafone si orange. suta de euro pe saptamana…

      eu acum sunt in afara ue cu numarul de digi. si singurul lucru care ma consoleaza e ca am facturi sub 50 de euro la digi… ce ar fi 200 sau 300 de euro la vodafone sau orange.

      Comentariu apreciat.1458
    • Nu stiam ca lumea are sentimente atat de puternice fata de operatorul de telco.

      Comentariu apreciat.549
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 9185
    • Unde dracu ai ma Eugene, acum cativa anisori era in Italia 30 de euro abonamentul la vodafone si iti dadea minute cum ne dadea noua in 2004…. Ce motherfucker sa faci cu el?

      Comentariu apreciat.714
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 9107
    • @ev21, au pareri ca pot „alege”. E ca la masini, toti se jura ca operatorul(producatorul) la care au ei abonament(masina) e cel mai tare si nu exista ceva mai bun.

      144
    • in UE si Romania toate sunt la fel deci e irelevant operatorul aproape(mai ales daca stai in centre urbane)
      daaaar
      soc si groaza pt eugen, oamenii mai merg si in afara UE unde orice altceva decat Digi e la costuri imbecile

      Comentariu apreciat.623
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 12103
    • @Eugen, aberezi.
      Imi impart timpul intre Germania si Romania. 90% DE, 10% RO.

      Rare sunt lunile in care nu am cost suplimentar la abonamentul Vodafone.
      Regula este ca la fiecare 90 zile in afara UE sa te intorci in Romania, altfel te taxeaza big time.

      Referitor la UE si SEE, in 2019 eram in Elvetia si am folosit gmaps vreo 4 ore + YouTube vreo 20 min.
      Vodafone mi-a trimis factura de 3700 euro (treimiisaptesute!).

      Abonamentul meu era parte dintr-un abonament corporate foarte mare si numarul meu avea o gramada de beneficii, motiv pentru care au fost de acord sa dea cei 3700 euro jos din factura.

      Norocul a fost ca eu imi setasem limita de cost suplimentar la 500 euro maxim, iar ei nu blocasera internetul cand am atins limita, plus faptul ca era un abonament corporate de cateva mii pe luna, altfel probabil ca plateam si acum…

      Comentariu apreciat.683
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 553
    • exemplu practic din BG si apoi faci misto de mine ca am fost in Turcia :))
      potato tomato deci

      Comentariu apreciat.341
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 653
    • eu am scris in afara UE… unde sunt in perioada asta mare parte din timp.

      eu sunt in zona 4. https://www.vodafone.ro/roaming/tarife-standard

      compara cu digi care are 0.5 euro pe apel RO in out
      0.015 euro/mega.
      intr-o zi am mancat 150 de mega de net… ca nu mergea reteaua locala. la 8 euro/mega vodafone… cam cat ar fi fost factura?

      Comentariu apreciat.260
    • @Eugen, esti special.

      Hai sa le luam pe rand.

      1. Stiu foarte bine despre legea roaming-ului in UE.
      2. Nu cred ca legile din UE obliga Vdf sa perceapa (in 2019) 3 euro per mb.
      3. Ca sa intelegi relevanta situatiei din 2019, vezi punctul 2. Daca tot nu intelegi…
      4. Raspunsul meu initial a fost menit sa combata aberatia pe care ai incercat sa o induca ca informatie valida. Da, ai internet gratuit in roaming UE si SEE, dar in anumite conditii, conditii pe care pe gasesc rezonabile, insa tu ai vrut sa transmiti altceva.

      Legata strict de Elvetia, este o mizerie ce fac companiile de telecom.
      Nu pot sa cred ca o companie din UE nu poate negocia tarife mai bune.

      243
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 563
    • @Eugen, e greu sa citesti si sa nu intelegi, nu?
      Te compatimesc!

      Tu singur ai spus ca stai destul de mult pe afara si ca nu esti taxat. Fals! Esti taxat daca depasesti cele 90 de zile.
      Tot tu i-ai raspuns cuiva cum ca costul suplimentar de sute de euro in afara UE este o amintire. Ti-am dat exemplu din 2019 pentru ca atunci am experimentat asta, mi-e greu sa cred ca astazi este foarte diferit.

      Baietel, evident ca imi asum contractul.
      Am abonament Vdf de peste 20 ani si nici nu-mi trece prin cap sa-l schimb. Este prea mare bataia pentru cativa euro in minus si servicii aproape similare.

      Vad ca tu ai 14 mii de abonamente la 14 mii de furnizori diferiti.

      Merti linistot inapoi sub piatra de sub care ai iesit ca nu am nevoie de atentia ta.

      Pwpycy.

      Indecis. Tu ce zici?297
    • Eugen ești beat stai jos 2. Am fibra din 2007 ca digi a investit bani grei în timp ce alții și acum îți dă dial up sau ce tehnologie obosita era inainte la suprapreț.

      241
    • De ce drac tre’ să stai pe roaming când poți cumpăra local? În momentul de față stau pe 40 Gb de care trag să i termin, în zona 5 VDF dacă e să mă iau după lista de mai sus.
      Am 30 de zile pentru asta și după aia, schimb slotul de sim. După aia, exista Airalo sau orice alt provider de esim la prețuri de tot râsul. Cu tot Digi ul aș ieși peste 5 dolari, cât m a costat un sim de Beeline cu 30 de giga, free in Facebook și WhatsApp plus ceva mărunțișuri la care nu m am mai uitat.

      75
    • Eu am cartela locala cu net nelimitat dar … acces la banca(si multe conturi) am doar de pe cartela si numarul din Ro.

      De asemnea taicamio stie sa ma sune doar pe cartela de Romania, nu stie whatsapp si altele. sotia e gravida si multe contacte de Romania au doar numarul de Ro.

      Si aici unde sunt e o zona mai instabila dpdv al securitatii si mai pica retelele mobile… si puf trec pe roaming. :)

      Am cost suplimentar cam de 50 de euro pe luna…

      70
    • Eugen, lasa-te de alcool cat si de antena aia din ’98, cu 6 elementi, infipta in coltul casei

      110
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 026
    • …dintre toti, cu digi m-am inteles cel mai bine. Mi-am muscat-o si de la orange, si de la vodafone. Le dau la astia de la digi vreo 40-50 de euro lunar, dar n-am avut probleme nici pe partea de net/cablu nici pe partea de telecom. Au preturi foarte mici, dar nu vad de ce ar fi o problema asta pentru mine, ca si consumator. A.. ca nu cumpar actiuni la digi, da, nu o fac, tocmai pentru ca nu mi se pare sustenabil ceea ce fac ei. Dar chiar daca Digi-ul moare, fibra optica pe care ei au tras-o, ramane.

      40
  3. 100 de operatori în Spania? Vreo 6 au infrastructura proprie la nivel național și restul cumpără de la ei.

    Cât despre Digi cel puțin în România, de vreo 8 ani deja nu sunt pe departe cei mai ieftini pe serviciile de internet fix și TV. Doar pe mobil mai sunt dar nu cu mult.

    P.S. Fără să fiu naționalist, dacă nu era Digi, mai ales pentru internet fix am fi plătit de 3 ori mai mult pe o calitate de 5 ori mai proastă.

    Comentariu apreciat.2215
    • Preturile mici sunt datorită miilor de retelari nereglementati care făceau rețele prin pomi și își permiteau să dea preturi mici. Pe vremea aia internetul + suportul de la Romtelecom era praf iar UPC nu avea rețea să dea viteze mari. Singurii care au făcut concurență Rds au fost retelarii, poți să vezi cum s-a făcut implementarea netcity in București, zonele populate dar fără infra au fost lăsate la urmă și s-a început cu zonele unde retelarii aveau cota de piață de peste 60%

      Comentariu apreciat.447
    • @vax, daca nu era Digi era alta companie. Desi nimeni nu contesta faptul ca Digi au extins reteaua de fibra in tara, ei nu au pornit de la 0. Deja in mai toate marile orase existau retele locale, diverse firmulite de apartament ce acopereau cateva cartiere si pe care Digi le-a cumparat.

      Indecis. Tu ce zici?3017
    • @mihai subscriu, eram unul din miile alea. Good Timea

      62
    • Si eu am fost 2004-2019. Ne-am oprit fix cand a inceput pandemia. E foarte stranie linistea cand opresti NOC-ul.

      60
  4. „Costul unui minut era un cent și noi taxam cu 20 de cenți” – oligopolul Orange-Vodafone.
    Și cât au luptat ei săracii să țină roamingul în Europa cât mai scump.

    În altă ordine de idei nu știu firmă deținută de serviciile secrete să fi dat faliment. Voi știți?
    Notă: serviciile au dreptul să își creeze firme și să concureze în piața liberă.

    Comentariu apreciat.1226
  5. Legat de articol, este o mare fentă faza cu „sunt prea multi operatori”. In Spania preturile nu sunt chiar mici, un abonament bun la Digi era 99 euro. De ex Vdf un jucător măricel din ES își permite să facă 2 rețele paralele una pt trafic de voce și alta pt b2b/m2m. La noi operatorii care dau abonamente de 3 sau 4x mai ieftine își permit să facă upgrade la rețele. Legat de 5g, marea problema a operatorilor este că nu pot să monetizeze aceasta tehnologie care presupune o densitate mai mare de antene radio și automat un cost mai mare. Nu se vb despre asta dar producătorii de echipamente 5g sunt cam in urmă cu „planul” așa că încearcă să „adauge” servicii care-i pot ajuta pe operatori sa monetizeze, gen native API.
    In concluzie, concurenta nu a fost niciodată o problemă dar când ai bani de lobby și lucurile nu merg așa cum îți dorești te duci cu mâna întinsă la politicieni.

    Comentariu apreciat.572
    • pai unde-i capitalismu ala bun care ne salveaza pe toti de la orice?
      cum spunea golanu julit, ori suntem golani ori nu mai suntem?!

      815
    • Vix, capitalismul apare natural atunci când există libertate economică. Multi înțeleg greșit și cred că companiile mari sunt exemple de capitalism de succes. Defapt multinaționalelor nu le place piata liberă și drept urmare fac lobby la politicieni pentru tot felul de privilegii și reglementări. De ex, o extracție de fibra (adică din canal la stâlp) costă 2k euro. As putea sa vb o zi întreagă despre toate reglementările din telco date cu dedicație in interesul a doar 2/3 jucători.
      Și în Telecom încă e okish pt că este un domeniu relativ nou dar daca te uiți mai atent la business-ul companiilor mari din alte domenii o sa vezi că e mult mai rău, sunt mult mai multe piedici puse jucătorilor noi care vor să intre în piață.
      Din păcate și aici la comentarii vad multă lume care dau exemple de business-uri super reglementate în avantajul companiilor mari cerand și mai multe reglementări pentru tot domeniul fără să își dea seama că de fapt mai mult rău fac.

      Sorry de rant

      Comentariu apreciat.330
    • dar 5G nu e ca sa activeze smart dust-ul dat prin chemtrails si sa ne dea covid si sa ne omoare din nimic cum zicea doctorita aia anti-medicina (Giurma, Giuruma, Giu-ceva, mi-e lene sa caut)? ce face oculta, nu le mai da bani in spania

      44
    • @Mihai, ai dreptate, sunt agnostic si in politica, pana acum n-a reusit nimeni sa demonstreze ca un sistem e perfect implementabil si superior altui sistem, asa ca unele formulari gen ‘libertate economica’, ‘apare natural’ au o valoare aproape de zero pentru mine.
      singurele lucruri libere si naturale sunt legile fizicii (ma refer in masura in care nu por fi masluite sau schimbate).
      ce zici tu se intampla cand oamenii iau orice altceva decat legile fizicii ca fiind adevaruri supreme, cand educatia nu te creste in spiritul ingineresc e normal ca societatea sa fie plina de tot felul de aberatii care n-au treaba cu realitatea.
      tenhologia nu-i decat un mod prost inteles de a abstractiza eficienta, avea dreptate einstein nu degeaba era geniu

      26
  6. Se întâmplă să cunosc piața destul de bine! Digi nu practică prețuri de dumping, practică prețul corect. Rețeaua GPON/FTTH este stabilă și deja s-au amorsat investițiile, mentenanță costă mai puțin. Iar articolul din Spania pleacă de la un site local și are tente majore de „articol la comandă”, preluat apoi de Forbes.

    Digi a adus prețurile reale în piață, ășa i-a aliniat pe toți, dacă erau prețuri de dumping cum îți explici că vodafone fidelizează cu 2 euro, că Orange vinde 12 luni tv+net cu 11 lei?

    Alea sunt prețurile, aaaa că nu vrei marjă de profit atât de mică? Sorry!

    Iar în Spania, Italia, Belgia, Portugalia și Anglia, operatorii au niște prețuri astronomice, iar Digi s-a dus cu 15 euro netul!

    Comentariu apreciat.1732
    • E adevarat nu doar in Spania, a fost si la noi asa cand au intrat rcs pe piata. Dar astea le stim deja. Eu am mai observat fix tipul asta de comportament la porcii aia de austrieci, unde vestitele retele „de supermarket” au intrat cu oferte de 10EUR in piata, cu minute/sms nelimitate in national si incluzand un procent ce poate fi folosit in roaming. Ce sa vezi, clasicii A1, Drei au mai domolit tonul si acum ii copiaza pe aldi si spar, oferind si ei beneficii mai mari, si, cel mai important, servicii in roaming incluse in prepaid, ceea ce era de negandit acum ceva vreme.

      Digi, asa cum sunt ei, au facut foarte mult bine in piata din romania, se pare ca si la spanioli. oricat se strofoaca unii sa ii porcaie. In spania nu e de ieri „campania” asta anti-digi, recurent aparand tot felul de chestii negative in media de la ei. Dar cum zici si tu Andrei, cand aduci preturi normale in piata, iti atrage si antipatii.

      Comentariu apreciat.981
    • Da, nu mai dau de mult net+CATV+fix+mobil la 45 de lei.

      510
    • Am uitat să specific ceva, în mediul rural unde puterea de cumpărare e mică, digi dă net 17 lei 300 mbps și tv cu grilă digitală la liber cu 21 lei. E rău, nu?

      TLK lua pe un DTH+tel fix doar 150 lei, omenie, mai să îi pupi!

      Mihail, în rural TV+NET+FIX+MOBIL = 53 lei, eu zic că e preț cinstit!

      Comentariu apreciat.671
    • Amortizat in plm :(

      211
    • Bine punctat Andrei!
      Am uitat si eu sa precizez treaba asta, eu pe doua adrese rurale mi-am luat TV LG de 81 cm undeva la 150-200 de lei de la rcs, Anul asta chiar consiliera de la rcs mi-a redus abonamentul pe tariful de rural si platesc extrem de putin CATV+NET300MBPS. Doar telefonia mobila (2 abonamente) ma costa mai mult, ca mai ies in roaming, dar chiar si-asa au niste preturi extrem de bune.

      Nu mai zic de surpriza extrem de placuta cu tariful la internet in tari ca Serbia (ceva de genul 0.000 nu stiu cati EURO pe mega) in timp ce japitele de la oranj sau vf te taxeaza de n-ai aer…

      Deci da, digi bad, restul good my ass!

      Comentariu apreciat.521
    • @Irod, banda de 300Mbps a fost scoasa. S-a facut upgrade gratuit la cea de 500Mbps.

      130
    • @Pompiliu vorbim de FB Popular, adică zona rurală, ce spui tu este în urban.

      @IROD dacă ai și mobilele pe rural deja e 11 lei/bucată.

      Da, încă sunt zone unde Digi nu stă bine pe semnalul de telefonie mobilă, se fac si alea, deja în zona de Vest Digi e cam peste toți la calitatea semnalului….

      Ăia roșii și portocalii și ce alte culori au mai fost, în special magenții au o eternitate în piață dar nu au tras un fir. Digi a investit în câțiva ani de a acoperit toată România încât a devenit inutil si proiectul guvernamental (țeapa aia de RoNET) initul.

      241
    • Sincer nici nu stiu daca au facut update pe vitrza, initial am avut 300mbps, daca au facut, bravo lor!
      Cu semnalul nu e absolut nici o problema, au echipament deasupra satului si in ambele directii spre cele mai apropiate orase, ai semnal full si stai pe date in LTE. Si da, eu confirm in cazul meu ca semnalul este mult mai calitativ decat vodafone (bunicel) sau oranj (cvasi-inexistent). Cosmote nu stiu.
      Per total zona sta foarte bine la infrastructura de telecom, nimic de zis – in vest.

      112
  7. Spune doar un operator care nu are probleme Vali.

    Comentariu apreciat.327
  8. Sunt curios cât o să mai practice digi prețuri mici prin zonele rurale, unde nu există alt operator (după ce au cumpărat akta). Te duci prin satele din românia, NU există altceva în afară de digi.

    Indecis. Tu ce zici?930
    • O să le practice la nesfârșit, în urban au prețuri mai mici ca acum 25 de ani, de ce le-ar mări dacă rețelele s-au amortizat?

      Comentariu apreciat.382
    • In zona mea era Akta care dupa ce a preluat firma locala a inceput in fiecare luna sa majoreze cu un leu, cu doi lei in asa fel incat am ajuns sa am TV satelit de la Orange pr ca era mai ok la calitate si pret. In aproape un an DIGI a ajuns in zona cu retea de fibra optica si acum platesc 25 de lei pt GB. Promitea Akta de 10 ani ca aduce fir de net in sat. Mobilul nu e stralucit la viteza dar merge. YOXO e din alta lumea la viteza.

      110
    • știam pe cineva cu net de la akta, a picat o dată și 2 săptămâni ăia nu răspundeau la telefon. mari oameni.

    • @razvan, Digi a avut mereu o politica uniforma de preturi, indiferent daca in zona exista sau nu concurenta. Singura diferentiere a fost intre urban si rural.
      Asadar nu cred ca exista riscul sa creasca in urmatorii ani preturile in localitatile preluate de la AKTA decat daca vor creste preturile in toata tara.

      Mi se pare atat de amuzanta gandirea asta cu:
      „Nasol ca Digi are acum monopol in cateva localitati, ca pot creste preturile cand vor. Spre deosebire de situatia anterioara cand AKTA avea monopol in localitatile respective.”

      30
  9. E fenta operatorilor telecom din Spania, ca nu vor sa vanda internet ieftin, s-au obisnuit sa vand prost si scump. Ca si in Romania, ca nu degeaba e Digi primul pe piata de internet. Gen Vodafone care vinde uplink de doar 25Mbps in 2023…

    Comentariu apreciat.661
    • Eu am un amic care era pe UPC, prin 2008 – 2009 și-mi zicea că lumea de la 00:00 se taie net-ul să facă revizie tehnică. Și așa era…

      196
  10. am aproximativ 10 abonamente la digi net+tv+ mobil.

    asta dupa ce toate telefoanele erau pe vodafone si orange… dar pur si simplu nu se mai poate cu ei. iti ofera preturi normale doar cand esti in sediu la digi sa semnezi contractul in rest… „va sunam cu o super oferta, mai dati 2 euro in plus si va dam inca 100 de minute 100 de sms la abonamentul nelimitat pe care-l aveti cu 10 euro”. cat de cretin poti fi?

    iar cand esti cu portarea semnata iti ofera 4 euro pe luna la abonamentul pe care-l ai.

    dar mergeti in pl mea!

    iar la roaming(ma refer la out of ue)… vodafone si orange sunt niste jeguri infecte.

    Comentariu apreciat.701
    • Pai la mine picaturq ca umplut paharul a fost ca jegurile de la vodafone au redus perioada de extraoptiune prepaid de la o luna la 28 de zile, acum mai multi ani.
      De parca toate lunile anului erau un fel de februarie.
      Uie si la gara! Portare pe digi, nelinimitat 5EUR si semnal bun chiar de atunci, acum chiar mai bun.
      La oras am renuntat mult mai devreme la porcii de la upc pentru ca aveam un net ectrem de lent seara plus o gramada de tichete deschise pentru deranjamente. Sa fie sanatosi!

      230
    • @mihai, mie Vodafone mi-au oferit un abonament cu doar 2 euro mai mare, dar care nu continea nimic in plus fata de abonamentul actual. Si se mirau ca de ce nu accept, fiindca este o oferta buna, cu reducere foarte mare fata de pretul de lista de pe site.

      80
  11. Nu inteleg de ce zici „preturi de dumping”. 5 euro abonament mi se pare ca si consumator un pret ok, am fost la Vodafone ani de zile pe cartela si pretul era la fel. Switch-ul la Digi l-am facut din cauza roamingului, pe care il folosesc maxim 1-2 ori pe an.

    Ai tu informatii interne ca pretul asta e sub costul real al serviciului si de fapt Digi pierde bani la fiecare abonat nou?

    Oricum ar fi, ma bucur ca cineva le da la gioale alora de la Vodafone, pentru ca orice interactiune am avut cu ei a fost horror. S-au bazat foarte mult timp pe faptul ca si Orange e la fel ca ei si nu prea au concurenta reala.

    Comentariu apreciat.560
  12. Mai toti operatorii sunt in galeata: de la noi Vodafone si Telecom .
    Orange practica si el oferte mizere, asa cum a spus cineva mai sus.
    Profiturile nu mai sunt asa mari si 5g nu a livrat ce s a vrut si nici macar nu s a ajung la ce se voia pt ca investitiile sunt de neconceput la astfel de abonamente ieftine.
    Plus ca au franat tare Huawei ul, acest Digi al echipamentelor, deci mai putine echipamente ieftine, care mai si facea R&D si era/este cu multi ani inaintea celorlalti vendori.
    Si da, abonamentele au preturi mult prea mici pt ce ofera in Romania.
    Spun asta pt ca lucrez in industrie si am un interes, dar poate ca ar trebui ceva schimbat .
    Am platit un ab mai mare care nu se diferentia prea tare de o cartela la 5 Euro. Aici trebuie facuta o separare clara pe niveluri, dar abonamentele de 2 Euro cu tot nu mai fac posibila vanzarea unui abonamente de 10 Euro care are o chestie f mica in plus.
    De o luna sunt pe Yoxo, care este combinatia perfecta. Mai ales pentru roaminig. Unde Orange imi cerea 17 Euro , plus extraoptiunea mea initiala , la yoxo ai totul cu 39 de lei, sau daca nu ai nevoie de roamning sau 5G-19 sau 9 lei. Inchizi cand vrei, modifici ce vrei din aplicatie si nu esti suprataxat. Scapi si de faza jegoasa unde 1Euro e 6 lei ca platesti tva.

    236
    • @florin, este foarte ciudat comantariul tau.
      Pe o parte insisti ca tarifele sunt foarte mici si nu permit investitii in dezvoltarea retelelor. Ba mai mult, spui ca lucrezi in industrie si crezi ca ar trebui ceva schimbat pentru a creste veniturile operatorilor.

      Apoi ne povestesti cum ai gasit tu o oferta mai buna, la jumatate de pret fata de ce aveai anterior.

      Pai vrem sa creasca preturile… sau vanam in continuare cele mai mici oferte?

      00
    • @Andrei G de asta am fost si transparent si am motivat prin faptul ca abonamentele mari nu au motive sa existe in acest moment pentru ca piata e inundata de oferte cu totul inclus la cativa Euro si putinele avantaje la un abonament mare sunt prea putin importante pentru majoritatea publicului.
      La 25 de Euro ei iti dau sansa sa ai un esim pt ceas , ceea ce nu multi au (inclusiv eu nu aveam) si niste trafic in roaming+ 5g. Dar roaming si trafic 5g gasesti chiar si la 39 de lei(chiar tot la ei-operatorul virtual asta Yoxo foloseste tot Orange).
      Ei fac profit, dar nu mai fac profit ca altadata si stim cu totii ce vor investitotii, ales in tari din astea ca alea noastre(si bancile vina aici ca sa faca profit dublu fata de vestul Europei). La 25 de Euro eu nu aveam niciun minut sa vb in Elvetia si nici macar la un pret decent. Ca sa nu mai vb ca Orange cica nu are parteneriat cu Grecia si nu pot folosi extraoptiunea de 6 Euro cu roaming acolo si trebuie sa platesc 17 Euro suplimentar. Plus schimbarea regulilor in timpul jocului prin marirea unilaterala a pretului abonamentului cu 1 Euro. Eu sunt de acord sa maresti, dar la inceput sau reinnoire.

      Sunt de acord cu un pret mai mare atata timp cat nu sunt singurul fraier care plateste si nu primeste ce vrea, iar banii aia nu se investesc in retea si mai mult in marketing.
      O diferentiere mai buna si clara pe nivelurile de pret la abonament, un avantaj clar fara de cartela si optiunea sa iti adaugi ce vrei cand vrei.

      14
    • Vezi ca Yoxo nu este un operator virtual (MVNO). Este de fapt o divizie a Orange.

      Chiar pe site-ul lor este specificat:
      „YOXO este un abonament de mobil în rețeaua Orange, furnizat de către Orange România.”

      20
  13. ” ba se împrumută, ba are profit miliarde. ”

    profitul de anul trecut de miliarde, a fost datorat vanzarii din ungaria… din ce imi aduc aminte dintr-un document de pe BVB.

    190
  14. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 367
    • Pe de alta parte, si ceilalti operatori, Vodofone si Orange, sunt de asemenea cu bube in cap, la fel de mari. In Romania, ca de altfel peste tot, in ceea ce priveste serviciile de date si tv, ai de ales intre tuse si junghi.

      153
    • Răi tare ăștia de la Digi că exista UPC, Orange și Telekom pe piață și ne luau pielea de pe noi, de ce o fi intrat Digi peste ei și le-au luat clienții? De ce fac asta de peste 25 de ani? Că sunt răi ăia de la Digi.

      Dacă muia de Telekom care a avut tot tv-ul din România făcea investiții, ajungea să fie în halul ăsta?
      Dacă UPC extindea rețelele și moderniza rețelele actuale, ajungeau în situația de azi?

      Comentariu apreciat.561
    • Foarte relevanta comparatia intre retelele telecom din SAU si Romania.

      Poate faci o cerere la Orange/Vodafone, sa te taxeze pe tine separat si pentru sms primit, ca sa te simti ca-n America.

      Comentariu apreciat.461
    • Ioane, i-ai vazut pe aia prin america stand ciorchine in fata unui magazin sau butonand doar in mall? Ce sa vezi, e scump ca dreak internetul pe telefon si doar cate un wifi gratis gasit pe ici colo ii mai scapa.
      Noi prin ro vedem seriale pe telefon direct pe 4/5g

      Comentariu apreciat.341
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 644
    • Ce infrastructura foloseste digi de la altii ? Hai lamureste-ma

      172
    • @Ioan C nu îmi dau seama dacă vrei să pari inteligent sau doar ești rău intenționat, să nu zic altfel.

      Ce infrastructură de la alții folosește DIGI? Hai că îți zic eu = 0

      A fost acel parteneriat cu Vodafone stins de mulți ani, rar se fac colocări, știi ce înseamnă colocare? Adică pun și eu pe stâlpul tău, pui si tu pe stâlpul meu!!!

      Digi construiește de 4 ani (poate și mai bine) sute de site-uri noi, doar anul ăsta pe zona moldovei câteva sute!

      Rețeaua de fibră e 98% de la 0, chiar și achizițiile de tip AKTA și cine mai vrei tu, acolo s-a tras fibră de la 0 și s-a dat rețeaua veche jos! – am zis 98% pentru că au fost cazuri rare în care s-au cumpărat operatori mici de fibră și erau compatibili cu echipamentele Digi.

      Nimic din ce a cumpărat nu a rămas pe rețeaua aia!

      Hai să îți mai zic ceva frumos, ca să nu te mai trezești vorbind! Digi este singurul operator care nu permite vânzarea serviciilor spre redistribuire!

      Iar pentru ăia cu sustenabilitatea – chiar în momentul ăsta Digi își echipează site-urile cu panouri fotovoltaice pentru a reduce costurile, fix ca să nu ajungă ca ăia roșii „mărim factura că s-a scumpit curentul” !!!!

      Înțeleg hate-ul, dar să fie măcar ceva palpabil – e singurul operator din România care funcționează 100% pe rețeaua lui!

      254
    • @Andrei nu te cunosc dar scrii ca și cum lucrezi la marketing la RDS.
      Internetul nu funcționează cum crezi tu iar rețeaua RDS funcționează prin linii închiriate de la alti provideri. Când un operator publică harta rețelei include și acele linii închiriate de la alții fără să facă diferența între ce e circuitul lor și ce este închiriat de la alții.
      In altă ordine de idei, nu are sens pt nici un operator să își facă rețea proprie națională, mult mai ușor și mai ieftin este să închirieze linii dedicate sau dark fiber-uri.

      621
    • @Mihai nu ma cunosti, dar daca as fi lucrat la mkt Digi nu as fi cunoscut lucruri in detaliu. E usor sa vezi ce lucrez sinde ce stiu lucruri. Departamentul mkt nu stie cum e cu retelele, au alt scop!

      Si cand am zis ca Digi nu subinchiriaza nimic, crede-ma ca stiu clar ce zic! Tu zici ca nu ar avea sens, ba are, s-a incercat cu telefonia iar Digi a fost dat la o parte pentru a nu creste cum a crescut pe reteaua fixa, asa ca a facut totul de la 0, singur.

      31
    • @Mihai, daca esti atat de bine informat, nu vrei sa ne spui tu de la cine inchiriaza Digi dark fiber?
      Adica in momentul de fata probabil undeva pe la 50% din traficul de internet din Romania este generat de clientii Digi.
      1. Ce companie are o retea nationala atat de potenta de fibra optica si care este motivul pentru care au creat aceasta retea?
      2. Si daca este atat de ieftin de inchiriat dark fiber, de ce nu fac si alti furnizori acelasi lucru?

      10
    • @andrei
      Teletrans, cfr, radiocom, prime*, netcity, Telekom (!)

      *Prime are rețea proprie dar și ff multe fibre închiriate

      02
    • Deci cum? Digi foloseste reteaua de fibra optica a companiei falimentare Telekom care si-a vandut toata infrastructura fixa catre Orange?

      Legat de ceilalti furnizori nu stiu prea multe si nici nu am gasit nimic de contracte pe internet, dar folosirea infrastructurii Netcity in Bucuresti a fost obligatorie pentru toata lumea.
      Stiu ca acum ceva ani au fost multe articole despre cum furnizorii (inclusiv Digi) au fost amendati pentru ca nu voiau sa plateasca chirie catre netcity si preferau sa foloseasca retelele proprii (care erau mai ieftin de intretinut).

      00
    • Boss, las-o așa… s-a închis tlk-ul și nu știu eu? Toată lumea folosește rețeaua de fibra de la Telekom pt că e f mare și mai usor de închiriat față de CFR de ex.

      Oriunde o sa te duci in Europa, o sa găsești aceleași combinații iar motivul este f simplu, de ce naiba sa tragi 3 tronsoane de fibre între 2 orașe când poate o sg companie să facă asta și restul sa închirieze de la el. Sa nu mai zic de cazuri în care dark fiber-ul e de la cineva iar lumina din DF era dată prin alții.
      Am văzut la comentarii că insiști sa te dai deștept, nu am timp să scriu aici de ce nu ai dreptate dar îți mai zic o chestie, una e sa aibă Digi antena pe stâlpul Vdf și alta e să aibă o antenă shared. Faza cu stâlpi pe care sunt toți operatorii e una f comună din același motiv, e mult mai ieftin așa decât să își facă toți stâlpi pt aceași zona. Dar faza cu antena shared e altă mâncare de pește, din păcate le cam confunzi

      11
    • @Mihai, la un moment dat am avut impresia ca poate ai ceva cunostinte, dar comentariul asta cu antenele shared arata ca nu ai habar de nimic.
      Avem asa:
      – Digi are stalpi de telecomunicatii proprii;
      – Telekom are stalpi de telecomunicatii proprii;
      – Vodafone si Orange au stalpi/antene shared.

      20
    • @Mihai tlk nu mai are fibra nici pentru telefonia lor mobila, cumpara injectie in piloni de la altii.

      CFR este utilizat pe sectoarele strategice unde oricum nu are voie nimeni sa traga

      Ca idee, STS si statul in general, de la cine crezi ca ia netul? Si sts are fibra dar toate cele enumerate de tine sunt departe de a acoperi tara!
      Prime e mic rau…si prea putin prezent.

      11
    • @Mihai, vezi si aici la pagina 24 ce se spune despre reteaua de fibra a Digi:
      https://www.digi-communications.ro/see-file/index/Investor-Presentation-September-2023.pdf

      00
  15. băbăieți, eu am uitat toată ”economia” și din liceu și din facultate, dar treaba asta cu unirea/comasarea tuturor furnizorilor de servicii/produse dintr-un anumit domeniu parcă se numea monopol.
    și parcă monopolul era super nașpa pt consumatorul final.

    ce se înțelege prin ”unele țări ar dori comasarea operatorilor de telefonie ca să…”? statul? cetățenii consumatori? firmele în cauză?

    Indecis. Tu ce zici?287
  16. hmmmmm
    oare de ce am fost sunat pe cartela de vdf saptamana trecuta pentru un „studiu” cu privire la costurile telefoniei fixe si mobile, internetului si tv prin cablu?
    s-a cam inecat tanti cand i-am spus ca am abonament digi si cartela vdf o tin asa…cand mai ies din tara sa-mi tin costurile sub control…
    am crezut ca moare cand i-am spus cat ma costa pe mine internet fibra optica, tv cablu cu HBO MaxPack si 4 abonamente cu internet full….csf, ncsf

    Comentariu apreciat.302
  17. Aaahhh… ce dragut.
    Trebuie sa marim preturile ca sa avem 5G.
    Cam ca in Germania, unde daca vrei fibra optica in casa, te costa 2000 euro.
    Nu fibra in sine, ci toate autorizatiile ca sa spargi betoane, sapi in pamant, etc.

    Apropo, voi ce faceti cu 5G?
    Dincolo de hypeul ca e o chestie cu care va laudati in bula.

    Comentariu apreciat.390
    • 2017: germania adsl 10 mbps (zece bre)= 19 eur
      Digi in ro cred ca vreo 30lei pentru 300mbps
      2020 Germania ads miracol upgrade la 30mbps=29 eur; digi in ro 500mbps vreo 30-35 lei.
      2023 germania fibra optica 100mbps =70eur; digi gigabit in ro parca e vreo 40 lei.

      160
  18. Pentru consumatori e foarte bine sa existe mai multi operatori, asta inseamna concurenta reala. Daca ar ramane doar 2-3 ar exista riscul sa se creez cartel intre ei. Sa nu uitam situatia de la inceputul anilor 2000 cand VDF si ORG si-au impartit tara iar pe servicii fixe la fel DIGI si Astral. Cosmote a aruncat piata in aer iar Digi s-a prins ca doar cu preturi mici poate acapara piata. A fost un nene la Buhnici acum ceva timp care a explicat cu studii de ce e bine sa existe mai multi operatori intr-o piata. Problema granzilor ORG/VDF nu e ca nu au bani sa implementeze 5g, e ca nu vor mai avea profiturile alea ursiase. Lumea s-a prins ca poti vb la telefon si cu 2 euro nu trebuie sa platesti 10 euro. Pe de alta parte Digi ofera calitate la nivelul pretului de 2 euro, mult sub concurenta.

    Comentariu apreciat.300
    • Pai asta faceau Vodafone cu Orange pana sa intre Cosmote. Erau intelesi intre ei sa isi imparta piata, de-asta i-a si amendat consiliul concurentei acum cativa ani. Apoi a intrat Cosmote si au cazut preturile. Acum se intampla acelasi lucru cu Digi (de Cosmote s-a ales praful de cand a devenit Telekom, si-au distrus complet brand-ul si n-au mai fost in stare sa vina cu oferte competitive si asa au pierdut clientii).

      100
  19. Faceți un mic exercițiu de matematică : câți directori, directorași, pile, amante, firme private căpușă sunt prin Vodafone, Orange și câți or mai fi fost, și câți sunt la digi…
    Ce știu eu practic e că am fost la munte și eu aveam abonament la Vodafone, soția la o firmă ce are contract în România cu Orange. Cumnatul are digi. Ghiciți cine a avut 4G (mai puțin prin niște râpe, unde era edge) și cine nu avea nici măcar semnal.
    Rețelele s-au amortizat de mult, dar când trebuie să externalizezi profitul, normal că plângi și faci manevre prin presă

    Comentariu apreciat.311
    • O altă chestie : am fibra optică cu 25€ în Italia, de la fastweb. Ei sunt operatori virtuali, adică nu au rețea proprie, nu au angajați proprii pentru service. Și totuși au prețuri mai bune decât TIM cui ii aparține infrastructura. Cum? Păi la Tim sunt toate pilele ce nu fac nimic,….
      Existența operatorilor virtuali în piața de telecom denotă faptul că cei ce dețin infrastructura au un model economic prost.

      231
    • cei ce dețin infrastructura au un model economic prost

      de aia nu au bani să o întrețină. și când pică, aia e.

    • Idee per un articol: cât plătește fiecare operator pentru angajați, cât pentru întreținere rețele, cât pentru investiții.
      Nu sunt ziarist, dar cred că informațiile astea se pot găsi public…. O comparație procentuală în funcție de cifra de afaceri ar fi edificatoare

      90
  20. Vali, sa mergem pe logica articolului tau dar hai sa ne amintim de un articol care a imbatranit frumos si util in context: Articolul asta a imbatranit frumos:
    https://www.zf.ro/business-hi-tech/takkar-ceo-vodafone-romania-sunt-prea-multi-jucatori-pe-piata-de-telecom-13729697

    Digi a omorat: ADSL, preturile meschine pe gb de la jucatorii mari, cacaturi gen abonamente de 24 de luni in contract. Constant timp de 16 ani de cand am abonament la ei au livrat aceleasi servicii simple la acelasi pret mic.

    Da, oferta e no frills: nu ai e sim si alte features „nice to have” de la astia cu brand bun. TOCMAI ar trebui sa fie ala un avantaj competiv pentru brandurile mari, JUCATORII SERIOSI.

    Si pleava ar folosi serviciile alea digi „la preturi de dumping”.

    De curiozitate tu ce abonament ai? red 30? Cartela YOXO?

    Articolul original mi se pare de cacat, tot asa si inferentele pe care le faci pe baza lui legat de sanatatea digi.
    Ce o sa facem cand o sa moara? Ii aprindem o lumanare pentru contributia adusa digitalizarii gospodariilor romanesti si aia e. Intre timp jungla din 2000 pana acum a ascutit coltii tuturor de pe piata.

    Uite un citat de la finalul articolului tau ca dovada ca e un cacat pansat:
    Compared to the US – whose three main mobile operators have rolled out 5G networks much faster than in the EU – much smaller European countries have up to four operators, many of which face mounting debt, shrinking profits and intense pressure to invest in next-generation networks despite weak returns.

    SUPER cred ca toti ne dorim piata telecom din SUA.

    Comentariu apreciat.294
  21. digi cand merge este excelent, problema e cand nu merge si vorbesti cu peretii ca la fel de mult te asculta „operatorii” cand exista o problema

    in spania sunt articole platite de grupuri nationaliste ca uite ce ii mananca pe ei, probabil ca nu le trebuie asa mult reteaua existanta orange si isi fac ei separat, deja inainteaza masiv cu fibra proprie si mananca pe paine tot ce inseamna net la blocuri/case in spania

    153
  22. Acum 15 ani, când mi-am pus serviciile de la ei, erau varză. Am stat peste o lună pentru Internet et și cablu, deși trăseseră fire până la intrarea în apartament. A fost nevoie de zeci de telefoane la ei, ca să facă ceva.

    Anul ăsta, constat că nu aveam date în centrul orașului. Fac sesizare și în jumătate de oră mă sună cineva de la ei să-i ajut să fac o hartă a zonei fără date. Rămâne să fiu sunat în maxim 30 de zile.

    Mă sună peste 2 zile și-mi zic că au verificat și antenele nu fac față, și le vor schimba cu unele noi care au mai multe benzi de 4G. A zis că durează o lună, poate două. În două săptămâni era rezolvată problema.

    Comentariu apreciat.302
  23. Salut. Nu-mi place sa comentez, dar cunoscând piata Telecom din Spania (lucrez in domeniu de vreo 12 ani), o sa incerc sa dau câteva detalii.
    In primul rand, Digi nu vrea sa cumpere Orange. Adică poate că vrea, dar nu poate și nici nu are cu ce. Vodafone Spain e de vânzare de ani buni și acum e în discuții cu Grupul Zegona. Și nici pe asta nu îl poate cumpăra pentru că nu are cu ce.

    Orange Spain este într-un proces de fuziune cu Grupul MasMovil. Acolo lucrez eu. Fuziune cu procente egale (50/50). Pentru că legea europeană antitrust trebuie să-și dea acordul înainte de orice fuziune care presupune o tranzacție de ceva mai mult de 18 miliarde de euro, care va crea cel mai mare operator de Telecom in Spania, mai mare decât Telefonica-Movistar, vor impune vânzarea așa numitor remedies. Adică licențe de 4G/5G, rețele de fibră, etc. Digi e interesat sa achiziționeze parte din aceste remedies, împreună cu alte două companii de Telecom din Spania: FiNetwork și Avatel.

    Pe de alta parte, la prima vedere Digi merge excelent in Spania. Doar că s-au extins atât de mult și au atât de mulți angajați încât cheltuielile operative ii omoară. Cum folosesc rețeaua Movistar, pentru că a lor proprie este mică, au nevoie că de aer să își scadă cheltuielile. De așa vor sa cumpere ce rămâne după fuziune.

    In alta ordine de idei, licență de operator in Spania au vreo 900 și ceva de firme. Dar licența e doar o hârtie. Și nici măcar. Operatori sunt in schimb doar vreo 40 și ceva, dintre care foarte puțini au rețea proprie. Și mai puțini, adică 4, au acoperire națională: Movistar, Orange, MasMovil, Vodafone. Restul au acorduri cu operatorii mari sau rețelele mici in anumite zone.
    Daca mai ai nevoie și de alte detalii, știi cum să mă găsești.

    Comentariu apreciat.330
    • Corect postul, dar vezi ca remedies nu înseamnă ce reiese din text.

      12
    • @NeaCaisa: Merger remedies are used by competition authorities to maintain or restore competition in the market, by resolving and preventing the harm to the competitive process that may result as a consequence of a merger. By eliminating the harm that a given transaction may cause to competition, remedies allow for the approval of mergers that would otherwise be challenged or prohibited. They are generally classified as structural, if they require the divestiture of a business, an asset or other rights, or behavioural, if they impose an obligation to engage, modify or constrain the future conduct of the merging firms.

      Cam asta ar fi definiția. In cazul de față vorbim despre rețele de fibra și licențe pentru frecvente.

      101
    • Sa recapitulam.

      Ce e remedies? Reteaua de fibra? Licentele de spectru? La astea le zici tu remedies? Ca eu asta inteleg din text.

      00
  24. Acolo scrie doar ca auditorul KPMG a ridicat niste semne de intrebare, dar nu ofera niciun link de unde poate fi citit raportul acestuia.
    Iar semnele de intrebare nu ar legatura cu situatia financiara, ci ar fi ca:
    – structura de conducere a Digi este foarte centralizata;
    – Digi a fost in centrul unui scandal de coruptie ce ar fi avut loc acum 10 ani.

    Adica nimic relevant pentru capacitatea de dezvoltare si de a rezista pe piata.

    240
  25. Am scris aici despre articolul ăla, și nu, nu va cumpăra nimic Digi în Spania – încă vedem ce țeapă a luat Orange cu achiziția Telekom la noi.

    120
    • pentru modesta suma de 50.000€, le spuneam eu lu Orange cât de bună era achiziția a orice de la Telekom :D

    • Am avut fibra de la telekom 2 ani si nu a picat niciodata. Acum am de la Orange si nu a picat niciodata. Viteza este cea cu care se lauda ei, nu am nimic de reprosat. Cel putin in orase sau unde exista fibra nu cred ca au luat teapa.

      17
    • @vali era de ajuns sa observe ca mare parte din clienti sunt „pe sarma” si sunt necesari alti bani, Orange nu face fata pe mentenanta nici unde au fibra.

      @catalin o retea e mai mult decat zona Urbana. Eu locuiesc la 2 km de oras, a doua cea mai mare comuna din Romania. O nefunctionalitate dureaza cam 3-7 zile.

      De ce? Retele prost facute cu hub-uri la distanta si transfer de putere de la km.

      Un mic exemplu: daca se face un cartier de 50 de case, ei nu fac reteaua ca si cum ar conecta toate 50 de case, ci pentru 10%.

      40
    • @Andrei, Orange nu a cumparat neaparat telekom pentru clientii din zona rurala (desi si acestia sunt importanti si reprezinta o sursa importanta de venituri).
      Pe ei i-a interesat foarte mult reteaua nationala de fibra optica a Telekom. Nu poti sa dezvolti tehnologia 5G daca antenele de telecomunicatii nu sunt legate la o retea potenta de fibra optica.

      20
  26. Eu abia aștept să intre și în Belgia, deja ministrul comunicațiilor i-a anunțat pe băieții buni de la competiție ca nu îi vede bine la nivel de prețuri. Încă nu au anunțat tarifele pentru internet, dar sigur nu vor fi 60 de euro, cat dau eu acum la Telenet. Plus Orange, care îmi cere 31 de euro pentru 70GB, dar zero minute în roaming, în afară de numere belgiene.

    60
  27. NOU
    #131

    Aici https://www.ancom.ro/tarife-interconectare_2081
    Vă lămuriți de ce tarifele și minutele de interconectare între rețele sunt tot mai multe și mai ieftine. Mai zic doar că unitatea de măsură acolo este eurocent și că ei lucrează cu fracțiuni de eurocent. Apoi vă lămuriți de ce Digi nu face dumping ci oferă un preț corect. Mai departe gândiți și pentru voi dacă merită 8-9-15-20 de euro abonamentul la ceilalți operatori.

    80
  28. Mare brânză s-ar întâmpla dacă Digi ar da faliment, l-ar cumpăra altcineva. Și articolul ăla l-ai primit pe filieră Orange sau Vodafone? Că prea se aliniază grija pentru profitabilitatea operatorilor cu declarațiile lor din presă legat de faptul că România nu e o piață prea bună pentru operatori din cauza competiției mari care nu lasă suficienti bani de investiții. Cam ca grija băieților cu țigările legat de impactul contrabandei asupra veniturilor din taxe.

    104
  29. Ne doare in plua. Votez Digi. Nu le dau o cafea in plus pe luna la Vdf sau Orange. Digi e listat la bursa. Situatiile lor financiare sunt publice. Restul e bullshit

    100
  30. Andrei, te rog frumos, nu mai scrie pe subiectul ăsta pt că dezinformezi. Telekom avea cea mai mare rețea proprie de fibra din țară. Nu mai zic că în București posibil sa fie mai mare decât netcity. Așa, legat de cartierul de 50 de case (am făcut zeci de proiecte de genul in tinerețe) conexiunea se face prin fibra iar în cartier pui oob (primul nivel de splitare pasiv) iar de acolo te duci cu fibrele către clienți. Te asigur că este banda destulă pt tot cartierul. Mai departe, Olt-ul din care pleacă fibra are cel mai probabil un uplink de 2x100g (!!) sau portchannels de aprox 2x40g.
    Nimeni nu mai face rețea la case pe cupru pt că trebuie să ai alimentare electrica la fiecare 100m, in schimb splitarea pe gpon este pasivă, nu ai nevoie de curent.

    02
    • Da, Telekom fiind compania aia care pana sa fie preluata de Orange inca oferea servicii de internet in Bucuresti prin cablu coaxial.
      Iar acum… daca faci o simulare pe site-ul Orange, pentru majoritatea zonelor de case de pe la marginea orasului, ti se face o oferta pentru servicii de internet 4G/5G si televiziune prin Satelit.

      Dar da, viseaza tu in continuare ca Telekom avea cea mai mare acoperire de fibra din Bucuresti.

      30
  31. Bossule, te faci de râs pe aici, nu știu cu ce te ocupi dar poate îți dai seama că e penibil sa te contrazici cu cineva care a lucrat in Romtelecom fix pe partea de proiectare și LCM.

    20
  32. Update : Digi cumpăra active in spania ale Orange si Masmovil. Se pare ca cei doi operatori au ales pe cei de la digi sa le cumpere activele si sa isi faca propria retea de telefonie mobila.

    00
  33. Digi e praf, semnal telefonie mobila si internet. Sa nu mai aud de ei

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Alte linkuri (mostly NSFW)