De ce este diesel-ul popular în Europa

Un băiat explică foarte simplu cum criza petrolului din anii 80 și o combinație de cost mic de obținere și rafinare rapidă a dieselului ne-a făcut să înhalăm 40 de ani particule de diesel. Și prețuri mici la motorină și consum mai bun.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

76 comentarii

  1. As adaugă și faptul ca greu găseai o mașină care sa nu fie diesel sau 1l benzina.

    Indecis. Tu ce zici?6259
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 358
    • Vorbiți degeaba, fără să atingeți miezul problemei: cutia e manuală?

      Abia de aici am avea ce vorbi.

      Comentariu apreciat.377
    • Multe manute rosii de la oameni care printr-o minune au ajuns sa aiba destui bani incat sa isi plateasca abonamentul la net.

      Sa va explic: tipul explica cat se poate de clar in video ca UE a incurajat prin diverse metode (norme de poluare laxe, scutiri de taxe) producatorii sa faca masini diesel ca sa se poata vinde motorina, in timp ce masinilor pe benzina le-au fost impuse norme tot mai stricte ceea ce a dus la downsizing-ul cu motoare de 1l, si Cristi, un special, vine si decreteaza el ca „SE ADAUGA SI FAPTUL ca greu gaseai o masina care sa nu fie diesel sau 1l benzina”. Si primeste manute verzi. Doamne, in ce lume traim?

      916
  2. O sa imi iau un milion de minusuri, dar jur ca 2.0 TDI e tot ce vrei, trage bine cam in orice situatie daca e de la 140CP in sus, consuma acceptabil, daca ai grija de el tine mult si bine. Daca ai un pic de simt tehnic si stii cand isi face DPF-ul regenerare si te mai dai la ea cand cere, daca nu mergi exclusiv in oras atunci nu o sa ai probleme majore. Daca o iei de noua te doare in pix primii 150k km, daca o iei de second si chiar are 150k km duce pana la 300k km cu investitii minore cu conditiile de mai sus (ai grija sa schimbi uleiul, mergi mai mult la drum intins, nu mergi subturat). Daca are de la 300k km in sus atunci e loterie, dar in situatia asta nici motoarele pe benzina nu is mai bune.
    Am 2.0 TDI, luata in 2021 cand avea 3 ani si 150k km, actual 207k km, nu o frec in oras, o folosesc preponderent extraurban, schimb uleiul la 15k km, o turez nu merg ca mosii, 0 probleme.
    Daca stai in Bucuresti si mergi numai in oras atunci da, cumpara benzina ca e mai bine, daca locuiesti in orice alt oras din Romania si ai un pic de simt tehnic atunci lejer poti trai si cu un diesel.

    Comentariu apreciat.18180
    • Si nu-s VAG fanboy, e acelasi principiu si la BMW si Mercedes si Peugeot si altele, au motoare decente diesel de 2.0 care au putere si cuplu suficient, care merg niste sute de mii de km fara probleme daca le exploatezi corect.

      Comentariu apreciat.7217
    • Și între timp inhalezi de 20 ori mai multe noxe în oraș și te miri de ce dezvolți alergii respiratorii la 30, de ce gâfâi la 40 de ani și ai probleme cardiovasculare la 50, cot la cot cu orice fumător înrăit. Altfel, motorul diesel e ok.

      Indecis. Tu ce zici?128112
    • Medicamente dumneavoastră, schizo!

      Indecis. Tu ce zici?2230
    • Ioan C, vezi că noul Spring e doar 21 000 euro . De ce nu îți iei vreo două ?
      Dacă ar fi mașini electrice la prețuri, autonomii, viteze de încărcare decente, nu ar mai exista ‘fani’ diesel ….buzunarul dictează…

      Comentariu apreciat.5225
    • 2.0 e pentru amatori. Eu am 1.9 PD. Nu renunt pana nu fac milionul.

      Comentariu apreciat.816
    • LOL, in logan obosit cu 300K are mai putine probleme fata de TDI-ul asta nou. Da, are mai putini caluti dar si muuuult mai putine probleme (adica cam nimic) :)))))))
      Sunt sigure ca NU asta e motorul care a facut dieselul legendar.

      Indecis. Tu ce zici?2225
    • Ultimu tdi a fost 1.9 la ala nici nu deschideai capota sub 300k.
      Basinile moderne cu dpf, egr, adblu, biturbo, cutii complicate e no no no.
      Prefer oricand un diesel euro 3-4 cu maxim cat pe el de la 1.6 in sus. De preferabil 2.5 sa tina forrever

      Indecis. Tu ce zici?3445
    • asa ti se pare pentru ca nu ai mers cu un motor mai nou pe benzina gen 1.5tsi de 150 de cai macar sa nu zic de orice 2.0 turbo care are de la 200 de cai in sus. Eu am golf 7 gti si merg jumate jumate bucuresti cu autostrada spre constanta si inapoi si am media pe long term 30000km 8% fara nici un dezavantaj al dieselului (vibratii, pdf, adblue, injectoare etc)

      Indecis. Tu ce zici?1025
    • Ai pe dracu 8% mediu la 2.0 TFSI cu jumatate de km facuti in Bucuresti. Te minte CB, la fel cum mă mințea și pe mine la G7 1.6 TDI că consumă 4.2% în medie. După bonuri trecea de 4.9 mediu, bătuți grav de tot cei 115 cai.

      Comentariu apreciat.333
    • Pt mine, motorul 2.0 diesel si 190 cai pe care il gasesti pe multe vw, skode,etc e motorul perfect pt tot ce vrei.

      125
    • @car

      Motor pe benzina, ce are? Tușești?

      74
    • Alex, gti-ul tau are opf in loc de dpf, pompa de inalte pentru injectia directa, injectoare complicate si turbina, probleme comune cu termostatul si pompa de apa. Over all e destul de fiabil, dar este un motor complicat ca toate motoarele “moderne”. Probabil nu la tine da la urmatorul proprietar daca ii pica ceva e cu deranj.

      00
  3. So funny , ai putea zice ca-i Israel-ul de vina :)

    Indecis. Tu ce zici?2810
    • @broski – după mânuțele roșii e clar că trebuie să expandezi gluma că cititorii lui Vali sunt IT-isti și nu le au cu istoria 😉

      24
    • Pentru ce-i care nu-l urmaresc pe Johnny Harris, unul din razboaiele Israellumea araba (ca o sa mai tot fie) s-a dat pentru controlarea malului estic al canalului Suez.
      Nu intru in detalii ca numai va luati cu mainile de cap cand cititi istoria ocupationista a Israel-ului.
      Pe scurt, Israel face ce stie el mai bine (ocupa teritorii care nu-s ale lui), americanii le sar in ajutor, arabii inchid robinetul si asa s-a nascut 1.9 TDI (PD) pompe diuze.

      Cel mai bun motor, dupa 1.9TDI ALH

      45
  4. Revizii, distributie, ambreiaj mai scumpe. Faceam o paralela intre o cunostinta cu diesel cu consum de 5 si benzinara mea cu consum 7.5 si dupa 15.000 km eram cam pe zero. Asa ca de ce sa-mi bat capul?

    Indecis. Tu ce zici?3325
    • Asta era valabil acum 20 de ani cand in loc de 1.9 TDI luai 1.6 aspirat. In conditiile actuale, toate is turbo si toate au bube mai mici sau mai mari si cu greu mai gasesti un motor pe benzina la fel de fiabil ca in trecut.
      Nu incerc sa conving pe nimeni, dar luati ce va place, va faceti damblaua, toate au plusuri si minusuri, atata timp cat iti iei masina pe care ti-o doresti si esti fericit ce mai conteaza ca tu ai vrut 2.0 TDI.

      Comentariu apreciat.645
    • Ce anume e mai scump la revizii, ca nu inteleg? Uleiul? Filtrele? Ambreiaju’ (pe care-l schimbi la 250k)? Deci trecand peste faptul ca diesel-ul e mai fiabil, ce anume e mai scump?

      Indecis. Tu ce zici?1919
    • Ce anume e mai scump la revizii, ca nu inteleg? Uleiul? Filtrele? Ambreiaju’ (pe care-l schimbi la 250k)? Deci trecand peste faptul ca diesel-ul e mai fiabil, ce anume e mai scump?

      thumb up Arthur

      @Adrian, deci e mai bun dieselu” că a scăzut fiabilitatea benzinarelor?

      @Velu – dieselu” e visul umed al tuturor meltenilor, cocălarilor și cocleților cu mentalitate de țăruși – de ce spun asta ? pentru că cei mai mulți îl cumpăra dar nu bani să întrețină nici măcar o bicicletă ruginită. nu aud decât de anulat DPF-uri, pus GPL/uri, doamne ce scumpă e o turbină sau un disc de ambreiaj, vizite lunare la dezmembrări, orice alt service decât service-ul de marcă că e scump, merg cu 10 km/oră peste șinele de tramvai și tot așa. Ce le rămâne ? să scrie pe net ce bengos e dieselu. Plecați mă înspre lula mea.

      Indecis. Tu ce zici?1024
  5. Sa nu uitam de benzina cu (tetraetil de) plumb, substanta care incepuse sa reduca IQ-ul si sa creasca agresivitatea populatiei, ca daca o mai lasau vreo 20 de ani ajungea Europa si USA ca Africa.

    Comentariu apreciat.4212
  6. Stai, stai… vrei sa zici ca toata povestea aia cu „ia uite ce putin consuma diesel-ul si uite cat cuplu are ca tragi Boeingu cu Tuaregu TDI si luati fratilor ca sunt bune” a fost de fapt o gogorita de marketing si uite ca 20j de ani mai tarziu dieselu e nasol si ne strica sanatatea? …

    Nu creeeed… si sigur nu s-ar putea repeta istoria cu masinile electrice…

    Comentariu apreciat.7222
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 3285
    • @Fisherman, probabil se refera la baterii si la faptul ca devin “epave” dupa un 200-250k km cand mor bateriile.

      Nu vezi ca nici la 100k km nu le cumpara nici dracu?

      Comentariu apreciat.589
    • NOU
      #29

      Cred că se referea la munții de acumulatori și tot ce poluezi la producție ca să mergi apoi curat, eu așa am înțeles.

      Comentariu apreciat.365
    • @DanielP ajung epave la 200k km daca au noroc.
      Daca nu au, iau foc prin vreo parcare subterana sau in alt loc aglomerat.

      Indecis. Tu ce zici?3116
    • Io-te ce repede sariră-ți ca gâscă la muci!
      Aia cu bateriile ce iau foc singure e doar propagandă, împinsă de idioți utili ca voi.
      Mașini ce iau foc în mers nu sunt electrice ci ICE. Vezi Ford cu al său mișto motor de 1lt. Toate mașinile ce au luat foc pe autostradă în Italia au fost ice.
      Bateriile nu devin epave după 250k km, cel mult își reduc capacitatea, uneori nici măcar atât.
      Munții ăia de baterii uzate pe unde sunt? Că mă duc eu și le iau, le vând și scot un bănuț gratis….
      Mai răsfirați, don’șorilor!
      Ia băgați iute niște linkuri să vă susțineți tâmpeniile…. Să aibă niște date oficiale, nu „un număr de cercetători ai mediului au descoperit că……”

      Indecis. Tu ce zici?1734
    • Eu am văzut pe Youtube ziceau ceva firme de reciclat baterii se plângeau că-i paște falimentul pentru că încă nu sunt destule baterii ‘distruse’ pe care să le proceseze.

      Ei și-au făcut investiția acum 10 ani, pe ideea că după ce Tesla lansase Model 3, cam în 5 ani vor începe să crape și să vină bateriile la reciclat. Ei bine, problema e că primele generații de Model 3, chevy bolt, și altele încă îs pe drum circulă bine mersi iar ei n-au ce recicla.

      Acum cică orizontul următor e 10-15 ani ca să se ducă bateria la reciclat, caută investitori să mai reziste până zic ei că ‘vine valul’.

      Evident, scade range-ul cu 20-30% probabil dar lumea tot le ține că le freacă în oraș ca mașină secundară chiar dacă poate își iau ceva mai nou între timp.

      114
    • Manu, nimeni nu zice câți din ăia 140cp ai dizelului mai sunt vii după 5 ani. Sau dacă au fost cu adevărat 140cp. La electrice în schimb se micșorează rezervorul (capacitatea) adică nu mai intră 40lt ci 35lt (echivalent). Oroare….. Eu nu am băgat niciodată mai mult de 40lt, deși cartea zice că intră 45lt. Cam 500km autonomie. Reală. Că nu suge toată benzina din rezervor. Știu că alea nemțești au rezervor de avion, dar doar pentru că sunt făcute pentru țări cu autostrăzi, adică și distanță mare parcursă relativ repede și consum pe măsură. Dar românul se laudă cu autonomia posibilă deși nu a făcut niciodată plinul până-n buză… Că de unde 400lei….

      912
    • @danielP interesant cum repetati toate legendele urbane.
      Am un Tesla Model 3 care tocmai a trecut de 10 000 km. Degradarea acumulatorului este de 0.3%. Sa se calculeze in cati km ajunge la degradare de 30%. Si tineti seama ca in primii 40 000 km este degradarea cea mai accentuata. Am 480 cai putere si autonomie 500+ pe drumuri nationale si 380 pe autostrada la 140.
      Am platit pana acum sub 100 Euro curent, pentru ca incarc acasa tot timpul unde am fotovoltaice. Platesc doar la drumuri lungi, de peste 500km. Cat plateai cu afumatoarea diesel pentru distanta asta? Te bucuri ca jumatate din banii tai dati pe combustibil merg la Ciolacu sa plateasca salarii nesimtite gastii lui?

      139
    • https://www.autoevolution.com/news/dealers-try-to-sell-bmws-salvaged-from-a-burning-ship-bmw-wants-them-scrapped-236282.html

      Stirea aia cu vasul care a ars mult timp de la EV-uri, si ce naspa e ca ia foc.

      „There were reports that an EV on board the ship caused the blaze. However, all the 498 EVs loaded onto the ship were recovered unburned proving that the speculations were wrong. The investigation is still ongoing.”

      Deci n-au luat foc EV-urile si nici n-a ars vreuna.

      Fiecare tip de masina are clientii ei. Una electrica mica de oras e imbatabila pentru cine are banii sa o ia si o poate incarca acasa.

      Diesel-ul e ok pentru drum lung. Ca sunt unii ce il folosesc in oras si n-au probleme, bravo lor. Pentru ei e alegerea buna.

      Hibridele la fel sunt bune pentru fatait prin oras si ocazional la drum lung. N-o sa aiba pe autostrada eficienta diesel-ului ca nu sunt construite asa. Dar daca ai consum bun in oras unde mergi in majoritatea timpului, cui ii pasa cat ia la 150 ca nu mergi zile intregi asa. Pe DN-uri oricum se descurca bine.

      21
    • @Dorin – 480cp folositi UNDE??? La aia 140km/h de pe autostrada care-i prinde si un Matiz?? PLM… voi aveti chestia aia, cum sa spui ca ai plua mica fara sa o spui direct!

      33
  7. NOU
    #38

    După cum s-a dovedit, tancurile pe dizel ard mai lent ca alea pe benzină, ej consumă mai puțin per hp. Ca să nu mai zic de tancurile pe benzină de aviație…

    815
    • Mai e si problema ca dieselu consuma 5-7 in timp ce benzina 12-18.
      Overall da dieselu polueaza mai putin

      Indecis. Tu ce zici?2329
    • E și problema că cele pe benzină se aprind destul de repede în accidente. Cum spuneau americanii tancurilor pe benzină ”Rohnson”, că ”se aprinde din prima”…

      310
  8. Dieselul in Romania e popular pentru ca gasesti motorina mai ieftina decat la pompa pe toate drumurile, bucuria cocalarilor!
    -motorina din agricultura subventionata
    -motorina din conducte
    -motorina de la TIR-isti
    -motorina din rezervoarele locomotivelor
    -motorina de la „fratii nostri”
    -motorina de la „baiatu`”
    -motorina tip ulei vegetal uzat sau nu
    Toti cei care folosesc sursele de mai sus sunt „inteligentii” care glorifica mizeriile de tip Golf 4 TDI manca-ti-as, cei cu epave B5, B5.5 etc

    Indecis. Tu ce zici?3126
    • Ei, uite că și eu sînt adeptul TDI-ului și nu am băgat niciodată din sursele enumerate de tine (numai de la peco), deși lucram în port și aveam zeci de tone de motorină pe mînă (macara plutitoare). Problema este cantitatea de cenușă și parafină din cea navală (nu este HSD).

      Indecis. Tu ce zici?306
  9. Aceleași autorități care mi-au recomandat dieselul ca super-clean și eficient acum îmi recomandă electricul ca super clean și eficient :)))

    Comentariu apreciat.556
    • Lumea mai evoluează, deși încă nu s-a rezolvat cu bateriile. Și în medicină se prescria în Evul Mediu săruri de arsenic…

      Indecis. Tu ce zici?1616
    • NOU
      #45

      păcat că s-a renunțat…
      da’ are Ricky Gervais o idee: să se renunțe timp de 2 ani la avertismentul NU BEȚI! de pe bidoanele de înălbitor.

      103
    • @marinelu să te întorci la autonomia pe care o aveai cu calu mi se pare o involuție dar… nah :))

      01
    • Daca lumea e alb si negru dece nu le-au interzis din start cand au inventat electricele ? Ca in medicina gen… dupa evu mediu

      00
  10. discutia asta cu diesel/benzina/electrice, care consuma mai putin, care e mai eficienta, care po;ueaza mai puțin si unde si 7n ce fel, cat costa si restul de argumente si ‘ba p-a ma-tii’ care se arunca dontr-o parte in alta este ca bancul ala…

    ‘ca esti curva am stabilit, acum doar negociem pretul’.

    224
  11. Înainte dieselul era cea mai scumpă motorizare la un dealer auto. Acum observ că parcă vor să scape de ele, așa ieftine sunt față de benzinare.

    172
  12. NOU
    #50

    pe la zoso la fiecare 3 – 4 luni apare cate un articol de genul, aceleasi discutii eterne cat consuma etc,masina e tare importanta in viata romanashilor, e doar un mijloc de transport, cine dracu’ sta sa calculeze consumuri, kilometri oras si toate alea?

    Comentariu apreciat.427
  13. Dieselul in Europa este mai modern și avansat din cauza faptului că producătorii i.au dat prioritate.In celelalte continente situația sta pe dos( vezi Asia care au motoare pe benzină eterne)
    Renault vinde Duster in America de Sud cu motoare pe benzina 2.0 atmosferic 147 cp.

    152
    • Off topic – oare de ce nu sunt prezenți pe piața SUA? (sunt posesor de Duster, by the way)

      23
    • @Emil Renault nu vinde nimic în USA, au abandonat acum mult timp, după ce li s-a dus vestea că-s proaste. Vând doar prin brand-ul Nissan, dar ar fi canibalizat Nissan Kicks (care e produs în Mexic, pe platformă Nissan).

      41
    • Comentarii care pot fi reduse la „nu m-am uitat la video și îmi dau cu părerea pe lângă” .

      12
  14. Deja sunt detinatori de electrice care se reintorc la diesel, prima dragoste nu se uita ba niciodata ! Si da, electricele sunt ok in ORAS nu si la drum lung.Cand o sa vad autonomie de minim 2000 de km la electrice minus aer conditionat vara si caldura iarna atunci mai discutam.

    Indecis. Tu ce zici?1619
    • nu ai nevoie de AC la drum lung :D

    • Dar de ce te-ai oprit la 2000? De ce nu 4000 sau 6000?

      Serios acum, înțeleg ca în Europa, în medie, se parcurg 15 km zilnic. Asta însemna ca la o electrica cu autonomie 200 km, “europeanul mediu” trebuie sa încarce o data la 2 săptămâni.

      E ceva ce îmi scapă?

      Indecis. Tu ce zici?1519
    • Am 4 diesel în familie și nu ma mai întorc la asa căruțe. Poate sa consume și 1L/100km, după ce am gustat 500 cai la drum lung și cum depășesc tot ce prind fără stres, m-am convins.

      Da, e de planificat un pic călătoria cu electrica, dar Tesla nu m-a lăsat sa trec de Supercharger fără sa încarc atunci când era necesar. Am mers 2000km în weekend numai cu AC și talpa și nu a venit sfârșitul lumii.

      Nu e pentru oricine și nici nu trebuie dar parca în oraș m-am saturat sa inhalez pe bicicleta toate noxele de la tigăi.

      Indecis. Tu ce zici?1126
    • dragoș, faza cu „2.000” este pentru a avea măcar 500km reali. pentru că acum ai 500km declarati și reali sunt 300.

    • @razorsbk
      Ma scuzati , dumneavoastra sunteti asea mai bogat,mai rafinat dar inteleg ca uneori este bine sa te cobori din Olimp si sa vorbesti cu muritorii de rand.

      101
  15. Diesalarii 2.0 TDI razand de cei cu electrice ca merg cu 110 kmh pe autostrada ca sa nu consume mult din baterie, asta in timp ce ei merg dampulea pe autostrada doar ca sa se regenreze filtrul de particule :))))

    Comentariu apreciat.396
    • Așa cere mașina bre! Off, cum ești hater gratuit! 😉

      163
    • Eu am făcut un experiment cu cineva odată, am venit cu Tesla cu 140-150 km/h pe autostradă și am putut veni lejer, 20 minute la fiecare supercharger.

      Dacă mergeam cu 120 atunci puteam să mai sărim câte unul. Dar s-a ambiționat proprietarul să vadă cum e dacă ar conduce normal, la ce să se aștepte (era primul drum).

      Ăștia care merg cu 100-110 probabil sunt începători și încă au frică, sau sunt din ăia care vor ei neaparat să conducă 8 ore că altfel nu ești român adevărat dacă nu faci tot drumul dintr-o bucată.

      78
    • Eu n-am electrica de-aia de drum lung, doar de drum scurt, si nu inteleg de ce plm ai rade de unul care merge cu 110 la drum lung si face pauze de 20min la 2-3 ore, cand poate sa mearga 800km si sa se dea jos intepenit…

      Am facut un drum Viena – RO iarna trecuta cu o hibrida si oricum faceam pauze de dezmortire si pentru mine si pentru copii, prin benzinarii. La vreo 2-3-4 ore, ca nu eram la concurs. Daca as fi avut electrica, o pauza de-asta nu dura 10 minute ci 20 de minute cu masina la incarcat.

      Poate unii dau o caruta de bani ca sa nu auda motor in interior si ii doare in cur ca merg 300km si apoi fac pauza de incarcare, nu stiu cu ce i-ar ajuta pe cei cu TDI daca ar avea si astia diesel de se iau asa tare de ei. Le iau painea de la gura, sau ce?

      Am avut si eu diesel, a fost bun la inceput, apoi doar prin oras il chinuiam si ma chinuia si el pe mine cu intretinerea. Dar nu m-am gandit sa imi bat p**a de aia cu electrice, ca nu ma ajuta deloc asta.

      64
  16. NOU
    #68

    @Fisherman
    Munții de baterii? Păi nu știu cum să-ți povestesc, dar când s-a dat Frau Benz cu mașina lu’ bărbat-su, încă nu apăruseră nici petroliere naufragiate, nici nu stăteai la semafor în spatele unui tdi „mers doar duminica la biserică”. Ai răbdare, apar și alea
    @Manu
    Povestea asta cu reciclatul este chiar asta, o poveste. Vezi munții de electronice pe care le exportă lumea 1 în lumea 3. E mai ieftin să le trimiți în Africa. Poate acum are rost, că-s puține. Când procentele se vor inversa, nu mai face față la reciclat nici mama reciclării. Știi când se va apuca omenirea de reciclat? Când nu o să mai abă materii prime. Până atunci e doar o altă gogoriță de domnișoare.

    124
    • Un link ceva? Nu? Atunci e doar părerea ta, fără legătură cu realitatea, dar e a ta!

      57
    • NOU
      #70

      Ei, da. Link-ul! Unde e link-ul? Spuse Ceaușeasca în fața plutonului de execuție.
      Am ajuns la nivelul în care pot face o agregare de informații, din mai multe surse, link-uri cum le zici tu și emite păreri pe baza acelor informații. Știu, unii au nevoie mură-n gură și doar repetă ce au citit în acel link.
      Pare că și tu ești din prima categorie, că nu ai dat „link-ul”. Ceea ce e bine. Cred.

      53
    • Ai făcut o afirmație. Falsă. Având în vedere că tu nu ești o sursă Oficială Științifică te-am rugat să îți susții afirmația cu o sursă, adică de unde știi. Cum asemenea sursă nu există, zici că nu e nevoie să o spui.
      De asta se supără toți idioții utili când le ceri să susțină cu link ce aberații spun.

      54
    • NOU
      #72

      Păcat. Credeam că poți duce o discuție fără să pui epitete persoanelor pe care nu le cunoști. Da, e OK să susții ceva fără „să dai link-ul”, iar dacă celălalt are o altă părere, să facă bine să o dovedească. Un fel de „E așa pentru că zic eu. Tu să aduci dovada”. Hai, te-am salutat.

      25
    • Ai făcut o afirmație neadevărată. Ți-am cerut să o susții cu un link, o știre, orice. Tu zici să demonstrez eu că nu e ca tine. Că așa îți funcționează ție ăia 2 neuroni. Cine nu e de acord cu tine să-ți demonstreze ție că spui neadevăruri, tâmpenii și legende urbane, nu tu să demonstrezi că știi ce spui. Eu am demonstrat mai sus că nu este adevărat ce spui. Acum demonstrează tu că nu ești un idiot util (inutil).
      Când îi spui unui prost că e prost nu îi zici un epitet ci realitatea , ce nu ține cont de ce crezi tu sau ce simți tu…..

      01
    • NOU
      #74

      Mda, in continuare esti nesimtit. E o meserie asta, de cate ori esti nesintit primesti ceva? Sau asa te-a adus barza?

      10
    • NOU
      #75

      Cand am zis de link-urile tale ma refeream la afirmatiile tale, nu ale mele. Dar na, probabil pe langa nesimtire mai ai si altele, colaterale.

      10
    • Ai de gând să pui un link cu munții ăia de baterii?

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Euro2024



Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la de la Aceeași Mărie.