Dezghețarea parbrizului cu apă caldă

De două zile, în Brașov ninge, se încălzește, apoi se răcește brusc, făcând ca geamurile mașini să fie pline de gheață.

Dar da, parbrizul poate crăpa dacă torni ca vita apă fiartă la 100 de grade, ca diferența de temperatură e masivă. Dar dacă ești băiet isteț și umpli un bidon de 5 litri cu apă caldă de la robinet, care e la 40-50 grade, ei bine, cu două bidoane poți face treabă bună pe parbriz și pe geamurile laterale, gen să aduci gheața la un nivel care poate fi desprinsă și/sau răzuită cu racleta.

Cea mai bună soluție este combinația „pornit motorul și dezaburirea” și „dat cu de-icer pe geamuri”.

las-fierbinti-2

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

53 comentarii

  1. Unii dintre noi stau la bloc si parca nu e lejer sa cari bidoane.

    00
  2. Apa fiartă e pentru muieri – aruncătorul de flăcări, însă…

    00
  3. Nu e lejer nici sa respiri, dar e cam necesar….

    00
  4. @Daniela, sunt destul de convins că poţi folosi şi sticle …

    00
  5. intreb si eu , nu ar fi mai usor cu un pulverizator ? ai avea nevoie de mai putina apa

    00
    • Exact, este de ajuns o sticlă de 2 litri cu o gaură în capac pentru folosirea mai eficientă a apei. Şi merge perfect cu apă rece de la robinet. Cel puţin în restul ţării, în Brasov şi Miercurea Ciuc poate o fi gheaţa mai de calitate, cine ştie…

      00
  6. Cât am avut mașină cu benzina în România, nu ma stresam…cât fumam eu o țigare porneam clima pe maxim și apoi racleta rezolva ușor și rapid.
    Când am trecut pe diesel fără climatronic…aș fi înghețat eu de multe ori până începea ăla să dea o picătură de căldură. Dar am fost învățat alt truc: să țin câteva minute ușile deschise înainte să închid mașina peste noapte. Și era infinit mai bine dimineața! Cu condiția sa nu plouă și apoi să înghețe…

    00
    • Partea cu egalatul temperaturii inainte de a inchide masina este pentru a evita acumularea de apa pe interiorul parbrizului. Am patit-o de cateva ori sa-mi gasesc parbrizul inghetat si pe interior din cauza ca am inchis-o cu aer foarte cald prezent in interior + umezeala.

      00
    • tigare.

      00
  7. Eu dau drumul la maxim la caldura inspre parbriz, in cateva minute s-a (ma scuzati) muiat.

    00
  8. Nu e nevoie sa fie calda, si rece isi face treaba. Dar e de preferat un pic calduta, eu cu o sticla de 2 litri dezghet toate geamurile.
    Faza cu crapatu era pe daciile românești in anii 70.

    00
  9. Au sunat anii 90. Isi vor racleta inapoi.
    Si da lucrez la o aplicatie pentru dezghetat geamurile. Momentan doar pe IOS.

    00
  10. Metoda din link am folosit-o si eu o data. La fel de usor a coborit geamul, fara vreun efort sau ceva, doar ca pe la jumatate s-au rupt niste cleme de plastic. Urmarea a fost sa caut un kit de reparatie pentru geamuri. Vreo 240 de lei plus ceva manopera.
    Oricit de tentant e, nu. Sa tii geamul in scotch pina gasesti rahatul ala, doar dusmanilor le recomand.

    00
    • NOU
      #21

      sti ca se poate prinde geamul sus cu niste cleme ?

      00
    • @catalin mihaita pune o poza cu ce te referi. Eu ma refer ca geamul nu mai statea inchis ci cadea pina jos in portiera. Pentru ca de clemele alea era agatate niste cabluri care ridicau/coborau geamurile.
      Nu vad unde vine clema de care zici tu.
      Ma rog, a fost o aventura sa conduc in iarna aia.

      00
    • NOU
      #23

      nu am poza dar am vazut la service cum se face,
      Se desface fata usii si garnitura de cauciuc de la geam, se folosesc 2-3 cleme in forma de S. Cu partea de jos a clemei se prinde geamul si cu partea de sus se prinde pe interior de rama usii se inchide ermetic. clamele se pot modifica. apoi se pune garnitura de la geam si fata usii. .. asta pana cand iti repari definitiv macaraua. bine asta e o peticeala dar macar nu umblii cu scoci in geam

      00
  11. NOU
    #24

    de doua zile e gheata de 6 mm pe masini.. si trotuare… acum a inceput sa ninge .. . happy time !!

    00
  12. Acu vro 10 ani si pe mine m-a pus satana sa dezget geamurile cu apa călduță… de aruci prefer sa ma cac in fundul gradinii iarna, decât sa mai repet experiența dezghețării cu apa. Ideea e ca apa a înghețat blocand usi, geamuri, haion si chedere. So good luck with this genius method!

    00
  13. Azi nu am mai folosit apa. Gheata avea 5mm grosime. Am bagat aeroterma in masina, timp de o ora.

    00
  14. Eu am garaj…

    00
  15. Eu am parbriz incalzit

    00
  16. Poti sa distrugi chederele si cu apa la 50 de grade, parbrizul de fisureaza greu.
    Cel mai bine:
    1) folie pe geam, e cam 5-10 lei in orice magazin cu produse pt masini. 2) Alcool Mona, orice alcool „albastru” intr-un pulverizator pt friguri nasoale cand folia nu ajuta suficient.

    00
  17. cu „mai e si aceasta metoda” am rupt eu macaraua de la geamul lateral :)))

    Atentie ca nu e de joaca! piesa pt automat costa cam 200 ron + montajul :P

    00
  18. iti cumperi un Spray ai dat pe clapa click click si te urci in masina si ai scapat de gheata.
    Recomandat ar fi sa incalzesti masina inainte sa mergi undeva ca ingheata si altele.

    00
  19. Eu folosesc pentru vreo 300 de masini asa ceva

    00
  20. Si pe chedere sa nu inghete portiera lipita de caroserie glicerina boraxata aplicata pe chederul sters cu WD40.

    00
  21. Bro, tot romanul s-a nascut cu fundul in masina ?
    Eu cand da iarna nu mai scot masina pana in martie, stau aproape de metrou iar la nevoie iau un taxi.

    00
    • „BRO”ești din Bronx? sau de ce vorbești cu bro? noi ăștia care nu stam în Bronx nu avem metrou ne chinuim cu mașinile iarna!

      00
  22. Mi se pare mie sau vad folie colorata pe geamurile din fata la fostul tau Megane?

    00
  23. Incercati cu apa rece de la robinet, se dezgheata instant :D

    00
  24. Ti-era dor de Megane. Recunoaste!

    00
  25. Da, si dupa aia, la masinile din grupul VAG, se indoaie fetele de usa la colturi!

    00
  26. *făcând că geamurile MASINII

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube