Deținătorul obiectivului turistic Transalpina…

Unul dintre cele mai înalte drumuri din Europa: 2.145 metri. 100.000 turiști anual, numai pe drumul ăsta. Explicați-mi asta:

A fost redeschisă circulația pe Transalpina, cel mai înalt drum din România, între stațiunea Rânca și Obârșia Lotrului. Aproape două luni au muncit drumarii la deszăpezirea șoselei, pentru că troienele ajungeau și la 5 metri. Circulația a fost reluată cu mai multe restricții pentru șoferi, însă. Şoseaua poate fi tranzitată doar pe timpul zilei, de autovehicule de până la 7,5 tone, iar viteza maximă este de 30 de kilometri pe oră.

Bun. Statul muncește ca să facă drumul circulabil, drum care nu are decât o valoare turistică, și primește în schimb…nimic. Nu e taxă la intrare, nu e taxă de obiectiv turistic, nu s-a gândit nici măcar la niște parcări panoramice cu plată, ca să își scoată banii cheltuiți cu întreținerea drumului.

Nu vă faceți iluzii că (1) ăia care au pensiuni în zonă declară ceva statului și că (2) drumul e al poporului, e întreținut din taxele pe care noi toți le plătim. Nu. Drumul e întreținut din banii județului, care îi ia de la asfaltări și canalizare și îi bagă într-un drum de pe urma căruia nu câștigă nimic.

Da, știu, am văzut și eu ce jeg infect e acolo, ce de pensiuni construite aiurea, atât s-a putut.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

49 comentarii

  1. drumul ala s-a facut la plesneala, unu o scris un referat tembel la misto si aia au pus botu cu drumul regelui si s-au gandit cum sa il ciupeasca un pic. E genial si complet inutil, la fel ca Transfagarasan. De banii aia faceau aia 20 km de autrostrada prin mune.

    00
    • Nu era chiar inutil, initial a fost drum strategic militar.

      00
    • Sa nu exageram cu autostrazile prin munte. Momentan noi nu reusim sa facem autostrazi la campie.

      Mie imi place drumul ala, este un bun obiectiv turistic.

      00
    • Daca tu nici la ora actuala nu stii de ce sa facut Transfagarasanul e rau……se pare ca nu ai frecventat orele de istorie deloc.

      00
  2. primeste renume international in schimb.

    00
    • Bun și așa. In cazul acesta ce primește statul român dacă vor ajunge acolo niște străini? Ce vor cumpăra de le dealul ăla?

      00
    • Pai tocmai ăla e șpilul. Tre să mănânce, să doarmă și dacă e mișto poate o fac în zonă. Poate cumpară și ceva artizanat. Dar dacă nu au ce, ce să facă?

      00
    • poate nu e musai sa cheltuie in zona. e un plus si ca intra in tara si beau o apa in romania. vor manca ei sigur si o ciorba in zona. ii mai pacaleste si unul la alba-neagra pe marginea drumului. lasa bani in economia romaneasca.

      00
  3. cat lemn se fura cu ajutorul acelui drum…se pot face si bani pt statul roman, dar nu este nimeni interesat . In schimb, de furtul de lemne sunt foarte multe interese . Canalizarea de la Ranca este un subiect care ar trebui sa genereze arestari multe, dar nu genereaza decat miros de cacat .

    00
  4. Pfuai cum sa pună taxă pe drumul poporului? Vrem Hochkarpatenstrasse, eventual cu parcări și toalete dar fără taxă.

    PS: Taxa pentru Grossglockner e 36.5. Euro!

    00
    • dar întâi trebuie să-l facă circulabil, nu o să dea nimeni 100 de lei să meargă pe drumul ălă și când se termină mai trebuie să dea 1000 de lei să-și repare mașina

      00
    • Băi e complicat cu astea. Trebuie să fie ceva cu atracție…o peșteră, un vârf, o cascadă, o trambulină, o pasarelă, o vedere, ceva. Lângă ele un restaurant cu parcare mare, cu toalete decente. Locuri de joacă pentru copii, panouru informative cu marmote, o mascotă…practic trebuie marketing, să se bată lumea să dea banu și apoi să zică „da băi, a meritat!”

      La pasul Urdele ce să faci? Panoramă vomitivă cu Rânca unde cine a avut bani de cărămizi a construit ceva? La Obârșia Lotrului să te uiți la ciupercari cu corturile lor? Drumul de la Sebeș la Obârșie cu excepția lacurilor e 60 de km prin pădure. Ok cu moto poate e fun dar altfel e ca partea sudică din Transfăgărășan. Deci foarte mulți bani nu se pot scoate plus că trebuie să ai și de la cine să îi scoți, noi ca popor nu avem obiceiul să mergem să mâncăm la restaurant.

      00
  5. acciza si supra-acciza ce mai zic? acum de ce tii cu ursu?

    00
  6. Drumul chiar e „al poporului”; este drum national, nu judetean (DN67C)

    00
    • OK.6 luni deschis, 6 luni închis.Ce sume se cheltuie ca să fie circulabil primăvara/vara și ce sume revin statului(aici scoatem o parte fiindcă e bun național)?

      00
    • @Sly: Ce sume revin statului? Ceva procent infim din suma totala incasata ca rovigneta, plus ceva maruntis din impozitele si TVA pe care binevoiesc sa le plateasca pensiunile din zona. Din punctul meu de vedere, de la Ranca incolo drumul este cvasi-inutil, iar de la Novaci la Ranca, n-au decat sa-i puna bariera si sa-l intretina pensiunile din Ranca.

      00
  7. Sugestie de bun simt, numai ca am cateva amendamente de bun-simt:
    1.Drumul, sa fie circulabil si sa nu iti rupi masina in el. Nu l-am vizitat, dar daca dau o taxa de 50 de euro de exemplu ca sa ma plimb, as vrea sa se vada banii aia. Din ce aud, acum nu se plateste nimic, dar iti cam rupi masina plus ca nu prea ai pe unde parca.
    2.Drumul acesta apartine de CJ Gorj sau CNAIR? Intreb, pentru ca cine detine drumul se obliga sa-l intretina, respectiv in cazul unei introduceri de taxe, ar trebui acei bani sa fie livrati celui ce detine drumul, iar acesta de banii acestia ar trebui sa ocupe de intretinarea lui, desigur cu un mic ajutor de la buget. Toata treaba asta, ar fi misto sa fie foarte transparent facuta ca na, vrem o tara ca afara.
    3.In cadrul introducerii acestei taxe scandaloase, pe care romanul ar trebui s-o plateasca, ar fi misto ca acea taxa sa se scada din valoarea pachetului turistic achizitionat din zona. Asa mai fiscalizam si vedem ce dracului se intampla prin acea zona.
    Numai ca traind in Romania, adaugirile de sus, nu se vor intampla ci mai degraba se va merge pe o buna teapa romaneasca, in sensul unei taxe de 20-30 de euro(platite doar de prosti, jmecherii nu o vor plati), un drum in care iti vei rupe in continuare masina, fara parcari si alte nebunii, iar cei ce detin pensiuni prin zona nu vor sti sa taie bon fiscal in continuare.
    Si in continuare, o sa ne uitam la Valea Prahovei ca la o Elvetie prea apropiata de noi, dar prea indepartata ca preturi si drumuri.

    00
    • Nimic mai fals. Drumul este perfect circulabil, soselele sunt in conditie foarte buna, mult mai buna ca pe Transfagarasan. Cine a zis ca rupi masina acolo, mananca cacat.
      Da, o rupi din cauza ca urcarea este destul de inclinata si tragi de masina, dar depinde de masina si de motor. Si de sofer, lol.
      Uite aici un clip de pe youtube (nu e filmat de mine): https://www.youtube.com/watch?v=kvwGgXEeW9c
      La minutul 12:47 e ditamai platoul unde poti sa lasi masina. Are o intindere foarte mare. Eu am fost acolo si e superb. Am lasat mai jos un comentariu.

      Asadar, du-te, nu mai pleca urechea. Placerea ta, poate fi plictiseala altuia.

      00
    • am facut transalpina anul trecut in August. Am fost cu Ibiza de 1.2 70 CP (cand era noua, acu o mai avea vreo 57) 3 pistoane si nu am avut nici o problema in a sui pe serpentinele alea.
      Da, pe unele a trebuit sa le sui cu 1-a, dar am vazut si pe neste unii care incercau sa suie in a 3-a-4-a si ramaneau la mijlocul pantei de il injurau aia din spate ca trebuia sa se dea toti inapoi.

      00
  8. Are poate vreo importanță militară strategică.

    00
    • în era nucleară și a rachetelor intercontinentale?

    • Boss, tu crezi ca boi ne lasam ca fraierii rachetele intercontinentale viteza 20 mach productie pur romaneasca afara la soare se se pozeze turistul cu ele? Normal ca nu, rle sunt ascunse in adîncul muntelui in buncare speciale! Butonul rosu cica nu se mai stie unde e l-a pierdut basescu la un poker cu betie!

      00
    • Din cauza traseului drumurile astea sunt atat de vulnerabile incat importanta strategica e nula.

      00
  9. Păi contractul de modernizare a fost promovat de miniștrii PNL Ludovic Orban si Varujan Vosganian si realizat de firma lui Nelu Iordache.
    Ludovic Orban avea toate informatiile necesare, nu cred ca l-ar fi propus spre renovare aiurea.
    Chiar a fost anchetat de DNA pt asta.

    00
  10. Momentan e doar motiv de furat motorină și altele.

    00
  11. Pai si cacatul ala de rovinieta pentru ce dracu e? Si asa mi se pare absurd sa platesc 11 lei la podul de la giurgeni sau la bacul de la braila. Inteleg plata pentru autostrazile in regim privat dar in rest nu.

    00
    • Mergi în Austria să vezi cum e cu vinieta și Europabrucke sau tunelele alea mai răsărite (Arlberg, Tauern)…explică-le că tu ai plătit deja vinieta și trebuie să te lase să treci.

      În apărarea ta comparația podului de la Giurgeni cu Europabrucke e un pic forțată…dar la bac chiar n-ai scuză. Și feribotul ar trebui să fie inclus în vinietă in Grecia, dacă ea ar exista? Plus că bacul e particular nu e al lui CNAIR…

      00
  12. si cu transfaragasan si cu transalpina se pot face bani cu singura conditie ca pana sus sa faci niste parcari in zonele bune de poze si niste wc-uri decente. bariera pe fiecare parte si e fabrica de bani… cum plm au pus taxa de pod daca te duci la mare pot sa pun si drumurile astea 2.vara in weekenduri si mai ales daca e vreme frumoasa e FULL, nu gasesti un loc de parcare pe marginea drumului

    00
  13. Cum zice un nene mai sus, esenta e simpla – omul da fericit bani cat timp intelege pentru ce si e multumit de produs/servicii. Nu am fost acolo insa nu stiu sa fie altceva decat un drum, nu vad de ce as da 1 leu sau mai multi.

    00
    • Referitor la dat bani pe servicii si uber…pai cand m-a asteptat taxi-ul la hotel la 4 dimineata si mi-a cerut 50 de euro cand am ajuns la aeroport…..dar ce taxiu….ce conditii. (comparand cu ale noastre) Am zis Multumesc doamne! :))

      00
    • Era vb de Italia…am gresit cand am dat submit :))

      00
  14. Eu zic ca merita mers pe acest drum. Ai ocazia sa-ti încânti simțul vizual cu peisaje foarte frumoase. Si au ocazia să le vadă nu doar împătimiți ai muntelui, ci și oameni care nu vor sau nu pot urca pe munte.
    Exista drumuri similare in Italia si Austria parca(nu am fost pe ele). Trebuie vazut ce s-a făcut acolo pt încântarea turistului cu alte chestii decat peisaje si trebuie încercată implementarea lor pe Transalpina si Transfagarasan.

    00
    • La noi nu doar ca s-a incercat dar s-a si executat deja, desigur in stil pur romanesc. Case si vile la fiecare 5 metri fara locuri de parcare ca daca este sa vorbim despre verdeata/canalizare/locuri de odihna/curatenie te faci verde la fata

      00
  15. Transalpina are sus, un ditamai platoul unde poti sa lasi masina si sa te plimbi haaaaat! Cat vrei! Au si cateva casute cu suveniruri si mancare.
    Apoi, exista Transalpina Ski resort.

    Dar lumea nu vrea plimbare. Vor sa puna bucile la masa, sa crape ceva si sa se care.
    Adica, ce fac pe Transfagarasan, la Balea.
    Face vreunul vreo drumetie pana sus pe creasta? Poate 5% din turisti. E zona mai mult ca perfecta pentru asa ceva. O drumetie de 3-4 ore pe creasta, in jurul la lacul Balea. Dar nu, ca e greu, miscarea nu-i pentru toti.
    Se cocoata toti pe pietre, fac 2-3 poze cu cabana si lacul Balea in spate, apoi se inghesuie la mancare si gata, ei au fost la munte, pfuu sunt obositi!

    Intr-adevar, e oarecum pustie zona pe platoul de la Transalpina, dar e perfecta pentru cei care vor doar liniste si platoul intins. Nu e nevoie de suedejeala si acolo, e de-ajuns panarama de la Balea.

    PS: Acum 3 ani, in 2016, o satra de co- nationali, au taiat un porc chiar pe Transfagarasan, aproape de Balea. E o cascada, care curge chiar langa sosea. Ei bine, cand am urcat, abia il sacrificasera. Cand am coborat, il transau si spalau toate alea in rau.

    00
  16. Sa iei taxa pe un drum doar ca e la 2k m cu ceva munte ? lol. Pai ai fost la Croati pana in Dubrovnik ? Niet taxa. Ai fost prin Kotor in Muntenegru(si munte si mare, spectacol) ? Saint-Gothard Elvetia ? Toate astea bat la cur Transalpina si ajungi in civilizatie/respect/voie buna/etc. Si noi sa mai cerem taxa dupa ce ca imi cere guvernul 30 de euro/an pe drumuri de cacat unde scot o medie prin tara de 60-70 km/ora cand e decent ? Fugi de aici !

    00
    • zi-mi o fază. e muia mai dulce dacă în loc de 140km ai zis „doi kilometri cu ceva munte”? sunt curios? îți mai crește un coi dacă faci așa ceva?

    • unde nu e taxa la Croati, ciocanitoare? ia mai da un search pe google si nu mai manca kkt pe net. Sunt multe portiuni de autostrada in in Croatia taxabile.

      00
    • @Vali: cred că a vrut sa zică la 2000 de metri altitudine, nu că sunt 2km prin munte

      00
    • Era vb de altitudine. Sincer nu mi se pare ceva wow de taxat sub nici o forma. Nu e nimic extraordinar de vazut gen hauri mari, stanci ciudate, mare langa munte, vulcani, cascade mari, extraterestrii, orice sa tresara in tine… :)

      00
  17. Acolo își desfășoară Renault o parte din teste. Fiind unul dintre cei mai importanți contribuabili, poți spune că statul dezăpezește pentru Renault.

    00
  18. transalpina era mai incitanta inainte de a de amenaja!

    00
  19. Transalpina este in pericol de a se transforma in manea, ca si Transfagarasan.
    Am fost suficient de neinspirat anul trecut sa trec spre Sibiu pe Transfagarasan, undeva prin august. Nu mai fusesem de ani buni, nu stiam la ce sa ma astept. Am stat intr-o coloana ore intregi, cred ca vreo 3 ore pana la Balea. Cand am ajuns la Balea am vazut balciul in care s-a transformat: zeci de masini parcate aiurea, tarani care blocasera intrarile in parcari si asteptau ca celalalt sa se miste primul injurandu-se, mirosuri, mici, muzica proasta, smecheri, ghertoi, gunoaie mai ceva ca dupa un meeting PSD.
    Sa puna taxa, eu sunt intotdeauna pentru. Romanului nu ii place sa dea bani, nu este invatat cu asa ceva, are parcarea cu 2 lei/ora cu sute de locuri libere si el parcheaza pe trotuar ca e gratis. Mai „speli” cumva din taraneti.
    Fa parcari, toalete, pune paza ca le vandalizeaza astia, se pisa pe pereti – si vorbim de turism civilizat. Amendeaza pe oricare isi arunca punga de MC Donald’s pe geamul masinii (sau chistocul), pe oricare isi pune gratarul sau isi taie porcul pe marginea drumului (Gizas!) si da, apoi cere bani pentru acces pe Transalpina.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube