Despre vânzătorii de fum, cu Jason Calacanis

Calacanis e destul de celebru în zona tech, a făcut câteva chestii tari de tot, a investit în câteva companii de succes, nu e un pulifrici. Coffeezilla e un tip cu un canal de youtube care demască și râde de vânzătorii de fum, ăia care te învață să faci bani, deși ei nu au prea mulți bani, ăia care te învață să fii antreprenor, deși ei nu sunt și tot așa. Discuția asta de o oră e aur pentru cine vrea să înțeleagă cum funcționează șmecheria vânzătorilor de fum. Bonus, îl râcâie un pic și pe Tony Robbins, idolul isteților. Dacă mai insistau un pic ajungeau și la Gary Vee.

Bun. Sunt două chestii de spus aici, cu aplicare la piața românească.
Întâi, și asta e ceva crucial de înțeles: publicul lor țintă e acel 1% care sunt destul de creduli încât să creadă că așa funcționează lumea. Oamenii cărora li se adresează vânzătorii de fum nu sunt genul care să aibă foarte mult discernământ ca să dea o căutare pe google sau să întrebe un prieten mai isteț (că sigur ăla o să fie invidios și o să îmi spună că e o prostie). Sigur, Lorand, Pelivan și alții au scos blogul ăsta din căutări, pentru că le stricam afacerile, dar absolut nimeni care apelează la oricare din vânzătorii ăștia nu dă o căutare pe google după ei, să vadă un CV sau o listă de succese înainte de a da bani. Și atunci, ce rost mai are să mi te plângi mie ulterior? Ca să scriu? Pentru cine? Pentru ăia ca tine, care oricum nu vor căuta informații despre oamenii ăștia?
Apoi, e aspectul legal. O dată, chiar dacă am dreptate, șansele la proces sunt 50%, pentru că așa e justiția din România, pierzi având dreptate. Apoi, chiar dacă câștig, nu câștig de fapt. În 2 zile a scos din google articolul și continuă treaba nestingherit. Iar voi știți deja de schemele astea și nu puneți botul, iar ăia care ar trebui să ajungă aici din Google nu o fac.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

45 comentarii

  1. Alta curiozitate am eu: de ce unii oameni care cica prostesc alti oameni nu au succes în afaceri?

    00
    • Pentru ca in afaceri e foarte importanta increderea. Nu poti sa prostesti acelasi om de prea multe ori. De aia si smenarii si prestidigitatorii de alba neagra isi schimba locul spre deosebire de afaceri legitime care au numar la poarta.

      00
    • NOU
      #3

      Pentru ca este mult mai usor sa dai sfaturi.

      Ca sa aplici acele sfaturi trebuie sa muncesti constant 8-10 ore pe zi

      Pe langa asta trebuie sa ai puterea sa treci peste obstcole atunci cand ceva nu merge. Apoi sa te adaptezi la lucrurile noi care tot apar.

      Si faci asta cam 5-10 ani.

      00
    • @cd logic, doar ca ii vezi pe astia gen Lorand care face aceeasi chestie in acelasi teritoriu de nu stiu cand si tot isi gaseste fraierii.

      Si am auzit asta de la multi cunoscuti: „si ce daca a trecut direct de la cules capsuni la invatat oameni despre cum sa faca succes in business, fara vreo legatura cu subiectul? Uite ce succes in business are acum, cati oameni vin sa-l asculte chiar daca nimeni altcineva nu face succes cu invataturile lui”.

      Si degeaba le zic ca, uite, sunt universitati cu cursuri de business is marketing free (gen Stanford), sunt materiale si bloguri de la investitori si oameni cu succes incontestabil (Calacanis, Thiel sau gen Buffet, Branson, etc) …. nu,nu,nu Lorand ne invata pe limba noastra, pentru piata noastra, etc zice ce vrem sa auzim.

      00
    • Au succes pentru ca oamenii se simt motivati de ceea ce zice omul asta. Oamenilor le place sa asculte povesti „uplifting” (na, ca nu stiu sa gasesc un cuvant in romana). Sa se simta inspirati si motivati pe moment, sa se simta increzatori. Treaba asta tine cateva saptamani, apoi motivatia dispare, asa ca simt nevoia sa mai cumpere un material, poate mai gasesc un secret acolo, care sa ii motiveze. Si tot asa.

      Dar cand vine vorba de aplicat ceea ce zice, brusc iti dai seama ca tu cumperi sfaturile, nu si timpul de aplicare al sfaturilor.
      Multi vor sa ia liftul, in loc sa urce pe scari, cauta sa obtina sfatul ala care sa ii propulseze langa unul care a muncit niste ani, ca sa ajunga acolo.
      In esenta, ele sunt bune. Ca sunt escroci sau nu (stii cum e proverbul „fa ce zice popa, nu ce face”), spun niste chestii general valabile care au sens. Muncesti, iti faci norocul cu mana ta, mai ales daca nu te lasi. Dar muncitul ala nu inseamna combinatii, weekend la mall, stai ca incepe serialul pe Netflix, stai ca azi ies la bere. Multi nu stiu ce inseamna sa te inchizi in munca, 4-5 ani si sa nu te bucuri de nimic. Bineinteles, cand iti permiti, in sfarsit, sa te bucuri, lumea o sa zica ca ai avut noroc. Aceeasi lume care iti spune ca esti un ciudat, cand nu vrei sa iesi in weekend la gratar, ca tu ti-ai luat cursuri si vrei sa mai inveti (sau ti-ai luat un job extra)”hai baaa, trece viata pe langa tine, nu iesi si tu la un mic, la o bere! iti petreci tineretea in casa”. Aceeasi oameni, care fac misto de tine ca nu esti la curent cu cele mai smechere seriale, dar ei stiu fiecare episod pe dinafara, in timp ce se plang ca n-au timp de nimic. O ora de serial o poti petrece facand antrenamente/ invatand ceva nou „da’, dar cand ma relaxez?”.
      Eh… greu.

      Exact ca aia care se scuza ca nu slabesc, ca vezi dom’ne, ei n-au bucatari si antrenori la discretie ca vedetele. Da, dar nici banii nu cumpara efortul depus la sala si gustul mancarii. Aceeasi salata mananci si tu si vedeta si acelasi gust are. Munca la sala e la fel de intensa si pentru tine si pentru vedeta, nu tine cont de banii din banca.

      Asadar, timpul, disciplina si efortul nu le poti cumpara, oricate motivationale citesti.

      Si inca un lucru care ma amuza teribil, e proverbul ala „Cautat-i un job care sa iti placa si nu o sa simti ca muncesti, in nicio zi din viata ta, sau ceva de genul”. Mi se pare cea mai amuzanta chestie posibila. Numai cineva la inceput de cariera poate sa manance atata rahat. Efectiv, de orice lucru, oricat de tare ti-ar placea, te plictisesti la un moment dat. Fie ca incerci sa mananci mancarea ta favorita, in fiecare zi, fie ca te uiti la filmul tau preferat in fiecare zi, sau ca faci ceva ce iti place, in fiecare zi, la un moment dat intervin rutina si plictiseala, de facut lucrul ala. La fel ca in casnicie, treci prin lucruri mai putin placute, oricate de tare iubesti persoana. Poate chiar te simti plictisit de persoana aia, dar treci peste, daca te uiti la imaginea de ansamblu. De-aia salile sunt pline in ianuarie si bate vantul in februarie. Lipsa de disciplina.
      Oamenii nu stiu sa fie disciplinati si sa faca fata plictiselii si rutinei. Aici intervin delasara, demotivarea si setea asta pentru uitat un gura unor escroci, sperand ca apare formula magica.

      00
    • Diferenta intre Bill Gates si Pulică, care se viseaza bill gates, este ca Bill Gates munceste, poate si 70 de ore pe saptamana. Munceste la fel de mult ca atunci cand era la inceput. Si cand nu munceste, citeste si se informeaza, ca mereu e ceva nou de invatat, chiar daca ragaie dolari. Nu l-am cunoscut pe Bill Gates, dar cred ca daca ar trece pe langa mine, ar mirosi a bani proaspat scosi de la bacomat, asa-i de bogat.
      Pulică, ce face Pulică? El a chiulit azi de la facultate, n-are el timp de d’astea, ca nici Bill Gates nu a terminat-o, el stie ca e special si o sa ajunga mare. Nu stie sa faca altceva, dar a citit el ca te imbogatesti din dropshipping, asa ca merge linistit la mall, sa isi mai ia o pereche de Nike. Oh, stai, e vineri? E zi de Loft, fratica, tre’ sa ma relaxez, am avut o zi grea, chem un Uber. Maine e sambata, ma scol tarziu, ca e weekend, merg si mananc la terasa ca nu gatesc, oricum or sa imi iasa combinatiile si ma umplu de bani. E luni? Ma duc la aia pe care am agatat-o la Loft, sa ii dau o buca. Poate bagam un Netflix. Azi nu ma simt prea bine, nici azi nu merg la facultate, lasa ca o sa copiez, oricum nu-mi trebuie la munca si oricum nu o sa fiu angajat prea mult, ca o sa ma umplu de bani din Amazon. Ma duc la un curs motivational azi. Ah, sa dau tag, sa vada fraierii drumul meu spre succes.

      Pulică la 40 de ani, cu rate pe cap: „Eh, ce ti-e si cu Bill Gheitz asta, a avut ma-sa si tacsu bani, de-aia a ajuns asa. Dar in tara asta de kkt, ce dreaq sa faci, pana si tocilarul ala din liceu a ajuns mai bine! Tara de kkt dom’ne…”.

      10
  2. Cel mai cunoscut vanzator de fum este nea Ion.Tiriac.De secole tot face de toate, doar ca nu se mai materializeaza.

    00
  3. daca esti bun si chiar ai rezultate, te-ar durea in cot de ce scrie unu sau ce reclama negativa ai, atata timp cat sunt rezultate palpabile in jurul business-ului pe care il promovezi, altfel ajungi la ticalosii de genul asta sa scoti articole de pe bloguri si google, sa dai in judecata (si sa te lauzi pe grupuri de fb ca ai castigat) ca te-a facut unu cocalar, tu chiar fiind unul :-D

    00
    • Să spunem de ex. că vinzi pantofi. Pantofii tai sunt foarte buni, doar că în mod constant se scrie despre ei prin ziare, bloguri etc. că sunt extrem de slabi, se rup repede etc.

      Teoretic, cum spui tu, ar trebui sa te doară in cot, pentru că pantofii tai sunt buni – doar că nu e chiar așa, deoarece eventualii noi clienți se vor uita la părerile de pe internet și nu vor mai cumpăra produsul tau,
      Asta e valabil la orice vrei sa vinzi, indiferent cat de bun e produsul, dacă va fi criticat constant nu ai cum sa vinzi.

      00
    • @Mirel Ai oarecum dreptate, dar daca faci niste pantofi foarte buni, e de asteptat ca prin ziare si bloguri sa apara si mesaje pozitive.

      00
    • @MihaiC- nu, pana nu le face reclama Buhnici :)

      00
    • @Mirel – eventualii clienti care n-au prea multa minte de obicei nici n-au bani sa cumpere, doar se uita, irelevanta parerea lor.

      intrebarea e cati iti garanteaza, cumva, ca o sa ai de castigat de pe urma lor? eu daca il rog pe zoso sa facem o campanie in care sa-mi livreze 100 de oameni la un produs si nu o face, eu cred ca d-l zoso nu ma va arde cu aceeasi bani, poate chiar deloc.
      spre deosebire de baietii cu maleta.init(), gradinari si antreprenori de success carora le platesti chestii fara sa iti garanteze ceva in schimb.

      revenind la pantofii tai: vine omu, cumpara pantofu, i se ofera garantie , se schimba sau banii inapoi. plus e destul de complicat, zic eu, sa faci campanie negativa la un produs unde cei care il produc/promoveaza sunt foarte transparenti cu tot, ofera garantie etc. e o treaba fina aici intre golanie si a face ceva serios.

      00
    • „daca esti bun si chiar ai rezultate, te-ar durea in cot de ce scrie unu sau ce reclama negativa ai”
      UIte-te la The Hater

      00
  4. In zilele noastre e mai rentabil sa vinzi dus si apa calda, uite ce departe a ajuns Nicusor Dan.

    00
    • Pai de ce crei ca au cumparat baietii apa de baie a aleia de pe onlyfans? Au sperat ca ajunge calaie la ei si o recicleaza.

      00
  5. Cool, sa vedem ce zice.
    Recent a fost si la Lex Friedman, alta discutie interesanta.

    Mai e ceva de adaugat totusi, pentru context.
    Calcanis are banii bagati in RobinHood si urma paydai, listarea.

    Robinhood era sa se duca in cap, inca are sanse, si oricum imaginea e praf dupa faza cu Gamestop. De aia Calcanis e peste tot, incaseaza favoruri, de aia si Tenev e peste tot si se da ingeras.

    00
  6. Pe LS il urmaresc pe fb din curiozitate. Omul are review-uri bune de la afaceri legit. Oameni care chiar vand produse sunt multumiti de ce ofera platforma lui si ii lasa review-uri pozitive. Nu zic ca nu se poate fara el, nu zic ca ce are el acolo nu se gaseste in carti mult mai ieftine. Zic ca afaceri pe bune cumpara ce vinde el. Explicatii?

    Celalalt pe care il mai pomeneste Vali, CD, vinde o chestie foarte scump, si are clienti, si oameni care nu sunt deloc prosti au cumparat si au fost multumiti.

    Disclaimer: nu am cumparat cursuri de la „vanzatorii de vant”.

    00
    • ma rog, cat de legit sunt review-urile (sunt sigur ca toti oamenii de afaceri de succes stau pe facebook sa dea review-uri) e discutabil.
      Dar ideea e ca omul a trecut literalmente de la cules de capsuni in Spania la a invata oamenii cum sa faca afaceri si marketing, fara sa fi facut ceva.
      Ani si ani omul a luat banii fraierilor si s-a promovat pe sine. Sunt absolut sigur ca in timp a invatat ceva, ca efectiv s-a vandut pe sine, din piatra absolut seaca. Iar celor de la noi nu le pasa ca omul a calcat pe ‘cadavrele’ celor care au dat bani fara sa stie ca primesc 0, mai ales ca intr-o vreme la noi trebuia sa sapi greu si mult ca sa ajugi la informatii de la afaceristi locali de succes (ori erau super discreti si izolati, ori super cu nasul pe sus). Omul se promova ca atare, baga niste truisme a la Otrava si culegea banii disperatilor dupa succes.

      00
  7. Brian Tracy e un guru al dezvoltării personale, a ținut conferințe și în România. Omul predă succes cum respiră și are dinții ăia strâmbi în gură.

    Câteodată e suficient să te uiți la ei, nu trebuie google. Doru Pelivan are alura și limbajul corpului unui tip care deține un chioșc la scara blocului făcut cu bani împrumutați de la tac-su. Lorand arată ca un agent de vânzări la o firmă de feronerie.

    A, și că e menționat în videoul ăsta, Thai Lopez dă foarte vizibil un vibe de hoț de mașini.

    • Acum cativa ani, Sergiu Manea (CEO-ul BCR) a fost la Mikey Hash la un interviu. Nici ala nu avea toti dintii in gura, i se vedea o gaura cand vorbea, dar asta nu inseamna ca ce spunea acolo nu mai are nicio valoare.

      00
  8. au succes pentru ca statistica: din sutele sau miile de persoane care le-au urmat cursul, 1-2 tot au avut succes in afaceri, si atunci le prezinta pe alea ca fiind produsul lor. mintea umana e hardwired sa se duca dupa fenta, si daca esti putin mai slab de inger, nu poti regla asta din soft. ca sa nu mai spun ca omul n-are nicio legatura innascuta cu statistica. ne este foarte greu sa gandim statistic. asa ca ramanem cu mintea la cei cativa care au avut succes, sperand ca vom fi si noi printre ei, si ii ignoram pe sutele care au dat banii degeaba.

    00
  9. Am fost și eu la o prezentare a unui giolgău dinăsta, dus de un prieten care mi-a transmis sec la telefon,, dacă vrei să faci bani, hai în locul x la ora y,,.Mă găndeam că facem un hold-up ceva, are un pont, să iau o cagulă și mănuși.
    Mă prezint la locul stabilit, vreo treizeci de persoane îl așteptau pe marele Gatsby să le schimbe destinul. Apare artistul, Audi A5 cu numere străine și șofer, ne duce într-un subsol în ceva vilă, ne așezăm, deschide laptocul, îl întoarce către audiența. Pe ecran o poză cu el și niște mașini.,,Acestea sunt mașinile mele,, Urmează ceva poze din vacanțe exotice. Tot el, plus niște gherțoi care se hizleau. Fast forward, la final fiecare participant trebuie să plătească taxa de 50 de RON parcă, pentru sfaturile prețioase și introducerea în șmen( ceva legat de piloni de pensii, n-am fost atent că îmi număram în gănd flocii din barbă). Căți au plătit ? Toți. Mai puțin eu, care i-am și transmis prietenului care m-a dus un călduros du-te în plm de lusăr.
    Dacă mă strofoc și e absolut necesar, cred că îmi pot aduce aminte și de numele entrepenorului de sugces.

    00
    • Pe vremuri lucram la o firma de transport persoane.Ma trimite firma la Bucuresti cu un grup Amway.Stam de vineri pana duminica, cazati la un hotel destul de bun, ma invarteam numa printre diamante si platini, la un moment vine unu duminica dimineata in camera : „Vrei sa faci 2000 de dolari pe luna?” si-mi explica mult si plictisitor, ca la capat „…’tre sa cumperi pachetul de nu stiu cati bani”.L-am intrebat : „Tu faci banii astia?/Da/Pai si mananci din pachetul adus de acasa?” si chimia dintre noi s-a sfarsit.

      00
    • Prietenul tău a ajuns bogat, între timp? :)

      00
    • @Cristi, ultima oară cănd ne-am văzut se forța să pară bogat.

      00
  10. ai avut recent și tu un vânzător de fum aici prin comentarii, andrei nu știu cum, cu cartea lui de 45 de lei care te învăța … nimic.

    00
  11. Ce mai face cristi calina si onecoi ?

    00
    • nu se mai numește onecoi acum, se numește OneLife.
      nici o vorbă de unde a dispărut Ruja economista matematiciană.

  12. Nu inteleg cum in SUA astia ii demasca pe toti fara sa le fie frica ca ii dau astia in judecata!?
    Aici daca demasti imediat te da ala in judecata si dupa cum ai zis mai sus sansele sa castige sunt mari

    00
  13. Ce fac cei doi in video este si un show de zile mari.
    Ei nu ar avea nici o problema sa vanda sampanie de 20.000 de euro s-au Iphone la 1500 de dolari cand pretul costul real e de 50 de ori mai mic. Sau ar vinde Coca Cola, apa cu zahar la suprapret.

    Fiti sinceri si vom vedea ca fiecare are un prag pe care il considera imoral.
    Imoralitatea celor demascati in video vine de la minciuni, adevaruri pe jumatate si ca nu aduce un beneficiu real.

    Totusi sunt persoane care te pot ajuta mult si pot fi asociati cu breasla.

    De exemplu la un seminar pentru mine a fost edificator de ce am probleme constant in firma: majoritatea angajatilor imi erau prietenti, neamuri si prieteni ai neamurilor. Cred ca m-as fi prins in 1,2 ani. Dar la varsta aceea si experienta aceea aceasta informatie mi-a fost de mare folos.

    Deci e mai relativa treaba.

    00
    • Cat adevar,
      Nu prea inteleg lumea sofismelor dar aici pare unul „zile mari.
      Ei nu ar avea nici o problema sa vanda sampanie de 20.000 de euro s-au Iphone la 1500 de dolari cand pretul costul real e de 50 de ori mai mic. Sau ar vinde Coca Cola, apa cu zahar la suprapret.”

      00
  14. Imi pare rau, dar eu am ajuns la concluzia ca oamenii care cad in tepe de genul, care le dau bani unora sa ii invete nimic isi merita soarta.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile