Despre umbrela „Meta” a Facebook

Oamenii fac ce au făcut Google cu Alphabet. Pentru a fenta discuțiile despre monopol, fac o companie mare, Meta Gelu SRL, și ea va deține Facebook, Instagram, Whatsapp și ce mai au ei pe acolo.

La un moment dat sper că au realizat și ei că a fost stupid să facă brandingul ăla cu „Instagram from Facebook” sau Whatsapp by Facebook”. Stupid și nenecesar. Alea sunt companii diferite, cu scopuri diferite. Da, le-a cumpărat, dar a le uni sau a le rebrandui în același produs a fost mereu o idee proastă.

Problema lor e asta: au doar 10.000 moderatori, nu e destul pentru 2 miliarde de utilizatori. Ori angajează mai mulți, ori încep să șteargă conturile celor care au mai mult de 3 avertismente, ori pun verificare prin telefon. Nu au scuze, ci doar profit anual de miliarde.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

17 comentarii

  1. Va crăpa vreodată Facebook așa cum a crăpat Hi5 și MySpace? Când, cum și de ce? Se va întâmpla vreodată că eu tare m-am săturat până peste cap doar să aud de FB?

    00
    • Nu, pentru ca compari mere cu pere. Hi5 si MySpace au fost doar retele sociale, doar destinatii. FB nu mai e de mult doar destinatie, si de asta vor continua, sub o forma sau alta, sa existe „forever”. FAAMG au ajuns la nivelul la care nu au cum sa dispara. Cel mult se mai restructureaza, se mai potolesc nitel, isi mai schimba numele (stie cineva cum se cheama blackwater acum?).

      FB / Meta e bagat in atatea locuri, si are date din atatea puncte, incat poate sa „dispara” de pe net 5 ani, si cand revine tot stie 99.9% cine esti, ce-ai facut intre timp, etc. Atat de multe date au, si atat de puternice sunt analizele pe date. FB primeste date din milioane de „senzori” pe secunda (asta era traficul ala care bloca tevi pe amsterdam budapesta, cand si-au revenit serverele dns, btw). Orice aplicatie de mobil, orice site partener logheaza mereu interactiunile, si toate ajung la FB, unde sunt corelate cu numele real. Numele real e a doua diferenta majora intre FB si restul retelelor sociale pana la ei. Pentru ca frumusik69@yahoo.com e nimic fata de Bianca Bombonescu, 36 de ani, neca, in cautare de print, momentan slefuitoare de unghii la sc. unghii false srl. Cu un nume si un cerc social poti sa-i vinzi chestii targetate precis, si sa castigi $$$ din asta.

      00
    • Cred ca declinul a inceput deja. Sau poate e ceva izolat in bula mea, dar eu nu mai stiu oameni sub 25 de ani care sa aiba Facebook. Ei merg catre TikTok, iar Instagram deja pe parte de reels si alte filmulete doar recircula continut de pe TikTok.

      Asa ca pentru cei sub 25 de ani, doar Whatsapp mai ramane de interes

      00
    • Orice companie indiferent cat de mare este, va cadea la un moment dat.
      De exemplu influenta Facebook este strans legata de influenta economica si militara a SUA. Daca peste 20 de ani polii de putere se vor modifica si Facebook va fi afectat cu siguranta.

      00
    • au investitori care ii trag de urechi, sa faca bani , Market Cap 904.545B. Isi permit sa testeze ce merge si ce nu merge. Orice nou apare au bani destui sa ii cumpere sa ii dezvolte sau sa ii inchida. Asa nu prea cred ca o sa dispara in curand.

      00
    • @Andrei, tik tok e bun daca faci filmuelete de 1 minut. Daca vrei altceva nu merge. De exemplu eu pe Facebook fac constatari ale realitatii insotite de poze…chestii care nu se misca. Cum as putea sa le fac pe Tik Tok?

      00
    • Slide-uri?

      00
    • Nu mai e niciun adolescent care să folosească Facebook. O să moară odată cu utilizatorii.

      00
    • @marsten: problema cu „eww, my mom is on there” e deja fumata din alte industrii, si „rezolvata” de fb/meta deja.

      In primul rand, au achizitionat si vor achizitiona alte retele sociale pt a avea engagement cu public tanar.

      In al doilea rand, adolescentii si tinerii nu au bani de aruncat oricum, asa ca sunt mai valorosi aia batrani. Ca aia au bani, si aia dau click. Problema asta a mai fost rezolvata in industria reclamelor tv. De aia nu vezi nici la tv reclame pentru publicul 15-25 de ani, ca aia oricum sunt rupti in cur, nu iei bani de la ei…

      In al treilea rand, varsta de „ewww, my mom is there” trece incet incet. Ajungi la 25, 30 si apar copiii, apare asezarea la casa ta, mai un job, mai o treaba serioasa si brusc devine rusinos sa mai stai pe aceeasi retea sociala cu emo kizi de 15 ani. What comes around goes around, cum ar veni. Si, datorita faptului ca oricum aveau toate datele despre tine deja, cum ajungi la varsta potrivita, cum iti „activezi” contul pe care ei deja in creasera pentru tine… Si uite-asa, esti si pe fb. Give it time, zic.

      p.s. e putin amuzant sa comentezi ca ceva cu market cap de 900 de miliarde de dolari va pica, mai ales dand niste argumente de 2 bani. Serios, chiar credeti ca astia nu au o armata de oameni care se gandesc strict doar la future proofing? Chiar credeti ca nu stie nimeni la fb ca astia mici nu stau pe platforma, si ca asta o sa le fie sfarsitul? Credeti ca cumpara alte retele sociale / echipe doar asa de dragul de a cheltui niste bani? =))

      00
    • @Gabi platforma socială Facebook va dispărea în timp ce compania mamă (meta) va rămâne și va achiziționa în continuare ce crede că are priză la publicul țintă.

      Bun așa?

      00
    • cum sa crape daca tu ai deja cipuri de la FB in tine?

      00
    • Daca ar aparea altceva mai ok, o sa dispara Acum fb e un fel de ”internet”. Ai grupuri (forumuri), pagini, cu comunicare mai simpla, cu notificari, cu prieteni, cu validare, etc. Si pare ca multi migreaza spre insta unde sunt poze lol

      00
    • @gabi, da si nu prea.. androidul de zuckerberg e prea autist sa faca o platforma pe placul majoritatii, dar probabil va reusi cu ajutorul ai-ului, nu prea are nimeni puterea sa dea fb jos, doar amazon are momentan resurse sa ii ia jucarica lu zuker, google sunt prea geeksi iar microsoft sunt si geeksi si autisti, desi mai mereu vin cu idei geniale mereu sfarsesc sub marketingul de autism

      00
    • Nu o sa moara. Dar o sa scada destul de mult in popularitate.
      Tinerii nu-l folosesc. Cei din generatia mea, de exemplu, rareori il mai folosesc.

      00
  2. Aia tineri nu stau pe Facebook. Pai aia tineri imbatranesc :))

    00
  3. Cred ca sunt singurul fara cont pe fb si instashit. Poate si sper sa crape ambele.

    00
  4. „ori încep să șteargă conturile celor care au mai mult de 3 avertismente” haide boss, de la facerea internetului incoace, botii sunt aerul ce-i ajuta sa respire pe semi-inutilii patroni de megacorporatii, mi-am adus aminte de gicu ala care e ‘inventatorul hashtagului’ practic n-a inventat nimic doar a zis despre o chestie care oamenii o foloseau in irc de la facerea lui incoace

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.