Despre Trump și producătorii auto germani

O publicație germană citează surse anonime cum că președintele american Donald Trump ar fi spus că vrea taxe suplimentare pe mașinile germane premium.

Cele două citate care contează:

The news and current affairs magazine said Trump had told French President Emmanuel Macron in April that he aimed to push German carmakers out of the United States altogether.

This could destroy exports by German carmakers, which control 90 percent of the U.S. premium market and are the biggest European Union exporters of cars to the United States. (sursa)

Problema e că americanii nu prea au ce să cumpere în loc. Americanii au și ei mărci de lux, Lincoln și Cadillac, dar nu se vând grozav, iar pe segmentul ăsta nemții de la BMW, Mercedes Benz și Audi se bat cu japonezii de la Acura, Lexus și Infiniti.

Treaba e cu atât mai cotoioasă cu cât japonezii au fabrici complete în SUA, pe când nemții produc puține modele acolo și fie importă piese (motoare de obicei) și le asamblează pe continent, fie mașini complete.

Și invers nu merge, europenii nu au nici o carte pe care o pot juca, pentru că noi nu consumăm mare lucru de la americani. N-avem ce taxe să mărim pentru importuri.

Dar momentan rămâne doar o știre neconfirmată.

bentley

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

56 comentarii

  1. „Currently, vehicles shipped from Europe to the US face a low 2.5% tariff. Meanwhile, cars built in America face a 10% tariff when they’re shipped to the European Union.”
    2.5 < 10 :D Deci China si-a invatat lectia, acum urmeaza EU! :)

    00
    • Vezi si ce taxe au camioanele ;)

      00
    • “The U.S. trade deficit with Germany is $65 billion. The United States exports $49 billion, a large portion of which is automobiles, aircraft and pharmaceuticals. It imports $114 billion in similar goods: automotive vehicles and parts, industrial machinery and medicine.”

      00
  2. NOU
    #4

    Dupa 5 minute de cautari – petrol si produse derivate (shale gas care e super ieftin a relansat industria chimica, acum pe cai mari – e exportul lor principal), Boeing.

    Totodata, cel mai mare exportator de auto din US este… BMW, care are o fabrica in Carolina de Sud a carei productie este exportata in proportie de 3/4.

    Deci… fas!

    00
  3. NOU
    #5

    Am si eu Lincoln sudeaza foarte bine.

    00
  4. Pana una alta, cea mai mare fabrica BMW din lume e in America la Spartanburg. Asa ca mai produc si pe la ei. Eu iau orice afirmatie a lui Trump cu un mic zambet in coltul gurii. Omul e un batran semi-senil cu capacitatea de a vedea macro ca alui Dancila. Cand tot ce inseamna grupul WW o sa scoata toata suita de modele electrice la care lucreaza de ceva ani, o sa fie si mai si!

    00
    • Puiule, VW este o gașcă criminală. Faptul că tu încă ești un germanofil este o problemă gravă.

      00
    • NOU
      #8

      VW si conationalele care se credeau cei mai cei in auto nu au fost in stare sa revolutioneze industria asta. Ei trebuiau sa vina cu electricele, nu Tesla si Nissan.
      Marea industrie auto germana nu a mai revolutionat de vreo 40 ani incoace. Cel putin. Acum, ca scoate si VW electrice, nu arata decat cat cinici sunt. Daca aveau un pic de mandrie se lasau de meseria asta. Ca nu au curaj sa miste nici cu un deget mai in fata industria asta.
      aaaaa, ba da! imi amintesc de o revolutie germana in ultimii ani. Erau semnalizatoarele cu led, gen cocalar, inventate de Audi.

      00
    • Tehnologia din spatele masinilor electrice a existat si inainte de Tesla. Ceea ce oamenii nu pricep sunt cateva lucruri simple:
      – la nivel global, piata masinilor electrice este nimic si nu reprezinta interes crescut pentru marii producatori;
      – Tesla nu stie sa construiasca masini, asta a recunoscut si Musk fiindca inca nu a reusit inca sa aiba un supply chain bine pus la punct, de asta nu poate livra la timp;
      – Tesla nu reprezinta un player disruptiv din niciun punct de vedere, nici macar tehnologic – poate doar faptul ca au bateriile cu cea mai bun coeficient de densitate energetica – dar in rest, Tesla nici macar nu interfereaza cu piata premium in mod categoric;
      – GMC, VAG, PSA nu isi bat capul cu chestia asta pentru ca piata e foarte mica si nu ai retea de incarcare – e atat de simplu, si asta e motivul pentru ca statiile Tesla de incarcare au fost proprietare pana recent cand au scos un adaptor si pentru celelalte EV-uri dar pe Supercharger doar Tesla ramane compatibila;
      – nu ma pis pe EV-uri, ci doar am impresia ca unii chiar habar n-au cat vinde VAG sau GMC in comparatie cu Tesla – hai totusi sa va ajut: https://imgur.com/a/bPfgmf3
      – hai sa o luam altfel – la un loss de aproape 1 mld, CEO-ul din voi ce zice? da, Giani, bagam electrice ca merg bine…
      – altfel, nu stiu daca din prostie sau ignoranta, dar cum sa zici ca nemtii nu au inventat nimic avand in vedere ca absolut tot, TOT, de pe masina moderna e patentat fie de Merc, fie de VAG, fie de PSA? https://www.mbusa.com/mercedes/benz/innovation https://patents.justia.com/assignee/volkswagen-ag https://media.groupe-psa.com/en/psa-peugeot-citro%C3%ABn/press-releases/innovation-technology/psa-group-frances-leading-patent-filer

      00
    • Sandu, cât a durat până când automobilul a fost adoptat la scară largă? hai să tăiem perioada aia la jumătate, că acum lumea știe de mașini și înțelege mai bine situația. de asta zic să nu ne apucăm sa judecăm tesla așa ușor și simplu, că nu e ușor și simplu.

    • NOU
      #11

      Sandu, la prima vedere ai dreptate dar omiti cateva lucruri:
      – da, piata masinilor electrice nu e mare, dar este inevitabil ca in viitor va reprezinta toata piata auto. Istoria e plina de companii moarte, care au dominat piata intr-un anumit moment dar au ignorat schimbarea. Considerand acest lucru, este iresponsabil pentru orice companie auto sa ignore Tesla.
      – Da, Tesla nu stie sa construiasca masini (cel putin partea conventionala a masinilor). Dar sunt o gramada de ingineri care stiu si care pot fi angajati. Problema principala e faptul ca Musk e capos si vrea sa faca tot in stilul lui. Iar avand in vedere faptul ca ritmul de productie al modelului 3 creste in fiecare luna, se pare ca Musk s-a trezit la realitate.
      – Tesla este un player disruptiv din punct de vedere tehnologic. Uita-te la episodul din Autoline After Hours in care Sandy Munro discuta despre electronica si bateriile din Model 3.
      – GMC, VAG si PSA nu isi bat capul pentru ca sunt prosti. Kodak nu si-a batut capul cu fotografia digitala si acum nu mai exista. Microsoft nu si-a batut capul cu telefoane si tablete si acum nu are piata aia. Cand salariul tau depinde de cifrele din quarter-ul urmator, nu merita sa te gandesti pe termen lung.

      Tesla se duce spre dominatia pietei masinilor electrice. Singurul lucru care o impiedica in momentul de fata este incapatanarea lui Musk.

      00
    • NOU
      #12

      @Sandu,

      vezi ca pagina aceea nu spune toata povestea. Asa, la o prima aruncatura de ochi:
      ABS nu e inventat de nemti. E inventat de un inginer francez care l-a folosit la aterizarea avioanelor. Si e inventat cu vreo 30 ani inainte ca nemtii sa il patenteze.

      Eu de asta vorbeam, de inventii si de viziune, nu de patente de mecanic.

      00
  5. Nu stiu la altii cum e dar noi cumparam armamament din US pe cand am putea sa-l luam din EU sau sa-l fabricam noi :)

    00
  6. „Și invers nu merge, europenii nu au nici o carte pe care o pot juca, pentru că noi nu consumăm mare lucru de la americani.”

    Ok, si cine zice ca trebuie taxat doar domeniul auto, consumam suficiente servicii si produse IT. Ce s-a mai intamplat cu amenda pt VW? Parca era ceva in plan si pt Microsoft sau FB in UE pentru monopol. Sau poate au dat-o la pace americanii cu UE.
    E un razboi rece, de intimidare. Vreti sa dati amenzi la voi acolo in america? no stai ca va f…em si noi pe voi ca nu respectati legislatia europeana.

    00
  7. Jocul e clar.

    Vrea să le forţeze mâna ca să facă fabrici în SUA ca şi japonezii.

    După care se va putea lăuda cu joburile create. E politic sau nu, dacă în final îi forţează să facă fabrici acolo, oamenii care vor avea de muncă sigur nu se vor supăra că au joburi din cauza unor jocuri politice.

    00
  8. Cum nu? Intai obligi Apple, Google, FB, Amazon, Netflix, Starsucks sa plateasca taxe si sa nu se mai ascunda prin paradisuri fiscale. Apoi, daca se impute treaba, le interzici de tot, alternative exista: Yandex, VKontakte etc.

    00
    • Pt. cei care nu s-au prins, eram ironic cu Yandex, VKontakte. Este totusi trist ca nu exista o alternativa europeana la Google, FB, Amazon.

      00
    • păi da, că serviciile românești gen okidoki.ro sau google vă put, vreți numai servicii americane!

    • NOU
      #22

      De fapt cea mai buna masura e cealalta: scazi corporate tax in Europa si introduci ceva asemanator scutirilor de taxe pe IT din Romania.

      00
  9. O mica precizare importanta. BMW și Mercedes produc mult în SUA la fabricile de la Spartanburg respectiv Tuscaloosa, Alabama. Vorbim de un volum de productie important, parțial destinat pietelor asiatice și de zeci de mii de locuri de munca în orașele unde nu prea sunt alte oportunități. De urmărit..

    00
  10. EU+Canada+Mexic =52% din exporturile SUA. Yup suntem varza.

    00
  11. sa cream un ARO pickup iesit din comun si sa refuzam sa-l exportam americanilor :))

    00
  12. Nu-i nimic boss, le pune cruciulite din fabrica si le vinde in rumeinia.

    00
  13. europenii nu au nici o carte pe care o pot juca, pentru că noi nu consumăm mare lucru de la americani. N-avem ce taxe să mărim pentru importuri.

    Am râs, ms frumos.
    E chiar invers, de fapt și de drept.

    Ia de-aici, informatorule, link cu cele mai puternice companii din lume. Hint – americanii conduc detasat: https://www.statista.com/statistics/263264/top-companies-in-the-world-by-market-value/

    Daimler AG nu-i nici măcar în top 100. Daimler Chrysler nu face nici măcar cât brandul NIKE.

    E plină Europa de iPhone și softuri americane la fel cum ți-e cămara plină de Coca-Cola (băutura aia care nu-i americană deloc-deloc).

    00
    • Lista aia e un cacat. Din lista aia lipsesc Samsung Group si Tencent iar Alibaba are de fapt o capitalizare dubla decat cea scrisa., si astea sunt erorile sarite in ochii de la prima cititre.

      00
    • Mea culpa, am facut o greseala, Tencent nu lipseste din lista dar la fel ca si Alibaba, e capitalizat la jumatate.

      00
    • Problema e că toate alea sunt taxate deja în stil socialist european.

      Cât e un iPhone în SUA și cât e in Europa? Mă refer in magazin legal la preț de listă.

      Diferența e in buzunarul EU.

      O altă problemă majoră e că la toate astea nu există alternative. In Europa se fabrică telefoane? Sau ne luam toți Allview (care tot chinezesc e știm toți). Finlandezii nu mai sunt demult pe hartă din păcate. Alcatel? Sagem? Ericsson pe care i-a luat Sony? Am uitat pe careva?

      Ce să zic de software, trecem de mâine pe Linux toți? Lăsăm Windows?

      Ce să zic de procesoare, o să trecem toți pe procesoare rusești? Aveam pe britanicii cu ARM dar le-au dat jet și aia europenilor.

      In schimb americanii au alternative la toate produsele importate din Europa. Le pot importa din alte zone care abia așteaptă. Nu se vor supăra japonezii și chinezii să preia din ‘povară’.

      Acuma nu mă înțelegeți greșit, nu sunt fanboy american, nici Trump, dar europenii sunt pe nicăieri de vreo 20-30 de ani, dacă nu mai mult, în ceea ce înseamnă inovație.

      Pur și simplu taxele, birocrația și lentoarea cu care se mișcă lucrurile…ne-au lăsat în urmă chinezii și americanii.

      În Franța de exemplu nu cred să fie companie majoră în care statul sa nu aibă acțiuni ca să le acopere pierderile. Mai au puțin și se pot face comuniști.

      Trump pare el prost dar la faza asta cred că știe foarte bine ce face. Le face jocul companiilor americane, care dau de lucru cetățenilor americani, iar pentru asta cine-l poate învinovăți?

      00
    • subscriu. europenii sunt pe langa de cateva decenii.
      si asta se vede si la vot: 13 ani de dezastrul numit Merkel, Grecia, Italia, Polonia, Ungaria si Ro – populiste, UK a iesit, Spania a redevenit un jeg. in timpul asta Lux si Irlanda merg inainte cu offshores, seful comisiei europene junker zice ca Marx a fost un tip super si ca Rusia e prietena UE, iar milioane parasesc locurile unde au crescut.
      numai succesuri.

      00
  14. Mercedes au vreo 15%, BMW 15% si Audi 11% pana la 90% mai e mult. Mercedes Sprinter Cargo are chicken tax de 25%, e asamblat in Germania, apoi scos motorul, trimis separat si re-asamblat in Gerogia. Ford transit il fac in Turcia dar e cu scaune pentru persoane, ajunge in New Jersey sunt scoase scaunele afara, facut pentru marfa ca sa nu platesca 25% taxe vamale.
    Americanii prefera camionete care se bat cu masini din clasa de lux, nu au nici o problema sa platesca 70-80.000$ pentru o camioneta.
    „noi nu consumăm mare lucru de la americani”- doar google si FB care mai primesc cate o amenda de la EU.

    00
  15. Plus ca nemtii de la VAG au o fabrică si in Mexic.

    00
  16. Si pe noi ne intereseaza stirea asta fiindca? Nu inteleg de ce ne pasa ce se intampla intre 2 tari straine cand avem si noi atatea probleme.

    00
  17. NOU
    #36

    Europenii au cateva carti pe care le pot juca, in afara de taxe de import:
    -Pot reduce corporate tax.
    -Pot reduce sau anula penalizarile economice aplicate Rusiei.
    -Pot ataca direct afacerile lui Trump.

    00
    • -Pot reduce sau anula penalizarile economice aplicate Rusiei.

      Giani, tu chiar ești prost? Tu n-ai înțeles de ce Rusia este și trebuie sancționată în continuare până, dacă ne-o ajuta Providența, să se spargă din nou?

      -Pot ataca direct afacerile lui Trump.

      Deja i-au atacat statele care l-au votat și nu le-a mers. Ups!

      00
    • NOU
      #38

      Nu fii idiot. Sanctiunile sunt o arma. Pot fi reluate cand US se linisteste.
      Sunt de acord ca Rusia trebuie tinuta la distanta, dar mai important este ca US sa nu se transforme intr-o noua Rusie.
      Nu, nu au atacat statele care l-au votat. Au anuntat o lista de produse care vor avea tarif, dar incepand de prin iulie. Iar efectul se va vedea peste cateva luni. In plus, eu nu ma refeream la state, ci direct la afacerile lui Trump. Omul e cel mai coruptibil presedinte din istoria US, e si pacat sa nu se profite de asta.

      00
    • Aoleu, tu chiar ești idiot și nu pricepi nimic din nimic.

      Citește articolul: https://old.reddit.com/r/collapse/comments/8oidjq/a_rare_moment_of_hope_from_reddit_rworldnews/

      Mai important decât articolul, citește comentariile. Știi ce o să observi?
      Stai liniștit, îți scriu eu acum: o să observi, într-un moment de raritate maximă, cum multă lume dintr-o dată, pe un internet cu mulți troli/spameri/ce vrei tu, au aceeași epifanie dezastruoasă despre cum stau lucrurile cu adevărat, unde nu există nicio soluție.

      Tu? Tu nimic.

      00
    • NOU
      #40

      Deci nu ai argumente in legatura cu subiectul asa ca ma trimiti sa citesc comentariile de pe reddit fara legatura cu subiectul? You fucking waste of oxygen.

      00
  18. Doamne ajuta! Poate se ieftineste bmw-ul si pe la noi

    00
  19. Nimeni nu-si permite sa se lipseasca de piata USA,cu cea mai mare putere de cumparare din lume.Poate vinde Mercedes sau BMW in Iran sau Palestina,acolo toti isi permit masini de 60-70 mii dolari…

    00
  20. Vrei sa omori șarpele(UE),ii tai capul(Germania)…

    00
  21. Ce spui in text e o doar efectul. Problema e alta. Nucleul ala dur din EU (Nazi, Vichy si Mussolini) au jucat cartea rusilor si au scos din EU pe cei care au eliberat-o acum 73 de ani si apoi au protejat-o de…bolsevici…pentru vreo 45 de ani fix pe banii lor. Si acum e pay-back time.
    US a mutat prima. UK o sa mute a doua (are cu ce, nu va mai luati dupa toti analfabetii care cred ca Pamantul se invarte in jurul Soarelui), hint….ce avioane sunt Kogalniceanu.

    00
    • @TGC

      O să descoperi, dacă nu o să mă crezi acum, că sunt foarte mulți comentatori xenofili (germanofili în special). E corect ce spui dar să înțelegi dacă-ți iei josvoturi în cazul în care îi dojenești pe eroii sclavilor cu fetișuri străineze, nemții.

      00
  22. NOU
    #48

    Insulte si fantezii in loc de argumente. Republican adevarat.

    00
  23. Am discutat cu niște americani care au lucrat în departamentele lor de comerț, muncă, bancar și justiție: cele mai multe fraude și acte de corupție, inclusiv sperjur & falsificare, le comit Germania, Austria și Elveția – țări puse și considerate în raporturi drept „aliate/prietene”.

    With friends like these…

    00
  24. @Giani-rizi tu,dar nu-i risul tau…o sa vedem cine ride la urma…șandramaua UE sta sa cada,pirîie din toate incheieturile…

    00
    • NOU
      #55

      Nu rad, sunt vremuri interesante. UE era intr-o pozitie destul de proasta datorita diviziunii interne. Noroc ca (1) au plecat aia cei mai recalcitranti si (2) a venit un idiot care poate fi, cu putin skill, transformat intr-un inamic comun.

      00
  25. NOU
    #56

    Problema nu e ca americanii nu au ce sa cumpere in loc. Problema e ca Trump e prost.

    Sa zicem ca protectionismul ar fi fost o idee buna. Dar putea sa il faca mai cu cap. Asa, a pus intai tarif pe otel si aluminiu, crescandu-le pretul in US si scazandu-l in restul lumii (surplusul care s-ar fi dus in US duce la o scadere de pret). Deci, din start, tot ce se face cu otel sau aluminiu in US va fi mai scump decat in rest. Si masinile nu se mai fac din lemn si ganduri bune de multa vreme. Si fabricile europene din US asambleaza componente produse in afara US. Cu otel ieftin. He he.

    In plus, putea sa ia si el tarile la rand. Dar, idiot fiind, a inceput scandal cu China, Mexic, Canada si EU in acelasi timp. A aratat ca nu se poate discuta cu el si ca o sa faca ce vrea oricum, intr-un moment in care miza era mica. Singura intrebare e daca ceilalti sunt la fel de prosti ca el sau nu.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile