Despre rebate, discount şi calitate în online

ronewmedia-12-dragos-stancaCiteam pe IQAds o listă de interviuri cu oameni din industrie pe tema anului curent şi ce se va întâmpla în 2013. Se simte neliniştea în glasul lor prin monitor. Ia să vedem ce zice un băiat care, în câţiva ani scurţi, a ajuns de la profan la a conduce cea mai mare agenţie de online din România:

Agentiile de media pun in continuare presiune pe marirea rebate-urilor si pe achizitia la un cost cat mai mic al unei expuneri cat mai mari. Asta va duce la o surpriza neplacuta, daca se va continua asa: nu prea va mai exista calitate in contentul local online pentru ca banii care ajung la publisher nu justifica investitii mari in echipe tot mai competente. Pe o piata fragmentata in materie de publisheri si regii este firesc ca marii clienti si agentiile lor sa maximizeze profitul aferent investitiilor in media. Cred sau, mai degraba, sper ca lucrurile se vor normaliza, la un punct: cei neconsolidati suficient se vor alia cu cei mai puternici, altii vor disparea si lucrurile se vor reaseza. Sau, daca nu, vom ajunge in situatia unor piete in care exista Google, Facebook si maxim inca un player sau doi locali si gata. In plus, am tot spus si repet: principalul avantaj al online-ului nu poate fi totodata principalul dezavantaj. Ma refer, aici, la masurabilitate. Daca va continua tendinta „platesc doar ce livrezi!” nu e ok. E o prostie. E ca si cum s-ar plati la ProTV doar in functie de numarul de oameni care suna la un anumit numar de telefon, dupa difuzarea unei reclame Vodafone. Si doar daca cei care suna comanda un telefon si, mai mult, il si platesc. Eventual, pe loc! ;) Exagerez. Putin. Doar ca sa ma fac mai bine inteles. (sursa)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

10 comentarii

  1. „…nu prea va mai exista calitate in contentul local online pentru ca banii care ajung la publisher nu justifica investitii mari in echipe tot mai competente…. ” adica cum adica? @#$%

    In online-ul local avem calitate a contentului care e pe cale de disparitie sau echipe competente care sa produca un astfel de continut cand poti numara pe degetele de la o mana oamenii din online care chiar produc continut de calitate?

    00
  2. ce s-o fi intamplat cu dragos?

  3. Aha, revenim la ce mi-am batut eu gura degeaba de vreo patru ani incoace: netul sa vanda audiente, nu click-uri, nu afisari, nu actiuni. Audiente. Da’ eu am obosit sa-mi bat gura, e timpul sa o faca altii…

    00
  4. Tocmai petru că nu mă pricep deloc, m-aş băga în discuţie. Situaţia pe scurt ar fi asta: Cînd sînt bani, se ajunge cam la toată lumea. Cînd nu sînt bani, nu se ajunge decît lacîţiva. Şi în 2013 se pare că nu vor fi bani. Deci, încă un player sau doi locali vor vrea să înhaţe totul. Am înţeles?

    00
  5. Ioan T. Morar – invata sa scrii corect romaneste, foloseste i din a cu incredere. lasa la o parte rasina.

    00
  6. WTF??? cum sa vorbesti de campanii online la care sa nu avem obiective clare? PPC? CPA? rings any bell? altfel investim banii de dragul investitiei, nu al rezultatelor. astfel de atitudini ar trebui eliminate din piata online!

    00
  7. @Alex23423423: Întâi învaţă să scrii corect româneşte, nu romaneste. Presupun că eşti român, nu roman. Foloseşte cu încredere diacriticele, la fel şi majusculele la început de propoziţie. Lasă la o parte băşinile.

    00
  8. @sakura: Ai învățat să scrii corect româneşte, nu romaneste. Presupun că eşti român, nu roman. Folosești cu încredere diacriticele, la fel şi majusculele la început de propoziție. Nu te mai băși, pute!

    00
  9. Pe mine ma enerveaza un pic cand apare cate un idiot din asta care nu stie sa vorbeasca romaneste. Sigur ca el ar vrea sa raporteze ca agentiile de PR ca a avut o afisare de la un IP si ca de fapt au vazut-o 4 persoane si animalele de companie ale domiciliului.

    00
  10. @Alex23423423 A existat o vreme (probabil tu nu erai născut încă) când „corect românește” se scria cu „eu sînt / noi sîntem” etc. Pe urmă a venit Revoluția, unor moșulici de la Academie li s-a părut că „eu sînt” e o invenție comunistă, și te-au forțat pe tine și pe puștii ca tine sa scrieți cu „eu sunt”.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile