Despre protestul RATB de azi

Supărati că se va anula serviciul care ii transporta acasă de la autobază şi invers, şoferii RATB au făcut azi grevă spontană.

traficCe vrea să spună greva lor? Mişto ideea asta a voastă cu transportul de noapte prin Bucureşti, dar noi nu vrem să circulăm cu transportul în comun, aia e pentru muritori. Noi vrem serviciul nostru privat, departe de transpiraţi şi gălăgioşi…Păi de aia am murit noi la revoluţie, să circulăm in autobuzele alea mizerabile şi făra aer condiţionat cu toţi dobitocii?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

42 comentarii

  1. nu asa se pune problema.cunosc situatia.oamenii depind de transportul de serviciu pt a ajunge acasa.au masini care ii duc inspre periferie.cunosc pe cineva,lucreaza in ratb.daca se retrage la 12.20 noaptea,nu mai are cu ce ajunge acasa,adica in jud.ilfov.nu are masina personala.doarme in garaj/depou?isi cer drepturile,vin la munca,dar de plecat nu mai pleaca?

    00
  2. In prezent exista asa ceva si este si normal sa existe. Trebuie sa vii la munca inainte ca sa circule ceva si pleci cand se opreste tot.

    Ai zice ca acum au autobuze de noapte dar nu prea este asa. Nu stiu daca te-ai uitat pe rute, dar nu se intersecteaza, sunt radiale din Unirii, Universitate sau Romana. Un gigel care pleaca acasa la 11 si ceva sau care vine la munca la 4 si ceva are sanse sa faca o ora si jumate sau mai mult pe drum. Pentru ce, pentru economia facuta cu combustibilul a 3-4 autobuze-naveta care-i pescuiesc pe fiecare de acasa?

    00
  3. #graff…desteptule….cate companii asigura transportul angajatilor ? Sa-si ia Logan 1.5 dci din salariu de 2700 RON, ca motorina are autobuzul…ca doar de aia umbla cu aerul conditionat inchis pe caldurile astea…sa-i mai ramana si lui 10-15 litri la sfarsit de zi.

    00
  4. @Graff & @pigbrother – Cei de la Metrou nu mai au transport asigurat de la poarta casei la depou tur – retur și văd ca se descurcă.
    Eu aș fi de părere că ar trebui să le schimbe turele astfel încât să se lucreze 3 schimburi. La schimbul de noapte cine are de făcut curse de noapte bine cine nu – să pună mâna să spele mașinile/tramvaiele că oricum PUT mai ceva decât o hazna.

    00
  5. Foarte multe companii asigura transportul angajatilor, inclusiv private. Problema este ca acel transport de noapte este doar un proiect, nu este clara implementarea lui, ar asigura doar cateva linii fixe si ar avea o frecventa de 30-60 min. Pentru un sofer care trebuie sa ajunga la 4 am la munca, poate chiar in celalalt capat al orasului, acea linie speciala cam este vitala. Or fi RATBistii de injurat, dar in cazul asta cam au dreptate.

    00
  6. Ai dracu’ nesimtiti. De ce nu folosesc teleportarea ca doar de asta a fost inventata.

    @roiu: Sunt o gramada de companii care asigura transportul angajatilor chiar si in timpul zilei.

    00
  7. Este vorba de liniile de noapte, si ar fi cam nasol intr-adevar pentru ca vor circula rar (la 60min)

    00
  8. @roiu..hai roiu ca esti prost. taica-miu e sofer RATB si imi povestea intr-o zi ca pleaca de la capat de linie cu geamurile inchise si aerul pornit si ajunge la celalalt capat cu ele deschise. pt ca ghiolbanul de bucuresti ca tine nu asteapta sa se raceasca in autobuz si deschide el geamul crezand ca face mare branza. si ce tare ma amuza toti astia care sunteti cu gura mare, dar platiti abonament? eu una platesc luna de luna. plm, unii se plang ca vaai eu la banca iau 15 milioane si astia iau 30. pai muta-te nene de la banca sa conduci un autobuz, zi de zi, cu toti descreieratii din trafic, pe canicula, pe ger etc sa vedem, e usor?
    dar ma rog, asa e romanu’ nostru, vorbeste mult si prost, si daca nu moare si capra vecinului nu se simte bine.

    00
  9. Mie la privat nu mi-a asigurat nimeni transportul iar cand firma a avut pierderi m-a dat afara, fara sindicat, fara greve, fara figuri in cap. Nu inteleg de ce daca esti angajat la stat trebuie sa ai tot felul de avantaje si salarii mai mari decat restul muritorilor. La ce salarii au soferii RATB pot face naveta cu taxiul sau cu masina personala.

    00
  10. Ar fi mare minune daca s-ar mai civiliza si soferii poporului, care nu stiu decat sa se planga ca sunt asupriti, sa iti inchida in nas dupa ce ai alergat dupa autobuz sau sa conduca de parca ar transporta animale.

    Lucrurile nu se pot discuta civilizat, spiritul comunist de turma castiga mereu.

    Sincer, ar merita sa li se taie 25% din salariu, asa fara comentarii. Ca data viitoare sa nu mai traga greve spontane.

    00
  11. @andreea – daca tac-tu lucreaza la RATB ai abonament gratuit pe toata perioada muncii lui acolo.
    O prostie din partea lor: nu-ti convine ce spune seful, nu opresti munca in mijlocul zilei ca vrea basca ta; iar de oprit ceva din salariu pentru asta, nicidecum.

    00
  12. @roiu.
    prietene,nu stii ce vorbesti.cum adica sa-si ia masina?tu intelegi ce spui?ia mai intereseaza-te cate companii asigura transport.si banii de taxi lasati de firma tot asigurare transport se numesc.intai gandeste.incercati sa intelegeti ca nu se plimba cu autobuzu ca si cu masina de servici. daca e s-o luam asa,de ce pana mea nu le ia masinile magistratilor?ceee,sa-si cumpere logan,ca au de unde.aiurea ganditi

    00
  13. Interesanta comparatia intre magistrati si soferi de RATB. Sublim! Elicopter si SPP nu vreti ma?!

    00
  14. nu frate.ideea e ca sunt tot oameni,beneficiaza de acelasi gen de serviciu,nu conteaza rangul.imi sustin in continuare punctul de vedere.

    00
  15. Unchi-miu’ e mecanic CFR. Ani de zile a facut curse de noapte. Se intorcea la 3.00AM in depou. Avea 2 variante : dormea in depou sau se deplasa pe cheltuiala proprie pana acasa(fro’ 20 de km).
    Astia de la RATB au trei perechi de „bile” sau cum vine asta transport asigurat? Mars mah de aici!
    Ia sa dea juma’te din ei afara sa vezi ce se-nghesuie apoi sa presteze!

    00
  16. Si eu care ma duc pe cheltuiala mea la munca nu sunt om? Sau sunt supra-om comparat cu plangaciosii care asteapta sa li se dea, sa li se faca, pentru ca asa era acum 50 de ani si asa trebuie sa fie in continuare. Nu zic daca trebuie sa li se asigure transport sau nu. Zic doar ca merita gandita si posibilitatea sa nu se asigure. Nu e un fel de drept constitutional al conducatorului RATB care sta in Ilfov dar vrea sa fie sofer in Bucuresti. Daca statea la Brasov si era sofer RATB tot asa, trebuia sa fie transportat?

    00
  17. NOU
    #17

    Adevarul e undeva la mijloc. Dupa ce am citit articolul despre subiectul asta (chiar asa, era o idee buna sa pui un link spre un articol care trateaza subiectul!) eu zic ca:

    1. Soferilor care ies din tura la ore tarzii, cand nu mai circula (well) RATB-ul este de bun simt sa li se asigure transportul spre casa cu un microbuz.

    2. Inteleg ca Regia a luat tocmai aceste autobuze cu care erau dusi astia acasa si le-a „convertit” in autobuze pe linii de noapte. What kind of shit is that? Nu pot lua din celelalte autobuze, care pot fi pur si simplu rarite dupa orele de varf? Sau nu poate achizitiona niste microbuze care sa transporte soferii, chiar e nevoie sa-i duca cu ditamai magaoaiele?!

    00
  18. @un om simplu din popor – autobuzele de noapte sunt pentru toate personele ce vor sa circule noaptea. Ideea era sa nu le mai puna masini la dispozitie, ci sa foloseasca aceste autobuze ce vor functiona oricum toata noaptea.

    00
  19. Mie de ex. imi deconteaza firma transportul daca munca se intinde sau se petrece la ore cand au adormit hipopotamii. Si la fel se intampla in multe/majoritatea locurilor.

    00
  20. Mie mi se pare un serviciu decent și de bun simț să transporți oamenii de acasă la servici – mai ales cînd ei fix în asta lucrează, transport. După 8 ore de condus mașina în căldură sau frig, sunt sigur că numai încă două ore de stat în trafic cu mașina nu mai au nevoie.
    Da, sunt și ei oameni și da, e o necesitate, nu un drept.

    00
    • @Dorin: ai dreptate. şi medicii merită transportati acasă. după 8 ore de consultaţii şi operatii, numai de două ore in trafic n-au chef.

  21. Eu nu am auzit pana acum de nicio firma sa asigure transportul angajatilor (nici benzina, nici bani de taxi, nici decontat abonamentul de metrorex etc)… In afara de cei de la Media Pro de au sediul in Buftea si fac vesnicie pana acolo, da’ cei pe care-i stiu lucreaza pana dupa miezu’ noptii, dorm putin si se intorc la prima ora. Unde lucrati voi de e atat de bine? :))))

    00
  22. Cand un sofer, vatman, de mijloc de transport in comun o sa respecte regulile de circulatie si nu o sa circule mai nesimtit decat un taximetrist, atunci o sa am mila de el. Pana atunci, pe jos. Esti platit cu un salariu. Daca din ala iti permiti sa iti intretii familia, mancare, facturi, transport la locul de munca, e bine. Daca nu, demisia si cauti altceva. Cred ca 90% din persoanele care lucreaza la un sediu care e relativ departe de casa, dau un procent din salariu pe transport si nu se plang. Gura si la munca.

    00
  23. @Iulian: munca e grea.-proverb poplar romanesc

    00
  24. In Iasi sunt 2 firme a caror angajati au transportul asigurat cu autobuze si anume Antibiotice Iasi si noua fabrica de injectoare Delphi, daca de primii putem spune ca acest obicei a ramas din timpul comunismului e una, dar cea de-a doua este o multinationala.
    Intradevar aici situatia e putin diferita, autobuzele aduna oamenii din oras sa ii duca in afara orasului unde sunt fabricile, si cel putin unde este situata fabrica Delphi efectiv nu exista mijloc de transport in comun care sa ii lase cat de cat aproape de locul de munca.

    00
  25. autobuzele alea mizerabile circula pe timp de noapte la un interval de 60 min. asta inseamna ca daca trebuie sa iei 2 autobuze pana la serviciu, vei face , cel mai probabil 2 ore.
    nu toata lumea castiga bani din blogereala . mai termina cu aerele astea de mare smecher sunt curioasa cum ai fi procedat in locul lor

    00
  26. @alex: esti prost.
    Te-ai gandit vre-o secunda ca poate autobuzele alea sunt gandite in asa fel incat la punctele de legatura sa se intalneasca in interval de 10-15 minute?

    Si cum zicea mai sus cineva: ori e elba ori e neagra, ori si medicii sa aiba transport moca, si restul bugetarilor, ori nimeni.

    00
  27. Multa vorba pentru o problema simpla:
    Din princpiu, eu sunt impotriva „drepturilor speciale”, gen spor de noapte, spor de mediu toxic, pensie de magistrat: fiecare munca ce implica un stres special trebuie remunerata (adica salariu, din care platesti toate cele iar pensia e in consecinta – calculat in mod unic de la opica pina la vladica). Prin urmare, RATB trebuie fie sa le puna la dispozitie soferilor microbuze care sa-i duca/aduca la acasa/servici, fie sa le mareasca salariile cu un cuantum care sa acopere deplasarea pt un maxim negociat colectiv. Dupa asta, sanatate! Nu-ti ajunge cuantumul, nu te angajezi. Nu poti pretinde RATB sa-ti garanteze transportul daca tu esti sofer in Bucuresti dar locuiesti in Ploiesti.
    Celor ce zic „da’ si eu lucrez si nu-mi asigura patronul transport” le spun ca problema „ce-a fost mai intii, oul sau gaina?” are un raspuns clar: gaina! Din salariul care vi-l plateste patronul (mic, mare, cum e) se considera ca veti cheltui ceva pt deplasare cu un mijloc de transport in comun catre servici/casa. Dar transportul in comun inca presupune un operator uman. Deci…

    00
  28. Facem din tantar armasar. Daca cineva trebuie sa ajunga la serviciu la 3 sau la 4 dimineata, presupun ca are deja o solutie din moment ce RATB nu a bagat inca linii de noapte.

    Daca pe cateva linii vor circula autobuze din ora in ora, oare nu s-ar gasi 20-30 de soferi care sa locuiasca in Bucuresti ? Sau toti soferii de la RATB locuiesc la 20 de km de capitala ?

    Cred ca nici ei nu stiu ce au vrut sa obtina prin protest, dar clar la un anumit nivel cineva s-a simtit foarte bine. Ca a aratat el bucurestenilor ca RATB e mare rahat.

    00
  29. Ai băut apă după Giurgea, bag de seamă. 🙂

    Sunt multe firme în Bucureşti care asigură transportul angajaţilor. Pe timp de zi de la puncte comune de adunare din faţa unei guri de metrou (ex: Aurel Vlaicu pentru Vodafone şi alte firme de pe Pipera-Tunari) sau noaptea către zone apropiate de casă (ex: firma de pază de la Carrefour Orhideea).

    Alte firme decontează transportul cu taxi-ul până acasă sau în puncte diferite din oraş (aeroport/gară – sediu). De asemenea MAI şi MApN au trasee de la unităţi către puncte comune de adunare.

    Şi să nu crezi că e numai în Bucureşti. Îţi dau un exemplu din Sânnicolau Mare, unde Delphi Packard asigură transportul gratuit cu autobuze de la diverse firme a circa 4.000 de angajaţi în oraş şi pe sate. Şi le merge bine, dovadă că tocmai au deschis a 3-a fabrică.

    00
  30. In Brasov toate firmele de au sediul in afara orasului si au peste 50-100 angajati asigura transportul. Unele pecum Schaeffler ce au 3000 angajati au o flota de vreo 20 de autocare!

    00
  31. interesant cum un articol care se ia de capra vecinului aduna mai multe comentarii decat 2-3 articole care semnaleaza lucruri interesante. +1 pentru zoso – in zece ani poate sa scrie o carte bazata pe studii sociale

    00
  32. daca te pui in locul lor sa stii ca au putina dreptate, de la autobaza unu poate sta in Baneasa si schimba 10 autobuze ca sa ajunga pana acolo adica mi se pare tampit.

    tinand cont de faptul ca ei conduc o zi intreaga si dupaia merit sa fie dusi undeva mai aproape de casa.

    dar daca o privesti dintr-un alt punct de vedere, comparand o tara din vest, poti observa ca acolo soferi de autobuze, calatoresc cu autobuzele pana la o statie apropiata de autobaza. unii vin si cu masinile proprii, dar in Bucuresti la ce aglomeratie este… pf

    00
  33. Ba .. cum adica le trebuie transport ?

    Cand ajung la lucru pot sa vina cu autobuzele cu program normal, ca doar nu ajung la lucuru pentru tura de noapte DUPA ce a inceput tura de noapte.

    Cand pleaca de la lucru … tura de noapte s-a terminat, deci pot pleca cu autobuzele care merg normal, in tura de zi.

    Care e problema aici ?

    00
  34. Daca voua nu va asigura transportul, asta nu inseamna ca altii sunt plangaciosi sau ca au trei coaie. Eu mi-am dat demisia de la ultimul loc de munca tocmai pentru ca terminam programul numai dupa 11-12 si trebuia sa imi platesc singur taxiul. Mi-au zis sa ma duc pe jos acasa… ii chis in freza, nam rate de platit, gasesc in alta parte.

    Inainte mi se deconta si abonamentul RATB, la jobul dinaintea astuia.

    Eu sunt de parere ca ar trebui obligate companiile sa asigure transportul angajatilor, cel putin in intervalul in care nu circula transportul in comun.

    00
  35. Discutia tinde catre managementul uman al resurselor umane. 🙂 Daca obligi angajatii sa faca ceva, unii o sa-ti sara in cap. Daca obligi patronii sa faca ceva, unii or sa se smiorcaie ca iar se baga statul in ograda lor. La fel ca si obligativitatea echipei de lucru lasata la latitudinea patronilor, si in aceasta problema fiecare face cum vrea p**a lui. De asta avem workeri recesisti care umbla cu scara si colacul de cablu de gat si bormasina cu geanta de scule in maini, de-asta avem angajati tinuti ilegal peste program sub pretextul fidelitatii fata de firma etc…

    00
  36. Eu n-am prea inteles ce a fost cu greva aia handicapata cand oamenii trebuie sa se intoarca de la serviciu.

    Adica nu mai exista alte metode de a trensmite aceasta problema directorului RATB decat printr-o greva retardata si prin care ii chinuie pe cei fara masini?

    00
  37. Sunt smecheri oamenii, fac greve cand au ei chef, in mijlocul zilei, sefii nu le fac nimic, totul ok. Nu inteleg de ce nu ii da afara. Sunt atatia soferi care au nevoie de un serviciu, poate soferi care nu trec pe rosu din 2 din 3 intersectii, nu se comporta ca cei de pe maxi-taxi si taxiuri…

    00
  38. @pyuric, zoso: Majoritatea firmelor din proximitatea Bucurestiului (pipera, voluntari, bolintin etc) au microbuze cu care isi transporta angajatii la si de la cea mai apropiata statie de metrou (pipera, pacii, 1mai etc). In Ploiesti exista o firma cu ~2500 de angajati din care ~75% sunt din localitatile limitrofe. Exista cate 1-2 microbuze pentru fiecare localitate (in fct de numarul anagajatilor de acolo) care transporta angajatii la si de la locul de munca.
    Concluzie: Cand spuneti tampenii documentati-va mai intai!
    Despre faptul ca aia au facut greva: soferii ratb au dreptul la ceva cand o sa ajunga mijloacele de transport in comun in statii dupa program ca in alte tari (si sa nu sariti ca e trafic si ca nu e vina lor ca si-n Berlin e trafic si-n Rotterdam si-n Bruxelles).

    00
  39. eu zic ca este un lucru bun ca au bagat transportul de noapte. si chiar l-am vazut functionand. e un pas important spre civilizatie.

    acum, legat de protestul lor, or avea si ei dreptatea lor pe undeva, dar totusi, nu cred ca era cazul sa faca atata tambalau.

    inteleg ca i-au lasat fara un anumit confort, dar gata cu atatea mofturi si sa mai punem si mana la munca.

    00
  40. NOU
    #42

    mda… transportul catre locul de munca e un beneficiu (nu o obligatie) din partea angajatorului, care probabil ca in lumina noului cod al muncii dispare – astfel de beneficii se hotarasc unilateral (la privat: portocala asigura transport pentru locatiile cu transport public prost) si bilateral acolo unde exista sindicat (cazul RATB).
    mie personal mi-e clar ca se incearca o micsorare a beneficiilor angajatilor de catre conducerea RATB, ca sa aiba si ei ce arata la sf anului la capitolu economii&reduceri de costuri: un alt exemplu de capitalism feroce… si atat

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube