Gaben vinde o Skoda Superb, care a costat 30 și ceva de mii de euro. Pe autovit sunt mai multe mașini de acest gen, care stau nevândute de mai multe luni.
Problema lor e simplă: oamenii nu le percep ca fiind mașini scumpe. Mă uitam, prețul pentru Megane-ul meu e 5.000€, la 3 ani de la cumpărare. Am rămas un pic descumpănit, după care am realizat că 5 mii este prețul pentru versiunea care a costat 13.000 nouă, nu cea de 20K, pe care o am eu. A mea este…cinci mii cinci sute.
În aceeași situație se află și Opel Insignia. Bine, sincer acum, nici eu n-aș da 13.000€ pe un Opel sh, dar asta e doar părerea mea.
Asta e valoarea de revânzare. Ți-ai luat-o, ți-ai făcut treaba cu ea, nu o poți vinde acum pe prea mulți bani, că nu e BMW sau Range Rover.
Și apropo de BMW, o anomalie amuzantă: prețul unui Seria 5 e mai mic decât al unui Seria 3, pentru că acestea din urmă sunt mai mici și burtoșii care apreciază o mașină nu încap în Seria 3.
La fel am patit si eu cu masinile: un clio 1.5 dc din 2005 care a costat vreo 13.000E acum e 3300E si un opel astra 2007 care a costat 25.000E acum e ~7.000E
Asta e, mergem mai departe si daca dorim mirosul de nou platim.
@StefanM – inainte sa cumperi o masina, zic eu, te gandesti: ai de gand sa o folosesti foarte mult timp sau dupa 3 ani vrei sa o vinzi? In prima situatie merge masina noua, indiferent de cat dai pe ea, in cea dea doua situatie, te indrepti catre masinile SH.
Mai e și aspectul ca o mașină mai scumpă în general se depreciază mai mult decât una ieftină (sau cel puțin așa am observat eu)
În același timp, la sh diferența între o mașina care are o grămadă de opționale și una fără e mica din punct de vedere al prețului
@FaraSuparare: ai avea curaj să iti iei un range rover vechi de 5 ani, la cât costă service-ul?
@vali petcu – daca e intretinuta si n-ai luat toate gropile in gura, nu cred ca vei avea probleme. eu, pe logan din 2005 (cumparat de nou) in 70.000 km n-am schimbat nimic, decat consumabile. fac aceasta remarca ca tot parte din Renault e…
Acuma nu stiu cati km ai, dar suspensii, arcuri, cap de bara si alte chestioare se mai strica, le schimbi la timp si scazi riscul sa se buleasca altele pe urma. Daca e intreinuta la timp o sa ai parte de ea mult si bine
O masina scumpa nu se depreciaza mai repede decat una ieftina, ci doar piesele la aia scumpa … sunt o carca de bani.
@dirtman – iti dai seama ca mi-as dori sa schimb o masina nu la 3 ani, dar la 5 parca ar merge.
Nu am avut probleme majore cu masinile, doar consumabile.
stai sa vezi cum e cind vinzi un Subaru
Da’ de ce sa dai Megane-ul? E masina buna. Ai vazut ce șpanuri sunt astea noi? Adio suspensie independenta pe spate, s-au prostit si astia.
@Leo: nun vreau să îl dau, e mașina mea iubită, dar împlinește 5 ani în curând, mi-e frică să nu înceapă să pice de pe ea.
Du-o la control, ca sa fii sigur. Accent-ul meu face 6 ani in sept. si se tine bine. E adevarat, a calcat doar prin reprezentante. De valoare sh nu mai zic. 14500 de nou, acum nu cred ca mai iau 5 mii pe el.
Oricum regret Megane-ul, cel putin la suspensie. Accent-ul e barca la curbe si șaretă la denivelari.
Seria 5 e mai ieftina decat Seria 3 doar daca e mai veche/mai putin dotata/mai fugarita.
Fara suparare dar Gaben are ceva erori in articolul ala. Spune ca masina costa 13800 de euro dar daca iei in considerare si acel „peste 4 rate’ pretul se duce la 15.100.
Apoi sa spui ca scoti consum in oras mai mic decat cel declarat de producator nu prea se poate decat daca orasul e foarte mic.
La 13.500 sunt altele mai noi si mai putin rulate ca a lui ), la 17.000 gasesti deja diesel din 2011 in jurul a 50.000 km.
Masina e fainuta dar ii va fi greu sa o vanda la banii astia cand concureaza cu Passat CC, A6 mai ales daca acestea sunt aduse de dincolo cu ~20% TVA pierdut pe drum.
@Leo: Unde ai auzit tu de susp. indep. spate la megane? Poate la Focus.
@zoso: cat ai dat pe megane, 20k? Luat de nou?
@florin_: nu, el a costat nou 20K. eu am dat mai puțin pe el un an mai târziu.
25.000 de euro pe astra???
articolul scris de Gaben e perfect, n-ai nimic să-i reproșezi la gramatică/logică ?
Eu zic ca ai cateva variante:
1. Faci leasing si schimbi la 3 ani…
2. Cumperi second hand, gen la 2-3 ani si inca aí garantie de obicei… dar cel mai important aici este pretul sexy platit, asta daca nu ai fobia a dai prímul basina in masina ta. ..
3. Iei noua dar iti impui sa o tii macar 5 ani, daca este Posibil sa te duci peste 10 ani…
@Vali nu sunt genul care să îmi iau o mașină la care să nu am bani de întreținere
De unde ai inteles tu ca cele 4 rate se calculeaza șeparat. Peste 4 rate se poate inchide leasingul. Ceea ce e alta mancare de peste
Cat de mult conteaza „mirosul de nou” cand pierzi peste 25% din pretul intial in primii doi ani? Nu mai bine cumperi un second hand de maxim 2 ani vechime? Cat poate sa se deterioreze in 2 ani? Unele abia isi termina rodajul… Cu o curatare profesionala o poti face sa miroasa a ce vrei tu
Am facut eu prostia sa tin un megan mai mult de 4 ani. am schimbat injectia, amortizoarele, motorasul de la geamurile din fata, caseta de directie. Din pcate de aia e meganu asa de ieftin…pica vazand cu ochii.
ps l-am vandut unui intermediar si acum l-am vz pe autovit cu 80k de km mai putin. l-am sunat pe ala si l-a scos de pe site ca am zis ca ma duc la politie :). din pacate cineva o sa si-o ia totusi cu masina mea (avea 160 k )
lasa ca era euro 3.3 cand v-ati luat. nu era chiar asa scumpa
adica o masina de 15000euro a costat atunci 11000!
iar la 20k de fapt e vreo 15k…si la mana a doua e 7.5k. si pentru ca te grabesti sa o dai o lasi la 7k,
cu alte cuvinte ai dat doar diferenta de la 11k la 7k adica 4k sa ai o masina bengoasa 4 ani…
nu te mai plange
Pai cand iti iei masina si vrei sa o schimbi la un moment dat te gandesti si cat de usor sau cat de bine o sa vinzi la un moment dat. La fel ca la o casa (de ex cine o sa-ti mai cumpere casa ta din camp?).
Alt exemplu: Kia vs. VW Golf, aceeasi clasa, acelasi pret de vanzare ca nou, diferenta de 2-3000 E dupa 4-5 ani.
cu 13000 iti iei o hyundai i30 noua de 1.4 numai buna pentru oras.
Pt cetatenii din categoria „2nd hand e prost, pentru ca te costa mai mult”, caz concret:
Mercedes GL320 36000€ cumparat la 4 ani vechime (in 2011). Pret de nou cu toate dotarile de pe ea: 95000€. Bani extra bagati in ea:
– schimbat toate zemurile: 600€
– revizii(3): 900€
– frane: 500€
– un injector (bun, dar am auzul fin si ma deranjeaza): 200€
– upgrade unitate navigatie: 700€
– anvelope vara + jante (a venit cu iarna): 1500€
– niste bucse, bielete antiruliu, tampoane: 400€
Total bani extra cheltuiti: 4800€. Total masina: 40800€.
Pentru a o intretine, schima ce „a picat”, cumparat necesare si oarecare imbunatatiri masina a ajuns la ~41000€. Nu miroase a nou. Merita noua la 95000€ doar pentru miros?
@Alex1
si banuiesc ca ti-ai pus gpl pe ea, nu?
sint curios la ce folosesti ditamai autobuzul.
Aici sunt doua chestii ca sa ai un TCO mic la masina. Ma refer la costul total al masinii pe kilometru, care e cam asa: (pretul de nou+revizii+reparatii+combustibili+taxe+asigurare-pretul de revanzare) impartit la numarul de kilometri.
Cele doua chestii sunt:
– sa nu vinzi masina repede. Daca o vinzi in 3-4 ani e jale, o vinzi in perioada de depreciere maxima. Eu nu vand masina inainte de 8 ani (sunt a a 2-a masina si ma aproprii de cei 8 ani – acum am Skoda Octavia Tour 1.9 TDI)
– sa te tina binisor masina si dupa 5 ani si/sau dupa 100.000 de km (eu atat fac, 20.000 de km/an), adica sa nu incepi sa bagi bani cu lopata in ea. Iar aici grupul Renault e „mester mare”, vezi ce zice Cip mai sus, dar nici cu alte marci frantuzesti nu imi e rusine: fiabilitatea scartie, piesele si reparatiile sunt scumpe ca focul. Asta am aflat-o de la multi posesori de masini frantuzesti si de la mai multi mecanici auto.
Ca tot zicea zoso mai demult ca nu isi intelege tatal de ce a luat Skoda si nu Megane. In primii 3 ani Skoda pare o afacere proasta, dupa 5 ani de utilizare incepe sa se faca diferenta. De asta isi si permite Skoda sa tina preturile sus la masini goale rau la dotari optionale.
@Alex1 respect .e o masina frumoasa
@silicon_v imi place logica ta.
Problema la noi sunt cei ce viseaza la o masina peste posibilitati, fac pe dreaq in 4 si o cumpara si apoi incep sa se planga ca sunt scumpe piesele , ca consuma mult, ca e masina proasta ca se strica repede.Io intodeauna am sfatui pe cei care-i cunosc ca inainte sa cumpere o masina sa caute pe net preturi pt placute de frana, distributie,kit de ambreiaj,componente ale sistemului de rulare(bielete,capete de bara,pivoti…)Daca oricare din preturile pieselor de mai sus va sperie atunci e bine sa va ganditi la alt model(marca).Iar despre consum de carburat se pot spune multe dar e bine sa intervina si aici bunul simt.Adica daca vezi ca vanzatorul scrie la benzinara automata cu peste 2000cmc , 5% in oras tre sa intri un pic la idei.La consum intervin destul de multi factori (capacitatea cilindrica,greutatea masini,aerodinamica si chiar gradul de uzura al motorului pt cele 2nd).Si consumul ti-l mai faci si cu mana ta (pantoful tau ).
Daca ne intoarcem la formula lui silicon_v si dupa ce adunam toate cheltuielile pretul final e in limita bugetului alocat pentru masina pe anul ce urmeaza e ok. Daca nu o luam oricum si apoi ne vaitam pe forumuri.
Bateti campii!
nu stiu de unde tot va tot vin ideile astea cu preturi mai mari la intretinere!
orice piesa pentru orice tip de masina e produsa de o fabrica. Acea fabrica nu produce pentru o singura marca. Acea fabrica pune pretul pe manopera si materiale.
Comparati preturi seturi ambreiaj, set distributie pentru mai multe marci (dar luati aceeasi clasa, motorizare cat mai apropiata), surubele, parbrize etc si o sa constati ca marjele de pret sunt de maxim 10%-15% uneori in favoarea vag alteori in favoarea psa sau japoneze.
mana de lucru e aceeasi cu exceptia porsche romania unde sa fi prost sa te duci.
acum … stiu cazuri de diverse piese care se schimba mai des la unele marci, vezi renault, dar vad ca multi uita cam ce probleme grave au aparut la nemtoaice (punti spate – fiesta; ambreiaje cam tot ce tine de ford; cutii de viteze automate VW si bmw; mercedes suspensii si sa nu zic de audi ca imi sare lumea in cap ).
idei preconcepute se gasesc la toti … dar de cat un ‘rahat’ chel care sa ma tina 10 ani (la naiba ce poate sa cada la nimic ? ) vezi skoda, mai bine optionale care imi fac viata frumoasa dar cu riscul ca da … sunt facute ca sa fie schimbate si nu sa tina 10 ani. economia trebuie sa mearga … banii sa circule.
iar skoda intotdeauna va fii o afacere proasta: ori vw (mai bine originalul decat copia) ori vezi de niste japoneze (ii lasi sa iti miroasa fumul de pe toba la orice ora) ori frantuzesti (macar vezi dracului ceva stil la masinile astea).
O masina poate fi intretinuta reparata cel putin 20 de ani insa problema e cat te costa. Daca apelezi pentru orice chestie la service, reparatiile se pot duce la sume foarte mari. Regula e ca o masina vanduta in numar mare la noi in tara va avea piese mai ieftine si mai usor de gasit.
Eu prefer sa-mi fac micile reviziile acasa. Sa schimbi un ulei e destul de simplu, la fel si pentru filtre.
@un muc: tu la ce film te-ai uitat? esti din categoria „sa moara capra vecinului” sau ce?
@mesterul: cine naiba vinde un Subaru?
@protoida sa-ti spun de unde imi vin mie ideilea astea . Am in familie un frontera Mk2(sau B) si un freelander al sotiei.Amandoua benzinare amandoua au acelasi an de fabricatie.Am schimbat amortizoarele la amandoua in aceiasi luna.Am pus acelasi timp de amortizoare de la acelasi producator.La LR au costat dublu.Am schimbat si bielete antiruluiu,capete de bara,pivoti.Aceiasi poveste. La LR toate au fost mai scumpe.Mentionez ca Frontera e o masina mai grea si nu inteleg cum un amortizor facut de acelasi producator dar cu alte sisteme de prindere poate sa coste cu 200% mai mult.Kiturile de ambreiaj au o diferenta de 100 de euro in favoarea opelului(de la acelasi producator).Am cumparat piesele din acelasi loc(banuiesc ca ar fi avut aproximativ acelasi adaos).Poate imi explici tu.Si lista poate continua. Cu rulmenti de la cardan fisele de la bujii,si multe alte maruntisuri ce au trebuit schimbate de-a lungul anilor.Parerea mea e ca diverse tipuri de masini au preturi diferite la piese.E doar parerea mea venita din practica intretineri masinilor pe care le-am condus.
@protoida: La o exploatare normala cam toate masinile sunt fiabile dar la o utilizare „spartana” unde un Vag se defecteaza un Reno se distruge.
Am Megane, tot respectu’ pentru ce a construit Reno in anii 2000, masina o laud dar am grija de ea, daca m-as apuca sa-i dau span cum fac altii cu Golfuri de aceasi varsta probabil in cateva luni renoul ar fi ciorba de suruburi.
Eu am stricat clapeta de recirculare la doua Megane-uri in 14 luni. Nu, nu le-am folosit niciodata clapetele, s-au stricat pentru ca stau intr-o pozitie in care angrenajul de plastic se distruge din cauza drumurile rele pe care merg. Altele Opel si VW din familie ce merg pe aceleasi drumuri n-au nici pe dracu desi sunt mai vechi.
Adus din sudul Frantei, Megane-ului meu i-au picat cele 4 bobine tip creion una dupa alta cu ocazia primelor geruri napraznice de la Brasov. La fel si panglica de la airbagul din volan, in timp s-a copt si la primele ingheturi a facut „prrrrr”.
La piese ai dreptate, doar ca unii au in cap doar pretul originalelor din reprezentanta, n-au auzit de aftermarket.
90% din Passat-urile de pe Autovit nici nu viseaza la ce dotari are Skoda lui Gaben. Nu-i neaparat un avantaj, nici eu nu sunt adeptul robotilor pe patru roti.
Daca vrei sa iei originalul nu iei nici Passat si nici Superb, iei A6 si in general Audi.
~~~~~~~~~~~~~~~
@dabija: Tu compari o masina proasta de la o firma recunoscuta ieftina cu una premium. protoida spunea ca la N masini echivalente (gen Astra, Focus, Golf, Megane) preturile pieselor variaza cu 15% hai 20% si are dreptate. Probabil ca pentru un C Klasse diferenta va fi mult mai mare.
@zoso: Un „min-height: 80px;” la linia 97 in CSS va face minuni in comentarii !
Zoso, manuala. Daca vrei intreb si de automata. Eu trebuie sa imi schimb farurile pe Megane 2.2 (sunt cu lupa) si au devenit opace pentru ca am folosit becuri fara protectie UV.
–
Florin, Renault Megane Sedan 2.2 este (zic eu) o masina de care te indragostesti mai ales 1.5 DCI 101CP sa 1.9. Servodirectie electrica, senzatie de siguranta (e greu de explicat), sta bine de tot pe sosea, si spre deosebire de VAG nu ai senzatia de tanc pe care eu unul o am si in Octavia/A4 si in Passat. Eu lucrez cu masini zi de zi si iti spun sincer ca m-am indragostit de Megane de cand am luat tipla de pe bord. Iar urmatoarea masina o sa fie Fluence 2013 noul facelift (faceliftul vechi e oribil)
Cu unii sunt de acord cu unii nu,ce scriu aici,e din experienta personala,masini pe care le-am condus,am fost cu ele la service,au fost vandute sau date in sistem buyback:
Range Rover Sport: pret cu toate taxele incluse(2007):78.000 euro,in afara de motor care era perfect,am avut o gramada de probleme si cel mai scump service in care am fost,pret de vanzare in 2010,31.000 de euro,frumoasa deprecierea,nu?
BMW 325Xi:pret cu toate taxele incluse(2008):39.000,totul ok cu masina,fara probleme,pret de vanzare dupa 2 ani,26.000.
Jaguar XF,model 2008,cumparat in 2009,pret de lista 57.000,cumparat cu discount f.mare,43.000,pret pe piata acum,in jur de 24.000.
VW Eos,cumparat in 2009 cu 29.000,valoare pe piata acum,in jur de 13.000.Toatea astea sunt masini de firma
Skoda Octavia Tour,cumparata in 2009,pret 12.500 euro,am rulaj cu ea 117.000,n-am schimbat decat consumabile,acum urmeaza amortizoare si distributia,pret pe piata,in jur de 7500 euro(asta e masina mea si n-am de gand sa o vand,poate la anul).Trageti si voi concluzii.
Zoso, daca iti pica chestii de pe Megane, nu e o problema. Imi dai un mail si se rezolva – am gasit un super parc de dezmembrari pe Renault, cred ca au orice. Cutie de viteze care sta de 2 ani pe masina fara sa genereze probleme, SH, 650 RON fata de 11400 RON noua. Motoras si ansamblu stergatoare, 300 RON fata de 1700 RON pe Valeo, si tot asa.
@Emil: cutie automată?
@Zoso, cand am auzit cat e cutia manuala pe original la Megane, nici mie nu mi-a venit sa cred. Ala e pret fara montaj si fara ulei de transmisie. Doar cutia. A mea s-a rupt pe la vreo 138.000KM.
Eu am a4 din 96, si cand te uiti la el zici ca e fabricat in 2010, iar cand il si pornesti, poti sa pui un pahar cu apa pe motor ca nici nu se misca. Deci cum e cu diferenta dintre masini vechi / noi ?!
Si eu vreau mai noua, pe viitor, dar vad pe unii pe aici ca se agita ca de 2 ani sau ceva de genu, e prea veche sau nush-ce… Asta e, omul isi ia ce poate. In Anglia sau mai bine, America, masinile clasice sunt ca Dumnezeu pentru babele romance : NISTE IDOLI. Numai noi, niste sarantoci, vrem numai masini noi vezi…Doamne….
Acum, ca de unde au unii 40-50 mi iepuroi sa isi masina….asta deja e un mister tipic romanesc, in masura in care alti conationali nu au bani nici sa traiasca de azi pe maine… Dar despre asta, „in episodul urmator”…
@Florin_ nu am inteles care e masina proasta si care e premium. Banuiesc ca te gandesti ca opelul e aia proasta si LR e premium.Crede-ma ca freelander nu e din clasa premium la fel cum nici Frontera nu e. (sper ca nu ai pus opelul la premium:).Eu stiu ca Range Rover e premium.Si compar doua masini din clasa suv (e adevarat ca Freelanderul ar intra in ramura de jos a suv-urilor si aduce mai mult a crossover).Si te intreb simplu cum poate un amortizor monroe adventure sa coste dublu doar ca are alfel de sistem de prindere.Adica astia de produc amortizoare folosesc tehnologi diferite daca masina e in clasa premium (are scaune incalzite clima si monitor multimedia pe bord)?Pana la urma e acelasi amortizor din aceasi gama cu aceleasi specificatii si ar trebui sa fie construit pe criterii ce tin de greutatea utilajului pe care-l deserveste. Pana la urma nu intentionez sa am o discutie despre clasele in care se incadreaza fiecare model de masina, voiam doar sa spun ca din umila mea experienta cu masinile am observat exact contrariul la ce a spus domnul protoida.Preturilor acelorasi piese pe masini din aceiasi clasa dar marci diferite variaza cu mai mult de 20%.Dar poate ma insel eu si sunt oameni cu mai multa experienta .Oameni ce lucreaza in sau detin service-uri auto sau magazine de piese si care pot sa-si spuna o parere mai documentata decat mine.
@dabija: Inca o data, compari un Opel, producatorul celor mai ieftine masini nemtesti cu Land Rover, o marca exclusivista indreptata inspre premium.
Pretul mai mare se reduce la 2 chestii:
1. Probabil volum de vanzari mai mic.
2. Fiţă.
PS: Cu Frontera pe benzina iti bati joc de planeta. Mai in gluma, mai in serios, din cauza celor care in 2013 plimba o caruta cu consum urban de +15% costa benzina cat costa in ziua de azi (dar noh, nu ne putem face toti treaba cu Matizuri).
@Florin_ spui la un moment dat ca: „Cu Frontera pe benzina iti bati joc de planeta” . Nu inteleg sincer ce ai vrut sa spui(http://www.automarket.ro/stiri/studiu-15-vapoare-mari-polueaza-cat-toate-masinile-din-lume-20182.html). Jobul pe care-l am ma obliga sa merg destul de mult pe drumuri neasfaltate sau care au fost asfaltate inainte sa ma nasc eu.Un matiz sau altceva din clasa asteia l-as face pilaf in maxim o luna.Consumul de carburat la opelul meu e de 11.5-13 in Bucuresti(in orice alt oras e mai mic) .Si 7,5-9 la drum lung.Daca ti se pare ca e mare (dpdv al gabaritului)afla ca nu e mult mai mare decat octavia sau megane(e cu mai putin de 10%mai lunga si mai lata)Si amprenta la sol a unui audi A6 e mai mare decat a unui frontera.Oricare din masinile mele pe benzina scoate mult mai putin fum decat multe dieseluri mai noi cu sistemul de injectie in pioneze sau care nu au schimbat catalizatorul niciodata.Imi pare rau ca nu-mi fac treaba cu matiz Si mai ales imi pare rau ca imi fac treaba cu o masina cu motor mai mare inamtriculata la noi pentru care platesc taxe mai mari si pun mai mult combustibil decat alte persoane.Intentia mea cand am cumparat masina nu a fost sa supar sau sa ofensez pe cineva.Banuiesc ca tu cand ti-ai cumparat masina te-ai gandit intai la planeta , si apoi la ce ai nevoie(si ce iti place). Land Rover e marca exclusivista doar cu conditia sa schimbi Land din denumire cu Range.Ce voiam e de fapt sa spun ca am observat la masinile din curtea mea ca preturile acelorasi piese difera cu mai mult 20% intre ele.Nu am stat sa caut dar stiu ca asta se intampla si la alte categorii auto. De exemplu am aruncat o privire la inGaraj.ro si am comparat preturile kitului de ambreiaj de la Renault Megane 3 , 1.9 dci vs Skoda octavia (1z3) 2.0 tdi si intre ele vad o diferenta mai mare de 20%(http://www.ingaraj.ro/set-reparatie-amreiaj-complet-skoda-octavia-1z3-2-0-tdi/575/5120/20001/10151/ si ) .Acelasi producator Luk face ambreiaje pt masini din aceiasi clasa cu greutati asemanatoare si motoare cu carateristici apropiate. Daca imi spui de ce pretul fara discount e mai mare cu 1000 de lei la skoda ai o bere de la mine.Poate am gasit accidental situatia de mai sus si poate in practica de zi cu zi lucrurile stau cum spui tu.Parerea mea e alta.Dar e decat o parere venita din experienta personala.Banuiesc ca tu poate ai mai multa experienta ceea ce ti-a dat ocazia sa intelegi mai bine fenomenul preturilor pieselor de schimb in toata complexitatea lui. Pretul mai mare al unui produs nu se reduce la cele 2 chesti pe care le-ai spus tu.Pretul mai mare al unui produs vine din calitatea materiei prime folosita + experienta si tehnologia firmei producatoare + imaginea firmei in ochii cumparatorului.Sincer crezi ca calitatea materialelor folosite la un Mercedes e comparabila cu calitatea materialelor folosite pentru Dacia ? Sau consideri ca Mercedesul e mai scump doar pentru ca au un volum mai mic de vanzari si lumea le cumpara pt fita ? E cred ca te inseli.Dar la fel e vb doar de o parere personala.
@dabija: Evident la partea cu batut joc de planeta glumeam, se pare ca nici cu explicatia de la final – nu ne putem face toti treaba cu Matizuri – n-am reusit sa scot gluma in evidenta.
Discutia se opreste insa cand spui ca Opel Frontera benzinar de 2.2 litri iti consuma „11.5-13” in Bucuresti. Poate, daca umbli doar la 3 dimineata.
Vezi ca pe siteul ala retard nu fac diferenta intre disc ambreiaj, disc ambreiaj cu rulment de presiune, disc ambreiaj cu rulment de presiune si volanta cu suruburi. E normal ca setul complet sa coste +2000 lei.
@florin_ a – my bad. n-as fi crezut ca e cu bara de torsiune. Mare diferenta de la Accent la Megane.
@Florin_ sincer nu ar trebui sa se opreasca aici pentru ca nu conduc doar la 3 dimineata in Bucuresti si nici nu o leg de autobuz.Te intreb daca ai condus sau ai pe cineva apropiat cu frontera benzinar de esti asa de sigur ca te-am mintit?Sau e doar un impresia ta ca un suv benzinar nu are cum sa consume sub 15% in oras.Ai observat ca exista uneori diferente mai mari de 20% intre realitate si legendele urbane?Crede-ma ca nu castig nimic daca iti spun ca masina mea consuma 3% sau 30%.Stiu ca nu-mi pui tu benzina si nici altcineva.Banuiesc ca glumesti mai sus cand spui ca din cauza ca merg unii cu masini ce consuma peste 15% in oras a ajuns benzina sa coste cat costa.Nu stiam ca daca as avea o masina mai gurmanda as influenta pretul benzinei la nivel national.
si cat o sa mai creasca pretul la carburanti..hehe
Dupa parerea mea Volvo este masina careia ii scade cel mai mult pretul de vanzare, cu mult mai mult decat celelalte marci premium. Cu un pic de noroc poti cumpara o masina buna premium la pretul uneia din segmentul mainstream.