Despre mers pe jos, poliţie şi trafic

Astăzi, în Băneasa, am mers 3 staţii pe jos în 20 de minute. Oamenii aşteaptă 15 minute autobuzul, merg 5 minute înghesuiţi în ultimul hal, cu transpiraţi şi nespălaţi lângă (în orice autobuz există unul, mai ales acum), în loc să facă un pic de miscare. Ştiu, trotuare ocupate de maşini, praf, poluare, dar face bine la tonus.

O conversaţie:

– Bună ziua, agent Vasile …. Permisul şi talonul maşinii, vă rog !

– Poftiţi!

– De ce aţi trecut pe roşu?

– Pai…mă grăbeam?

– Unde?

– Păi, să vedeţi…n-am văzut că e roşu.

– Nu-i nimic, faceţi un control şi vă recuperaţi permisul de la noi.

Asta apropo de ce zice Lars. Dacă le-ar da poliţiştilor 10% din ce amenzi dau, ar fi Bucureştiul plin de şoferi disciplinaţi.

Ieri am mers pe jos de la Universitate la Gorjului. Îmi place să merg  pe jos, să casc gura pe drum, să mai vad un Bentley, un panou, o gagică.

Ajung la Academie. Acolo se întâmplă o chestie ciudată. Pe care încerc să o explic în imaginea de mai jos (scrshot de pe wikimapia).

Roşu 1: Toţi cocalarii care vor să mai câştige 2m o iau pe straduţa aia mică de la semafor. Merg 300m şi apoi sugrumă traficul, încercând să se bage la loc pe bandă. E unul din motivele pentru care banda 1 e mereu ocupată. Primii care fac asta sunt şoferii de autobuze (pe acolo circulă doar troleele).

Roşu 2: Băieţii care nu o iau de la Cotroceni pe Eroilor merg pe acea străduţă, care ajunge în acelaşi loc, pentru acelaşi lucru. Sugrumă traficul. Când se întoarce lumea de la serviciu, strada aia e plină de oameni care cred că aşa mai fură 2m şi ajung mai repede.

Roşu 3: Preferata mea. E o străduţă minusculă, de abia încape o singură maşină. Băieţii ies, şi se pun câte 3 la pândă. Unul blochează circulaţia şi apoi trec 3-5-7, în funcţie de cum au noroc. De acolo e imaginea din dreapta. Din nou, banda 1, necirculabilă şi de evitat.

Roşu 4: E bonusul. După ce te îngrămădeşti cum poţi şi te fereşti de idioţii de la primele 3 puncte, ajung la semafor. Nu e zi în care să nu prinzi semaforul ăla cel puţin o dată. Bun. Aici sunt 4 benzi dacă nu mă înşel. Una face la stânga, una e pentru RATB şi 2 pentru ăia care merg înainte, spre Militari şi Drumul Taberii. E, ce poţi face tu, ca şofer deştept? Te pui pe oricare bandă apuci! De ce? Pentru că atunci când se face verde şi mergi în faţă, nu ai decât 3 benzi. Asta înseamnă că trebuie să te fereşti şi în stânga şi în dreapta, pentru că nu ştii care stă pe banda lui şi care o ia cum îl taie capul (de obicei drept înainte, pe drumul cel mai scurt).

Odată trecut de Rosu 4, ai rondul de la Razoare, unde nu există lege şi ieri poliţia a dat 2 amenzi şi luat un carnet (discuţia de mai sus de acolo e) numai în câteva minute, pentru că e foarte complicat să gândeşti ca banda 1 merge înainte şi la dreapta şi benzile 2 şi 3 merg la stânga, spre Favorit.

Asta e România!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

12 comentarii

  1. In Dublin se plimba echipaje de ridicat masini peste tot. Cum vad ceva suspect (gen masini parcate peste semnul de „Loading” din fata magazinelor, rezervat DOAR masinilor care aprovizioneaza cu marfa), cum ridica masina. Plus miile de camere de luat vederi din tot orasul, de pe soselele care duc spre periferii, etc, etc, etc.
    Plus benzile speciale ptr. Dublin Bus, pe care nu intra decit o masina din 100 (probabil romani care conduc si pe aici), chiar daca e mega aglomeratie.

    00
  2. Aia care ies pe straduta numarul 3 pleaca de unde se termina straduta numarul 2, o iau in sus spre academie si dupa aia fac stanga. Scenariul acesta mi se pare cel mai inteligent…:). Era frumos inainte sa puna stalpii aia mici pe trotuar , atunci exista si scenariul 5 – mersul pe trotuar (pe ambele trotuare stanga-dreapta)

    00
  3. In New York politistii au procent din amenzile date pe post de incentive sa fie corecti si sa nu incerce sa ia spaga. Probabil e la fel si in alte state.

    00
  4. Inainte ca lumea sa afle de varianta 3, eram prima solutie daca ma duceam in zona aia. Mai nou, incerc sa ocolesc academia si sa ajung la razoare de pe trafic greu si sa continui pe timisoara daca am treaba in drumul taberei. Mult mai liber decat prin marea de lemingi care se intoarce acas’.

    00
  5. Am facut doi-trei ani de facultate in Bucuresti, la Polivalenta, la zi, pana sa trec la fefe. din 96 incolo, mai precis. Seara imi placea sa ma dau pe Magheru la pas, iar la scoala tranca-tranca cu metroul, luam de la Romana sau Universitate si ieseam in 15-20 min la Brancoveanu. Intrebare: daca voua, bucurestenilor, nu va place in trafic, de ce nu va luati bitzoacle sau scutere sa va descurcati mai lejer? Noooo, voi trebuie sa va deplasati cu tancurile ca sa trageti o bashina.

    00
  6. Numai eu am ramas perplex din cauza camionului de tractat? Mai mare nu au in dotare? Deci, asta e mortala, a mai ocupat inca o banda si a ridicat masina cu totul? Buna treaba :))

    00
  7. NOU
    #7

    lol
    tare Siclitarule
    bine zis

    00
  8. Camionul de tractat e bun. Multe din masinile puse aiurea sunt gipane si majoritatea doar cred ca au coaie.

    @siclitaru: ia mergi tu din Colentina in Ghencea cu bicicleta sau scuterul si dupa aia vorbeste! De fapt sunt sigur ca daca cineva o face va avea mai multe povesti de spus decat daca ar fi facut armata.

    00
  9. scuter.

    Nu e pentru toata lumea si pentru toate situatiile, dar eu merg de la Muncii pana in sos. Pipera (prin Mihai Bravu, Obor, Colentina etc) in fiecare zi si nici capul nu ma doare. Merg si pe distante mai mari cu el daca alternativa e sa-mi fac draci la volan.

    00
  10. Hmm…am mers 8 statii pe jos. Beat that ! Erau blocate liniile spre zona mea. Recunosc , nu erau niste statii foarte indepartate dar majoritatea bucurestenilor sustin ca ”2 statii = departeeee”

    00
  11. Conferentiare ce cautai in Baneasa te-ai angajat la Motanu Felix ?

    00
  12. de ce, te bagi si tu?

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile