Despre Groupon şi clonele sale

cocaineÎncep să apară şi proprietari de businessuri care au avut experienţe neplăcute cu Groupon, nu numai clienţi. M-am uitat pe ofertele lor şi ale altora şi concluzia generală e că businessurile care se băga vor avea parte doar de un hit. Adică de mulţi oameni trimişi cu cuponul în braţe, dar care nu vor mai reveni.

Un exemplu bun e albirea dinţilor la 120 lei în loc de 1.000 lei. E clar că oamenii care cumpără acel cupon nu îşi permit acel serviciu la preţ întreg şi nu vor reveni la acel cabinet medical. Deci e o investiţie în timp şi bani pentru a oferi o reducere unor clienţi care nu vor aprecia reducerea şi nu vor mai reveni.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

28 comentarii

  1. asta pentru ca nu sunt educati proprietarii de catre groupon/clonele respective. dar na, nu e in interesul grouponului sa ii educe.

    bineinteles ca e o investitie proasta. singurele afaceri pentru care merge un sistem de promovare de genul asta sunt cele care ofera servicii ieftine/de uz general – restaurante, prostii de genul asta.

    nu cabinete stomatologice si alte asemenea.

    00
  2. Daca tu esti sigur ca serviciul ala nu valoreaza, de fapt, la „pret de raft” 100 de lei atunci merg pe mana ta, nu am studiat industria.

    00
    • @pigpromoter: ok. hai să zicem că serviciul valorează 100 lei la raft. tu il vinzi cu 1.000 lei, dar faci un grupon şi il vinzi cu 100. ce faci mai departe, scazi pretul restului serviciilor, ca să şi le poată permite oamenii veniţi la reducerea de 100?

  3. Prin acest tip de acctiuni se urmareste sa se creeze nevoia de un anumit produs. Tu chiar crezi ca nu poti trai fara internet mobil si fara tablete sau smatphone? Sa fim seriosi! Si ca sa lucrez cu materialul tau, daca dentistul a vandut spre exemplu 200 de cupoane pentru albire, din cei 200 o parte vor constata atunci cand dintii se ingalbenesc din nou, ca nu mai pot trai ca atunci cand aveau dintii albiti(jena sociala, obisnuinta si alte chestii de astea). Daca 30% devin clienti permanenti atunci scopul campaniei e atins. Mai apoi acesti 30% vor aduce si alti clienti care nu pot trai cu dintii galbeni.
    Cam asta e marketingul in ziua de azi, extrem de putine produse sunt cu adevarat revoutionare si indispensabile, si atunci in loc sa se acopere nevoile existente se creeaza unele noi.

    Toate cele bune!

    00
    • @Catalin: ok, s-a creat nevoia de albire a dinţilor. dar ea costă prea mult. dacă n-ar costa atâta, oamenii ar cumpăra acel produs la pretul lui intreg. sau, bonus pentru dentist, va cumpăra de la alţi dentişti, care vând mai ieftin şi nu şi-au făcut reclamă prin groupon.

  4. Concluzia mea dupa doua experiente cu FunDeal e ca intr-adevar, pretul e mult mai mic decat al pietei (nimic dubios pana aici), dar calitatea produsului / serviciului e EXACT de cat platesti.
    De fapt site-urile astea sunt FIX pentru romani. Nu au bani de produsul sau serviciul respectiv, dar il vor, asa ca il vor cumpara redus chiar daca asta inseamna unul mult mai prost. Pana la urma si-au albit dintii / au fost la piscina / au baut un cocktail / au mers la bulgari etc.

    00
  5. Site-urile de reduceri sunt bune pentru pizza la 1- 4 roni, stickuri de memorie la 4 roni, cartele orange la 4 roni si mai nou printuri de 80 poze la 14 ron. Cei care dau mai mult de 15-20 roni pe oferte din punctul meu de vedere au sanse mai mari sa-si ia o teapa sau serviciul respectiv sa fie prost.

    00
  6. Catalin are dreptate. Principiul funcioneaza astfel:
    Ai un produs. Oricare. MAi intai vezi care ti-e targetul. Sa zicem ca sunt 1000 de persoane in targetul tau.
    pasul 1 – notorietate. Cat mai multi oameni (din target) ar fi bine sa auda de tine. Sa zicem ca reusesti sa fie 750. Inseamna ca ai un awareness de 75%
    pasul 2 – trial (sau cum i-o zice in romana). Cat mai multi dintre cei 750 sa-ti testeze macar singura data produsul. Sa zicem ca 50% dintre ei. Adica 375.
    pas 3 – fidelizare. Din aia 375 sa faci cat mai multi sa foloseasca regulat produsul tau si nu al concurentei. Sa zicem 30%. Inseamna cca 112.
    pas 4 – ambasadori. Din aia 112 sa faci cat mai multi sa-ti si recomande altora produsul tau.
    In mare cam asa functioneaza treaba. Trebuie sa faci ca procentele alea sa fie cat mai mari. Prin diverse metode. Care costa mai mult sau mai putin. Fiecare isi face singur strategia. Cu cat procentele sunt mai mari, cu atat brand-ul e mai solid.
    Groupoanele actioneaza la pasul 2. Sa facem cat mai multi oameni sa ne testeze produsul. Cu ce costuri si daca va functiona pe viitor e de discutat la fiecare caz in parte. Daca luam exemplul tau, albirea dintilor, gandeste-te ca omul care se duce pt asta poate afla si ca mai are doua carii, juma’ de dinte care sta sa cada sau mai stiu eu ce. Evident ca nu toti cei 200 vor deveni clientii tai dar cu costuri mici (probabil cei 120 de lei acopera materialele) si-a adus 200 de potentiali clienti. Dibacia de a-i face si clienti regulati sta in valoarea fiecarui produs. In cazul de fata cat de bine/frumos/profesionist se poarta dentistul si, desigur, ce preturi are pe piata.
    Proprietarii de business-uri ar trebui sa stie ce asteptari isi seteaza atunci cand fac o cuponiada. Daca isi imagineaza ca o sa-i napadeasca valuri de clienti se inseala. Si e perfect adevarat ca unele business-uri are sens sa apeleze la cuponeala si altele nu.

    00
  7. Eu sunt fan Groupon & Co – cred ca nu e saptamana sa nu cumpar ceva de pe unul dintre site-uri. Am luat pana acum cupoane pentru paintball, restaurante, cluburi, wii, schimbat pneuri, etc

    La paintball am mai fost de doua ori. La pizzeria aia cu wii din Racadau am mai fost de vre-o 3 ori – de fiecare data cu alti prieteni. In cam 50% din cazuri am revenit, cam in 80% m-am simtit multumit, iar in foarte putine cazuri (restaurante reci din centru sau mancare proasta) am ramasa dezamagit si foarte probabil nu voi mai calca acolo vreodata.

    Imi pare rau ca am pierdut niste bilete misto de doua persoane in Bulgaria, 400 de lei in loc de 1600 pentru un all inclusive de vre-o 4 nopti. Nu-mi place deloc Bulgaria dar la reducerea aia parca m-as fi incumetat sa pierd vre-o cateva zile si pe acolo.

    00
  8. Azi au o mare oferta de la debo.ro, iti dau 3 milioane discount la un sistem evaluat de ei la 11 mil …..
    Teapa se traduce insa in pret : daca iei pe componente si cauti pe orice alt site de bun simt produsele respective, vei vedea ca ajung la un maxim de 770 ron…
    ASadar, ei iti dau cu 11-3=8 milioane ceea ce restul vind cu 7,7 mil …..

    00
  9. Odata nevoia creeata, pretul de multe ori nu mai are importanta. Uitati-va cati isi rup de la gura pentru un produs(telefon , masina , laptop etc) care nu le este absolut necesar. In ziua de aiz marketingul este atat de agresiv si de bine tintit incat ai face pe bietii oameni sa actioneze ca oile( vezi cei ce stau pe la cozi imense sa cumpere diferita aparate). Practic consumatorii nu prea mai au nici o sansa, trebuie sa mearga cu valul chiar daca nu vor.
    Cat despre cazul specific, cu dintii, tinta sunt tocmai acei clienti carora produsul li se pare scump sau nu l-au folosit niciodata. Odata ce ai dintii albi, revenirea la ciloarea lor anterioara iti va genera unora un sentiment de nemultumire sau frustrare. Aici e smecheria, aici vor sa ajunga cei care fac marketing, in punctele astea clientul nu prea isi mai controleaza actiunile si actioneaza impulsiv si se intoarce si plateste 1000 de lei pentru albire, si pentru ca tot a dat o caruta de bani dupa ai se lauda si la prieteni si de aici roata incepe sa se rostogoleasca…

    00
  10. firmele care apeleaza la groupon nu urmaresc sa agate clienti noi, doresc doar sa vanda mult la pret mic, ajungand astfel sa castige chiar mai mult decat inainte.

    00
  11. Trebuie tratate intai cariile… Apoi treci la albirea dintilor… Bla bla bla.

    00
  12. Eu sunt fan newpon. Cred ca sunt intrai proaspeti pe piata! Mi-am cumparat de acolo oferte misto pentru petreceri. De exemplu, astazi vand frappe in centrul vechi cu 1 leu. Yamiii :)) Am prieteni care cumpara mult de la fundeal si sunt extrem de multumiti!

    00
  13. Groupon şi ceilalţi nu fac altceva decât să demonstreze clienţilor faptul că preţul anumitor produse şi mai ales servicii este în realitate mult mai mic decât ceea ce clientul plăteşte de obicei. Asta nu are cum să nu afecteze businessul celui care se afiliază groupon, mai ales într-o ţară ca România.

    00
  14. În plus, nu ştiu dacă exemplul tău cu albirea dinţilor este real, dar la clinica unde eu îmi albesc dinţii, serviciul costă pe bune şi fără vreun cupon fix 180 de lei. Adică oricum mia de lei fluturată are ca scop doar mărirea discountului

    00
  15. Fuck this shit! Eu vreau bomboanele din poza. :D

    00
  16. Serviciul ăla nu poate costa 1050 de lei. De fapt poate, că nu-i prost cine cere. Dar exact acelaşi tratament primesc şi eu pentru 180 lei.

    00
  17. nu cred ca vreo firma care participa la promotiile groupon pierde bani. adica, cine ar fi bou, sa participe la o campanie aducatoare de paguba? :)

    banuiesc ca nu exista prosti care chiar sa creada in aia cu: „pierzi acum. castigi in viitor”.

    00
  18. Fidelitatea reprezinta de fapt un angajament profund resimtit de a cumpara sau a reutiliza in viitor un produs fara a tine cont de influentele conjuncturale.
    Consider ca nu putem vorbi de acest fenomen pe o astfel de piata. Trebuie sa luam in calcul atat comportamentul de consum al publicului cat si obiectivele intermediarilor. Daca ne dorim sa marim fluxul de clienti putem sa apelam cu incredere la servicii de tip Groupon, daca insa ne dorim clienti fideli trebuie depus ceva mai mult efort.
    Daca o companie nu cunoaste aceste principii ar trebui sa se limiteze la practicarea marketingului elementar astfel incat in momentul evaluarii sa nu fie surprinsi de rezultat.

    00
  19. Pe mine ma „distreaza” sistemul de preturi de la Groupon, dupa cum povesteste tanti aia „cerem SUTA LA SUTA din banii pe care ii face businessul in campanie. Sau, hai ca suntem misto, doar 50%”. Clar ca e prost ala de accepta ca munca lui sa fie „pretuita” in asa mod de o terta parte. Da, frate, ca Groupon au pus firma pe picioare, ei platesc salariile, eu doar gasesc pe sarma, langa chiloti, cateva sute de euro zilnic, de pot sparge banii.

    Nu sunt consumator de din astea, desi am cont, la insistentele „soarelui”. Si e chiar plin in zona asta de deals, ca deh, americanii au cultul cupoanelor. Tot o pierdere de timp mi se pare.

  20. NOU
    #23

    Conteaza foarte mult metoda prin care se face albirea si detratajul.
    Detratajul poate fi mecanic, ultrasunete sau pe flux de aer, albirea se poate face chimic, fluorescent, UAV, laser, etc…
    Ideea e ca preturile difera mult functie de metoda aleasa. Cu cat aparatura este mai performanta si mai noua cu atat pretul este mai mare.

    Pentru firmele care se promoveaza prin grupoane este bine doar daca stiu sa isi fidelizeze clientii. Am cumparat pizza de la BabaNovaco.ro si baietii au fost bestiali in livrare si/sau servire. Mi-au trimis oferta personalizata, am unele reduceri, efectiv ma fac sa ma simt bine cand comand de la ei.
    Am cumparat si de la Twilight de pe grupoane. Nu mai fac comanda de la ei in veci. Cum la fel nu recomand teapa cu pensiunea Valea Iazurilor.

    Chiar daca unii clienti nu vor reveni reclama orala (ca tot vorbim de dinti) bate la cur pe cea scrisa!

    00
  21. NOU
    #24

    Este doar de promovare ca brand si buzz in piata. Nu se astepata nimeni sa vina EXACT aceiasi indivizi over and over again. :))))

    00
  22. e vorba ca siteurile de cupoane castiga 50% din voucher si ele sunt cele mai castigate si romanii fug de obicei dupa pizza , paintball, silicoane mai nou si in rate , tratament anticelulitic cei cu siteurile castiga oricum cel mai mult … o zi buna

    00
  23. Eu mi-am cumparat de pe Groupon bilete la doua concerte din Bucuresti: Gentleman la 20 de lei si Deftones la 45 de lei. Asta in conditiile in care pentru Gentleman s-ar fi platit vreo 40 sau 60 de lei, nu mai tin minte, iar pentru Deftones 90.
    Si chiar as fi platit banii intregi pentru evenimentele astea, adica m-au cam fericit cu ofertele. Plus ca la Gentleman a fost fain ca au avut intrare separata pentru vouchere si invitatii si am intrat mult mai repede decat cei cu biletele cumparate, la Deftones nu stiu cum va fi, probabil la fel, tinand cont de faptul ca are loc in aceeasi locatie.
    Oferte pentru restaurante si alte bucurii n-am luat, tocmai pentru ca fie sunt fidela anumitor locatii, fie am senzatia ca mi-ar scuipa aia in snitel daca merg cu voucher-ul printat si ma zgarcesc la 6 lei, cat imi dau ei reducerre.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube