Despre consultantul de imagine și vedetele românești

Apropo de discuția de la Alex despre “Celebrity Audiences”, mi-a smuls un zâmbet ideea că vedetele vor avea atât de mult discernământ încât să se vândă singure. Asta pentru că au o lungă istorie de dat cu bățul în baltă și fiind fraierite de diverși afaceriști să le promoveze imaginea sau afacerea. De la înghețată la magazine online la lenjerie intimă la anvelope.

Uitați-vă la exemplul de mai jos. Dacă Jojo avea un PR sau un consultant de imagine, acesta i-ar fi spus “bă, nu e cazul să faci reclamă unei linii de produse extrem de ieftine, vândută de un hypermarket. că nu e cazul”.

Asta ar fi una. A doua. Da, știu, influențarea copiilor, ei sunt cei care decid, de aceea se folosesc vedete din astea de doi lei gen Corina sau Jojo ca să promoveze ceva. Teoretic corect. Practic, deloc. Am văzut atât de mulți oameni ocolind standul destul de mare al Corso din Carrefour după ce fuseseră duși de mână de copii într-acolo încât mi-am rupt 10 minute să urmăresc dacă e cineva care chiar cumpără înghețata respectivă. De două ori câte 10 minute și nimeni. Nu știu cât costă, dar știu că marketingul ăsta adresat către copii nu mai funcționează așa de bine pentru chestii non-jucării.

Și la adulții trecuți de 22-25 e la fel de greu. Da, Delia are 1.5 milioane like-uri pe FB, dar nimeni nu o urmărește pentru ce are de spus. Și Delia nu mai spune nimic de pe vremea când cânta “Ce vor de la mine”. Smiley, alt succes monstruos, a fost amuzant la lansarea iPhone 5 acum doi ani. A adus oameni la lansare, toți copiii și-au făcut poze cu el și și-au luat autograf, nici unul n-a cumpărat produsul. De aia râd de ei când se bat cu pumnul în piept că ei sunt și fac și asta nu se vede. Deloc.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

37 comentarii

  1. Jojo nu, Udrea nu, Esca nu … cine vrei să facă reclamă la ieftinăciuni?
    Dana Grecu?!
    Mai bine Jojo.

    00
    • Dupa episodul in care Geona striga triumfator „Mihaela, dragostea mea, am invins! ” crede-ma ca astept sa apara Mihaela lui Geona in slip de la Tex. Sau macar fii-sa. Numa’ zic !

      00
  2. Vedetele de la noi nu’s ca vedetele de la ei … la noi vedetele is cam rupte de foame, una ca de’alde erica castiga mai mult lunar decat sa zicem … jojo.

    00
  3. „Baaaai, nu te pricepi!
    Am testat reclama pe focus-grupuri și estimăm o creștere de 140% a audienței, respectiv 23% a vânzărilor!”

    Asta e răspunsul standard de la Marketing

    00
  4. Eu n-am nimic cu doamna Corina dar de ce e imbracata ca o prostituata vietnameza in reclama la inghetata? Intreb serios, poate mai invat si eu marketing.

    00
    • altfel vinzi înghețata când tati bălește la corina.

    • Corina avea potential de artista, dar a dat de mormanii de bani si a inceput sa se prostitueze. #sellout

      00
    • ConnectR imi e simpatic dar, cat o fi fost caldura de mare, n-am putut sa iau o inghetata Corso de jena ca s-ar putea crede ca am fost motivat de acel spot manelo-libidinos. Poate peste 2-3 ani, pâna mai uita lumea :)

      00
  5. Atat timp cat au bani de aruncat pe publicitate prost facuta…treaba lor. Cum nu pierd si nici nu castig din asta, de ce m-ar interesa?

    00
  6. Referitor la eficienta acestor campanii care utilizeaza vedete cred ca cel mai bine stiu directorii de marketing. Nu avem cum sa evaluam noi, daca nu stim ce obiective pe campanie au fost. Iar evaluarea nu se face urmarind 10 minute cumparatorii din supermarket.
    Invers, da, vedetele au nevoie de un PR mai bun.

    00
  7. Interesant este ca fenomen social si cultural. De ce sunt alese personaje care nu aduc valoare brandului? Lipsa de inspiratie, comoditate, plaja redusa de selectie?

    00
  8. Doar constat. Mai cautati in oras publicitatea care ii leaga pe dl. Liviu Dragnea de dl. Victor Rebengiuc. Poate dupa 25 de ani inseamna ceva. PS: Panourile cu reclama la Programul Operational Regional. Gestionat acum de MDRAP. Mai inainte, de catre ministerul condus d-na Udrea.

    00
  9. nu stiu cat din Jojo este in poza, cred ca si-a vandut doar numele si au pus o alta fata … sau s-au jucat prea mult la editarea foto

    00
  10. Categorii produse lux:pecsi, lays, gilette….intelegi ideea

    Presupun ca stii si suma si durata muncii…trist, nu?

    00
  11. „Delia nu mai spune nimic de pe vremea „? Rili? :)
    E printre aia 10% artisti din main care compun, care au studii muzicale, iar evolutia ei (ca si imagine) in ultimii 3 ani e fantastica.

    00
  12. E plin de vedete și la coada importatorilor auto… Problema este că nimeni nu a venit la mine să îmi spună: „Coane, mi-am luat coupeul ăla premium că l-am văzut și la Goguță de la HI_Q”

    00
  13. toata lumea vb despre asta, deci cred ca totusi campania a avut succes si sincer cheap or not, arata bine in costumu ala d baie.

    00
  14. Pai reclama aia de la Corso e penala. Fiind vacanta, asta micu’ se tot uita la Minimax. Nu exista pauza de publicitate fara reclama asta. Care nu are ce cauta acolo: un suedej si o curva (cel putin asa arata tanti aia) canta despre inima altuia. Spotul e mai degraba pentur adolescenti, decat pentru targetul Minimax. Drept urmare, al meu nu mi-a cerut niciodata inghetata asta. Ce-i drept, nici nu as cumpara asa ceva pentur el. Din cauza spotului.

    00
    • Zsolt, imi e jena de cum i-ai categorisit pe cei doi. Pe Corina o cunosc si e impreuna cu sotul ei de 17 ani si sunt sigura ca nu ai citit niciodata vreun scandal legat de viata ei de familie pentru ca NU exista. Curve sunt alea la care dai tu bani, nu femeile serioase cu familie.
      Si Connect-r da, e suedej, dar asta nu e singurul lucru care il caracterizeaza si in niciun caz principalul. Poti sa spui ca e un cantaret, un artist, ce vrei tu, dar nu iti invata copilul ca oamenii se impart in doua categorii: suedeji si altii.
      Ma intreb daca ii cumperi copilului Pepsi si KFC ca sunt reclamele mai misto si cu endorseri care nu te supara atat de tare.

      00
  15. Tristilor, lasati, nu cumparati voi inghetata de la Corso ca-mi ramane mie mai multa. E una din putinele inghetate bune pe care le-am mancat in ultima vreme. Eu nu fac asocieri intre „vedete” si branduri imi cumpar ce-mi place si poate asa ar fi bine sa faceti si voi.

    P.S. Acum sariti cu minusurile ca (pana acum) sunt singurul cu parere pozitiva despre inghetata Corso. :D

    00
    • Spune-mi și mie care e înghețata aia bună Corso, că eu am încercat anul trecut vanilie-zmeură și era apă cu zahăr, nici măcar arome de laborator nu avea. Nu întreb la mișto, chiar sunt curioasă.

      00
    • eu bag numa top gun pinacolada. deci corso nu ma intereseaza

      00
    • @Alina M: Aia cu zmeura si aia cu lamaie. Pofta buna! Tin sa precizez ca poate tie nu o sa-ti placa, dar gusturile nu se discuta desi cei cu minusurile nu inteleg asta.

      00
  16. credeam ca sunt singuru care nu ar cumpara corso din cauza reclamei

    Dar..am vazut la un tip 2 inghetate. M-am mirat

    00
  17. Un pic offtopic dar dacă tot vorbim de marketing: nu înțeleg ce caută reclama la Corso pe canalele de desene animate – Disney Junior, Boomerang, Minimax… copiii de 5-9 ani n-au nicio legătură cu targetul reclamei; reclama în sine e de prost-gust, dar să zicem că asta e subiectiv.

    Cât despre Jojo… ce să zic, foame mare.

    00
    • e in target, e pentru copii.

    • Foame mare ca….face reclama unui produs?wow, o persoana cu imagine care si-o foloseste.
      Si scump. Asta m-ar enerva, ca una ca asta ia niste mii pentru o prostie.

      Da, daca a zis zoso ca si-a stricat jojo imaginea, din cauza pristilor, asa e. Nu intreb ce imagine, ca mor de ras

      00
  18. A fost la un moment dat Razvan Lucescu la BMW. Mi s-a parut o incercare de spalare a imaginii de cocalar a BMW. (brecurile sunt exceptii :) )

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube