Despre ITP, de la cineva care știe

Ți-am promis într-un comment că-ți povestesc despre ITP-uri. Acum, nu știu câte din chestiile astea le știi deja, dar iată ce-ți pot spune eu, din interior cumva.

Tata are o stație ITP la marginea orașului. Face cam 50 de mașini pe lună. Abia supraviețuiește, dar încearcă să nu se plângă.

Clienții

E incredibil cu ce hârburi vin oamenii, mai ales că în general vin oameni de prin satele de lângă. Frâne pe două roți, de obicei în diagonală. Direcția praf. Becuri arse. Rugină. De noxe nu vorbim, e greu să mai iasă noxele la o mașină de la al doilea ITP. Dieselurile sunt moartea plămânilor, DPF off e la ordinea zilei. Parbrizele crăpate la fel. Cauciucuri…

Ce faci tu ca inspector?

Depinde cine ești. Dacă ai o stație mică, cu puțini clienți, îi respingi. Că n-ai cum să le dai ITP-ul. Prețul pe ITP la stația alor mei e 130 lei. Lumea lasă bacșiș uneori, că sunt simpatici. Uneori mai închid ochii la o crăpătura la marginea parbrizului, sau îi mai ajută cu un bec (are taică-miu colecție de becuri și mai completează pe unde lipsește). Dacă nu e foarte grav și mașina e bună în rest, mai închid ochii și la noxe. Și-atunci le stă inima de frică că te prinde RAR-ul și te închide.

Stațiile mari, "de succes", au tarife mult mai mici, 80-90 de lei. Dar au tarife ascunse. 80 de lei la intrare, apoi 50 șpagă pentru noxe, 50 șpagă pentru becuri, 50 pentru parbriz. Și apoi sume mari pentru serii, acte (serie diferită la motor, instalație GPL netrecută în CIV etc). Îți dai seama că mai vin la noi clienți care au fost la alte stații și mai povestesc.

Vin clienți cu mașini fără frâne. Altele abia pot fi urcate pe elevator (au bureți de vase în găurile de rugină din praguri, mașini mâncate pe jumate). Altele sunt atât de praf că efectiv nu ai cum să o ridici, că se rupe. Mașina e respinsă, cu poze la defecte în caz că se răscoală clientul. Du-te bă și fă-ți frânele și vii după aia la ITP. Mașina apare două ore mai târziu cu ITP-ul luat la o altă stație. Ăla nu mai vine niciodată la tine, că ai fost bulangiu.

Cum te verifică RAR?

Sunt două metode.

Prima e blocatul mașinii. Un fel de supracontrol, mașina este blocată pentru reverificare. În maxim 40 de minute trebuie să vină un inspector RAR să verifice din nou mașina. Dacă i-ai dat ITP-ul "pe nașpa" iei "o ștampilă". La două ștampile din astea într-un an ți se ridică atestatul de inspector sau ți se închide stația, în funcție de gravitate.

Cum este fentat sistemul ăsta?

Sunt grupuri de whatsapp cu toate stațiile de pe o zonă. Pe o zonă sunt 1, maxim 2 inspectori RAR, care se plimbă la blocaje. În momentul în care sunt 1 sau două stații "în blocaj", se anunță pe grup și restul dau drumul la hârburi. Nu pot fi blocate de RAR pentru că inspectorii deja au task.

De asemenea, se cunoaște programul inspectorilor RAR. Uneori pleacă acasă mai devreme. E liber la ITP-uri atunci. Despre unii inspectori RAR se știe că iau șpagă. Alții cică n-ar lua. Oricum, ca să-ți permiți să dai șpagă trebuie să ai mulți clienți.

A doua metodă

De ceva timp toată procedura trebuie să fie filmată. Din când în când vine un nene de la RAR la stație și se uită peste filmări, prin sondaj.

Aici sunt din nou sunt avantajate stațiile mari, că nea de la RAR se uită la 3 filmări și la ăla cu 50 de mașini, și la ăla cu 700. Nu poți face măgării decât dacă ai multe mașini, iar multe mașini la ITP poți avea doar dacă faci măgării.

Șpaga la RAR

Nu am nicio informație sigură privind șpaga pe care o dau stațiile către RAR. Când s-a introdus regula cu filmarea activității, am zis că e gata cu manevrele. Că n-ai cum să-i mai păcălești. Cu toate astea, când taică-miu i-a întrebat pe ăștia de la RAR cum e posibil să fi luat mașinile alea (cu poze) ITP-ul la 2-3 ore după ce au plecat de la el, ținând cont de halul în care erau mașinile și i s-a răspuns că ar fi mai bine să-și vadă de treabă.

Toate hârburile respinse și trecute ulterior se fac la aceleași câteva stații. Sunt stații ITP în oraș care dau ITP-uri pe bandă rulantă, la care "se rezolvă" indiferent de starea mașinii.

Stațiile mai mici se închid una câte una, că lumea nu vine la ăia care nu-ți dau ITP-ul. O dată pentru că șoferii sunt distruși total și nu dau ăia 50 de lei pe un futut de set de plăcuțe de frână dar dau 150 de lei șpagă să treacă ITP-ul. Sau 5 lei pe un bec H4. Apoi, RAR că nu pedepsește în niciun fel inspectorii ITP care dau ITP-urile pe nașpa. Că nu-i greu, că se știu. Dar până nu se termină canceru ăsta RAR – stații ITP, nu au ce să facă.

Am văzut că au făcut ăia de la Pro TV, mi se pare, o cameră ascunsă pe subiectul ăsta. Nu s-a întâmplat nimic, n-a speriat pe nimeni.

Cam asta e cu ITP-ul, nu te mai aștepta să fie asta soluția pentru hârburi. Că n-ai cum, atâta timp cât ai mega-stațiile alea care dau ITP oricui și RAR închide ochii… Ăia trag toți clienții, au banii, au coaiele necesare să facă asta mai departe. Dacă vrei să fii cinstit mori de foame și trebuie să închizi prăvălia, că nu-ți mai vine nici dracu la ITP. 1-2  rătăciți pe zi, clienți fideli.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

118 comentarii

  1. Bullshit. Daca pici ITP-ul la o statie, nu poti sa mai incerci ITP-ul la alta. Odata picat la o statie, trebuie sa mergi tot la statia aia pana il iei, stiu din experienta.

    02
    • Bullshit la matale.

      00
    • Acum 2 ani se putea. Am fost respins ca n-am cardan (asa luasem masina) si am mers la alta statie si am luat ITP-ul. Masina era in regula in rest, frane directie tot, dar era fara cardan de vreo 10 ani.

      00
    • ai avut tu ghinion si ai nimerit 2 statii cinstite

      01
    • nu cred ca esti informat corect.
      Va spun eu ce am patit…ma duc la ITP (la o statie considerata serioasa) …dupa o vreme ma cheama omu ca nu ies noxele…ca a tot incercat si nu iese nici cum si nu vrea sa mai incerce ca deja s-a incins motoru cam tare. (nu nu cred ca vroia spaga).
      Zic eu domne atunci trebuie sa ma duc la service cu ea ca o fi avand o problema si nu sunt genul care circula cu masina cu defecte…la care el imi zice sa incerc totusi si la alta statie ca a mai fost cineva mai devreme si tot asa nu ii ieseau noxele si s-a dus in alta parte si dupaia l-a sunat ca a trecut…si suspecteaza ca ar fi stricat aparatul lor de masura.
      Desigur ma duc apoi random la asta statie si trec fara probleme.

      10
    • Ca de obicei, nu stie stanga ce face dreapta.

      Poate asa e corect, de indata ce ai picat ITP-ul la o statie, sa trebuieasca sa-l refaci tot acolo. Sa nu mergi la altul care te trece.

      Probabil nici cei in domeniu nu stiu de reguli, poate nici cei de la RAR. Poate nici la ministerul de interne nu stiu cei care fac legile… ce legi sunt in vigoare.

      21
    • Salutare si la multi ani. Din ce am vazut pana acum, in baza de date a RAR se introduc doar masinile care au fost verificate si au fost considerate OK de catre statia ITP. Pana nu apare acolo, cred ca poti sa mergi la 100 de statii, tot ce primesti e un teanc de foi de respingere, de care nu stie nici dracu’. Daca in ultimii 2 ani s-a schimbat mersul, scuze, continuati, nimic interesant de vazut aici. :D

      10
    • @Vasile_T
      cum pula mea mergeai – puiutule – cu masina daca-ti lipsea cardanul?

      00
    • Poate era o mașina cu tracțiune integrala și lipsea cadranul pentru puntea fata.

      00
    • Nici pomeneala !

      01
  2. Am avut un opel din 2002.
    Nu cadea nimic de pe ea, stare bunicica, nimic riscant.
    Singura chestie : becul de la numarul din spate ca era bulit, am vazut la un moment dat, dar am uitat inainte itp.

    M-am dus la itp la un service fantoma din cartier, dimineata la prima ora.
    A venit omu, a asteptat sa porneasca sistemul rar.
    A vazut ca nu era masina blocata de inspector.

    De aici a mai durat 15 min in care a fumat si o tigara.
    N-a testat frane, n-a tras de roti. N-a ridicat-o sus sa vada ce e sub ea.
    A facut poza din fata, sa se vada ca merg farurile.
    Atunci mi-am adus aminte de becul de numar.
    Nu s-a dus in spate sa vada daca merg stop-urile.

    01
  3. Tata a luat ITP-ul cu pragurile umplute cu spuma (folosita la izolat blocuri). Deci? Despre ce vorbim? 80 de lei spaga.

    (Incapatanare batraneasca, jumatate de an m-am rugat de el sa o dea la rabla ca masina nu e sigura si ca moare cu zile in harbul ala. Pana nu a intrat mama in el si nu l-a luat la „cuc” nu se indupleca sa o schimbe. Roman adevarat)

    10
  4. Eu am patit la al-2 lea ITP (masina luata de noua): bag masina, pune ala sonda de noxe si se apuca de nu-stiu-ce si ma trimite la casierie sa achit. Stau acolo cam 5 minute pana achit, pana da bonu….ies si masina era deja la capat, gata. Na, si eu voiam o verificate cum trebuie macar la suspensie, sa stiu daca are ceva, sa repar.

    01
  5. Citind acest articol imi dau seama cat de nesigure sunt soselele din Romania. Daca mai pui la socoteala si toti retardatii, mosii, femeile (no offence) de la volan, rezulta o situatie foarte trista si cred ca toti ar trebui sa-si cumpere doar Volvo sau alte masini cu echipari de top d.p.d.v. al sigurantei.

    10
    • Lor nu li se poate întâmpla.
      Au sute de mii de kilometri. Au condus prin Europa fără probleme. Cunosc mașina și au reflexe. Cele mai penibile argumente date de niște oameni inconștienți.
      Și când mergi cu ei și începi să le înșiri unde greșesc: da ce bă îmi explici tu mie cu 3 ani de permis, cum sa merg? Argumentul vârstei înaintate este cancer.
      Până atunci să fim atenți și să lăsăm kamikaze. Drumuri bune

      20
    • Conduc o mașină din 2006 cu 5 stele EuroNCAP. În cartea tehnică producătorul atenționează cu privire la schimbarea capselor pirotehnice la cele 6 airbags și centuri, o dată la 10 ani de utilizare. Ar face intervenția asta cineva pe care îl cunoști, oricine? Eu n-am facut-o dar ce vreau să subliniez e că nu brandul mașinii oferă siguranța de care aminteai, doar conștiința poate face asta.

      00
    • @Vlad: inspectorul ITP la care merg eu se mira ca mai fac revizii anuale dupa ce masina a iesit din garantie. Aia cu capsele e SF deja.

      00
    • @Ionut M:

      În România mă disperă obsesia asta cu senioritatea. Oameni care sunt convinși că odată cu vârsta cade din cer și profesionalismul. Dacă ești prost la 20 de ani, la fel vei fi și la 50.

      Sau și mai mare porcărie: dacă acum 50 de ani se putea face o chestie, o face și azi tot așa, nu evoluează cu nimic. Aici intră mai ales foști posesori de Dacie 1300 care acum au golf 3 pe care îl repară tot cu sârma pentru că așa făcea și cu Dacia.

      De ce să iei cauciucuri de iarnă, Dacia mergea și fără ele și n-a pățit nimic. Alea’s fițe.

      Sau ce contează că abia frânează? Dacă prinde frâna de mână e ok, că știe el cum merge mașina și oricum nu merge tare :)

      20
  6. La service-ul unde merg de vreo 6 ani pentru schimb de filtre, ulei si alte reparatii au si statie ITP unde te intreaba inainte daca-l vrei pe bune sau…

    10
    • La fel si la mine, service + ITP combinat, intai imi pune masina pe bancul de itp fara sa porneasca verificarea oficiala, imi spune care sunt problemele, imi repara apoi imi face si ITP-ul pe bune. (masina de 10 ani, ultima data mi-a schimbat rulmentul de la roata dreapta fata ca avea joc si unul din cilindri de frana de pe spate ca nu era echilibrata frana).

      10
  7. Doar zvonuri … Ca ala mare are in spate un tip de la un anumit partid, e si el fost sefutz rar si la o adica se poate rezolva cu un telefon …

    00
  8. La care statii ITP merge trecutul pe spaga cel mai bine? Eu am masina tipla dar intreb ca sa stiu sa-i boicotez! :-))))

    10
  9. nu-mi vine sa cred cata lume are junghiuri pe un forum unde lumea zicea acum un an ca pune deoparte 2000 de euro pe luna (aproximez).

    01
  10. Se pare ca trebuie sa-i apreciez pe cei la care fac eu ITP-ul. Ca trag de masina de zici ca vor sa o desfaca in bucati. Ultima data o actiune dintr-asta m-a facut sa-i intreb daca au observat vreo problema la directie. Mi-au zis ca e ok si ca asa verifica ei.

    00
  11. “nu ies noxele de la al doilea itp” – masina veche de oras, nu am dat niciodata spaga la itp, noxele au iesit bine de fiecare data, da, spre deosebire de cunostintele mele eu schimb consumabilele conform manualului de service al masinii, la 6 si 12 luni, bineinteles ca lumea se uita la mine ca la o nebuna cand la spun ca merg in service de 2 ori pe an, de-asta am retineri cand ma gandesc sa-mi iau masina second din romania

    00
    • De curiozitate, ce mașină e aia în al cărei manual scrie „la 6 si 12 luni” ?

      00
    • Maşină de spălat.

      00
    • Fac 10.000 km pe an in medie si o vizita pe an la service este suficienta.

      00
    • Sunt autoturisme la care intervalele de service sunt de genul „10k sau un an la utilizare predominat in afara localitatii” sau „6 luni sau 5000km la utilizare predominat in oras”. Daca imi amintesc bine la daewoo asa era. Cel mai probabil si la alti producatori, dar cine mai citeste manuale de utilziare. Si ca fapt divers la reprezentanta daewoo din C-ta am avut neplacuta surpriza sa cer schimbarea tuturor lichidelor, conform manualului de service la peste 2,5 ani, si mi s-a raspuns ca nu e cazul ca toate sunt in regula.

      00
    • Chiar îs curios: ce se schimbă la 6 luni? Am mașină nouă, nici măcar update-uri la hărți nu apar în 6 luni, ce să zic de altceva.

      00
    • Raider, la a mea se schimba filtrul de ulei si polen, eventual filtrul de aer, folosesc masina exclusiv in oras unde statul in semafoare, mersul cu 30 la ora, pornirile si opririle dese sunt considerate “conditii grele”, nu e daewoo, e coreeana, n-am mai iesit cu ea din bucuresti de vreo 6 ani, trece itpul fluierand, are vreo 12 ani vechime, euro 4

      00
    • Da, la Daewoo e asa. Am o Nubira 2 si scria in manual de intervalul respectiv de service.

      00
    • @raider
      La masinile folosite in regim de taxi, posta, etc este recomandat schimbarea uleiului odata la 6 luni. Depinde de cate zeci de opriri ale motorului ai pe zi. Viata uleiului se deterioreaza foarte rapid din cauza opririlor si pornirilor dese, in special atunci cand temperatura uleiului creste si scade de foarte multe ori pe zi.

      Pentru ca masina, in acest caz, nu vede drumuri lungi, nici nu elimina/arde gazele si noxele asa cum trebuie (indiferent daca e diesel sau benzina) . Fara drum lung, masina nu creaza presiunea necesara pentru eliminarea depunerilor de pe evacuare/egr etc, fapt care cauzeaza acel fum innecacios in momentul cand inspectorul ITP iti tureaza masina sa iti verifice noxele.

      De aceea, la 6 luni este recomandata schimbarea filtrului de ulei si a uleiului, chiar daca poate faci doar 3500-5000 km. Altfel e situatia daca faci 10 000 in 30 de zile, atunci nu mai astepti la 6 luni. Cu toate ca in cartea masinii, se recomanda schimbarea la 30 000km sau an, fie 15 000 sau 6 luni in regim taxi. Ceea ce mie se pare aberant, avand oarecum ceva idee despre uleiuri. Fabricantul recomanda asta din motive ecologice si fiind fortati de legi. Daca se gandeau la viata motorului si nu ar mai fi fost fortati de legi, ar fi injumatatit numarul de km, mai mult ca sigur

      Spun asta pentru ca am masina pe benzina euro 4 pentru forjat prin oras, uneori si 20 de opriri pe zi, si una diesel euro 5 de drumuri mai lungi. Inspectia ITP o fac in Belgia, unde si locuiesc.

      La masina pe benzina, fiind din 2006, e normal sa nu mai mearga una alta. La inspectia efectuata si trecuta cu bine de acum 10 zile, mi-au gasit un bec la numarul de inmatriculare care nu se aprinde, si ceva scurgeri de antigel pe la pompa de apa. Acestea au fost trecute ca obiectii pe foaia de inspectie.

      La diesel euro 5 n-am avut niciodata vreo problema la ITP in cei 5 ani de cand am masina.

      Prima etapa la ITP este verificarea actelor, masurarea noxelor (la toate masinile), si in acelasi stand, verificarea franelor. Dupa ce termina, intri cu masina in alta cladire unde o verifica foarte amanuntit.

      La final, cu masina pe benzina te duci la casa si platesti, fara a te da jos din ea. Ceva de genul ca la parcari cand iei bilet platesti cu cardul sau cash. Faci plata, iei actele si 12 luni stai linistit.

      Cu diesel, dupa ce termina de verificat amanuntit la ea, iei alta directie dupa ce parasesti acel stand, fiind directionat catre un stand de verificare in aer liber, unde este introdusa o sonda pe esapament, iar inspectorul de acolo tureaza de cateva ori masina pana la 3000rpm. Apoi continui drumul catre casa unde platesti si iti iei actele. Nu stiu exact ce masoara la masinile diesel in aer liber, dar presupun ca NOx. Iar la inceput (la toate masinile) doar CO2, banuiesc. Nu stiu sigur.

      00
    • @alex Ce înseamnă că ai idee de uleiuri?

      legat de gazele de evacuare, testul de la ITP e frecție la picior de lemn. Vehiculele Diesel au așa numitele ”cartograme de fum”. Unele soft-uri au 3, altele au mai multe. De obicei una din aceste cartograme se calibrează special pentru treapta 0 (neutru), adică accelerație în gol. Cartograma de fum reprezintă un dozaj maxim admis, ceea ce înseamnă că limitează debitul de carburant pe zonele unde limita este activă.

      Motivul logic pentru care există cartograma de treaptă 0 este următorul: detectarea treptei de viteză se face în funcție de… viteză. La plecarea de pe loc, până crește un pic viteza, ECU vede treapta 0. Se poate optimiza demarajul. La ITP se duce în zona de turații mari, unde e limitat fumul la maxim.

      De la euro5 în sus (vehicule echipate cu DPF) e irelevant ce am spus. Cartogramele de fum au alt scop.

      00
    • @ubercool
      adica stiu ce ulei e bun masinilor mele, ce norma trebuie sa aiba uleiul, vascozitate, am si testat/comparat cateva marci, am vazut care isi pierde din proprietati mai mult la aprox 10 000km, dintre ulei marcat GM, Liquid Moly si Total. Am vazut/simtit diferenta la pornire, zgomotul motorului la rece etc.. nu sunt specialist, dar ma documentez atat cat pot si eu.
      Service-ul la masinile mele mi-l fac singur, adica task-uri banale (schimbul de ulei, filtre, buji, placute, sonde, si multe alte chestii simple) si de aici am tras concluzia ca am putina idee despre uleiuri :)) . Eu lucrez in hidraulica, dar ma bag oricand sa-mi repar chestii la masinile mele.

      De ce fac singur serviceul? Pentru ca ma costa 140€ aprox la diesel sa-mi cumpar singur filtre originale MANN si un ulei foarte bun precum LM, fara de 440€ la reprezentanta. Iar pentru benzina ma costa 70-75€ maxim, fata de vreo 200€ cat mi-ar lua la service. Excluzand timpul pe care-l pierd eu in garaj. Aproximativ o ora jumatate.

      00
  12. INCREDIBIL!!! Si restul idiotilor care mai spera la mediu, sau la o oarecare siguranta in trafic… Am decis bine acum cativa ani sa-mi iau tanc de nou si sa-mi vad de-ale mele.

    00
  13. sa se faca ITP online. trimit 3 poze cu masina si 1 cu talonul pe whatsapp si primesc ITP in plic prin curier.

    10
  14. Mi-e scârbă de toți saracii/zgârciții cu pretenții.

    00
    • Boss, cine muncește pe 3000 de lei și-l costă distribuția la Audi A5 3500 de lei?
      L-am întrebat p-un puști de 24 de ani, cum de-și permite mașina aia întreținută cum trebuie, cu toate consumabilele, că eu abia întrețin un Logan și câștig mai mult ca el.
      Răspunsul: îmi dau mami și cu tati.
      Bravo, bă, ești mare.

      00
    • @Ionut M
      Am A5, am 25 de ani, nu mi-au dat parintii bani de masina, nu-mi dau parintii bani de service, ma descurc singur.
      Si crede-ma, sunt unul dintre norocosii carora li s-a stricat cutia de viteze automata: dauna 4000 de euro.
      Exista si tineri care produc bani, care duc o viata mai buna decat majoritatea fix pe spinarea lor

      00
    • Chiar nu are importanta cine le da bani, cât timp nu sunt zgârciți cu cheltuielile de genul asta.
      Le dau mami și tati? Foarte bine, nu e treaba mea, nu le da statul banii aia. Cum își împart ei banii în familie e doar treaba lor.

      00
    • Ca sa anticipez argumentele împotriva, la unul ca Mario Iorgulescu problema nu au fost neapărat banii primiti, ci cum a fost educat în rest. Dar na, taica-so putea sa se oprească din dat cadouri când a văzut cum a ajuns fiu-so. Pe de alta parte, dacă Gino s-ar fi putut opri, Gino nu ar fi fost nici cel care și-a educat fiul asa…
      Deci da, e dreptul părinților sa arunce cu bani în copii, dar e rău uneori pt societate când un tantalau își permite mai mult decât ar câștiga din ce-l duce capul.

      00
    • de 4000 euro luai alta

      00
  15. S-a incercat prohibitia in USA: n-a mers. Statul a realizat intr-un final ca nu functioneaza, se producea alcool „la negru” si se vindea in continuare tot „la negru”;
    S-au marit si la noi taxele pe tutun: a crescut mult traficul cu tigari aduse din tari cu taxe mai mici. Oricat incearca autoritatile sa stopeze fenomenul, nu pot si nici nu vor putea vreodata! Doar ii obliga pe contrabandisti sa devina mai inteligenti, adica sa-si puna mintea la contributie sa gaseasca „solutii” tot mai sofisticate si mai greu de depistat.
    Si exemplele pot continua…

    In lumea de azi, in cele mai multe dintre cazuri (proprietari de masini) masina este o necesitate si doar de putine ori un moft. Ma refer la oamenii normali, nu la cocalari, beizadele si alte asemenea specimene. Si asta pentru ca stilul de viata si de munca al romanilor se adapteaza si s-a adaptat in mare parte la cele din Vest (vorbesc de cei de la privati, nu de bugetari!) in timp ce puterea financiara a romanilor care traiesc in Romania este undeva la un sfert in comparatie cu a celor din Vest (la fel, vorbesc de cei care lucreaza la privat, nu de bugetari). Acesta este motivul principal pentru care au aparut astfel de „practici” pe la ITP-uri. Sunt convins ca daca romanii si-ar permite masini mai noi, si-ar cumpara! Nu-si cumpara masini noi pentru ca nu-si permit!

    Si incetati sa mai judecati oamenii dupa propriile voastre valori si capabilitati financiare! Acestea functioneaza in lumea voastra, in bula voastra! Va garantez ca daca ati fi in situatia lor (inclusiv d.p.d.v financiar) ati proceda exact la fel, nu aveti nimic in plus in ADN-ul vostru, aveti doar mai multi bani si o mai buna educatie, atat! In rest sunteti aceleasi animale ca ei, doar ceva mai educate…

    20
  16. Criminali, toți corupții din sistem.

    00
  17. DPF „OFF” ar trebui ca proprietarilor sa le fie deschise dosare penale… parerea mea :)

    10
  18. E ciudat. In Romania daca se aplica… Sa nu le numim legi, sa le numim hotarari de comun acord, 90% din economie dispare. Asa ca una e decizia de comun acord si alta e realitatea.

    Daca sunt scoase din circulatie masinile fara frane, atunci o parte din oameni nu mai ajung la servici, o parte de elevi nu mai merg la scoala, de acolo o parte de produse nu mai exista pe piata, alte produse nu mai isi au rostul. Ce rost are sa cumperi cuie daca nu mai gasesti ciocane?

    De aia mancarea nu ar trebui sa fie la fel de scumpa ca in Occident, ci de doua ori mai scumpa ca in Occident. Pentru ca foarte multe lucruri trebuie upgrade-ate pana sa ajungi sa le poti vinde la pret de vest.

    00
    • ahahah, aberezi asa cat pentru tot anul acum ca suntem la inceput, nu?
      auzi la el, nu mai mergi la serviciu sau dispar produsele de la raft daca se aplica regulile, poate ai uitat ca am intrat in ue si practic orice tara care vede loc de profit va vedea cum sa vanda romanului ce are nevoie, eu as plusa si as spune ca mancarea ar trebui sa fie de vreo 3-4 ori mai scumpa, asa cum salariile in occident sunt de 3-4 ori mai mari si mancarea la noi ar trebui sa fie de 3-4 ori mai scumpa.

      00
    • Aaa, nu mai ajung la servici… Deci mergeau la servici ca hobby și dacă le iei mașina stau acasă, asta e? Nu. Se descurca ei cumva. Ca au nevoie de serviciu.
      Aaa, nu mai ajung la școală? Se descurca ei (părinții) cumva, școala e obligatorie.
      Aaa, nu mai ajung produse? Și produsele alea erau fabricate ca hobby, sa înțeleg? Se descurca cumva producătorii. Sau le iau alții locul.
      Am auzit-o si pe asta, mașinile proaste sunt indispensabile. Da, pt lenevie și comoditate. Când ți se ia accesul la ele, hop, nu mai ești lenes și comod. Dacă nu îți permiți. Și majoritatea nu își permit, nu foarte mult, în orice caz.

      00
    • Si-atunci de ce sunt trecute masinile ne-conforme? Sa le pice si sa nu mai aiba drept de circulatie 10% – 20% – 50% – 100% din parcul auto roman.

      00
  19. Pe 30 dec am fost la Slobozia sa fac omologarea si sa iau Cartea masinii adusa de afara. In Bucuresti nu mai gaseam loc, asa ca am mers acolo. Toate bune, programare, deschis poarta de acces la ora fixa, bagat masina pe culoar, o ia ala sa o faca, platesc la casierie 540 lei. Stateam linistit, stiam ca masina nu are nci cea mai mica problema, Ford Focus C-Max, 2012. Ma cheama sa iau masina, astept cartea la ghiseu. Vine ala si imi spune, „e o problema cu dimensiunile cauciucurilor, nu am gasit in baza de date Ford 205/55/16, cum aveti pe masina, trebuiau sa fie 215/55/16”. Asa ca, dupa el, trebuia sa cumpar altele. Precizez, ale mele de pe masina fiind aproape noi si Pirelli, nu orice ragalie resapata. Noroc ca am vorbit ulterior la Bucuresti, se face omologare la noile dimensiuni si iau cartea de aici. Tot felul de „profesionisti” pe la RAR.

    00
    • Nu a fost profesionist ca ti-a atras atentia ca nu au cauciucuri cu dimensiunea din carte.

      00
    • Mario, nu a fost profesionist pentru ca nu mi-a spus ca exista si posibilitatea legala sa imi fie omologate acele dimensiuni. Nu era un cauciuc exagerat din punctul asta de vedere. Asa rezolvam acolo pe loc, contra unei taxe.

      00
    • Radu, omologarea aia e mai complicata si nu se face doar pentru un singur caz.

      00
    • Trecutul anvelopelor in Cartea de Identitate e relativ simpla, daca masina a fost fabricata cu rotile alea. Insa iti trebuie o adeverinta de la reprezentanta care sa spuna clar ce anvelope au fost montate de catre fabricant pe modelul respectiv (daca tin bine minte e si functie de motorizare). Cu adeverinta aia mergi la RAR si iti trec la observatii toata lista. Adeverinta a fost vreo 80 de lei la reprezentanta VW. Partea comica e ca modificarea aia e valabila doar pentru masina ta, aia la RAR nu modifica in baza lor de date nimic. Altul cu aceeasi masina va trebui sa refaca tot mersul. Daca nu figureaza rotile alea la fabricant, e mai ieftin si mai simplu sa iti iei alte pneuri. Chiar daca iti iei de raliu, tot scapi mai ieftin. Si cu nervii intregi :D :D :D

      00
    • La o masina adusa de afara trebuie sa ai tu (sa primesti cand cumperi) un certificat de conformitate, in care sunt trecute ABSOLUT toate dimensiunile de cauciucuri care pot fi puse pe masina, nu trebuie sa se uite boul baltii intr-o baza de date.

      00
    • Între cele 2 dimensiuni, cea care o aveai tu pe mașină era mai ieftină.

      O fi ele Pirelli dar fostul proprietar a făcut economie și a luat mai înguste fiind mai ieftine :)

      Mai bine lua altă marcă dar conforme și era ok.

      00
    • Da ma, a facut neamtul economie de 10 euro la cauciuc. Asta admitand ca neamtul isi pune alte dimensiuni, sau ala de unde le cumpara. Oricum, pe stalpul usii de la sofer exista un stiker pe care scrie dimensiunile rotilor. 205/55/16 e acolo. Sunt dimensiuni pana la 235/40/18. I l-am aratat idiotului, dar mi-a spus textual, „noi nu prea ne luam dupa astea”. De parca eu pusesem stikerul ala, nu Ford.
      In fine, o sa se rezolve.
      Ah si sa nu uit, m-a intrebat daca rotile de vara sunt pe 215 si la raspunsul meu afirmativ, mi-a spus sa merg acasa, sa le montez si sa vin cu ele ! Suntem in ianuarie, da ?

      00
    • @radu: nu contează ca este ianuarie, contează că nu ninge. Deci până la itp și înapoi ți le poți pune pe cele de vară. Logic, e tare complicat dacă nu ai două rânduri de jante.

      00
    • sau un singur set echipat cu michelin crossclimate +…

      00
  20. Cand am făcut prima data un ITP, in 2014, mi s-a părut mega dubios faptul ca cei de la rar au blocat fix masina mea, cand in fața mea au fost vreo 3 hârburi diesel care nu știu cum au trecut itp-ul. (Era un service destul de mare) Pe de altă parte, aproape toate drumurile au „itp-ul” expirat. Pana sa ne smiorcăim ca niște muieri de problemele astea sau până sa ajungem noi victime din cauza mașinilor „fără frâne”, ar trebui sa ne mobilizăm sa schimbăm legea.

    00
  21. Asta de ai scris articolul, ia intreaba-l pe tatal tau: cere sa vada RCA-ul cand vine masina la ITP? Dar abtipildul pe placuta d inmatriculare il lipeste, sau doar daca vrea clientul?

    00
  22. NOU
    #76

    As mai completa:

    -Am vazut cum arata filmarea ITP-ului, camere care filmeaza VGA, cele mai ieftine chinezarii, abia distingi nr de inmatriculare, sa vezi ca gigelu are csenoane din piata e imposibil – m-am certat cu inspectorul ca mi-a rupt un plastic, nu se vedea nimic pe filmare

    -La ultimele itp-uri(ca mai nou, le fac des) mi s-au descoperit tot alte „deficiente minore” dar fara sa le repar pe cele vechi, ba ca afisajul km este sters(pixeli morti), ba ca nu merge motorasul de reglare la unui far, ba ca frana de mana pe o roata nu este reglata.

    -am fost picat pentru o bucsa brat crapata/imbatranita, putin exagerat IMO, efectiv nu suna nimic si nici mecanicul nu mi-a zis, ca as fi schimbat din timp, normal. Problema a fost ca mai aveam 2-3 zile de itp valabil si nici un service disponibil, fugi, cauta gigel, gaseste loc doar peste 3 zile, mergi pe naspa acasa->gigel->statie itp, cam neplacut

    00
    • Poți să alegi un service cu ITP și să duci masina pe platforma, nu e un capăt de țară.

      00
    • Saaaaaau o altă idee și mai bună… Nu lăsa ITPul pe ultima săptămână. Poți să-l faci și cu 2-3 săptămâni înainte, mai ales atunci când știi că ai o tigaie din 2005

      00
  23. Am două întrebări, ca unul care nu are mașină:
    1. sunt scumpe becurile, de nu își pune lumea așa ceva? Exact cum scrie autorul: care e duda când dai șpagă de câteva ori prețul becului lipsă? Ce logică e aici?
    2. Cum de mergi cu mașina care îți pune viața în pericol? Adică… chiar nu ți-e frică pentru viața ta? Cum să te urci la volan fără să ai frâne, și SA ȘTII că nu ai (ăia descriși în articol, cu frâne in diagonală. ăia știu foarte bine că nu le merg frânele). Înțeleg poate parbriz crăpat, să nu meargă ceva mai puțin esențial, dar lipsă frâne și rugină în praguri? Oamenii astia nu dau doi bani pe viața lor?

    00
    • 1. Energia consumata de oameni sa fenteze regulile este mai mare decat energia consumata sa faca treaba calumea.

      2. Oamenii cica nu gandesc 2 – 3 pasi in viitor. Cum e in sah. Cica in general lumea gandeste: vreau sa merg acolo. Si se urca in masina. Nu sta sa inspecteze masina, nu sta sa se gandeasca ca parca nu-i mergea un far ieri, ca parca tragea volanul in dreapta. Si daca isi aminteste nu are ce sa faca in momentul acela. El are de ajuns la destinatie. Si cand termina are de facut altceva. Mereu atentia se schimba si altceva e prioritar.

      Plus ca e asa de greu sa dai de un service auto bun ca mai degraba o lasi in sant cand nu mai porneste. Pe mine cand ma iau cu „Ce nu merge, sefu’?” imi vine pur si simplu sa plec. La reprezentata numai discutii cu „Ce mai faceti, domn’ injiner” aud. Numai persoane de la tara par sa lucreze si acolo.

      00
    • Lucrez oarecum în domeniu și întâlnesc zilnic problema asta la diverși clienți. Explicațiile sunt mai jos, în ordine aleatorie:

      1. Becuri xenon scumpe (pt varianta cu lupă, din fabrică) . D1S sunt okish, dar deja la D3S se cam carpesc mulți și aleg inclusiv varianta SH.
      2. Circulă doar ziua și nu vor sau nu știu că e ars.
      3. Sunt femei
      4. Știu ca e ars, dar se schimbă greu. La megane 2 se dă bara jos
      5. Becuri xenon puse în spatele blocului pe far fără lupă (HID) . Nu prea se găsesc becuri separate, cel puțin în retail (benzinării, magazine mici). Doar online/târg, etc
      6. Alte probleme care nu țin neapărat de bec. Spre exemplu, la iluminarea numărului, locașul în care stă soclul de iluminare ruginește și poate afecta sistemul de iluminare al numărului. Greu de reparat. Sau calculatoare de far pentru cele cu xenon din fabrica.

      10
  24. da, si politia in loc sa ii ia la ochi si la arest pe astia prefera sa puna statusuri pe fb. ca e mai simplu, nu consumi resurse, nu deranjezi pile

    00
  25. Scuze că mă repet pe aici : ‘PSD-ul suntem noi’ …

    00
    • ROMÂNIA suntem noi! Tot ce se întâmplă în țara asta suntem NOI, că doar nu oți crede că românia e doar ținutul geografic, doar munții apele și granițele!
      Doar nu vă gândiți că aleșii neamului sunt un fel de alieni teleportați de pe marte și nu oameni veniți din rândul NOSTRU!
      Doar nu credeți că doctorul șpăgar, polițistul șpăgar, profesorii leneși și orice alți oameni pe care îi condamnați sunt altcineva decât NOI!
      Chiar e cineva care să nu se regăsească în măcar una dintre ipostazele pe care le critică vehement în văzul lumii, sau în măcar una dintre ipostazele care știi clar că nu sunt corecte?
      Pițin cu puțin totul se-adună, ori că-i de rău, ori că-i de bine!

      00
  26. Facut plangere la politie, ca o masina a trecut ITP -ul desi avea probleme la directie. Cu probe.
    Raspunsul oficial de la politie?
    Masina are ITP – ul valid.
    Neoficial, m-a sunat politistul sa zica ca a venit proprietarul cu acte cum ca a reparat-o (dupa ITP).
    In mod normal, trebuia incadrata penal si raspunsul sa vina de la un procuror, dupa ceva investigatii. Ei au ingropat-o pe linie administrativa.

    00
  27. Eu ma gandesc cu groaza cand va fi momentul sa fac itp-ul pentru ca efectiv nu stiu nicio statie unde sa nu iti ceara 50 lei peste tarif. Pe bune, prefer sa merg unde pretul e din start cu 50 lei mai mult decat restul, sa faca itp-ul pe bune si sa imi dea bon fiscal.

    00
  28. Nu ar trebui sa existe statii ITP dedicate, care sa traiasca din asta. Ar trebui sa fie ori de stat ori in serviciu suplimentar in cadrul service-urilor.

    00
  29. E panica mare pe rugina. Am la ambele praguri 2 gauri de marimea unei monede de 50 bani (deh,ford). La itp am aflat ca franele pe spate nu corespund normelor minime (n-aveam nici cea mai mica idee intrucat n-au semne de uzura iar masina franeaza beton). Am picat ITP-ul iar inspectorul mi-a zis un lucru de mi-am adunat gandurile de pe jos. Am intrebat ce pot sa fac ca vreau sa remediez problemele si sa iau pe bune (nu sunt idiot sa inchid ochii la probleme gen franare) ,iar dansul a zis ca sa rezolv treaba cu rugina ca la faza cu franele mai inchide ochii. Am intrebat cum e posibil din moment ce in mintea mea de nepriceput e de mii de ori mai important sa am frane bune la masina decat 2 gauri de rugina. Cica daca esti oprit aleatoriu de RAR ,rugina e semn ca masina are probleme de mai mult timp,insa problema la franare poate aparea dupa ce a luatitp-ul..iar el ramane fara autorizatie de la RAR.
    In fata mea a luat ITP-ul o dacia 1300 din 72 careia nu ii mergea nimic in materie de lumini pe partea dreapta (i-am facut si poze)

    00
  30. Daca tot suntem la capitolul masini: Logan/Sandero luate de noi, aproximativ acum 6 luni. Pe masini sunt trecute 3 dimensiuni de anvelope, in carte doar doua. … Evident nu aceleasi …
    Are cineva o explicatie logica/decenta la faze din astea ? De unde vine problema ? Producator (dar el pune informatia pe sasiu, langa codul de culoare …) sau rar/drpciv ?

    00
    • Exista asa numitul C.O.C (https://www.vdocs.eu/faq/certficate-of-conformity-coc/definition-coc/)
      Acesta se duce la prima inmatriculare a masinii la RAR si in baza acelui COC se trec datele pe cartea masinii. Aici pot exista 2 bube:
      1) Cei de la RAR au redactat gresit cartea, se intampla des.
      2) COC-ul era gresit si cei de la RAR au trecut exact ce e acolo.
      Pentru remediere trebuie sa faci ce au scris altii mai sus, sa mergi la reprezentanta sa ceri adeverinta pentru dimensiunile tale si te duci la RAR.
      Bafta!

      00
    • @Ionut te pishi pe el de COC. Volvo-ul meu este în COC euro 5, pe actele de Belgia, euro 5, în manual de utilizare, euro 5. În carte au trecut euro 4, pentru că, citez „ei asa au în catalog”
      Rar făcut la Grivița, mult înainte să apară mizeria cu taxa oxygen.

      00
    • @Paul
      pentru ca aia sunt infiorator de prosti. Certificatul ala de conformitate spune cum e masina, nu cacatul lor de catalog:

      The certificate of conformity is issued by the manufacturer and shows that the technical characteristics of the vehicle meet safety and environmental standards.

      00
  31. practic la cat de invidiosi sunt romanii daca s-ar pune pe net verificarea aia video ITP si oricine sa fie posibil verificator(macar ticket pusher) pun pariu ca in maxim 2 ani de zile am scapa de harburi de pe sosele.

    00
  32. Eu fac itp-ul cu 80 de lei. O baga omul in incinta itp-ului, verifica toate becurile, claxon, trusa, extinctor, face un test de noxe, verifica seriile de caroserie, verifica seria de motor, test de frane si apoi se baga sub masina sa vada de scurgeri de ulei si bucsarai. Dureaza aproximativ o ora toata distractia dar este o inspectie mai buna decat o fac cei de la service.

    00
  33. Daca o mașină nu ia ITP-ul, treabă asta nu se raportează la RAR? Daca de exemplu o mașină picata la ITP pe motiv de gauri în caroserie apare cum că a luat ITP-ul la altă statie, RAR poate mobiliza poliția care poate verifica la domiciliu problema, și închide statia ITP cu probleme.

    Și totul se face cu un filtru într-o bază de date.

    Lipsesc camerele video care sa detecteze, pe lângă mașinile fără rovinieta, și cele fara RCA sau ITP.

    00
    • Nu pot spune ca se „raporteaza”, ci de faptul ca in baza de date RAR figureaza ca „Respinsa”.
      Nimeni nu merge la domiciliu sa (re)verifice masina. Macar de ar fi controlata statia care a trecut masina cu probleme, la scurt timp dupa ce si-a luat „Respins”. Si hai sa zicem ca pe camere nu se vede daca are rugina sau probleme pe sub masina, insa cand respingi o masina fara frane iar dupa vreo ora-doua apare in sistem cu ITP-ul facut (am verificat eu, stiam exact ce masina am respins), cu siguranta cea din urma statie a facut nasoale vizibile.
      Eu sunt nou in sistem, dar din ce am auzit a fost o perioada in care nu se putea face o alta inspectie la o alta statie, decat daca treceau mai mult de 30 de zile de la o respingere. Astfel era asigurat faptul ca, daca esti respins la statia X, ori iti reparai masina in maxim 30 de zile si luai pe bune itp-ul la statia X, ori asteptai 30 de zile cu itp-ul expirat si apoi treceai pe naspa la statia Y.
      Pentru verificarea rovinietei sunt camere amplasate in anumite locatii fixe (desi nu-s decat vreo 100 in toata tara din cate imi aduc aminte), ceea ce permite multora sa circule fara ea in oras/resedinta de judet (deci zone, unde de obicei, nu este necesara folosirea unui DN). Totusi, multi uita de aceasta necesitate si ies poate o data pe an din localitate si se aleg cu o amenda echivalenta unei roviniete pe 2 ani. Karma.
      Circulatia fara RCA este in continuare o problema. Oricum, politia intotdeauna verifica valabilitatea RCA la orice control.
      Insa, cu ITP-ul expirat, sunt doua categorii de soferi:
      1. cei care isi fac ITP-ul dinainte de a expira;
      2. cei care circula cu el expirat de multa vreme (cel putin o luna).
      Cea mai interesanta experienta: vine un nene la mine bucurandu-se ca a vazut bannerul statiei ITP si a observat ca la masina lui este expirat din luna a 11-a. Ma uit eu in talon: „da da, din luna a 11-a dar de fapt e din luna 01”. Doar aproape un an in care circulase fara ITP :))

      00
    • ylyutza – in 2 ore schimbi tot sistemul de frana, cu tevi cu tot

      00
    • @verdenpom
      Cu siguranta a schimbat tot sistemul cu probleme.. Cu siguranta, cu siguranta, din moment ce mi-a intins un „ciubuc” ca sa trec cu vederea iar dupa refuzul meu mi-a confirmat ca va merge altundeva. Altundeva unde nu i s-a zis „nu”..

      00
    • Asta este cu totul altceva dar eu vorbeam la modul general; in 2 ore omul isi poate schimba tot sistemul de franare deci rar-ul nu are ce face. Hotul neprins este negustor cinstit zice o vorba din strabuni. Idem idiotii de la mediu, ei lucreza de la 9 la 5. La 5 si 10 minute poti arunca o bascula de mortaciuni si nu te poate amenda nimeni pentru ca romania

      10
  34. In vara am avut o problema cu franele la o statie ITP mai mica. Rotile nu franau egal pe fata, arata clar pe monitor ca stanga frana mai putin. A incercat nenea ala de mai multe ori si problema persista la fiecare testare, dar ca „putem sa o lasam si asa sa nu raman cu fisa deschisa…” Am fost la service, a verificat mecanicul si aparent totul era in regula, placutele bune (schimbate cu 2 luni in urma la revizie) discurile ok, instalatie aerisita etc, nu avea ce sa ii faca nici ce sa regleze si in plus nici in mers la franare nu tragea stanga. La service avea si statie ITP si mecanicul mi-a spus sa facem un test sa vedem daca problema persista. La test frana egala pe ambele roti si a facut testul de doua ori.
    Cred ca ala cu statia mica ori avea echipamentele defecte sau decalibrate fie a umblat la ele sa aiba motiv sa ceara spaga.

    00
  35. Din 5 dieseluri, cel puțin 3 au filtrul demontat sau dezactivat/golit. Am fost azi prin oraș si cam 80% aveam recircularea in habitaclu activata, ca ma sufocam altfel. Sa stai in aglomerație in spate la unul de asta…ma simt ca si cum as linge o scrumiera plină si umezita.

    Tot in proporție mare văd tot felul de mașini cu tot felul de piese neomologate, de la jante pina la folii sau poziții galbene.

    La fel văd, din ce mai mult, tot felul de grăbiți. Mergi cu 50-60 (limita afișata e 50) si trec pe lingă tine ca vântul, îți iau fata fără semnalizare si dacă e sens giratoriu intra pe banda doi si ies pe unu, de zici ca sint la croșetat cu mașina. Sa te ia naiba sa nu demarezi in CLIPA când s-a făcut verde! Iei claxon imediat.

    Sintem lideri la numărul de accidente si morți pe șosele. Dar legiuitorii se ocupa sa pună bete in roate poliției sa nu cumva sa mai ramina fără permise când fac arogante de genul 100 prin localitate.

    Asa ca avem in număr din ce in ce mai mare gioarse pe șosele, cu inconștienți la volan, unii chiar cu permis de conducere. Si morți.

    Ani de zile am putut sa văd diferența între “afara” si “aici” in materie de condus. Din păcate, de când EU s-a lărgit acum ceva ani, diferența este din ce in ce mai vagă. Anul asta, într-un orășel de provincie, coloana de la semafor este depașită pe contrasens de unul, care se pune apoi primul in fata la toți. Nu era aglomerație, nu era trafic. Dar așa e ei. Smekeri, saraki e fraeri. M-am simțit “acasa” in momentul ăla.

    00
  36. Am prins si eu “supracontrol” o data, acum cativa ani. Masina avea 3 ani, din gama expensive++. Au inceput sa rada toti clientii de la coada si mi-a explicat unul din ei de ce am fost ales ;).

    00
    • De ce ai fost ales?

      00
    • Am patit si eu la fel. Ford Focus de 2 ani, fara probleme, dupa ce o ora a verificat pe bune toata masina si a dat ok-ul, a fost blocat de RAR in sistem. 40 minute am stat pe acolo degeaba sa vina inspectorul. Nu a venit.

      Ma asteptam ca masinile sa fie blocate in special unde sunt potentiale probleme (vechime peste 10-15 ani, bmw-uri fara semnalizari si alte asemenea). O masina de 2 ani in principiu nu poate sa aiba prea multe probleme.

      00
    • Din cate stiu eu, monitorul (asa se numeste persoana care vine la supracontrol), nu are puterea si nu vede exact ce masina sau ce statie va fi verificata de el. Sistemul i-ar da automat si random o tranzactie (ITP sau reverificare) de la o statie aflata intr-o zona apropiata locatiei unde se afla in acel moment. Ah, si cele cateva supracontroale primite pana acum au fost pentru masini mai vechi, dar asta si pentru faptul ca rareori am la itp masini mai noi de 10 ani..

      00
  37. Tin minte cand am fost cu Nubira la ITP prin decembrie 2018 si era inaintea mea un stimabil invartitor de covrig care se tot milogea sa il treaca si pe el ITP. Masina lui zici ca fusese la Verdun si inapoi. Praguri ciuruite de o mitraliera Maxim si scotea la fum de puteai sa ascunda retragerea cuirsatului Bismarck.

    La un moment dat se luase de mine ca eu cum de trec ITP-ul, ca masina mea e veche de 16 ani. I-am raspuns frumos: „Cand iti cumperi o masina iti asumi si intretinerea ei.”. N-a mai zis nimic.

    Cred ca m-au ajuns un pic blestemele lui ca in 2019 am inceput sa vad cateva pete mici de rugina la intersectia dintre prag si aripa. Deh, boala lor, trebuia sa se intample la un moment dat. Dus frumos la vopsitor, curatat ambele praguri, revopsit, antifonat si bagat ceara.

    00
  38. Ultima fraza e fix ce au zis și patronii de la Colectiv. Toti fac, ei au fost prinși.

    00
  39. NOU
    #114

    La nivelul tehnologic actual cred ca nu e asa de greu ca rezultatele ITP sa fie inregistrate intr-un blockchain iar wallet-ul respectiv sa fie atasat masinii astfel incat sa poata fi verificat oricand in trafic. Daca firmele de asigurari ar putea citi blockchainul usor ar putea regla politele RCA – daca ai harb din creste polita. Deja Grupama (cred?) ofera solutii de genul asta pentru ajustarea CASCO, deci nu ar fi un mare pas extinderea.

    00
  40. La ultimul itp am prins si eu supracontrol. Vara, super cald. Masina era impecabila, itp -ul trecut pe bune. A zis inspectorul sa stau linistit, vine gigel de la rar, se uita putin si pleaca.

    Am asteptat 50 de minute dupa gigel. Un sclifosit gras. A zis sa mai astept putin, ca nu intra in sistem acum, ca daca face asta mai primeste o masina, si el nu mai are chef de munca azi si vrea sa plece. Am mai stat inca 40 de minute dupa el, in timp ce se uita la un serial pe calculatorul de la statia aia ITP. Cand s-a facut ora 14. 00 a deschis sistemul, a verificat iar masina mea cap coada. A mormait ceva si apoi a plecat. 3 ore am stat dupa imbecilul ala.. deci 4 ore futute la un itp.
    Am ajuns la 12, am plecat la 16. Cald cu spume afara.. Macar tipul de la itp mi-a dat apa rece, suc.. tot isi cerea scuze.

    00
  41. Regula mea:
    1. Nu vreau ITP luat ”pe nașpa”. Că e și viața mea în joc.
    2. Fac ITP la firme care au și service auto (majoritatea sunt așa). Întîi bag mașina în service pentru revizie și le spun s-o pregătească de ITP (deci să mă anunțe de ORICE problemă ar putea împiedica obținerea certificării). Cînd e gata, o bag la ITP. E drept, lucrez de vreo 10 ani cu o firmă în care am încredere că nu-mi bagă pe gît chestii inutile (dar au tarife mai mari decît un ”nene din cartier”, deci bănuiesc că nici nu e nevoie).
    3. Noxele… Am un diesel 2L vechi de 16 ani așa cum a fost proiectat (fără măgării). Mă întreabă ăia: ”scoate fum?”. Mereu le zic: ”nimic de care să am habar, deci hai să vedem!”. Am observat la ultimul ITP că scoate fum vizibil doar în decelerare (nu m-aș fi gîndit!).

    00
  42. Am facut de curand un ITP, am o masina de 10 ani, in stare f buna (90 000km, revizii la zi), o singura problema am, o crapatura in parbriz (o singura linie transversala, atat, dar pe 1/2 parbriz, care nu avanseaza iarna, testat in ultimele ierni). Merg al 2 lea an la un service ITP unde nu primesc bon fiscal, sun inainte si spun problema. Am lasat mereu cate „ceva” in plus fata de tariful solicitat, tocmai pt ca ma trec cu acel parbriz. Nu am primit niciodata bon fiscal, ci doar timbrul+stampila pe talon si o foaie A4 cu rezumatul constatarii, standard cred. Risc ceva la un control in trafic in absenta bonului fiscal sau efectiv timbrul+ stampila sunt suficiente?

    00
    • Politia in trafic nu te cauta din punct de vedere fiscal, cum nu te cauta daca ti-ai platit impozitul pe masina. daca ai foaia A4 cu inspectia si talonul cu timbru pus..esti bun de drum

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube