Din nou despre cadrul legal al salvatorilor voluntari

Paul trăgând ambulanța, ieri. Detalii aici, aici și aici (pe la 0.20).

Paul (și alții ca el) are un job care îi permite să plece când vrea el, și are o mașină capabilă și este dispus să ajute. O face fără să îi ceară nimeni, a pus la punct o gașcă de oameni care vor să ajute (sub egida Rescue4x4) și ajută.

Din nou, Paul trăgând ambulanța ieri!!!

Aș vrea să fac și eu asta. Timp am, topoare am, aș vrea să dau vreo 5-7.000€ pe o mașină, să mai bag vreo 2.000€ în echiparea ei cu chestii necesare și să particip la acțiuni din astea. Dar nu vrea să stau cu teama că legea se va schimba, impozitele se vor schimba și naiba mai știe ce.

Tot aștept să se trezească un amețit de la ISU sau de undeva și să zică “da, bă, civilii sunt buni și ei, hai să îi încadrăm cumva în ce facem noi și să ne asiste”. Știu, nu e cu sponsorizări de la companii, nu câștigă ei nimic, voluntarii și-au consuma banii proprii, dar, din nou, poate e momentul. Dar, pana mea, un voluntar trăgând ambulanța!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

25 comentarii

  1. Bine bine, și generalului de la ISU ce ii iese? Ai un teren ceva de făcut un schimb? El a ajuns in poziția aia având griji d’astea altruiste?

    00
  2. Fiti ca Paul!

    00
  3. ce inseamna masina de agrement? o duci pe platforma pana la ambulanta scoti ambulanta din zapada si apoi o sui iar pe platforma si o tragi cu un golf 4?

    00
    • La ce să te mai complici să dai offroaderul jos? Agăți ambulanța direct de platformă și-i dai așa, că trage Golful. Cu o condiție. Să aibă cutie automată.

      00
  4. La q&a pe situl lor. Au semnat 2 protocoale in 2017 care le asigura cadrul legal. Deci, da.

    00
  5. Cadrul legal exista:
    „Astfel, pe data de 7 noiembrie 2017 a fost semnat protocolul de colaborare cu Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Dealul Spirii” București-Ilfov, iar pe data de 14 noiembrie 2017 a fost semnat protocolul de colaborare cu Departamentul pentru Situații de Urgență.

    Aceste protocoale stabilesc cadrul legal pentru o colaborare pe termen lung între cele 2 entități, prin care Asociația prin membrii săi se pun la dispoziția autorităților în vederea participării la diverse misiuni, intervenții, acțiuni cauzate de evenimente excepționale, cu caracter nonmilitar, care prin amploarea și intensitate amenință viața și sănătatea populației, mediului înconjurător, valorile materiale și culturale importante. De asemenea, prin aceste protocoale se fundamentează și participarea la acțiuni umanitare la solicitarea partenerilor, precum și la diverse evenimente de pregătire și instruire organizate la comun sau exerciții de simulare a unor dezastre naturale (exemplu: cutremur).”

    ISU lanseaza apelul prin sistem si dispeceratul nostru se ocupa mai departe de comunicare, gestionare, etc.. Ieri am fost 14-15 masini de la noi (zi mai libera la toata lumea, plus ca apelul indica probleme serioase, femeia gravida care a si nascut la spital imediat dupa, etc.).

    00
  6. Avea Marcus ceva de gen. Stiu ca era la Rescue la Raliul Covasnei si e prin Sanpetru. https://www.transylvaniaoffroad.com/

    00
  7. Boss, maximum de chestie pe care il cumpara ISU ca dotare e mizeria aia de ATV cu senile din cauciuc :) Cumpara-ti unul din ala, e mai ieftin si mai eficient. Eficient, ca deh, cumpara ISU din alea la greu…tre sa fie bun.

    00
  8. De la cine vrei cadrul ăsta? de la cel care a gonit spitalele private din fața Colectiv?

    00
  9. Paul are o masina 4×4 si trage ambulanta. Asta pina cind isi va distruge masina care prin constructie are o greutate maxima pe care o poate tracta.
    Ideea pare buna dar cine acopera cheltuielile membrilor? Ma intreb citi membri isi distrug motoarele tractind sarcini prea mari? In plus, in cazul unui accident a unui membru cine e vinovat?
    Poate asociatia aia stringe bani si cumpara o masina specializata cum au cei din Highway thru hell si taxeaza pe cei pe care-i salveza. In felul asta oamenii se vor gindi de 10 ori inainte de a iesi cu masina la plimbare cind e zapada.

    Stiu ca suna cinic insa e timpul ca asemenea servicii sa se specializeze.

    00
    • Voluntariat se numeste. Si iti asumi riscurile benevol. Atat.

      00
    • Referitor la „taxeaza pe cei pe care-i salveza”, ar sfida intreg conceptul de voluntariat.

      In cadrul formularului de inregistrare ca membru (salvator) iti asumi ca vei interveni pe propria raspundere, in limitele fizice ale tale & ale masinii, cat si ca nu vei avea pretentii in cazul in care iti bulesti masina.

      Pana la urma, membrii comunitatii sunt pasionati de off-road si au luat deja in calcul si isi asuma orice avarie sau problema ce ar putea aparea in cadrul unei recuperari.

      00
  10. Colegii s-au dus la solicitarea ISU Bucuresti-Ilfov, cu care avem parteneriat (impreuna cu DSU). Mai multe detalii in penultimul paragraf de pe https://www.rescue4x4.ro/despre

    00
  11. „Dar nu vrea să stau cu teama că legea se va schimba, impozitele se vor schimba și naiba mai știe ce.”

    O sa fiu carnat si o sa zic ca iti cauti scuze degeaba, pentru ca de fapt probabil nu ai chiar asa mult timp sa aloci pentru o chestie de genul. Inteleg ca ti-ar face placere sa ajuti si sa iti testezi skillurile de supravietuire, dar argumentul cu legile nu sta in picioare :)

    Asta ar insemna sa nu mai muncim ca poate schimba guvernul legile si ma impoziteaza mai mult, apoi progresiv… plm tot bani sunt…

    00
    • nu ești cârnat, ai dreptate și nu prea. poate judec eu lucrurile altfel. una e taxa pe muncă, alta e taxa pe mașină. mașina nu e necesară, muncă e.

  12. O astfel de masina o poti inmatricula ca autoutilitara. Majoritatea asa sunt. Si acolo ai alt regim de taxe si impozite si nu cred ca vei fi afectat de o eventuala lege care inaspreste darile pt masinike vechi.

    00
  13. Daca s-ar da o lege dedicata voluntarilor atunci ea ar fi vazuta de unii ca o portita si intr-un scurt timp s-ar romaniza toata treaba. PUNCT

    00
    • Nu și dacă(organizată fiind toată povestea, sub formă de asociație, ong etc) va fi nevoie ca vehiculele să îndeplinească anumite condiții, iar cei implicați să-și confirme calitatea de membru activ, în diferite forme(obligativitatea absolvirii unui curs de prim ajutort, cotizație de membru, participarea la anumite exerciții împreună cu pompierii/smurd).

      00
  14. Ma bag si eu la anul cand ma intorc in tara. Ce masina are Paul ca nu vad prea bine in poza?

    00
  15. Tocmai ai descoperit o nisa de licitatii pentru ISU – Inca 100 de SUV-uri pentru vreme grea.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.